abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2021 @ 18:43:39 #1
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197347875

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
are we infinite or am I alone
  maandag 11 januari 2021 @ 18:45:17 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197347910
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Moet die gommers niet werken? Hij beweert zo druk te zijn, waarom geeft hij dan drie keer per dag zijn mening bij diverse media. Ga gewoon je werk doen!
Vraag ik me ook wel eens af ja. zelfde geldt voor die Kuipers.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197347948
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Toevallig heb ik het interview bij radio1 vanmiddag meegekregen. Er werden echt goede vragen gesteld maar misschien niet aan de juiste persoon. Ik krijg steeds meer het idee dat het een grote Gommers-show aan het worden is en dat hij, ondanks dat hij dat imago zich publiekelijk niet aan wil laten meten, zich prettig voelt als een soort van nationale held.
Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.

Inmiddels is dat meer uit elkaar gaan lopen, alleen hebben media en politici dat nog onvoldoende door. Dat kun je Gommers niet kwalijk nemen, die vervult zijn rol als belangenbehartiger uitstekend. Alleen hebben politici zo lang beslissingen uitbesteed aan experts, dat we veel te veel gewicht zijn gaan hangen aan die experts. Ook als het gaat om belangen ver buiten hun veld van expertise.

Vanuit het oogpunt van Gommers is het hartstikke logisch om voor te stellen om de verkiezingen uit te stellen bijvoorbeeld. Minder risico dat er druk komt op de IC’s.
pi_197347965
Dat gezwam hier of Gommers/Kuijpers niks beters te doen hebben. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197347997
-edit- ik wil je naar Brave New World verwijzen voor dit soort posts.

[ Bericht 84% gewijzigd door Momo op 11-01-2021 18:55:01 ]
pi_197348037
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen moeten iets te zeuren hebben.
pi_197348043
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van Gommers. Die vervult gewoon zijn rol als belangenbehartiger van de IC-artsen. Alleen was het in het voorjaar zo dat het belang van de IC’s naadloos aansloot bij het algemeen belang.

Inmiddels is dat meer uit elkaar gaan lopen, alleen hebben media en politici dat nog onvoldoende door. Dat kun je Gommers niet kwalijk nemen, die vervult zijn rol als belangenbehartiger uitstekend. Alleen hebben politici zo lang beslissingen uitbesteed aan experts, dat we veel te veel gewicht zijn gaan hangen aan die experts. Ook als het gaat om belangen ver buiten hun veld van expertise.

Vanuit het oogpunt van Gommers is het hartstikke logisch om voor te stellen om de verkiezingen uit te stellen bijvoorbeeld. Minder risico dat er druk komt op de IC’s.
Hij is IC-chef. Geen wetenschapper in enige vorm. Deze vraag leggen ze maar bij Jaap weg.
pi_197348053
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevangenis~a35d358d/
Misschien wordt het tijd dat we de GGZ ook maar is gaan opschalen want hij zal niet de enige zijn die zo denkt.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:53:01 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197348061
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Nee het zijn toppers :')
pi_197348097
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee het zijn toppers :')
Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.
pi_197348102
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Krijgen we dit weer, serieus hoe durf je dit nog uit te spreken zeg!
Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
pi_197348136
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Zijn gewoon mensen die in het ziekenhuis werken, maar dat niet durven uit te spreken. Angstig voor hun baan.
Oja? Hoe weet jij dat als ze zich niet durven uit te spreken?
  maandag 11 januari 2021 @ 18:56:42 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197348144
quote:

[..]

Denk idd dat je in de zorg op dit moment moet vrezen voor je baan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 11 januari 2021 @ 18:56:52 #14
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197348149
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan hun kennis en kunde hoor en gun ze hun moment of fame maar laat ze zich vooral met hun eigen vakgebied bezig houden ipv dat gelobby in de media.
Vermoeiend inderdaad. Het kopieergedrag trouwens ook, nu wil iedere nobody ook zijn/haar mening verkondigen. Gevaarlijke ontwikkeling ook.
pi_197348159
quote:

[..]

Want er is een overschot aan zorgpersoneel natuurlijk, jeetje die moeten inderdaad oppassen.
  maandag 11 januari 2021 @ 18:57:17 #16
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197348162
quote:

[..]

Ach joh. @Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
pi_197348203
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Ach joh. @:Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
Momo gaat op haar strepen staan. :)
pi_197348215
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
pi_197348236
Rutte lacht wel steeds minder.
pi_197348252
Ben benieuwd naar de persco morgen.
Wat ze met de basisscholen gaan doen.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:02:03 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197348260
Epidemioloog Baidjoe pleit bij de NOS nog maar weer eens voor een avondklok.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:02:07 #22
408813 crew  trein2000
pi_197348263
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
Alleen volgens mij gaat een IC-arts over de IC. Dus dat hij van code zwart iets vind kan ik nog billijken. Maar beperkende maatregelen? Dat lijkt me toch echt het domein van de virologen en de beleidsmakers.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:03:08 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197348285
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je zou het goede voorbeeld moeten geven als mod. BNW / gekkie geroep is niet toegestaan in dit topic. Nu kun jij wel zeggen dat het in dit geval wel mag, maar dan is het eind natuurlijk zoek wanneer het wel of niet toegestaan is.
Ik maak niemand uit voor gekkie. Ik verwijs iemand door naar het juiste forum als mod. Als je het daar niet mee eens bent verwijs ik je door naar het feedback topic.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:03:12 #24
408813 crew  trein2000
pi_197348286
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
OMT-lid Baidjoe pleit bij de NOS nog maar weer eens voor een avondklok.
Sinds wanneer is die OMT lid?
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:03:49 #25
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197348293
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sinds wanneer is die OMT lid?
Dat staat er toch niet? O-)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')