abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198054110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Goed artikel in de Volkskrant over de 170.000 per dag:

https://www.volkskrant.nl(...)24981461ef6b2843860b
Zit achter een betaalwand :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198054112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Sturen op <1.000 besmettingen per dag met de bevolking van het VK is wel behoorlijk laag trouwens. Zeker in combinatie met antigen sneltesten die ze daar op grote schaal willen uitrollen, gaan die dan ook meetellen? Dan kunnen ze lang wachten op enige versoepeling. Je hebt geen enkele garantie dat je in april inderdaad op zo'n laag aantal zit.

In dit verhaal van VK zit in ieder geval een tijdspad, perspectief en nadrukkelijk benoemd dat het onomkeerbaar is. Maar het aansturen op een laag aantal asymptomatische besmettingen, zelfs als er door de vaccins weinig mensen ziek worden, de ziekenhuizen leeg zijn en er niemand meer overlijdt, is toch een behoorlijke concessie aan de Zero Covid club.
[..]

Dan zou het fijn zijn om daar binnenkort eens een plan van te vernemen. In Nederland zou dit plan betekenen: totale lockdown en avondklok tot er minder dan 250 besmettingen per dag zijn, dan kun je ook lang wachten.
Terwijl Hancock 3 dagen terug juist zij dat "we later dit jaar hopen te leven met dit virus net als de griep, waar alles weer gwoon doorgaat in ons leven en het zorgsysteem het afhandelt elk jaar met vaccins voor kwetsbaren"...

Maar zie ook mijn post hierboven, krijgt het anti-vrijheidskamp hun zin met voor eeuwig 1 meter+ afstandsregels en dus nooit meer normaal gezellig leven, dansen, feestjes, etc hierna, of mag de bevolking in UK weer gewoon in vrijheid normaal leven aan het einde van deze roadmap? Daar maak ik me het meest zorgen om, dat als het anti-vrijheidkamp wint, dat wij dat misschien volgen omdat andere Europese landen een paar maanden achter lopen...
#WeesGeenWhales
pi_198054118
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Sturen op <1.000 besmettingen per dag met de bevolking van het VK is wel behoorlijk laag trouwens. Zeker in combinatie met antigen sneltesten die ze daar op grote schaal willen uitrollen, gaan die dan ook meetellen? Dan kunnen ze lang wachten op enige versoepeling. Je hebt geen enkele garantie dat je in april inderdaad op zo'n laag aantal zit.

In dit verhaal van VK zit in ieder geval een tijdspad, perspectief en nadrukkelijk benoemd dat het onomkeerbaar is. Maar het aansturen op een laag aantal asymptomatische besmettingen, zelfs als er door de vaccins weinig mensen ziek worden, de ziekenhuizen leeg zijn en er niemand meer overlijdt, is toch een behoorlijke concessie aan de Zero Covid club.
[..]

Dan zou het fijn zijn om daar binnenkort eens een plan van te vernemen. In Nederland zou dit plan betekenen: totale lockdown en avondklok tot er minder dan 250 besmettingen per dag zijn, dan kun je ook lang wachten.
Bij ieder perspectief tot normaal zit een enorme blokkade in. Bij iedere belofte kunnen ze aan vlak voor het ingaan zeggen dat ze het niet gaan doen want besmettingen.

Ga toch weg. Straks zijn de mensen die het willen gevaccineerd en kunnen de ziekenhuizen het weer makkelijk aan. Dan is er geen noodzaak meer en kunnen de maatschappijen zonder voorwaarden gewoon open.

Waarom deze mega back-up altijd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198054129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Opzich kan het al heel erg helpen door het te stimuleren. Al het groente en fruit bijvoorbeeld volledig BTW-vrij oid.
Nouja, dat zou best een prima actie zijn ja. Zodra het ons in de portemonnee gaat raken zijn we ineens een heel flexibel volkje volgens mij.
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:49:23 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198054140
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom deze mega back-up altijd?
Omdat je nou eenmaal niet kan beloven dat het allemaal gaat lukken. Het is een crisis, dingen kunnen tegenvallen.
pi_198054141
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Goed artikel in de Volkskrant over de 170.000 per dag:

https://www.volkskrant.nl(...)24981461ef6b2843860b
Wat een blamage! Wat mij betreft rest er niets anders dan dat men opstapt! Deze regering is toch niet meer te vertrouwen in het goed aanpakken van deze crisis??
pi_198054151
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zit achter een betaalwand :(
Hacken!
pi_198054158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Terwijl Hancock 3 dagen terug juist zij dat "we later dit jaar hopen te leven met dit virus net als de griep, waar alles weer gwoon doorgaat in ons leven en het zorgsysteem het afhandelt elk jaar met vaccins voor kwetsbaren"...

Maar zie ook mijn post hierboven, krijgt het anti-vrijheidskamp hun zin met voor eeuwig 1 meter+ afstandsregels en dus nooit meer normaal gezellig leven, dansen, feestjes, etc hierna, of mag de bevolking in UK weer gewoon in vrijheid normaal leven aan het einde van deze roadmap? Daar maak ik me het meest zorgen om, dat als het anti-vrijheidkamp wint, dat wij dat misschien volgen omdat andere Europese landen een paar maanden achter lopen...
Dit is trouwens wel eem belangrijk stuk verduidelijking:

quote:
Mr Raab was asked this morning on LBC Radio if it was his understanding that daily cases would need to be below 1,000 before a major reopening of society is given the green light.

He replied: 'No, there are always these snippets in the lead up to a key moment like next Monday.

'The number of cases is important, so is the R level, it is good to see the R level is now below one.

'There is the pressure on the NHS, there is the roll-out of the vaccine and actually there are some important indicators that we will look at but you have to take a rounded judgement on it.'

He added: 'There is no single cast-iron formula or one particular indicator that above all other considerations can decide this.

'So we will look at all of the indicators, all of the evidence. We know that the vaccine has had a significant role.

'You can see from the seven day data on cases, hospital admissions and fatalities that we are in the right direction and the PM will set the roadmap out on Monday.'
https://www.dailymail.co.(...)ed-drop-tenfold.html

Lijkt me ook verstandiger inderdaad.
pi_198054171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Hacken!
Ik bent een semi-profi hackert, maar is lastig.
pi_198054193
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Tijn het volgende:
Al kan ik zelf niet wachten om weer eens ergens anders te werken dan thuis eerlijk gezegd
Juist de mix van thuis werken en op kantoor werkt echt heerlijk. Laatste maanden voor dit geswitched van baan en had ik die combi. Heb echt genoten van werk.. raar maar waar.

Heb je meetings? lekker naar kantoor of op pad
Moet je wat uitwerken? Lekker thuis waar je je kunt concentreren.
1947-2016
pi_198054194
Denk dat het ook niet meer gaat lukken om beneden de 1000 per dag te komen oid. Mensen houden zich echt niet meer zo goed aan de regels. Je kan maatregelen invoeren wat je wil, maar op een gegeven moment bereik je gewoon een treshold. Daar zul je mee moeten leven.

Vorig jaar in mei kon het nog wel, maar nu echt niet meer denk ik.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198054219
Waarom kan het demissionaire kabinet nog een spoedwet invoeren trouwens?
pi_198054222
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat gaat ook wel gebeuren, denk ik. Zeker bij de wat grotere bedrijven, die waarschijnlijk zien dat ze flink wat kosten kunnen besparen zonder dat het een enorme invloed heeft op de omzet.

Al kan ik zelf niet wachten om weer eens ergens anders te werken dan thuis eerlijk gezegd :+
Ja ik ook. Ik zou wel weer 's gewoon normaal op kantoor willen werken met wat collega's, werkt veel fijner als je wil brainstormen of iets uit wil tekenen. Ben de Teams/Skype/Zoom calls de hele dag wel zat ondertussen.

Afentoe een dagje naar kantoor zou die sleur heel erg doorbreken.
pi_198054226
quote:
2s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat je nou eenmaal niet kan beloven dat het allemaal gaat lukken. Het is een crisis, dingen kunnen tegenvallen.
Het ging toch om de overflow van ziekenhuizen te voorkomen?
Er is toch bewijs en vertrouwen dat de vaccins zware covid dus ziekenhuis opnames voorkomen?

Of worden de doelpalen opeens verschoven naar besmettingen?
1947-2016
pi_198054227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:52 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het ook niet meer gaat lukken om beneden de 1000 per dag te komen oid. Mensen houden zich echt niet meer zo goed aan de regels. Je kan maatregelen invoeren wat je wil, maar op een gegeven moment bereik je gewoon een treshold. Daar zul je mee moeten leven.

Vorig jaar in mei kon het nog wel, maar nu echt niet meer denk ik.
Je kan het virus niet pletten, enkel vertragen.
pi_198054237
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Omdat demissionair iets ongeschrevens is, volgens mij is het geen officiële status ofzo.
pi_198054251
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:53 schreef mir1986 het volgende:
Zal vast wel ergens een loophole zijn waarin je nieuwe dingen mag doen bij open dossiers.
We hebben al vaker gezien dat teflon rutte wel ergens een geitenpaadje vindt.
1947-2016
pi_198054271
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:51 schreef Red_85 het volgende:
Moet je wat uitwerken? Lekker thuis waar je je kunt concentreren.
Ik heb juist wat moeite met concentratie thuis. Snel afgeleid, even nieuws checken, etc.

En ik heb moeite met het afsluiten na werktijd. Te snel 'nog even dit of dat', of dat ik er in mijn hoofd nog mee bezig ben terwijl ik al lang wat anders aan het doen ben wat niets met werk te maken heeft. Dat vind ik toch wat makkelijker als ik er een ritje naar huis bij heb.
pi_198054283
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat demissionair iets ongeschrevens is, volgens mij is het geen officiële status ofzo.
Demissionair houdt toch niets meer in dan dat de tweede kamer kan bepalen welke onderwerpen controversieel zijn en dus niet meer door het demissionaire kabinet behandeld kunnen worden?
pi_198054309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 12:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Demissionair houdt toch niets meer in dan dat de tweede kamer kan bepalen welke onderwerpen controversieel zijn en dus niet meer door het demissionaire kabinet behandeld kunnen worden?
Wat ik begrijp is dat het meer ongeschreven regel is dan dat er echt regelgeving voor is.
  woensdag 17 februari 2021 @ 12:58:09 #246
12221 Tijn