abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197352376
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik weet dat VWS deze week nog een afspraak heeft met MantelzorgNL :D
Moment, even mn post aanpassen en belangenclub verpleeghuizen vervangen door MantelzorgNL :P
pi_197352404
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dat is niet alleen media hoor. Let eens op welke verhalen je zelf verteld, of door mensen aan jou worden verteld. Dat zijn vaker negatieve verhalen dan positieve verhalen.
Wat zou je dan eigenlijk voor positief verhaal kunnen vertellen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 11 januari 2021 @ 21:43:58 #105
401485 Molo
V๖llig losgel๖st
pi_197352527
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

De graanoogst is gelukt *O*

Nee serieus:

De vaccins lijken goed te werken en heel weinig bijwerkingen te hebben ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197353008
Wat is nu de bedoeling met de Moderna vaccins?

Hoor helemaal geen concreet plan.
- verwijderd door admin -
pi_197353029
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus ook niet zeuren dat de media alleen maar slecht nieuws brengt. Zelfs al zouden ze bergen goed nieuws brengen, je leest het toch niet.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:13:18 #108
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_197353129
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge was zo'n beetje de eerste die met het idee kwam, maar werd daarna intern teruggefloten. Later kwam hij nog eens met een plan van gelijke strekking, werd opnieuw teruggefloten en heeft zich toen in diverse media expliciet tegenstander verklaard.
Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.
pi_197353146
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:13 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
  maandag 11 januari 2021 @ 22:16:57 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197353176
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
Ik woon er al jaren. Aanrader.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197353400
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.
Tuurlijk. Ik geloof geen seconde dat hij opeens van gedachten is veranderd, die gaat dit er gewoon door heen proberen te drukken. Des te meer reden om geen CDA te stemmen. Of VVD/D66 gezien die motie.

Heb nog maar van weinig mensen gehoord dat ze het een goed idee zouden vinden, en toch gaan ze proberen dit er doorheen te drukken. ;(
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 22:29:26 #113
408813 crew  trein2000
pi_197353405
Bruijning zegt bij Jinek dat het risico bij sporten in de buitenlucht zeer klein is en wat haar betreft aanvaardbaar...

Dit ga je dus steeds meer krijgen. Het gaat schuren.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 22:29:46 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353412
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevarieerd landschap
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197353417
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer :?
  maandag 11 januari 2021 @ 22:32:35 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197353461
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Bruijning zegt bij Jinek dat het risico bij sporten in de buitenlucht zeer klein is en wat haar betreft aanvaardbaar...

Dit ga je dus steeds meer krijgen. Het gaat schuren.
Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 11 januari 2021 @ 22:33:44 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353477
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer :?
De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodus
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197353479
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.
Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
pi_197353493
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodus
Bedankt voor je goede bijdrage.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:35:21 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197353508
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:34 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Bedankt voor je goede bijdrage.
graag gedaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197353537
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
pi_197353562
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.
pi_197353595
quote:

[..]

Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:40:18 #124
65846 Bocaj
47th President.
pi_197353602
quote:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Och, Belgi๋ en Frankrijk staan nog onder ons....
pi_197353619
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.
Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.
pi_197353630
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vrees het ook. We zitten gevangen in een cirkel.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:42:16 #127
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197353633
quote:

[..]

Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197353646
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:40 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Och, Belgi๋ en Frankrijk staan nog onder ons....
En we zijn nog geen week bezig. Vorige week woensdag zijn we begonnen.
pi_197353664
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
pi_197353685
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:

[..]

Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Maar ik weet niet of die onderzoeken al afgerond zijn. Op zich wel goed dat ze nu die massatest gaan doen in de regio Rotterdam. Ik hoop dat ze tegelijkertijd ook een anti-lichamen test gaan doen, maar dat zal wel niet.
pi_197353715
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.
Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.

Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
pi_197353742
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.

Maar dit is een grafiek die ik eerder heb gezien en daardoor kan het ook nog wel lijken dat het reproductiegetal in de UK onder de 1 ligt, maar lokaal wel boven de 1.

En daar kwam het verontrustende beeld ook vandaan....

Dit is een wat meer recente:
pi_197353745
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:

[..]

Ik heb nieuws voor je, maatregelen worden continue ingesteld met ongefundeerde "angst-tot scenario's".
pi_197353767
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.
pi_197353800
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.
pi_197353805
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.

Dat geldt blijkbaar niet voor Britten.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:54:06 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197353832
quote:
[ twitter ]

28ste van de wereld _O-
Dus?
pi_197353837
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:49 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.

Maar dit is een grafiek die ik eerder heb gezien en daardoor kan het ook nog wel lijken dat het reproductiegetal in de UK onder de 1 ligt, maar lokaal wel boven de 1.
[ afbeelding ]
En daar kwam het verontrustende beeld ook vandaan....

Dit is een wat meer recente:
[ afbeelding ]
Interessant. Als ie al sinds september rondgaat zou (in het geval van deze variant in elk geval) de R al die tijd boven de 1 moeten zijn geweest?

Er waren een week of 2 voor die stijging toch flinke versoepelingen in het VK? Kan me volle voetbalstadions oid herinneren.

Een hogere viral load zou toch inhouden dat je sneller anderen besmet? Dat het aannemelijker is dat er minder ‘intens’ contact nodig is om besmet te raken.
pi_197353838
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.

Dat heb ik ook wel eens gelezen, iets van 40% minder opnames. Zou ook best kunnen komen natuurlijk omdat relatief gezien meer kinderen besmet raken toch? Dan zit je er al gauw op, want zo gevaarlijk is dit virus niet voor kinderen.
pi_197353842
Die hele Britse variant is de schuld van Marcel Gelauff.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 januari 2021 @ 22:55:36 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197353870
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.
pi_197353882
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.

Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazili๋ optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?
pi_197353885
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef groenen het volgende:

[..]

Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.
Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.
pi_197353910
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazili๋ optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?
Vind ik niet, maar schijnbaar heeft de diversiteitscommissie bij de NOS wat anders te doen.
pi_197353912
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.
Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).
pi_197353930
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:58 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.
pi_197353934
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.
Eens. De initi๋le verdubbelingen kunnen traag gaan, maar als het zo hard gaat met die variant zou je verwachten dat het binnen relatief korte tijd blijft verdubbelen. Of zouden de varianten elkaar verdringen?

Stel dat je besmet bent met de ‘oude’ variant en daarna de Britse variant, wat zou er dan gebeuren? Dus tijdens je besmetting met de gewone variant, niet als je al immuniteit hebt.
pi_197353975
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is het ook, en relatief gezien kosten die vaccins nou ook weer niet heel veel. Als je straks veel doses over hebt geef je ze aan ‘t rode kruis oid en kunnen ze in armere landen ook helemaal los.
pi_197354003
quote:
7s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.
Goh, falend overheidsbeleid. Wat een dooddoener. Geen zorgschip gehuurd zeker? De zorg is hier nog keihard afgeschaald. Geen enkele reden om te verspoelen, Engelse variant of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door groenen op 11-01-2021 23:08:18 ]
  maandag 11 januari 2021 @ 23:03:33 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197354022
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
pi_197354065
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?
  maandag 11 januari 2021 @ 23:05:52 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_197354071
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:

Axis of Evil door de Brexit
pi_197354094
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
Dat weten ze nog niet precies...

https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
quote:
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')