abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 18:43:39 #1
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197347875

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
are we infinite or am I alone
  maandag 11 januari 2021 @ 18:45:17 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197347910
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Moet die gommers niet werken? Hij beweert zo druk te zijn, waarom geeft hij dan drie keer per dag zijn mening bij diverse media. Ga gewoon je werk doen!
Vraag ik me ook wel eens af ja. zelfde geldt voor die Kuipers.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197347948
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Toevallig heb ik het interview bij radio1 vanmiddag meegekregen. Er werden echt goede vragen gesteld maar misschien niet aan de juiste persoon. Ik krijg steeds meer het idee dat het een grote Gommers-show aan het worden is en dat hij, ondanks dat hij dat imago zich publiekelijk niet aan wil laten meten, zich prettig voelt als een soort van nationale held.
Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.

Inmiddels is dat meer uit elkaar gaan lopen, alleen hebben media en politici dat nog onvoldoende door. Dat kun je Gommers niet kwalijk nemen, die vervult zijn rol als belangenbehartiger uitstekend. Alleen hebben politici zo lang beslissingen uitbesteed aan experts, dat we veel te veel gewicht zijn gaan hangen aan die experts. Ook als het gaat om belangen ver buiten hun veld van expertise.

Vanuit het oogpunt van Gommers is het hartstikke logisch om voor te stellen om de verkiezingen uit te stellen bijvoorbeeld. Minder risico dat er druk komt op de IC’s.
pi_197347965
Dat gezwam hier of Gommers/Kuijpers niks beters te doen hebben. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197347997
-edit- ik wil je naar Brave New World verwijzen voor dit soort posts.

[ Bericht 84% gewijzigd door Momo op 11-01-2021 18:55:01 ]
pi_197348037
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen moeten iets te zeuren hebben.
pi_197348043
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.

Inmiddels is dat meer uit elkaar gaan lopen, alleen hebben media en politici dat nog onvoldoende door. Dat kun je Gommers niet kwalijk nemen, die vervult zijn rol als belangenbehartiger uitstekend. Alleen hebben politici zo lang beslissingen uitbesteed aan experts, dat we veel te veel gewicht zijn gaan hangen aan die experts. Ook als het gaat om belangen ver buiten hun veld van expertise.

Vanuit het oogpunt van Gommers is het hartstikke logisch om voor te stellen om de verkiezingen uit te stellen bijvoorbeeld. Minder risico dat er druk komt op de IC’s.
Hij is IC-chef. Geen wetenschapper in enige vorm. Deze vraag leggen ze maar bij Jaap weg.
pi_197348053
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevangenis~a35d358d/
Misschien wordt het tijd dat we de GGZ ook maar is gaan opschalen want hij zal niet de enige zijn die zo denkt.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:53:01 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197348061
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee het zijn toppers :')
pi_197348097
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee het zijn toppers :')
Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.
pi_197348102
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer, serieus hoe durf je dit nog uit te spreken zeg!
Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
pi_197348136
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
Oja? Hoe weet jij dat als ze zich niet durven uit te spreken?
  maandag 11 januari 2021 @ 18:56:42 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197348144
quote:

[..]

Denk idd dat je in de zorg op dit moment moet vrezen voor je baan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 januari 2021 @ 18:56:52 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197348149
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.
Vermoeiend inderdaad. Het kopieergedrag trouwens ook, nu wil iedere nobody ook zijn/haar mening verkondigen. Gevaarlijke ontwikkeling ook.
pi_197348159
quote:

[..]

Want er is een overschot aan zorgpersoneel natuurlijk, jeetje die moeten inderdaad oppassen.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:57:17 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197348162
quote:

[..]

Ach joh. @Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
pi_197348203
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Ach joh. @:Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
Momo gaat op haar strepen staan. :)
pi_197348215
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
pi_197348236
Rutte lacht wel steeds minder.
pi_197348252
Ben benieuwd naar de persco morgen.
Wat ze met de basisscholen gaan doen.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:02:03 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197348260
Epidemioloog Baidjoe pleit bij de NOS nog maar weer eens voor een avondklok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:02:07 #22
408813 crew  trein2000
pi_197348263
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
Alleen volgens mij gaat een IC-arts over de IC. Dus dat hij van code zwart iets vind kan ik nog billijken. Maar beperkende maatregelen? Dat lijkt me toch echt het domein van de virologen en de beleidsmakers.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:03:08 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197348285
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je zou het goede voorbeeld moeten geven als mod. BNW / gekkie geroep is niet toegestaan in dit topic. Nu kun jij wel zeggen dat het in dit geval wel mag, maar dan is het eind natuurlijk zoek wanneer het wel of niet toegestaan is.
Ik maak niemand uit voor gekkie. Ik verwijs iemand door naar het juiste forum als mod. Als je het daar niet mee eens bent verwijs ik je door naar het feedback topic.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:03:12 #24
408813 crew  trein2000
pi_197348286
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
OMT-lid Baidjoe pleit bij de NOS nog maar weer eens voor een avondklok.
Sinds wanneer is die OMT lid?
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:03:49 #25
346939 Janneke141
pi_197348293
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is die OMT lid?
Dat staat er toch niet? O-)
pi_197348309
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:01 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd naar de persco morgen.
Wat ze met de basisscholen gaan doen.
Dat is toch al bekend? Dicht tot 25 januariz en afhankelijk van uitkomsten van een onderzoek naar besmettelijkheid van kinderen bij de Britse variant open of dicht.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  maandag 11 januari 2021 @ 19:04:23 #27
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197348311
Nog niets uitgelekt voor morgenavond? Of was dit het al (verlengen en misschien wat scholen open op de 25e)?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197348328
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:32 schreef galantis het volgende:

[..]

En als de politiek nou eens met een meerderheid beslist dat ze nooit meer worden gehouden? Is dat ook democratisch?
Geen idee, het is op zich een interessante hypothese. Zou de Tweede Kamer zichzelf kunnen afschaffen, bv?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197348333
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:52 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevangenis~a35d358d/
Misschien wordt het tijd dat we de GGZ ook maar is gaan opschalen want hij zal niet de enige zijn die zo denkt.
Heftig verhaal.

En jep... Maarja de GGZ was al lang en breed overspoeld, daar kan uberhaupt geen golf naar binnen :')
pi_197348347
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Gommers maakt deel uit van het OMT maar het OMT is geen Gommers. Het last-minute overhoop gooien van het vaccinatie programma is puur een media lobby geweest van Gommers en Kuijpers toen zij in het Catshuis hun zin niet kregen.
Wat mij betreft verliest hij daarin wel zijn gezicht als sympathieke IC-baas.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:05:50 #31
346939 Janneke141
pi_197348351
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee, het is op zich een interessante hypothese. Zou de Tweede Kamer zichzelf kunnen afschaffen, bv?
Middels een grondwetswijziging... en daar heb je dus altijd verkiezingen voor nodig.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:06:04 #32
408813 crew  trein2000
pi_197348353
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet? O-)
Ik kan de edit-geschiedenis zien hoor :D
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:06:28 #33
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197348362
Verkiezingen uitstellen is een heel goede vraag op dit moment. Ik denk dat het wel heel reel is dat wel gebeurt als we nog in crisisfase zijn. Paar maanden geleden had ik een speciale topic hierover op de Fok geopend. Meningen zijn verdeeld.

We hebben echt niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen kan nemen wat voor ons in belang is in deze crisistijd. Ik denk dat er een noodwet komt die zorgt er voor dat het kabinet Rutte-3 langer door blijft regeren zolang de verkiezingen uitgesteld is, vermoedelijk een jaar of twee jaren langer dan reguliere 4 jaar wat in de Grondwet voorschrijft.

Aan andere kant zijn we nog lang niet aan toe stemmen, onze hoofden zijn niet er aan toe, want we zijn nog bezig met bestrijden van het coronavirus.

Wat het kabinet nu probeert zodat de verkiezingen alsnog voorlopig doorgaat en zo veel mogelijk veilig gestemd worden, lijkt me nu niet meer van toepassing wat het betreft tempo van vaccinatie en gemuteerde varianten uit Engeland en Zuid-Afrika. De situatie is nog te ernstig om alles zo veilig mogelijk doorgaan. Ik denk dat deze thema komende weken aan de gang komt bij de politiek en het kabinet die samen moeten beslissen over wat moet gebeuren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197348379
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Middels een grondwetswijziging... en daar heb je dus altijd verkiezingen voor nodig.
Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging? Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197348391
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Ach joh. @:Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
Hierbij dan de bevestiging.

Overigens vraagt COVID zorg ook een zwaardere bezetting. Dus zelfs al zouden er minder mensen liggen, dan nog kan het voor een verpleegkundige drukker zijn.

Vandaag nog een IC patient overgenomen van een klein ziekenhuis uit een andere provincie. IC liep daar over.
pi_197348397
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:32 schreef trustychords het volgende:
Plus, men is al maanden bezig om te bedenken op welke manier eea corona-proof kan plaatsvinden. Gevaar is, mits goed georganiseerd, te verwaarlozen.
Die organisatie is niet eindeloos. Als er wekenlang code zwart is in de ziekenhuizen zie ik niet in waarom je zo nodig de verkiezingen door zou moeten laten gaan.
pi_197348406
twitter

Dag 2021 :W
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:09:00 #38
408813 crew  trein2000
pi_197348430
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging?
Omdat de grondwet dat vereist :D
quote:
Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
De grondwetgever zou dat wel kunnen (Staten-generaal en regering gezamenlijk). Maar ook dat vereist verkiezingen. En dan een tweederde meerderheid in tweede lezing.
zie email 27 oktober
pi_197348432
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Ik claim alvast: zinloze, uit z'n verband gerukte, onnodig paniekzaaiende uitspraak.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:09:25 #40
346939 Janneke141
pi_197348441
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging? Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
Omdat een grondwetswijziging een eerste en een tweede lezing vereist, en daarvoor zijn tussentijdse verkiezingen nodig. Daarmee wordt de kans dat het lukt (in dit geval) erg klein, want de kans dat de kiezer zichzelf wil afschaffen is niet al te groot.

https://nl.wikipedia.org/(...)ning_van_de_Grondwet
pi_197348474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik claim alvast: zinloze, uit z'n verband gerukte, onnodig paniekzaaiende uitspraak.
Dat lijkt me ook. Herd immunity zal pas lukken wanneer de armere delen van de wereld ook gevaccineerd zijn en aangezien dat nu al scheef loopt zal dat inderdaad dit jaar niet meer lukken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197348485
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat een grondwetswijziging een eerste en een tweede lezing vereist, en daarvoor zijn tussentijdse verkiezingen nodig.
Op die fiets, ja. Maar staat er ook in de grondwet dat verkiezingen niet uitgesteld mogen worden?

edit: ik zie dat een zittende regering in theorie vijf jaar mag zitten.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-uitgesteld-worden
  maandag 11 januari 2021 @ 19:12:07 #43
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197348507
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Denk dat die Tweet wat duiding nodig heeft dus ik wacht het hele verhaal wel even af.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197348513
Gewoon al het stemmen via de post doen. Postbezorgers hebben dermate vertraging dat de verkiezingen indirect worden uitgesteld.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:12:27 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197348516
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Herd immunity zal pas lukken wanneer de armere delen van de wereld ook gevaccineerd zijn en aangezien dat nu al scheef loopt zal dat inderdaad dit jaar niet meer lukken.
Ik denk het ook. 2021 blijft een moeilijk jaar zoals nu het is. En je ziet ook in Duitsland met de vaccinatie helaas wel stroef verloopt.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:12:50 #46
408813 crew  trein2000
pi_197348529
Overigens vereist uitstel tot uiterlijk 23 maart 2022 geen grondwetswijziging. Moet je even een juridische truc uithalen, maar dat kan. Zie artikel 64 lid 4 Grondwet.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:13:00 #47
346939 Janneke141
pi_197348531
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op die fiets, ja. Maar staat er ook in de grondwet dat verkiezingen niet uitgesteld mogen worden?
Geen idee, maar misschien dat @trein2000 dat wel weet.

Ik neem aan dat er vrij expliciet is vastgelegd hoe lang een termijn duurt en binnen welke termijn daarna verkiezingen moeten worden georganiseerd. De clou zal 'm dus zitten in de uitzonderingsclausules, en die ken ik niet. En ik heb ook geen zin om ze op te zoeken, dat laat ik over aan degene die van plan is om ze uit te stellen.
pi_197348549
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef Ven1972 het volgende:
Verkiezingen uitstellen is een heel goede vraag op dit moment. Ik denk dat het wel heel reel is dat wel gebeurt als we nog in crisisfase zijn. Paar maanden geleden had ik een speciale topic hierover op de Fok geopend. Meningen zijn verdeeld.

We hebben echt niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen kan nemen wat voor ons in belang is in deze crisistijd. Ik denk dat er een noodwet komt die zorgt er voor dat het kabinet Rutte-3 langer door blijft regeren zolang de verkiezingen uitgesteld is, vermoedelijk een jaar of twee jaren langer dan reguliere 4 jaar wat in de Grondwet voorschrijft.

Aan andere kant zijn we nog lang niet aan toe stemmen, onze hoofden zijn niet er aan toe, want we zijn nog bezig met bestrijden van het coronavirus.

Wat het kabinet nu probeert zodat de verkiezingen alsnog voorlopig doorgaat en zo veel mogelijk veilig gestemd worden, lijkt me nu niet meer van toepassing wat het betreft tempo van vaccinatie en gemuteerde varianten uit Engeland en Zuid-Afrika. De situatie is nog te ernstig om alles zo veilig mogelijk doorgaan. Ik denk dat deze thema komende weken aan de gang komt bij de politiek en het kabinet die samen moeten beslissen over wat moet gebeuren.
Liever maak het Kabinet demissionair. Dan kunnen ze alleen maatregelen nemen om corona tegen te gaan, maar de grote bezuinigingen door voeren. Gewoon passen op de winkel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197348559
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Overigens werkt mijn vrouw ook in een ziekenhuis en ligt deze verre van vol met coronapatiënten. Maar dat terzijde.
Heel bijzonder. De landelijke verhouding op de IC voor COVID / NONCOVID is nu 65% / 35%.

Regionaal wel wat verschillen, maar elke regio heeft op de IC meer dan de helft COVID liggen. Is dat bij jouw vrouw anders? :?
pi_197348565
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
dat laat ik over aan degene die van plan is om ze uit te stellen.
Vooralsnog is niemand dat. Bij herhaling wordt benadrukt dat het een laatste middel is. Maar het is niet in beton gegoten dat de verkiezingen per se door moeten laten gaan ten koste van alles. Er moet heel wat gebeuren willen ze uitgesteld worden en als dat gebeurt zijn we niet gelijk Noord-Korea. :')
  maandag 11 januari 2021 @ 19:16:37 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197348619
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Denk dat die Tweet wat duiding nodig heeft dus ik wacht het hele verhaal wel even af.
Dit, ik denk de waarheid gelukkig wel wat genuanceerder ligt.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:17:36 #52
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197348638
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef trein2000 het volgende:
Overigens vereist uitstel tot uiterlijk 23 maart 2022 geen grondwetswijziging. Moet je even een juridische truc uithalen, maar dat kan. Zie artikel 64 lid 4 Grondwet.
En artikel 52, en C 1 tot en met C 3 van de Kieswet :7
pi_197348816
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet. Ik denk dat de democratische rechtstaat meer behelst/zou moeten behelzen dan louter het woord van een beslissende meerderheid.
I'll give you something to do
  maandag 11 januari 2021 @ 20:03:07 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197349891
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heel bijzonder. De landelijke verhouding op de IC voor COVID / NONCOVID is nu 65% / 35%.

Regionaal wel wat verschillen, maar elke regio heeft op de IC meer dan de helft COVID liggen. Is dat bij jouw vrouw anders? :?
In de ziekenhuizen ligt de verhouding wel anders natuurlijk.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:13:18 #55
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197350203
Besmettingen zijn zo laag vandaag dat het voor NOS journaal niet eens de moeite waard is om ze tot nu toe te vermelden.

Edit:

Nope, niet genoemd. Ook veel te positief natuurlijk.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197350303
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:13 schreef DonDruiper het volgende:
Besmettingen zijn zo laag vandaag dat het voor NOS journaal niet eens de moeite waard is om ze tot nu toe te vermelden.
Zie hier het probleem van de media. Alleen berichtgeven bij negatief nieuws. Als het journaal soms kijkt dan denk je dat de wereld in brand staat.
pi_197350723
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:16 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Zie hier het probleem van de media. Alleen berichtgeven bij negatief nieuws. Als het journaal soms kijkt dan denk je dat de wereld in brand staat.
Nou, dat is ook best wel een beetje denk ik ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197350772
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef vPlien het volgende:

[..]

Heftig verhaal.

En jep... Maarja de GGZ was al lang en breed overspoeld, daar kan uberhaupt geen golf naar binnen :')
bij de GGZ was toch voor corona al een half jaar wachttijd?
pi_197350851
Waarom doet de media nog steeds de dagcijfers vermelden? Is het niet veel beter om dit weer wekelijks te gaan doen? Je ziet dan veel beter de trend namelijk; en dan paniek gedoe de hele tijd wanneer ze weer wat hoger zijn...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 20:39:32 #60
408813 crew  trein2000
pi_197350867
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom doet de media nog steeds de dagcijfers vermelden? Is het niet veel beter om dit weer wekelijks te gaan doen? Je ziet dan veel beter de trend namelijk; en dan paniek gedoe de hele tijd wanneer ze weer wat hoger zijn...
Omdat het nieuwswaarde heeft?
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 20:42:40 #61
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197350942
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
Als het echt lager wordt dan zal het wel per week worden.
Was dat in de zomer niet ook zo?
pi_197350948
Corona-uitbraak bij woonzorgcentrum in Veendam: 74 bewoners besmet: https://www.rtvnoord.nl/n(...)m-74-bewoners-besmet

quote:
Door de uitbraak is er een nijpend gebrek aan zorgmedewerkers. De hoop is gevestigd op hulp van buitenaf, onder meer van Defensie. Twee specialisten van het leger hebben vanaf de jaarwisseling ondersteuning geboden, maar er is meer nodig.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:45:00 #63
65846 Bocaj
47th President.
pi_197350994
Weet niet of dit al voorbij is gekomen....
twitter

Geeft toch te denken dat nou juist VVD, D66 en CDA tegen zijn...
Ik meen dat de Jonge het niet eens wilde maar zijn partij stemt toch voor een soort bewijs van inenting...
pi_197351044
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:35 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

bij de GGZ was toch voor corona al een half jaar wachttijd?
Jup, beetje afhankelijk van waar je moet zijn. Kan makkelijk oplopen naar een jaar, met pech nog langer. Of opnamestops, veel plekken nemen voor lange tijd geen nieuwe clienten aan. En zelfs in de acute ggz zorg is er vaak nog weken wachttijd.
  Redactie Frontpage maandag 11 januari 2021 @ 20:47:16 #65
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_197351045
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:42 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Als het echt lager wordt dan zal het wel per week worden.
Was dat in de zomer niet ook zo?
Ja in de zomer waren de cijfers vaak wekelijks, maar toen waren de weekcijfers maar een fractie van wat nu dagcijfers zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 20:50:22 #66
408813 crew  trein2000
pi_197351104
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:45 schreef Bocaj het volgende:
[ twitter ]
Ik meen dat de Jonge het niet eens wilde maar zijn partij stemt toch voor een soort bewijs van inenting...
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-25295-864.html tekst van de motie.

Maar goed, ik vind dat er veel verschil zit tussen een vaccinatiepaspoort, waar ik tegen ben, of een testpaspoort. Daar heb ik een heel stuk minder moeite mee...
zie email 27 oktober
pi_197351122
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:42 schreef Nia het volgende:
Corona-uitbraak bij woonzorgcentrum in Veendam: 74 bewoners besmet: https://www.rtvnoord.nl/n(...)m-74-bewoners-besmet
[..]

Sinds vorige week 74 bewoners besmet, dat is hard gegaan dan.

:o
  maandag 11 januari 2021 @ 20:52:33 #68
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197351144
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:12 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

WHO praat voor heel de wereld hé. Niet alleen de eerste wereld. Dus ze kunnen prima gelijk hebben.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197351156
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar goed, ik vind dat er veel verschil zit tussen een vaccinatiepaspoort, waar ik tegen ben, of een testpaspoort. Daar heb ik een heel stuk minder moeite mee...
Sneltests lijken me daar vooralsnog niet accuraat genoeg voor en ‘gewone’ tests duren te lang. Daarbij geeft GGD geen bewijs af, dus moet je commercieel gaan testen. Effectief hef je dan dus een toegangsbewijs van 100+ euro.

Lijkt me niet echt wenselijk..
pi_197351181
quote:
[ twitter ]
Het woordje teststatus staat er mooi subtiel tussen gefrot.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:54:12 #71
346939 Janneke141
pi_197351183
quote:

[..]

Maar blijkbaar willen de partijen van Rutte en de Jonge toch erg graag de mogelijkheid open houden om toegangseisen aan publieke plaatsen te kunnen stellen. Waarom stemmen ze anders tegen?
  maandag 11 januari 2021 @ 20:58:12 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197351260
quote:
[ twitter ]
Hoe kom je daarbij?
pi_197351315
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hierbij dan de bevestiging.

Overigens vraagt COVID zorg ook een zwaardere bezetting. Dus zelfs al zouden er minder mensen liggen, dan nog kan het voor een verpleegkundige drukker zijn.

Vandaag nog een IC patient overgenomen van een klein ziekenhuis uit een andere provincie. IC liep daar over.
Vraag Gommers erbij, die heeft ook niets te doen. Anders zagen we hem niet zo vaak in de media.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:06:46 #74
346939 Janneke141
pi_197351479
quote:
Een verlenging van de lockdown brengt de economie nog grotere schade toe, terwijl de effecten verwaarloosbaar zijn. Dit heeft hoogleraar economie Bas Jacobs van de Erasmus Universiteit Rotterdam gezegd in een interview met Het Parool. Volgens hem is het tijd voor een nieuwe aanpak.

,,De gevolgen van de huidige lockdown waren al erg negatief", zegt Jacobs tegen de krant. ,,Verlengen vergroot de problemen alleen maar. Hoe langer de maatregelen duren, des te groter de economische schade wordt." De econoom spreekt van "jojobeleid". ,,Als het goed gaat in de zorg, verminderen we de maatregelen, gaat het slecht, dan knellen we economie en samenleving weer af. Dat is het slechtste van alle werelden."

Volgens hem heeft het kabinet geen duidelijke coronastrategie, anders dan het controleren van problemen in ziekenhuizen. ,,In de politiek is een steeds exclusievere focus op de zorg ontstaan. Het kabinet lijkt zich vooral bezig te houden met logistieke kwesties - mondkapjes, testen, ic-capaciteit, vaccins - maar inhoudelijke afwegingen over de gevolgen van het coronabeleid worden niet gemaakt", is de indruk van de econoom.
pi_197351539
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar blijkbaar willen de partijen van Rutte en de Jonge toch erg graag de mogelijkheid open houden om toegangseisen aan publieke plaatsen te kunnen stellen. Waarom stemmen ze anders tegen?
370,- voor een nieuw paspoort. 300,- aan commerciële tests (2x want gegarandeerd is de eerste verlopen tussen je aanvraag paspoort en ophalen ervan). En dan 70,- voor je paspoort ofzo.

Jep, klinkt als hele goede ideeën :P
pi_197351713
quote:
[ twitter ]
We zijn er in deze crisis wel achtergekomen wie je vrienden zijn. Wat moet er gebeuren dat men wel eens hun ogen opent?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197351767
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat het nieuwswaarde heeft?
Wekelijks toch ook? En dat geeft een veel duidelijker en betekenisvoller beeld.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:17:57 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197351820
NOS
quote:
Verpleeghuizen staan te trappelen om bewoners te vaccineren
Verpleeghuizen zijn volgens het vaccinatieschema van de overheid pas vanaf februari aan de beurt. Zouden ze niet eerder kunnen beginnen, nu ook de eerste doses van het Moderna-vaccin in Nederland zijn afgeleverd?
Is het weer zover ? Gewoon vaccin in depot laten liggen en verder vergaderen ?
Ik snap er niks van hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 21:21:21 #79
408813 crew  trein2000
pi_197351916
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wekelijks toch ook? En dat geeft een veel duidelijker en betekenisvoller beeld.
Dat melden ze toch ook?
Het is toch niet perse een kwestie van het een of het ander?
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 21:22:13 #80
408813 crew  trein2000
pi_197351939
De BOA bond wil de boetes verhogen naar 1000 euro. Die zijn af :')
zie email 27 oktober
pi_197351960
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:17 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]

Ik voorspel:

• Voorzitter van één of andere belangenclub verpleeghuizen is deze week bij Nieuwsuur en geeft aan dat hij deze week kan vaccineren, het liefst met Gommers en een huisarts erbij. Gommers zegt: Ja, ik kan desnoods zelf naar Oss rijden om ze te halen en ze dan zetten, dan regelen we 't zo. Huisarts: Ja, ik zet die prik graag hoor, heb ik een dag een hele club verzorgingstehuizen gedaan.
• #ophef
• Dag erna zegt de Jonge: We kunnen onze strategie niet zomaar aanpassen, we moeten het wel zorgvuldig doen.
• #ophef
• Weer dag later: Ministerie van VWS heeft besloten bewoners verpleeghuizen vanaf maandag 18 januari te vaccineren.
• #ophef
• BOA's geven aan voorrang te willen, en welke groep zich nog niet eerder heeft laten horen.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:24:13 #82
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197351989
quote:

[..]

quote:
overwegende dat de afwezigheid van een coronapaspoort toegang tot publieke voorzieningen, zoals het openbaar vervoer of het stadhuis, de burger in zijn functioneren in de samenleving kan beperken;

verzoekt de regering, om toegang tot publieke voorzieningen voor iedereen mogelijk te maken ongeacht vaccinatie- of teststatus,
Toegang tot het openbaar mogelijk maken, ongeacht teststatus. Dus ook voor personen die besmet(telijk) zijn (positief testten)? Ik dacht dat die mensen zich moesten isoleren.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:24:40 #83
65846 Bocaj
47th President.
pi_197352003
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Heeft hij eens gezegd bij Op1 meen ik...
pi_197352049
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
Het grootste voordeel van die boete naar 95,- vind ik dat BOA's er daarmee een stuk moeilijker voor kunnen zorgen dat iemand een strafaantekening heeft

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Toegang tot het openbaar mogelijk maken, ongeacht teststatus. Dus ook voor personen die besmet(telijk) zijn (postief testten)? Ik dacht dat die mensen zich moesten isoleren.
Dit lijkt me niet alle andere regels te overrulen, dus als je in quarantaine moet geldt dat nog steeds. Punt zou meer zijn dat je niet géén toegang hebt zonder aan te tonen dat je negatief bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2021 21:28:38 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 21:27:00 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197352054
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Toegang tot het openbaar mogelijk maken, ongeacht teststatus. Dus ook voor personen die besmet(telijk) zijn (postief testten)? Ik dacht dat die mensen zich moesten isoleren.
Positief testen wil niet altijd zeggen dat je besmettelijk bent

Maar idd, die mensen hebben een advies thuis te blijven, maar geen plicht die nageleefd dient te worden op straffe van

Dus die mogen idd, net als nu, overal gaan en staan waar ze willen
  maandag 11 januari 2021 @ 21:27:07 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197352058
quote:
BOA's :')
  maandag 11 januari 2021 @ 21:27:21 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197352064
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Heeft hij eens gezegd bij Op1 meen ik...
Die man is hartstikke voorstander juist
pi_197352128
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij heeft wel meerdere keren gezegd dat het er niet ging komen. Weet niet zo snel meer waar, maar hij heeft er best vaak op gehamerd dat het er niet kwam.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:29:47 #89
65846 Bocaj
47th President.
pi_197352136
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik was ff aan het zoeken en kom inderdaad dit tegen...

https://www.hartvannederl(...)t-minister-de-jonge/

Hij heeft dus al wel advies gevraagd over hoe en wat blijkbaar...
  maandag 11 januari 2021 @ 21:30:27 #90
65846 Bocaj
47th President.
pi_197352159
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij heeft wel meerdere keren gezegd dat het er niet ging komen. Weet niet zo snel meer waar, maar hij heeft er best vaak op gehamerd dat het er niet kwam.
Ja, dat meen ik ook steeds van hem gehoord te hebben...
  maandag 11 januari 2021 @ 21:31:02 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197352175
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:29 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik was ff aan het zoeken en kom inderdaad dit tegen...

https://www.hartvannederl(...)t-minister-de-jonge/

Hij heeft dus al wel advies gevraagd over hoe en wat blijkbaar...
Dat is iets totaal anders.

Edit: excuus, was jij niet denk ik.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:32:06 #92
346939 Janneke141
pi_197352203
De Jonge was zo'n beetje de eerste die met het idee kwam, maar werd daarna intern teruggefloten. Later kwam hij nog eens met een plan van gelijke strekking, werd opnieuw teruggefloten en heeft zich toen in diverse media expliciet tegenstander verklaard.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:32:10 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197352205
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:17 schreef deedeetee het volgende:
NOS
[..]

Dat klopt.
pi_197352207
quote:
Lekker man, paar tikken met de wapenstok erbij als je niet snel genoeg luistert.
pi_197352238
quote:
die fopboetes van nu helpen geen zak, beter helemaal afschaffen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197352240
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef trustychords het volgende:

[..]

Lekker man, paar tikken met de wapenstok erbij als je niet snel genoeg luistert.
Kan je ook die tikken nemen in plaats van die 1000 euro?
  maandag 11 januari 2021 @ 21:34:43 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197352263
quote:

[..]

Die lui moeten zich gewoon bezighouden met mensen die hun hond op de stoep laten poepen en zich verder niet met complexer denkwerk bemoeien.
pi_197352266
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik voorspel:

• Voorzitter van één of andere belangenclub verpleeghuizen is deze week bij Nieuwsuur en geeft aan dat hij deze week kan vaccineren, het liefst met Gommers en een huisarts erbij. Gommers zegt: Ja, ik kan desnoods zelf naar Oss rijden om ze te halen en ze dan zetten, dan regelen we 't zo. Huisarts: Ja, ik zet die prik graag hoor, heb ik een dag een hele club verzorgingstehuizen gedaan.
• #ophef
• Dag erna zegt de Jonge: We kunnen onze strategie niet zomaar aanpassen, we moeten het wel zorgvuldig doen.
• #ophef
• Weer dag later: Ministerie van VWS heeft besloten bewoners verpleeghuizen vanaf maandag 18 januari te vaccineren.
• #ophef
• BOA's geven aan voorrang te willen, en welke groep zich nog niet eerder heeft laten horen.
ik weet dat VWS deze week nog een afspraak heeft met MantelzorgNL :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 21:34:48 #99
408813 crew  trein2000
pi_197352267
quote:

[..]

Ik had al moeite om die club serieus te nemen. Maar dit soort totaal idiote voorstellen helpen niet :')

Wappies.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 21:36:22 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197352304
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja klopt, nadat hij wat andere dingen had geroepen en teruggefloten was
pi_197352342
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 20:16 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Dat is niet alleen media hoor. Let eens op welke verhalen je zelf vertelt, of door mensen aan jou worden verteld. Dat zijn vaker negatieve verhalen dan positieve verhalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 11-01-2021 22:08:19 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 21:38:41 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197352370
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge was zo'n beetje de eerste die met het idee kwam, maar werd daarna intern teruggefloten. Later kwam hij nog eens met een plan van gelijke strekking, werd opnieuw teruggefloten en heeft zich toen in diverse media expliciet tegenstander verklaard.
Klopt helemaal
pi_197352376
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik weet dat VWS deze week nog een afspraak heeft met MantelzorgNL :D
Moment, even mn post aanpassen en belangenclub verpleeghuizen vervangen door MantelzorgNL :P
pi_197352404
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is niet alleen media hoor. Let eens op welke verhalen je zelf verteld, of door mensen aan jou worden verteld. Dat zijn vaker negatieve verhalen dan positieve verhalen.
Wat zou je dan eigenlijk voor positief verhaal kunnen vertellen?
  maandag 11 januari 2021 @ 21:43:58 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197352527
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

De graanoogst is gelukt *O*

Nee serieus:

De vaccins lijken goed te werken en heel weinig bijwerkingen te hebben ;)
pi_197353008
Wat is nu de bedoeling met de Moderna vaccins?

Hoor helemaal geen concreet plan.
- verwijderd door admin -
pi_197353029
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus ook niet zeuren dat de media alleen maar slecht nieuws brengt. Zelfs al zouden ze bergen goed nieuws brengen, je leest het toch niet.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:13:18 #108
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197353129
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.
pi_197353146
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:13 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
  maandag 11 januari 2021 @ 22:16:57 #111
346939 Janneke141
pi_197353176
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
Ik woon er al jaren. Aanrader.
pi_197353400
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.
Tuurlijk. Ik geloof geen seconde dat hij opeens van gedachten is veranderd, die gaat dit er gewoon door heen proberen te drukken. Des te meer reden om geen CDA te stemmen. Of VVD/D66 gezien die motie.

Heb nog maar van weinig mensen gehoord dat ze het een goed idee zouden vinden, en toch gaan ze proberen dit er doorheen te drukken. ;(
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 22:29:26 #113
408813 crew  trein2000
pi_197353405
Bruijning zegt bij Jinek dat het risico bij sporten in de buitenlucht zeer klein is en wat haar betreft aanvaardbaar...

Dit ga je dus steeds meer krijgen. Het gaat schuren.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 22:29:46 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353412
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevarieerd landschap
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197353417
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer :?
  maandag 11 januari 2021 @ 22:32:35 #116
346939 Janneke141
pi_197353461
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Bruijning zegt bij Jinek dat het risico bij sporten in de buitenlucht zeer klein is en wat haar betreft aanvaardbaar...

Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:33:44 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353477
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer :?
De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodus
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197353479
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.
Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
pi_197353493
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodus
Bedankt voor je goede bijdrage.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:35:21 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353508
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Bedankt voor je goede bijdrage.
graag gedaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197353537
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
pi_197353562
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.
pi_197353595
quote:

[..]

Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:40:18 #124
65846 Bocaj
47th President.
pi_197353602
quote:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Och, België en Frankrijk staan nog onder ons....
pi_197353619
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.
Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.
pi_197353630
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. We zitten gevangen in een cirkel.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:42:16 #127
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197353633
quote:

[..]

Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197353646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Och, België en Frankrijk staan nog onder ons....
En we zijn nog geen week bezig. Vorige week woensdag zijn we begonnen.
pi_197353664
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
pi_197353685
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:

[..]

Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Maar ik weet niet of die onderzoeken al afgerond zijn. Op zich wel goed dat ze nu die massatest gaan doen in de regio Rotterdam. Ik hoop dat ze tegelijkertijd ook een anti-lichamen test gaan doen, maar dat zal wel niet.
pi_197353715
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.
Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.

Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
pi_197353742
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.

Maar dit is een grafiek die ik eerder heb gezien en daardoor kan het ook nog wel lijken dat het reproductiegetal in de UK onder de 1 ligt, maar lokaal wel boven de 1.

En daar kwam het verontrustende beeld ook vandaan....

Dit is een wat meer recente:
pi_197353745
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je, maatregelen worden continue ingesteld met ongefundeerde "angst-tot scenario's".
pi_197353767
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.
pi_197353800
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.
pi_197353805
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.

Dat geldt blijkbaar niet voor Britten.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:54:06 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197353832
quote:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Dus?
pi_197353837
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.

Maar dit is een grafiek die ik eerder heb gezien en daardoor kan het ook nog wel lijken dat het reproductiegetal in de UK onder de 1 ligt, maar lokaal wel boven de 1.
[ afbeelding ]
En daar kwam het verontrustende beeld ook vandaan....

Dit is een wat meer recente:
[ afbeelding ]
Interessant. Als ie al sinds september rondgaat zou (in het geval van deze variant in elk geval) de R al die tijd boven de 1 moeten zijn geweest?

Er waren een week of 2 voor die stijging toch flinke versoepelingen in het VK? Kan me volle voetbalstadions oid herinneren.

Een hogere viral load zou toch inhouden dat je sneller anderen besmet? Dat het aannemelijker is dat er minder ‘intens’ contact nodig is om besmet te raken.
pi_197353838
quote:

[..]

Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.

Dat heb ik ook wel eens gelezen, iets van 40% minder opnames. Zou ook best kunnen komen natuurlijk omdat relatief gezien meer kinderen besmet raken toch? Dan zit je er al gauw op, want zo gevaarlijk is dit virus niet voor kinderen.
pi_197353842
Die hele Britse variant is de schuld van Marcel Gelauff.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 januari 2021 @ 22:55:36 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197353870
quote:

[..]

Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.
pi_197353882
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.

Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazilië optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?
pi_197353885
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.
Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.
pi_197353910
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazilië optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?
Vind ik niet, maar schijnbaar heeft de diversiteitscommissie bij de NOS wat anders te doen.
pi_197353912
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.
Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).
pi_197353930
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.
pi_197353934
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.
Eens. De initiële verdubbelingen kunnen traag gaan, maar als het zo hard gaat met die variant zou je verwachten dat het binnen relatief korte tijd blijft verdubbelen. Of zouden de varianten elkaar verdringen?

Stel dat je besmet bent met de ‘oude’ variant en daarna de Britse variant, wat zou er dan gebeuren? Dus tijdens je besmetting met de gewone variant, niet als je al immuniteit hebt.
pi_197353975
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is het ook, en relatief gezien kosten die vaccins nou ook weer niet heel veel. Als je straks veel doses over hebt geef je ze aan ‘t rode kruis oid en kunnen ze in armere landen ook helemaal los.
pi_197354003
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.
Goh, falend overheidsbeleid. Wat een dooddoener. Geen zorgschip gehuurd zeker? De zorg is hier nog keihard afgeschaald. Geen enkele reden om te verspoelen, Engelse variant of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door groenen op 11-01-2021 23:08:18 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 23:03:33 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197354022
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
pi_197354065
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?
  maandag 11 januari 2021 @ 23:05:52 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_197354071
quote:

Axis of Evil door de Brexit
pi_197354094
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
Dat weten ze nog niet precies...

https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
quote:
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
  maandag 11 januari 2021 @ 23:09:31 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197354146
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat weten ze nog niet precies...

https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
[..]

stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.
het is een corona virus, dus gaat hetzelfde worden als een griepspuit, elk jaar opnieuw.
pi_197354170
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?
Ze gokken op ieder jaar een prik door afnemende immuniteit en mutaties waarschijnlijk. Zouden die gekochte doses ook de mogelijk aangepaste vaccins aan mutaties dekken?
pi_197354185
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.
het is een corona virus, dus gaat hetzelfde worden als een griepspuit, elk jaar opnieuw.
Dan wel inderdaad, maar is het nu dan niet al iets te vroeg? En dan zullen ze ook rekening moeten houden met wanneer het geleverd gaat worden want volgens mij zijn ze maar iets van 6 maanden houdbaar.
  maandag 11 januari 2021 @ 23:13:42 #157
65846 Bocaj
47th President.
pi_197354213
Dit gaat wel ver...

https://www.telegraaf.nl/(...)rus-de-kop-indrukken
quote:
Er worden in de gemeente Lansingerland testlocaties ingericht voor alle inwoners. Op die manier wil de gemeente inzicht krijgen waar het virus zich bevindt. Lansingerland is de eerste gemeente die alle inwoners wil testen.
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...
pi_197354233
quote:
Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.

Edit: Het is een oproep, geen verplichting?
pi_197354237
quote:
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.
  maandag 11 januari 2021 @ 23:16:38 #160
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197354253
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.
Daar heeft het niets mee van doen natuurlijk.
pi_197354256
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...

[..]

Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid? :{
En wie heeft het over verplicht testen? :?
pi_197354266
Gommers moet gaan werken
Die heks van de dalmatiërs moet gaan werken
Japie moet gaan werken

Laat het denken en adviezen maar aan de fokkers over.

Hun adviezen:
Mondkapjes hebben geen zin
Vliegtuigen kan gewoon
Kinderen geen besmettingsgevaar

Echt serieus, die mensen verdienen gewoon per direct ontslag.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 23:18:36 #163
5428 crew  miss_sly
pi_197354274
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...

[..]

Het is geen verplichting, dat is een aantal keer herhaald tijdens de persco.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197354278
quote:

[..]

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.
Zouden ze dan werkelijk dit gebied uitgekozen hebben om de cijfers kunstmatig op te trekken?
  maandag 11 januari 2021 @ 23:19:25 #165
65846 Bocaj
47th President.
pi_197354283
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.

Edit: Het is een oproep, geen verplichting?
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid? :{
Deze video klinkt dwingend...

Of zit ik er veel naast?
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 23:21:26 #166
5428 crew  miss_sly
pi_197354314
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

Deze video klingt dwingend...

Of zit ik er veel naast?
Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.
pi_197354315
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ken zo’n huisvrouwtje daar. Lag in april aan het zuurstof in het ziekenhuis, zat in Turkije in juni, ging nog ff naar Spanje met d’r vriendinnen, viert feest met oud en nieuw met 25 man. En haar kleinkids zitten op specifieke school.

Hek om Lansingerland aub.

Daar hoeft het platteland hun kinderen niet voor thuis te houden.
pi_197354335
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

Deze video klinkt dwingend...

Of zit ik er veel naast?
Hij roept op tot en wijst op het belang.
Duiding: geen verplichting.

Is die man ook te huren voor een speech op een begrafenis? :{
  maandag 11 januari 2021 @ 23:23:46 #169
65846 Bocaj
47th President.
pi_197354340
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.
Oké gelukkig dan maar... Ik zou niet eens gaan... Zo'n test is helemaal niet fijn!
pi_197354346
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.
Zouden ze dan werkelijk dit gebied uitgekozen hebben om de cijfers kunstmatig op te trekken?
Het zou ze in ieder geval sieren om die cijfers niet op te nemen in het dagelijkse cijfer, want die cases waren anders ook nooit gevonden. Een stijgend aantal besmettingen zijn gewoon een voedingsbodem voor meer maatregelen. Ik stel niet dat dat de reden is dat ze deze massatest gaan doen hier, maar het kan weldegelijk een causaal verband zijn.
pi_197354347
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gommers moet gaan werken
Japie moet gaan werken

Hun adviezen:
Vliegtuigen kan gewoon

Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.
pi_197354374
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.
Daar heeft die imo ook gelijk in.

Maar de frustratie groeit hier soms.... die dikke pad is eerder aan de beurt met een vaccinatie dan ik. En ik zit thuis voor haar. Zij viert wel haar feesten met 25 man.

Dat irriteert me hier nu enorm.
  maandag 11 januari 2021 @ 23:28:44 #173
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197354387
quote:

[..]

Hoezo? Ik dacht ze in GB 2% of 3% van de positieve resultaten testten, dan kan het al opgemerkt zijn toen er slechts 30-50 gevallen waren. Stel dat het aantal gevallen toen 30 was, de R = 1.4, de tijd tussen opeenvolgende generaties 5 dagen, en 1 op 3 besmette personen getest wordt. Dan had je na 2 maanden 1700 nieuwe gevallen (in een periode van 5 dagen), of voor heel England & Wales: 1.3 per 100k per week. Na 3 maanden is dat 10, na 4 maanden 75, na 4.5 maanden 208, na 5 maanden 570 per 100k per week. Met 100 tot 400 gevallen per 100k per week van de oude strain begin je pas iets te zien van de nieuwe strain tijdens de 4de maand, maar dan gaat het snel.
pi_197354397
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

- knip-
Maar de frustratie groeit hier soms....
Dat lees ik. Maar misschien moet je je bloemrijke taal een beetje aanpassen.
Leest prettiger en scheelt de modjes weer werk.
pi_197354407
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Maar de frustratie groeit hier soms.... die dikke pad is eerder aan de beurt met een vaccinatie dan ik. En ik zit thuis voor haar. Zij viert wel haar feesten met 25 man.

Ergens snap ik je wel, maar als zij al besmet is geweest is ze misschien tijdelijk immuun. Ik vind het jammer dat we niet meer onderzoek daar naar hebben gedaan, ook in het begin van de pandemie. Andere landen hebben in het begin een immuniteitspaspoort in willen voeren voor mensen die besmet zijn geweest en beter zijn geworden, ik geloof wel dat die mensen tijdelijk immuun zijn en dus misschien wat voordeel zou kunnen hebben.

Toen er een paar landen waren die dit voorstelden was de WHO er direct bij om te zeggen dat dit niet kan :')
pi_197354481
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dikke pad? Mag ik toch gewoon zeggen hier in Nederland?

Lees graag in de adviezen van de “experts” dat mensen met overgewicht eens gaan lijnen.
pi_197354497
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En ik snap best dat het vervelend lezen is voor mensen met overgewicht maar daar ligt ook zonder Corona wel een groot deel van het probleem in onze zorg.

En daar kunnen we het imo op fok best overhebben.

Scholen gaan dicht maar dat gevreet van “de zwakkeren” in onze maatschappij mag best besproken worden.
pi_197354505
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dikke pad? Mag ik toch gewoon zeggen hier in Nederland?

Lees graag in de adviezen van de “experts” dat mensen met overgewicht eens gaan lijnen.
Mja, ik zag meer voorbij komen! ;)
Eens met je boodschap overigens.
pi_197354529
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ergens snap ik je wel, maar als zij al besmet is geweest is ze misschien tijdelijk immuun. Ik vind het jammer dat we niet meer onderzoek daar naar hebben gedaan, ook in het begin van de pandemie. Andere landen hebben in het begin een immuniteitspaspoort in willen voeren voor mensen die besmet zijn geweest en beter zijn geworden, ik geloof wel dat die mensen tijdelijk immuun zijn en dus misschien wat voordeel zou kunnen hebben.

Toen er een paar landen waren die dit voorstelden was de WHO er direct bij om te zeggen dat dit niet kan :')
De WHO heeft ook hun definitie van herd-immunity iets aangepast. Voorheen kon dit nog bereikt worden door natuurlijke besmetting en vaccinatie, nu is het alleen nog maar mogelijk met vaccinatie.
pi_197354542
Joh, sorry als ik iemand kwets met mijn mening maar ik ben er ff helemaal klaar mee.
pi_197354551
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

De WHO heeft ook hun definitie van herd-immunity iets aangepast. Voorheen kon dit nog bereikt worden door natuurlijke besmetting en vaccinatie, nu is het alleen nog maar mogelijk met vaccinatie.
Ja, alhoewel dat wel onderdeel kan zijn van onze strategie. Lijkt mij ontzettend goed en ik hoop dat er een positief advies uit komt om mensen met anti-stoffen later te vaccineren.
quote:
Mensen met antistoffen in bloed mogelijk achteraan in vaccinatierij
Het kabinet laat onderzoeken of mensen die corona hebben gehad en antistoffen in hun bloed hebben, misschien als laatste gevaccineerd kunnen worden. Het zou kunnen dat zij minder baat hebben bij een prik en dan ligt het voor de hand om anderen voor te laten gaan.

Minister De Jonge zei vanmorgen dat de Gezondheidsraad en de corona-experts van het Outbreak Management Team zich over dit vraagstuk buigen.

Premier Rutte en minister De Jonge geven naar verwachting volgende week weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Rutte zei deze week al dat hij verwacht dat er geen versoepelingen komen. In Den Haag wordt rekening gehouden met een verlenging van de lockdown met twee weken.
pi_197354583
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, sorry als ik iemand kwets met mijn mening maar ik ben er ff helemaal klaar mee.
Mij treft het niet maar een ander misschien wel.
Overigens zit ik ff te googlen en er is toch ook echt wel aandacht aan besteed (behalve dan in de talkschows):
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ezond-leven-een-must
https://eenvandaag.avrotr(...)n-gezonde-leefstijl/
En kan zo wel ff doorgaan.
Misschien valt het ons niet op omdat het niet van toepassing is?
pi_197354605
Veiligheidsberaad wil perspectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)ckdown-te-komen.html
pi_197354620
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mij treft het niet maar een ander misschien wel.
Overigens zit ik ff te googlen en er is toch ook echt wel aandacht aan besteed (behalve dan in de talkschows):
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ezond-leven-een-must
https://eenvandaag.avrotr(...)n-gezonde-leefstijl/
En kan zo wel ff doorgaan.
Misschien valt het ons niet op omdat het niet van toepassing is?
https://www.nporadio1.nl/(...)n-helpt-tegen-corona

Gommers heeft ook al eens gezegd dat vijf tot tien procent afvallen zou helpen. Maar de aandacht voor overgewicht is wel vrij minimaal. Dat is gewoon jammer. Iedereen hoort telkens dat het aan het ons gedrag ligt, dan mag ook wel wat duidelijker zijn dat mensen er verstandig aan doen om wat meer af te vallen.
pi_197354663
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gommers heeft ook al eens gezegd dat vijf tot tien procent afvallen zou helpen. Maar de aandacht voor overgewicht is wel vrij minimaal. Dat is gewoon jammer. Iedereen hoort telkens dat het aan het ons gedrag ligt, dan mag ook wel wat duidelijker zijn dat mensen er verstandig aan doen om wat meer af te vallen.
Praktische adviezen hadden ze sowieso wel wat meer uit mogen dragen. :Y
pi_197354666
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:56 schreef Automatisch het volgende:
Veiligheidsberaad wil perspectief.

https://www.nu.nl/coronav(...)ckdown-te-komen.html
Hoe ga je dat in godsnaam doen als het nog wel een half jaar duurt voordat men massaal gevaccineerd is?
pi_197354678
quote:

[..]

Volgende week liggen de paaseitjes alweer in de supermarkten, niet voor de kinderen. Die eten ze pas rond Pasen.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer moeite krijg met de groep 60-75 jarigen, de groep van mijn ouders.
Vooral die met een zuurstoffles in de supermarkt bij het koffieapparaat.
Vandaag zat het er weer...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 00:05:20 #188
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197354679
quote:

[..]

Ondertussen in Londen .....
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:05:44 #189
14505 OProg
A Life in Music
pi_197354684
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gommers moet gaan werken
Japie moet gaan werken

Hun adviezen:
Vliegtuigen kan gewoon

Komop zeg.

Gommers, als er nou iemand is die blij schade en schande in zijn positie terecht is gekomen maar die gewoon hier weer vanaf wil zijn dan is het Gommers wel. Die pakt - gelukkig - zijn positie om dingen uit te leggen en heeft echt als geen ander begrip voor heel veel standpunten van mensen. En poogt er het beste van te maken.

"Die heks". Marion Koopmans meen ik dan. Die vind ik niet altijd het beste in communicatie maar ik geloof ook echt niet dat daar hele slechte bedoelingen achter zitten. Misschien kijkt ze inderdaad veel naar puur het medisch aspect, maar alsof ze het doel heeft de maatschappij aan te willen passen.

En dan Van Dissel. Naja, je kan hem dingen kwalijk nemen maar dat krijg je natuurlijk ook als iemand op een soort van manier de leiding neemt. Gingen er dingen niet goed, nee, dat klopt. En Jaap is dan een wetenschapper voor wie dingen bewezen moeten worden. Maar en moest wel iemand die handschoen op pakken en hij heeft dat - misschien met tegenzin - gedaan.

Heeft iedereen dan alles goed gedaan? Nee, fouten zat. Een beetje zoals ik in elk IT project weer zit terwijl ik met de beste bedoelingen bezig ben. Maar dat hele gelul alsof er dubbele agenda's bij die mensen zijn. :') Die proberen ook gewoon te doen wat ze het beste achten. Dat is soms misschien te veel puur op hun vakgebied. Maar dan hele idee dat ze bewust bezig zijn met het land te verkloten, komop zeg. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197354686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe ga je dat in godsnaam doen als het nog wel een half jaar duurt voordat men massaal gevaccineerd is?
We hebben toch ook de boel onder controle gehouden van mei tot oktober?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 00:08:53 #191
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197354699
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Komop zeg.

Gommers, als er nou iemand is die blij schade en schande in zijn positie terecht is gekomen maar die gewoon hier weer vanaf wil zijn dan is het Gommers wel. Die pakt - gelukkig - zijn positie om dingen uit te leggen en heeft echt als geen ander begrip voor heel veel standpunten van mensen. En poogt er het beste van te maken.

"Die heks". Marion Koopmans meen ik dan. Die vind ik niet altijd het beste in communicatie maar ik geloof ook echt niet dat daar hele slechte bedoelingen achter zitten. Misschien kijkt ze inderdaad veel naar puur het medisch aspect, maar alsof ze het doel heeft de maatschappij aan te willen passen.

En dan Van Dissel. Naja, je kan hem dingen kwalijk nemen maar dat krijg je natuurlijk ook als iemand op een soort van manier de leiding neemt. Gingen er dingen niet goed, nee, dat klopt. En Jaap is dan een wetenschapper voor wie dingen bewezen moeten worden. Maar en moest wel iemand die handschoen op pakken en hij heeft dat - misschien met tegenzin - gedaan.

Heeft iedereen dan alles goed gedaan? Nee, fouten zat. Een beetje zoals ik in elk IT project weer zit terwijl ik met de beste bedoelingen bezit ben. Maar dat hele gelul alsof er dubbele agenda's bij die mensen zijn. :') Die proberen ook gewoon te doen wat ze het beste achten. Dat is soms misschien te veel puur op hun vakgebied. Maar dan hele idee dat ze bewust bezig zijn met het land te verkloten, komop zeg. :')
Eens! Ondanks dat ik echt heel heel heel veel aan te merken heb heb ik geen enkel moment gedacht dat die mensen een dubbele agenda hebben. Er zijn fouten gemaakt, er zijn hele domme dingen gezegd, dingen te rooskleurig ingeschat etc, maar denk geen enkele keer bewust. Daar geloof ik niet in.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:10:07 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354705
quote:

[..]

Ik vind als ex-iemand met morbide obesitas (lees: ik had zwaar overgewicht) dat er best wel veel aandacht voor is en voor geweest is.

Echter is het overgewichtprobleem een enorm (no pun intended) probleem op zích.
Met legio redenen om veel overgewicht te hebben, en legio oplossingen, de één wat makkelijker dan de andere en de ene wat duurzamer dan de andere.
Dat behoeft wel behandeling op zich en is niet even snel effectief te adresseren en op te lossen door te zeggen 'ja 10% afvallen zou goed helpen, dus ga even wat minder eten en val af'.
Als het zo simpel en makkelijk was hadden we denk ik het hele obesitasissue niet in Nederland.

Liesbeth van Rossum (hoogleraar op gebied van obesitas en internist-endocrinoloog) vanuit het Erasmus MC pleit er vanaf begin van de pandemie ook al vurig voor om dit constructief mee te nemen in de aanpak tegen Covid.

Dus echt behandeling en niet alleen een adviesgesprekje of tip dat afvallen gezond is.
Zo'n tip heeft ook eigenlijk nog nooit een roker geholpen bij het stoppen, of een depressief iemand bij uit de put komen, uitzonderingen daargelaten. Dat behoeft meer aandacht als je het daadwerkelijk wilt verbeteren.
pi_197354709
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgende week liggen de paaseitjes alweer in de supermarkten, niet voor de kinderen. Die eten ze pas rond Pasen.

Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer moeite krijg met de groep 60-75 jarigen, de groep van mijn ouders.
Vooral die met een zuurstoffles in de supermarkt bij het koffieapparaat.
Vandaag zat het er weer...
Persoonlijk denk ik ook dat het misschien goed is om wat meer te leren over voeding op school. Dat kan veel voorkomen en vooral op latere leeftijd. Iemand die ik ken loopt ook bij een dieëtiste en ze heeft geen idee wat het allemaal is, koolhydraten, eiwitten, vezels :') Geen wonder dan dat je ook niet echt een idee hebt hoe je het een beetje kunt aanpakken.

Verder zie ik die mensen hier gelukkig niet :9
pi_197354711
quote:

[..]

Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt om af te vallen nu. Veel thuiswerken met een iets uitgebreidere lunch of een snoeppot in de buurt. Je gaat ook minder snel een rondje lopen, terwijl je dat op werk vaker tijdens de pauze deed.
Als je wil sporten, dan kan dat alleen in de buitenlucht. Tegelijkertijd wordt opgeroepen om drukke plekken te vermijden en is zelfs drukte in rustige bossen.
Het is goed om na de corona hier wat meer aandacht aan te geven als er weer meer mogelijkheden zijn om beter te sporten.
pi_197354715
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef OProg het volgende:

[..]

Komop zeg.

Heeft iedereen dan alles goed gedaan? Nee, fouten zat. Een beetje zoals ik in elk IT project weer zit terwijl ik met de beste bedoelingen bezit ben. Maar dat hele gelul alsof er dubbele agenda's bij die mensen zijn. :') Die proberen ook gewoon te doen wat ze het beste achten. Dat is soms misschien te veel puur op hun vakgebied. Maar dan hele idee dat ze bewust bezig zijn met het land te verkloten, komop zeg. :')
Ze geven hun mening over zaken waar ze vaktechnisch totaal geen specialist in zijn.

Net als een Bruls net na oud en nieuw, die ff zijn plasje doet over een vuurwerkverbod voor altijd.
Man, hou je smoel en blijf bij je functie.

Als we een vuurwerkverbod willen bepalen we dat met 17 miljoen mensen samen, en drukken we het er niet snel doorheen. Gewoon omdat het kan.
En dan is meneer de burgemeester niet toevallig wat meer als Ootje van Fok.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:12:02 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_197354717
quote:

Er ontstaan hier inderdaad geen anti-Britse sentimenten, waar dat tegen Chinezen wel zo was, goed opgemerkt. Overigens heeft men het in Engeland vaak juist over de Zuid-Afrikaanse variant.
Laffe huichelaar
pi_197354728
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:10 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik ook dat het misschien goed is om wat meer te leren over voeding op school. Dat kan veel voorkomen en vooral op latere leeftijd. Iemand die ik ken loopt ook bij een dieëtiste en ze heeft geen idee wat het allemaal is, koolhydraten, eiwitten, vezels :') Geen wonder dan dat je ook niet echt een idee hebt hoe je het een beetje kunt aanpakken.

Verder zie ik die mensen hier gelukkig niet :9
Kinderen krijgen al veel mee op school met voeding en beweging, die zijn het probleem in deze crisis ook niet. Eigenlijk zouden ze bij degene die volgende week al paaseitjes kopen, een folder moeten meegeven.
pi_197354730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er ontstaan hier inderdaad geen anti-Britse sentimenten, waar dat tegen Chinezen wel zo was, goed opgemerkt. Overigens heeft men het in Engeland vaak juist over de Zuid-Afrikaanse variant.
Je loopt achter, het is nu de Japanse variant.
pi_197354738
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind als ex-iemand met morbide obesitas (lees: ik had zwaar overgewicht) dat er best wel veel aandacht voor is en voor geweest is.

Met legio redenen om veel overgewicht te hebben, en legio oplossingen, de één wat makkelijker dan de andere en de ene wat duurzamer dan de andere.
Dat behoeft wel behandeling op zich en is niet even snel effectief te adresseren en op te lossen door te zeggen 'ja 10% afvallen zou goed helpen, dus ga even wat minder eten en val af'.
Als het zo simpel en makkelijk was hadden we denk ik het hele obesitasissue niet in Nederland.

Liesbeth van Rossum (hoogleraar op gebied van obesitas en internist-endocrinoloog) vanuit het Erasmus MC pleit er vanaf begin van de pandemie ook al vurig voor om dit constructief mee te nemen in de aanpak tegen Covid.

Dus echt behandeling en niet alleen een adviesgesprekje of tip dat afvallen gezond is.
Zo'n tip heeft ook eigenlijk nog nooit een roker geholpen bij het stoppen, of een depressief iemand bij uit de put komen, uitzonderingen daargelaten. Dat behoeft meer aandacht als je het daadwerkelijk wilt verbeteren.
Ik zie weinig aandacht ervoor persoonlijk, maar misschien dat je er zelf meer op let. Maar ik heb het niet eens perse over de groep met morbide obesitas, dat is maar relatief een klein groepje volgens mij. Tijdens de eerste golf was het gemiddelde BMI zo rond de 30 dacht ik, geen idee wat het nu is, maar dat mag best wat vaker in het nieuws. Er zijn natuurlijk genoeg redenen, maar in principe kunnen mensen al makkelijk richting een bmi gaan van 30 door bijvoorbeeld elk jaar +- 3 kilo aan te komen over een periode van 10 jaar. Dat kan heel geleidelijk gaan.

Dat er een beter plan moet komen en mensen serieus hulp moeten krijgen ben ik het helemaal mee eens.
pi_197354748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt om af te vallen nu. Veel thuiswerken met een iets uitgebreidere lunch of een snoeppot in de buurt. Je gaat ook minder snel een rondje lopen, terwijl je dat op werk vaker tijdens de pauze deed.
Als je wil sporten, dan kan dat alleen in de buitenlucht. Tegelijkertijd wordt opgeroepen om drukke plekken te vermijden en is zelfs drukte in rustige bossen.
Het is goed om na de corona hier wat meer aandacht aan te geven als er weer meer mogelijkheden zijn om beter te sporten.
Eens
pi_197354752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Opeenstapeling van excuses wat ik in je post zie, misschien dat het aan mij ligt, maar het zijn allemaal keuzes.

Uitgebreidere lunch is een keuze
Snoeppot is ook een keuze
Minder een rondje lopen is een keuze
Niet buiten sporten is een keuze (want je kunt drukte makkelijk op een fietspad vermijden)

Als je in deze corona periode bijvoorbeeld 5 kg aan komt dan is het ontzettend lastig om dat erna weer eraf te krijgen. Het is makkelijker om het bij te houden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:21:15 #202
14505 OProg
A Life in Music
pi_197354753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze geven hun mening over zaken waar ze vaktechnisch totaal geen specialist in zijn.

Net als een Bruls net na oud en nieuw, die ff zijn plasje doet over een vuurwerkverbod voor altijd.
Man, hou je smoel en blijf bij je functie.

Als we een vuurwerkverbod willen bepalen we dat met 17 miljoen mensen samen, en drukken we het er niet snel doorheen. Gewoon omdat het kan.
En dan is meneer de burgemeester niet toevallig wat meer als Ootje van Fok.
Ga Gommers, Koopmans en Van Dissel nou echt niet vergelijken met Bruls op vuurwerkgebied.

Ik heb best kritiek op dat Kuipers dingen roept buiten zijn huidige functie. Hij is inderdaad arts maar staat net wat minder met zijn poten in de klei - ook gelet op zijn huidige functie - dan sommigen. Gommers staat dat wel en die kijkt naar resultaat. Koopmans is viroloog en als die er niks meer zinnigs over zou kunnen zeggen zijn we verloren om het zo maar te zeggen. Zij geeft echt puur advies binnen haar vakgebied. En Van Dissel ook. Kunnen we van alles bijhalen. Of het wel of niet goed is, maar hij heeft namens het RIVM wel het totaalbeeld en is - hoe je het ziet - samen met Wallinga gewoon een internationaal erkend iemand op zijn gebied.

Ik zit er ook vaak op te zeiken maar laten we nou ook weer niet doen alsof deze mensen echt geen idee hebben.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_197354758
Toch lijkt Koopmans op Eucalypta..
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:23:23 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zie weinig aandacht ervoor persoonlijk, maar misschien dat je er zelf meer op let. Maar ik heb het niet eens perse over de groep met morbide obesitas, dat is maar relatief een klein groepje volgens mij. Tijdens de eerste golf was het gemiddelde BMI zo rond de 30 dacht ik, geen idee wat het nu is, maar dat mag best wat vaker in het nieuws. Er zijn natuurlijk genoeg redenen, maar in principe kunnen mensen al makkelijk richting een bmi gaan van 30 door bijvoorbeeld elk jaar +- 3 kilo aan te komen over een periode van 10 jaar. Dat kan heel geleidelijk gaan.

Dat er een beter plan moet komen en mensen serieus hulp moeten krijgen ben ik het helemaal mee eens.
Een BMI van rond de 30 is behoorlijk overgewicht, dat krijg je niet door een paar keer slecht lunchen, een paar maanden minder sporten of de hier genoemde paaseitjes.

Structureel afvallen en het eraf houden van kilo's is moeilijker naarmate overgewicht forser is en langer bestaat.
Als mensen 'even' gaan afvallen zit dat er zo ook weer aan een tijdje later, met een nog meer fucked up metabolisme als gevolg.

Enorm ongezond voor je, maar niet makkelijk snel op te lossen.
Wel zou de hele ondersteuning van de aanpak van overgewicht prima door kunnen gaan en zelfs kunnen worden geïntensiveerd, want de eerste lijn kan daar een grote rol in spelen. En die zorg gaat gewoon door nu.
Zou mooi zijn
pi_197354766
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens mooie post, ik snap ook niet waarom die paaseitjes al naar de winkels moeten. De chocoladeletters in september.

De verleidingen nu zijn best groot en de sportmogelijkheden totaal gesloten. Past imo niet in het plaatje.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:25:47 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354769
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:21 schreef OProg het volgende:

[..]

Ga Gommers, Koopmans en Van Dissel nou echt niet vergelijken met Bruls op vuurwerkgebied.

Ik heb best kritiek op dat Kuipers dingen roept buiten zijn huidige functie. Hij is inderdaad arts maar staat net wat minder met zijn poten in de klei - ook gelet op zijn huidige functie - dan sommigen. Gommers staat dat wel en die kijkt naar resultaat. Koopmans is viroloog en als die er niks meer zinnigs over zou kunnen zeggen zijn we verloren om het zo maar te zeggen. Zij geeft echt puur advies binnen haar vakgebied. En Van Dissel ook. Kunnen we van alles bijhalen. Of het wel of niet goed is, maar hij heeft namens het RIVM wel het totaalbeeld en is - hoe je het ziet - samen met Wallinga gewoon een internationaal erkend iemand op zijn gebied.

Ik zit er ook vaak op te zeiken maar laten we nou ook weer niet doen alsof deze mensen echt geen idee hebben.
We missen een kapitein Covid, die totaaloverzicht houdt en alle belangen en impact afweegt en daar gewogen beide op maakt en op aanpast waar nodig.

Zijn allemaal specialisten idd, met topwerk, op hun eigen vakgebied.
In een samenleving komt het echter allemaal samen, hoop je
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 00:27:41 #207
408813 crew  trein2000
pi_197354780
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:

De volgende meldt zich. Bruls wil perspectief en spreekt van een “houdbaarheidsdatum”. https://www.tubantia.nl/d(...)aar-beleid~a6eabd3b/

Ik wens Rutte en z’n communicatiemensen veel sterkte...
zie email 27 oktober
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:27:57 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eens mooie post, ik snap ook niet waarom die paaseitjes al naar de winkels moeten. De chocoladeletters in september.

De verleidingen nu zijn best groot en de sportmogelijkheden totaal gesloten. Past imo niet in het plaatje.
Overgewicht komt niet door een paaseitjes of chocoladeletter. Dan pak je wel een stuk kaas, zak noten, blok chocolade, zes witte kadetjes of andere ongezonde dingen als dat er niet ligt. Of gewoon teveel andere zut, die je niet direct als ongezond zou aanmerken.

Probleem bij de kern aanpakken is handiger. Waaróm eet iemand teveel voor de behoefte, waar gaat het in dat lijf/hoofd mis
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:28:31 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354782
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De volgende meldt zich. Bruls wil perspectief en spreekt van een “houdbaarheidsdatum”. https://www.tubantia.nl/d(...)aar-beleid~a6eabd3b/

Ik wens Rutte en z’n communicatiemensen veel sterkte...
Spelen ze tegenwoordig wel allemaal netjes, zo via de pers

Mijn hemel, wat armoedig allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 00:29:13 #210
408813 crew  trein2000
pi_197354786
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Spelen ze tegenwoordig wel allemaal netjes, zo via de pers

Mijn hemel, wat armoedig allemaal
Je ziet het gedoe gewoon weer van ver aankomen. Ik snap dit echt niet.
zie email 27 oktober
pi_197354788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Overgewicht komt niet door een paaseitjes of chocoladeletter. Dan pak je wel een stuk kaas, zak noten, blok chocolade, zes witte kadetjes of andere ongezonde dingen als dat er niet ligt. Of gewoon teveel andere zut, die je niet direct als ongezond zou aanmerken.

Probleem bij de kerk aanpakken is handiger. Waaróm eet iemand teveel voor de behoefte, waar gaat het in dat lijf/hoofd mis
Eens en dan is deze situatie ook niet prettig voor degene met overgewicht.
Blijft extreem onderbelicht.
pi_197354791
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Een BMI van rond de 30 is behoorlijk overgewicht, dat krijg je niet door een paar keer slecht lunchen, een paar maanden minder sporten of de hier genoemde paaseitjes.

Structureel afvallen en het eraf houden van kilo's is moeilijker naarmate overgewicht forser is en langer bestaat.
Als mensen 'even' gaan afvallen zit dat er zo ook weer aan een tijdje later, met een nog meer fucked up metabolisme als gevolg.

Enorm ongezond voor je, maar niet makkelijk snel op te lossen.
Wel zou de hele ondersteuning van de aanpak van overgewicht prima door kunnen gaan en zelfs kunnen worden geïntensiveerd, want de eerste lijn kan daar een grote rol in spelen. En die zorg gaat gewoon door nu.
Zou mooi zijn
De mensen die ik ken met een bmi dat rond de 30 ligt zijn allemaal zo rond de 40-60 en zijn nou ook niet de meest actieve mensen. Persoonlijk snap ik ook niet zo goed dat iemand het gigantisch uit de hand kan laten lopen, ik heb ook wel eens een dieet gevolgd en ben nooit echt gaan jojo'en. Ik heb zelfs frikandellen/hamburger dieëten gehad waarbij ik elke dag een hamburger of frikandel tussen de middag at. Volgens mij is het in veel gevallen (niet de extreme) gewoon een kwestie van een optelsom wat mensen eten en verbruiken. Een kilo is dacht ik zo'n 8000 kcal en je moet niet te snel afvallen (max +- 0.5kg per week) en daarnaast ook je spieren blijven trainen zodat je juist niet gaat jojo'en daarna.
pi_197354798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Opeenstapeling van excuses wat ik in je post zie, misschien dat het aan mij ligt, maar het zijn allemaal keuzes.

Niet buiten sporten is een keuze (want je kunt drukte makkelijk op een fietspad vermijden)

Als je in deze corona periode bijvoorbeeld 5 kg aan komt dan is het ontzettend lastig om dat erna weer eraf te krijgen. Het is makkelijker om het bij te houden.
Als ik in de supermarkt mijn spulletjes op de band leg, denk ik vaak van: dit eindigt dus uiteindelijk allemaal in mijn lijf. Als ik hem dan voor de helft met troep heb gevuld, word ik zo ontzettend naar van dat idee dat ik dit heel snel afleer. Ook maar goed dat ik daar die 'keuze' kan maken, want zodra ik snoeperij etc in huis heb, blijf ik er maar moeilijk af.
Overigens nu ik lastiger goed kan sporten, val ik juist af, dus dat is weer mijn 'struggle'.
I'll give you something to do
pi_197354799
Die Bruls die moet zijn muil houden, laat hem eerst al zijn dak en thuislozen eens helpen.
Nijmegen is al decennialang een puinhoop, geef die vent een spreekverbod.
pi_197354800
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Probleem bij de kern aanpakken is handiger. Waaróm eet iemand teveel voor de behoefte, waar gaat het in dat lijf/hoofd mis
Mee eens, die vraatzucht is niet goed. Maar daar nu wet en regelgeving aan te verbinden. Ik denk dat er andere prioriteiten liggen in dit land.
Check it out
  dinsdag 12 januari 2021 @ 00:33:12 #216
14505 OProg
A Life in Music
pi_197354804
quote:

[..]

Ik ben blij dat hij het zegt. Het is echt niet de oplossing voor dit alles. Maar ik zie ook gewoon om me heen mensen waar je eigenlijk wel van kan inschatten dat het niet best af gaat lopen op deze manier. Uiteraard heb je nooit de zekerheid voor niemand maar je kan het wel positief meehelpen.

En ik hoop zo al sinds zo ongeveer Maart dat dit toch voor veel mensen het signaal is dat veel te zwaar zijn, amper wat doen qua beweging en bijvoorbeeld 'zo nu en dan gezellig roken" wat ondertussen nagenoeg de hele week is toch iets is dat stopt. :)

Ik ben oprecht blij dat een collega dat opgepakt heeft. Stoppen met roken. Wandelen wandelen en blijkbaar wandelen en nu al 15 kilo kwijt en veel fitter wat hij zei. Dan brengt deze periode in mijn optiek ook iets moois. :)
pi_197354813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:21 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar zeker in deze tijden is comfort ook een belangrijke keuze.
Ik heb het opgelost door naar de supermarkt te lopen en zo alsnog aan mijn dagelijkse beweging te komen, maar er zijn genoeg mensen die alsnog de auto pakken.
pi_197354816
Zulke figuren roepen sowieso elke week weer wat anders. Als er morgen een stijging is dan is het weer alle hens aan dek. Alsof het FOK! Users zijn O-)

Uiteindelijk denk ik niet dat het heel moeilijk voor ze word om de verlenging te verantwoorden. We willen naar een punt waar het BCO weer wat meer toe voegt. Naar een punt waarbij je meer kan versoepelen dan enkel de scholen. Beter even doortasten.
pi_197354819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Als ik in de supermarkt mijn spulletjes op de band leg, denk ik vaak van: dit eindigt dus uiteindelijk allemaal in mijn lijf. Als ik hem dan voor de helft met troep heb gevuld, word ik zo ontzettend naar van dat idee dat ik dit heel snel afleer. Ook maar goed dat ik daar die 'keuze' kan maken, want zodra ik snoeperij etc in huis heb, blijf ik er maar moeilijk af.
Overigens nu ik lastiger goed kan sporten, val ik juist af, dus dat is weer mijn 'struggle'.
Ja persoonlijk haal ik ook nooit echt veel snoep. Als ik het in huis haal gaat het vrijwel altijd dezelfde dag op en zijn er weinig remmen meer. Dus ik haal het gewoon niet, daarom vind ik het soms ook wel vervelend als ik dan bij familie kom en ze een banketstaaf of zo mee krijg. Allemaal onnodig en past niet echt in mijn voedingspatroon.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 00:40:27 #220
408813 crew  trein2000
pi_197354833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zulke figuren roepen sowieso elke week weer wat anders. Als er morgen een stijging is dan is het weer alle hens aan dek. Alsof het FOK! Users zijn O-)

Uiteindelijk denk ik niet dat het heel moeilijk voor ze word om de verlenging te verantwoorden. We willen naar een punt waar het BCO weer wat meer toe voegt. Naar een punt waarbij je meer kan versoepelen dan enkel de scholen. Beter even doortasten.
Je moet dit communicatief slim aanpakken. Want dat soort roepers dat versterkt mekaar alleen maar. Je moet daar slim mee omgaan. En dat is tot nu toe niet hun sterkste punt gebleken.
zie email 27 oktober
pi_197354885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er ontstaan hier inderdaad geen anti-Britse sentimenten
Jawel.
pi_197354914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je ziet het gedoe gewoon weer van ver aankomen. Ik snap dit echt niet.
Wel fijn dat dit extra druk op het kabinet zet, dubbel met de aankomende verkiezingen. Ik heb wel weer eens trek in kbbq binnenkort in m'n favo restaurant 😋

Hoe meer niet versoepelen politieke sudoku wordt gemaakt hoe blijer ik ben.

Éxtra bonus: twee belangrijke oppositiepartijen zijn extreem rechts, dus ze moeten ook nog bedenken wie klaarstaat die zetels van hun over te nemen 🤔
#WeesGeenWhales
  dinsdag 12 januari 2021 @ 01:06:11 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197354915
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 00:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Jawel.
Rondom Covid? :D
  dinsdag 12 januari 2021 @ 01:08:14 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197354923
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Oh ik heb geen idee hoeveel er exact liggen hoor. Ik weet alleen dat er geen stress is en dat ze de druk momenteel makkelijk aankunnen. Daar ging het overigens niet echt om, de doorwijzing naar BNW door een mod vond ik ongepast.
pi_197355031
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 01:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Rondom Covid? :D
Ja, gecombineerd met Brexit. Maar is ook niet relevant voor mijn punt.
pi_197355151
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:42 schreef Freudie het volgende:

Ah ja, en dan gaan we verder:

Since 1987/88, the largest percentage reductions in bed numbers have occurred in mental illness and learning disability beds as a result of long-term policies to move these patients out of hospital and provide care in the community.

Laten we doorgaan:

Dus meer IC bedden.

Je vergelijkt zaken die niet kunnen, je kan niet alle bedden met elkaar vergelijken. Een hoop bedden zijn verplaatst en worden niet meer meegeteld. Ja het worden er minder, maar hier vergelijken we 2019 met 2020, en die zijn nagenoeg gelijk. Even de cijfers voor General en Acute: van 2018 t/m 2020: een daling van...900 bedden. Er vergeleken met toen: 7000 bedden minder beschikbaar.

Oh ja, ziektepercentage december: rond de 85k mensen minder beschikbaar.
Nee we gaan niet verder.

Mijn post betrof de constante afname van het aantal ziekenhuisbedden in de UK sinds 2000, van 245.000 naar 165.000.
En dan begin jij over de afname van het aantal bedden voor psychiatrische patiënten sinds 1987. Misschien moet je de bedden in 1954 er ook bijhalen.

Anyway, in totaal elk jaar fors minder bedden, en heden toch meer beschikbare bedden dan alle voorgaande jaren ondanks de pandemie en bovenmatig besmettelijke covid variant. Overzicht heb ik reeds geplaatst.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:06:11 #227
80382 manny
30 is best veel
pi_197355649
Hehe.

De Speld:

Vrouw die het nieuws niet leest snapt niet waarom ze geen antwoorden krijgt op haar vragen over het coronavaccin

Kim (35) heeft ‘een hele hoop vragen’ over het coronavaccin. Zolang de vrouw die het nieuws niet volgt geen antwoorden krijgt op die vragen is ze niet van plan zich te laten vaccineren.

“Hoe kan het dat het vaccin zo snel is goedgekeurd? Wat weten we over de langetermijneffecten? Gaan ze het vaccin verplichten?”, vraagt Kim zich af. “Ik zou daar wel eens antwoorden op willen krijgen. Ik lees namelijk de krant nooit en kijk ook geen journaal, dus ik weet niet dat die vragen daar al tientallen keren uitvoerig zijn beantwoord.”

Kim benadrukt dat ze geen complotdenker is en alleen maar vragen stelt. “Ik snap niet waarom mensen die dit soort twijfels uiten door het nieuws, dat ik dus niet volg, worden weggezet als wappies. Dat vind ik veel te makkelijk. Als je mensen zo makkelijk wegzet laat je alleen maar merken dat je niet echt nieuwsgierig bent.”
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197355731
Experts pleiten voor hard ingrijpen: Avondklok, visiteverbod en strenger handhaven

Met het oog op de Britse variant - die nu nog smeult, maar mogelijk ontaardt in een grote brand - is verlenging van de lockdown niet voldoende, stellen critici. Het moet nog véél strenger: langer afwachten kan volgens hen resulteren in een grote derde golf. Maar wat kunnen we nog doen?

‘Een complete, on-Nederlands strenge lockdown', is het enige wat ons land kan behoeden voor de ellende die de Britten nu over zich heen krijgen, schreef microbioloog Rosanne Hertzberger zaterdag in NRC. ,,We moeten de huidige regels stringenter naleven en handhaven, en serieus nadenken over extra maatregelen”, zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en lid van het Red Team, dat vanaf de zijlijn het kabinetsbeleid van advies en commentaar voorziet.

De zorgen van de twee worden gevoed door de dreiging van ‘de Britse variant’, en de harde wiskundige logica die die virusmutatie met zich meesleept. Het gaat allemaal om het reproductiegetal, de inmiddels beroemde R. Dat geeft aan hoeveel mensen het virus krijgen van elke besmette persoon. Als de R op 1 ligt, besmetten honderd patiënten honderd anderen. Bij een R van 1,1, besmetten honderd patiënten honderdtien anderen. En als de R op 1,5 ligt, zijn dat er honderdvijftig.

De Britse variant van het coronavirus zou een bonus van 0,4 tot 0,7 geven aan de R, blijkt uit voorlopige schattingen aan de overkant van de Noordzee. Volgens de meest recente schatting van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) ligt het reproductiegetal in Nederland rond de 0,9. Als we even aannemen dat daar 0,5 bijkomt wanneer de Britse variant de boel overneemt, zou dat dus 1,4 worden.

Terug naar de honderd patiënten van net. Bij een R van 0,9 zorgen die een dag of vijf later - de tijd die het virus gemiddeld nodig heeft voor een nieuwe besmetting - voor 90 gevallen. Weer een cyclus later komen er 81 nieuwe patiënten bij (90 keer 0,9), en de volgende cyclus later 73 (81 keer 0,9). Bij elkaar zijn er na een dag of 15 dus 344 coronagevallen: 100 plus 90 plus 81 plus 73.

Nu een situatie waarin de Britse variant regeert, met een R van 1,4 dus. Honderd gevallen maken na één cyclus 140, daarna 196 (140 keer 1,4), vervolgens 274. Het resultaat in dezelfde periode als hierboven: 710 positieve gevallen, ruim twee keer zoveel als bij het eerste voorbeeld.

Weer een cyclus later is het verschil nog véél groter: 1100 tegenover 410. Het is de keiharde wet van exponentiële groei, waarbij een op het oog niet eens zo heel groot verschil in het reproductiegetal enorme gevolgen heeft.

In de praktijk kan dat betekenen dat de huidige lockdown die in elk geval enigszins effectief lijkt, met een dominante Britse variant plots volstrekt onvoldoende is. Áls bovenstaand rekenvoorbeeld praktijk wordt - of en vooral wanneer dat zou gebeuren is moeilijk te voorspellen - wordt de druk op de ziekenhuizen al snel enorm. Het aantal mensen met complicaties zal verhoudingsgewijs net zo hard groeien als het aantal besmettingen. Dus, zeggen Hertzberger en Schellekens: grijp nu al hard in.

De vraag is wel wat we nog kunnen doen - we zitten al in de strengste lockdown tot nu toe. Hertzberger pleit onder meer voor een visiteverbod. Dat is een van de weinige punten waarop de huidige lockdown nog strenger kan. Je mag met twee mensen ergens op bezoek. Dat zou kunnen worden omgezet in een dringend ‘Blijf Thuis’, zoals in het Verenigd Koninkrijk.

Schellekens noemt daarnaast nog reisbeperkingen (alleen reizen binnen de regio), verplicht thuiswerken tenzij, en de avondklok als mogelijke extra opties. Maar hij vindt vooral dat er winst geboekt kan worden door bestaande maatregelen veel strenger te handhaven. Als voorbeeld noemt hij het afstand houden, het samenscholen en de quarantaineregel. ,,Zolang maar 20 procent die naleeft, is bron- en contactonderzoek ook zinloos. Je zou kunnen overgaan tot sancties.”

,,De Tweede Kamer heeft via een motie gevraagd om een ‘quarantainepakket’: je moet mensen motiveren, ondersteunen en faciliteren, maar ook controleren, waarschuwen en zo nodig ook sancties uitdelen. Quarantaine doe je niet voor jezelf, maar om anderen niet te besmetten. Sancties zijn vervelend en on-Nederlands, maar niet ingrijpen werkt ontmoedigend voor de goedwillenden.”

Hertzberger is ervan overtuigd dat een nog strengere lockdown onvermijdelijk is. Als we het nu niet doen, schrijft ze, dan is het over een paar weken alsnog zo ver. Schellekens is het met haar eens: ,,Als we het aantal besmettingen nu niet serieus omlaag brengen, gaat het allemaal nog veel langer duren en kom je nóóit uit de lockdown.”
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197355799
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:21 schreef RipCity het volgende:
Experts pleiten voor hard ingrijpen: Avondklok, visiteverbod en strenger handhaven

Met het oog op de Britse variant - die nu nog smeult, maar mogelijk ontaardt in een grote brand - is verlenging van de lockdown niet voldoende, stellen critici. Het moet nog véél strenger: langer afwachten kan volgens hen resulteren in een grote derde golf. Maar wat kunnen we nog doen?

‘Een complete, on-Nederlands strenge lockdown', is het enige wat ons land kan behoeden voor de ellende die de Britten nu over zich heen krijgen, schreef microbioloog Rosanne Hertzberger zaterdag in NRC. ,,We moeten de huidige regels stringenter naleven en handhaven, en serieus nadenken over extra maatregelen”, zegt Wim Schellekens, oud-hoofdinspecteur van de Inspectie Gezondheidszorg en lid van het Red Team, dat vanaf de zijlijn het kabinetsbeleid van advies en commentaar voorziet.

De zorgen van de twee worden gevoed door de dreiging van ‘de Britse variant’, en de harde wiskundige logica die die virusmutatie met zich meesleept. Het gaat allemaal om het reproductiegetal, de inmiddels beroemde R. Dat geeft aan hoeveel mensen het virus krijgen van elke besmette persoon. Als de R op 1 ligt, besmetten honderd patiënten honderd anderen. Bij een R van 1,1, besmetten honderd patiënten honderdtien anderen. En als de R op 1,5 ligt, zijn dat er honderdvijftig.

De Britse variant van het coronavirus zou een bonus van 0,4 tot 0,7 geven aan de R, blijkt uit voorlopige schattingen aan de overkant van de Noordzee. Volgens de meest recente schatting van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) ligt het reproductiegetal in Nederland rond de 0,9. Als we even aannemen dat daar 0,5 bijkomt wanneer de Britse variant de boel overneemt, zou dat dus 1,4 worden.

Terug naar de honderd patiënten van net. Bij een R van 0,9 zorgen die een dag of vijf later - de tijd die het virus gemiddeld nodig heeft voor een nieuwe besmetting - voor 90 gevallen. Weer een cyclus later komen er 81 nieuwe patiënten bij (90 keer 0,9), en de volgende cyclus later 73 (81 keer 0,9). Bij elkaar zijn er na een dag of 15 dus 344 coronagevallen: 100 plus 90 plus 81 plus 73.

Nu een situatie waarin de Britse variant regeert, met een R van 1,4 dus. Honderd gevallen maken na één cyclus 140, daarna 196 (140 keer 1,4), vervolgens 274. Het resultaat in dezelfde periode als hierboven: 710 positieve gevallen, ruim twee keer zoveel als bij het eerste voorbeeld.

Weer een cyclus later is het verschil nog véél groter: 1100 tegenover 410. Het is de keiharde wet van exponentiële groei, waarbij een op het oog niet eens zo heel groot verschil in het reproductiegetal enorme gevolgen heeft.

In de praktijk kan dat betekenen dat de huidige lockdown die in elk geval enigszins effectief lijkt, met een dominante Britse variant plots volstrekt onvoldoende is. Áls bovenstaand rekenvoorbeeld praktijk wordt - of en vooral wanneer dat zou gebeuren is moeilijk te voorspellen - wordt de druk op de ziekenhuizen al snel enorm. Het aantal mensen met complicaties zal verhoudingsgewijs net zo hard groeien als het aantal besmettingen. Dus, zeggen Hertzberger en Schellekens: grijp nu al hard in.

De vraag is wel wat we nog kunnen doen - we zitten al in de strengste lockdown tot nu toe. Hertzberger pleit onder meer voor een visiteverbod. Dat is een van de weinige punten waarop de huidige lockdown nog strenger kan. Je mag met twee mensen ergens op bezoek. Dat zou kunnen worden omgezet in een dringend ‘Blijf Thuis’, zoals in het Verenigd Koninkrijk.

Schellekens noemt daarnaast nog reisbeperkingen (alleen reizen binnen de regio), verplicht thuiswerken tenzij, en de avondklok als mogelijke extra opties. Maar hij vindt vooral dat er winst geboekt kan worden door bestaande maatregelen veel strenger te handhaven. Als voorbeeld noemt hij het afstand houden, het samenscholen en de quarantaineregel. ,,Zolang maar 20 procent die naleeft, is bron- en contactonderzoek ook zinloos. Je zou kunnen overgaan tot sancties.”

,,De Tweede Kamer heeft via een motie gevraagd om een ‘quarantainepakket’: je moet mensen motiveren, ondersteunen en faciliteren, maar ook controleren, waarschuwen en zo nodig ook sancties uitdelen. Quarantaine doe je niet voor jezelf, maar om anderen niet te besmetten. Sancties zijn vervelend en on-Nederlands, maar niet ingrijpen werkt ontmoedigend voor de goedwillenden.”

Hertzberger is ervan overtuigd dat een nog strengere lockdown onvermijdelijk is. Als we het nu niet doen, schrijft ze, dan is het over een paar weken alsnog zo ver. Schellekens is het met haar eens: ,,Als we het aantal besmettingen nu niet serieus omlaag brengen, gaat het allemaal nog veel langer duren en kom je nóóit uit de lockdown.”
Ja maar hey dat kan niet.
De scholen moeten open de 25e.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:33:43 #230
346939 Janneke141
pi_197355803
En hoe lang zouden we dat dan moeten doen, mevrouw Hertzberger?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:34:56 #231
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197355811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:21 schreef RipCity het volgende:

quote:
Ik beken onmiddellijk schuld, ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afkondigen-a4026839

Het blijft een vreemde gewaarwording dat mensen die zelf constant de grenzen van het huidige beleid opzoeken voorstander zijn van strengere maatregelen.

Maar dat zien we in dit topic ook regelmatig voorbij komen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197355815
Laat ze gewoon hun muil houden en thuis avondklok op hun partner zetten.
quote:
Wat zijn dit voor wereldvreemden? Mensen motiveren door nog strengere maatregelen te nemen?
Go hard or go home
pi_197355832
Als je in de avond niet buitenkomt uit jezelf is dat prima.
Wil je avondklok, maak je zelf je eigen avondklok.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:54:28 #234
445514 DonDruiper
pi_197355959
Nog strenger.. nog strenger!

Asjeblieft zeg.. mijn leven bestaat momenteel uit werken en in de avond een wandeling.

Mijn uitje is 10 minuten naar de supermarkt.
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:58:58 #235
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197355991
twitter

*O*
pi_197356013
Gewoon een lockdown over de lockdown heen en online shoppen verbieden. Dit zorgt toch voor mobilitieit en contact. Thuisbezorgd uit de lucht. Ga maar gras eten.

Wat een debielen. Dalen de cijfers eindelijk wat, beginnen ze over het motiveren van mensen door nog meer maatregelen te nemen. Dat volk verdient helemaal geen ruimte om hun enge gedachtes te uiten.
Go hard or go home
pi_197356017
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:54 schreef DonDruiper het volgende:
Nog strenger.. nog strenger!

Asjeblieft zeg.. mijn leven bestaat momenteel uit werken en in de avond een wandeling.

Mijn uitje is 10 minuten naar de supermarkt.
Dat, min het werken. In plaats daarvan praat ik nu tegen de planten en geef ik mijn kat yogales :r Echt wat mankeert die mensen!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197356020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:01 schreef josja het volgende:

[..]

Dat, min het werken. In plaats daarvan praat ik nu tegen de planten en geef ik mijn kat yogales :r Echt wat mankeert die mensen!
Mijn honden zijn inmiddels erg bedreven in the up- and down dog.
Go hard or go home
pi_197356036
En nog iets. Zulk volk moet je naar BNW sturen. Zij zijn nog gevaarlijker, zij pleiten nl om je vrijheid te beperken. Zij willen voor de gehele bevolking uitmaken hoe zij moeten leven. De wappies worden hier altijd doorverwezen en weggezet als staatsmongolen maar daar horen aanhangers van The Red Team ontzettend bij. Alleen noemen we de ene groep Wappies en de andere Experts.
Go hard or go home
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:05:01 #240
445514 DonDruiper
pi_197356048
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:02 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn honden zijn inmiddels erg bedreven in the up- and down dog.
Als ik de riem pak van mijn hond, kijkt hij mij weer aan zo van.. wil ie nou godverdomme alweer een blokje om :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197356058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:05 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als ik de riem pak van mijn hond, kijkt hij mij weer aan zo van.. wil ie nou godverdomme alweer een blokje om :')
Die beesten zijn straks ook gewoon aan het eind van hun latijn.
Go hard or go home
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:06:59 #242
445514 DonDruiper
pi_197356064
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Die beesten zijn straks ook gewoon aan het eind van hun latijn.
Z'n voetkussentjes zijn al haast weg :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197356083
https://www.parool.nl/ned(...)schadelijk~be4881c1/

Gelukkig worden dit soort geluiden steeds luider.

Hulde hoogleraar!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:20:50 #244
346939 Janneke141
pi_197356193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:09 schreef JosMert het volgende:

Hulde hoogleraar!
Nou moeten er ook nog mensen naar gaan luisteren.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:21:33 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197356201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:09 schreef JosMert het volgende:

Hulde hoogleraar!
Hear hear
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197356240
Nieuw scrabblewoord: vaccinatievoordringer

https://www.hartvannederl(...)ccinatie-wachtlijst/
pi_197356259
Maar door die voordringers zijn de vaccins opperdepop.
pi_197356260
Maar een eventueel strengere lockdown zou zijn vanwege die Engelse mutatie?
pi_197356285
Ja een strengere lockdown. Het is een idee om de britse variant in toom te houden. Maar wat ook een idee is is om dat moderna vaccin straks weer niet weken op de plank te hebben liggen, maar om het meteen te gaan gebruiken.

En ben het helemaal eens met die gezondheidsraad. De acute zorg heeft zijn vaccin gehad en nu is het de beurt aan de 60 plussers (als eerste die met een onderliggende kwaal). En niet pas vanaf morgen, nee vanaf nu. Zet verdorie het leger in om te assisteren en ga alle verpleeghuizen af. De administratie volgt later wel.

Als dat ook niet afdoende is kan die strengere lockdown altijd nog. Maar als je wekenlang die vaccins op de plank laat liggen zal er weinig draagvlak zijn voor een strengere lockdownd.
pi_197356286
En ondertussen komen er dagelijks vluchten binnen in Nederland vanuit de 🇬🇧.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:29:59 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197356294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef quirina het volgende:
En ondertussen komen er dagelijks vluchten binnen in Nederland vanuit de 🇬🇧.
En boten en treinen en auto’s
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197356299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En boten en treinen en auto’s
En vrachtverkeer. Lekker heen en weer met spullen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:31:11 #253
346939 Janneke141
pi_197356304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:25 schreef quirina het volgende:
Nieuw scrabblewoord: vaccinatievoordringer

https://www.hartvannederl(...)ccinatie-wachtlijst/
Het woord is niet helemaal netjes. Er krijgen mensen een uitnodiging die hem eigenlijk nog niet zouden moeten krijgen. Voordringers wurmen zichzelf ertussen. In dit geval gaat het meer om mensen die een uitnodiging krijgen, en op basis van die uitnodiging een afspraak maken.
pi_197356348
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het woord is niet helemaal netjes. Er krijgen mensen een uitnodiging die hem eigenlijk nog niet zouden moeten krijgen. Voordringers wurmen zichzelf ertussen. In dit geval gaat het meer om mensen die een uitnodiging krijgen, en op basis van die uitnodiging een afspraak maken.
Ik begreep dat Hugo daarvoor verantwoordelijk is.
En als ik Ingrid uit het personeelsrestaurant zou zijn met die oproep ging ik ook heen.
pi_197356358
quote:
Ik beken onmiddellijk schuld, ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Van dat stukje van Hertzberger. De hypocrisie druipt eraf. Ik doe het wel, maar hoop dat een ander het niet doet. Om me te laten stoppen het te doen heeft iedereen strengere regels nodig, niet alleen ik. Beetje dezelfde denkwijze als wat @capricia gisteren noemde, over de school van ‘r kinderen.

Als zij niet hoopt dat anderen niet afspreekt met jan en alleman maar het gewoon niet doet zit ik straks wellicht korter in lockdown, dus bedankt Rozanne!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 08:43:14 ]
pi_197356366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

En als ik Ingrid uit het personeelsrestaurant zou zijn met die oproep ging ik ook heen.
pi_197356384
quote:
Ja leuk joh. Wat zou je zelf doen als de oproep op je deurmat ligt?
pi_197356385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waar maken we ons ook weer druk om? Het zijn niet de aantallen die het verschil gaan maken.

Om het ook een beetje in perspectief te plaatsen:
https://public.flourish.studio/visualisation/4933566/
pi_197356409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van dat stukje van Hertzberger. De hypocrisie druipt eraf. Ik doe het wel, maar hoop dat een ander het niet doet. Om me te laten stoppen het te doen heeft iedereen strengere regels nodig, niet alleen ik. Beetje dezelfde denkwijze als wat @:capricia gisteren noemde, over de school van ‘r kinderen.
Ik snap die manier van redeneren ook niet zo... doet me denken aan de gezeur om een mondkapjesplicht, half NL was ineens voor, maar je zag vrijwel niemand met een kapje lopen. Het moest eerst van hogerhand opgelegd worden schijnbaar. Nooit begrepen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197356433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:42 schreef josja het volgende:

[..]

Ik snap die manier van redeneren ook niet zo... doet me denken aan de gezeur om een mondkapjesplicht, half NL was ineens voor, maar je zag vrijwel niemand met een kapje lopen. Het moest eerst van hogerhand opgelegd worden schijnbaar. Nooit begrepen.
Ik vind het vooral bizar dat ze met droge ogen kan zeggen: ja ik doe ‘t, maar ik hoop dat een ander het niet doet. Maar dat komt bijna niet voor

Dat lees ik als: ik had gehoopt dat anderen zich eraan hielden, maar blijkbaar doen ze dat niet, dus ik vind strengere maatregelen voor iedereen nodig.
pi_197356439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar maken we ons ook weer druk om? Het zijn niet de aantallen die het verschil gaan maken.

Natuurlijk maakt dit geen verschil. En het is en blijft personeel uit een zorginstelling.
Bovendien lijkt het mij dat je een oproep in je bezit moet hebben?
En die moet toch ergens vandaan komen.
pi_197356459
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:45 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dit geen verschil. En het is en blijft personeel uit een zorginstelling.
Klopt. Overigens ligt de 'schuld' ook bij de ziekenhuizen zelf. Wij hebben zelf een lijst aangeleverd met personeel die wij als eerst gevaccineerd wilde hebben.

Enkelen zijn extra gevaccineerd als er op einde van de dag nog wat over was.

Ik vind het nieuws van niks. We gaan ons toch niet druk maken om een paar honderd mensen die te vroeg zijn gevaccineerd?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:47:09 #263
346939 Janneke141
pi_197356461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is inderdaad een stuk belangrijker om alles wat we nu nog in de vriezer hebben liggen, zo snel mogelijk in (oudere) mensen te gaan jassen.

Was het ook niet zo dat ziekenhuizen de doses die ze 'overhielden' omdat ze meer uit een potje kunnen halen naar eigen inzicht mochten gebruiken?
pi_197356492
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een stuk belangrijker om alles wat we nu nog in de vriezer hebben liggen, zo snel mogelijk in (oudere) mensen te gaan jassen.

Was het ook niet zo dat ziekenhuizen de doses die ze 'overhielden' omdat ze meer uit een potje kunnen halen naar eigen inzicht mochten gebruiken?
Mee eens.

En ja. De meeste mensen die de vaccinaties zetten zijn om die reden ook zelf gevaccineerd. Maar in principe werd dagelijks einde dag verdeeld wat er over was over de mensen die nog aanwezig waren. Ging overigens niet om grote aantallen. Dichte flacons hebben wij verplaatst naar een ziekenhuis dat tekort kwam.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 08:49:38 #265
5428 crew  miss_sly
pi_197356493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat ze met droge ogen kan zeggen: ja ik doe ‘t, maar ik hoop dat een ander het niet doet. Maar dat komt bijna niet voor

Dat lees ik als: ik had gehoopt dat anderen zich eraan hielden, maar blijkbaar doen ze dat niet, dus ik vind strengere maatregelen voor iedereen nodig.
Ik lees dat hopen dat een ander het niet doet vooral als 'hopen dat degene waarmee je een afspraak plant zal zeggen dat diegene lieve rniet afspreekt omdat ze voorzichtig zijn' en op die manier jou ook dwingt om dan maar geen afspraak te maken.

Maar hoe dan ook is dat wel een terugkomend probleem bij de meerderheid van de mensen, denk ik. Bijna iedereen heeft zijn uitzonderingen en zijn goede redenen om zich (een keer, eventjes, net zo lang tot het strenger wordt) niet aan (een deel van) de maatregelen te houden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:52:56 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197356541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef aartstyle het volgende:
Ja een strengere lockdown. Het is een idee om de britse variant in toom te houden. Maar wat ook een idee is is om dat moderna vaccin straks weer niet weken op de plank te hebben liggen, maar om het meteen te gaan gebruiken.

En ben het helemaal eens met die gezondheidsraad. De acute zorg heeft zijn vaccin gehad en nu is het de beurt aan de 60 plussers (als eerste die met een onderliggende kwaal). En niet pas vanaf morgen, nee vanaf nu. Zet verdorie het leger in om te assisteren en ga alle verpleeghuizen af. De administratie volgt later wel.

Als dat ook niet afdoende is kan die strengere lockdown altijd nog. Maar als je wekenlang die vaccins op de plank laat liggen zal er weinig draagvlak zijn voor een strengere lockdownd.
Datzelfde leger waarop bezuinigd is tot het punt dat ze bij oefeningen pang moeten roepen? En waarover gegild wordt zodra ze de straten in rollen dat we naar een politiestaat toe gaan?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:55:18 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356569
Van zo'n Hertzberger vraag ik me altijd af waarom ze ooit bekend is geworden en hoe we daar weer vanaf kunnen komen.
pi_197356598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Datzelfde leger waarop bezuinigd is tot het punt dat ze bij oefeningen pang moeten roepen? En waarover gegild wordt zodra ze de straten in rollen dat we naar een politiestaat toe gaan?
Dat klopt wel, maar dan nog kunnen ze heel goed helpen.
pi_197356612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef aartstyle het volgende:

Wat ook wel jammer is, is dat wij ons vaccinatiecentrum weer hebben afgebouwd. We hadden de hele infrastructuur goed geregeld. Met iets meer optimalisatie konden we >1000 per dag vaccineren.

Jammer dat er geen samenwerking is gevonden met de GGD. Al was het maar tijdelijk.
pi_197356616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:35 schreef Noek het volgende:
Laat ze gewoon hun muil houden en thuis avondklok op hun partner zetten.
[..]

Wat zijn dit voor wereldvreemden? Mensen motiveren door nog strengere maatregelen te nemen?
'Motiveren' door hogere boetes zullen ze wel bedoelen.

Deze mafklappers pleiten voor ¤1000,- boete bij het overtreden van de regels. :')
https://nos.nl/liveblog/2(...)-naar-1000-euro.html
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:00:19 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:45 schreef Xqtress het volgende:

[..]

De voordringers werken ook in zorginstellingen. Als het toch gaat om de creatie van de ring om zo'n huis, dan heeft het inenten van de cateringcrew ook nog wel effect.
pi_197356662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat ook wel jammer is, is dat wij ons vaccinatiecentrum weer hebben afgebouwd. We hadden de hele infrastructuur goed geregeld. Met iets meer optimalisatie konden we >1000 per dag vaccineren.

Jammer dat er geen samenwerking is gevonden met de GGD. Al was het maar tijdelijk.
Ja, diverse ziekenhuizen hebben al vaak contact gezocht met de instanties om te helpen. Kregen allemaal geen respons of het antwoord dat het niet nodig was.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:07:05 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jullie moeten komende maand nog wel weer de rest van het personeel inenten toch?
pi_197356728
Weer een mooi voorbeeld van hoe we zaken regelen in dit land :7

Vanuit landelijk moet de VVT cohorten gaan maken voor positieve patiënten. Die verwachten ze te krijgen vanuit het ziekenhuis.

Wij hebben hier helemaal geen behoefte aan. Wij hebben juist behoefte aan plek voor ex-positieve patiënten of reguliere patiënten.
Die plek is er nu steeds minder, want de capaciteit van VVT wordt ingezet op vrijwel lege cohorten.

Wat moet ik hier nou weer mee :') @chratnox
pi_197356729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jullie moeten komende maand nog wel weer de rest van het personeel inenten toch?
Nee want die gaan volgens mij gewoon via de GGD. De normale weg zeg maar.
pi_197356763
Breaking. Kabinet kan vanavond avondklok gaan instellen.

Bron: rtlnieuws
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:12:18 #277
445514 DonDruiper
pi_197356771
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:11 schreef JosMert het volgende:

Ik hoop dat we vanaf morgen nog wel mogen poepen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197356786
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wel als je dat gewoon op je eigen wc doet.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:13:44 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197356790
Als ik die plannen zie voor nog strengere regels denk ik ook van doe maar niet.
Er haken eventueel mensen af die zich nu wel bijna altijd aan de regels houden. De mensen die nu al schijt hebben aan de regels gaan zich er niet beter door gedragen. Denk dat we nu wel redelijk aan een max zitten qua strengheid. Of je moet strenger gaan handhaven (denk bijvoorbeeld aan de school van @capricia) , maar daar hebben ze de mankracht niet voor. Hopelijk laten ze het zo.
pi_197356792
quote:

[..]

Nee, dan gaan de rioolwatercijfers omhoog. Je houdt het de komende 3 weken maar in ;)
pi_197356800
quote:

[..]

Daar betaal je al belasting voor.
pi_197356804
twitter
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:14:35 #283
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197356807
quote:

quote:
Kabinet werkt aan avondklok, maar grote weerstand bij burgemeesters en regeringsfracties
Dus geen zekerheid..
pi_197356813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:13 schreef Momo het volgende:
Als ik die plannen zie voor nog strengere regels denk ik ook van doe maar niet.
Er haken eventueel mensen af die zich nu wel bijna altijd aan de regels houden. De mensen die nu al schijt hebben aan de regels gaan zich er niet beter door gedragen. Denk dat we nu wel redelijk aan een max zitten qua strengheid. Of je moet strenger gaan handhaven (denk bijvoorbeeld aan de school van @:capricia) , maar daar hebben ze de mankracht niet voor. Hopelijk laten ze het zo.
Dat het kabinet het wilt en de burgemeesters niet was meestal andersom, dus geeft al de faalheid aan van het beleid.

Wordt dus toch nog spannend vanavond
pi_197356816
quote:

Ze kunnen zoveel
lol
pi_197356817
quote:

Ik krijg nu bijna zin om te gaan protesteren. Je laat je toch niet gevangen nemen.
pi_197356820
Geen woorden meer voor. Wat een ellende allemaal. Ben niet tegen de maatregel overigens, want als het nodig is dan is het nodig. Maar dit doet echt pijn.
pi_197356823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:14 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Dus geen zekerheid..
Ja, maar ook kans dat het vanavond wordt afgekondigd. Staat in zelfde artikel
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:16:10 #289
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_197356837
Was een fokkin verlengen niet genoeg.
Mensen gevangen zetten wtf/
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:16:35 #291
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197356840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:14 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Dus geen zekerheid..
Lijkt me ook alleen haalbaar als je het keihard kan handhaven en we hebben al nauwelijks politie op straat dus dat gaat niet gebeuren.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 09:16:40 #292
446930 crew  ESF1Gamer
pi_197356843
quote:

Als dat zo is, dan ga ik wel balen. Dus meestal 's avonds boodschappen, dan is het veel rustiger in de supermarkt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197356849
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Nee flikker op. Met je schijtmaatregelen. Huidige lockdown verlengen en zien wat daar van komt. Later ingrijpen kan altijd nog.
Zonder wrijving geen glans
pi_197356850
Wat een drama rond die avondklok. Hij is al 100x overwogen. Wees een vent en kondig hem af, want hij is aantoonbaar effectief gebleken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:17:04 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197356852
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:16 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan ga ik wel balen. Dus meestal 's avonds boodschappen, dan is het veel rustiger in de supermarkt.
Avondklok is in een meeste landen toch van 22:00 tot 06:00 ofzo?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:17:07 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197356854
quote:

ze worden daar ook gek mocht dat doorgaan
pi_197356855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:15 schreef aartstyle het volgende:
Geen woorden meer voor. Wat een ellende allemaal. Ben niet tegen de maatregel overigens, want als het nodig is dan is het nodig. Maar dit doet echt pijn.
Wat zou een avondklok toevoegen? Iedere dag vóór 18.00uur een stormloop bij de supermarkten?
pi_197356861
quote:
In verschillende Europese landen is een avondklok al ingevoerd, maar in Nederland heeft het kabinet telkens voor andere maatregelen gekozen.
En in die landen gaat het nu dan ook super. Uiteraard kan dan gezegd worden 'maar zonder was het nog veel erger geweest' maar nergens is aangetoond dat een avondklok wel effectief is terwijl het best een rigoureuze maatregel is. Zelfs als je in de avond nooit de deur uit gaat, gewoon dat idee van niet meer die vrijheid te hebben om, als je dat leuk vind, 23:00 een ommetje te maken, verschrikkelijk.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:17:58 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197356863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Wat zou een avondklok toevoegen? Iedere dag vóór 18.00uur een stormloop bij de supermarkten?
Als je dan een avondje bij vrienden gaat zuipen moet je een slaapzak meenemen of de bank claimen. Opzich wel gezellig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:18:03 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356864
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:16 schreef Confetti het volgende:
Wat een drama rond die avondklok. Hij is al 100x overwogen. Wees een vent en kondig hem af, want hij is aantoonbaar effectief gebleken.
Dit is bs.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:18:15 #301
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197356868
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:15 schreef aartstyle het volgende:
is het nodig en hoe is het dat te handhaven zonder dat het eng wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')