abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198055017

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198055030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vond dat sowieso raar. Een opiniepeiler die voordat hij de uitkomst van de opiniepeiling gaf al aangaf wat zijn persoonlijke opinie erover was, "dat je er toch geen last van kunt hebben, want het is toch koud"?

Geeft bij mij wel wat vragen hoe deze vragen precies gesteld zijn aan de mensen.
Sowieso vind ik die jongen een beetje apart en suggestief. Beetje triggerhappy.
pi_198055031
moet de OP nog geüpdatet worden?
pi_198055050
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.
Daar was de conclusie (kan er wat naast zitten) dat 60% van de <35 en 80% >35 met de avondklok akkoord is.

Dat kan ik me best voorstellen, want echt last heb je er niet van. Je kunt er vrij makkelijk omheen werken als je wilt.
Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.
Het ging erover of mensen eronder leden, en hoe ze het ervaren die avondklok
pi_198055062
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Vond het vorig weekend hooguit wat irritant dat ik voor mijn doen extra vroeg naar een verjaardag moest omdat ik geen zin had om de boete twee keer te riskeren.
Same, ik was vorige week bij iemand op bezoek en was de tijd vergeten, moet toen ineens om 20:50 naar huis racen.

Daarbij is er totaal geen besef van de zwaarte van de maatregel bij velen, en het precedent dat geschept wordt nu deze zo makkelijk zonder bewijs en zonder al te veel tegenstand geaccepteerd wordt door het volk. Zo gaat het ook met privacybeperkende maatregelen (ik heb toch niks te verbergen mentaliteit).

Angst is een slechte raadgever blijkt maar weer, het houdt het volk koest.
Alpha kenny one
pi_198055064
quote:
Studenten die vertraging oplopen door de coronacrisis krijgen geen gratis extra studiejaar, zoals de Tweede Kamer wil. Wel krijgen alle mbo-, hbo- en wo-studenten, dus ook degenen die niet achterop zijn geraakt, het komend studiejaar 50 procent korting op hun collegegeld.
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.html

Het is iets, zullen we maar zeggen...
pi_198055083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198055096
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.
Het ging erover of mensen eronder leden, en hoe ze het ervaren die avondklok
Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussie ;)
pi_198055124
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Studenten die dit jaar afstuderen worden zo wel genaaid. Dat is dezelfde groep, indien ze modaal afstuderen, die als eerste te maken kregen met het leningstelsel en geen korting hebben gekregen op hun eerste jaar. Knap lullig.
pi_198055136
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Wel wat meer dan dat. Voor sommigen zou dat 1200 euro schelen ofzo geloof ik. Op zich natuurlijk heel fijn.
pi_198055139
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:

[..]

Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198055144
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:39 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussie ;)
Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.

Ik heb er weinig last van maar ben het er niet mee eens. Ik denk dat er wel meer mensen zo in staan :)
pi_198055156
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198055164
quote:

[..]

Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs,
Dat is een valse tegenstelling, zowel een 'gratis' studiejaar als meer geld naar het (hoger) onderwijs kan allebei.
pi_198055169
quote:

[..]

Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.

Zo zou de school/uni er toch (financieel gezien) geen negatieve gevolgen van hebben?
pi_198055174
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.

Ik heb er weinig last van maar ben het er niet mee eens. Ik denk dat er wel meer mensen zo in staan :)
Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.
Als je dat ombuigt in 'dus 80% is het ermee eens....' Dan heb je het als opiniemaker denk ik niet helemaal begrepen wat je rol daarin is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 13:42:51 ]
pi_198055175
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.
Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:43:26 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198055201
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:33 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Kuipers gaat over bedden, het zou hem sieren om dat soort vragen te ontwijken en bij een ander neer te leggen die daar over gaat.
Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigen
pi_198055211
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.

Zo zou de school/uni er toch (financieel gezien) geen negatieve gevolgen van hebben?
Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.
pi_198055220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.
Hoe kom je daar zo bij? De NOS meldt juist dat er meer miljarden komen voor het onderwijs.
pi_198055255
quote:

[..]

Daarvoor is het geld van leenstelsel toch voor om de onderwijskwaliteit te verbeteren. Och wacht, het is bezuinigingsmaatregel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198055273
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.
Als je dat ombuigt in 'dus 80% is het ermee eens....' Dan heb je het als opiniemaker denk ik niet helemaal begrepen wat je rol daarin is.
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevalt
pi_198055275
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.
Ja dat begrijp ik. Is/komt daar ondersteuning voor? Weet je dat toevallig?
pi_198055287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigen
Naar mijn gevoel is die tendens ingezet tijdens/na 9/11. Om te pas en te onpas maar allerhande 'experts' uit te nodigen die dan over alle onderwerpen denken te moeten meepraten.
pi_198055306
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:46 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevalt
Ik vond het vond cringewaardig ja.
Maar dat ligt ook wel een beetje aan mijn afkeer tegen de persoon Rademakers.

Ik verkeer volgens mij in een compleet andere omgeving dan de opiniepeilers. De uitkomsten zijn altijd passend in het plaatje van de overheid. Terwijl ik een gemeleerd gezelschap om me heen heb waarbij vaak het compleet tegenovergestelde lijkt te leven.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 13:48:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')