abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197346392
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:20 schreef Za het volgende:

[..]

Aantal nog beschikbare bedden is 3 keer zo hoog.
quote:
In total, NHS hospitals in England have about 7,000 fewer available beds than usual.
Er zijn dus minder bedden beschikbaar
quote:
Increased critical care beds and patients, which require more intensive staffing
1 bed kost meer mensen, dus nog minder mogelijk
quote:
During the first wave in April, 6.7% of staff were absent from work, compared with 4% in the previous year.
Minder mensen beschikbaar, want die worden ook ziek
quote:
So while hospitals are feeling these increased winter pressures, they need to ensure that they still have that wiggle room.
Ze houden dus iets meer % gezien aan ruimte, zodat ze ruimte hebben om toch mensen op te nemen. Dus, minder mensen beschikbaar, meer mensen nodig per bed, dus aantal bedden dat bediend kan worden is minder EN er zijn minder bedden.
De % in het plaatje zijn op basis van hetzelfde totaal aantal bedden.
Zo duidelijker?
pi_197346407
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En dus 22 in de klas. 8 kinderen online bij de dagsluiting.
En een juf die aangeeft dus niet echt de dag online af te kunnen afsluiten omdat er 22 kinderen in haar klas wachten.
Dit is het enige contactmoment van mijn kind met school.
Alle opdrachten worden gewoon gemaild met her en der YT-instructiefilmpjes.
Mailen! Je hebt gewoon gelijk. Belachelijk dit.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:27:55 #228
236264 crew  capricia
pi_197346417
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mailen! Je hebt gewoon gelijk. Belachelijk dit.
Ga ik zeker doen. ^O^
Ben gewoon bozig hierover. :%
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197346427
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
En dus 22 in de klas. 8 kinderen online bij de dagsluiting.
En een juf die aangeeft dus niet echt de dag online af te kunnen afsluiten omdat er 22 kinderen in haar klas wachten.
Dit is het enige contactmoment van mijn kind met school.
Alle opdrachten worden gewoon gemaild met her en der YT-instructiefilmpjes.
Eens, bij mijn jongste zitten alle leraren thuis les te geven, en in de klassen op school zitten de onderwijsassistenten en andere hulpen. Daardoor geeft de leraar alleen puur les, en op school zitten ze gewoon achter de computer/laptop/weetikveel. Echt als opvang, maar niet als lesgeven.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:30:05 #230
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197346457
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat vind ik wel te makkelijk. Hoogopgeleide ouders werken ook vaak beiden en hebben vaak een baan met andere verantwoordelijkheden, waardoor je niet zo eenvoudig die dagen ertussenuit kunt. Ik vind het absoluut niet netjes en vind 't niet kunnen, maar om ze zo over één kam te scheren vind ik ook niet horen.

Dat gezegd hebbende, in dit specifieke geval is 't echt niet oké inderdaad. @:capricia Ik kan me herinneren dat er zo'n 40 kinderen in die klas zaten ofzo?
Ik zal over geen enkel individueel geval oordelen, maar dit past gewoon in het patroon dat hoger opgeleide ouders de systemen in het onderwijs in hun eigen voordeel weten te bespelen, terwijl lager opgeleide ouders daar vaak veel minder toe in staat zijn. Zij volgen veel meer. Dan krijg je dit.

Daarnaast zijn het juist veel banen voor hoger opgeleide mensen die je thuis kan uitvoeren. De meeste mensen die op locatie moeten werken zijn, buiten de zorg, mbo'ers die in de bouw, de nutsvoorzieningen, de handhaving, de detailhandel en de logistiek werken.

Ik snap dat een accountant ook niet zo productief is als zijn kinderen aan tafel zitten te zoomen, maar daar is op dit moment nu eenmaal niks aan te doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197346461
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:25 schreef Za het volgende:

[..]

:')
Ja, het is gewoon vervelend man. Het is net alsof ik zeg dat Ajax gisteren gewonnen heeft van PSV omdat ik alleen de score van de tweede helft heb gelezen. Lees eens het artikel en kom dan tot een conclusie, want alleen het grafiekje tonen zegt helemaal niets zonder context.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:30:18 #232
5428 crew  miss_sly
pi_197346462
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
Hele dag thuisonderwijs gegeven. Zelfstandig werken gaat niet echt van een leie dakje bij mijn 9 jarige. Geeft ook niet. Had al ingepland om van 9 tot 1400 uur hiermee bezig te zijn.

Hebben de kinderen om 14.10 een zoom-meeting met de juf in de klas. Er waren iets van 8 kinderen online.

Wat schetst mijn verbazing: de juf geeft aan dat ze weinig tijd heeft voor de zoom-meeting, want er zijn vandaag 22 kinderen in de klas.

Ik val hier stijl van achterover.

(Buitenwijk Utrecht. Montessori. Vnl hoogopgeleide ouders.)
Dat vind ik inderdaad niet kunnen.
Ga je er nog over in gesprek met school/de juf?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197346465
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:26 schreef Freudie het volgende:

[..]

Er zijn dus minder bedden beschikbaar
[..]

1 bed kost meer mensen, dus nog minder mogelijk
[..]

Minder mensen beschikbaar, want die worden ook ziek
[..]

Ze houden dus iets meer % gezien aan ruimte, zodat ze ruimte hebben om toch mensen op te nemen. Dus, minder mensen beschikbaar, meer mensen nodig per bed, dus aantal bedden dat bediend kan worden is minder EN er zijn minder bedden.
De % in het plaatje zijn op basis van hetzelfde totaal aantal bedden.
Zo duidelijker?
De UK heeft dit probleem elk jaar teruggaande tot 2012, waarbij er telkens meer krapte is geweest dan nu, al deze info is gewoon beschikbaar via de NHS.

Zo duidelijker?
pi_197346493
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap echt wel wat je zegt, en ook wat Tijn zegt. Nagenoeg al mijn collega's zouden dan ook aangesproken worden, terwijl die vrijwel allemaal er alles aan doen om hun kinderen niet naar de opvang of naar school te brengen.
Ik maak me er zelf ook enigszins schuldig aan hoor. Ik ben volgens de ongeschreven wet dan wel laagopgeleid. Maar zou in principe makkelijk vanuit huis kunnen werken. Ik switch nu vanwege een project van leidinggevende naar kantoorpikkkie en weer terug. Dat project zouden we met 3 man makkelijk vanuit huis kunnen doen. Toch kiezen de andere 2 we voor om het op kantoor te doen en wordt ik min of meer gedwongen dat ook te doen. Nou vind ik het niet erg want met twee kinderen die thuis onderwijs krijgen ben ik blij dat mijn vriendin thuis is en ik naar kantoor kan.

Ik zie opmonteren locatie echt wel veel mogelijkheden om mensen thuis te laten werken maar het gebeurd gewoon niet (genoeg).
pi_197346495
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:30 schreef Za het volgende:

[..]

Er worden meer bedden en personeel ingezet, dus het een heft het ander op.

Daarnaast heeft de UK dit probleem elk jaar teruggaande tot 2012, waarbij er telkens meer krapte is geweest dan nu, al deze info is gewoon beschikbaar.

Zo duidelijker?
Meer bedden ingezet?
quote:
Combined, these factors mean that hospitals have less capacity than usual, meaning fewer beds are available for fewer patients.

In total, NHS hospitals in England have about 7,000 fewer available beds than usual.
7000 minder. Niet meer.
pi_197346550
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:31 schreef Freudie het volgende:

Meer bedden ingezet?

7000 minder. Niet meer.
Dat aantal neemt elk jaar af.

Ze hebben er nog 165.000, en een groot deel van de bedden is vrij, 3x meer dan vorige jaren.
pi_197346557
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zal over geen enkel individueel geval oordelen, maar dit past gewoon in het patroon dat hoger opgeleide ouders de systemen in het onderwijs in hun eigen voordeel weten te bespelen, terwijl lager opgeleide ouders daar vaak veel minder toe in staat zijn. Zij volgen veel meer. Dan krijg je dit.

Daarnaast zijn het juist veel banen voor hoger opgeleide mensen die je thuis kan uitvoeren. De meeste mensen die op locatie moeten werken zijn, buiten de zorg, mbo'ers die in de bouw, de nutsvoorzieningen, de handhaving, de detailhandel en de logistiek werken.

Ik snap dat een accountant ook niet zo productief is als zijn kinderen aan tafel zitten te zoomen, maar daar is op dit moment nu eenmaal niks aan te doen.
Wow, ben ik even heerlijk naïef geweest dan. Ik werk vroeg in de ochtend, avonden en weekenden omdat ik vind dat dat plekje dat ik mag hebben niet voor mij bedoeld is.

Ik ga mn zonden even overdenken en vanaf morgen mn opvangplek maar claimen :P

(/sarcasm)
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:35:41 #238
236264 crew  capricia
pi_197346567
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad niet kunnen.
Ga je er nog over in gesprek met school/de juf?
Ik heb zojuist de juf een email gestuurd met de vraag of ik het correct verstaan heb, die 22 (laat ik het eerst maar even verifiëren).

En een aantal andere ouders van dezelfde school via WA gevraagd of zij in hun klassen ook die ervaring hebben.

Een papiertje van onmisbaarheid qua werk is zo gehaald en dan kan mijn kind ook weer naar school, maar daar gaat het mij niet om. Ik heb daar geen zin in. Dit klopt gewoon van geen kant. }:|
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197346582
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:31 schreef Freudie het volgende:

Meer bedden ingezet?

7000 minder. Niet meer.
The number of hospital beds in the United Kingdom has undergone a decline since the year 2000. Whereas in 2000, there were around 240 thousand beds in the UK, by 2018 this figure was approximately 163.9 thousand. This means over this twenty-year period there were over 75.000 fewer hospital beds in the UK.

En ja, ze hebben uiteraard directe opschaal mogelijkheden qua bedden indien nodig.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:38:08 #240
5428 crew  miss_sly
pi_197346598
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb zojuist de juf een email gestuurd met de vraag of ik het correct verstaan heb, die 22 (laat ik het eerst maar even verifiëren).

En een aantal andere ouders van dezelfde school via WA gevraagd of zij in hun klassen ook die ervaring hebben.

Een papiertje van onmisbaarheid qua werk is zo gehaald en dan kan mijn kind ook weer naar school, maar daar gaat het mij niet om. Ik heb daar geen zin in. Dit klopt gewoon van geen kant. }:|
Goed dat je het even verifieert.
Ik snap het helemaal. Het is ook simpelweg niet de bedoeling. De school is noodopvang op dit moment. Zelfs als er 22 kinderen op school zijn omdat ze echt niet thuis kunnen zijn, is het niet de bedoeling dat zij daar gewoon les krijgen en de juf geen tijd heeft voor de kinderen die online les krijgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197346627
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
Hele dag thuisonderwijs gegeven. Zelfstandig werken gaat niet echt van een leie dakje bij mijn 9 jarige. Geeft ook niet. Had al ingepland om van 9 tot 1400 uur hiermee bezig te zijn.

Hebben de kinderen om 14.10 een zoom-meeting met de juf in de klas. Er waren iets van 8 kinderen online.

Wat schetst mijn verbazing: de juf geeft aan dat ze weinig tijd heeft voor de zoom-meeting, want er zijn vandaag 22 kinderen in de klas.

Ik val hier stijl van achterover.

(Buitenwijk Utrecht. Montessori. Vnl hoogopgeleide ouders.)
Ik zei het toch al in het begin. Hier net zo, ook een online meeting, amper kinderen online terwijl de klas op school vol zit.

Beeld op het KDV is niet anders, de groepen zitten gewoon voor 90% vol.
Zonder wrijving geen glans
pi_197346681
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:36 schreef Za het volgende:

[..]

The number of hospital beds in the United Kingdom has undergone a decline since the year 2000. Whereas in 2000, there were around 240 thousand beds in the UK, by 2018 this figure was approximately 163.9 thousand. This means over this twenty-year period there were over 75 thousand fewer hospital beds in the UK.
Ah ja, en dan gaan we verder:
quote:
Since 1987/88, the largest percentage reductions in bed numbers have occurred in mental illness and learning disability beds as a result of long-term policies to move these patients out of hospital and provide care in the community.
quote:
he number of hospital beds for general and acute care has fallen by 34 per cent since 1987/88, the bulk of this fall due to closures of beds for the long-term care of older people. Medical innovation, including an increase in day-case surgery, has also had an impact by reducing the time that many patients spend in hospital.
Laten we doorgaan:
quote:
Unlike most other categories of hospital bed, the total number of critical care beds has increased in recent years.
Dus meer IC bedden.

Je vergelijkt zaken die niet kunnen, je kan niet alle bedden met elkaar vergelijken. Een hoop bedden zijn verplaatst en worden niet meer meegeteld. Ja het worden er minder, maar hier vergelijken we 2019 met 2020, en die zijn nagenoeg gelijk. Even de cijfers voor General en Acute: van 2018 t/m 2020: een daling van...900 bedden. Er vergeleken met toen: 7000 bedden minder beschikbaar.

Oh ja, ziektepercentage december: rond de 85k mensen minder beschikbaar.
pi_197346691
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:35 schreef capricia het volgende:

.

Een papiertje van onmisbaarheid qua werk is zo gehaald en dan kan mijn kind ook weer naar school, maar daar gaat het mij niet om.
Nou, weten we ook waar dit misgaat.

Maar no worries, die scholen zijn binnen no time weer open. :')
Go hard or go home
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:45:53 #244
236264 crew  capricia
pi_197346735
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:42 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja. Tot zo ver met de eigen verantwoordelijkheid van mensen. :')

Voel me wel een beetje gekke Henkie dat ik mijn kind thuis les geef nu. En alles daarvoor mogelijk maak.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 17:46:27 #245
236264 crew  capricia
pi_197346746
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik zei het toch al in het begin. Hier net zo, ook een online meeting, amper kinderen online terwijl de klas op school vol zit.

Dan moet ik je hierbij bijvallen en je gelijk geven.
Absurd vind ik dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197346759
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:42 schreef Noek het volgende:

[..]

Blijkt maar weer dat basisscholen sluiten een domme maatregel was.
pi_197346775
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:39 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik begreep dat het verschil met de eerste golf is dat nu maar 1 ouder een essentieel beroep nodig heeft.

En ook iedereen die in de winkels werkt hun kind mogen brengen.

Tel daar de zorg, logistiek, gemeente, onderwijs en hulpverlening bij, dan gaat het hard.
pi_197346783
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan moet ik je hierbij bijvallen en je gelijk geven.
Absurd vind ik dit.
Ik ook, laat je even weten wat het antwoord is?
  maandag 11 januari 2021 @ 17:49:08 #249
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197346791
Is er een regel waarmee je stiekem toch je kinderen op school kunt droppen, zonder in de zorg te werken? Het is ook haast niet te combineren met werk toch, kinderen thuis, dan moet in feite 1 persoon zich fulltime over ontfermen. Wat zouden deze ouders dan moeten doen? Vakantie opnemen? Zorgverlof?
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_197346794
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Tot zo ver met de eigen verantwoordelijkheid van mensen. :')

Voel me wel een beetje gekke Henkie dat ik mijn kind thuis les geef nu. En alles daarvoor mogelijk maak.
En jij voelt je een gekke Henkie omdat de rest het wel doet.

Ja, ik voel me een gekke Henkie dat ik dichtblijf en dat ouders hun kinderen in ruimtes blijven duwen omdat het niet hun probleem is of omdat anderen het ook doen. Jezus mina. :')
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')