SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Sowieso vind ik die jongen een beetje apart en suggestief. Beetje triggerhappy.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond dat sowieso raar. Een opiniepeiler die voordat hij de uitkomst van de opiniepeiling gaf al aangaf wat zijn persoonlijke opinie erover was, "dat je er toch geen last van kunt hebben, want het is toch koud"?
Geeft bij mij wel wat vragen hoe deze vragen precies gesteld zijn aan de mensen.
Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook meespeelt in de overzichten die (de altijd net wat te vrolijke) Rademakers gister bij Jinek liet zien.
Daar was de conclusie (kan er wat naast zitten) dat 60% van de <35 en 80% >35 met de avondklok akkoord is.
Dat kan ik me best voorstellen, want echt last heb je er niet van. Je kunt er vrij makkelijk omheen werken als je wilt.
Same, ik was vorige week bij iemand op bezoek en was de tijd vergeten, moet toen ineens om 20:50 naar huis racen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Vond het vorig weekend hooguit wat irritant dat ik voor mijn doen extra vroeg naar een verjaardag moest omdat ik geen zin had om de boete twee keer te riskeren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.htmlquote:Studenten die vertraging oplopen door de coronacrisis krijgen geen gratis extra studiejaar, zoals de Tweede Kamer wil. Wel krijgen alle mbo-, hbo- en wo-studenten, dus ook degenen die niet achterop zijn geraakt, het komend studiejaar 50 procent korting op hun collegegeld.
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.html
Het is iets, zullen we maar zeggen...
Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussiequote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat die pol helemaal niet ging over of mensen met de avondklok " akkoord" zijn.
Het ging erover of mensen eronder leden, en hoe ze het ervaren die avondklok
Studenten die dit jaar afstuderen worden zo wel genaaid. Dat is dezelfde groep, indien ze modaal afstuderen, die als eerste te maken kregen met het leningstelsel en geen korting hebben gekregen op hun eerste jaar. Knap lullig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)aan-coronavirus.html
Het is iets, zullen we maar zeggen...
Wel wat meer dan dat. Voor sommigen zou dat 1200 euro schelen ofzo geloof ik. Op zich natuurlijk heel fijn.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Die worden dus afgescheept met, wat is tegenwoordig, 800 euro ofzo?
Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:39 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Fair enough. Maar in principe past dat ook nog beter bij deze discussie
Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
Dat is een valse tegenstelling, zowel een 'gratis' studiejaar als meer geld naar het (hoger) onderwijs kan allebei.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs,
Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bedenk maar eens wat er gebeurt als studenten wel een gratis studiejaar krijgen: minder geld naar het hoger onderwijs, nog meer uitgebluste docenten, nog minder onderwijskwaliteit. Daar worden de studenten zelf ook niet beter van.
Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja true. Het is wel raar om daaruit af te leiden dat mensen het eens zijn met de avondklok.
Ik heb er weinig last van maar ben het er niet mee eens. Ik denk dat er wel meer mensen zo in staan
Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Dacht dat de zakken van de overheid zo diep waren, blijkbaar dus niet wanneer het het onderwijs betreft.
Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigenquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Kuipers gaat over bedden, het zou hem sieren om dat soort vragen te ontwijken en bij een ander neer te leggen die daar over gaat.
Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou dat op die manier gaan? Ik had gedacht dat 't net als bij de kinderopvang ging. Kinderopvang krijgt gewoon betaald zoals normaal, maar ouders krijgen het geld terug van de SVB. In het geval van studenten/leerlingen van DUO dan.
Zo zou de school/uni er toch (financieel gezien) geen negatieve gevolgen van hebben?
Hoe kom je daar zo bij? De NOS meldt juist dat er meer miljarden komen voor het onderwijs.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is al jaren kommer en kwel. Het zou natuurlijk mooi zijn als studenten een gratis studiejaar kregen én er genoeg geld naar het hoger onderwijs zelf ging. Maar ja, dat zit er niet in.
Daarvoor is het geld van leenstelsel toch voor om de onderwijskwaliteit te verbeteren. Och wacht, het is bezuinigingsmaatregel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevaltquote:Op woensdag 17 februari 2021 13:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daarom. Het klopt inderdaad dat de vraagstelling (al heb ik die niet gezien) was of men er last van ervaart.
Als je dat ombuigt in 'dus 80% is het ermee eens....' Dan heb je het als opiniemaker denk ik niet helemaal begrepen wat je rol daarin is.
Ja dat begrijp ik. Is/komt daar ondersteuning voor? Weet je dat toevallig?quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor universiteiten is de klap zelfs dubbel zo zwaar. Studenten met studievertraging kosten namelijk een hele hoop geld.
Naar mijn gevoel is die tendens ingezet tijdens/na 9/11. Om te pas en te onpas maar allerhande 'experts' uit te nodigen die dan over alle onderwerpen denken te moeten meepraten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Inderdaad wel jammer dat zodra mensen BNers zijn ze overal een mening over denken te moeten verkondigen
Ik vond het vond cringewaardig ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 13:46 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
toen dat voorbij kwam heb ik gelijk jinek uit gezet. want ik kon daar weinig mee dat ze die blije gozer een verhaaltje lieten doen over hoe mensen het best wel prima vinden.. en het wel meevalt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |