SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Ik vond het gisteren wel een mooi natuurlijk moment om deze buitenproportionele maatregel - waarvan nog steeds niet vaststaat dat ie ook maar iets helpt - af te schaffen. Maar Rutte en co willen deze maatregel het liefst door onze strot duwen. Dat terwijl tijdens de invoering daarvan werd gezegd dat deze afgeschaft zou worden als de cijfers zouden dalen. Ze dalen inmiddels sinds 23 december...quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot laatste weekend maart (zomertijd). Ik gok dat ie er dan de dinsdag daarvoor afgaat.
Pakken ze mooi nog 3 weken extra, zijn de verkiezingen achter de rug en heb je een 'natuurlijk' moment om het op te heffen.
Ik gok dat ze de avondklok er af gooien voor de verkiezingen als deze niet uitgesteld worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tot laatste weekend maart (zomertijd). Ik gok dat ie er dan de dinsdag daarvoor afgaat.
Pakken ze mooi nog 3 weken extra, zijn de verkiezingen achter de rug en heb je een 'natuurlijk' moment om het op te heffen.
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat terwijl tijdens de invoering daarvan werd gezegd dat deze afgeschaft zou worden als de cijfers zouden dalen. Ze dalen inmiddels sinds 23 december...
Nogmaals allemaal prima, maar dan moet je de gevolgen accepteren dat het hele land langer in lockdown zit. Dat is een feit, dat kan ook zo gepresenteerd worden. Het is al zo vaak in dit topic beschreven welke mensen met corona in het ziekenhuis terecht komen en waar dus de meeste winst te behalen valt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je kunt dat niet presenteren als een feit. Ik zit met veel personeel dat langdurig ziek is vanwege na effecten van covid. Maanden geleden covid gehad, nog altijd niet inzetbaar.
Nou, doe me dan maar een paar extra patiënten.
Het gaat niet zozeer om het in quarantaine gaan, maar vooral om langdurig verzuim door covid.
Ben ik zeker met je eens. En jou zou toch zeggen dat ze na een jaar ook wat perspectief zouden bieden. Maar nee, het liefst houden ze alles zo lang mogelijk dicht totdat er geen kleine ondernemer meer over is. En iedereen depressief is. Merkte afgelopen weekend dat iedereen zó blij was met het schaatsweer, alsof er een zucht van verlichting door het land ging. Even 'normaal' schaatsen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.
Nog maar een maand en we zitten bijna een jaar in lockdown (muv een paar weken in de zomer)
Komend weekend met het mooie weer gaat heel Nederland er ook massaal op uit denk ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:44 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens. En jou zou toch zeggen dat ze na een jaar ook wat perspectief zouden bieden. Maar nee, het liefst houden ze alles zo lang mogelijk dicht totdat er geen kleine ondernemer meer over is. En iedereen depressief is. Merkte afgelopen weekend dat iedereen zó blij was met het schaatsweer, alsof er een zucht van verlichting door het land ging. Even 'normaal' schaatsen.
Als de besmettingen significant dalen zullen alle varianten een daling vertonen (de grafieken geven het percentage van de bevolking met de betreffende variant aan, niet het percentage van de besmettingen). In alle gevallen is het de oude variant die het sterkst afneemt. Dat de "too low for the variant to be identifiable" gevallen veel minder dalen, en in sommige regio's zelfs stijgen is waarschijnlijk omdat nu meer personen met milde of geen symptomen getest worden dan tijdens de piek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:29 schreef _serial_ het volgende:
Interessante data uit UK:
Coronavirus (COVID-19) latest insights
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bruls krijgt nu al een hartverzakking.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Komend weekend met het mooie weer gaat heel Nederland er ook massaal op uit denk ik.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
Plan prominenten: ’Samenleving snel openen’
De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken.
Fijn, nog 5 maanden die spertijd.quote:'Belangrijk middel'
Volgens het kabinet en de deskundigen van het Outbreak Management Team is de avondklok een belangrijk middel in de strijd tegen corona en met name ook tegen de derde golf die door allerlei besmettelijkere varianten van het virus dreigt. Rutte zei gisteren dat er voor dinsdag, als er weer een persconferentie over de maatregelen is gepland, nog eens kan worden gekeken of de avondklok op of voor 2 maart kan worden opgeheven. "Maar op dit moment is dat echt niet verstandig."
Nee hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lok-te-behouden.html
[..]
Fijn, nog 5 maanden die spertijd.
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
De Nederlandse samenleving moet op 1 maart weer worden opengegooid. Als voor alle kwetsbare mensen veilige zones worden ingericht, kunnen alle andere mensen het gewone leven weer oppakken.
Vreemd, aangezien Bruls dat gister bij Op1 juist motiveerde.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bruls krijgt nu al een hartverzakking.
22 januari was de R 0,9, vanaf 23 januari (invoering avondklok) tot 29 januari is de R opgelopen naar 0,96. En we moeten verschillende zaken scheiden. Zowel van de Britse als de oude variant is de R wel degelijk gedaald. Maar omdat verhoudingsgewijs de Britse variant toeneemt, kan de R dan toch stijgen. Dit baseer ik allemaal op de rapportages van het RIVM, die ik vertrouw.quote:Op woensdag 17 februari 2021 09:48 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Jou werkelijkheid?
Ga eens op de inhoud in. Jij zegt dat de R oploopt.
Waar baseer je dit op?
Ja Britse variant.. Maar heb je ook data dat de R op dit moment oploopt met avondklok?
we kunnen het over de britse variant hebben en dat die besmettelijker is. Stel ok prima dat is hij.
Dat is geen argument dat de R standaard moet oplopen. Inmiddels is de R in het VK ook onder de 1.
Dus dat is geen sluitend argument.
Dan zou de R namelijk nooit meer zakken zolang de britse variant er is.
We hebben toch maatregelen, en als jij roept dat de R nog stijgt mag je verwachten dat je dat op meer baseert dan enkel ja want Britse variant
Dat is ook lekker creatief met tijd. Vanaf mei werd er heel veel versoepelt, en pas in december gingen we weer in een halfslappe lockdown.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
Nog maar een maand en we zitten bijna een jaar in lockdown (muv een paar weken in de zomer)
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is ook lekker creatief met tijd. Vanaf mei werd er heel veel versoepelt, en pas in december gingen we weer in een halfslappe lockdown.
Oke.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is lekker creatief met taal. Dit is geen halfslappe lockdown, werkelijk alles behalve supermarkten (en basisscholen) is dicht.
Dat staat er niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:52 schreef xpompompomx het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lok-te-behouden.html
[..]
Fijn, nog 5 maanden die kanker spertijd.
"Ik leg graag woorden in de mond van een ander, want zo ben ik".quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".
ze hebben wel een punt maar ik denk dat 1 maart daar te vroeg voor is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/
dit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"Ik merk nauwelijks verschil en doe gewoon wat ik altijd doe, dus dan is het ook geen lockdown".
Het is maar voor 2 weken;quote:
De term 'halfslappe lockdown' komt toch echt van jou. De samenleving kraakt in al zijn voegen, voor zover er überhaupt nog sprake is van een 'samen'leving, dus dergelijke eufemismes zijn nergens goed voor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Ik leg graag woorden in de mond van een ander, want zo ben ik".
Op het eerste gezicht geen wappies ofzo, maar ik vraag me toch altijd af waar het geld vandaan komt achter dit soort clubjes. Is niet altijd belangrijk maar ik ben toch benieuwd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat zijn de mensen achter dit plan toch: https://herstel-nl.nl/
Lekker frituren in de tuin met Bruls, en na 2100 doorgaan in de schuur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Minstens juli tot en met september zaten we allesbehalve in een lockdown. Dat is veel meer dan een paar weken, en het is bovendien ook langer dan die periode.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De doelpalen worden steeds verder naar achteren gezet.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De term 'halfslappe lockdown' komt toch echt van jou.
Ik ben daar helemaal niet op uit.quote:De samenleving kraakt in al zijn voegen, voor zover er überhaupt nog sprake is van een 'samen'leving, dus dergelijke eufemismes zijn nergens goed voor.
Maar goed, je hebt alweer waar je op uit was, aangezien ik hap.
Echt een heel haalbaar plan lijkt het me niet maar ik ben vooral blij dat er wat serieuzere discussies op gang komen over wat we nu eigenlijk moeten gaan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:49 schreef Predator40 het volgende:
vandaag in de media:
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is maar voor 2 weken;
Het is maar voor 3 weken extra, houd vol!
En voor je het weet zit je er maanden aan vast.
Niet gek, met dat postuur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is gedeeltelijk een crowdfunding campagne iig, je kunt doneren op de site. Zal waarschijnlijk wel nog wat andere funding achter zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht geen wappies ofzo, maar ik vraag me toch altijd af waar het geld vandaan komt achter dit soort clubjes. Is niet altijd belangrijk maar ik ben toch benieuwd.
https://www.trouw.nl/onde(...)e-lockdown~be36393d/quote:Het hoger onderwijs moet in maart verder open. Daarvoor pleiten Pieter Duisenberg, voorzitter van de koepel van universiteiten VSNU, en Marja van Bijsterveldt, burgemeester van Delft.
Alle onderzoeken wijzen het uit: studenten hebben het zwaar. En niet zo’n beetje ook, zeggen Pieter Duisenberg en Marja van Bijsterveldt. Zij spreken samen namens het Netwerk Kennissteden Nederland, waarin universiteitssteden, universiteiten en hogescholen zijn verenigd. Ze pleiten ervoor om op 2 maart het hoger onderwijs opnieuw gedeeltelijk te openen.
Dit collegejaar hebben studenten universiteit of hogeschool nauwelijks van binnen gezien. Vanaf september was fysiek onderwijs slechts mondjesmaat mogelijk en in december kwam daar de tweede lockdown overheen. Dat was, stelt Duisenberg, de ‘nekslag’ voor veel studenten.
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is inderdaad best kans dat er een velenging komt, maar er staat niet dat we nog 5 maanden avondklok zullen hebben.
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maartquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.
"Het is maar 2 weken, ff volhouden"
Het lijkt erop dat Denemarken de R van de Engelse variant ook onder de 1 heeft, of in ieder geval rond de 1, tquote:Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef MoreDakka het volgende:
En even een quote van iemand uit een ander topic:
[..]
De voorspellingen uit Denemarken zijn ook al niet uitgekomen.
Nee complete onzin, gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.
Het is niet ondenkbaar dat ze hem weer verlengen. Dus 5 maand is gewoon mogelijk.
Volgens het RIVM is dat in Nederland nog steeds niet het geval. Daar twijfel ik behoorlijk aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Denemarken de R van de Engelse variant ook onder de 1 heeft, of in ieder geval rond de 1, t
Wie weet, ik heb geen idee. Ik denk dat de avondklok ergens in maart zal stoppen. Nergens op gebaseerd, net als verwachtingen dat het nog weken, maanden of jaren doorgaatquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik verwacht nog tussen 4-6 weken.
"Het is maar 2 weken, ff volhouden"
Wat precies niet., dat ze hem gaan verlengen op 3 maart?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee complete onzin, gaat niet gebeuren
Het is mogelijk. Het staat er niet!!quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
We zitten al op 1 maand en hij gaat waarschijnlijk verlengd worden. Dan zit je misschien na die verlenging op 2 maand.
Het is niet ondenkbaar dat ze hem weer verlengen. Dus 5 maand is gewoon mogelijk.
dat de avondklok 5 maanden gaat durenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Wat precies niet., dat ze hem gaan verlengen op 3 maart?
Yep.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maart
Ja hé, het is óf al het onderwijs open, óf de avondklok weg. Beide doen we nietquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk tot maximaal de zomertijd, 28 maart
Diegene op wie je antwoorde, zei toch ook niet dat het ergens zou staan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is mogelijk. Het staat er niet!!
Nee klopt, maar men zegt tussen de regels wel degelijk dat einde van de avondklok best wel eens niet op 2 maart zal zijn. Dus plak daar nog maar gerust 4 weken aan.quote:
Als je een artikel quote waar niet in staat dat hij nog 5 maanden gaat duren en je concludeert daaruit "fijn, nog 5 maanden spertijd", dan interpreteer je het artikel niet correct.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:10 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Diegene op wie je antwoorde, zei toch ook niet dat het ergens zou staan?
We doen hier volgens mij allemaal aan verwachtingen of wat er kan gebeuren.
Vandaar ik zeg het zou best mogelijk zijn
daar heb je een punt, maar langer dan nog 1 maand verlengen gaat wel lastig worden ivm het seizoen vooral als de besmettingen omlaag blijven gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat ze nu zoveel moeite doen om die avondklok in een noodwet te gieten als ze komende dinsdag gaan aankondigen dat ie stopt. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Dus nog meer mensen die 's avonds naar buiten en naar elkaar toe willen. Als ze zeggen dat ze dat niet willen hebben dan is dat juist een reden voor een avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:11 schreef Predator40 het volgende:
29 maart is het al schemer tot ongeveer 20:45 nml
en al kans op veel warmer weer
Er wordt inderdaad nog nergens gesteld dat de avondklok 2 maart stopt. Ook niet dat er nog maanden bij komen. Het is nog onduidelijk. Er is dus nog geen feit bekend, dus laten we ook niet doen alsof dat wel zo is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee klopt, maar men zegt tussen de regels wel degelijk dat einde van de avondklok best wel eens niet op 2 maart zal zijn. Dus plak daar nog maar gerust 4 weken aan.
Dat werd bij invoering en bij de vorige verlenging ook gezegd, en bij de sluiting van de scholen en bij de verlengingen van de lockdown. Het is allemaal lastig en we gaan het toch gewoon doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar heb je een punt, maar langer dan nog 1 maand verlengen gaat wel lastig worden ivm het seizoen vooral als de besmettingen omlaag blijven gaan.
naar buiten is geen probleem.....op bezoek ook niet als het warm genoeg is voor ventilatie/terras.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dus nog meer mensen die 's avonds naar buiten en naar elkaar toe willen. Als ze zeggen dat ze dat niet willen hebben dan is dat juist een reden voor een avondklok.
D'r zijn ook genoeg mutaties waar niet over gesproken wordt. Het beheerst het nieuws momenteel, kan ook zo weer weg zijn. Waan van de dag.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:15 schreef Abyss33 het volgende:
In principe zoufen de cijfers na Maart moeten dalen, met beter weer..
meer vaccinaties etc.
En dan die avondklok er in principe van af moeten gaan.
Maar waar ik mij nu druk om maak is elke keer die verhalen over nieuw mutaties. Gisteren ineens Nigeriaanse, en ook die Britse die weer opnieuw gemuteert is..
Waar je misschien straks toch weer Modules van Jaap krijgt over een mogelijke stijging en je wellicht toch ineens weer in die maatregelen blijft zitten
Dat heet tunnelvisiequote:Op woensdag 17 februari 2021 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat werd bij invoering en bij de vorige verlenging ook gezegd, en bij de sluiting van de scholen en bij de verlengingen van de lockdown. Het is allemaal lastig en we gaan het toch gewoon doen.
Ze zitten massaal in een kramp en verliezen een heleboel uit het oog. Ze kijken door een heel smal kijkertje.
Het doet iets meer dan het nieuws beheersen, de avondklok is namelijk ingesteld op basis van die hele Britse mutatie..quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:16 schreef D_A het volgende:
[..]
D'r zijn ook genoeg mutaties waar niet over gesproken wordt. Het beheerst het nieuws momenteel, kan ook zo weer weg zijn. Waan van de dag.
Als dat wordt overgeslagen dan geloven ze daar dus ook niet in, dus ook niet in het veronderstelde voordeel van bijv ventilatie, oftewel geen verlichtende omstandigheden die pleiten voor versoepeling.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
naar buiten is geen probleem.....op bezoek ook niet als het warm genoeg is voor ventilatie/terras.
het hele ventilatie/aerosolen verhaal word voor het gemak ook maar even overgeslagen in de voorlichting.
Daar is dan ook al wat meer van bekend dan tig andere mutaties.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:18 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Het doet iets meer dan het nieuws beheersen, de avondklok is namelijk ingesteld op basis van die hele Britse mutatie..
Daar twijfelen veel mensen aan. Ik geloof het RIVM wel, maar ik vind het opmerkelijk dat ze zo weinig blijven sequencen. Meer sequencen = minder onzekerheid over je schattingen van verschillende strains.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens het RIVM is dat in Nederland nog steeds niet het geval. Daar twijfel ik behoorlijk aan.
Ja. maar daarom zeg ik ook. straks in April kan het zo maar weer zijn dus dat een andere mutatie ook weer heel gevaarlijk is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Daar is dan ook al wat meer van bekend dan tig andere mutaties.
Genoeg mensen.quote:
Dat is best een mogelijkheid en dan zullen er weer passende maatregelen getroffen moeten worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:20 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ja. maar daarom zeg ik ook. straks in April kan het zo maar weer zijn dus dat een andere mutatie ook weer heel gevaarlijk is.
Mwah. Daar zullen de meningen over verdeeld zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Ja die Britse variant is zoooo gevaarlijk en dodelijk ineens sinds gisteren!
Want eerst was de Britse variant alleen maar besmettelijker en niet perse dodelijker dan de oude variant.
Allemaal bangmakerij !
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Want eerst was de Britse variant alleen maar besmettelijker en niet perse dodelijker dan de oude variant.
Allemaal bangmakerij !
Dat tweede vooral.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?
Of is dit gewoon ff lekker uit je onderbuik zeuren?
Het verhaal in Duitsland bekend toch? dus helemaal onderbuikgevoelens zijn het niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef Questular het volgende:
[..]
Kun je ook met een zinnige uitleg komen waarom de overheid dit dan allemaal denkt te moeten doen?
Of is dit gewoon ff lekker uit je onderbuik zeuren?
De prijs maakt niet zoveel uit, er is geld zat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:28 schreef RipCity het volgende:
https://www.fox4news.com/(...)customers-nationwide
Hopelijk komt dit snel deze kant op voor de zomer in grote getallen tegen goedkope prijs.
Gisteren vertelde kuipers anders vol overtuiging dat deze variant niet dodelijker was. Wel besmettelijker, maar hoeveel was niet echt duidelijk. Hij hield het op 30% (om en nabij, plus minus, etc.)quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:22 schreef quirina het volgende:
Allemaal bangmakerij !
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Good onequote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ten tijde van de verkiezingen de avondklok er wel af moet zijn. Hoe gaan ze anders de late stemmers faciliteren? En het tellen? Dat is in principe openbaar, daar zou iedereen bij moeten mogen zijn.
Bij een onbekend virus uitgaan van het ergste, vooral als er een nieuwe mutatie die besmettelijker lijkt te zijn, is toch logisch? Je kunt eerder zeggen dat ze in bepaalde te voorzichtig zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:32 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Het verhaal in Duitsland bekend toch? dus helemaal onderbuikgevoelens zijn het niet.
maar als je naar de reden vraagt..
om ervoor zorgen dat men zich aan de maatregelen houdt.
Dan ben je eerder geneigd iets op te kloppen dan te roepen het valt eigenlijk wel mee..
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.quote:je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.
(niet dat ik een voorstander ben van de avondklok, die mag van mij eigenlijk wel gewoon weg)
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.
je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Ik ben best voor het uitstellen van de verkiezingen, maar niet om deze redenquote:Op woensdag 17 februari 2021 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Simpel, verkiezingen uitstellen, dan is die druk daar vanaf, kun je de avondklok ook makkelijker verlengen zonder politiek meteen afgerekend te worden.
(niet dat ik een voorstander ben van de avondklok, die mag van mij eigenlijk wel gewoon weg)
Dat lijkt mij gezien alle ontwikkelingen, juridische spelletjes, matige onderbouwing van nut, sowieso de beste oplossing.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of we stoppen gewoon met die avondklok als een soort Heilige Graal te zien die al onze problemen oplost.
Volledig eens.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoop paniekzaaierij van sommige users dat de avondklok er nog maanden op blijft.
je weet hoe het gaat hier toch de laatste weken, het topic is aardig afgegleden en zelfs goed/interessant nieuws raakt vaak ondergesneeuwd.
Grow a pair.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook jammer. Ik heb het idee dat mensen ze niet altijd meer helemaal op een rijtje hebben. Misschien is dat wat maanden lockdown met mensen doet, ik weet het niet. Irritant is het wel.
ik denk dat de emmer aardig is overgelopen bij velen, iedereen is het kotsbeu
Ja, want hoeveel mensen vragen zich nog reeel af waarom de avondklok er op kwam? Het was een mooie mindfuck, eerst stelt men: Ach, maakt niet uit joh, wie gaat er na 9 uur nog naar buiten, vervolgens weet niemand of het uberhaupt wel effect heeft, de volgende stap is gewoon lekker blijven verlengen, want de cijfers blijven slecht, dat vervolgens niemand zich heeft op duidelijke cijfers boeit kennelijk ook niemand.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik heb zelf de indruk dat het mede is om een hoop gezeik met die boetes te voorkomen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me er niks bij voorstellen dat de avondklok nog lang wordt aangehouden. Zelfs een verlenging na 2 maart lijkt me twijfelachtig. Des te bijzonderder dat het kabinet met zoveel bombarie het nu juridisch aanvecht om 'm in stand te houden.
We zaten al in een dalende lijn voordat die klok werd ingevoerd (insert argument Britse variant hier)quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij gezien alle ontwikkelingen, juridische spelletjes, matige onderbouwing van nut, sowieso de beste oplossing.
Sowieso eerst de middelbare scholen open, heeft Rutte gezegd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:45 schreef Questular het volgende:
Ze zullen toch ook wel moeten versoepelen? Je haalt de rek uit de mensen zonder iets terug te geven. Avondklok eraf sportscholen open helpt al een beetje.
Ik zat hier toevallig gisteren over na te denken. Wat nog zou kunnen is dat ze de avondklok vanaf 2 maart (of vanaf bijvoorbeeld 12 maart) naar 22.00 zetten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 10:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik gok dat ze de avondklok er af gooien voor de verkiezingen als deze niet uitgesteld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |