Klopt helemaalquote:Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge was zo'n beetje de eerste die met het idee kwam, maar werd daarna intern teruggefloten. Later kwam hij nog eens met een plan van gelijke strekking, werd opnieuw teruggefloten en heeft zich toen in diverse media expliciet tegenstander verklaard.
Moment, even mn post aanpassen en belangenclub verpleeghuizen vervangen door MantelzorgNLquote:Op maandag 11 januari 2021 21:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik weet dat VWS deze week nog een afspraak heeft met MantelzorgNL
Wat zou je dan eigenlijk voor positief verhaal kunnen vertellen?quote:Op maandag 11 januari 2021 21:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is niet alleen media hoor. Let eens op welke verhalen je zelf verteld, of door mensen aan jou worden verteld. Dat zijn vaker negatieve verhalen dan positieve verhalen.
De graanoogst is geluktquote:Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou je dan eigenlijk voor positief verhaal kunnen vertellen?
Maar dan moet je dus ook niet zeuren dat de media alleen maar slecht nieuws brengt. Zelfs al zouden ze bergen goed nieuws brengen, je leest het toch niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 21:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou je dan eigenlijk voor positief verhaal kunnen vertellen?
Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge was zo'n beetje de eerste die met het idee kwam, maar werd daarna intern teruggefloten. Later kwam hij nog eens met een plan van gelijke strekking, werd opnieuw teruggefloten en heeft zich toen in diverse media expliciet tegenstander verklaard.
Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?quote:
Ik woon er al jaren. Aanrader.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
Tuurlijk. Ik geloof geen seconde dat hij opeens van gedachten is veranderd, die gaat dit er gewoon door heen proberen te drukken. Des te meer reden om geen CDA te stemmen. Of VVD/D66 gezien die motie.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het nog een keer gaat proberen als er straks een flink aantal mensen gevaccineerd zijn.
Gevarieerd landschapquote:Op maandag 11 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant dat het land 'World' voor Nederland komt. Ken het niet zo goed, mooi vakantieland?
Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
Bruijning zegt bij Jinek dat het risico bij sporten in de buitenlucht zeer klein is en wat haar betreft aanvaardbaar...
Dit ga je dus steeds meer krijgen. Het gaat schuren.
De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodusquote:Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer
Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ze weer fifo gaan versoepelen, dan zijn de sportclubs in mei wel een keer aan de beurt.
Bedankt voor je goede bijdrage.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De illuminati hebben een grote influx van NIET-WESTERSE immigranten gepland en die moeten uiteraard ook allemaal gevaccineerd worden zodat ze met een chip kunnen worden aangestuurd om extra veel HOLLANDSE vrouwen te verkrachten /Baudetmodus
Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zie het wel vrij somber in eigenlijk met die UK variant. Denk dat het veel als argument gebruikt gaat worden om vooral maar niet te versoepelen.
Och, België en Frankrijk staan nog onder ons....quote:
Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Bovendien wordt het nu al als argument gebruikt hier, tussen de lippen door. Men vergeet er even bij te zeggen dat de pubs en de stadions ook publiek hadden aldaar, en dat dat dus ook de oorzaak kan zijn en ze het op die variant willen schuiven om hun eigen hachje te redden. Men is blind in paniek en versoepeling zal nog langzamer gaan dan voorheen.
Ik vrees het ook. We zitten gevangen in een cirkel.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zal elke keer wel weer een nieuwe variant zijn waarvan we niet weten of het vaccin wel dekkend (genoeg) is. Met als resultaat: aanhoudende maatregelen.
Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En we zijn nog geen week bezig. Vorige week woensdag zijn we begonnen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Och, België en Frankrijk staan nog onder ons....
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar juist het argument dat het veel sneller verspreid.
Maar ik weet niet of die onderzoeken al afgerond zijn. Op zich wel goed dat ze nu die massatest gaan doen in de regio Rotterdam. Ik hoop dat ze tegelijkertijd ook een anti-lichamen test gaan doen, maar dat zal wel niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, ergens vraag ik mij ook wel af of het wel echt zoveel besmettelijker is. We zullen het zien, of het mogelijk is het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als dat het geval is, lijkt het mij niet dat het werkelijk minimaal 0.4 - 0.7 toevoegd aan het reproductiegetal.
Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
Ik heb nieuws voor je, maatregelen worden continue ingesteld met ongefundeerde "angst-tot scenario's".quote:Op maandag 11 januari 2021 22:42 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als het onderzoek daarnaar geweest is, kunnen ze toch niet als argument om niet te versoepelen gebruiken 'ja maar anders gaat de UK variant uitbreiden'?
Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:30 schreef Anton91 het volgende:
Ik las vandaag weer een bericht dat de EU meer vaccins van moderna wil kopen. Vanwaar die koopdrift? Tegen de tijd dat Moderna kan leveren is iedereen al gevaccineerd en hebben we nog genoeg over voor elke Nederlander. We hebben recentelijk ook al extra vaccins gekocht van Pfizer
Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
Interessant. Als ie al sinds september rondgaat zou (in het geval van deze variant in elk geval) de R al die tijd boven de 1 moeten zijn geweest?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet helemaal, het enige wat ze volgens mij wel hebben aangetoond is dat de viral load hoger is.
Maar dit is een grafiek die ik eerder heb gezien en daardoor kan het ook nog wel lijken dat het reproductiegetal in de UK onder de 1 ligt, maar lokaal wel boven de 1.
[ afbeelding ]
En daar kwam het verontrustende beeld ook vandaan....
Dit is een wat meer recente:
[ afbeelding ]
Dat heb ik ook wel eens gelezen, iets van 40% minder opnames. Zou ook best kunnen komen natuurlijk omdat relatief gezien meer kinderen besmet raken toch? Dan zit je er al gauw op, want zo gevaarlijk is dit virus niet voor kinderen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.
Maar we zien het inderdaad alleen maar dat er maatregelen ingesteld worden door mogelijke vooruitzichten. Het is nooit zo dat men zeker weet dat het gaat gebeuren, alleen puur op onderbuikgevoel. Angst voor italiaanse toestanden wat totaal ongefundeerd is. "Als het zo doorstijgt dan gaat het echt fout!" Terwijl het keer op keer wel meevalt. Zo blijf je hier inzitten en keer op keer maatregelen krijgen.
Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.
Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazilië optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.
Dat geldt blijkbaar niet voor Britten.
Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef groenen het volgende:
[..]
Jij vindt dat het wel meevalt in Engeland? Zij zijn nou een typerend voorbeeld van een land dat maatregelen te vroeg heeft versoepeld en het resultaat is helaas triest.
Vind ik niet, maar schijnbaar heeft de diversiteitscommissie bij de NOS wat anders te doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die variant (of een vergelijkbare) onafhankelijk van elkaar in het VK, Zuid-Afrika en Brazilië optreedt, kunnen we dan nog wel spreken van een Britse variant?
Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).quote:Op maandag 11 januari 2021 22:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat het absoluut niet zeker is dat alle bestelde vaccins ook op de beloofde datum geleverd gaan worden.
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar Moderna is wel degene die de vaccins erg traag levert... Daarnaast zullen we in principe wel al genoeg hebben met de vaccins van Pfizer (+ de nieuwe order) , Moderna en AstraZeneca. In totaal krijgen we volgens mij 23 miljoen vaccins van Pfizer alleen al. Dan heb ik het nog niet eens over de andere vaccins van Janssen wat ook tot nu toe goed lijkt (als je de berichten van Janssen kunt geloven).
Eens. De initiële verdubbelingen kunnen traag gaan, maar als het zo hard gaat met die variant zou je verwachten dat het binnen relatief korte tijd blijft verdubbelen. Of zouden de varianten elkaar verdringen?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een toevallige trage start in de beginfase kan nog wel. Maar ook wel weer gek idd.
Is het ook, en relatief gezien kosten die vaccins nou ook weer niet heel veel. Als je straks veel doses over hebt geef je ze aan ‘t rode kruis oid en kunnen ze in armere landen ook helemaal los.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.
Goh, falend overheidsbeleid. Wat een dooddoener. Geen zorgschip gehuurd zeker? De zorg is hier nog keihard afgeschaald. Geen enkele reden om te verspoelen, Engelse variant of niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat klopt, en men probeert het nu op die Britse variant te gooien als oorzaak terwijl falend overheidsbeleid dat is. Met als effect een domino effect naar ons en de rest van de Europa toe waar die variant ook is opgedoken met nog langzamere versoepelingen en aanhoudende maatregelen, puur omdat men huiverig is voor die Britse variant, terwijl het waarschijnlijk niet eens de grootste oorzaak is van de situatie daar.
Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.
Axis of Evil door de Brexitquote:Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.
Dat weten ze nog niet precies...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
quote:13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat weten ze nog niet precies...
https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
[..]
Ze gokken op ieder jaar een prik door afnemende immuniteit en mutaties waarschijnlijk. Zouden die gekochte doses ook de mogelijk aangepaste vaccins aan mutaties dekken?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?
Dan wel inderdaad, maar is het nu dan niet al iets te vroeg? En dan zullen ze ook rekening moeten houden met wanneer het geleverd gaat worden want volgens mij zijn ze maar iets van 6 maanden houdbaar.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.
het is een corona virus, dus gaat hetzelfde worden als een griepspuit, elk jaar opnieuw.
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...quote:Er worden in de gemeente Lansingerland testlocaties ingericht voor alle inwoners. Op die manier wil de gemeente inzicht krijgen waar het virus zich bevindt. Lansingerland is de eerste gemeente die alle inwoners wil testen.
Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
https://www.telegraaf.nl/(...)rus-de-kop-indrukken
[..]
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Daar heeft het niets mee van doen natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...
Het is geen verplichting, dat is een aantal keer herhaald tijdens de persco.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...
Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.
quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.
Edit: Het is een oproep, geen verplichting?
quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze video klinkt dwingend...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?![]()
En wie heeft het over verplicht testen?
Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze video klingt dwingend...
Of zit ik er veel naast?
Ik ken zo’n huisvrouwtje daar. Lag in april aan het zuurstof in het ziekenhuis, zat in Turkije in juni, ging nog ff naar Spanje met d’r vriendinnen, viert feest met oud en nieuw met 25 man. En haar kleinkids zitten op specifieke school.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?![]()
En wie heeft het over verplicht testen?
Hij roept op tot en wijst op het belang.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze video klinkt dwingend...
Of zit ik er veel naast?
Oké gelukkig dan maar... Ik zou niet eens gaan... Zo'n test is helemaal niet fijn!quote:Op maandag 11 januari 2021 23:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Het zou ze in ieder geval sieren om die cijfers niet op te nemen in het dagelijkse cijfer, want die cases waren anders ook nooit gevonden. Een stijgend aantal besmettingen zijn gewoon een voedingsbodem voor meer maatregelen. Ik stel niet dat dat de reden is dat ze deze massatest gaan doen hier, maar het kan weldegelijk een causaal verband zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.
Zouden ze dan werkelijk dit gebied uitgekozen hebben om de cijfers kunstmatig op te trekken?
Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gommers moet gaan werken
Die heks van de dalmatiërs moet gaan werken
Japie moet gaan werken
Laat het denken en adviezen maar aan de fokkers over.
Hun adviezen:
Mondkapjes hebben geen zin
Vliegtuigen kan gewoon
Kinderen geen besmettingsgevaar
Echt serieus, die mensen verdienen gewoon per direct ontslag.
Daar heeft die imo ook gelijk in.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.
Hoezo? Ik dacht ze in GB 2% of 3% van de positieve resultaten testten, dan kan het al opgemerkt zijn toen er slechts 30-50 gevallen waren. Stel dat het aantal gevallen toen 30 was, de R = 1.4, de tijd tussen opeenvolgende generaties 5 dagen, en 1 op 3 besmette personen getest wordt. Dan had je na 2 maanden 1700 nieuwe gevallen (in een periode van 5 dagen), of voor heel England & Wales: 1.3 per 100k per week. Na 3 maanden is dat 10, na 4 maanden 75, na 4.5 maanden 208, na 5 maanden 570 per 100k per week. Met 100 tot 400 gevallen per 100k per week van de oude strain begin je pas iets te zien van de nieuwe strain tijdens de 4de maand, maar dan gaat het snel.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lees ik. Maar misschien moet je je bloemrijke taal een beetje aanpassen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar heeft die imo ook gelijk in.
- knip-
Maar de frustratie groeit hier soms....
Dat irriteert me hier nu enorm.
Ergens snap ik je wel, maar als zij al besmet is geweest is ze misschien tijdelijk immuun. Ik vind het jammer dat we niet meer onderzoek daar naar hebben gedaan, ook in het begin van de pandemie. Andere landen hebben in het begin een immuniteitspaspoort in willen voeren voor mensen die besmet zijn geweest en beter zijn geworden, ik geloof wel dat die mensen tijdelijk immuun zijn en dus misschien wat voordeel zou kunnen hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar heeft die imo ook gelijk in.
Maar de frustratie groeit hier soms.... die dikke pad is eerder aan de beurt met een vaccinatie dan ik. En ik zit thuis voor haar. Zij viert wel haar feesten met 25 man.
Dat irriteert me hier nu enorm.
Dikke pad? Mag ik toch gewoon zeggen hier in Nederland?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat lees ik. Maar misschien moet je je bloemrijke taal een beetje aanpassen.
Leest prettiger en scheelt de modjes weer werk.
En ik snap best dat het vervelend lezen is voor mensen met overgewicht maar daar ligt ook zonder Corona wel een groot deel van het probleem in onze zorg.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat lees ik. Maar misschien moet je je bloemrijke taal een beetje aanpassen.
Leest prettiger en scheelt de modjes weer werk.
Mja, ik zag meer voorbij komen!quote:Op maandag 11 januari 2021 23:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dikke pad? Mag ik toch gewoon zeggen hier in Nederland?
Lees graag in de adviezen van de “experts” dat mensen met overgewicht eens gaan lijnen.
De WHO heeft ook hun definitie van herd-immunity iets aangepast. Voorheen kon dit nog bereikt worden door natuurlijke besmetting en vaccinatie, nu is het alleen nog maar mogelijk met vaccinatie.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ergens snap ik je wel, maar als zij al besmet is geweest is ze misschien tijdelijk immuun. Ik vind het jammer dat we niet meer onderzoek daar naar hebben gedaan, ook in het begin van de pandemie. Andere landen hebben in het begin een immuniteitspaspoort in willen voeren voor mensen die besmet zijn geweest en beter zijn geworden, ik geloof wel dat die mensen tijdelijk immuun zijn en dus misschien wat voordeel zou kunnen hebben.
Toen er een paar landen waren die dit voorstelden was de WHO er direct bij om te zeggen dat dit niet kan
Ja, alhoewel dat wel onderdeel kan zijn van onze strategie. Lijkt mij ontzettend goed en ik hoop dat er een positief advies uit komt om mensen met anti-stoffen later te vaccineren.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De WHO heeft ook hun definitie van herd-immunity iets aangepast. Voorheen kon dit nog bereikt worden door natuurlijke besmetting en vaccinatie, nu is het alleen nog maar mogelijk met vaccinatie.
quote:Mensen met antistoffen in bloed mogelijk achteraan in vaccinatierij
Het kabinet laat onderzoeken of mensen die corona hebben gehad en antistoffen in hun bloed hebben, misschien als laatste gevaccineerd kunnen worden. Het zou kunnen dat zij minder baat hebben bij een prik en dan ligt het voor de hand om anderen voor te laten gaan.
Minister De Jonge zei vanmorgen dat de Gezondheidsraad en de corona-experts van het Outbreak Management Team zich over dit vraagstuk buigen.
Premier Rutte en minister De Jonge geven naar verwachting volgende week weer een persconferentie over de coronamaatregelen. Rutte zei deze week al dat hij verwacht dat er geen versoepelingen komen. In Den Haag wordt rekening gehouden met een verlenging van de lockdown met twee weken.
Mij treft het niet maar een ander misschien wel.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, sorry als ik iemand kwets met mijn mening maar ik ben er ff helemaal klaar mee.
https://www.nporadio1.nl/(...)n-helpt-tegen-coronaquote:Op maandag 11 januari 2021 23:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mij treft het niet maar een ander misschien wel.
Overigens zit ik ff te googlen en er is toch ook echt wel aandacht aan besteed (behalve dan in de talkschows):
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ezond-leven-een-must
https://eenvandaag.avrotr(...)n-gezonde-leefstijl/
En kan zo wel ff doorgaan.
Misschien valt het ons niet op omdat het niet van toepassing is?
Praktische adviezen hadden ze sowieso wel wat meer uit mogen dragen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)n-helpt-tegen-corona
Gommers heeft ook al eens gezegd dat vijf tot tien procent afvallen zou helpen. Maar de aandacht voor overgewicht is wel vrij minimaal. Dat is gewoon jammer. Iedereen hoort telkens dat het aan het ons gedrag ligt, dan mag ook wel wat duidelijker zijn dat mensen er verstandig aan doen om wat meer af te vallen.
Hoe ga je dat in godsnaam doen als het nog wel een half jaar duurt voordat men massaal gevaccineerd is?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:56 schreef Automatisch het volgende:
Veiligheidsberaad wil perspectief.
https://www.nu.nl/coronav(...)ckdown-te-komen.html
Volgende week liggen de paaseitjes alweer in de supermarkten, niet voor de kinderen. Die eten ze pas rond Pasen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gommers heeft ook al eens gezegd dat vijf tot tien procent afvallen zou helpen. Maar de aandacht voor overgewicht is wel vrij minimaal. Dat is gewoon jammer. Iedereen hoort telkens dat het aan het ons gedrag ligt, dan mag ook wel wat duidelijker zijn dat mensen er verstandig aan doen om wat meer af te vallen.
Ondertussen in Londen .....quote:Op maandag 11 januari 2021 22:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er zijn in verhouding ook minder opnames te zien bij deze variant. Tig keer meer besmettingen maar in verhouding minder ziekenhuisopnames als je dit vergelijkt met die normale variant.
Komop zeg.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gommers moet gaan werken
Die heks van de dalmatiërs moet gaan werken
Japie moet gaan werken
Laat het denken en adviezen maar aan de fokkers over.
Hun adviezen:
Mondkapjes hebben geen zin
Vliegtuigen kan gewoon
Kinderen geen besmettingsgevaar
Echt serieus, die mensen verdienen gewoon per direct ontslag.
We hebben toch ook de boel onder controle gehouden van mei tot oktober?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe ga je dat in godsnaam doen als het nog wel een half jaar duurt voordat men massaal gevaccineerd is?
Eens! Ondanks dat ik echt heel heel heel veel aan te merken heb heb ik geen enkel moment gedacht dat die mensen een dubbele agenda hebben. Er zijn fouten gemaakt, er zijn hele domme dingen gezegd, dingen te rooskleurig ingeschat etc, maar denk geen enkele keer bewust. Daar geloof ik niet in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Komop zeg.
Gommers, als er nou iemand is die blij schade en schande in zijn positie terecht is gekomen maar die gewoon hier weer vanaf wil zijn dan is het Gommers wel. Die pakt - gelukkig - zijn positie om dingen uit te leggen en heeft echt als geen ander begrip voor heel veel standpunten van mensen. En poogt er het beste van te maken.
"Die heks". Marion Koopmans meen ik dan. Die vind ik niet altijd het beste in communicatie maar ik geloof ook echt niet dat daar hele slechte bedoelingen achter zitten. Misschien kijkt ze inderdaad veel naar puur het medisch aspect, maar alsof ze het doel heeft de maatschappij aan te willen passen.
En dan Van Dissel. Naja, je kan hem dingen kwalijk nemen maar dat krijg je natuurlijk ook als iemand op een soort van manier de leiding neemt. Gingen er dingen niet goed, nee, dat klopt. En Jaap is dan een wetenschapper voor wie dingen bewezen moeten worden. Maar en moest wel iemand die handschoen op pakken en hij heeft dat - misschien met tegenzin - gedaan.
Heeft iedereen dan alles goed gedaan? Nee, fouten zat. Een beetje zoals ik in elk IT project weer zit terwijl ik met de beste bedoelingen bezit ben. Maar dat hele gelul alsof er dubbele agenda's bij die mensen zijn.Die proberen ook gewoon te doen wat ze het beste achten. Dat is soms misschien te veel puur op hun vakgebied. Maar dan hele idee dat ze bewust bezig zijn met het land te verkloten, komop zeg.
Ik vind als ex-iemand met morbide obesitas (lees: ik had zwaar overgewicht) dat er best wel veel aandacht voor is en voor geweest is.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook dat het misschien goed is om wat meer te leren over voeding op school. Dat kan veel voorkomen en vooral op latere leeftijd. Iemand die ik ken loopt ook bij een dieëtiste en ze heeft geen idee wat het allemaal is, koolhydraten, eiwitten, vezelsquote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgende week liggen de paaseitjes alweer in de supermarkten, niet voor de kinderen. Die eten ze pas rond Pasen.
Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer moeite krijg met de groep 60-75 jarigen, de groep van mijn ouders.
Vooral die met een zuurstoffles in de supermarkt bij het koffieapparaat.
Vandaag zat het er weer...
Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt om af te vallen nu. Veel thuiswerken met een iets uitgebreidere lunch of een snoeppot in de buurt. Je gaat ook minder snel een rondje lopen, terwijl je dat op werk vaker tijdens de pauze deed.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze geven hun mening over zaken waar ze vaktechnisch totaal geen specialist in zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:05 schreef OProg het volgende:
[..]
Komop zeg.
Gommers, als er nou iemand is die blij schade en schande in zijn positie terecht is gekomen maar die gewoon hier weer vanaf wil zijn dan is het Gommers wel. Die pakt - gelukkig - zijn positie om dingen uit te leggen en heeft echt als geen ander begrip voor heel veel standpunten van mensen. En poogt er het beste van te maken.
"Die heks". Marion Koopmans meen ik dan. Die vind ik niet altijd het beste in communicatie maar ik geloof ook echt niet dat daar hele slechte bedoelingen achter zitten. Misschien kijkt ze inderdaad veel naar puur het medisch aspect, maar alsof ze het doel heeft de maatschappij aan te willen passen.
En dan Van Dissel. Naja, je kan hem dingen kwalijk nemen maar dat krijg je natuurlijk ook als iemand op een soort van manier de leiding neemt. Gingen er dingen niet goed, nee, dat klopt. En Jaap is dan een wetenschapper voor wie dingen bewezen moeten worden. Maar en moest wel iemand die handschoen op pakken en hij heeft dat - misschien met tegenzin - gedaan.
Heeft iedereen dan alles goed gedaan? Nee, fouten zat. Een beetje zoals ik in elk IT project weer zit terwijl ik met de beste bedoelingen bezit ben. Maar dat hele gelul alsof er dubbele agenda's bij die mensen zijn.Die proberen ook gewoon te doen wat ze het beste achten. Dat is soms misschien te veel puur op hun vakgebied. Maar dan hele idee dat ze bewust bezig zijn met het land te verkloten, komop zeg.
Er ontstaan hier inderdaad geen anti-Britse sentimenten, waar dat tegen Chinezen wel zo was, goed opgemerkt. Overigens heeft men het in Engeland vaak juist over de Zuid-Afrikaanse variant.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Kinderen krijgen al veel mee op school met voeding en beweging, die zijn het probleem in deze crisis ook niet. Eigenlijk zouden ze bij degene die volgende week al paaseitjes kopen, een folder moeten meegeven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik ook dat het misschien goed is om wat meer te leren over voeding op school. Dat kan veel voorkomen en vooral op latere leeftijd. Iemand die ik ken loopt ook bij een dieëtiste en ze heeft geen idee wat het allemaal is, koolhydraten, eiwitten, vezelsGeen wonder dan dat je ook niet echt een idee hebt hoe je het een beetje kunt aanpakken.
Verder zie ik die mensen hier gelukkig niet
Je loopt achter, het is nu de Japanse variant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er ontstaan hier inderdaad geen anti-Britse sentimenten, waar dat tegen Chinezen wel zo was, goed opgemerkt. Overigens heeft men het in Engeland vaak juist over de Zuid-Afrikaanse variant.
Ik zie weinig aandacht ervoor persoonlijk, maar misschien dat je er zelf meer op let. Maar ik heb het niet eens perse over de groep met morbide obesitas, dat is maar relatief een klein groepje volgens mij. Tijdens de eerste golf was het gemiddelde BMI zo rond de 30 dacht ik, geen idee wat het nu is, maar dat mag best wat vaker in het nieuws. Er zijn natuurlijk genoeg redenen, maar in principe kunnen mensen al makkelijk richting een bmi gaan van 30 door bijvoorbeeld elk jaar +- 3 kilo aan te komen over een periode van 10 jaar. Dat kan heel geleidelijk gaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind als ex-iemand met morbide obesitas (lees: ik had zwaar overgewicht) dat er best wel veel aandacht voor is en voor geweest is.
Echter is het overgewichtprobleem een enorm (no pun intended) probleem op zích.
Met legio redenen om veel overgewicht te hebben, en legio oplossingen, de één wat makkelijker dan de andere en de ene wat duurzamer dan de andere.
Dat behoeft wel behandeling op zich en is niet even snel effectief te adresseren en op te lossen door te zeggen 'ja 10% afvallen zou goed helpen, dus ga even wat minder eten en val af'.
Als het zo simpel en makkelijk was hadden we denk ik het hele obesitasissue niet in Nederland.
Liesbeth van Rossum (hoogleraar op gebied van obesitas en internist-endocrinoloog) vanuit het Erasmus MC pleit er vanaf begin van de pandemie ook al vurig voor om dit constructief mee te nemen in de aanpak tegen Covid.
Dus echt behandeling en niet alleen een adviesgesprekje of tip dat afvallen gezond is.
Zo'n tip heeft ook eigenlijk nog nooit een roker geholpen bij het stoppen, of een depressief iemand bij uit de put komen, uitzonderingen daargelaten. Dat behoeft meer aandacht als je het daadwerkelijk wilt verbeteren.
Eensquote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt om af te vallen nu. Veel thuiswerken met een iets uitgebreidere lunch of een snoeppot in de buurt. Je gaat ook minder snel een rondje lopen, terwijl je dat op werk vaker tijdens de pauze deed.
Als je wil sporten, dan kan dat alleen in de buitenlucht. Tegelijkertijd wordt opgeroepen om drukke plekken te vermijden en is zelfs drukte in rustige bossen.
Het is goed om na de corona hier wat meer aandacht aan te geven als er weer meer mogelijkheden zijn om beter te sporten.
Opeenstapeling van excuses wat ik in je post zie, misschien dat het aan mij ligt, maar het zijn allemaal keuzes.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt om af te vallen nu. Veel thuiswerken met een iets uitgebreidere lunch of een snoeppot in de buurt. Je gaat ook minder snel een rondje lopen, terwijl je dat op werk vaker tijdens de pauze deed.
Als je wil sporten, dan kan dat alleen in de buitenlucht. Tegelijkertijd wordt opgeroepen om drukke plekken te vermijden en is zelfs drukte in rustige bossen.
Het is goed om na de corona hier wat meer aandacht aan te geven als er weer meer mogelijkheden zijn om beter te sporten.
Ga Gommers, Koopmans en Van Dissel nou echt niet vergelijken met Bruls op vuurwerkgebied.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze geven hun mening over zaken waar ze vaktechnisch totaal geen specialist in zijn.
Net als een Bruls net na oud en nieuw, die ff zijn plasje doet over een vuurwerkverbod voor altijd.
Man, hou je smoel en blijf bij je functie.
Als we een vuurwerkverbod willen bepalen we dat met 17 miljoen mensen samen, en drukken we het er niet snel doorheen. Gewoon omdat het kan.
En dan is meneer de burgemeester niet toevallig wat meer als Ootje van Fok.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |