abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:20:47 #151
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198057045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daarbij weten zowel kabinet als RIVM dat de maatregel vooral een symbolische functie heeft. Het moet mensen ervan doordringen dat de situatie ernstig is, dat zij zich aan de andere maatregelen moeten houden.
Weet je waardoor mensen doordrongen zouden worden van de ernst van de zaak? Als ze in de Tweede Kamer mondkapjes zouden dragen. Als ze persconferenties en TV-praatprogramma's vanuit huis zouden uitzenden. De beeldvorming op TV is echt dramatisch. Gewoon gezellig quizzen in een bedompte studio. Band erbij, tuurlijk joh. Vind je het gek dat sommige mensen denken dat er niet zoveel aan de hand is?
pi_198057054
D
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Prima dus. Helemaal als je de situatie van vorige week meeneemt.
twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:22:00 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198057066
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:21 schreef miss_sly het volgende:
D
[..]

[ twitter ]
Daar is uw plateau.

Ik vraag me af of je de afname in testbereidheid op een of andere manier inzichtelijk kunt maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198057070
pi_198057072
pi_198057075
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
Jahoor, daar is ie weer. Perspectief.......
Je klinkt als

NL heeft dat nodig. De maatschappelijk, economisch en sociaal gezien.
Ook als openheid van zaken om het omt-kabinet te kunnen controleren. Dit regeren bij waan van de dag slaat nergens op en berokkend alleen maar onnodige schade toe aan dit land.

Daarbij is het virusseizoen bijna over en dat gelul over varianten geloven we nu ook wel. Die waren er vorig jaar ook en tot b117 was het allemaal geen probleem.

[ Bericht 14% gewijzigd door Red_85 op 17-02-2021 15:28:35 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:22:32 #157
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198057076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:12 schreef deedeetee het volgende:
Maarrre professor van Dissel heet toch gezegd dat het werkt ? En hij heeft ook modellen die van alles bewijzen toch ? Ik ben nog niet over de vertoning van gisteravond heen met een rechter die net deed of god almachtig zijn woord aan t verkondigen was.
Inderdaad, een soort almachtige allesweter... die gelukkig af en toe wel zegt dat het modellen zijn die een voorspelling kunnen zijn, maar daar luisteren heel veel mensen natuurlijk niet naar...

Ik heb nu weer een vriendin die zegt dat we elkaar maar beter niet meer kunnen zien totdat iedereen gevaccineerd is, want dan kunnen nu alle gevaarlijke varianten zich in ieder geval niet meer verspreiden. Dit is een weldenkende, universitair opgeleide vriendin. Die nu zo vanuit angst redeneert omdat dat is wat ons elke dag wordt ingepeperd...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198057077
pi_198057083
quote:
8s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Weet je waardoor mensen doordrongen zouden worden van de ernst van de zaak? Als ze in de Tweede Kamer mondkapjes zouden dragen. Als ze persconferenties en TV-praatprogramma's vanuit huis zouden uitzenden. De beeldvorming op TV is echt dramatisch. Gewoon gezellig quizzen in een bedompte studio. Band erbij, tuurlijk joh. Vind je het gek dat sommige mensen denken dat er niet zoveel aan de hand is?
Niet alleen tv-praatprogramma's. Elk tv-programma gaat door of er niets aan de hand is en heeft ervoor een zwart scherm met: "Alle medewerkers en gasten zijn vooraf getest op Corona"

Dat geeft het gevoel dat de regels niet voor ze gelden, dat ze alleen maar even een test hoeven te doen en geen anderhalve meter, mondkapjes e.d. meer te hoeven dragen.

Daarbij lijkt het me bijzonder frustrerend voor muzikanten e.d. dat veel van die praatprogramma's (M, Matthijs van Nieuwkerks nieuwe programma) telkens muzikanten uitnodigen die 'in hun straatje' zitten.
pi_198057087
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Men verplaatst het inderdaad veelal naar de middag in het weekend.

Dat is ook het grote minpunt van deze maatregel, tante Truus en ome Henk, die grote kans hebben om in het ziekenhuis te belanden met corona, gaan gewoon overdag of tot 21:00 hun ding doen.

Grootste gedeelte van de mensen die je er mee raakt vallen niet in de risicogroep.
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:23:25 #161
3778 popje
pi_198057090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ook al zijn we het er niet mee eens, hij verkoopt geen onzin, dat is ook het lastige. van Dissel zei het tijdens die rechtzaak wel goed, die zei: "We zijn geen voorspellers, we maken modellen op basis waarvan we adviezen geven"

Ik heb het idee dat dat ook is hoe hij zijn rol ziet en het voor zichzelf zuiver houdt.
Alleen als hij dat zegt, luisteren mensen daar niet naar. Die zien wat hij zegt als absolute waarheid. Henk & Ingrid versus de wetenschapper.
pi_198057094
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar is uw plateau.

Ik vraag me af of je de afname in testbereidheid op een of andere manier inzichtelijk kunt maken.
Welke afname in testbereidheid?
pi_198057102
quote:
8s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

_O_

Al schrijf ik de passage over de avondklok als symbolische maatregel aan de krant zelf toe en niet het kabinet. Of heeft het kabinet daar iets over gezegd? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198057112
Wéér een voorspelling die er naast zit m.b.t. de Britse variant, ditmaal door een ZeroCovid'er.
Mensen zouden eens op moeten houden lijntjes te trekken in grafieken en zich gewoon moeten baseren hoe cijfers zich van dag tot dag (of beter: van week tot week) ontwikkelen.

twitter
pi_198057117
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is geen onzin, het is in principe niet onwaar wat hij zegt. Het is alleen véél te dun om als basis te dienen voor ingrijpende politieke besluitvorming.
In zijn model gaat hij uit van een gedragsverandering dat meer contactmomenten veroorzaakt wat dan weer meer besmettingen veroorzaakt, als de avondklok eraf wordt gehaald.

Iets waar ik zelf kanttekeningen bij zou zetten, maar anders klopt zn model niet meer.
pi_198057123
Ik begin me af te vragen wat ze dinsdag aan gaan kondigen met deze cijfers.. opnamecijfers zien er momenteel niet heel rooskleurig uit :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:25:35 #167
3778 popje
pi_198057124
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Prima dus. Helemaal als je de situatie van vorige week meeneemt.
Vooral dat, dat was toen nog sneeuweffect. Als het morgen ineens 5000 is, dan gaan we niet meer de goede kant uit... maar ook 20 IC opnames, dat is netjes! (en dan bedoel ik niet dat ik blij ben met 20 mensen erbij de IC, maar wel met 20 mensen, wat steeds dichter bij de 10 komt)
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:25:51 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198057128
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Ja de verjaardagsfeestjes op woensdagavond zullen massaal zijn.

Dan ben je al bijna net zo wereldvreemd als die staatsadvocaat en dhr. Engel gisteren.
Ik zeg nergens dat het woensdagavondverjaardagen moeten zijn, maar mensen grijpen nu eenmaal kansen aan als ze het gevoel hebben dat het daarna misschien niet meer mogelijk is, het is een soort sociaal hamsteren. En een verjaardag is ook maar een excuus om bij elkaar langs te gaan, ik denk dat er zat uitnodigingen de deur zouden uitgaan om een drankje met vrienden te gaan doen. Ook al was het maar voor 3 avonden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198057132
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O_

Al schrijf ik de passage over de avondklok als symbolische maatregel aan de krant zelf toe en niet het kabinet. Of heeft het kabinet daar iets over gezegd? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
Dat is het toch voor invoering genoemd door verschillende OMT leden en aantal anderen? Dat de avondklok vooral een symbool van verzwaring geeft en de compliance aan andere maatregelen naar verwachting erdoor omhoog gaat?
pi_198057142
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin me af te vragen wat ze dinsdag aan gaan kondigen met deze cijfers.. opnamecijfers zien er momenteel niet heel rooskleurig uit :{
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
pi_198057149
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is het toch voor invoering genoemd door verschillende OMT leden en aantal anderen? Dat de avondklok vooral een symbool van verzwaring geeft en de compliance aan andere maatregelen naar verwachting erdoor omhoog gaat?
Volgens mij werd het genoemd als bijeffect, en niet als 'vooral een symbool van'. Maar goed, ik weet dit helemaal niet zeker.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 15:27:41 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:27:38 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198057157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Welke afname in testbereidheid?
Meerdere regio's melden al een tijdje een afname in testbereidheid.

Vraag me af of je dat ergens uit op kunt maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:27:49 #173
3778 popje
pi_198057162
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar is uw plateau.

Woensdag is altijd hoger dan dinsdag. Ik weet nog dat we ooit zeiden dat we bij 3600 gemiddeld konden gaan versoepelen...
pi_198057168
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
Dan gaan we dus al richting April vwb horeca etc. Potdomme..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:28:48 #175
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198057178
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:27 schreef popje het volgende:

[..]

Woensdag is altijd hoger dan dinsdag.
Dat weet ik. Dat is altijd.

Morgen zal een beter beeld geven, aangezien alle teststraten afgelopen woensdag gewoon weer open waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')