abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197348309
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:01 schreef quirina het volgende:
Ben benieuwd naar de persco morgen.
Wat ze met de basisscholen gaan doen.
Dat is toch al bekend? Dicht tot 25 januariz en afhankelijk van uitkomsten van een onderzoek naar besmettelijkheid van kinderen bij de Britse variant open of dicht.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  maandag 11 januari 2021 @ 19:04:23 #27
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197348311
Nog niets uitgelekt voor morgenavond? Of was dit het al (verlengen en misschien wat scholen open op de 25e)?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197348328
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:32 schreef galantis het volgende:

[..]

En als de politiek nou eens met een meerderheid beslist dat ze nooit meer worden gehouden? Is dat ook democratisch?
Geen idee, het is op zich een interessante hypothese. Zou de Tweede Kamer zichzelf kunnen afschaffen, bv?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197348333
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:52 schreef ipa84 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevangenis~a35d358d/
Misschien wordt het tijd dat we de GGZ ook maar is gaan opschalen want hij zal niet de enige zijn die zo denkt.
Heftig verhaal.

En jep... Maarja de GGZ was al lang en breed overspoeld, daar kan uberhaupt geen golf naar binnen :')
pi_197348347
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:59 schreef Cynicio het volgende:
Ik vind Gommers wel een sympathieke gozer. Het is ook niet iemand die ze effe van straat hebben geplukt. Die man heeft meerdere functies dan alleen uitvoerend IC-arts zijn, waaronder het gezicht zijn van IC artsen richting het publiek en het kabinet. Of je dingen nu direct uit zijn mond hoort, of eerst door de filter van kabinet maakt ook niet zoveel uit. Rutte heeft hier geen kaas van gegeten, die herhaalt gewoon wat uit die OMT-overleggen komt waar Gommers deel van uitmaakt.
Gommers maakt deel uit van het OMT maar het OMT is geen Gommers. Het last-minute overhoop gooien van het vaccinatie programma is puur een media lobby geweest van Gommers en Kuijpers toen zij in het Catshuis hun zin niet kregen.
Wat mij betreft verliest hij daarin wel zijn gezicht als sympathieke IC-baas.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:05:50 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197348351
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen idee, het is op zich een interessante hypothese. Zou de Tweede Kamer zichzelf kunnen afschaffen, bv?
Middels een grondwetswijziging... en daar heb je dus altijd verkiezingen voor nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:06:04 #32
408813 crew  trein2000
pi_197348353
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat staat er toch niet? O-)
Ik kan de edit-geschiedenis zien hoor :D
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:06:28 #33
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197348362
Verkiezingen uitstellen is een heel goede vraag op dit moment. Ik denk dat het wel heel reel is dat wel gebeurt als we nog in crisisfase zijn. Paar maanden geleden had ik een speciale topic hierover op de Fok geopend. Meningen zijn verdeeld.

We hebben echt niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen kan nemen wat voor ons in belang is in deze crisistijd. Ik denk dat er een noodwet komt die zorgt er voor dat het kabinet Rutte-3 langer door blijft regeren zolang de verkiezingen uitgesteld is, vermoedelijk een jaar of twee jaren langer dan reguliere 4 jaar wat in de Grondwet voorschrijft.

Aan andere kant zijn we nog lang niet aan toe stemmen, onze hoofden zijn niet er aan toe, want we zijn nog bezig met bestrijden van het coronavirus.

Wat het kabinet nu probeert zodat de verkiezingen alsnog voorlopig doorgaat en zo veel mogelijk veilig gestemd worden, lijkt me nu niet meer van toepassing wat het betreft tempo van vaccinatie en gemuteerde varianten uit Engeland en Zuid-Afrika. De situatie is nog te ernstig om alles zo veilig mogelijk doorgaan. Ik denk dat deze thema komende weken aan de gang komt bij de politiek en het kabinet die samen moeten beslissen over wat moet gebeuren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_197348379
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Middels een grondwetswijziging... en daar heb je dus altijd verkiezingen voor nodig.
Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging? Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197348391
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Ach joh. @:Lenny_Leonard en vele andere kunnen bevestigen dat het hartstikke druk is in de ziekenhuizen. Net zoals bijvoorbeeld mijn zusje. Dit soort posts mag je lekker doen in BNW. Brave New World
Hierbij dan de bevestiging.

Overigens vraagt COVID zorg ook een zwaardere bezetting. Dus zelfs al zouden er minder mensen liggen, dan nog kan het voor een verpleegkundige drukker zijn.

Vandaag nog een IC patient overgenomen van een klein ziekenhuis uit een andere provincie. IC liep daar over.
pi_197348397
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 18:32 schreef trustychords het volgende:
Plus, men is al maanden bezig om te bedenken op welke manier eea corona-proof kan plaatsvinden. Gevaar is, mits goed georganiseerd, te verwaarlozen.
Die organisatie is niet eindeloos. Als er wekenlang code zwart is in de ziekenhuizen zie ik niet in waarom je zo nodig de verkiezingen door zou moeten laten gaan.
pi_197348406
twitter

Dag 2021 :W
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:09:00 #38
408813 crew  trein2000
pi_197348430
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging?
Omdat de grondwet dat vereist :D
quote:
Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
De grondwetgever zou dat wel kunnen (Staten-generaal en regering gezamenlijk). Maar ook dat vereist verkiezingen. En dan een tweederde meerderheid in tweede lezing.
zie email 27 oktober
pi_197348432
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Ik claim alvast: zinloze, uit z'n verband gerukte, onnodig paniekzaaiende uitspraak.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:09:25 #40
346939 Janneke141
pi_197348441
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoezo heb je verkiezingen nodig voor een grondwetswijziging? Ben ook wel benieuwd of de Tweede Kamer in theorie de grondwet kan afschaffen.
Omdat een grondwetswijziging een eerste en een tweede lezing vereist, en daarvoor zijn tussentijdse verkiezingen nodig. Daarmee wordt de kans dat het lukt (in dit geval) erg klein, want de kans dat de kiezer zichzelf wil afschaffen is niet al te groot.

https://nl.wikipedia.org/(...)ning_van_de_Grondwet
pi_197348474
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik claim alvast: zinloze, uit z'n verband gerukte, onnodig paniekzaaiende uitspraak.
Dat lijkt me ook. Herd immunity zal pas lukken wanneer de armere delen van de wereld ook gevaccineerd zijn en aangezien dat nu al scheef loopt zal dat inderdaad dit jaar niet meer lukken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197348485
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:09 schreef Janneke141 het volgende:
Omdat een grondwetswijziging een eerste en een tweede lezing vereist, en daarvoor zijn tussentijdse verkiezingen nodig.
Op die fiets, ja. Maar staat er ook in de grondwet dat verkiezingen niet uitgesteld mogen worden?

edit: ik zie dat een zittende regering in theorie vijf jaar mag zitten.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-uitgesteld-worden
  maandag 11 januari 2021 @ 19:12:07 #43
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197348507
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

Denk dat die Tweet wat duiding nodig heeft dus ik wacht het hele verhaal wel even af.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197348513
Gewoon al het stemmen via de post doen. Postbezorgers hebben dermate vertraging dat de verkiezingen indirect worden uitgesteld.
  maandag 11 januari 2021 @ 19:12:27 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_197348516
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook. Herd immunity zal pas lukken wanneer de armere delen van de wereld ook gevaccineerd zijn en aangezien dat nu al scheef loopt zal dat inderdaad dit jaar niet meer lukken.
Ik denk het ook. 2021 blijft een moeilijk jaar zoals nu het is. En je ziet ook in Duitsland met de vaccinatie helaas wel stroef verloopt.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 11 januari 2021 @ 19:12:50 #46
408813 crew  trein2000
pi_197348529
Overigens vereist uitstel tot uiterlijk 23 maart 2022 geen grondwetswijziging. Moet je even een juridische truc uithalen, maar dat kan. Zie artikel 64 lid 4 Grondwet.
zie email 27 oktober
  maandag 11 januari 2021 @ 19:13:00 #47
346939 Janneke141
pi_197348531
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Op die fiets, ja. Maar staat er ook in de grondwet dat verkiezingen niet uitgesteld mogen worden?
Geen idee, maar misschien dat @trein2000 dat wel weet.

Ik neem aan dat er vrij expliciet is vastgelegd hoe lang een termijn duurt en binnen welke termijn daarna verkiezingen moeten worden georganiseerd. De clou zal 'm dus zitten in de uitzonderingsclausules, en die ken ik niet. En ik heb ook geen zin om ze op te zoeken, dat laat ik over aan degene die van plan is om ze uit te stellen.
pi_197348549
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:06 schreef Ven1972 het volgende:
Verkiezingen uitstellen is een heel goede vraag op dit moment. Ik denk dat het wel heel reel is dat wel gebeurt als we nog in crisisfase zijn. Paar maanden geleden had ik een speciale topic hierover op de Fok geopend. Meningen zijn verdeeld.

We hebben echt niets aan een demissionaire kabinet die beslissingen kan nemen wat voor ons in belang is in deze crisistijd. Ik denk dat er een noodwet komt die zorgt er voor dat het kabinet Rutte-3 langer door blijft regeren zolang de verkiezingen uitgesteld is, vermoedelijk een jaar of twee jaren langer dan reguliere 4 jaar wat in de Grondwet voorschrijft.

Aan andere kant zijn we nog lang niet aan toe stemmen, onze hoofden zijn niet er aan toe, want we zijn nog bezig met bestrijden van het coronavirus.

Wat het kabinet nu probeert zodat de verkiezingen alsnog voorlopig doorgaat en zo veel mogelijk veilig gestemd worden, lijkt me nu niet meer van toepassing wat het betreft tempo van vaccinatie en gemuteerde varianten uit Engeland en Zuid-Afrika. De situatie is nog te ernstig om alles zo veilig mogelijk doorgaan. Ik denk dat deze thema komende weken aan de gang komt bij de politiek en het kabinet die samen moeten beslissen over wat moet gebeuren.
Liever maak het Kabinet demissionair. Dan kunnen ze alleen maatregelen nemen om corona tegen te gaan, maar de grote bezuinigingen door voeren. Gewoon passen op de winkel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197348559
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:11 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Overigens werkt mijn vrouw ook in een ziekenhuis en ligt deze verre van vol met coronapatiënten. Maar dat terzijde.
Heel bijzonder. De landelijke verhouding op de IC voor COVID / NONCOVID is nu 65% / 35%.

Regionaal wel wat verschillen, maar elke regio heeft op de IC meer dan de helft COVID liggen. Is dat bij jouw vrouw anders? :?
pi_197348565
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
dat laat ik over aan degene die van plan is om ze uit te stellen.
Vooralsnog is niemand dat. Bij herhaling wordt benadrukt dat het een laatste middel is. Maar het is niet in beton gegoten dat de verkiezingen per se door moeten laten gaan ten koste van alles. Er moet heel wat gebeuren willen ze uitgesteld worden en als dat gebeurt zijn we niet gelijk Noord-Korea. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')