Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Microsoft, Salesforce en Oracle zijn bezig met projecten om dit wereldwijd uit te rollen, om dat in te richten. Denk aan een vorm van een coronapaspoort in je Apple Wallet.
Er was vorige week of de week ervoor nog #ophet in de EU dat 'dit soort vooruitstrevende technische projecten altijd vanuit de VS kwamen, terwijl wij in de EU ook zoveel kennis hebben'
Ik heb het in elk geval via wat vrienden van me meegekregen dat ze hier mee bezig zijn. Heb even gezocht: https://edition.cnn.com/2(...)alesforce/index.html
quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef popje het volgende:
Bron: Nos.nl
'In de toelichting op die wet erkent het kabinet dat er sprake is van een inperking van de bewegingsvrijheid als burgers tussen 21.00 en 04.30 uur niet meer zonder goede reden op straat mogen zijn.
Maar volgens het kabinet is het een legitieme maatregel, gezien de ernst van de situatie door de opkomst van nieuwe varianten van het virus.'
Legitieme maatregel gezien de ernst van de opkomsten van de nieuwe varianten... we dalen al 6 en een halve week. Wanneer komt de boodschap eens aan dat die derde golf een rimpeling wordt?
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)oet-worden-aangepast
Nog maar een extra jaartje thuisblijven dan maar. Opnieuw ontwerpen, produceren, distribueren, en vaccineren.
Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?quote:
Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:13 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik ook gelezen. En technisch zullen ZIJ dat wel voor elkaar krijgen. Maar dan komt het etische aspect ook nog om de hoek kijken.
Maar goed, imo zijn er al behoorlijk wat ethische grenzen overschreden en iedereen slikt (of heeft het) te slikken.
Ja, dat ook. Maar het maakt dus niet zoveel uit of dat er nou 700, 800 of 900k zijn. Uiteindelijk wel. Maar nu nog niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn er bijna 836K in Nederland intussen![]()
Staat gewoon op het vaccinatiedashboard.
Zo te lezen moeten ze terug naar de tekentafel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef popje het volgende:
[..]
Wil het zeggen dat als de Raad van State het niet steunt, dat de wet er dan niet komt?
Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?quote:
Volgens mij gaat het alleen om de actualiteit van die adviezen, niet van wie het afkomt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp accepteert de RvS het dus niet dat het kabinet alleen maar leunt op OMT-adviezen, en niet op andere?
60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar werkt 1 van die vaccins sowieso niet maar voor 60%?
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kanquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe graag ik het ook niet wil gaat het vanzelf slikken of stikken worden. VS zal het zonder moeite invoeren, VK waarschijnlijk ook wel. DE had ik altijd van verwacht dat ze het niet zouden willen doen met hun ontzettend strenge privacyregels voor medewerkers van bedrijven, maar die lijken ook overstag. Spanje, Frankrijk e.d. gaven al aan mee te doen met vaccinatiebewijzen.
Australië, NZ, Aziatische landen doen gegarandeerd mee, dus als je niet meedoet zet je alleen jezelf buitenspel dan.
Nee, dit zie ik jammer genoeg een beetje als een voldongen feit.
100% zullen ze nooit aan durven tonen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef Oidipous het volgende:
[..]
60% kans dat je niet ziek wordt, maar 100% kans dat je niet in het ziekenhuis beland.
Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijkenquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan
Ja, alleen jammer dat wat jij en ik vinden totaal ondergeschikt is. Straks krijgen wij de mededeling van onze vaderlandse virologen dat er een nieuw vaccin moeten komen, en derhalve door moeten leven met deze beperking voor de kwetsbaren. Van het nieuwe virus kun je heel ziek worden!quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
Helaas waar ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja.. Maar ik denk dat we ondertussen wel hebben gezien dat voor het 'grotere goed' alles moet wijken
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Stel dat het zo is. Dan gaat er een behoorlijke groep jaarlijks tijdelijk niets mogen. Als je jaarlijks moet herhalen, en je blijft geen 12 maanden beschermd, is die tussentijd je periode dat je niks kan. Als je dan gezinsleden hebt in verschillende risico of leeftijdsgroepen heb je dalijk de pech dat je jaarlijks een paar maanden nergens heen kan
Bert Niesters en Ab Osterhaus zijn twee van de grootste doemprofeten die er zijn. Ik kan het artikel zelf niet leven, maar gegarandeerd dat er iets in staat als: "Ja, het is mogelijk dat de vaccins niet tegen deze variant werken, aangezien deze in potentie een vaccin-escape heeft. We weten het echter niet zeker en er is meer onderzoek nodig"quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daar is de variabele al die roet in het eten kan gooien. Jammer dat het een premium artikel is en dat het de telegraaf is. Vaak is de tekst minder verontrustend dan de kop. Hoelang duurt het om het vaccin aan te passen en hoe goed werkt het oude vaccin nog. Zolang het voor mij een lichte griep wordt wil ik best het oude vaccin nog nemen hoor.
Of stemmen, met die hippe gezondheidscheck bij het stemmen. Je gezin in quarantaine, geen anderen in je directe omgeving aan wie je je volmacht kunt geven (en voldoende vertrouwd) en hop, niet stemmen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?
Eens dat het nooit de volle 100% zal zijn, maar dit stond in een tweet die gebruiker Georgeofthejungle had gepost. Ik kan het niet zo snel meer vinden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 16:18 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
100% zullen ze nooit aan durven tonen.
Maar je bent nog steeds drager en kunt besmetten.
Zie het nu ook pas en het is lang geleden dat de kaart niet egaal dieprood wasquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef ondeugend het volgende:
Hey de risicokaart op het Corona dashbord is veranderd.
Er zitten regio's nu in ernstig ipv zeer ernstig!
Of ben ik nu spuit 11?
Regio Ijsselland is zelfs naar zorgelijk gegaan.
Precies jaquote:Op woensdag 17 februari 2021 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach kom, je kunt toch wel een paar maandjes niet naar een restaurant?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |