abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198057757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Toch blijft het raar. Ten eerste een dikke middelvinger naar de mensen die zich aan de regels houden, juist voor hún.
Daarnaast kun je het nog steeds overdragen. Ook van zoon/dochter/kleinkinderen naar anderen in het bejaardenhuis. Het blijft zo nog steeds verspreiden, ook met een paar gevaccineerden in het land.
En het is ook raar. Maar het is denk ik niet tegen te houden. Op het moment dat de mensen die het meeste risico lopen gevaccineerd zijn en weer meer dingen mogen gaat het vanzelf.

Stel dat je een maximum aantal bezoekers zou hebben tenzij bezoekers gevaccineerd zijn (om even een extreem voorbeeld te noemen). Wat mijn opa dan zou zeggen is: Dan kom ik toch lekker naar jullie toe? Dan hebben jullie een gevaccineerd iemand op bezoek.

Ik snap heel goed de gedachte om iedereen te vaccineren, maar als de mensen die in een risicogroep zitten minder voorzichtig gaan doen en ook weer de rest op gaan zoeken worden de maatregelen vanzelf heel snel niet meer houdbaar.
pi_198057759
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ook. Zowel landelijk als internationaal. Totaal onnodig, maar ik denk dat er steeds meer landen voor gaan kiezen. En het zal me niks verbazen als dat hier ook zo gaat werken. Bij andere mensen langs gaan e.d. is een eigen keuze en ik verwacht dat je wel gewoon openbare gebouwen in mag, maar ik zie het nog wel gebeuren dat de horeca enkel voor gevaccineerden word. Als dat betekent dat ze niet dicht hoeven zullen ze die kans aangrijpen. Kleinere kans ook dat ze weer dicht moeten als ze enkel gevaccineerden binnen laten. Ik vraag me alleen af of het goed is voor de omzet. Het is nog steeds maar een klein deel wat gevaccineerd is deze zomer. In dit tempo. Daar gaan ze het niet mee redden.
Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien of die Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie?

Ik zie het niet gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 16:07:40 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:06:03 #253
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198057778
Hey de risicokaart op het Corona dashbord is veranderd.
Er zitten regio's nu in ernstig ipv zeer ernstig!

Of ben ik nu spuit 11?

Regio Ijsselland is zelfs naar zorgelijk gegaan.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198057782
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar de bevolking heeft meer 'macht' dan ze denkt. Op het moment dat de regering ziet dat het niet meer vol te houden is om de anderhalve meter aan te houden of om mondkapjes af te dwingen omdat de bevolking er massaal mee stopt is het klaar.

Mijn opa heeft maandag zijn eerste vaccinatie gehad. Het eerste wat hij zei was: Hè, kan ik eindelijk mijn kleinkinderen weer gewoon een knuffel geven.

Ik weet zeker dat er heel veel ouderen of mensen in een risicogroep zijn die er zo in staan. Die hun leven weer normaal gaan leiden zodra ze gevaccineerd zijn. Je ouders die weer bij je op bezoek komen omdat ze gevaccineerd zijn en geen risico meer lopen, of je grootouders.

Hoe eerder zij weer een normaal leven leiden, hoe eerder wij weer een normaal leven leiden.
Mijn opa's en oma's zijn er nooit mee gestopt. Die hebben altijd de insteek gehad 'liever eerder dood dan dit'. Er is er overigens 1 overleden. Niet aan Corona.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:06:16 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198057783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

En het is ook raar. Maar het is denk ik niet tegen te houden. Op het moment dat de mensen die het meeste risico lopen gevaccineerd zijn en weer meer dingen mogen gaat het vanzelf.

Stel dat je een maximum aantal bezoekers zou hebben tenzij bezoekers gevaccineerd zijn (om even een extreem voorbeeld te noemen). Wat mijn opa dan zou zeggen is: Dan kom ik toch lekker naar jullie toe? Dan hebben jullie een gevaccineerd iemand op bezoek.

Ik snap heel goed de gedachte om iedereen te vaccineren, maar als de mensen die in een risicogroep zitten minder voorzichtig gaan doen en ook weer de rest op gaan zoeken worden de maatregelen vanzelf heel snel niet meer houdbaar.
Het blijft een risico-afweging, voor ieder individu. Veel mensen die zelf relatief weinig risico lopen houden zich aan de regels om het risico voor anderen te beperken. Maar als dat risico voor anderen er ook nauwelijks nog is, waarom zou je dan moeilijk doen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198057792
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien dat de Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie.

Ik hoop dat je gelijk krijgt O+

Zal me niks verbazen als ze binnen Europa hetzelfde systeem gaan gebruiken.

Maar ik deal met de crisis door me pessimistisch op te stellen; dan kan het alleen maar meevallen. Te vaak teleurgesteld geraakt na wat valse hoop. En er is in het afgelopen jaar een hoop gebeurd wat ik echt nooit had verwacht; dingetjes die al snel naar BNW werden verplaatst _O-
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:07:28 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198057796
quote:

[..]

Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien dat de Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie.

Bij een uitwedstrijd in de 4e klasse moet de 70+-er in het kassahokje zeker vaccinatiebewijzen gaan scannen :')

Los van dat je zo'n samenleving niet moet willen, is het ook totaal onhaalbaar.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:08:18 #258
14505 OProg
A Life in Music
pi_198057805
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Mijn opa's en oma's zijn er nooit mee gestopt. Die hebben altijd de insteek gehad 'liever eerder dood dan dit'. Er is er overigens 1 overleden. Niet aan Corona.
Met mijn oma waren we ook heel voorzichtig en dan is vanaf maart dus eigenlijk geen geen knuffel meer geweest en einde van het jaar is ze overleden.

Dus of dit nu echt een fijn laatste half jaar van haar leven was zo kan je over twisten. Ook omdat ze de laatste weken niet meer thuis kon wonen en er in de verpleging natuurlijk best strikte regels waren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198057807
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het blijft een risico-afweging, voor ieder individu. Veel mensen die zelf relatief weinig risico lopen houden zich aan de regels om het risico voor anderen te beperken. Maar als dat risico voor anderen er ook nauwelijks nog is, waarom zou je dan moeilijk doen?
Ja, dat bedoel ik. Ik hou bij mijn opa afstand en mijn broertje en anderen doen hetzelfde. Wanneer hij aangeeft dat hij zich comfortabel voelt is dat over. Denk dat datzelfde geldt voor anderen.

Mijn opa ging altijd met mijn moeder boodschappen doen, tijdens de pandemie is hij een telkens alleen gegaan. Wanneer het voor hem klaar is gaat hij gewoon weer met mijn moeder.

En dat is 't ook naar mijn idee. Wanneer de groep die we beschermen aangeeft: Ik heb geen bescherming meer nodig is het gewoon over met de maatregelen
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:08:37 #260
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198057808
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ook. Zowel landelijk als internationaal. Totaal onnodig, maar ik denk dat er steeds meer landen voor gaan kiezen. En het zal me niks verbazen als dat hier ook zo gaat werken. Bij andere mensen langs gaan e.d. is een eigen keuze en ik verwacht dat je wel gewoon openbare gebouwen in mag, maar ik zie het nog wel gebeuren dat de horeca enkel voor gevaccineerden word. Als dat betekent dat ze niet dicht hoeven zullen ze die kans aangrijpen. Kleinere kans ook dat ze weer dicht moeten als ze enkel gevaccineerden binnen laten. Ik vraag me alleen af of het goed is voor de omzet. Het is nog steeds maar een klein deel wat gevaccineerd is deze zomer. In dit tempo. Daar gaan ze het niet mee redden.
Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen lijkt mij dit juridisch ook niet houdbaar?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198057815
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk krijgt O+

Zal me niks verbazen als ze binnen Europa hetzelfde systeem gaan gebruiken.

Maar ik deal met de crisis door me pessimistisch op te stellen; dan kan het alleen maar meevallen. Te vaak teleurgesteld geraakt na wat valse hoop. En er is in het afgelopen jaar een hoop gebeurd wat ik echt nooit had verwacht; dingetjes die al snel naar BNW werden verplaatst _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:07 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bij een uitwedstrijd in de 4e klasse moet de 70+-er in het kassahokje zeker vaccinatiebewijzen gaan scannen :')

Los van dat je zo'n samenleving niet moet willen, is het ook totaal onhaalbaar.
Dit. Het is een onhaalbare kaart. En ook maar beperkt bruikbaar. Thuissituatie brengt (of bracht) nu toch die grote besmettingsaantallen? Dat mis je dan compleet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 16:09:13 ]
pi_198057818
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zolang niet iedereen de kans heeft gekregen om een vaccin te krijgen lijkt mij dit juridisch ook niet houdbaar?
Dan gooien ze het op ''hou vol'' en ''toon solidariteit''.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:09:30 #263
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198057826
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:02 schreef MoreDakka het volgende:
En nog steeds is er gesteggel over dagcijfers, maar de belangrijkste ontbreken. Hoeveel vaccins gezet? Wat is de voorraad? Hoeveel mensen in risicogroepen zijn gevaccineerd?
Het duurt nog wel even voordat het aantal vaccinaties van invloed gaat zijn op de ontwikkeling van de pandemie, dus ondanks dat het wel belangrijk is dat er vaart wordt gemaakt met inenten, zijn zulke dagcijfers niet echt relevant.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:09:41 #264
346939 Janneke141
pi_198057830
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]

De wet is de afgelopen maanden behoorlijk flexibel gebleken.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:09:54 #265
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198057832
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan gooien ze het op ''hou vol'' en ''toon solidariteit''.
Ik zal zeker solidair zijn met de horeca en vaak langs gaan. Vaccin of niet :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:10:03 #266
346939 Janneke141
pi_198057835
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Ik hou bij mijn opa afstand en mijn broertje en anderen doen hetzelfde. Wanneer hij aangeeft dat hij zich comfortabel voelt is dat over. Denk dat datzelfde geldt voor anderen.

Mijn opa ging altijd met mijn moeder boodschappen doen, tijdens de pandemie is hij een telkens alleen gegaan. Wanneer het voor hem klaar is gaat hij gewoon weer met mijn moeder.

En dat is 't ook naar mijn idee. Wanneer de groep die we beschermen aangeeft: Ik heb geen bescherming meer nodig is het gewoon over met de maatregelen
Ik ben wel benieuwd of het OMT daar hetzelfde over denkt.
pi_198057840
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het duurt nog wel even voordat het aantal vaccinaties van invloed gaat zijn op de ontwikkeling van de pandemie, dus ondanks dat het wel belangrijk is dat er vaart wordt gemaakt met inenten, zijn zulke dagcijfers niet echt relevant.
En daarnaast - ze zijn inzichtelijk via @YorickB op twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198057849
quote:
9s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:08 schreef OProg het volgende:

[..]

Met mijn oma waren we ook heel voorzichtig en dan is vanaf maart dus eigenlijk geen geen knuffel meer geweest en einde van het jaar is ze overleden.

Dus of dit nu echt een fijn laatste half jaar van haar leven was zo kan je over twisten. Ook omdat ze de laatste weken niet meer thuis kon wonen en er in de verpleging natuurlijk best strikte regels waren.
Mijn oma heeft Corona gehad. Ook in het ziekenhuis gelegen. Zelfs met een onderliggende longontsteking. Overleefd. Paar maanden later gestorven aan ouderdom. In het bijzijn van haar dierbaren. Iedere dag bezoek gehad etc. Daar zou ik in haar plaats ook voor kiezen.

En haar man, mijn opa, was arts. Het is geen complete idioot qua denkniveau dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 16:11:43 ]
pi_198057857
quote:

[..]

Maar veel recente IT projecten die door de overheid zijn gelanceerd zijn toch wel een redelijke mislukking te noemen. Registratie, en het tonen daarvan zou ook waterdicht moeten zijn. Dat zie ik niet zo 1-2-3 lukken. Nep Corona test uitslagen om te vliegen zijn nu ook vrij makkelijk te krijgen. Het wordt ook niet centraal opgeslagen. En hoe kun je als Nederlandse kroeghouder gaan zien of die Italiaanse jongeman van 20 wel of niet gevacineerd is in Italie?

Microsoft, Salesforce en Oracle zijn bezig met projecten om dit wereldwijd uit te rollen, om dat in te richten. Denk aan een vorm van een coronapaspoort in je Apple Wallet.

Er was vorige week of de week ervoor nog #ophet in de EU dat 'dit soort vooruitstrevende technische projecten altijd vanuit de VS kwamen, terwijl wij in de EU ook zoveel kennis hebben'

Ik heb het in elk geval via wat vrienden van me meegekregen dat ze hier mee bezig zijn. Heb even gezocht: https://edition.cnn.com/2(...)alesforce/index.html
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:08 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198057869
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het zijn er bijna 836K in Nederland intussen :)

Staat gewoon op het vaccinatiedashboard.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:17 #271
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198057871
Bron: Nos.nl

'In de toelichting op die wet erkent het kabinet dat er sprake is van een inperking van de bewegingsvrijheid als burgers tussen 21.00 en 04.30 uur niet meer zonder goede reden op straat mogen zijn.

Maar volgens het kabinet is het een legitieme maatregel, gezien de ernst van de situatie door de opkomst van nieuwe varianten van het virus.'

Legitieme maatregel gezien de ernst van de opkomsten van de nieuwe varianten... we dalen al 6 en een halve week. Wanneer komt de boodschap eens aan dat die derde golf een rimpeling wordt?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198057878
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op dat moment is het niet relevant meer wat het OMT daarvan vindt. Het is één ding als de jongeren roepen dat ze meer willen mogen, maar als de senioren die in de risicogroep vallen aangeven niet meer beschermd te hoeven worden is dat een veel sterkere oproep.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:49 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198057879
quote:
Roep om versoepeling coronamaatregelen neemt toe

Ruim twee maanden na het begin van de huidige lockdown en bijna vier weken na de invoering van de avondklok neemt de behoefte aan versoepelingen van de coronamaatregelen toe. Het aandeel Nederlanders dat in meer of mindere mate wil versoepelen, is in drie weken tijd meer dan verdubbeld: van 21 naar 45 procent. 9 procent van de Nederlanders vindt dat de maatregelen helemaal moeten worden losgelaten.

Vooral jongeren van 18 tot 24 jaar hopen op versoepeling. Van alle leeftijdsgroepen hebben zij het meest last van de coronacrisis.

Een en ander blijkt uit het onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid dat I&O Research geregeld doet in opdracht van de NOS. Het deel van de bevolking dat de lockdown wil handhaven of zelfs aanscherpen is overigens nog altijd het grootst, namelijk 52 procent. Al is het percentage voorstanders van zo'n aanscherping duidelijk teruggelopen: van 29 procent eind januari naar 9 procent nu.

Verreweg de meeste Nederlanders staan in grote lijnen nog altijd achter de coronamaatregelen, al is die steun wel iets teruggelopen, van driekwart drie weken geleden naar ruim twee derde (68 procent) nu. Het onderzoek is gedaan vóór de rechterlijke blokkade van de avondklok dinsdag en het succesvolle spoedappèl van de Staat daartegen.

'Voorzichtig uitbreken'
"Veel mensen trekken het niet meer, zij willen er nu toch voorzichtig uitbreken", concludeert onderzoeker Peter Kanne van I&O Research uit de resultaten. "Zij zijn niet onwelwillend, willen zich aan de maatregelen houden, maar ze zien ook dat de besmettingscijfers dalen."

Overigens is die avondklok niet de recente aanscherping van de maatregelen waar Nederlanders het meest tegenaan hikken. 70 procent vindt het goed dat het demissionaire kabinet de avondklok vorige week heeft verlengd.

De beperking van de bezoekregeling tot één persoon ligt nog altijd moeilijker. De groep die dat een goed besluit vindt (42 procent) is kleiner dan de 47 procent die dat niet vindt. 29 procent geeft aan zich ook niet volledig aan deze maatregel te houden, tegenover 5 procent die de avondklok weleens negeert.

Kanne: "Veel mensen vinden maximaal één gast onuitvoerbaar. Ze missen het contact te zeer en voelen zich steeds eenzamer. Door deze regel te breken kiezen ze de in hun ogen minst kwade van de twee."

'Toenemend gemor'
De groep die nog steeds duidelijk het meest te lijden heeft onder de coronacrisis is die van 18 tot 24 jaar. Waar afgelopen najaar al 48 procent aangaf zich slechter te voelen dan voor de crisis, is dat inmiddels opgelopen tot 56 procent. Ook in andere leeftijdsgroepen neemt dat aandeel toe, vooral bij de 25- tot 34-jarigen.

Volgens Kanne lijkt het onderzoek te tonen dat Viruswaarheid, de actiegroep die de zaak tegen de avondklok had aangespannen, "de vinger op de zere plek legt". Alleen is die zere plek niet zozeer de avondklok, maar eerder andere maatregelen. "De groep die letterlijk denkt als Willem Engel, namelijk alle maatregelen moeten worden opgeheven, is met 9 procent nog altijd een betrekkelijk kleine. Maar de steun voor deze manier van denken neemt wellicht toe: begin januari was het nog 6 procent. Het past in het toch toenemende gemor dat we zien."

Steun De Jonge loopt terug
Zo neemt het vertrouwen in verschillende hoofdrolspelers in het coronabeleid af. Dat geldt nauwelijks voor demissionair premier Rutte, maar wel voor onder anderen minister De Jonge van Volksgezondheid (van 57 procent steun drie weken geleden naar 49 procent toe), voor 'de landelijke overheid' (van 67 procent naar 52 procent), en voor voorzitter André Rouvoet van de koepel van GGD's (van 49 naar 31 procent).

Ook over de uitvoering van het vaccinatiebeleid bestaat weinig enthousiasme. De helft van de Nederlanders staat weliswaar achter het vaccinatiebeleid en de bereidheid om zich te laten prikken is verder opgelopen naar 83 procent. Maar ruim de helft vindt de uitvoering van de afgelopen weken niet zo goed (31 procent) of slecht (23 procent).
nos.nl
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:58 #274
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198057883
https://www.telegraaf.nl/(...)oet-worden-aangepast

Nog maar een extra jaartje thuisblijven dan maar. Opnieuw ontwerpen, produceren, distribueren, en vaccineren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198057884
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

OMT hoopt op seizoenseffect en dan kan het van de zomer zo goed als los. Gelden dezelfde regels voor iedereen. Dus doe voorzichtig en geen festivals etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')