SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Ik vond het gisteren wel een mooi natuurlijk moment om deze buitenproportionele maatregel - waarvan nog steeds niet vaststaat dat ie ook maar iets helpt - af te schaffen. Maar Rutte en co willen deze maatregel het liefst door onze strot duwen. Dat terwijl tijdens de invoering daarvan werd gezegd dat deze afgeschaft zou worden als de cijfers zouden dalen. Ze dalen inmiddels sinds 23 december...quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot laatste weekend maart (zomertijd). Ik gok dat ie er dan de dinsdag daarvoor afgaat.
Pakken ze mooi nog 3 weken extra, zijn de verkiezingen achter de rug en heb je een 'natuurlijk' moment om het op te heffen.
Ik gok dat ze de avondklok er af gooien voor de verkiezingen als deze niet uitgesteld worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot laatste weekend maart (zomertijd). Ik gok dat ie er dan de dinsdag daarvoor afgaat.
Pakken ze mooi nog 3 weken extra, zijn de verkiezingen achter de rug en heb je een 'natuurlijk' moment om het op te heffen.
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat terwijl tijdens de invoering daarvan werd gezegd dat deze afgeschaft zou worden als de cijfers zouden dalen. Ze dalen inmiddels sinds 23 december...
Nogmaals allemaal prima, maar dan moet je de gevolgen accepteren dat het hele land langer in lockdown zit. Dat is een feit, dat kan ook zo gepresenteerd worden. Het is al zo vaak in dit topic beschreven welke mensen met corona in het ziekenhuis terecht komen en waar dus de meeste winst te behalen valt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.
Nou, doe me dan maar een paar extra patiënten.
Het gaat niet zozeer om het in quarantaine gaan, maar vooral om langdurig verzuim door covid.
Ben ik zeker met je eens. En jou zou toch zeggen dat ze na een jaar ook wat perspectief zouden bieden. Maar nee, het liefst houden ze alles zo lang mogelijk dicht totdat er geen kleine ondernemer meer over is. En iedereen depressief is. Merkte afgelopen weekend dat iedereen zó blij was met het schaatsweer, alsof er een zucht van verlichting door het land ging. Even 'normaal' schaatsen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.
Nog maar een maand en we zitten bijna een jaar in lockdown (muv een paar weken in de zomer)
Komend weekend met het mooie weer gaat heel Nederland er ook massaal op uit denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens. En jou zou toch zeggen dat ze na een jaar ook wat perspectief zouden bieden. Maar nee, het liefst houden ze alles zo lang mogelijk dicht totdat er geen kleine ondernemer meer over is. En iedereen depressief is. Merkte afgelopen weekend dat iedereen zó blij was met het schaatsweer, alsof er een zucht van verlichting door het land ging. Even 'normaal' schaatsen.
Als de besmettingen significant dalen zullen alle varianten een daling vertonen (de grafieken geven het percentage van de bevolking met de betreffende variant aan, niet het percentage van de besmettingen). In alle gevallen is het de oude variant die het sterkst afneemt. Dat de "too low for the variant to be identifiable" gevallen veel minder dalen, en in sommige regio's zelfs stijgen is waarschijnlijk omdat nu meer personen met milde of geen symptomen getest worden dan tijdens de piek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:29 schreef _serial_ het volgende:
Interessante data uit UK:
Coronavirus (COVID-19) latest insights
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bruls krijgt nu al een hartverzakking.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Komend weekend met het mooie weer gaat heel Nederland er ook massaal op uit denk ik.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
Plan prominenten: ’Samenleving snel openen’
De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken.
Fijn, nog 5 maanden die spertijd.quote:'Belangrijk middel'
Volgens het kabinet en de deskundigen van het Outbreak Management Team is de avondklok een belangrijk middel in de strijd tegen corona en met name ook tegen de derde golf die door allerlei besmettelijkere varianten van het virus dreigt. Rutte zei gisteren dat er voor dinsdag, als er weer een persconferentie over de maatregelen is gepland, nog eens kan worden gekeken of de avondklok op of voor 2 maart kan worden opgeheven. "Maar op dit moment is dat echt niet verstandig."
Nee hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lok-te-behouden.html
[..]
Fijn, nog 5 maanden die spertijd.
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken.
Vreemd, aangezien Bruls dat gister bij Op1 juist motiveerde.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls krijgt nu al een hartverzakking.
22 januari was de R 0,9, vanaf 23 januari (invoering avondklok) tot 29 januari is de R opgelopen naar 0,96. En we moeten verschillende zaken scheiden. Zowel van de Britse als de oude variant is de R wel degelijk gedaald. Maar omdat verhoudingsgewijs de Britse variant toeneemt, kan de R dan toch stijgen. Dit baseer ik allemaal op de rapportages van het RIVM, die ik vertrouw.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Jou werkelijkheid?
Ga eens op de inhoud in. Jij zegt dat de R oploopt.
Waar baseer je dit op?
Ja Britse variant.. Maar heb je ook data dat de R op dit moment oploopt met avondklok?
we kunnen het over de britse variant hebben en dat die besmettelijker is. Stel ok prima dat is hij.
Dat is geen argument dat de R standaard moet oplopen. Inmiddels is de R in het VK ook onder de 1.
Dus dat is geen sluitend argument.
Dan zou de R namelijk nooit meer zakken zolang de britse variant er is.
We hebben toch maatregelen, en als jij roept dat de R nog stijgt mag je verwachten dat je dat op meer baseert dan enkel ja want Britse variant
Dat is ook lekker creatief met tijd. Vanaf mei werd er heel veel versoepelt, en pas in december gingen we weer in een halfslappe lockdown.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
Nog maar een maand en we zitten bijna een jaar in lockdown (muv een paar weken in de zomer)
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is ook lekker creatief met tijd. Vanaf mei werd er heel veel versoepelt, en pas in december gingen we weer in een halfslappe lockdown.
Oke.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lok-te-behouden.html
[..]
Fijn, nog 5 maanden die kanker spertijd.
"Ik leg graag woorden in de mond van een ander, want zo ben ik".quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".
ze hebben wel een punt maar ik denk dat 1 maart daar te vroeg voor is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/
dit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".
Het is maar voor 2 weken;quote:
De term 'halfslappe lockdown' komt toch echt van jou. De samenleving kraakt in al zijn voegen, voor zover er überhaupt nog sprake is van een 'samen'leving, dus dergelijke eufemismes zijn nergens goed voor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Ik leg graag woorden in de mond van een ander, want zo ben ik".
Op het eerste gezicht geen wappies ofzo, maar ik vraag me toch altijd af waar het geld vandaan komt achter dit soort clubjes. Is niet altijd belangrijk maar ik ben toch benieuwd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/
Lekker frituren in de tuin met Bruls, en na 2100 doorgaan in de schuur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Minstens juli tot en met september zaten we allesbehalve in een lockdown. Dat is veel meer dan een paar weken, en het is bovendien ook langer dan die periode.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De term 'halfslappe lockdown' komt toch echt van jou.
Ik ben daar helemaal niet op uit.quote:De samenleving kraakt in al zijn voegen, voor zover er überhaupt nog sprake is van een 'samen'leving, dus dergelijke eufemismes zijn nergens goed voor.
Maar goed, je hebt alweer waar je op uit was, aangezien ik hap.
Echt een heel haalbaar plan lijkt het me niet maar ik ben vooral blij dat er wat serieuzere discussies op gang komen over wat we nu eigenlijk moeten gaan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is maar voor 2 weken;
Het is maar voor 3 weken extra, houd vol!
En voor je het weet zit je er maanden aan vast.
Niet gek, met dat postuur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is gedeeltelijk een crowdfunding campagne iig, je kunt doneren op de site. Zal waarschijnlijk wel nog wat andere funding achter zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht geen wappies ofzo, maar ik vraag me toch altijd af waar het geld vandaan komt achter dit soort clubjes. Is niet altijd belangrijk maar ik ben toch benieuwd.
https://www.trouw.nl/onde(...)e-lockdown~be36393d/quote:Het hoger onderwijs moet in maart verder open. Daarvoor pleiten Pieter Duisenberg, voorzitter van de koepel van universiteiten VSNU, en Marja van Bijsterveldt, burgemeester van Delft.
Alle onderzoeken wijzen het uit: studenten hebben het zwaar. En niet zo’n beetje ook, zeggen Pieter Duisenberg en Marja van Bijsterveldt. Zij spreken samen namens het Netwerk Kennissteden Nederland, waarin universiteitssteden, universiteiten en hogescholen zijn verenigd. Ze pleiten ervoor om op 2 maart het hoger onderwijs opnieuw gedeeltelijk te openen.
Dit collegejaar hebben studenten universiteit of hogeschool nauwelijks van binnen gezien. Vanaf september was fysiek onderwijs slechts mondjesmaat mogelijk en in december kwam daar de tweede lockdown overheen. Dat was, stelt Duisenberg, de ‘nekslag’ voor veel studenten.
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maartquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.
"Het is maar 2 weken, ff volhouden"
Het lijkt erop dat Denemarken de R van de Engelse variant ook onder de 1 heeft, of in ieder geval rond de 1, tquote:Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
En even een quote van iemand uit een ander topic:
[..]
De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.
Nee complete onzin, gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.
Het is niet ondenkbaar dat ze hem weer verlengen. Dus 5 maand is gewoon mogelijk.
Volgens het RIVM is dat in Nederland nog steeds niet het geval. Daar twijfel ik behoorlijk aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Denemarken de R van de Engelse variant ook onder de 1 heeft, of in ieder geval rond de 1, t
Wie weet, ik heb geen idee. Ik denk dat de avondklok ergens in maart zal stoppen. Nergens op gebaseerd, net als verwachtingen dat het nog weken, maanden of jaren doorgaatquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.
"Het is maar 2 weken, ff volhouden"
Wat precies niet., dat ze hem gaan verlengen op 3 maart?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee complete onzin, gaat niet gebeuren
Het is mogelijk. Het staat er niet!!quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.
Het is niet ondenkbaar dat ze hem weer verlengen. Dus 5 maand is gewoon mogelijk.
dat de avondklok 5 maanden gaat durenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat precies niet., dat ze hem gaan verlengen op 3 maart?
Yep.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maart
Ja hé, het is óf al het onderwijs open, óf de avondklok weg. Beide doen we nietquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maart
Diegene op wie je antwoorde, zei toch ook niet dat het ergens zou staan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is mogelijk. Het staat er niet!!
Nee klopt, maar men zegt tussen de regels wel degelijk dat einde van de avondklok best wel eens niet op 2 maart zal zijn. Dus plak daar nog maar gerust 4 weken aan.quote:
Als je een artikel quote waar niet in staat dat hij nog 5 maanden gaat duren en je concludeert daaruit "fijn, nog 5 maanden spertijd", dan interpreteer je het artikel niet correct.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:10 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Diegene op wie je antwoorde, zei toch ook niet dat het ergens zou staan?
We doen hier volgens mij allemaal aan verwachtingen of wat er kan gebeuren.
Vandaar ik zeg het zou best mogelijk zijn
daar heb je een punt, maar langer dan nog 1 maand verlengen gaat wel lastig worden ivm het seizoen vooral als de besmettingen omlaag blijven gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze nu zoveel moeite doen om die avondklok in een noodwet te gieten als ze komende dinsdag gaan aankondigen dat ie stopt. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Dus nog meer mensen die 's avonds naar buiten en naar elkaar toe willen. Als ze zeggen dat ze dat niet willen hebben dan is dat juist een reden voor een avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:11 schreef Predator40 het volgende:
29 maart is het al schemer tot ongeveer 20:45 nml
en al kans op veel warmer weer
Er wordt inderdaad nog nergens gesteld dat de avondklok 2 maart stopt. Ook niet dat er nog maanden bij komen. Het is nog onduidelijk. Er is dus nog geen feit bekend, dus laten we ook niet doen alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee klopt, maar men zegt tussen de regels wel degelijk dat einde van de avondklok best wel eens niet op 2 maart zal zijn. Dus plak daar nog maar gerust 4 weken aan.
Dat werd bij invoering en bij de vorige verlenging ook gezegd, en bij de sluiting van de scholen en bij de verlengingen van de lockdown. Het is allemaal lastig en we gaan het toch gewoon doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar heb je een punt, maar langer dan nog 1 maand verlengen gaat wel lastig worden ivm het seizoen vooral als de besmettingen omlaag blijven gaan.
naar buiten is geen probleem.....op bezoek ook niet als het warm genoeg is voor ventilatie/terras.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus nog meer mensen die 's avonds naar buiten en naar elkaar toe willen. Als ze zeggen dat ze dat niet willen hebben dan is dat juist een reden voor een avondklok.
D'r zijn ook genoeg mutaties waar niet over gesproken wordt. Het beheerst het nieuws momenteel, kan ook zo weer weg zijn. Waan van de dag.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:15 schreef Abyss33 het volgende:
In principe zoufen de cijfers na Maart moeten dalen, met beter weer..
meer vaccinaties etc.
En dan die avondklok er in principe van af moeten gaan.
Maar waar ik mij nu druk om maak is elke keer die verhalen over nieuw mutaties. Gisteren ineens Nigeriaanse, en ook die Britse die weer opnieuw gemuteert is..
Waar je misschien straks toch weer Modules van Jaap krijgt over een mogelijke stijging en je wellicht toch ineens weer in die maatregelen blijft zitten
Dat heet tunnelvisiequote:Op woensdag 17 februari 2021 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat werd bij invoering en bij de vorige verlenging ook gezegd, en bij de sluiting van de scholen en bij de verlengingen van de lockdown. Het is allemaal lastig en we gaan het toch gewoon doen.
Ze zitten massaal in een kramp en verliezen een heleboel uit het oog. Ze kijken door een heel smal kijkertje.
Het doet iets meer dan het nieuws beheersen, de avondklok is namelijk ingesteld op basis van die hele Britse mutatie..quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:16 schreef D_A het volgende:
[..]
D'r zijn ook genoeg mutaties waar niet over gesproken wordt. Het beheerst het nieuws momenteel, kan ook zo weer weg zijn. Waan van de dag.
Als dat wordt overgeslagen dan geloven ze daar dus ook niet in, dus ook niet in het veronderstelde voordeel van bijv ventilatie, oftewel geen verlichtende omstandigheden die pleiten voor versoepeling.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
naar buiten is geen probleem.....op bezoek ook niet als het warm genoeg is voor ventilatie/terras.
het hele ventilatie/aerosolen verhaal word voor het gemak ook maar even overgeslagen in de voorlichting.
Daar is dan ook al wat meer van bekend dan tig andere mutaties.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:18 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Het doet iets meer dan het nieuws beheersen, de avondklok is namelijk ingesteld op basis van die hele Britse mutatie..
Daar twijfelen veel mensen aan. Ik geloof het RIVM wel, maar ik vind het opmerkelijk dat ze zo weinig blijven sequencen. Meer sequencen = minder onzekerheid over je schattingen van verschillende strains.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is dat in Nederland nog steeds niet het geval. Daar twijfel ik behoorlijk aan.
Ja. maar daarom zeg ik ook. straks in April kan het zo maar weer zijn dus dat een andere mutatie ook weer heel gevaarlijk is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Daar is dan ook al wat meer van bekend dan tig andere mutaties.
Genoeg mensen.quote:
Dat is best een mogelijkheid en dan zullen er weer passende maatregelen getroffen moeten worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:20 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja. maar daarom zeg ik ook. straks in April kan het zo maar weer zijn dus dat een andere mutatie ook weer heel gevaarlijk is.
Mwah. Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Ja die Britse variant is zoooo gevaarlijk en dodelijk ineens sinds gisteren!
Want eerst was de Britse variant alleen maar besmettelijker en niet perse dodelijker dan de oude variant.
Allemaal bangmakerij !
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Want eerst was de Britse variant alleen maar besmettelijker en niet perse dodelijker dan de oude variant.
Allemaal bangmakerij !
Dat tweede vooral.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?
Of is dit gewoon ff lekker uit je onderbuik zeuren?
Het verhaal in Duitsland bekend toch? dus helemaal onderbuikgevoelens zijn het niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?
Of is dit gewoon ff lekker uit je onderbuik zeuren?
De prijs maakt niet zoveel uit, er is geld zat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef RipCity het volgende:
https://www.fox4news.com/(...)customers-nationwide
Hopelijk komt dit snel deze kant op voor de zomer in grote getallen tegen goedkope prijs.
Gisteren vertelde kuipers anders vol overtuiging dat deze variant niet dodelijker was. Wel besmettelijker, maar hoeveel was niet echt duidelijk. Hij hield het op 30% (om en nabij, plus minus, etc.)quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Allemaal bangmakerij !
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Good onequote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.
Bij een onbekend virus uitgaan van het ergste, vooral als er een nieuwe mutatie die besmettelijker lijkt te zijn, is toch logisch? Je kunt eerder zeggen dat ze in bepaalde te voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:32 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Het verhaal in Duitsland bekend toch? dus helemaal onderbuikgevoelens zijn het niet.
maar als je naar de reden vraagt..
om ervoor zorgen dat men zich aan de maatregelen houdt.
Dan ben je eerder geneigd iets op te kloppen dan te roepen het valt eigenlijk wel mee..
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.quote:je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.
(niet dat ik een voorstander ben van de avondklok, die mag van mij eigenlijk wel gewoon weg)
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.
je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Ik ben best voor het uitstellen van de verkiezingen, maar niet om deze redenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.
(niet dat ik een voorstander ben van de avondklok, die mag van mij eigenlijk wel gewoon weg)
Dat lijkt mij gezien alle ontwikkelingen, juridische spelletjes, matige onderbouwing van nut, sowieso de beste oplossing.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.
Volledig eens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.
je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Grow a pair.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.
ik denk dat de emmer aardig is overgelopen bij velen, iedereen is het kotsbeu
Ja, want hoeveel mensen vragen zich nog reeel af waarom de avondklok er op kwam? Het was een mooie mindfuck, eerst stelt men: Ach, maakt niet uit joh, wie gaat er na 9 uur nog naar buiten, vervolgens weet niemand of het uberhaupt wel effect heeft, de volgende stap is gewoon lekker blijven verlengen, want de cijfers blijven slecht, dat vervolgens niemand zich heeft op duidelijke cijfers boeit kennelijk ook niemand.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik heb zelf de indruk dat het mede is om een hoop gezeik met die boetes te voorkomen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.
We zaten al in een dalende lijn voordat die klok werd ingevoerd (insert argument Britse variant hier)quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gezien alle ontwikkelingen, juridische spelletjes, matige onderbouwing van nut, sowieso de beste oplossing.
Sowieso eerst de middelbare scholen open, heeft Rutte gezegd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:45 schreef Questular het volgende:
Ze zullen toch ook wel moeten versoepelen? Je haalt de rek uit de mensen zonder iets terug te geven. Avondklok eraf sportscholen open helpt al een beetje.
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik gok dat ze de avondklok er af gooien voor de verkiezingen als deze niet uitgesteld worden.
Dat kan niet, dan zitten we over drie weken in code zwart!quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan en lost het ook wat lastige situaties op voor supermarkten e.d.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan zou vinden, maar ik vind de verkiezingen belangrijker dan de avondklok.
Want men heeft jouw data gestuurd met het effect van de avondklok?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan en lost het ook wat lastige situaties op voor supermarkten e.d.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan zou vinden, maar ik vind de verkiezingen belangrijker dan de avondklok.
Daar lijken ze totáál niet mee bezig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:45 schreef Questular het volgende:
Je haalt de rek uit de mensen zonder iets terug te geven.
Zijn we in ieder geval samen lekker kort door de bocht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij hebt kritiek dus je zal wel zo'n wappie zijn die met pan en lepel op het binnenhof moet staan.
Fijne gefundeerde oplossing van een moderator.
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga tellen en dat is gewoon openbaar voor iedereen, ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef raptorix het volgende:
Hou politici heel heel heel goed in de gaten als ze het over kinderen, drugs of terrorisme hebben, want dat zijn de ideale momenten om je vrijheid te beperken, iedereen die daar tegen is zal je namelijk plaatsen in het kamp van de tegenpartij.
Tellen kan ook gewoon overdagquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.
Wanneer gaan ze tellen dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.
Dan kan je gewoon verkiezingen houden met avondklok.
De stembureauleden krijgen dan gewoon een ontheffing.
Niet helemaal, want je zit met het tellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan
Over de verkiezingen hoef je je echt geen zorgen te maken, die gaan niet door.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.
Dan kan je gewoon verkiezingen houden met avondklok.
De stembureauleden krijgen dan gewoon een ontheffing.
Dus de dag na de verkiezingen weten we pas meer? Geen verkiezingsuitslag op de dag zelf? Ik denk niet dat de NOS dat wilquote:
Waarom is het een probleem?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het meest bizarre is dat Japie vrolijk als getuige opgeroepen word over de verlenging van een wet, terwijl hij notabene voorzitter is van een onafhankelijke advies commissie, waarbij ook nog eens onduidelijk was in welke hoedanigheid hij getuige was, want de rechter vond het niet eens belangrijk om de eed af te nemenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.
De kamerdiscussie had moeten zijn wat het effect is tegenover wat het oplevert. Nu is het een situatie geworden door de twee weken vooraf waarin OMT leden mede overal en nergens zaten waarin de stelling was dat tegenstemmen bloed aan je handen zou betekenen zo ongeveer.
FTFY.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Over de verkiezingen hoef je je echt geen zorgen te maken, ik denk dat die niet doorgaan.
Ja weet ik, daar had ik net mn post op aangepast. Mensen die naar het tellen willen kunnen het formulier invullen en meenemen. Daar ga je niet in groepen heen, dus dat kun je prima in de gaten houden. Daarbij, het is maar een paar dagen dat dat iets lastiger is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus een uitzondering voor letterlijk iedereen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:53 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem?
dan maakt men toch een uitzondering.
We hebben ook gewoon talkshows. en Jan Boskamp die uit Belgie overkomt om tijdens de avondklok over voetbal te lullen..
Waarom doen we ineens alsof een avondklok niet verlengt kan worden omdat er op 17 Maart verkiezingen zijn.
Ze zouden eventueel gewoon op die dag een uitzondering kunnen maken, of een uitzondering als je iets met de verkiezingen te maken hebt (of wel tellen ofwel toezicht houden, erbij zijn)
Kun je kappen met mijn quotes te veranderen, doe je maar lekker met je eigen posts.quote:
Ik weet dat JaapGOAT een running gag is op dit forum, maar wat heeft de beste man nu eigenlijk juist voorspeld de afgelopen 12 maanden?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het meest bizarre is dat Japie vrolijk als getuige opgeroepen word over de verlenging van een wet, terwijl hij notabene voorzitter is van een onafhankelijke advies commissie, waarbij ook nog eens onduidelijk was in welke hoedanigheid hij getuige was, want de rechter vond het niet eens belangrijk om de eed af te nemen![]()
![]()
Nou, als het bijwonen van het tellen het enige uitje is dat mogelijk is, denk ik dat het tamelijk populair gaat zijn, hoorquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen die naar het tellen willen kunnen het formulier invullen en meenemen. Daar ga je niet in groepen heen, dus dat kun je prima in de gaten houden.
Ik heb opgegeven me daar druk over te maken. Gisteren hebben we gezien hoe hard ze vechten voor de avondklok, en als ie er komende dinsdag af zou gaan zouden ze er niet zo hard voor vechten. De kans is aannemelijk dat hij er dus rond de verkiezingen ook nog op zit, dan heb ik liever dat de verkiezingen doorgaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet helemaal, want je zit met het tellen.
Gewoon kappen met die avondklok. Er is niets, maar dan ook niets dat aantoont dat zo'n ingrijpende maatregel ook maar een klein beetje proportioneel is.
Zo lopen al die discussies, het heeft weinig nut om er iets tegenin te brengen want dan je ben je de "boeman", en als de cijfers oplopen hang je al helemaal.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.
De kamerdiscussie had moeten zijn wat het effect is tegenover wat het oplevert. Nu is het een situatie geworden door de twee weken vooraf waarin OMT leden mede overal en nergens zaten waarin de stelling was dat tegenstemmen bloed aan je handen zou betekenen zo ongeveer.
Je post staat er gewoon nog, hoor. Ik heb alleen in mijn reply een kleine aanpassing gemaakt die in mijn ogen op zijn plaats is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je kappen met mijn quotes te veranderen, doe je maar lekker met je eigen posts.
In ieder geval dat we in Maart code zwart gaan krijgen, kortom we gaan nu binnen 3 weken een situatie krijgen waarin de ziekenhuizen overvol liggen, dus als 1 april blijkt dat dit niet het geval is, dan stel ik voor dat het hele OMT er uit word getrapt, en dat het hele RIVM op non actief word gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik weet dat JaapGOAT een running gag is op dit forum, maar wat heeft de beste man nu eigenlijk juist voorspeld de afgelopen 12 maanden?
Nee hoor. Je wil toch niet zeggen dat heel Nederland de straat op gaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus een uitzondering voor letterlijk iedereen.
Je kunt ook je eigen mening geven.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je post staat er gewoon nog, hoor. Ik heb alleen in mijn reply een kleine aanpassing gemaakt die in mijn ogen op zijn plaats is.
Bovendien kun je ook gewoon normaal reageren.
Helemaal top toch? Zorg dat er een paar BOA’s zijn om ervoor te zorgen dat het goed in perken gehouden wordt. Er zullen echt niet ineens een miljoen mensen op straat zijn om bij het tellen te kijken, en figuren die kwaad willen pik je er snel uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, als het bijwonen van het tellen het enige uitje is dat mogelijk is, denk ik dat het tamelijk populair gaat zijn, hoor
Het idee is dat jij ook je mening geeft, in plaats van iets als feit te poneren, terwijl dat nog geen feit isquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook je eigen mening geven.
Als dat letterlijk het enige mogelijke uitje is? Ik denk dat het opeens vrij populair gaat zijn om het tellen dan bij te wonen, ja. Tuinstoelen mee, kratje pils, gezelligquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat heel Nederland de straat op gaat.
Ik zie zo'n Willem Engel er nog wel voor aan dat hij dat gaat doen ook ja, puur om te zuigen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat letterlijk het enige mogelijke uitje is? Ik denk dat het opeens vrij populair gaat zijn om het tellen dan bij te wonen, ja. Tuinstoelen mee, kratje pils, gezellig
Goed stuk inderdaadquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het hoofdcommentaar in de Volkskrant van vandaag treffend: De avondklok liep juridische averij op, maar de politieke schade zou weleens groter kunnen zijn
Bij alle ernst waarmee het coronabeleid doorgaans wordt uitgedragen door het kabinet, sluipt af en toe een onverklaarbare lichtzinnigheid in het denken over de verhouding tussen overheid en burgers. Macht doet verlangen naar méér macht, zo blijkt eens te meer: door alle ruimte die de staat zich in het afgelopen jaar toch al heeft toegeëigend – deels onvermijdelijk bij de bestrijding van een pandemie – staat het gevoel voor proportionaliteit geregeld onder druk. Plannen worden dan voorbarig naar buiten gebracht of onvoldoende onderbouwd.
Later in het stuk staat dat het Rutte en Grapperhaus aan deemoed ontbrak. Dat is precies het gevoel dat ik overhield aan hun persconferentie van gisteren.
Waarschijnlijk omdat mensen stemmen op inhoud en niet op wat voor "kop" iemand heeft? Puur een gok van mijn kant hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond nog Op1 teruggekeken en toen zag ik voor het eerst Minister Bruls.
Ik vind die kerel een arrogante en decadente kop hebben. zijn houding is er ook naar, lijkt op iemand die zich tien keer belangrijker vindt dan de burgers van NL. dat daar mensne op gestemd hebben???
Ik denk ook niet dat ze de verkiezingen gaan uitstellen. Ik denk dat de avondklok er tegen die tijd af is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helemaal top toch? Zorg dat er een paar BOA’s zijn om ervoor te zorgen dat het goed in perken gehouden wordt. Er zullen echt niet ineens een miljoen mensen op straat zijn om bij het tellen te kijken, en figuren die kwaad willen pik je er snel uit.
Wat mij betreft regel je dat je bij verkiezingslokalen preventief kunt fouilleren. Verkiezingen uitstellen zou echt een last resort dingetje moeten zijn, zover zijn we volgens mij nog niet
Ik denk dat Baudet en Wilders nu al smullen van de munitie die ze hebben gekregen voor de aankomende debatten: Mijnheer Rutte, bijstandsmoeders zitten 3 jaar te wachtten tot u eens wat doet aan het gedrag van de belastingdienst, maar een wetje om de mensen na 9 uur binnen te houden heeft u binnen 2 dagen door 2 kamers geloodst, kun u vertellen of u nog denkt dat de burger vertrouwen in u heeft?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het hoofdcommentaar in de Volkskrant van vandaag treffend: De avondklok liep juridische averij op, maar de politieke schade zou weleens groter kunnen zijn
Bij alle ernst waarmee het coronabeleid doorgaans wordt uitgedragen door het kabinet, sluipt af en toe een onverklaarbare lichtzinnigheid in het denken over de verhouding tussen overheid en burgers. Macht doet verlangen naar méér macht, zo blijkt eens te meer: door alle ruimte die de staat zich in het afgelopen jaar toch al heeft toegeëigend – deels onvermijdelijk bij de bestrijding van een pandemie – staat het gevoel voor proportionaliteit geregeld onder druk. Plannen worden dan voorbarig naar buiten gebracht of onvoldoende onderbouwd.
Later in het stuk staat dat het Rutte en Grapperhaus aan deemoed ontbrak. Dat is precies het gevoel dat ik overhield aan hun persconferentie van gisteren.
Tja, en dat is aan de handhaving om te voorkomen. Bij normaal tellen ga je ook niet met tuinstoelen en een kratje pils zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als dat letterlijk het enige mogelijke uitje is? Ik denk dat het opeens vrij populair gaat zijn om het tellen dan bij te wonen, ja. Tuinstoelen mee, kratje pils, gezellig
Minister Bruls? Is dit een profetie?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef THEFXR het volgende:
Gisterenavond nog Op1 teruggekeken en toen zag ik voor het eerst Minister Bruls.
Ik vind die kerel een arrogante en decadente kop hebben. zijn houding is er ook naar, lijkt op iemand die zich tien keer belangrijker vindt dan de burgers van NL. dat daar mensne op gestemd hebben???
enige uitje?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop het ook hoor, maar gezien hoe hard ervoor gevochten is terwijl ie er misschien al 23-2 af ging ben ik niet 100% overtuigd dat hij er voor eind maart af is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze de verkiezingen gaan uitstellen. Ik denk dat de avondklok er tegen die tijd af is.
Geen dingen beweren die niet waar zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
In ieder geval dat we in Maart code zwart gaan krijgen, kortom we gaan nu binnen 3 weken een situatie krijgen waarin de ziekenhuizen overvol liggen, dus als 1 april blijkt dat dit niet het geval is, dan stel ik voor dat het hele OMT er uit word getrapt, en dat het hele RIVM op non actief word gezet.
VVD naar 65 zetels?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Baudet en Wilders nu al smullen van de munitie die ze hebben gekregen voor de aankomende debatten: Mijnheer Rutte, bijstandsmoeders zitten 3 jaar te wachtten tot u eens wat doet aan het gedrag van de belastingdienst, maar een wetje om de mensen na 9 uur binnen te houden heeft u binnen 2 dagen door 2 kamers geloodst, kun u vertellen of u nog denkt dat de burger vertrouwen in u heeft?
Je hoeft geen groot politiek spindokter te zijn om te bedenken wat dit met het stemgedrag van de mensen zal doen.
Ik heb ook geen goed gevoel overgehouden aan de persconferentie en acties van het kabinet gisteren. Rutte en Grapperhaus waren op hun pik getrapt en zouden het volk wel even terug pakken. Goede kans dat dit ook invloed gaat hebben op het al dan niet verlengen van de maatregelen na begin maart.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
Denk dat we daarna lang kunnen wachten op verdere versoepelingen. Het aantal besmettingen waarvan de daling nu gestagneerd is zal daarna wel weer langzaam gaan stijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso eerst de middelbare scholen open, heeft Rutte gezegd.
Ik denk vooral niet zo goed geinformeerd zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Minister Bruls? Is dit een profetie?
Ja, dat zeg ik dus: de verkiezingen zijn niet compatible met de avondklok. Zou goed kunnen dat ze 'm daarvoor opheffen. Lijkt me ook sterk dat-ie daarna dan weer terugkomt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:03 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Het is tijdens het stemmen, desnoods zeggen ze we doen een avondklok die dagen er helemaal af.
De avondklok is het nieuwe mondkapje.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
sorry, hij is nog maar Burgemeesterquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jammer dat het zo moet. Ik vind de houding van Kees v/d Staaij veel sympathieker. Met dat geschreeuw in de Tweede Kamer kan ik niet zoveel. Als mijn kinderen het over Wilders hebben, hebben ze het over "die man die altijd boos is".quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Baudet en Wilders nu al smullen van de munitie die ze hebben gekregen voor de aankomende debatten: Mijnheer Rutte, bijstandsmoeders zitten 3 jaar te wachtten tot u eens wat doet aan het gedrag van de belastingdienst, maar een wetje om de mensen na 9 uur binnen te houden heeft u binnen 2 dagen door 2 kamers geloodst, kun u vertellen of u nog denkt dat de burger vertrouwen in u heeft?
Je hoeft geen groot politiek spindokter te zijn om te bedenken wat dit met het stemgedrag van de mensen zal doen.
Vrij weinig denk ik. FvD en PVV zijn voor veel Nederlanders te extreem. Hun kiezerspotentieel ligt rond de 30 zetels.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kan niet stemmen wie de burgemeester van een gemeente wordtquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef THEFXR het volgende:
ze gaan hem zeker verlengen dat is gisteren duidelijk geworden, en of ze hem dan maar voor 2 weken verlengen is ook erg kort dus grote kans dat het tijdens de verkiezingen nog zal zijnquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop het ook hoor, maar gezien hoe hard ervoor gevochten is terwijl ie er misschien al 23-2 af ging ben ik niet 100% overtuigd dat hij er voor eind maart af is.
Ik zou best op de SGP willen stemmen (komen altijd betrouwbaar over) maar hun visie op zaken als euthanasie en abortus houdt mij tegen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jammer dat het zo moet. Ik vind de houding van Kees v/d Staaij veel sympathieker. Met dat geschreeuw in de Tweede Kamer kan ik niet zoveel. Als mijn kinderen het over Wilders hebben ze het over "die man die altijd boos is".
Legio Nederlanders denken dat Wilders een minister is. Of zelfs Joe Bidenquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk vooral niet zo goed geinformeerd zijn.
En ik neem aan dat-ie niet verkozen maar benoemd is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sorry, hij is nog maar Burgemeester
Nou ja, dat dusquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Legio Nederlanders denken dat Wilders een minister is. Of zelfs Joe Biden
Daar hebben ze nog enigzins geluk, ze hebben de mazzel dat Baudet zich de laatste tijd als een debiel heeft gedragen, anders waren ze heel heel heel erg afgestraft, ik hoor trouwens veel VVD'ers zeggen: Ik stem niet, en ook een deel op Code Oranje.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrij weinig denk ik. FvD en PVV zijn voor veel Nederlanders te extreem. Hun kiezerspotentieel ligt rond de 30 zetels.
Stiekem had ik gehoopt dat het voor Rutte een escape zou zijn om er maar mee te stoppen maar helaas.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze nu zoveel moeite doen om die avondklok in een noodwet te gieten als ze komende dinsdag gaan aankondigen dat ie stopt. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
De meeste mensen volgen het helemaal niet zo als wij hier doen. Die hebben al een idee wat ze gaan stemmen. En gaan echt geen debatten kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij zitten straks zo'n beetje in de strengste lockdown van heel Europaquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Stiekem had ik gehoopt dat het voor Rutte een escape zou zijn om er maar mee te stoppen maar helaas.
Ik vermoed ook niet dat we er vanaf zijn voor april.
Er is nog steeds geen enkele beweging richting versoepelingen anders dan mogelijk het voortgezet onderwijs.
Als we 3 maart alles weer open gaan doen moet dat inmiddels toch wel meer klinken.
Ze zullen wel de korte bites horen, en die zullen snoeihard zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:08 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste mensen volgen het helemaal niet zo als wij hier doen. Die hebben al een idee wat ze gaan stemmen. En gaan echt geen debatten kijken.
Justitie in Rutte-IV.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Net boven de 40. Met elk schandaal er weer een paar bij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat wat ze nu roepen in de peilingen.
Dat word een kabinet later, ze moeten eerst nog het binnenhof verbouwen voordat ie met ze vette pens door de poort kan.quote:
Zoals je weet ben ik altijd de grootste voorvechter van het direct openen van scholen, maar als ik afga op wat ze ongeveer van plan zijn dan qua 'veiligheidsmaatregelen' dan heb ik er eigenlijk al geen zin meer in. Versoepel dan maar iets waar we wel wat mee opschieten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Stiekem had ik gehoopt dat het voor Rutte een escape zou zijn om er maar mee te stoppen maar helaas.
Er is nog steeds geen enkele beweging richting versoepelingen anders dan mogelijk het voortgezet onderwijs.
Als we 3 maart alles weer open gaan doen moet dat inmiddels toch wel meer klinken.
Ze rollen hem gewoon naar binnenquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word een kabinet later, ze moeten eerst nog het binnenhof verbouwen voordat ie met ze vette pens door de poort kan.
Je schetst aardig het dilemma dat ik bij zo'n beetje elke partij heb.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou best op de SGP willen stemmen (komen altijd betrouwbaar over) maar hun visie op zaken als euthanasie en abortus houdt mij tegen.
De Forum knip- en plakfilmpjes zijn voor Forum-aanhangers. Niet voor buiten hun achterban.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze zullen wel de korte bites horen, en die zullen snoeihard zijn.
En de zorgtoeslag moet nog omhoog om deze wandelende welvaartsziekte in zijn latere leven in leven te kunnen houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat word een kabinet later, ze moeten eerst nog het binnenhof verbouwen voordat ie met ze vette pens door de poort kan.
Zijn gewicht is een klap in het gezicht van de zorg. Die staan te ploeteren om dikzakken zoals hij in leven te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de zorgtoeslag moet nog omhoog om deze wandelende welvaartsziekte in zijn latere leven in leven te kunnen houden.
Alleen die twee richt je weinig schade aan, zou mooi zijn als de gehele oppositie eens wat inbrengt, dan heb je tenminste iets boeiends.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nu niet verder gaan met de avondklok had denk ik veel sympathie opgeleverd. De regering die zegt: Ja meneer de rechter, u heeft gelijk, we hebben ‘m op verkeerde juridische basis ingezet. Kunt u ons helpen de avondklok op een fatsoenlijke manier af te bouwen door ons tot komende vrijdag te geven?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hmm, eigenlijk vind ik Bruls nog wel de minst erge van de figuren die nu constant op tv te zien zijn.
We weten het wel weer: geen mankement laat de Fok!-er onbenut om iemand te ridiculiseren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn gewicht is een klap in het gezicht van de zorg. Die staan te ploeteren om dikzakken zoals hij in leven te houden.
Zullen we iemands uiterlijk (man en vrouw) buiten de discussie houden?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn gewicht is een klap in het gezicht van de zorg. Die staan te ploeteren om dikzakken zoals hij in leven te houden.
Gewoon winkels, kappers etc weer open met de richtlijnen zoals die tot 15 december golden. Het is allemaal geen rocket science. Laat teamsporters weer trainen, bijvoorbeeld door ze thuis te laten douchen en omkleden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals je weet ben ik altijd de grootste voorvechter van het direct openen van scholen, maar als ik afga op wat ze ongeveer van plan zijn dan qua 'veiligheidsmaatregelen' dan heb ik er eigenlijk al geen zin meer in. Versoepel dan maar iets waar we wel wat mee opschieten.
Het is allemaal een principe kwestie geworden, waarin de overheid/rivm/omt altijd gelijk heeft en niet wilt inzien dat ze af en toe ook eens mis hebben, te hoog inschatten of dat het gevaar toch uitbleef.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu niet verder gaan met de avondklok had denk ik veel sympathie opgeleverd. De regering die zegt: Ja meneer de rechter, u heeft gelijk, we hebben ‘m op verkeerde juridische basis ingezet. Kunt u ons helpen de avondklok op een fatsoenlijke manier af te bouwen door ons tot komende vrijdag te geven?
In plaats daarvan gingen ze vol in de aanval tijdens die persco’s. Als je ‘m toch al wilt afschaffen ga je er niet zo hard voor vechten lijkt me.
Het is wel weer jammer dat het een beetje een taboe heerst op het feit dat mensen met een groot BMI fors meer kans hebben om met Corona op de IC te belanden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zullen we iemands uiterlijk (man en vrouw) buiten de discussie houden?
Hoezo? Obesitas is een grote risicofactor voor ziekenhuisopnames, we spreken toch ook feestende jongeren aan op hun verantwoordelijkheid? Dan mag dat ook bij zwaarlijvigen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
ja of 40-50%... maar dat maakte niet zo heel uit. Hij was besmettelijkerquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gisteren vertelde kuipers anders vol overtuiging dat deze variant niet dodelijker was. Wel besmettelijker, maar hoeveel was niet echt duidelijk. Hij hield het op 30% (om en nabij, plus minus, etc.)
Het was voor mij genoeg geweest als ze hadden gezegd: we nemen wat meer tijd om hier een discussie over te voeren en belangen af te wegen. Ik snap net als veel andere mensen wel dat proportionaliteit niet eenvoudig te bepalen is, zeker niet als omstandigheden voortdurend veranderen. Waar ik geen begrip voor heb, is het wekken van de indruk dat de avondklok erdoorheen wordt gedrukt. Dat past niet in een democratie.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu niet verder gaan met de avondklok had denk ik veel sympathie opgeleverd. De regering die zegt: Ja meneer de rechter, u heeft gelijk, we hebben ‘m op verkeerde juridische basis ingezet. Kunt u ons helpen de avondklok op een fatsoenlijke manier af te bouwen door ons tot komende vrijdag te geven?
In plaats daarvan gingen ze vol in de aanval tijdens die persco’s. Als je ‘m toch al wilt afschaffen ga je er niet zo hard voor vechten lijkt me.
Kijk dat is concreet, wel laat, maar goed.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Britse media: pubs open in mei, naar kantoor in juli
De Britse premier Johnson werkt aan een onomkeerbare exit-strategie om uit de lockdown te komen, melden verschillende Britse media. Volgens The Daily Mail mogen hotels vanaf april weer open, gevolgd door de pubs en restaurants in mei. Vanaf juli moet het 'oude' forens- en kantoorleven weer worden opgepakt. Premier Johnson zal de plannen naar verluidt komende maandag bekendmaken.
The Daily Telegraph schrijft dat de lockdown pas versoepeld wordt wanneer het aantal nieuwe besmettingen onder de duizend per dag is gedoken. De afgelopen dagen schommelt dat cijfer rond de 10.000. Ondanks het voortvarende vaccinatieprogramma behoort het Verenigd Koninkrijk tot de zwaarst getroffen landen van Europa. Bijna 120.000 Britten zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
Minister Raab van Buitenlandse Zaken zei vanochtend dat "vaccins, medicijnen en massatesten" de sleutels zijn om uit de coronacrisis te komen.
Bron: Nos.nl
Als dit straks al in de UK kan, waarom zouden wij dan hardvochtig vasthouden aan de avondklok tot Sint Juttemis?
Omdat zij veel sneller vaccineren?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
De Britse premier Johnson werkt aan een onomkeerbare exit-strategie om uit de lockdown te komen, melden verschillende Britse media. Volgens The Daily Mail mogen hotels vanaf april weer open, gevolgd door de pubs en restaurants in mei. Vanaf juli moet het 'oude' forens- en kantoorleven weer worden opgepakt. Premier Johnson zal de plannen naar verluidt komende maandag bekendmaken.
The Daily Telegraph schrijft dat de lockdown pas versoepeld wordt wanneer het aantal nieuwe besmettingen onder de duizend per dag is gedoken. De afgelopen dagen schommelt dat cijfer rond de 10.000. Ondanks het voortvarende vaccinatieprogramma behoort het Verenigd Koninkrijk tot de zwaarst getroffen landen van Europa. Bijna 120.000 Britten zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
Minister Raab van Buitenlandse Zaken zei vanochtend dat "vaccins, medicijnen en massatesten" de sleutels zijn om uit de coronacrisis te komen.
Als dit straks al in de UK kan, waarom zouden wij dan hardvochtig vasthouden aan de avondklok tot Sint Juttemis?
Gebeurt ook niet, enkel uit principe nog 4-6 weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Dat is dan hierbij gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo? Obesitas is een grote risicofactor voor ziekenhuisopnames, we spreken toch ook feestende jongeren aan op hun verantwoordelijkheid? Dan mag dat ook bij zwaarlijvigen.
Ik zou het fijn vinden als het kabinet in plaats van zich bezig te houden met symboolmaatregelen als een avondklok een grootscheeps programma zou lanceren om gezonder te gaan leven, meer te gaan bewegen, gevarieerder te eten, zodat we in de toekomst minder mensen met Corona krijgen.quote:
Zie je wel in de VS loopt het helemaal uit de hand, zoveel doden, ze pakken het niet goed aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel weer jammer dat het een beetje een taboe heerst op het feit dat mensen met een groot BMI fors meer kans hebben om met Corona op de IC te belanden.
Hij is geen minister. Is ook niet gekozen. Hij is burgemeester dus heeft gewoon een goede lobby. Daarom moet ie ook niet zo gewichtig doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:00 schreef THEFXR het volgende:
quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij is geen minister. Is ook niet gekozen. Hij is burgemeester dus heeft gewoon een goede lobby. Daarom moet ie ook niet zo gewichtig doen.
BMI zegt dan ook niet heel veel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel weer jammer dat het een beetje een taboe heerst op het feit dat mensen met een groot BMI fors meer kans hebben om met Corona op de IC te belanden.
Dat zijn pas symbolische acties die je noemt. Overgewicht pak je niet even aan met een paar campagnes. Als zelfs mensen die de dienst uitmaken en volkomen doordrongen zijn van de risico's van overgewicht zwaarlijvig zijn, dan zou dat je ook te denken kunnen geven: misschien is het wel niet zo eenvoudig voor iedereen om blijvend een gezond gewicht te hebben. Maar nee, het is eenvoudiger om te roepen dat de overheid gewoon een programma op moet zetten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:24 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zou het fijn vinden als het kabinet in plaats van zich bezig te houden met symboolmaatregelen als een avondklok een grootscheeps programma zou lanceren om gezonder te gaan leven, meer te gaan bewegen, gevarieerder te eten, zodat we in de toekomst minder mensen met Corona krijgen.
wie zegt dat ?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Ik bedoel dan ook geen campagne met leuke spotjes op tv, maar geld vrijmaken voor ondersteuning om mensen blijvend te helpen om gezonder te leven, af te vallen, meer te sporten etc. Ik zeg niks over dat het voor sommige mensen moeilijk is om te vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn pas symbolische acties die je noemt. Overgewicht pak je niet even aan met een paar campagnes. Als zelfs mensen die de dienst uitmaken en volkomen doordrongen zijn van de risico's van overgewicht zwaarlijvig zijn, dan zou dat je ook te denken kunnen geven: misschien is het wel niet zo eenvoudig voor iedereen om blijvend een gezond gewicht te hebben. Maar nee, het is eenvoudiger om te roepen dat de overheid gewoon een paar campagnes op moet zetten.
Weet je wat: ik pleit voor een campagne tegen kortzichtigheid.
Dit gaat hier ongeveer hetzelfde eruitzien hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Het is gewoon lastige materie, @popje . Ondersteuning helpt misschien wel wat, maar het blijft moeilijk voor mensen om blijvend af te vallen. En dan kun je je ogen daarvoor sluiten door te zeggen dat die mensen eenvoudigweg eens met hun luie kont van de bank moeten komen, of je kunt proberen te begrijpen waarom het zo moeilijk is er verandering in aan te brengen en om van daaruit mensen te helpen. Dat zijn zeer trage processen waarmee je de huidige pandemie niet bestrijdt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook geen campagne met leuke spotjes op tv, maar geld vrijmaken voor ondersteuning om mensen blijvend te helpen om gezonder te leven, af te vallen, meer te sporten etc. Ik zeg niks over dat het voor sommige mensen moeilijk is om te vallen.
Of ze thuiswerken daadwerkelijk in juli al loslaten lijkt me sterk, maar inderdaad, ik verwacht wel dat tegen die tijd zo'n beetje alles weer open is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit gaat hier ongeveer hetzelfde eruitzien hoor.
100% en ook onomkeerbaar zolang de ziekenhuizen het aan kunnen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zie mezelf op z'n vroegst in het najaar weer naar kantoor gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of ze thuiswerken daadwerkelijk in juli al loslaten lijkt me sterk, maar inderdaad, ik verwacht wel dat tegen die tijd zo'n beetje alles weer open is.
Het gaat niet om iemands uiterlijk, het gaat om iemands levensstijl, ik denk dat iemand als Bruls een mooi voorbeeld had kunnen geven om de strijd tegen obesitas een gezicht te geven, zeker om geloofwaardig over te komen. Nu ben ik niet heilig, en ook nog druk bezig met afvallen, maar als ik op deze manier mijn beperkte bijdrage kan doen, dan is dat slechts een klein offer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens. Al zou ik het niet onverstandig vinden het thuiswerken, in mindere mate, ook gewoon door te zetten zonder pandemie. Niet opleggen uiteraard, maar je zou het kunnen motiveren op een of andere manier.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of ze thuiswerken daadwerkelijk in juli al loslaten lijkt me sterk, maar inderdaad, ik verwacht wel dat tegen die tijd zo'n beetje alles weer open is.
Grapperhaus kan er anders ook wat van met zijn kortademigheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om iemands uiterlijk, het gaat om iemands levensstijl, ik denk dat iemand als Bruls een mooi voorbeeld had kunnen geven om de strijd tegen obesitas een gezicht te geven, zeker om geloofwaardig over te komen. Nu ben ik niet heilig, en ook nog druk bezig met afvallen, maar als ik op deze manier mijn beperkte bijdrage kan doen, dan is dat slechts een klein offer.
Ik denk dat ondersteuning helpt voor mensen die het willen, maar het gros van de mensen met overgewicht doet het denk ik verder ook niet zoveel. Vinden het wel prima zo.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is gewoon lastige materie, @:popje . Ondersteuning helpt misschien wel wat, maar het blijft moeilijk voor mensen om blijvend af te vallen. En dan kun je je ogen daarvoor sluiten door te zeggen dat die mensen eenvoudigweg eens met hun luie kont van de bank moeten komen, of je kunt proberen te begrijpen waarom het zo moeilijk is er verandering in aan te brengen en om van daaruit mensen te helpen. Dat zijn zeer trage processen waarmee je de huidige pandemie niet bestrijdt.
Daarom doen we de scholen maar dicht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zijn pas symbolische acties die je noemt. Overgewicht pak je niet even aan met een paar campagnes. Als zelfs mensen die de dienst uitmaken en volkomen doordrongen zijn van de risico's van overgewicht zwaarlijvig zijn, dan zou dat je ook te denken kunnen geven: misschien is het wel niet zo eenvoudig voor iedereen om blijvend een gezond gewicht te hebben. Maar nee, het is eenvoudiger om te roepen dat de overheid gewoon een programma op moet zetten.
Weet je wat: ik pleit voor een campagne tegen kortzichtigheid.
Ja mooi, *MAAR*, gaat die 1-meter-plus regel er dan ook af? Want wat ik las in de kranten daar is dat de experts, iig een kennelijk vrijheidshatend tuig deel daarvan, de overheid adviseren om "voor de foreseeable future 1meter plus social distancing restrictions te houden".quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Iemand persoonlijk bijv een 'wandelende welvaartsziekte' noemen oid gaat die discussie niet verder brengen. Het heeft namelijk ook met de toon te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet om iemands uiterlijk, het gaat om iemands levensstijl, ik denk dat iemand als Bruls een mooi voorbeeld had kunnen geven om de strijd tegen obesitas een gezicht te geven, zeker om geloofwaardig over te komen. Nu ben ik niet heilig, en ook nog druk bezig met afvallen, maar als ik op deze manier mijn beperkte bijdrage kan doen, dan is dat slechts een klein offer.
hijgen als een molenpaardquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Grapperhaus kan er anders ook wat van met zijn kortademigheid.
Dat had je kunnen schrijven in plaats van:quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf een rolmodel zijn, je een beetje fatsoenlijk gedragen op een forum en bezittelijk voornaamwoorden op een juiste manier gebruiken. Een betere wereld begint bij jezelf. Dit was een bericht van uw overheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dr is ook zo'n filmpje dat Rutte staat te hijgen. Geen idee of je daar veel waarde aan moet hechten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Grapperhaus kan er anders ook wat van met zijn kortademigheid.
Dat gaat ook wel gebeuren, denk ik. Zeker bij de wat grotere bedrijven, die waarschijnlijk zien dat ze flink wat kosten kunnen besparen zonder dat het een enorme invloed heeft op de omzet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja eens. Al zou ik het niet onverstandig vinden het thuiswerken, in mindere mate, ook gewoon door te zetten zonder pandemie. Niet opleggen uiteraard, maar je zou het kunnen motiveren op een of andere manier.
Ik vind het ook niet zo nodig om iemand belachelijk te maken om zijn uiterlijk, ik heb zelf keihard moeten vechten om op mijn intelligentie aangenomen te worden, en niet op mijn looks, heel frustrerend kan ik je zeggen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand persoonlijk bijv een 'wandelende welvaartsziekte' noemen oid gaat die discussie niet verder brengen. Het heeft namelijk ook met de toon te maken.
Sturen op <1.000 besmettingen per dag met de bevolking van het VK is wel behoorlijk laag trouwens. Zeker in combinatie met antigen sneltesten die ze daar op grote schaal willen uitrollen, gaan die dan ook meetellen? Dan kunnen ze lang wachten op enige versoepeling. Je hebt geen enkele garantie dat je in april inderdaad op zo'n laag aantal zit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef popje het volgende:
Dan zou het fijn zijn om daar binnenkort eens een plan van te vernemen. In Nederland zou dit plan betekenen: totale lockdown en avondklok tot er minder dan 250 besmettingen per dag zijn, dan kun je ook lang wachten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, als je je modellen aanpast dan zullen ze wel ergens de waarheid vertellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is onjuist,ver wordt gewerkt met modellen waarin de actuele gegevens worden ingevuld en als die gegevens binnen de marges van het model vallen kun je concluderen dat het model klopt.
[..]
Cijfers zijn dalende, ziekenhuizen stromen leeg, in GB zijn de besmettingen ook aan het minderen.quote:Nee, zij zien een noodzaak in de maatregel, dus als die volgens de verkeerde procedure is ingevoerd gaan ze vervolgens deze opnieuw invoeren via een andere procedure.
De noodzaak valt niet opeens weg.
[..]
Komt doordat er geen plan, strategie of gedachte is. Ook geen transparantie of perspectief. 'aankomende 2 weken het belangrijkste en cruciaal', die wordt kun je niet eeuwig blijven bezigen. En als maatregelen zo worden geïmplementeerd als nu kan je beter spreken van een bananen republiek of dictatuur. Management by fear, vermoedens en schattingen.quote:Ja, voorlopig verdwijnt het virus niet.
En ondertussen vallen wij steeds meer elkaar aan, ipv tegen het virus te strijden.
PAS OP, IK MAAK SOMS EEN GRAP, IK ZAL HET VOLGENDE KEER IN EENquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat had je kunnen schrijven in plaats van:
[..]
Je kunt ook zelf een rolmodel zijn, je een beetje fatsoenlijk gedragen op een forum en bezittelijk voornaamwoorden op een juiste manier gebruiken. Een betere wereld begint bij jezelf. Dit was een bericht van uw overheid.
Grote corporates gaan het stimuleren (deden het al) maar alles daaronder met een dga die vaak ook ''meedoet'' zal er weinig sprake zijn van thuiswerken gok ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren, denk ik. Zeker bij de wat grotere bedrijven, die waarschijnlijk zien dat ze flink wat kosten kunnen besparen zonder dat het een enorme invloed heeft op de omzet.
Al kan ik zelf niet wachten om weer eens ergens anders te werken dan thuis eerlijk gezegd
Heb je gezien hoe klein dat torentje is, ze vergaderen daar verticaal, als je 2 uur onderop ligt ben je de sjaak.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dr is ook zo'n filmpje dat Rutte staat te hijgen. Geen idee of je daar veel waarde aan moet hechten.
Opzich kan het al heel erg helpen door het te stimuleren. Al het groente en fruit bijvoorbeeld volledig BTW-vrij oid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik denk dat ondersteuning helpt voor mensen die het willen, maar het gros van de mensen met overgewicht doet het denk ik verder ook niet zoveel. Vinden het wel prima zo.
En daarom denk ik dat je zoiets meer moet zoeken in het veranderen van het aanbod in supermarkten en winkels. Al vind ik dat ook weer vrij rigoureus want ik wil ook weer niet dat een overheid bepaalt of ik bepaalde producten met suiker wel of niet moet kopen. Wat je zegt; lastige materie.
Zit achter een betaalwandquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Goed artikel in de Volkskrant over de 170.000 per dag:
https://www.volkskrant.nl(...)24981461ef6b2843860b
Terwijl Hancock 3 dagen terug juist zij dat "we later dit jaar hopen te leven met dit virus net als de griep, waar alles weer gwoon doorgaat in ons leven en het zorgsysteem het afhandelt elk jaar met vaccins voor kwetsbaren"...quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sturen op <1.000 besmettingen per dag met de bevolking van het VK is wel behoorlijk laag trouwens. Zeker in combinatie met antigen sneltesten die ze daar op grote schaal willen uitrollen, gaan die dan ook meetellen? Dan kunnen ze lang wachten op enige versoepeling. Je hebt geen enkele garantie dat je in april inderdaad op zo'n laag aantal zit.
In dit verhaal van VK zit in ieder geval een tijdspad, perspectief en nadrukkelijk benoemd dat het onomkeerbaar is. Maar het aansturen op een laag aantal asymptomatische besmettingen, zelfs als er door de vaccins weinig mensen ziek worden, de ziekenhuizen leeg zijn en er niemand meer overlijdt, is toch een behoorlijke concessie aan de Zero Covid club.
[..]
Dan zou het fijn zijn om daar binnenkort eens een plan van te vernemen. In Nederland zou dit plan betekenen: totale lockdown en avondklok tot er minder dan 250 besmettingen per dag zijn, dan kun je ook lang wachten.
Bij ieder perspectief tot normaal zit een enorme blokkade in. Bij iedere belofte kunnen ze aan vlak voor het ingaan zeggen dat ze het niet gaan doen want besmettingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sturen op <1.000 besmettingen per dag met de bevolking van het VK is wel behoorlijk laag trouwens. Zeker in combinatie met antigen sneltesten die ze daar op grote schaal willen uitrollen, gaan die dan ook meetellen? Dan kunnen ze lang wachten op enige versoepeling. Je hebt geen enkele garantie dat je in april inderdaad op zo'n laag aantal zit.
In dit verhaal van VK zit in ieder geval een tijdspad, perspectief en nadrukkelijk benoemd dat het onomkeerbaar is. Maar het aansturen op een laag aantal asymptomatische besmettingen, zelfs als er door de vaccins weinig mensen ziek worden, de ziekenhuizen leeg zijn en er niemand meer overlijdt, is toch een behoorlijke concessie aan de Zero Covid club.
[..]
Dan zou het fijn zijn om daar binnenkort eens een plan van te vernemen. In Nederland zou dit plan betekenen: totale lockdown en avondklok tot er minder dan 250 besmettingen per dag zijn, dan kun je ook lang wachten.
Nouja, dat zou best een prima actie zijn ja. Zodra het ons in de portemonnee gaat raken zijn we ineens een heel flexibel volkje volgens mij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opzich kan het al heel erg helpen door het te stimuleren. Al het groente en fruit bijvoorbeeld volledig BTW-vrij oid.
Omdat je nou eenmaal niet kan beloven dat het allemaal gaat lukken. Het is een crisis, dingen kunnen tegenvallen.quote:
Wat een blamage! Wat mij betreft rest er niets anders dan dat men opstapt! Deze regering is toch niet meer te vertrouwen in het goed aanpakken van deze crisis??quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Goed artikel in de Volkskrant over de 170.000 per dag:
https://www.volkskrant.nl(...)24981461ef6b2843860b
Dit is trouwens wel eem belangrijk stuk verduidelijking:quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Terwijl Hancock 3 dagen terug juist zij dat "we later dit jaar hopen te leven met dit virus net als de griep, waar alles weer gwoon doorgaat in ons leven en het zorgsysteem het afhandelt elk jaar met vaccins voor kwetsbaren"...
Maar zie ook mijn post hierboven, krijgt het anti-vrijheidskamp hun zin met voor eeuwig 1 meter+ afstandsregels en dus nooit meer normaal gezellig leven, dansen, feestjes, etc hierna, of mag de bevolking in UK weer gewoon in vrijheid normaal leven aan het einde van deze roadmap? Daar maak ik me het meest zorgen om, dat als het anti-vrijheidkamp wint, dat wij dat misschien volgen omdat andere Europese landen een paar maanden achter lopen...
https://www.dailymail.co.(...)ed-drop-tenfold.htmlquote:Mr Raab was asked this morning on LBC Radio if it was his understanding that daily cases would need to be below 1,000 before a major reopening of society is given the green light.
He replied: 'No, there are always these snippets in the lead up to a key moment like next Monday.
'The number of cases is important, so is the R level, it is good to see the R level is now below one.
'There is the pressure on the NHS, there is the roll-out of the vaccine and actually there are some important indicators that we will look at but you have to take a rounded judgement on it.'
He added: 'There is no single cast-iron formula or one particular indicator that above all other considerations can decide this.
'So we will look at all of the indicators, all of the evidence. We know that the vaccine has had a significant role.
'You can see from the seven day data on cases, hospital admissions and fatalities that we are in the right direction and the PM will set the roadmap out on Monday.'
Juist de mix van thuis werken en op kantoor werkt echt heerlijk. Laatste maanden voor dit geswitched van baan en had ik die combi. Heb echt genoten van werk.. raar maar waar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Tijn het volgende:
Al kan ik zelf niet wachten om weer eens ergens anders te werken dan thuis eerlijk gezegd
Ja ik ook. Ik zou wel weer 's gewoon normaal op kantoor willen werken met wat collega's, werkt veel fijner als je wil brainstormen of iets uit wil tekenen. Ben de Teams/Skype/Zoom calls de hele dag wel zat ondertussen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren, denk ik. Zeker bij de wat grotere bedrijven, die waarschijnlijk zien dat ze flink wat kosten kunnen besparen zonder dat het een enorme invloed heeft op de omzet.
Het ging toch om de overflow van ziekenhuizen te voorkomen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je nou eenmaal niet kan beloven dat het allemaal gaat lukken. Het is een crisis, dingen kunnen tegenvallen.
Je kan het virus niet pletten, enkel vertragen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:52 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het ook niet meer gaat lukken om beneden de 1000 per dag te komen oid. Mensen houden zich echt niet meer zo goed aan de regels. Je kan maatregelen invoeren wat je wil, maar op een gegeven moment bereik je gewoon een treshold. Daar zul je mee moeten leven.
Vorig jaar in mei kon het nog wel, maar nu echt niet meer denk ik.
Omdat demissionair iets ongeschrevens is, volgens mij is het geen officiële status ofzo.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Waarom kan het demissionaire kabinet nog een spoedwet invoeren trouwens?
Zal vast wel ergens een loophole zijn waarin je nieuwe dingen mag doen bij open dossiers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:51 schreef Red_85 het volgende:
Moet je wat uitwerken? Lekker thuis waar je je kunt concentreren.
Demissionair houdt toch niets meer in dan dat de tweede kamer kan bepalen welke onderwerpen controversieel zijn en dus niet meer door het demissionaire kabinet behandeld kunnen worden?quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat demissionair iets ongeschrevens is, volgens mij is het geen officiële status ofzo.
Wat ik begrijp is dat het meer ongeschreven regel is dan dat er echt regelgeving voor is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Demissionair houdt toch niets meer in dan dat de tweede kamer kan bepalen welke onderwerpen controversieel zijn en dus niet meer door het demissionaire kabinet behandeld kunnen worden?
Nee, het gaat ook om de ziekenhuizen. Maar die zijn niet zomaar leeg. Het aantal besmettingen daalt harder dan de bezetting aldaar. Bovendien is er nog veel uitgestelde zorg die moet worden ingehaald. Dus het duurt wel even voordat daar weer wat ademruimte is. Je moet dus wat marge inbouwen voordat je overgaat tot versoepelingen, want als het weer misgaat worden de problemen in de zorg alleen maar groter terwijl ze al op hun tandvlees lopen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het ging toch om de overflow van ziekenhuizen te voorkomen?
Er is toch bewijs en vertrouwen dat de vaccins zware covid dus ziekenhuis opnames voorkomen?
Of worden de doelpalen opeens verschoven naar besmettingen?
Werkt voor iedereen anders denk ik ook hoor. Kan me voorstellen dat anderen wat meer moeite hebben, want thuis heb je inderdaad sneller afleiding van thuis.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.
En ik heb moeite met het afsluiten na werktijd. Te snel 'nog even dit of dat', of dat ik er in mijn hoofd nog mee bezig ben terwijl ik al lang wat anders aan het doen ben wat niets met werk te maken heeft. Dat vind ik toch wat makkelijker als ik er een ritje naar huis bij heb.
Nee, zo bedoelde ik het ook niet. Was puur eigen ervaring als reactie op jouw eigen ervaring.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werkt voor iedereen anders denk ik ook hoor. Kan me voorstellen dat anderen wat meer moeite hebben, want thuis heb je inderdaad sneller afleiding van thuis.
Wat ik net beschreef is ook mijn ervaring, hoeft niet voor een ander te zijn
Zie ik eerlijk gezegd ook al steeds meer mensen weer doen. Inclusief mezelf overigens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ik zou wel weer 's gewoon normaal op kantoor willen werken met wat collega's, werkt veel fijner als je wil brainstormen of iets uit wil tekenen. Ben de Teams/Skype/Zoom calls de hele dag wel zat ondertussen.
Afentoe een dagje naar kantoor zou die sleur heel erg doorbreken.
Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat ook om de ziekenhuizen. Maar die zijn niet zomaar leeg. Het aantal besmettingen daalt harder dan de bezetting aldaar. Bovendien is er nog veel uitgestelde zorg die moet worden ingehaald. Dus het duurt wel even voordat daar weer wat ademruimte is. Je moet dus wat marge inbouwen voordat je overgaat tot versoepelingen, want als het weer misgaat worden de problemen in de zorg alleen maar groter terwijl ze al op hun tandvlees lopen.
Mijn werkgever staat daar niet echt voor open, kantoren zijn open, maar alleen voor personeel dat niet op een andere manier zijn werk kan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:59 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zie ik eerlijk gezegd ook al steeds meer mensen doen. Inclusief mezelf overigens.
Ik gok er zo op dat partijen zullen vragen welke voorwaarden er zullen gelden voor de opheffing: als in welke getallen, antwoord Rutte: Kom ik op terug, Jaap staat op de verkeerde plek, die stond nog met zijn diaprojector bij de rechtbank te wachten tot de uitspraak er is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:58 schreef Scrummie het volgende:
Morgen debat avondklok trouwens. Verwacht er niet veel van, maar toch. Sommige partijen zullen vol in de aanval gaan gok ik.
dit, soort van onderdrukkers vibe, krijg ik er bij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]Het is een handhavings geilerd.
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaarquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.
En ik heb moeite met het afsluiten na werktijd. Te snel 'nog even dit of dat', of dat ik er in mijn hoofd nog mee bezig ben terwijl ik al lang wat anders aan het doen ben wat niets met werk te maken heeft. Dat vind ik toch wat makkelijker als ik er een ritje naar huis bij heb.
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Op langere termijn is dat ook wel zo, maar voor nu is het aantal besmettingen een redelijk goede graadmater voor het aantal te verwachten ziekenhuisopnames. Als je pas ingrijpt wanneer de ziekenhuisbezetting begint te stijgen, ben je waarschijnlijk te laat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.
Ik heb ook een kantoor met 4 computers naast elkaarquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaar). Op kantoor is er weinig anders te doen en kom ik sneller in een 'werkmodus'. Thuis gaat toch al snel de Playstation weer even aan
Toch maar een streamer worden, dan kan je je Playstation aanzetten wanneer je maar wil; dan hoort het bij je werkquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaar). Op kantoor is er weinig anders te doen en kom ik sneller in een 'werkmodus'. Thuis gaat toch al snel de Playstation weer even aan
Ik ben blij dat ik in mei verhuis naar een grotere woning met extra werk-/studeerkamer. Heb nu bureau in hoek van de woonkamer staan, ik zit echt grootste deel vd week in dezelfde ruimte, dat heb ik nu wel gezien. Enorme sleur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.
De afgelopen 2/3 maanden heb ik daar echt totaal niet de energie niet meer voor. Sneller afgeleid, sneller op zoek naar iets anders om te doen en alleen het noodzakelijke doen.
Lijkt me serieus echt superstressvol als je hobby opeens je werk is. Wanneer kun je dan nog relaxen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch maar een streamer worden, dan kan je je Playstation aanzetten wanneer je maar wil; dan hoort het bij je werk
Omdat een demissionair kabinet geen andere bevoegdheden heeft dan een niet-demissionair kabinet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Lijkt me ook niks. Maar je kan er wel goed geld mee verdienen als je er goed in bent.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me serieus echt superstressvol als je hobby opeens je werk is. Wanneer kun je dan nog relaxen?
Dat zou je denken maar ik geloof het niet meer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.
beetje naïef om te verwachten dat ze de avondklok wel even in de prullenbak zouden gooienquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
Zelfs de Volkskrant wordt kritisch over het coronabeleid:
"Premier Rutte stond erbij alsof hij door een coronapatiënt vol in het gezicht was geniest. De mogelijkheid de avondklok als buitenproportioneel in de de prullenbak te deponeren was kennelijk bij niemand opgekomen.
Het kabinet luistert al een crisis lang naar het OMT als ouderlingen naar Gods onfeilbare woord. Zodra Jaap van Dissel heeft gesproken, buigen de ministers deemoedig het hoofd.
Intussen weet niemand, zelfs Jaap van Dissel niet, wat het precieze effect van de Avondklok nu eigenlijk is.
Met het kabinet werd dinsdag ook een groot deel van de Tweede Kamer afgeserveerd. Die ging onlangs in grote meerderheid tamelijk klakkeloos akkoord met verlenging van de maatregel. Mogelijk tast het virus ook het zelfstandig denkvermorgen van de politici.”
Zozo!
https://www.volkskrant.nl(...)as-geniest~b774b179/
Haha bekend! We hebben komende maandag vooroplevering van onze nieuwe woning, hebben gepland om 15 april te verhuizen. Dan hebben mijn vrouw en ik allebei weer onze werkkamer en hebben we alle ruimte. Kan niet wachten!quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik in mei verhuis naar een grotere woning met extra werk-/studeerkamer. Heb nu bureau in hoek van de woonkamer staan, ik zit echt grootste deel vd week in dezelfde ruimte, dat heb ik nu wel gezien. Enorme sleur.
En gelukkig gaat het qua weer de goede kant op, zometeen ook ff lekker eruit voor een ommetje.
Iemand moet de kar trekken zodat andere landen kunnen zeggen dat het best meevalt, net zoals omgekeerd met wat anders het geval is. Dat is hoe de politiek tegenwoordig werkt. Verdeel en heers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij zitten straks zo'n beetje in de strengste lockdown van heel Europa
Ik hoop dat dat tegengeluid alleen maar aanzet. Je mag hopen dat er een punt komt dat we het als bevolking niet meer zomaar accepteren. Ik wil de maatregelen best steunen, maar dan moeten ze die maatregelen wel kunnen onderbouwen. Dat kunnen ze niet. En ik snap oprecht niet dat er nog veel mensen zijn (ook hogerop) die daar gewoon intrappen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
"Premier Rutte stond erbij alsof hij door een coronapatiënt vol in het gezicht was geniest. De mogelijkheid de avondklok als buitenproportioneel in de de prullenbak te deponeren was kennelijk bij niemand opgekomen.
Het kabinet luistert al een crisis lang naar het OMT als ouderlingen naar Gods onfeilbare woord. Zodra Jaap van Dissel heeft gesproken, buigen de ministers deemoedig het hoofd.
Intussen weet niemand, zelfs Jaap van Dissel niet, wat het precieze effect van de Avondklok nu eigenlijk is.
Met het kabinet werd dinsdag ook een groot deel van de Tweede Kamer afgeserveerd. Die ging onlangs in grote meerderheid tamelijk klakkeloos akkoord met verlenging van de maatregel. Mogelijk tast het virus ook het zelfstandig denkvermorgen van de politici.”
Zozo!
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionairquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat een demissionair kabinet geen andere bevoegdheden heeft dan een niet-demissionair kabinet.
Zo. Dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
Zozo!
Bij mijn leerlingen duurde dat geen 2/3 maanden, maar 2/3 weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.
De afgelopen 2/3 maanden heb ik daar echt totaal niet de energie niet meer voor. Sneller afgeleid, sneller op zoek naar iets anders om te doen en alleen het noodzakelijke doen.
Omdat ze dat naar willekeur zo willen en als het uitkomt zich verschuilen dat het onder de rechter zit of dat ze het doorschuiven naar ene volgende regering. Het is maar net hoe de wind staat. Niets is meer als "was" in handen dan politieke belangen. Dat hier vooral is om een overtuiging door te drukken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:11 schreef Nielsch het volgende:
Lees net dat het VK waarschijnlijk nog het hele jaar social distancing rules gaat toepassen. Dat is een streep door alle festivals, concerten en sportwedstrijden met veel publiek.
Jaap 'carnaval vier je in kleine groepjes' van Dissel? Of was het Bruno Bruins die dit toen zei?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:15 schreef Caland het volgende:
Ik vond het wel interessant om Jaap van Dissel gisteren te horen zeggen dat ze in de modellen die het effect van een avondklok moesten uitrekenen men van 21.00u tot 04.30 uitging van 0 extra contactmomenten
Vraag me af of ze dan in datzelfde model ook rekening houden met relatief meer contactmomenten in de periode daarvoor/daarna.
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat tegengeluid alleen maar aanzet. Je mag hopen dat er een punt komt dat we het als bevolking niet meer zomaar accepteren. Ik wil de maatregelen best steunen, maar dan moeten ze die maatregelen wel kunnen onderbouwen. Dat kunnen ze niet. En ik snap oprecht niet dat er nog veel mensen zijn (ook hogerop) die daar gewoon intrappen.
En nee, ik zeg niet dat het een groot complot is van de overheid. Daar geloof ik niet in. Ze hebben ingezet op voorzichtigheid en daar kan ik alleen maar begrip voor opbrengen. Liever dat dan dat ze er weer te laat bij zijn zoals vorig jaar. Maar op een gegeven moment moet je als overheid toch in gaan zien dat het leven weer opgestart moet worden. De avondklok is zo'n ingrijpende maatregel - die moet gewoon proportioneel zijn. En uit te leggen zijn. Paar weken later en dat lukt ze nog steeds niet. Toon dan wat zelfreflectie als overheid. Daar ligt mijn probleem.
Natuurlijk wel. Tegen de tijd dat de mensen die de druk op de ziekenhuizen veroorzaken zijn gevaccineerd, dan moet je stoppen met de coronaregels.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?
quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mijn leerlingen duurde dat geen 2/3 maanden, maar 2/3 weken.
waarom niet? Zij zijn al een stuk verder met vaccinerenquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan toch geen nieuws meer zijn?
Wat ik alleen mis is een motief voor dit beleid. Waarom 'gijzelen' ze de maatschappij zo lang met de smoezen, aannames, schattingen en onderbuik onderbouwingen? Alles verraadt namelijk dat ze zo lang mogelijk willen rekken, maar waarom? Geen voorspelling komt uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef asco het volgende:
[..]
Dat zou je denken maar ik geloof het niet meer.
Het is half februari geweest en ik zie nog geen enkele beweging bij de beleidsmakers op wat voor manier dan ook. Als je met deze cijfers een spoedwet erdoor jast voor een avondklok in stand te houden vraag ik me oprecht af hoe je kunt hopen op iets wat maar lijkt op een normale lente dan wel zomer.
Vandaar mijn opmerking een pagina's terug dat als ze de scholen willen gaan heropenen als anderhalvemeterschool met nog zestien kantjes regels, ze dat ergens mogen steken waar de zon niet schijnt en mogen vervangen door iets waar we (als samenleving) wel iets mee opschieten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]Ik heb niets liever dan scholen weer open, ik ben er alleen bang voor dat ze dat niet op een fatsoenlijke manier snel gaan doen. De manier waarop ze het zich nu voorstellen kan ik me niet helemaal inbeelden als iets wat werkt.
Gelukkig lopen er hier best wat users rond die dat grijze gebied er tussen in goed kennen. Maar die twee uitersten herken ik inderdaad wel. Het gebeurt nog te vaak (overal) dat je in een van de twee kampen wordt weg gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.
Dat dus, de afspraken die normaal na 21 uur zouden eindigen plan ik eerder in, volgens mij doen velen dat. En er zijn genoeg verhalen van studenten die dan maar doorfeesten tot na 4:30. Ik denk dat het antal contactmomenten per dag zeer minimaal gezakt is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:15 schreef Caland het volgende:
Ik vond het wel interessant om Jaap van Dissel gisteren te horen zeggen dat ze in de modellen die het effect van een avondklok moesten uitrekenen men van 21.00u tot 04.30 uitging van 0 extra contactmomenten
Vraag me af of ze dan in datzelfde model ook rekening houden met relatief meer contactmomenten in de periode daarvoor/daarna.
Qua officiële bevoegdheden? Niets.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:14 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionair
Het is uberhaupt een utopie om te denken dat er 0 contactmomenten zijn na 21uquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jaap 'carnaval vier je in kleine groepjes' van Dissel? Of was het Bruno Bruins die dit toen zei?
Die zijn niet zo van de praktijk.
Geen, buiten dat er een "vrijheid" is om zich - gezien vanuit de regering - te branden aan controversiële zaken of te hoeven antwoorden op vragen. Discuabele vrijheidsmaatregelen opleggen vallen daar kennelijk niet onder.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:14 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionair
Mensen die elkaar willen zien werken er gewoon omheen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:22 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat dus, de afspraken die normaal dan na 21 uur zouden eindigen plan ik eerder in, en er zijn genoeg verhalen van studenten die dan maar doorfeesten tot na 4:30. Ik denk dat het antal contactmomenten per dag zeer minimaal gezakt is.
Er is geen complot anders dan een overtuigd doel dat uitgaat van het voorzorgsprincipe dat niemand hoofdelijk verantwoordelijk maakt omdat alles wordt gedaan om "zorg & veiligheid" mogelijk te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sowieso ontzettend vermoeiend dat alles óf geheel toeval en goedbedoeld moet zijn, óf een groot complot. Het idee dat iets ook 'beleid' kan zijn, of zelfs 'tunnelvisie' bij goedbedoelende mensen, gaat er bij veel mensen niet meer in. Zwart-wit denken, verdeel-en-heers. Je bent of een mak schaapje, of een complotwappie, iets ertussenin bestaat blijkbaar niet.
Jij gaat dagelijks om met kinderen. Ik niet. Op wat voor manieren gaan kinderen dit over 10 jaar nog merken? Niet als kritiek of commentaar bedoeld, ik weet gewoon niet wat ik me er dan bij voor moet stellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vandaar mijn opmerking een pagina's terug dat als ze de scholen willen gaan heropenen als anderhalvemeterschool met nog zestien kantjes regels, ze dat ergens mogen steken waar de zon niet schijnt en mogen vervangen door iets waar we (als samenleving) wel iets mee opschieten.
Voor iedereen die dit schooljaar geen examen doet is het een verloren schooljaar. De vraag is niet meer wat we van dit jaar kunnen maken, maar wat we de komende tien jaar kunnen bieden om de schade te herstellen. Straks om twee uur maar eens naar ome Arie gaan luisteren.
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Als iedereen er toch omheen werkt dan maakt het ook niks uit dat de avondklok nog even doorgaat
Vond het vorig weekend hooguit wat irritant dat ik voor mijn doen extra vroeg naar een verjaardag moest omdat ik geen zin had om de boete twee keer te riskeren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Als iedereen er toch omheen werkt dan maakt het ook niks uit dat de avondklok nog even doorgaat
het zal wel wat helpen maar niet enorm veelquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Questular het volgende:
Precies.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Het gaat meer spelen als de dagen lengen en het weer beter wordt.
Ik vond dat sowieso raar. Een opiniepeiler die voordat hij de uitkomst van de opiniepeiling gaf al aangaf wat zijn persoonlijke opinie erover was, "dat je er toch geen last van kunt hebben, want het is toch koud"?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.
Daar was de conclusie (kan er wat naast zitten) dat 60% van de <35 en 80% >35 met de avondklok akkoord is.
Dat kan ik me best voorstellen, want echt last heb je er niet van. Je kunt er vrij makkelijk omheen werken als je wilt.
Juist. En dat is zeer ernstig, want het maakt dat de proportionaliteit van een maatregel niet afdoende wordt gewogen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er is geen complot wel een overtuigd doel dat uitgaat van het voorzorgsprincipe dat niemand hoofdelijk verantwoordelijk maakt omdat alles wordt gedaan om "zorg & veiligheid" mogelijk te maken.
Iemand die daar kritiek op heeft of afbreuk aandoet wordt aansprakelijk voor gevolgen.
Kuipers gaat over bedden, het zou hem sieren om dat soort vragen te ontwijken en bij een ander neer te leggen die daar over gaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
ja of 40-50%... maar dat maakte niet zo heel uit. Hij was besmettelijkerHet maakt nogal uit ja. Totaal wereldvreemd die gast. Viel me nog mee dat ie toegaf niks van rechtspraak te weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |