Dat kan niet, dan zitten we over drie weken in code zwart!quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan en lost het ook wat lastige situaties op voor supermarkten e.d.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan zou vinden, maar ik vind de verkiezingen belangrijker dan de avondklok.
Want men heeft jouw data gestuurd met het effect van de avondklok?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan en lost het ook wat lastige situaties op voor supermarkten e.d.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan zou vinden, maar ik vind de verkiezingen belangrijker dan de avondklok.
Daar lijken ze totáál niet mee bezig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:45 schreef Questular het volgende:
Je haalt de rek uit de mensen zonder iets terug te geven.
Zijn we in ieder geval samen lekker kort door de bocht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij hebt kritiek dus je zal wel zo'n wappie zijn die met pan en lepel op het binnenhof moet staan.
Fijne gefundeerde oplossing van een moderator.
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga tellen en dat is gewoon openbaar voor iedereen, ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef raptorix het volgende:
Hou politici heel heel heel goed in de gaten als ze het over kinderen, drugs of terrorisme hebben, want dat zijn de ideale momenten om je vrijheid te beperken, iedereen die daar tegen is zal je namelijk plaatsen in het kamp van de tegenpartij.
Tellen kan ook gewoon overdagquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een avondklok om 10 uur is een probleem voor de verkiezingen. Het tellen kan tot in de nacht duren en is in principe openbaar voor iedereen. Het zou heel raar zijn als mensen daar niet bij zouden mogen zijn.
Wanneer gaan ze tellen dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.
Dan kan je gewoon verkiezingen houden met avondklok.
De stembureauleden krijgen dan gewoon een ontheffing.
Niet helemaal, want je zit met het tellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:48 schreef chratnox het volgende:
Dan kunnen de verkiezingen ‘gewoon’ doorgaan
Over de verkiezingen hoef je je echt geen zorgen te maken, die gaan niet door.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het hoeft geen probleem te zijn als de stembureau's meerdere dagen(dat was volgens mij sowieso het plan?) tot 20:00 open zijn.
Dan kan je gewoon verkiezingen houden met avondklok.
De stembureauleden krijgen dan gewoon een ontheffing.
Dus de dag na de verkiezingen weten we pas meer? Geen verkiezingsuitslag op de dag zelf? Ik denk niet dat de NOS dat wilquote:
Waarom is het een probleem?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
En het meest bizarre is dat Japie vrolijk als getuige opgeroepen word over de verlenging van een wet, terwijl hij notabene voorzitter is van een onafhankelijke advies commissie, waarbij ook nog eens onduidelijk was in welke hoedanigheid hij getuige was, want de rechter vond het niet eens belangrijk om de eed af te nemenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.
De kamerdiscussie had moeten zijn wat het effect is tegenover wat het oplevert. Nu is het een situatie geworden door de twee weken vooraf waarin OMT leden mede overal en nergens zaten waarin de stelling was dat tegenstemmen bloed aan je handen zou betekenen zo ongeveer.
FTFY.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Over de verkiezingen hoef je je echt geen zorgen te maken, ik denk dat die niet doorgaan.
Ja weet ik, daar had ik net mn post op aangepast. Mensen die naar het tellen willen kunnen het formulier invullen en meenemen. Daar ga je niet in groepen heen, dus dat kun je prima in de gaten houden. Daarbij, het is maar een paar dagen dat dat iets lastiger is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus een uitzondering voor letterlijk iedereen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:53 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Waarom is het een probleem?
dan maakt men toch een uitzondering.
We hebben ook gewoon talkshows. en Jan Boskamp die uit Belgie overkomt om tijdens de avondklok over voetbal te lullen..
Waarom doen we ineens alsof een avondklok niet verlengt kan worden omdat er op 17 Maart verkiezingen zijn.
Ze zouden eventueel gewoon op die dag een uitzondering kunnen maken, of een uitzondering als je iets met de verkiezingen te maken hebt (of wel tellen ofwel toezicht houden, erbij zijn)
Kun je kappen met mijn quotes te veranderen, doe je maar lekker met je eigen posts.quote:
Ik weet dat JaapGOAT een running gag is op dit forum, maar wat heeft de beste man nu eigenlijk juist voorspeld de afgelopen 12 maanden?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
En het meest bizarre is dat Japie vrolijk als getuige opgeroepen word over de verlenging van een wet, terwijl hij notabene voorzitter is van een onafhankelijke advies commissie, waarbij ook nog eens onduidelijk was in welke hoedanigheid hij getuige was, want de rechter vond het niet eens belangrijk om de eed af te nemen![]()
![]()
Nou, als het bijwonen van het tellen het enige uitje is dat mogelijk is, denk ik dat het tamelijk populair gaat zijn, hoorquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen die naar het tellen willen kunnen het formulier invullen en meenemen. Daar ga je niet in groepen heen, dus dat kun je prima in de gaten houden.
Ik heb opgegeven me daar druk over te maken. Gisteren hebben we gezien hoe hard ze vechten voor de avondklok, en als ie er komende dinsdag af zou gaan zouden ze er niet zo hard voor vechten. De kans is aannemelijk dat hij er dus rond de verkiezingen ook nog op zit, dan heb ik liever dat de verkiezingen doorgaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet helemaal, want je zit met het tellen.
Gewoon kappen met die avondklok. Er is niets, maar dan ook niets dat aantoont dat zo'n ingrijpende maatregel ook maar een klein beetje proportioneel is.
Zo lopen al die discussies, het heeft weinig nut om er iets tegenin te brengen want dan je ben je de "boeman", en als de cijfers oplopen hang je al helemaal.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Elke discussie in wat dat betreft vrij onzuiver geworden. Ook die rond de avondklok.
De kamerdiscussie had moeten zijn wat het effect is tegenover wat het oplevert. Nu is het een situatie geworden door de twee weken vooraf waarin OMT leden mede overal en nergens zaten waarin de stelling was dat tegenstemmen bloed aan je handen zou betekenen zo ongeveer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |