Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Zeker de mensen die geen tuin oid hebben. Aan de andere kant gaat de zomertijd pas over 6 weken in. Dan kan de situatie al heel anders zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappijquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:15 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
Toen was het al echt lente. Waren we zes weken verder dan nu.
We hielden ons veel beter aan de maatregelen
Geen britse variant
Als dit forum een afspiegeling is van de maatschappij gaa het ook gewoon langer duren. Teveel mensen die steeds meer neigen naar de houding "wat een onzin, ik ga mijn eigen gang". Dat was 11 maanden geleden wel anders.
Al met al denk ik nog steeds dat we er van de zomer zo goed als vanaf kunnen zijn. De rampscenario's moeten dan niet uitkomen uiteraard.
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik was hier al bang voor, daaruit:
"No10's blueprint for escaping lockdown
The roadmap for easing lockdown will be unveiled on Monday, setting out the order in which rules will be lifted and the target dates.
Here's what we know so far:
March 8 - Schools open;
End of March/start of April - non-essential shops reopen;
Early April - Sports such as golf and tennis resume; holiday lets and larger hotels reopen;
Early May - Pubs, bars and restaurants welcome customers, with a maximum of two households allowed to sit together indoors and the rule of six applying outside.
Early June - Rules for pubs and restaurants relaxed with the rule of six extended indoors;
July - Hospitality and domestic holiday industries can operate as normal - but still with social distancing. "
Kijk onderaan, dat laatste punt. Wanneer kan afstand houden er dan af?? Nogmaals, ik wil niet permanent aan social distancing doen, fuck dat! Waarom horen we niets over wanneer we daar mee kunnen stoppen en weer echt gewoon normaal in vrijheid als mensen mogen leven?
Beter wordt dat ook duidelijk benoemd op maandag, anders wordt ik er eerlijk gezegd niet veel vrolijker van dan lockdown, alleen maar bang. Ik wil echt niet de rest van m'n leven afstand moeten houden. Brr...
En de eerste de beste keer dat het misgaat, wordt het breed uitgemeten in de pers en wil niemand het nog.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Deels heb ik echt zoiets van ''ja, geef maar, komt vast goed en dan krijg ik wel zo'n paspoort'', maar aan de andere kant zou ik het toch iets te eng vinden. Ook al ben ik pas 30. Het zou maar eens mis gaan. Die loterij wil je niet winnen
Eens, je moet nu elke keer supervroeg wegwezen en alle 'gezelligheid' is ineens weg. Buiten het feit dat je al tijden niet meer gewoon in een kroeg of restaurant kunt afspreken en een stuk wandelen in de regen al niet al te romantisch is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, bijvoorbeeld veel erger door de Britse variant.
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat wij allemaal hier een afspiegeling zijn van de maatschappij
Dat social distancing was hier in de zomermaanden ook gewoon een wassen neus, natuurlijk. Ze deden hun best in de voetbalkantines met stickers en linten, maar er was echt geen houden aan en zeker na de wedstrijd niet meer toen er al kannen vol bier in de man zaten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:36 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat gaat ook echt wel gebeuren, maar dat is nog een stap na deze lijst. En in de praktijk zal, als alles gaat zoals verwacht, de anderhalve meter al geen rol van betekenis meer spelen in de zomer.
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:39 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij zijn toch een groep zeiksnollen die hun mening willen roeptoeteren omdat ze denken er verstand van te hebben?
Stiekem weten we ook wel dat we de wereld niet gaan redden door het ventileren van onze mening, maar het geeft weer een stukje controle terug en wat semi sociale contacten.
Jahoor, daar is ie weer. Perspectief.......quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terug naar het normale leven, zonder restricties en zonder voorwaarden. Dat is de stip op de horizon. En nu een plan daar asap te komen.
Maar we zitten met perspectief en planloze mark en hugo. Het beloofde vaccin is er, doe er dus wat mee. Geef dit land perspectief want zo komen we er niet.
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een vrijgezelle collega van me is aan het daten. Ik besefte niet goed wat de impact van de avondklok is op zijn datemogelijkheden. Als je overdag werkt, spreek je vooral in de avonden en weekeindes af. Er blijft weinig tijd over voor een gezellig etentje met een spreekwoordelijke kop koffie na. En om nou meteen de nacht met elkaar door te brengen? Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
Hoe dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En we weten hoe een gemiddelde Nederlander reageert als dit perspectief dan eventueel niet uitkomt.
komt op hetzelfde neerquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kies ervoor om ons betrokken burgers te noemen, ipv zeiksnollen
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeikenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Zo heb ik ook wel eens een nacht opgescheept gezeten met iemand die net de laatste trein miste.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ga je samen eten bij één van de 2 thuis. Was de date gezellig, treuzel je. Ja, nu is het 9 uur. Zal ik op de bank slapen? Groetjes!
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ergo: best kut voor personen zonder een vaste partner.
GROTE zorgen inderdaad, dat is echt een jeukwoord geworden, net als 'rukt op'quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
komt op hetzelfde neer
Net zoals ik de laatste tijd al jeuk krijg van de uitspraak 'wij maken ons ernstige zorgen over', en alle afgeleiden. Zeg dan gewoon dat je het niet weet en er bang voor bent (en misschien wel terecht).
Viel het je niet op dat de levensmiddelenbranche en de horeca binnen een paar uur al riepen dat ze tot later open wilden zijn met de supermarkten en afhaalrestaurants?quote:
quote:
Een goede vriend kwam 2 weken geleden langs na z'n werk. Lekker samen gekookt en Glühwein gedronken, Toch maar even de telefoonalarm op 20:30 uur gezet als reminder. De tijd vliegt voorbij als je in gesprek bent over van alles.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @Jane niet hier ook zatquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik was natuurlijk altijd al blij met m'n partner, maar tijdens deze pandemie ben ik er wel extra bij stil gaan staan hoe fijn het is om het huis te delen met iemand waar je goed mee op kan schieten. Ik kan me voorstellen dat voor alleenstaanden veel van de maatregelen een heel ander verhaal zijn dan voor iemand als ik.
Ja en ik als ik dat wil, dat Corona daar een *** tijd voor is om dat te vindenquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nah. Kritisch om de juiste redenen is anders dan oeverloos zeiken
Dat begint over 31 minuten, wanneer de cijfers te [laag|hoog|goed|slecht|gemiddeld|kroegenopen.gif|alles sluiten] zijn
Ik heb er ook wel eens over gedacht om een flowchart van alle mogelijke reacties te maken. Leuk voor de OPquote:Op woensdag 17 februari 2021 14:48 schreef zalkc het volgende:
[..]
paar dagen geleden zag ik al het draaiboek met standaardreacties hier staan. Misschien die er direct bij posten.
Heel erg dit. En dan ook meteen, geheel toevallig, in een heel fijn huis dat zo ontzettend goed en fjin voelt in een fijne omgeving.quote:Op woensdag 17 februari 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar de vraag is of je dat ook zou zeggen als @:Jane niet hier ook zat![]()
Maar idd, ik ook. Ik ben me heel erg gaan realiseren hoe fijn ik het thuis vind. Hoe fijn ik mijn gezinnetje vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |