abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:29:59 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197356294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef quirina het volgende:
En ondertussen komen er dagelijks vluchten binnen in Nederland vanuit de 🇬🇧.
En boten en treinen en auto’s
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197356299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En boten en treinen en auto’s
En vrachtverkeer. Lekker heen en weer met spullen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:31:11 #253
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197356304
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:25 schreef quirina het volgende:
Nieuw scrabblewoord: vaccinatievoordringer

https://www.hartvannederl(...)ccinatie-wachtlijst/
Het woord is niet helemaal netjes. Er krijgen mensen een uitnodiging die hem eigenlijk nog niet zouden moeten krijgen. Voordringers wurmen zichzelf ertussen. In dit geval gaat het meer om mensen die een uitnodiging krijgen, en op basis van die uitnodiging een afspraak maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197356348
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het woord is niet helemaal netjes. Er krijgen mensen een uitnodiging die hem eigenlijk nog niet zouden moeten krijgen. Voordringers wurmen zichzelf ertussen. In dit geval gaat het meer om mensen die een uitnodiging krijgen, en op basis van die uitnodiging een afspraak maken.
Ik begreep dat Hugo daarvoor verantwoordelijk is.
En als ik Ingrid uit het personeelsrestaurant zou zijn met die oproep ging ik ook heen.
pi_197356358
quote:
Ik beken onmiddellijk schuld, ik doe zelf volop mee en zoek de grenzen op in deze lockdown. Naar het lab voor stagebegeleiding, naar mijn werkplek voor deze column, met de kinderen langs bij vriendinnen met hun kinderen. Koffie drinken bij ouders en schoonouders. Ik houd me niet aan de strengere regels waarvan ik overtuigd ben dat we die nodig hebben. Heimelijk hoop ik dat de ander zegt: „Ik spreek liever toch niet af. Ik doe even voorzichtig”. Maar dat gebeurt bijna nooit.
Van dat stukje van Hertzberger. De hypocrisie druipt eraf. Ik doe het wel, maar hoop dat een ander het niet doet. Om me te laten stoppen het te doen heeft iedereen strengere regels nodig, niet alleen ik. Beetje dezelfde denkwijze als wat @capricia gisteren noemde, over de school van ‘r kinderen.

Als zij niet hoopt dat anderen niet afspreekt met jan en alleman maar het gewoon niet doet zit ik straks wellicht korter in lockdown, dus bedankt Rozanne!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 08:43:14 ]
pi_197356366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

En als ik Ingrid uit het personeelsrestaurant zou zijn met die oproep ging ik ook heen.
pi_197356384
quote:
Ja leuk joh. Wat zou je zelf doen als de oproep op je deurmat ligt?
pi_197356385
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:36 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Waar maken we ons ook weer druk om? Het zijn niet de aantallen die het verschil gaan maken.

Om het ook een beetje in perspectief te plaatsen:
https://public.flourish.studio/visualisation/4933566/
pi_197356409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van dat stukje van Hertzberger. De hypocrisie druipt eraf. Ik doe het wel, maar hoop dat een ander het niet doet. Om me te laten stoppen het te doen heeft iedereen strengere regels nodig, niet alleen ik. Beetje dezelfde denkwijze als wat @:capricia gisteren noemde, over de school van ‘r kinderen.
Ik snap die manier van redeneren ook niet zo... doet me denken aan de gezeur om een mondkapjesplicht, half NL was ineens voor, maar je zag vrijwel niemand met een kapje lopen. Het moest eerst van hogerhand opgelegd worden schijnbaar. Nooit begrepen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197356433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:42 schreef josja het volgende:

[..]

Ik snap die manier van redeneren ook niet zo... doet me denken aan de gezeur om een mondkapjesplicht, half NL was ineens voor, maar je zag vrijwel niemand met een kapje lopen. Het moest eerst van hogerhand opgelegd worden schijnbaar. Nooit begrepen.
Ik vind het vooral bizar dat ze met droge ogen kan zeggen: ja ik doe ‘t, maar ik hoop dat een ander het niet doet. Maar dat komt bijna niet voor

Dat lees ik als: ik had gehoopt dat anderen zich eraan hielden, maar blijkbaar doen ze dat niet, dus ik vind strengere maatregelen voor iedereen nodig.
pi_197356439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar maken we ons ook weer druk om? Het zijn niet de aantallen die het verschil gaan maken.

Natuurlijk maakt dit geen verschil. En het is en blijft personeel uit een zorginstelling.
Bovendien lijkt het mij dat je een oproep in je bezit moet hebben?
En die moet toch ergens vandaan komen.
pi_197356459
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:45 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dit geen verschil. En het is en blijft personeel uit een zorginstelling.
Klopt. Overigens ligt de 'schuld' ook bij de ziekenhuizen zelf. Wij hebben zelf een lijst aangeleverd met personeel die wij als eerst gevaccineerd wilde hebben.

Enkelen zijn extra gevaccineerd als er op einde van de dag nog wat over was.

Ik vind het nieuws van niks. We gaan ons toch niet druk maken om een paar honderd mensen die te vroeg zijn gevaccineerd?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:47:09 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197356461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is inderdaad een stuk belangrijker om alles wat we nu nog in de vriezer hebben liggen, zo snel mogelijk in (oudere) mensen te gaan jassen.

Was het ook niet zo dat ziekenhuizen de doses die ze 'overhielden' omdat ze meer uit een potje kunnen halen naar eigen inzicht mochten gebruiken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197356492
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een stuk belangrijker om alles wat we nu nog in de vriezer hebben liggen, zo snel mogelijk in (oudere) mensen te gaan jassen.

Was het ook niet zo dat ziekenhuizen de doses die ze 'overhielden' omdat ze meer uit een potje kunnen halen naar eigen inzicht mochten gebruiken?
Mee eens.

En ja. De meeste mensen die de vaccinaties zetten zijn om die reden ook zelf gevaccineerd. Maar in principe werd dagelijks einde dag verdeeld wat er over was over de mensen die nog aanwezig waren. Ging overigens niet om grote aantallen. Dichte flacons hebben wij verplaatst naar een ziekenhuis dat tekort kwam.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 08:49:38 #265
5428 crew  miss_sly
pi_197356493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar dat ze met droge ogen kan zeggen: ja ik doe ‘t, maar ik hoop dat een ander het niet doet. Maar dat komt bijna niet voor

Dat lees ik als: ik had gehoopt dat anderen zich eraan hielden, maar blijkbaar doen ze dat niet, dus ik vind strengere maatregelen voor iedereen nodig.
Ik lees dat hopen dat een ander het niet doet vooral als 'hopen dat degene waarmee je een afspraak plant zal zeggen dat diegene lieve rniet afspreekt omdat ze voorzichtig zijn' en op die manier jou ook dwingt om dan maar geen afspraak te maken.

Maar hoe dan ook is dat wel een terugkomend probleem bij de meerderheid van de mensen, denk ik. Bijna iedereen heeft zijn uitzonderingen en zijn goede redenen om zich (een keer, eventjes, net zo lang tot het strenger wordt) niet aan (een deel van) de maatregelen te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:52:56 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197356541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef aartstyle het volgende:
Ja een strengere lockdown. Het is een idee om de britse variant in toom te houden. Maar wat ook een idee is is om dat moderna vaccin straks weer niet weken op de plank te hebben liggen, maar om het meteen te gaan gebruiken.

En ben het helemaal eens met die gezondheidsraad. De acute zorg heeft zijn vaccin gehad en nu is het de beurt aan de 60 plussers (als eerste die met een onderliggende kwaal). En niet pas vanaf morgen, nee vanaf nu. Zet verdorie het leger in om te assisteren en ga alle verpleeghuizen af. De administratie volgt later wel.

Als dat ook niet afdoende is kan die strengere lockdown altijd nog. Maar als je wekenlang die vaccins op de plank laat liggen zal er weinig draagvlak zijn voor een strengere lockdownd.
Datzelfde leger waarop bezuinigd is tot het punt dat ze bij oefeningen pang moeten roepen? En waarover gegild wordt zodra ze de straten in rollen dat we naar een politiestaat toe gaan?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:55:18 #267
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356569
Van zo'n Hertzberger vraag ik me altijd af waarom ze ooit bekend is geworden en hoe we daar weer vanaf kunnen komen.
Antifa
pi_197356598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Datzelfde leger waarop bezuinigd is tot het punt dat ze bij oefeningen pang moeten roepen? En waarover gegild wordt zodra ze de straten in rollen dat we naar een politiestaat toe gaan?
Dat klopt wel, maar dan nog kunnen ze heel goed helpen.
pi_197356612
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:29 schreef aartstyle het volgende:
Ja een strengere lockdown. Het is een idee om de britse variant in toom te houden. Maar wat ook een idee is is om dat moderna vaccin straks weer niet weken op de plank te hebben liggen, maar om het meteen te gaan gebruiken.

En ben het helemaal eens met die gezondheidsraad. De acute zorg heeft zijn vaccin gehad en nu is het de beurt aan de 60 plussers (als eerste die met een onderliggende kwaal). En niet pas vanaf morgen, nee vanaf nu. Zet verdorie het leger in om te assisteren en ga alle verpleeghuizen af. De administratie volgt later wel.

Als dat ook niet afdoende is kan die strengere lockdown altijd nog. Maar als je wekenlang die vaccins op de plank laat liggen zal er weinig draagvlak zijn voor een strengere lockdownd.
Wat ook wel jammer is, is dat wij ons vaccinatiecentrum weer hebben afgebouwd. We hadden de hele infrastructuur goed geregeld. Met iets meer optimalisatie konden we >1000 per dag vaccineren.

Jammer dat er geen samenwerking is gevonden met de GGD. Al was het maar tijdelijk.
pi_197356616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:35 schreef Noek het volgende:
Laat ze gewoon hun muil houden en thuis avondklok op hun partner zetten.
[..]

Wat zijn dit voor wereldvreemden? Mensen motiveren door nog strengere maatregelen te nemen?
'Motiveren' door hogere boetes zullen ze wel bedoelen.

Deze mafklappers pleiten voor ¤1000,- boete bij het overtreden van de regels. :')
https://nos.nl/liveblog/2(...)-naar-1000-euro.html
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:00:19 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:45 schreef Xqtress het volgende:

[..]

De voordringers werken ook in zorginstellingen. Als het toch gaat om de creatie van de ring om zo'n huis, dan heeft het inenten van de cateringcrew ook nog wel effect.
Antifa
pi_197356662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat ook wel jammer is, is dat wij ons vaccinatiecentrum weer hebben afgebouwd. We hadden de hele infrastructuur goed geregeld. Met iets meer optimalisatie konden we >1000 per dag vaccineren.

Jammer dat er geen samenwerking is gevonden met de GGD. Al was het maar tijdelijk.
Ja, diverse ziekenhuizen hebben al vaak contact gezocht met de instanties om te helpen. Kregen allemaal geen respons of het antwoord dat het niet nodig was.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:07:05 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197356714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jullie moeten komende maand nog wel weer de rest van het personeel inenten toch?
Antifa
pi_197356728
Weer een mooi voorbeeld van hoe we zaken regelen in dit land :7

Vanuit landelijk moet de VVT cohorten gaan maken voor positieve patiënten. Die verwachten ze te krijgen vanuit het ziekenhuis.

Wij hebben hier helemaal geen behoefte aan. Wij hebben juist behoefte aan plek voor ex-positieve patiënten of reguliere patiënten.
Die plek is er nu steeds minder, want de capaciteit van VVT wordt ingezet op vrijwel lege cohorten.

Wat moet ik hier nou weer mee :') @chratnox
pi_197356729
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Jullie moeten komende maand nog wel weer de rest van het personeel inenten toch?
Nee want die gaan volgens mij gewoon via de GGD. De normale weg zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')