Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat ook om de ziekenhuizen. Maar die zijn niet zomaar leeg. Het aantal besmettingen daalt harder dan de bezetting aldaar. Bovendien is er nog veel uitgestelde zorg die moet worden ingehaald. Dus het duurt wel even voordat daar weer wat ademruimte is. Je moet dus wat marge inbouwen voordat je overgaat tot versoepelingen, want als het weer misgaat worden de problemen in de zorg alleen maar groter terwijl ze al op hun tandvlees lopen.
Mijn werkgever staat daar niet echt voor open, kantoren zijn open, maar alleen voor personeel dat niet op een andere manier zijn werk kan doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:59 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zie ik eerlijk gezegd ook al steeds meer mensen doen. Inclusief mezelf overigens.
Ik gok er zo op dat partijen zullen vragen welke voorwaarden er zullen gelden voor de opheffing: als in welke getallen, antwoord Rutte: Kom ik op terug, Jaap staat op de verkeerde plek, die stond nog met zijn diaprojector bij de rechtbank te wachten tot de uitspraak er is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:58 schreef Scrummie het volgende:
Morgen debat avondklok trouwens. Verwacht er niet veel van, maar toch. Sommige partijen zullen vol in de aanval gaan gok ik.
dit, soort van onderdrukkers vibe, krijg ik er bij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:14 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]Het is een handhavings geilerd.
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaarquote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.
En ik heb moeite met het afsluiten na werktijd. Te snel 'nog even dit of dat', of dat ik er in mijn hoofd nog mee bezig ben terwijl ik al lang wat anders aan het doen ben wat niets met werk te maken heeft. Dat vind ik toch wat makkelijker als ik er een ritje naar huis bij heb.
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.
En ik heb moeite met het afsluiten na werktijd. Te snel 'nog even dit of dat', of dat ik er in mijn hoofd nog mee bezig ben terwijl ik al lang wat anders aan het doen ben wat niets met werk te maken heeft. Dat vind ik toch wat makkelijker als ik er een ritje naar huis bij heb.
Op langere termijn is dat ook wel zo, maar voor nu is het aantal besmettingen een redelijk goede graadmater voor het aantal te verwachten ziekenhuisopnames. Als je pas ingrijpt wanneer de ziekenhuisbezetting begint te stijgen, ben je waarschijnlijk te laat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.
Ik heb ook een kantoor met 4 computers naast elkaarquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaar). Op kantoor is er weinig anders te doen en kom ik sneller in een 'werkmodus'. Thuis gaat toch al snel de Playstation weer even aan
Toch maar een streamer worden, dan kan je je Playstation aanzetten wanneer je maar wil; dan hoort het bij je werkquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb precies hetzelfde. Daarom heb ik ook een kantoor, ondanks dat ik in theorie best thuis kan werken (en in de praktijk ook, want ik doe het nu al bijna een jaar). Op kantoor is er weinig anders te doen en kom ik sneller in een 'werkmodus'. Thuis gaat toch al snel de Playstation weer even aan
Ik ben blij dat ik in mei verhuis naar een grotere woning met extra werk-/studeerkamer. Heb nu bureau in hoek van de woonkamer staan, ik zit echt grootste deel vd week in dezelfde ruimte, dat heb ik nu wel gezien. Enorme sleur.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.
De afgelopen 2/3 maanden heb ik daar echt totaal niet de energie niet meer voor. Sneller afgeleid, sneller op zoek naar iets anders om te doen en alleen het noodzakelijke doen.
Lijkt me serieus echt superstressvol als je hobby opeens je werk is. Wanneer kun je dan nog relaxen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch maar een streamer worden, dan kan je je Playstation aanzetten wanneer je maar wil; dan hoort het bij je werk
Omdat een demissionair kabinet geen andere bevoegdheden heeft dan een niet-demissionair kabinet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Waarom kan het demissionaire kabinet nog een spoedwet invoeren trouwens?
Lijkt me ook niks. Maar je kan er wel goed geld mee verdienen als je er goed in bent.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me serieus echt superstressvol als je hobby opeens je werk is. Wanneer kun je dan nog relaxen?
Dat zou je denken maar ik geloof het niet meer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is dat de voorwaarde en niet het aantal besmettingen. Want die zeggen straks na de vaccinatiecampagne vrij weinig meer.
beetje naïef om te verwachten dat ze de avondklok wel even in de prullenbak zouden gooienquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
Zelfs de Volkskrant wordt kritisch over het coronabeleid:
"Premier Rutte stond erbij alsof hij door een coronapatiënt vol in het gezicht was geniest. De mogelijkheid de avondklok als buitenproportioneel in de de prullenbak te deponeren was kennelijk bij niemand opgekomen.
Het kabinet luistert al een crisis lang naar het OMT als ouderlingen naar Gods onfeilbare woord. Zodra Jaap van Dissel heeft gesproken, buigen de ministers deemoedig het hoofd.
Intussen weet niemand, zelfs Jaap van Dissel niet, wat het precieze effect van de Avondklok nu eigenlijk is.
Met het kabinet werd dinsdag ook een groot deel van de Tweede Kamer afgeserveerd. Die ging onlangs in grote meerderheid tamelijk klakkeloos akkoord met verlenging van de maatregel. Mogelijk tast het virus ook het zelfstandig denkvermorgen van de politici.”
Zozo!
https://www.volkskrant.nl(...)as-geniest~b774b179/
Haha bekend! We hebben komende maandag vooroplevering van onze nieuwe woning, hebben gepland om 15 april te verhuizen. Dan hebben mijn vrouw en ik allebei weer onze werkkamer en hebben we alle ruimte. Kan niet wachten!quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik in mei verhuis naar een grotere woning met extra werk-/studeerkamer. Heb nu bureau in hoek van de woonkamer staan, ik zit echt grootste deel vd week in dezelfde ruimte, dat heb ik nu wel gezien. Enorme sleur.
En gelukkig gaat het qua weer de goede kant op, zometeen ook ff lekker eruit voor een ommetje.
Iemand moet de kar trekken zodat andere landen kunnen zeggen dat het best meevalt, net zoals omgekeerd met wat anders het geval is. Dat is hoe de politiek tegenwoordig werkt. Verdeel en heers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij zitten straks zo'n beetje in de strengste lockdown van heel Europa
Ik hoop dat dat tegengeluid alleen maar aanzet. Je mag hopen dat er een punt komt dat we het als bevolking niet meer zomaar accepteren. Ik wil de maatregelen best steunen, maar dan moeten ze die maatregelen wel kunnen onderbouwen. Dat kunnen ze niet. En ik snap oprecht niet dat er nog veel mensen zijn (ook hogerop) die daar gewoon intrappen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
"Premier Rutte stond erbij alsof hij door een coronapatiënt vol in het gezicht was geniest. De mogelijkheid de avondklok als buitenproportioneel in de de prullenbak te deponeren was kennelijk bij niemand opgekomen.
Het kabinet luistert al een crisis lang naar het OMT als ouderlingen naar Gods onfeilbare woord. Zodra Jaap van Dissel heeft gesproken, buigen de ministers deemoedig het hoofd.
Intussen weet niemand, zelfs Jaap van Dissel niet, wat het precieze effect van de Avondklok nu eigenlijk is.
Met het kabinet werd dinsdag ook een groot deel van de Tweede Kamer afgeserveerd. Die ging onlangs in grote meerderheid tamelijk klakkeloos akkoord met verlenging van de maatregel. Mogelijk tast het virus ook het zelfstandig denkvermorgen van de politici.”
Zozo!
wat is het verschil precies dan? in de praktijk tussen demissionair en niet demissionairquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat een demissionair kabinet geen andere bevoegdheden heeft dan een niet-demissionair kabinet.
Zo. Dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:07 schreef JosMert het volgende:
Zozo!
Bij mijn leerlingen duurde dat geen 2/3 maanden, maar 2/3 weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste maanden was ik echt vol gefocused. Dingen sneller dan normaal afkrijgen, wat langere dagen dan normaal maken, ook 's avonds en in 't weekend wat dingen checken.
De afgelopen 2/3 maanden heb ik daar echt totaal niet de energie niet meer voor. Sneller afgeleid, sneller op zoek naar iets anders om te doen en alleen het noodzakelijke doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |