Omdat ze dat naar willekeur zo willen en als het uitkomt zich verschuilen dat het onder de rechter zit of dat ze het doorschuiven naar ene volgende regering. Het is maar net hoe de wind staat. Niets is meer als "was" in handen dan politieke belangen. Dat hier vooral is om een overtuiging door te drukken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Waarom kan het demissionaire kabinet nog een spoedwet invoeren trouwens?
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:11 schreef Nielsch het volgende:
Lees net dat het VK waarschijnlijk nog het hele jaar social distancing rules gaat toepassen. Dat is een streep door alle festivals, concerten en sportwedstrijden met veel publiek.
Jaap 'carnaval vier je in kleine groepjes' van Dissel? Of was het Bruno Bruins die dit toen zei?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:15 schreef Caland het volgende:
Ik vond het wel interessant om Jaap van Dissel gisteren te horen zeggen dat ze in de modellen die het effect van een avondklok moesten uitrekenen men van 21.00u tot 04.30 uitging van 0 extra contactmomenten
Vraag me af of ze dan in datzelfde model ook rekening houden met relatief meer contactmomenten in de periode daarvoor/daarna.
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat tegengeluid alleen maar aanzet. Je mag hopen dat er een punt komt dat we het als bevolking niet meer zomaar accepteren. Ik wil de maatregelen best steunen, maar dan moeten ze die maatregelen wel kunnen onderbouwen. Dat kunnen ze niet. En ik snap oprecht niet dat er nog veel mensen zijn (ook hogerop) die daar gewoon intrappen.
En nee, ik zeg niet dat het een groot complot is van de overheid. Daar geloof ik niet in. Ze hebben ingezet op voorzichtigheid en daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen. Liever dat dan dat ze er weer te laat bij zijn zoals vorig jaar. Maar op een gegeven moment moet je als overheid toch in gaan zien dat het leven weer opgestart moet worden. De avondklok is zo'n ingrijpende maatregel - die moet gewoon proportioneel zijn. En uit te leggen zijn. Paar weken later en dat lukt ze nog steeds niet. Toon dan wat zelfreflectie als overheid. Daar ligt mijn probleem.
Natuurlijk wel. Tegen de tijd dat de mensen die de druk op de ziekenhuizen veroorzaken zijn gevaccineerd, dan moet je stoppen met de coronaregels.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?
quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mijn leerlingen duurde dat geen 2/3 maanden, maar 2/3 weken.
waarom niet? Zij zijn al een stuk verder met vaccinerenquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?
Wat ik alleen mis is een motief voor dit beleid. Waarom 'gijzelen' ze de maatschappij zo lang met de smoezen, aannames, schattingen en onderbuik onderbouwingen? Alles verraadt namelijk dat ze zo lang mogelijk willen rekken, maar waarom? Geen voorspelling komt uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef asco het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar ik geloof het niet meer.
Het is half februari geweest en ik zie nog geen enkele beweging bij de beleidsmakers op wat voor manier dan ook. Als je met deze cijfers een spoedwet erdoor jast voor een avondklok in stand te houden vraag ik me oprecht af hoe je kunt hopen op iets wat maar lijkt op een normale lente dan wel zomer.
Vandaar mijn opmerking een pagina's terug dat als ze de scholen willen gaan heropenen als anderhalvemeterschool met nog zestien kantjes regels, ze dat ergens mogen steken waar de zon niet schijnt en mogen vervangen door iets waar we (als samenleving) wel iets mee opschieten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]Ik heb niets liever dan scholen weer open, ik ben er alleen bang voor dat ze dat niet op een fatsoenlijke manier snel gaan doen. De manier waarop ze het zich nu voorstellen kan ik me niet helemaal inbeelden als iets wat werkt.
Gelukkig lopen er hier best wat users rond die dat grijze gebied er tussen in goed kennen. Maar die twee uitersten herken ik inderdaad wel. Het gebeurt nog te vaak (overal) dat je in een van de twee kampen wordt weg gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.
Dat dus, de afspraken die normaal na 21 uur zouden eindigen plan ik eerder in, volgens mij doen velen dat. En er zijn genoeg verhalen van studenten die dan maar doorfeesten tot na 4:30. Ik denk dat het antal contactmomenten per dag zeer minimaal gezakt is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:15 schreef Caland het volgende:
Ik vond het wel interessant om Jaap van Dissel gisteren te horen zeggen dat ze in de modellen die het effect van een avondklok moesten uitrekenen men van 21.00u tot 04.30 uitging van 0 extra contactmomenten
Vraag me af of ze dan in datzelfde model ook rekening houden met relatief meer contactmomenten in de periode daarvoor/daarna.
Qua officiële bevoegdheden? Niets.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:14 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionair
Het is uberhaupt een utopie om te denken dat er 0 contactmomenten zijn na 21uquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap 'carnaval vier je in kleine groepjes' van Dissel? Of was het Bruno Bruins die dit toen zei?
Die zijn niet zo van de praktijk.
Geen, buiten dat er een "vrijheid" is om zich - gezien vanuit de regering - te branden aan controversiële zaken of te hoeven antwoorden op vragen. Discuabele vrijheidsmaatregelen opleggen vallen daar kennelijk niet onder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:14 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionair
Mensen die elkaar willen zien werken er gewoon omheen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat dus, de afspraken die normaal dan na 21 uur zouden eindigen plan ik eerder in, en er zijn genoeg verhalen van studenten die dan maar doorfeesten tot na 4:30. Ik denk dat het antal contactmomenten per dag zeer minimaal gezakt is.
Er is geen complot anders dan een overtuigd doel dat uitgaat van het voorzorgsprincipe dat niemand hoofdelijk verantwoordelijk maakt omdat alles wordt gedaan om "zorg & veiligheid" mogelijk te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.
Jij gaat dagelijks om met kinderen. Ik niet. Op wat voor manieren gaan kinderen dit over 10 jaar nog merken? Niet als kritiek of commentaar bedoeld, ik weet gewoon niet wat ik me er dan bij voor moet stellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking een pagina's terug dat als ze de scholen willen gaan heropenen als anderhalvemeterschool met nog zestien kantjes regels, ze dat ergens mogen steken waar de zon niet schijnt en mogen vervangen door iets waar we (als samenleving) wel iets mee opschieten.
Voor iedereen die dit schooljaar geen examen doet is het een verloren schooljaar. De vraag is niet meer wat we van dit jaar kunnen maken, maar wat we de komende tien jaar kunnen bieden om de schade te herstellen. Straks om twee uur maar eens naar ome Arie gaan luisteren.
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Als iedereen er toch omheen werkt dan maakt het ook niks uit dat de avondklok nog even doorgaat
Vond het vorig weekend hooguit wat irritant dat ik voor mijn doen extra vroeg naar een verjaardag moest omdat ik geen zin had om de boete twee keer te riskeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Als iedereen er toch omheen werkt dan maakt het ook niks uit dat de avondklok nog even doorgaat
het zal wel wat helpen maar niet enorm veelquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Het gaat meer spelen als de dagen lengen en het weer beter wordt.
Ik vond dat sowieso raar. Een opiniepeiler die voordat hij de uitkomst van de opiniepeiling gaf al aangaf wat zijn persoonlijke opinie erover was, "dat je er toch geen last van kunt hebben, want het is toch koud"?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.
Daar was de conclusie (kan er wat naast zitten) dat 60% van de <35 en 80% >35 met de avondklok akkoord is.
Dat kan ik me best voorstellen, want echt last heb je er niet van. Je kunt er vrij makkelijk omheen werken als je wilt.
Juist. En dat is zeer ernstig, want het maakt dat de proportionaliteit van een maatregel niet afdoende wordt gewogen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is geen complot wel een overtuigd doel dat uitgaat van het voorzorgsprincipe dat niemand hoofdelijk verantwoordelijk maakt omdat alles wordt gedaan om "zorg & veiligheid" mogelijk te maken.
Iemand die daar kritiek op heeft of afbreuk aandoet wordt aansprakelijk voor gevolgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |