abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198057887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Microsoft, Salesforce en Oracle zijn bezig met projecten om dit wereldwijd uit te rollen, om dat in te richten. Denk aan een vorm van een coronapaspoort in je Apple Wallet.

Er was vorige week of de week ervoor nog #ophet in de EU dat 'dit soort vooruitstrevende technische projecten altijd vanuit de VS kwamen, terwijl wij in de EU ook zoveel kennis hebben'

Ik heb het in elk geval via wat vrienden van me meegekregen dat ze hier mee bezig zijn. Heb even gezocht: https://edition.cnn.com/2(...)alesforce/index.html
Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.

Maar goed, imo zijn er al behoorlijk wat ethische grenzen overschreden en iedereen slikt (of heeft het) te slikken.

En het lijkt erop dat er een jaarlijkse herhaling moet gaan komen. Maar als dat voor heel de wereld gaat gelden, dan zijn er altijd niet gevacinneerden.....Die hebben pech?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 16:14:01 ]
pi_198057888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef popje het volgende:
Bron: Nos.nl

'In de toelichting op die wet erkent het kabinet dat er sprake is van een inperking van de bewegingsvrijheid als burgers tussen 21.00 en 04.30 uur niet meer zonder goede reden op straat mogen zijn.

Maar volgens het kabinet is het een legitieme maatregel, gezien de ernst van de situatie door de opkomst van nieuwe varianten van het virus.'

Legitieme maatregel gezien de ernst van de opkomsten van de nieuwe varianten... we dalen al 6 en een halve week. Wanneer komt de boodschap eens aan dat die derde golf een rimpeling wordt?
twitter

Tot zover
zie email 27 oktober
pi_198057921
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oet-worden-aangepast

Nog maar een extra jaartje thuisblijven dan maar. Opnieuw ontwerpen, produceren, distribueren, en vaccineren.
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:15:12 #279
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198057924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Tot zover
Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198057932
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:13 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.

Maar goed, imo zijn er al behoorlijk wat ethische grenzen overschreden en iedereen slikt (of heeft het) te slikken.
Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.

Australië, NZ, Aziatische landen doen gegarandeerd mee, dus als je niet meedoet zet je alleen jezelf buitenspel dan.

Nee, dit zie ik jammer genoeg een beetje als een voldongen feit.
pi_198057935
Maar werkt 1 van die vaccins sowieso niet maar voor 60%?
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:15:47 #282
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198057936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zijn er bijna 836K in Nederland intussen :)

Staat gewoon op het vaccinatiedashboard.
Ja, dat ook. Maar het maakt dus niet zoveel uit of dat er nou 700, 800 of 900k zijn. Uiteindelijk wel. Maar nu nog niet.
pi_198057938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef popje het volgende:

[..]

Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?
Zo te lezen moeten ze terug naar de tekentafel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:15:55 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198057941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Tot zover
Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198057960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?
Volgens mij gaat het alleen om de actualiteit van die adviezen, niet van wie het afkomt.
pi_198057963
Moeten we niet een soort van adviesorgaan creëren dat het OMT controleert? Een groep van wetenschappers die kritisch kijkt naar wat ze doen en adviseren? Er is veel onenigheid in de wetenschap namelijk over het virus. Het wordt me de laatste tijd echt wel wat iets te technocratisch namelijk.

Om een voorbeeld te noemen de avondklok. Dat was gebaseerd op vier onderzoekingen en waar zo onderhand ook weerleggingen op zijn geweest. Als ik een masterscriptie zou schrijven over zoiets en ik zou alleen die vier artikelen citeren om mijn punt te maken dan was dat echt onvoldoende geweest. En al helemaal nu het in het belang van het hele land is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198057966
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar werkt 1 van die vaccins sowieso niet maar voor 60%?
60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.
pi_198057969
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.

Australië, NZ, Aziatische landen doen gegarandeerd mee, dus als je niet meedoet zet je alleen jezelf buitenspel dan.

Nee, dit zie ik jammer genoeg een beetje als een voldongen feit.
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan :o
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:17:19 #289
346939 Janneke141
pi_198057971
De naamgeving van die wet roept trouwens ook wel braakneigingen bij me op. Al zal dat er ongetwijfeld mee te maken hebben dat ik toch al een vieze smaak in mijn smoel heb van de maatregel op zich.
pi_198057981
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef Oidipous het volgende:

[..]

60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.
100% zullen ze nooit aan durven tonen.

Maar je bent nog steeds drager en kunt besmetten.
pi_198057986
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan :o
Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijken :o
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:18:20 #292
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198057988
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
Ja, alleen jammer dat wat jij en ik vinden totaal ondergeschikt is. Straks krijgen wij de mededeling van onze vaderlandse virologen dat er een nieuw vaccin moeten komen, en derhalve door moeten leven met deze beperking voor de kwetsbaren. Van het nieuwe virus kun je heel ziek worden!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198057993
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijken :o
Helaas waar ja.
Bi-zar.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:19:24 #294
346939 Janneke141
pi_198058012
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?
pi_198058013
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Bert Niesters en Ab Osterhaus zijn twee van de grootste doemprofeten die er zijn. Ik kan het artikel zelf niet leven, maar gegarandeerd dat er iets in staat als: "Ja, het is mogelijk dat de vaccins niet tegen deze variant werken, aangezien deze in potentie een vaccin-escape heeft. We weten het echter niet zeker en er is meer onderzoek nodig"
pi_198058016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of stemmen, met die hippe gezondheidscheck bij het stemmen. Je gezin in quarantaine, geen anderen in je directe omgeving aan wie je je volmacht kunt geven (en voldoende vertrouwd) en hop, niet stemmen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 16:20:42 ]
pi_198058019
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

100% zullen ze nooit aan durven tonen.

Maar je bent nog steeds drager en kunt besmetten.
Eens dat het nooit de volle 100% zal zijn, maar dit stond in een tweet die gebruiker Georgeofthejungle had gepost. Ik kan het niet zo snel meer vinden.
pi_198058025
quote:
99s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef ondeugend het volgende:
Hey de risicokaart op het Corona dashbord is veranderd.
Er zitten regio's nu in ernstig ipv zeer ernstig!

Of ben ik nu spuit 11?

Regio Ijsselland is zelfs naar zorgelijk gegaan.
Zie het nu ook pas en het is lang geleden dat de kaart niet egaal dieprood was
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
pi_198058028
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies ja :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:21:21 #300
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198058041
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:20 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies ja :P
Ach kom, allemaal snowflakejes
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')