Ja van jou is het vanmorgen. Dacht even dat je het over mij had en dat was jaren geledenquote:Op maandag 11 januari 2021 16:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was vanmorgen. Heb vier kinderen en ben in maart verhuisd, moesten nog langskomen voor kennismaking.
Zucht. Kan iemand die man achter het behang plakken?quote:Op maandag 11 januari 2021 16:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Meneer ik praat voor mijn beurt is er ook weer bij hoor
Kuipers heeft blijkbaar al onderzoek gedaan in zijn eentje, dus het kan.
Eens. Ik sta echt positief tegenover de vaccins, maar dan wel gewoon volgens de gebruiksaanwijzing. Niet tijdens een proef .... en al helemaal als CBG het afraadt om de tweede uit te stellen.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterker nog. Als ik te horen krijg dat ik mijn tweede inenting een stuk later krijg en niet bekend is wat de risico's zijn hoef ik de eerste ook niet. Ik heb me niet aangemeld om onderdeel van een proef te zijn, dan blijf ik nog wel een tijd thuis.
Had ik al eens iets gepost over de kansenongelijkheid die stijgt door de schoolsluiting?quote:Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
Hele dag thuisonderwijs gegeven. Zelfstandig werken gaat niet echt van een leie dakje bij mijn 9 jarige. Geeft ook niet. Had al ingepland om van 9 tot 1400 uur hiermee bezig te zijn.
Hebben de kinderen om 14.10 een zoom-meeting met de juf in de klas. Er waren iets van 8 kinderen online.
Wat schetst mijn verbazing: de juf geeft aan dat ze weinig tijd heeft voor de zoom-meeting, want er zijn vandaag 22 kinderen in de klas.
Ik val hier stijl van achterover.
(Buitenwijk Utrecht. Montessori. Vnl hoogopgeleide ouders.)
Nee, dat heeft niets te maken met of 't wel of niet boeit. Tot die Engelse mutatie werd er gezegd dat de verspreiding een stuk minder bij kinderen vandaan kwam dan van volwassenen. We kunnen erover discussiëren of dat zo is of niet, maar daar is 't beleid op gebaseerd.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het is in beide gevallen debiel.
Kinderen en tieners mogen gewoon alles doen, want het boeit blijkbaar niet dat die gewoon lekker het verspreiden naar alles en iedereen
En ook volwassenen ben ik het eens met klagen tegen het GGD.
Is er een gezinslid besmet? Dan mag de partner bv doodleuk boodschappen blijven doen en er op uit. Like? Whut?
quote:Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
Hele dag thuisonderwijs gegeven. Zelfstandig werken gaat niet echt van een leie dakje bij mijn 9 jarige. Geeft ook niet. Had al ingepland om van 9 tot 1400 uur hiermee bezig te zijn.
Hebben de kinderen om 14.10 een zoom-meeting met de juf in de klas. Er waren iets van 8 kinderen online.
Wat schetst mijn verbazing: de juf geeft aan dat ze weinig tijd heeft voor de zoom-meeting, want er zijn vandaag 22 kinderen in de klas.
Heb je ook de rest gelezen? Of wil je alleen trollen?quote:Op maandag 11 januari 2021 17:12 schreef Za het volgende:
Ondanks pandemie en zeer besmettelijke variant: Heden significant minder mensen in Engelse ziekenhuizen dan voorgaande jaren.
Uit de gegevens blijkt dat ziekenhuizen in december en begin januari ongeveer 87% bezet waren, maar dit cijfer stijgt tot iets meer dan 90% in Londen en het zuidoosten.
Deze bezettingsgraad is merkbaar lager dan een normaal jaar. In een normale winter ligt de gemiddelde bezetting tussen 93% en 95%:
[ afbeelding ]
Bron: https://www.bbc.com/news/55536762
enquote:The changes this year include:
Less space for beds due to the need for larger gaps between them
The division of wards into three zones: those for people with coronavirus, those awaiting test results and those who have tested negative
Increased infection control - including cleaning and putting on personal protective equipment (PPE) - which takes up staff time
Increased critical care beds and patients, which require more intensive staffing
Combined, these factors mean that hospitals have less capacity than usual, meaning fewer beds are available for fewer patients.
Staat toch echt wat anders dan het plaatje suggereert, maar dat wist je vast wel.quote:But NHS England warns against using direct comparisons because - as mentioned - you wouldn't exactly be comparing like for like in the way the hospitals are being run.
Effectively, bed occupancy shows how many beds are available should patients need them, but what it doesn't paint a picture of is how much work is needed to tend to these beds.
And this year, with increased infection control and the movement of staff to intensive areas, that workload has increased.
Even in early December, NHS Providers, which represents NHS trusts, said that already the pressures felt as bad as a normal year despite fewer patients and lower bed occupancy.
Verbaast me echt niks. Juist die hoogopgeleide ouders vinden zichzelf enorm belangrijk en verzinnen wel iets waardoor ze van die kinderen af zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:00 schreef capricia het volgende:
Het voelt voor mij nogal asociaal ja. 22 kinderen die gewoon naar de klas gaan, en wij zitten thuis te oefenen (wat verders wel prima gaat, op lesstof niveau). Mijn dochter wil nu ook naar school. Want ze ziet haar klasgenootjes daar, achter de zoom van de juf.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..], ja das toch niet normaal? Dus degene die zich aan de regels houden zijn de dupe?
En straks mogen ze weer naar school, is de juf ziek...
Ik heb hier een hele nare bijsmaak van, ja.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verbaast me echt niks. Juist die hoogopgeleide ouders vinden zichzelf enorm belangrijk en verzinnen wel iets waardoor ze van die kinderen af zijn.
Stuur even een mailtje naar het schoolbestuur met tekst en uitleg. En dat je hier vragen over hebt en morgen de schoolinspectie gaat benaderen.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Het voelt voor mij nogal asociaal ja. 22 kinderen die gewoon naar de klas gaan, en wij zitten thuis te oefenen (wat verders wel prima gaat, op lesstof niveau). Mijn dochter wil nu ook naar school. Want ze ziet haar klasgenootjes daar, achter de zoom van de juf.
Ik kan hier met mijn verstand niet bij. En ik vind dit dus niet kunnen.
Dat vind ik wel te makkelijk. Hoogopgeleide ouders werken ook vaak beiden en hebben vaak een baan met andere verantwoordelijkheden, waardoor je niet zo eenvoudig die dagen ertussenuit kunt. Ik vind het absoluut niet netjes en vind 't niet kunnen, maar om ze zo over één kam te scheren vind ik ook niet horen.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verbaast me echt niks. Juist die hoogopgeleide ouders vinden zichzelf enorm belangrijk en verzinnen wel iets waardoor ze van die kinderen af zijn.
Aantal nog beschikbare bedden is 3 keer zo hoog.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:15 schreef Freudie het volgende:
Heb je ook de rest gelezen? Of wil je alleen trollen?
en
Staat toch echt wat anders dan het plaatje suggereert, maar dat wist je vast wel.
Dat geldt voor ons ook. En voor iedereen die ik ken.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik wel te makkelijk. Hoogopgeleide ouders werken ook vaak beiden en hebben vaak een baan met andere verantwoordelijkheden, waardoor je niet zo eenvoudig die dagen ertussenuit kunt. Ik vind het absoluut niet netjes en vind 't niet kunnen, maar om ze zo over één kam te scheren vind ik ook niet horen.
Dat gezegd hebbende, in dit specifieke geval is 't echt niet oké inderdaad. @:capricia Ik kan me herinneren dat er zo'n 40 kinderen in die klas zaten ofzo?
Lees verdomme eens dat hele artikel i.p.v. iets te interpreteren zodat het precies in jouw straatje past. Dat doe je namelijk al sinds het begin van deze reeks en is zwaar irritant.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:20 schreef Za het volgende:
[..]
Aantal nog beschikbare bedden is 3 keer zo hoog.
Oh dat snap ik, dat zou ik ook doen in jouw situatie. Ik reageerde op de generalisatie van Tijn, waardoor het op iedereen zou slaan.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geldt voor ons ook. En voor iedereen die ik ken.
Wij plannen ons werk er ook zoveel mogelijk omheen en maken afspraken met werkgevers en nemen verlofuren op als het echt niet anders kan.
Ik sla hier stijl van achterover.
Ik vind het niet te kort door de bocht. Hoogopgeleiden zouden per definitie makkelijker vanuit huis kunnen werken. Laagopgeleid werk is veelal op locatie.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik wel te makkelijk. Hoogopgeleide ouders werken ook vaak beiden en hebben vaak een baan met andere verantwoordelijkheden, waardoor je niet zo eenvoudig die dagen ertussenuit kunt. Ik vind het absoluut niet netjes en vind 't niet kunnen, maar om ze zo over één kam te scheren vind ik ook niet horen.
Gewoon het schoolbestuur vragen stellen en morgen de schoolinspectie.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij plannen ons werk er ook zoveel mogelijk omheen en maken afspraken met werkgevers en nemen verlofuren op als het echt niet anders kan.
Ja, als thuiswerkende ouder zijn zowel jij als het kind de dupe van de regelgeving dat maar 1 ouder eem vitaal beroep hoeft te hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap echt wel wat je zegt, en ook wat Tijn zegt. Nagenoeg al mijn collega's zouden dan ook aangesproken worden, terwijl die vrijwel allemaal er alles aan doen om hun kinderen niet naar de opvang of naar school te brengen.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het niet te kort door de bocht. Hoogopgeleiden zouden per definitie makkelijker vanuit huis kunnen werken. Laagopgeleid werk is veelal op locatie.
Ja.quote:Op maandag 11 januari 2021 17:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende, in dit specifieke geval is 't echt niet oké inderdaad. @:capricia Ik kan me herinneren dat er zo'n 40 kinderen in die klas zaten ofzo?
Dit, zijn toch allemaal managers? Of staan die vrouwen stiekem aan het bed en zeggen ze op het schoolplein dat ze “manager” zijn?quote:Op maandag 11 januari 2021 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het niet te kort door de bocht. Hoogopgeleiden zouden per definitie makkelijker vanuit huis kunnen werken. Laagopgeleid werk is veelal op locatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |