Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?quote:Op maandag 11 januari 2021 22:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf het toch een goed idee vinden om op meerdere paarden te wedden.

Axis of Evil door de Brexitquote:Op maandag 11 januari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens vind ik het wel frappant, in de media wordt de variant die voor het eerst voorkwam in de UK consequent de 'Britse' variant genoemd. Schijnbaar is dat prima, terwijl men begin vorig jaar nog zo uit de hoogte deed dat er vooral geen verwijzingen naar China gemaakt mochten worden in de benaming van het virus. Er waren zelfs lange artikelen op de NOS site over vermeend anti-Chinees sentiment.
Dat geldt blijkbaar niet voor Britten.

Dat weten ze nog niet precies...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:03 schreef THEFXR het volgende:
hoe lang hebben mensen antistoffen na vaccinatie? 6 mnd?
quote:13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?
We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.

stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat weten ze nog niet precies...
https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizer
[..]

Ze gokken op ieder jaar een prik door afnemende immuniteit en mutaties waarschijnlijk. Zouden die gekochte doses ook de mogelijk aangepaste vaccins aan mutaties dekken?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is. Pfizer 600 miljoen = 23 miljoen vaccins voor Nederland (11.5mil Nederlanders, maar tot nu toe hebben ze 20% meer kunnen vaccineren met elk flesje, dat zou 13.8 mil Nederlanders zijn). En Moderna 160 miljoen = 6.2 miljoen vaccins = 3.1 miljoen Nederlanders. Dan zit je al op groepsimmuniteit?

Dan wel inderdaad, maar is het nu dan niet al iets te vroeg? En dan zullen ze ook rekening moeten houden met wanneer het geleverd gaat worden want volgens mij zijn ze maar iets van 6 maanden houdbaar.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stel 1 jaar antistoffen, dan moet je dus wel een 2de ronde vaccins bestellen voor 2022.
het is een corona virus, dus gaat hetzelfde worden als een griepspuit, elk jaar opnieuw.

Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...quote:Er worden in de gemeente Lansingerland testlocaties ingericht voor alle inwoners. Op die manier wil de gemeente inzicht krijgen waar het virus zich bevindt. Lansingerland is de eerste gemeente die alle inwoners wil testen.

Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
https://www.telegraaf.nl/(...)rus-de-kop-indrukken
[..]

De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]

Daar heeft het niets mee van doen natuurlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.

Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...

Het is geen verplichting, dat is een aantal keer herhaald tijdens de persco.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Straks zegt bijvoorbeeld Hilversum, dat zij ook hun inwoners verplicht willen testen...

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.

quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op zich gewoon prima toch? Juist goed ook als ze een anti-lichamen test erbij doen.
Edit: Het is een oproep, geen verplichting?
quote:Op maandag 11 januari 2021 23:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Deze video klinkt dwingend...quote:Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?
En wie heeft het over verplicht testen?

Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze video klingt dwingend...
Of zit ik er veel naast?

Ik ken zo’n huisvrouwtje daar. Lag in april aan het zuurstof in het ziekenhuis, zat in Turkije in juni, ging nog ff naar Spanje met d’r vriendinnen, viert feest met oud en nieuw met 25 man. En haar kleinkids zitten op specifieke school.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... toch alleen maar fijn dat ze gaan onderzoeken hoe het zich verspreid?
En wie heeft het over verplicht testen?

Hij roept op tot en wijst op het belang.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:19 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze video klinkt dwingend...
Of zit ik er veel naast?

Oké gelukkig dan maar... Ik zou niet eens gaan... Zo'n test is helemaal niet fijn!quote:Op maandag 11 januari 2021 23:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zit er gruwelijk naast, zelfs. Het is een dringende oproep. Ze hopen dat heel veel mensen aan de oproep gehoor geven. Als je niet wil, is dat jammer, maar je eigen, vrije keuze.

De dagelijkse besmettingen zijn niet hoog genoeg meer, de cijfers moeten weer wat omhoog gekrikt worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:13 schreef Bocaj het volgende:
Dit gaat wel ver...
[..]
Het zou ze in ieder geval sieren om die cijfers niet op te nemen in het dagelijkse cijfer, want die cases waren anders ook nooit gevonden. Een stijgend aantal besmettingen zijn gewoon een voedingsbodem voor meer maatregelen. Ik stel niet dat dat de reden is dat ze deze massatest gaan doen hier, maar het kan weldegelijk een causaal verband zijn.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer de indruk dat jij aan het trollen bent.
Zouden ze dan werkelijk dit gebied uitgekozen hebben om de cijfers kunstmatig op te trekken?

Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gommers moet gaan werken
Die heks van de dalmatiėrs moet gaan werken
Japie moet gaan werken
Laat het denken en adviezen maar aan de fokkers over.
Hun adviezen:
Mondkapjes hebben geen zin
Vliegtuigen kan gewoon
Kinderen geen besmettingsgevaar
Echt serieus, die mensen verdienen gewoon per direct ontslag.

Daar heeft die imo ook gelijk in.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik heb ook veel respect voor Jaap dat hij tot het eind gewoon bij zijn standpunt bleef wat betreft mondkapjes. Heb daar nog geen positieve effecten van gezien en ook nooit een positieve indruk gekregen van andere landen om ons heen (voordat het hier verplicht was) dat het ook maar iets hielp.

Hoezo? Ik dacht ze in GB 2% of 3% van de positieve resultaten testten, dan kan het al opgemerkt zijn toen er slechts 30-50 gevallen waren. Stel dat het aantal gevallen toen 30 was, de R = 1.4, de tijd tussen opeenvolgende generaties 5 dagen, en 1 op 3 besmette personen getest wordt. Dan had je na 2 maanden 1700 nieuwe gevallen (in een periode van 5 dagen), of voor heel England & Wales: 1.3 per 100k per week. Na 3 maanden is dat 10, na 4 maanden 75, na 4.5 maanden 208, na 5 maanden 570 per 100k per week. Met 100 tot 400 gevallen per 100k per week van de oude strain begin je pas iets te zien van de nieuwe strain tijdens de 4de maand, maar dan gaat het snel.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je of daar eigenlijk studies naar gedaan worden? Ik kan me niet helemaal voorstellen als die daar in september al gevonden is dat ie nu ineens zo snel gaat, dat zou al eerder gebeurd moeten zijn toch? Hun R was denk zo rond de 0.8/0.9 (gokje), dan zou ie met de nieuwe 1.2/1.3 tot 1.5/1.6 moeten zijn, dan zou je deze verdubbelingen al veel eerder dan december hebben gezien.

Dat lees ik. Maar misschien moet je je bloemrijke taal een beetje aanpassen.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar heeft die imo ook gelijk in.
- knip-
Maar de frustratie groeit hier soms....
Dat irriteert me hier nu enorm.

Ergens snap ik je wel, maar als zij al besmet is geweest is ze misschien tijdelijk immuun. Ik vind het jammer dat we niet meer onderzoek daar naar hebben gedaan, ook in het begin van de pandemie. Andere landen hebben in het begin een immuniteitspaspoort in willen voeren voor mensen die besmet zijn geweest en beter zijn geworden, ik geloof wel dat die mensen tijdelijk immuun zijn en dus misschien wat voordeel zou kunnen hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 23:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar heeft die imo ook gelijk in.
Maar de frustratie groeit hier soms.... die dikke pad is eerder aan de beurt met een vaccinatie dan ik. En ik zit thuis voor haar. Zij viert wel haar feesten met 25 man.
Dat irriteert me hier nu enorm.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |