SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.are we infinite or am I alone
Vraag ik me ook wel eens af ja. zelfde geldt voor die Kuipers.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Moet die gommers niet werken? Hij beweert zo druk te zijn, waarom geeft hij dan drie keer per dag zijn mening bij diverse media. Ga gewoon je werk doen!
Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toevallig heb ik het interview bij radio1 vanmiddag meegekregen. Er werden echt goede vragen gesteld maar misschien niet aan de juiste persoon. Ik krijg steeds meer het idee dat het een grote Gommers-show aan het worden is en dat hij, ondanks dat hij dat imago zich publiekelijk niet aan wil laten meten, zich prettig voelt als een soort van nationale held.
Mensen moeten iets te zeuren hebben.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat gezwam hier of Gommers/Kuijpers niks beters te doen hebben.
Hij is IC-chef. Geen wetenschapper in enige vorm. Deze vraag leggen ze maar bij Jaap weg.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:47 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.
Inmiddels is dat meer uit elkaar gaan lopen, alleen hebben media en politici dat nog onvoldoende door. Dat kun je Gommers niet kwalijk nemen, die vervult zijn rol als belangenbehartiger uitstekend. Alleen hebben politici zo lang beslissingen uitbesteed aan experts, dat we veel te veel gewicht zijn gaan hangen aan die experts. Ook als het gaat om belangen ver buiten hun veld van expertise.
Vanuit het oogpunt van Gommers is het hartstikke logisch om voor te stellen om de verkiezingen uit te stellen bijvoorbeeld. Minder risico dat er druk komt op de IC’s.
Nee het zijn toppersquote:Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat gezwam hier of Gommers/Kuijpers niks beters te doen hebben.
Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.quote:
Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer, serieus hoe durf je dit nog uit te spreken zeg!
Oja? Hoe weet jij dat als ze zich niet durven uit te spreken?quote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
Denk idd dat je in de zorg op dit moment moet vrezen voor je baanquote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
Vermoeiend inderdaad. Het kopieergedrag trouwens ook, nu wil iedere nobody ook zijn/haar mening verkondigen. Gevaarlijke ontwikkeling ook.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.
Want er is een overschot aan zorgpersoneel natuurlijk, jeetje die moeten inderdaad oppassen.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach joh. @Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New Worldquote:Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Momo gaat op haar strepen staan.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ach joh. @:Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
Alleen volgens mij gaat een IC-arts over de IC. Dus dat hij van code zwart iets vind kan ik nog billijken. Maar beperkende maatregelen? Dat lijkt me toch echt het domein van de virologen en de beleidsmakers.quote:Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
Ik maak niemand uit voor gekkie. Ik verwijs iemand door naar het juiste forum als mod. Als je het daar niet mee eens bent verwijs ik je door naar het feedback topic.quote:Op maandag 11 januari 2021 19:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je zou het goede voorbeeld moeten geven als mod. BNW / gekkie geroep is niet toegestaan in dit topic. Nu kun jij wel zeggen dat het in dit geval wel mag, maar dan is het eind natuurlijk zoek wanneer het wel of niet toegestaan is.
Sinds wanneer is die OMT lid?quote:Op maandag 11 januari 2021 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
OMT-lid Baidjoe pleit bij de NOS nog maar weer eens voor een avondklok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |