Buiten mijn eigen studie heb ik weinig ervaring met de uni's. Mijn schoonmoeder werkt op een basisschool en begeleidt daar specifiek kinderen met een achterstand. Denk aan kinderen die als vluchteling het land in zijn gekomen, maar ook kinderen die een achterstand hebben omdat ze een aandoening hebben of omdat ze thuis in een moeilijke situatie zitten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar zouden willen krijgen. Studiebegeleiders zijn ook al jaren overwerkt en komen niet toe aan alle studenten met problemen. Hoe zouden die ineens een nog grotere groep moeten gaan bedienen?
Inderdaad. Ik werk tegenwoordig in een ondersteunende functie en zie nu waar het geld wel naartoe gaat. Het gaat vaak om tijdelijke investeringen die een impuls aan het een of ander moeten geven. Die vormen dus geen structurele oplossing. En die eenmalige investeringen verdwijnen in initiatieven waar de meeste docenten en onderzoekers nooit iets van zien.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik herken dit door mijn vo-bril ook hoor. De miljarden vliegen je in de Tweede Kamer om de oren, maar als je achteraf gaat kijken wat er daarvan in je lokaal terechtkomt dan blijft er weinig van over. Er is wel een gigantische bedrijfstak om het onderwijs heen ontstaan die al die miljarden opsoupeert aan adviezen, cursussen, lesmethodes, dyslexieondersteuning en god weet waar we nog allemaal geld in steken.
Klopt, maar veel van de problemen komen daar wel vandaan omdat (in mijn ervaring met scholen) het overtal aan vrouwen niet als probleem wordt gezien. En er dus allemaal workarounds ontworpen worden die een bak geld kosten en alleen aan symptoombestrijding doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar dat heeft niets te maken met mijn post.
Hier zit vaak een kleine fallacy in, je mist de zwijgende optie, niet iedereen praat enthousiast over bepaalde zaken. Als het je niks/weinig interesseert, of je vind het niet iets om over te hebben dan vertekend dat wel het beeld van de 'gemiddelde Nederlander'. Pak hier op Fok! maar eens het salaristopic, als dat word gebruikt om te kijken hoe de economie er voor staat heb je niet echt een goed beeld vrees ikquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:47 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik verkeer volgens mij in een compleet andere omgeving dan de opiniepeilers. De uitkomsten zijn altijd passend in het plaatje van de overheid. Terwijl ik een gemeleerd gezelschap om me heen heb waarbij vaak het compleet tegenovergestelde lijkt te leven.
Exact, het gevoel van opgesloten te zijn... niet te mogen, en elke keer de tijd in de gaten te houden als je nog even iets wilt doen na werk...quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja ik bedoel er meer mee dat ook mensen die de regels opvolgen en er feitelijk niet zo'n last van hebben het er niet per definitie mee eens zijn.
Heb dat de laatste weken vaker gehoord en gelezen dat alleen al het gevoel dat je na 21.00u de deur niet uit mag al iets doet met je gemoedstoestand.
Het voelt inderdaad wel alsof we hard aan het werk zijn om de vaste lasten te kunnen betalen. Uiteindelijk ljken we er niks mee op te schieten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:07 schreef byah het volgende:
Toch maar weer een klagen dat er echt geen einde aan lijkt te komen, dit gaat nog maanden zo door.
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.quote:
Dat is toch niet zo gek bij een seizoensgebonden virus?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:07 schreef byah het volgende:
Toch maar weer een klagen dat er echt geen einde aan lijkt te komen, dit gaat nog maanden zo door.
Terwijl gister toch ook een bericht was dat ligtijd korte was geworden? Had zelf ook gehoopt dat het wat sneller ging gezien ook de daling in besmettingen. Of misschien is het nog net te vroeg en komt die golf die het ziekenhuis (hopelijk levend) verlaat nog iets later.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.
Vorige week woensdag was de daling ook miniem. Toen krijg je op de donderdag een flinke daling op de verpleegafdelingen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Matig wel voor een woensdag, al is het gelukkig wel weer een daling. Gaat wel erg langzaam hoor de afname in het ziekenhuis, dat ging in de eerste golf toch een stuk harder en sneller naar beneden.
Verschillende oorzaken:quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:10 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met of zonder ramp zal het in de zomer wel zo goed als voorbij zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
Toen was het al echt lente. Waren we zes weken verder dan nu.
We hielden ons veel beter aan de maatregelen
Geen britse variant
Als dit forum een afspiegeling is van de maatschappij gaa het ook gewoon langer duren. Teveel mensen die steeds meer neigen naar de houding "wat een onzin, ik ga mijn eigen gang". Dat was 11 maanden geleden wel anders.
Al met al denk ik nog steeds dat we er van de zomer zo goed als vanaf kunnen zijn. De rampscenario's moeten dan niet uitkomen uiteraard.
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.htmlquote:Britten besmetten als eersten bewust vrijwilligers met coronavirus
Sinds vorig jaar wordt al gesproken over het onderzoek, waar de autoriteiten 33,6 miljoen pond (38,6 miljoen euro) in pompen.
Het onderzoek moet onder meer inzicht bieden in hoeveel virusdeeltjes nodig zijn om iemand te besmetten. Ook hopen onderzoekers meer zicht te krijgen op de reactie van het immuunsysteem op een coronabesmetting en welke factoren een rol spelen bij de verspreiding van het virus. Er wordt bijvoorbeeld gekeken hoe besmette personen virusdeeltjes verspreiden.
De Britse regering zegt dat op een later moment mogelijk ook vaccins die in ontwikkeling zijn worden toegediend aan vrijwilligers, die daarna worden blootgesteld aan het virus. Zo kan worden gekeken welke middelen het effectiefst zijn. De ontwikkeling van die vaccins zou dan versneld kunnen worden.
Virus wordt via de neus toegediend
De proefpersonen krijgen een dosis van het virus via de neus toegediend. Een van de onderzoekers liet eerder weten dat de vrijwilligers goed in de gaten worden gehouden.
Een van de mensen die zichzelf hebben opgegeven is de 23-jarige Jacob Hopkins. In een interview met een lokaal medium laat hij weten dat hij fit en gezond is en dat hij graag wil helpen met het versnellen van het onderzoek naar het virus.
"Logischerwijs zijn er wel ethische vragen over het bewust besmetten van mensen met een dodelijk virus", zegt Hopkins. Zo wijst hij erop dat de mogelijke langetermijneffecten voor jongeren nog niet bekend zijn.
Op de korte termijn zou dit voor jongeren best interessant zijn. Die overleven dit wel vrij gemakkelijk over het algemeen. Maar op de lange termijn is er toch veel meer onzekerheid. Stel je longen/organen raken wel beschadigd.....quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.html
Kan interessant zijn als men het zou combineren met een flink geldbedrag en immuniteitspaspoort. Put me in coach, I'm ready to play!
Spong gaf gisteren in Jinek aan dat het draagvlak voor de avondklok rap zou kunnen verdwijnen met oplopende temperaturen. Ik denk dat hij gelijk heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Simmertje het volgende:
Overigens lijkt het de komende tijd wel prima lente weer te gaan worden, dit in combinatie met nog steeds hele strenge regels gaat hopelijk zorgen voor een nog snellere afname in het aantal besmettingen.
Dat denk ik ook. Zeker de mensen die geen tuin oid hebben. Aan de andere kant gaat de zomertijd pas over 6 weken in. Dan kan de situatie al heel anders zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Spong gaf gisteren in Jinek aan dat het draagvlak voor de avondklok rap zou kunnen verdwijnen met oplopende temperaturen. Ik denk dat hij gelijk heeft.
Elke dag weer komen er meer redenen om snel risicogroepen te vaccineren. Kan iemand dit aan Hugo laten zien?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:26 schreef Oliver23 het volgende:
Mutatie E484K zet voet aan wal in Nederland: hoeveel zorgen moeten we ons maken?
Met E484K heeft een zorgelijke extra mutatie van de Britse variant van het coronavirus voet aan wal gezet in Nederland, maakte het RIVM gistermiddag bekend. Wat is E484K precies, en hoeveel zorgen moeten we ons maken? ,,Dit lijkt geen goed nieuws.”
Eerst maar eens de techniek. E484K is een verandering in het spike-eiwit van het coronavirus, die inmiddels in zowel de Britse, de Zuid-Afrikaanse als de Braziliaanse variant is opgedoken. Al deze varianten dragen zo'n twintig mutaties, waarvan het merendeel in het spike-eiwit zit, en E484K is er dus eentje van. Het spike-eiwit is voor het virus van belang voor het binnendringen van menselijke cellen, maar is ook het doelwit van de antilichamen die worden opgewekt door iemand die corona krijgt of door vaccinatie.
De vrees bestaat dat de extra mutatie, E484K dus, het virus zodanig verandert dat dit twee gevolgen heeft. Een: dat immuniteit die is opgewekt door een eerdere coronabesmetting geen garanties meer biedt tegen herbesmetting. Twee: dat het veranderde virus slechter wordt herkend door de coronavaccins. Die zijn immers ontwikkeld tegen het ‘oude’ coronavirus.
Studies in Zuid-Afrika laten inderdaad een verminderde werking van coronavaccins zien. Experts vrezen dat dat komt omdat de Zuid-Afrikaanse variant de E484K-mutatie draagt. Het vaccin van AstraZeneca bleek in Zuid-Afrika zo slecht te werken, dat in het land gestopt werd met het toedienen van dat vaccin.
En het Braziliaanse Manaus kreeg onlangs te maken met een hevige nieuwe golf van coronabesmettingen, terwijl de eerste golf vorig jaar al nietsontziend was geweest voor de afgelegen stad in de Amazone. De mogelijke verklaring: door de hoge immuniteit onder de bevolking moest het virus iets verzinnen om in leven te blijven, en E484K hielp daarbij een handje.
Als laatste van de drie varianten ging ook de Britse variant voor de bijl voor E484K. Volgens het RIVM is in het Verenigd Koninkrijk nu bij 23 mensen de Britse variant met de extra mutatie aangetroffen. En in Nederland is dat dus het geval bij één iemand uit de regio Utrecht. Het is nog niet bekend hoe die persoon de gemuteerde variant onder de leden heeft gekregen: het bron- en contactonderzoek loopt nog.
Bovendien werden in de regio Rotterdam-Rijnmond en de regio Limburg Noord nog een nieuwe coronavariant gevonden: B.1.525. Deze variant werd voor het eerst in Denemarken gemeld, schrijft het RIVM, en ook deze variant draagt de mutatie E484K ‘samen met een andere kenmerkende mutatie, F888L’. ‘Nader onderzoek vindt momenteel plaats in Denemarken en Nederland.’
Daarnaast breidt ook de Zuid-Afrikaanse variant zich in ons land langzaam uit, meldt het RIVM.
Hoe gevaarlijk is de extra mutatie voor Nederland? Volgens Eric Snijder, hoogleraar moleculaire virologie van het Leids Universitair Medisch Centrum, is het nog te vroeg om daar definitieve uitspraken over te doen, omdat het onderzoek naar de mutatie zich nog in een pril stadium bevindt.
,,Dus we weten nog niet goed of E484K de virusverspreiding beïnvloedt, en wat de precieze uitwerking is op immuniteit en de werking van coronavaccins. Maar de eerste studies geven aan dat deze mutatie een serieus probleem veroorzaakt. Als dat nu al gebeurt, is dat geen goed nieuws. Normaal zie je dit soort mutaties ontstaan als virussen het moeilijk hebben om zich verder te verspreiden. Maar daar is nu nog weinig sprake van, want veel mensen hebben nog geen corona gehad en zijn ook nog niet gevaccineerd.”
Volgens Snijder is E484K mogelijk de eerste, maar zéker niet de laatste mutatie die de wereld voor problemen gaat stellen. ,,Het hele proces van pogingen om door toevallige veranderingen aan immuniteit te ontsnappen, is eigen aan dit soort virussen. Het is niet verrassend dat het gebeurt.”
Voor nu de beste oplossing: vaccineren, zo rap als mogelijk? ,,Ja. Hoe meer je het virus terugdringt, hoe kleiner de kans op nog meer varianten, zo simpel is het. Maar dat moet je dan wel wereldwijd doen. Daarom is het zo belangrijk dat vaccins eerlijk verdeeld worden.”
Bron:
Ik was hier al bang voor, daaruit:quote:Op woensdag 17 februari 2021 12:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel eem belangrijk stuk verduidelijking:
[..]
https://www.dailymail.co.(...)ed-drop-tenfold.html
Lijkt me ook verstandiger inderdaad.
Deels heb ik echt zoiets van ''ja, geef maar, komt vast goed en dan krijg ik wel zo'n paspoort'', maar aan de andere kant zou ik het toch iets te eng vinden. Ook al ben ik pas 30. Het zou maar eens mis gaan. Die loterij wil je niet winnenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:23 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)met-coronavirus.html
Kan interessant zijn als men het zou combineren met een flink geldbedrag en immuniteitspaspoort. Put me in coach, I'm ready to play!
Alsof die roadmap uitkomt. Die is over vier weken waarschijnlijk alweer volledig anders. Ten goede of ten slechte is onbekend uiteraard.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik was hier al bang voor, daaruit:
"No10's blueprint for escaping lockdown
The roadmap for easing lockdown will be unveiled on Monday, setting out the order in which rules will be lifted and the target dates.
Here's what we know so far:
March 8 - Schools open;
End of March/start of April - non-essential shops reopen;
Early April - Sports such as golf and tennis resume; holiday lets and larger hotels reopen;
Early May - Pubs, bars and restaurants welcome customers, with a maximum of two households allowed to sit together indoors and the rule of six applying outside.
Early June - Rules for pubs and restaurants relaxed with the rule of six extended indoors;
July - Hospitality and domestic holiday industries can operate as normal - but still with social distancing. "
Kijk onderaan, dat laatste punt. Wanneer kan afstand houden er dan af?? Nogmaals, ik wil niet permanent aan social distancing doen, fuck dat! Waarom horen we niets over wanneer we daar mee kunnen stoppen en weer echt gewoon normaal in vrijheid als mensen mogen leven?
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zeker de mensen die geen tuin oid hebben. Aan de andere kant gaat de zomertijd pas over 6 weken in. Dan kan de situatie al heel anders zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappijquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
Toen was het al echt lente. Waren we zes weken verder dan nu.
We hielden ons veel beter aan de maatregelen
Geen britse variant
Als dit forum een afspiegeling is van de maatschappij gaa het ook gewoon langer duren. Teveel mensen die steeds meer neigen naar de houding "wat een onzin, ik ga mijn eigen gang". Dat was 11 maanden geleden wel anders.
Al met al denk ik nog steeds dat we er van de zomer zo goed als vanaf kunnen zijn. De rampscenario's moeten dan niet uitkomen uiteraard.
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik was hier al bang voor, daaruit:
"No10's blueprint for escaping lockdown
The roadmap for easing lockdown will be unveiled on Monday, setting out the order in which rules will be lifted and the target dates.
Here's what we know so far:
March 8 - Schools open;
End of March/start of April - non-essential shops reopen;
Early April - Sports such as golf and tennis resume; holiday lets and larger hotels reopen;
Early May - Pubs, bars and restaurants welcome customers, with a maximum of two households allowed to sit together indoors and the rule of six applying outside.
Early June - Rules for pubs and restaurants relaxed with the rule of six extended indoors;
July - Hospitality and domestic holiday industries can operate as normal - but still with social distancing. "
Kijk onderaan, dat laatste punt. Wanneer kan afstand houden er dan af?? Nogmaals, ik wil niet permanent aan social distancing doen, fuck dat! Waarom horen we niets over wanneer we daar mee kunnen stoppen en weer echt gewoon normaal in vrijheid als mensen mogen leven?
En de eerste de beste keer dat het misgaat, wordt het breed uitgemeten in de pers en wil niemand het nog.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels heb ik echt zoiets van ''ja, geef maar, komt vast goed en dan krijg ik wel zo'n paspoort'', maar aan de andere kant zou ik het toch iets te eng vinden. Ook al ben ik pas 30. Het zou maar eens mis gaan. Die loterij wil je niet winnen
Eens, je moet nu elke keer supervroeg wegwezen en alle 'gezelligheid' is ineens weg. Buiten het feit dat je al tijden niet meer gewoon in een kroeg of restaurant kunt afspreken en een stuk wandelen in de regen al niet al te romantisch is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappij
Dat social distancing was hier in de zomermaanden ook gewoon een wassen neus, natuurlijk. Ze deden hun best in de voetbalkantines met stickers en linten, maar er was echt geen houden aan en zeker na de wedstrijd niet meer toen er al kannen vol bier in de man zaten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?
Stiekem weten we ook wel dat we de wereld niet gaan redden door het ventileren van onze mening, maar het geeft weer een stukje controle terug en wat semi sociale contacten.
Jahoor, daar is ie weer. Perspectief.......quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.
Maar we zitten met perspectief en planloze mark en hugo. Het beloofde vaccin is er, doe er dus wat mee. Geef dit land perspectief want zo komen we er niet.
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Hoe dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En we weten hoe een gemiddelde Nederlander reageert als dit perspectief dan eventueel niet uitkomt.
komt op hetzelfde neerquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollen
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeikenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Zo heb ik ook wel eens een nacht opgescheept gezeten met iemand die net de laatste trein miste.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
GROTE zorgen inderdaad, dat is echt een jeukwoord geworden, net als 'rukt op'quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Viel het je niet op dat de levensmiddelenbranche en de horeca binnen een paar uur al riepen dat ze tot later open wilden zijn met de supermarkten en afhaalrestaurants?quote:
quote:
Een goede vriend kwam 2 weken geleden langs na z'n werk. Lekker samen gekookt en Glühwein gedronken, Toch maar even de telefoonalarm op 20:30 uur gezet als reminder. De tijd vliegt voorbij als je in gesprek bent over van alles.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @Jane niet hier ook zatquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.
Ja en ik als ik dat wil, dat Corona daar een *** tijd voor is om dat te vindenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeiken
Dat begint over 31 minuten, wanneer de cijfers te [laag|hoog|goed|slecht|gemiddeld|kroegenopen.gif|alles sluiten] zijn
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een flowchart van alle mogelijke reacties te maken. Leuk voor de OPquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.
Heel erg dit. En dan ook meteen, geheel toevallig, in een heel fijn huis dat zo ontzettend goed en fjin voelt in een fijne omgeving.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |