Halverwege maart kan er ook veel versoepeld worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan gaan we dus al richting April vwb horeca etc. Potdomme..
Avondklok naar 1900quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We staren ons liever blind op lekkere modellen, ook al representeren die niet meer de werkelijkheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:24 schreef Oidipous het volgende:
Wéér een voorspelling die er naast zit m.b.t. de Britse variant, ditmaal door een ZeroCovid'er.
Mensen zouden eens op moeten houden lijntjes te trekken in grafieken en zich gewoon moeten baseren hoe cijfers zich van dag tot dag (of beter: van week tot week) ontwikkelen.
[ twitter ]
Als het wat langer duurt nog kan ik die persconferenties niet eens meer zien door het haar voor m'n ogenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...
Dit zijn niet het soort modellen dat ik graag zie hoor..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We staren ons liever blind op lekkere modellen, ook al representeren die niet meer de werkelijkheid.
Zie https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnamesquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik begin me af te vragen wat ze dinsdag aan gaan kondigen met deze cijfers.. opnamecijfers zien er momenteel niet heel rooskleurig uit
Vanaf eind april langzaam afbouwen?? Dat is nog 2 maanden! Dan zitten de Britten nog eerder aan het bier dan wij...quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.
Volgend Fred waren ze nog vriendelijk geweest met de avondklok; het alternatief is een algemene thuisblijfplicht. Ik hoop dat ze dat nooit gaan uitvoerenquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niet veel denk ik. Geen versoepelingen, maar dat is denk ik wel duidelijk met hoe hard ze knokken om de avondklok erin te houden. Het lijkt me niet dat er nu nog verdere verzwaringen zouden komen.
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zie https://coronadashboard.r(...)k/ziekenhuis-opnames
En check dan “Ziekenhuisopnames over tijd” en dan grafiekje op laatste 5 weken zetten. Je ziet echt een hele mooie daling hoor.
Idem voor IC-bezetting. Zo’n 30% daling sinds 5 januari: https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Na Volkskrant, Trouw nu ook kritisch..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:04 schreef popje het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)elijk-feit~b5f2cb43/
De avondklok is onvermijdelijk, zei de landsadvocaat dinsdag tegen de rechter. RIVM-kopstuk Jaap van Dissel verscheen als getuige voor de rechter om deze stelling hard te maken. Maar wat Van Dissel betoogde, dat die avondklok noodzakelijk is om het virus eronder te houden, is meer een overtuiging dan een wetenschappelijk feit.
Bron: Trouw
Interessant, niet alleen de Volkskrant kritisch, ook Trouw.
En vooral die 8 - 13% waar iedereen het de hele tijd over heeft, dat komt kennelijk uit een Frans onderzoek dat een totaalpakket aan maatregelen onderzocht heeft, dus dat percentage is het effect van een totaalpakket. Niet van de avondklok.
En:
Van Dissel zei dat hij in de rechtszaal verscheen 'om de urgentie duidelijk te maken'. "We hebben modellen die voorspellen dat het afschaffen van de avondklok grote gevolgen kan hebben." Die modellen kijken terug. Dan ziet het RIVM sinds de invoering van de avondklok en bezoekbeperking een daling van het aantal besmettingen. De conclusie is dan: de avondklok werkt. Nu verschenen dinsdag ook cijfers over het reproductiegetal in de week na invoering van de avondklok. Dat getal steeg, zij het miniem.
Oftewel dan heeft de avondklok niet geholpen... maar die conclusie kun je natuurlijk ook helemaal niet trekken, net zoals je geen enkele conclusie over de werking van de avondklok kunt trekken behalve de gedachte dat het bepaalde contacten terugdringt. Maar elke denkrichting zal natuurlijk altijd wijzen in de richting van 'het werkt, of het heeft erger voorkomen'. Hij had helemaal niet ingevoerd moeten worden, want er zal nu altijd een denkrichting worden gekozen om aan te tonen dat hij onmisbaar is en een geweldig instrument...
Je kunt overal ook een half leeg glas van maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.
Bronquote:Duitse zorginstellingen krijgen rekening vanwege Jerusalema Challenge
Meerdere zorginstellingen in Duitsland hebben een onaangename verrassing van Warner Music gekregen na hun Jerusalema Challenge. De platenmaatschappij stuurde een rekening omdat er royalty's betaald moeten worden voor het nummer.
Daar alleen al gaan dreigen gisteren was misselijkmakend.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgend Fred waren ze nog vriendelijk geweest met de avondklok; het alternatief is een algemene thuisblijfplicht. Ik hoop dat ze dat nooit gaan uitvoeren
In plaats van op zoek te gaan naar een positieve of negatieve spin, kun je ook proberen naar de data te kijken en een objectieve inschatting van de situatie te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:34 schreef popje het volgende:
[..]
Je kunt overal ook een half leeg glas van maken.
Die heeft gewoon een eigen kapper denk ik. Heb nou niet het idee dat zijn haar echt groeit de afgelopen weken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:30 schreef popje het volgende:
[..]
Zouden ze de contactberoepen weer open doen? Anders kan Mark straks zijn haar straks in een hipsterknotje doen...
Zo zonde. Ik snap best dat ze bepaalde maatregelen niet willen stopzetten, maar maak buiten dan wat meer mogelijk. Het enkel denken in uitstellen en nog meer sluitingen is nogal irritant.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zijn niet het soort modellen dat ik graag zie hoor..
Ligt aan de hoeveelheid gezette vaccins ook lijkt me..quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar was ik eerlijk gezegd al wel vanuit gegaan. Ik ga er vanuit dat eind april langzaam afgebouwd wordt qua maatregelen en daarna de maatregelen snel gaan vanwege het warmere weer e.d.
En dan van de zomer zeggen dat die versoepelingen enkel gelden voor gevaccineerden om het feest compleet te maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duitsland heeft behoorlijke zware copy right regels dus gek is het niet. Maar aan de andere kant als het zo druk is in de zorg hebben ze ook geen tijd voor leuke dansjes toch?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:34 schreef zalkc het volgende:
Wat een sneue actie (beide maar deze overtreft de ander)![]()
![]()
![]()
[..]
Bron
Het lijkt op dit moment zo te zijn dat de instroom redelijk gelijk met de uitstroom loopt. Als we er vanuit gaan dat dat is op cijfers van een week of 2 terug zaten we nog op zo'n 4000 besmettingen per dag.quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de bezetting, ziet de grafiek er een stuk minder gunstig uit.
Maar als iets niet kan dan kan het niet. Ze kunnen toch moeilijk hocus pocus doen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je klinkt als
NL heeft dat nodig. De maatschappelijk, economisch en sociaal gezien.
Ook als openheid van zaken om het omt-kabinet te kunnen controleren. Dit regeren bij waan van de dag slaat nergens op en berokkend alleen maar onnodige schade toe aan dit land.
Daarbij is het virusseizoen bijna over en dat gelul over varianten geloven we nu ook wel. Die waren er vorig jaar ook en tot b117 was het allemaal geen probleem.
Ja, met alle gevaccineerde bejaarden lekker naar Cyprus, ik sla overquote:Op woensdag 17 februari 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dan van de zomer zeggen dat die versoepelingen enkel gelden voor gevaccineerden om het feest compleet te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |