abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197327448

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Go hard or go home
pi_197327481
Tijd voor leaks
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197327490
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zeker zorgelijk. Ik weet niet wat de leeftijd van de kinderen in je familie zijn, maar als het jongere kinderen zijn horen die zich er niet eens mee bezig te houden. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat een kind van 6 of 7 ofzo dat niet uit zichzelf zal zeggen, maar zal herhalen op basis van opmerkingen van de ouder of leraren.

Ik ben zeker voorstander van meer veiligheid. Ik ben alleen bang dat preventief gaan testen op scholen voor schijnveiligheid zorgt. Indien de resultaten zo snel binnen zijn dat binnen een paar minuten resultaat gegeven kan worden zijn de tests niet voldoende betrouwbaar. Indien de resultaten langer duren heeft dat kind dan wellicht al meerdere dagen in de klas gezeten voordat er bekend is dat diegene op dat moment positief getest is.
Dat eerste is wat flauw natuurlijk. Onder andere twee kinderen van 8 in de familie, maar die zijn oud genoeg dat ze het zelf ook kunnen bedenken hoor. Beetje flauw om te doen dat ze het dan enkel napraten van anderen. En datzelfde geldt voor de tieners binnen de familie. Dan wuif je hun gevoelens wel heel makkelijk weg.

Preventief testen is in ieder geval iets. Momenteel word er echt veel te weinig getest op scholen. Je zal er sowieso wat winst uit halen. Of dat genoeg is weet ik niet, maar je zou denken dat voorstanders van open scholen die mogelijkheid aangrijpen als dat betekent dat de scholen weer wat veiliger open kunnen. Want ja, die zijn enorm belangrijk. Maar ook weer niet zo belangrijk dat het ten koste moet gaan van de volksgezondheid.

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.
Ja, die informatie zou erg handig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 17:10:07 ]
pi_197327511
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is geen eerlijk verhaal, hè.
Kinderen deze schade op laten lopen om zo ouders thuis te houden. :N
Ik blijf het vooral laf vinden, kan er echt niet bij dat beleidsmakers het een goed idee hebben gevonden om dat te doen, en dat de minister van onderwijs niet gezegd heeft: Voel je je wel helemaal lekker, meneer de coronaminister? Wil je dat ouders thuis blijven? Regel dan dat ze thuis moeten blijven, maar er is een leerplicht met een reden.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:09:55 #5
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197327514
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.
Ik weet niet of je een op een kunt stellen dat mensen zonder antilichamen niet besmet zijn (geweest). Ik ben zeker geen dokter, maar zoals ik het begrijp is er een verschil tussen het virus oplopen en doorgeven, en daadwerkelijk ziek worden en covid ontwikkelen. Volgens mij is het zo dat als je niet ziek bent geweest, je ook niet per se antilichamen aan hebt gemaakt, ook al ben je wel besmet geraakt.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:10:55 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197327551
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik blijf het vooral laf vinden, kan er echt niet bij dat beleidsmakers het een goed idee hebben gevonden om dat te doen, en dat de minister van onderwijs niet gezegd heeft: Voel je je wel helemaal lekker, meneer de coronaminister? Wil je dat ouders thuis blijven? Regel dan dat ze thuis moeten blijven, maar er is een leerplicht met een reden.
Ik vermoed een beetje dat ie dat wel gedaan heeft, maar na een week of zes vooral als een zeur is ervaren door de witte-jassen-driehoek en toen is afgeserveerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197327570
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En het is belangrijk om die zorgen serieus te nemen. Maar nog geen reden om vitale sectoren dan maar (deels) af te sluiten.
De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?
pi_197327601
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat eerste is wat flauw natuurlijk. Onder andere twee kinderen van 8 in de familie, maar die zijn oud genoeg dat ze het zelf ook kunnen bedenken hoor. Beetje flauw om te doen dat ze het dan enkel napraten van anderen. En datzelfde geldt voor de tieners binnen de familie. Dan wuif je hun gevoelens wel heel makkelijk weg.

Preventief testen is in ieder geval iets. Momenteel word er echt veel te weinig getest op scholen. Je zal er sowieso wat winst uit halen. Of dat genoeg is weet ik niet, maar je zou denken dat voorstanders van open scholen die mogelijkheid aangrijpen als dat betekent dat de scholen weer wat veiliger open kunnen. Want ja, die zijn enorm belangrijk. Maar ook weer niet zo belangrijk dat het ten koste moet gaan van de volksgezondheid.
[..]

Ja, die informatie zou erg handig zijn.
Ik bedoelde het echt niet vervelend, sorry als het zo overkwam. Een kind van 8 zal herkennen dat er wellicht gevaar is, maar dat gevaar op zichzelf projecteren is iets wat (naar mijn weten in elk geval) alleen maar voor zal komen wanneer ze er specifiek op gewezen zullen worden. Oftewel, als ze verteld wordt: Ja let je wel goed op school en blijf je bij iedereen uit de buurt? Want anders neem je 't mee naar huis.

Tuurlijk zijn hun zorgen terecht en moeten die serieus genomen worden, dat ontken ik echt niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 17:13:01 ]
pi_197327678
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:11 schreef opreis het volgende:

[..]

De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?
Ook waar dit.
Die onderzoeken onder leerkrachten die werden gedaan waren allemaal voor sluiting van de scholen want ze voelden zich niet veilig en voelden zich proefkonijnen.

Nou ja, daarom willen ze nu ook gevaccineerd worden voor de kwetsbaren.
Go hard or go home
pi_197327689
quote:

[..]

Hier op de school van mijn kinderen was de uitval vooral hoog doordat docenten zich te pas en te onpas moesten laten testen en toen telkens 2 dagen weg waren.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:15:01 #11
236264 crew  capricia
pi_197327691
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef KennyPowers het volgende:
Tijd voor leaks
Ik vrees met grote vrezen dat alles hetzelfde blijft, of verzwaard gaat worden.
Helaas.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327697
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde het echt niet vervelend, sorry als het zo overkwam. Een kind van 8 zal herkennen dat er wellicht gevaar is, maar dat gevaar op zichzelf projecteren is iets wat (naar mijn weten in elk geval) alleen maar voor zal komen wanneer ze er specifiek op gewezen zullen worden. Oftewel, als ze verteld wordt: Ja let je wel goed op school en blijf je bij iedereen uit de buurt? Want anders neem je 't mee naar huis.
Ze krijgen het thuis in ieder geval niet mee. Komen er zelf ook gewoon mee. De tieners ook. Ik heb echt het idee dat ze meer mee krijgen dan dat wij denken, maar dat hoeft niet perse te beteken dat al hun zorgen dan maar aangepraat zijn, daar kan ik het gewoon niet meer mee oneens zijn.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:15:57 #13
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197327727
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vrees met grote vrezen dat alles hetzelfde blijft, of verzwaard gaat worden.
Helaas.
Ja, ik denk het ook. Daarom is het hier ook rustig de laatste tijd, want er zijn eigenlijk geen ontwikkelingen.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:17:35 #14
236264 crew  capricia
pi_197327787
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ik denk het ook. Daarom is het hier ook rustig de laatste tijd, want er zijn eigenlijk geen ontwikkelingen.
Door op het ingeslagen pad.
Weinig discussie over andere methoden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197327818
Goed dat de kroegen nog niet open zijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197327828
Ik ken een meisje van 14 die in quarantaine zat met de kerst omdat ze besmet was geraakt op.... school (je verwacht het niet) en zij was als de dood dat ze haar vader had besmet want die zit in de risicogroep. Zij heeft 10 dagen alleen op haar kamer doorgebracht, hopend dat hij gezond zou blijven.
Nou, dat lijkt me aardig kut voor zo'n kind. Mentaal ook vrij ongezond.
Go hard or go home
pi_197327840
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Andere methodes of iets van experimenten is de overheid niet zo van helaas inderdaad. Liever alles op een hoop zonder maatwerk o.i.d. Ze denken echter in sluitingen en nog meer sluitingen.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 17:20:42 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 17:19:47 #18
346939 Janneke141
pi_197327860
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:18 schreef Noek het volgende:
Ik ken een meisje van 14 die in quarantaine zat met de kerst omdat ze besmet was geraakt op.... school (je verwacht het niet) en zij was als de dood dat ze haar vader had besmet want die zit in de risicogroep. Zij heeft 10 dagen alleen op haar kamer doorgebracht, hopend dat hij gezond zou blijven.
Dat is zeker kut.

Kun je nagaan wat er gebeurt als je dat voor een aantal maanden moet doen omdat de school en alle verenigingen dicht zijn.
pi_197327879
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze krijgen het thuis in ieder geval niet mee. Komen er zelf ook gewoon mee. De tieners ook. Ik heb echt het idee dat ze meer mee krijgen dan dat wij denken, maar dat hoeft niet perse te beteken dat al hun zorgen dan maar aangepraat zijn, daar kan ik het gewoon niet meer mee oneens zijn.
Ik geloof ook direct dat kinderen veel meekrijgen, naar mijn mening soms wel te veel. Dan heb ik 't niet over kinderen in jouw familie specifiek, maar ik ben van mening dat kinderen die zorgen helemaal niet horen te hebben, dan doen wij (als volwassenen) iets niet goed. Tieners is natuurlijk een stuk lastiger wat dat betreft, die krijgen veel zelf mee.

Ik ben wel benieuwd waar die angst in 't geval van die kinderen dan specifiek vandaan komt.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:21:31 #20
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197327918
quote:
Tja. Je hebt ook tienermeisjes die zich weken huilend in hun kamer opsluiten omdat die cute boy van school geen wederzijdse liefdesgevoelens voor haar had.

Het leven is nu eenmaal soms een bitch.
pi_197327920
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is zeker kut.

Kun je nagaan wat er gebeurt als je dat voor een aantal maanden moet doen omdat de school en alle verenigingen dicht zijn.
Wat? deze vergelijking klopt totaal niet.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:22:05 #22
346939 Janneke141
pi_197327935
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof ook direct dat kinderen veel meekrijgen, naar mijn mening soms wel te veel. Dan heb ik 't niet over kinderen in jouw familie specifiek, maar ik ben van mening dat kinderen die zorgen helemaal niet horen te hebben, dan doen wij (als volwassenen) iets niet goed. Tieners is natuurlijk een stuk lastiger wat dat betreft, die krijgen veel zelf mee.

Ik ben wel benieuwd waar die angst in 't geval van die kinderen dan specifiek vandaan komt.
Voor tieners werkt het eerder andersom. Die maken hun eigen risico-afweging, en zijn een stuk minder gevoelig voor vader of moeder die zegt dat iets gevaarlijk is.
pi_197327940
quote:

[..]

Kinderen zijn niet dom natuurlijk. Een kind van 8 ziet dat er overal waar hij/zij komt maatregelen zijn. Maar de enige plek waar er geen maatregelen zijn is dan een school zonder maatregelen.
  zondag 10 januari 2021 @ 17:22:45 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197327962
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet kan verwachten dan 2,5 maand voor de verkiezingen en opeens een heel andere koers gevaren gaat worden.

Het is wat het is, denk ik :{
pi_197327990
quote:
Ik ga 'm toch maar maken, sorry. Maar als je als 14 jarig meisje jezelf op je kamer opsluit omdat je bang bent je vader te besmetten en je vader vindt dat goed dan kun je je meer afvragen wat er mis is met die vader.

Als vader zijnde zou je dat toch niet oké vinden? Ik weet niet hoe zij 't gedaan hebben, maar als vader laat je je desnoods een aantal keer testen om te laten zien dat 't goed gaat. Daar laat je dat kind toch niet mee lopen?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 17:25:22 #26
236264 crew  capricia
pi_197328039
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga 'm toch maar maken, sorry. Maar als je als 14 jarig meisje jezelf op je kamer opsluit omdat je bang bent je vader te besmetten en je vader vindt dat goed dan kun je je meer afvragen wat er mis is met die vader.

Als vader zijnde zou je dat toch niet oké vinden? Ik weet niet hoe zij 't gedaan hebben, maar als vader laat je je desnoods een aantal keer testen om te laten zien dat 't goed gaat. Daar laat je dat kind toch niet mee lopen?
Ik zou als ouder mijzelf dan wat meer isoleren. En niet mijn kind.
Maar goed. Ieder zijn eigen afweging. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 januari 2021 @ 17:25:39 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197328053
quote:

[..]

Het Jeugdjournaal lijkt me een goede kanshebber.

Ceyda ging een half jaar niet naar school om haar broer te beschermen :https://jeugdjournaal.nl/(...)r-te-beschermen.html

Regering: kinderen moeten zich sneller laten testen op corona:
https://jeugdjournaal.nl/(...)esten-op-corona.html

Corona-uitbraak op basisschool: 40 leerlingen en leraren besmet:
https://jeugdjournaal.nl/(...)-leraren-besmet.html

Waarom moeten de scholen misschien langer dicht?
https://jeugdjournaal.nl/(...)en-langer-dicht.html

etc. etc.

Als ouder zou ik er toch serieus over nadenken mijn kind geen jeugdjournaal te laten kijken zolang dit duurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door MichaelScott op 10-01-2021 17:32:33 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197328089
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kinderen zijn niet dom natuurlijk. Een kind van 8 ziet dat er overal waar hij/zij komt maatregelen zijn. Maar de enige plek waar er geen maatregelen zijn is dan een school zonder maatregelen.
Dat snap ik wel, maar het hele oorzaak/gevolg bij kinderen is op die leeftijd toch helemaal nog niet dusdanig volwassen dat ze herkennen dat iets dat zij doen (of niet doen) gevolgen voor een ander kan hebben?

Maargoed, ik snap wel wat je zegt. Het is wel een ontwikkeling die niet oké is.
pi_197328104
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind dan ook dat je dan eerder als ouder even afstand zou moeten nemen, maar dat punt van Noek blijft natuurlijk wel staan. Die zorgen heeft ze nou eenmaal. En dat is echt niet allemaal aangepraat.
pi_197328123
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ook. En ik zou (desnoods particulier) mezelf meerdere malen laten testen om te laten zien dat het goed gaat met me.
pi_197328124
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, andere ouders zijn altijd heel goed in het hoe andere ouders het moeten doen maar daar heb je op dat moment geen kont aan.
Go hard or go home
pi_197328214
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:27 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, andere ouders zijn altijd heel goed in het hoe andere ouders het moeten doen maar daar heb je op dat moment geen kont aan.
Tuurlijk wel. Het als ouder oké vinden dat je dochter zich opsluit in haar slaapkamer omdat ze bang is dat ze haar vader ernstig ziek heeft gemaakt kan grote psychologische gevolgen hebben. Daar moet je als ouders alles aan willen doen wat je kunt. Dat is niet: Oh oké, ze zit 10 dagen op 'r kamer in quarantaine, ik breng 'r afentoe wel wat te eten.
pi_197328220
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat snap ik wel, maar het hele oorzaak/gevolg bij kinderen is op die leeftijd toch helemaal nog niet dusdanig volwassen dat ze herkennen dat iets dat zij doen (of niet doen) gevolgen voor een ander kan hebben?

Maargoed, ik snap wel wat je zegt. Het is wel een ontwikkeling die niet oké is.
Ik kan niet voor alle kinderen spreken, maar de ervaringen die ik heb geven wel aan dat ze op die leeftijd al meer door hebben dan dat wij, als volwassenen, soms denken. De ouders doen hun stinkende best om hun kinderen juist niet te beinvloeden; omdat ze het belangrijk vinden dat ze kunnen genieten van het kind zijn...en omdat ze hun eigen mening moeten ontwikkelen.
pi_197328288
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook. En ik zou (desnoods particulier) mezelf meerdere malen laten testen om te laten zien dat het goed gaat met me.
Hij heeft zich natuurlijk laten testen maar kon ook het risico niet lopen om direct te worden blootgesteld en ook die vader moest natuurlijk in quarantaine voor 10 dgn.
Je zit een soort van gevangen maar stuur vooral al jullie tips door want er was daar opeens paniek want hij is ziek en zij had corona en moesten allemaal in quarantaine.
Hartstikke leuk en lief gezin die een ontzettende klote kerst hebben gehad omdat er opeens heel veel stress is.
Go hard or go home
pi_197328316
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het als ouder oké vinden dat je dochter zich opsluit in haar slaapkamer omdat ze bang is dat ze haar vader ernstig ziek heeft gemaakt kan grote psychologische gevolgen hebben. Daar moet je als ouders alles aan willen doen wat je kunt. Dat is niet: Oh oké, ze zit 10 dagen op 'r kamer in quarantaine, ik breng 'r afentoe wel wat te eten.
Zo is het allesbehalve gegaan maar als jij denkt dat het zo is, so be it.
Go hard or go home
pi_197328460
Ik moet wel een beetje grinniken om de cijfers op pletdecurve.nl rond oud & nieuw. Richting oud & nieuw gaat het naar beneden, dus minder testbereidheid denk ik, en op 4 januari weer ineens op 7k, dus veel mensen die oud & nieuw vierden dachten toch 'oh kut, toch even testen' in het nieuwe jaar.
pi_197328540
quote:
10s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:34 schreef Noek het volgende:

[..]

Zo is het allesbehalve gegaan maar als jij denkt dat het zo is, so be it.
Je zei: Ik ken een meisje van 14 die is 10 dagen in haar slaapkamer in quarantaine gegaan omdat ze bang was haar vader die in een risicogroep zit te besmetten.

Hoe had ik het anders moeten interpreteren? Ik snap volledig dat er ineens paniek was, dat ontken ik echt niet.

Neemt tuurlijk niet weg dat die periode heel kut was/is. Hoop dat nu de situatie weer beter is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 17:47:45 ]
  zondag 10 januari 2021 @ 17:52:01 #38
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197328722
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik moet wel een beetje grinniken om de cijfers op pletdecurve.nl rond oud & nieuw. Richting oud & nieuw gaat het naar beneden, dus minder testbereidheid denk ik, en op 4 januari weer ineens op 7k, dus veel mensen die oud & nieuw vierden dachten toch 'oh kut, toch even testen' in het nieuwe jaar.
Het gaat bij pletdecurve vooral om DOO, dus moment van symptomen. Dat staat redelijk los van de feestdagen lijkt me.
Antifa
pi_197328735
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je zei: Ik ken een meisje van 14 die is 10 dagen in haar slaapkamer in quarantaine gegaan omdat ze bang was haar vader die in een risicogroep zit te besmetten.

Hoe had ik het anders moeten interpreteren? Ik snap volledig dat er ineens paniek was, dat ontken ik echt niet.
nvm :')
Go hard or go home
pi_197328875
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:52 schreef Noek het volgende:

[..]

nvm :')
Doen we. Sorry dat ik wat zei. Ik meen oprecht dat ik hoop dat het goed met ze gaat en het met een sisser is afgelopen

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 17:57:52 ]
pi_197328941
Jeugdjournaal is sowieso eng voor kinderen een dochter van een vriendin van mij plast door de angst voor corona weer in haar bedje. Maar ja ze moet het kijken van school.
pi_197328964
Nu op journaal (npo1): verlenging lockdown voor tenminste 2 weken
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197329016
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:01 schreef Luke83 het volgende:
Dinsdag is daar pas een officiële uitspraak over.
pi_197329058
quote:
Waarschijnlijk 3: https://nos.nl/l/2363784
zie email 27 oktober
pi_197329061
Fucking 3 weken ook echt
pi_197329063
quote:
3 weken toch? Dan is ‘t toch al krokusvakantie?
pi_197329067
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:03 schreef quirina het volgende:

[..]

Dinsdag is daar pas een officiële uitspraak over.
Tuurlijk, normaal lekt nooit iets uit van te voren.
pi_197329097
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

3 weken toch? Dan is ‘t toch al krokusvakantie?
Crap, ik verstond 2, met als optie 3. Met 3 weken erbij zit je, tenminste in mijn regio, nog 2 weken voor de voorjaarsvakantie
pi_197329130
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 16:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als we in Q1 zo'n +- 7 miljoen vaccins krijgen zie ik niet in waarom we nog eens in lockdown zouden moeten. Dat is genoeg voor zo'n 20% van de Nederlandse bevolking. Daarnaast krijgen we ook weer beter weer (en gaan ons dus meer buiten begeven).
Je hebt 70% nodig, dus dat schiet lekker op. Bovendien duurt Q1 nog 3 maanden dus zou juist nu alles er op gericht moeten zijn om die periode te overleven. Niemand zit te wachten op inferieur onderwijs, maar de vele uitval, lockdowns komen de kwaliteit ook niet ten goede. En tal van minstens zo grote andere belangen in de samenleving spelen net zo goed een cruciale rol in je afweging om scholen wel of niet weer open te gooien. Zeker nu we weten dat de scholen in ware brandhaarden kunnen transformeren.
blablablabla
pi_197329174
Nog een maand dit volhouden dus.
pi_197329189
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 3: https://nos.nl/l/2363784
The fuck.Alsof het allemaal niks kost.
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 18:10:00 #52
346939 Janneke141
pi_197329196
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:09 schreef Faraday01 het volgende:
'Dat hebben we eerder gehoord', zal een ondernemer nu denken.
pi_197329258
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

'Dat hebben we eerder gehoord', zal een ondernemer nu denken.
we zijn er allemaal klaar mee, ik kies er alleen voor het te accepteren. Is beter voor mijn gemoed.
pi_197329278
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt 70% nodig, dus dat schiet lekker op. Bovendien duurt Q1 nog 3 maanden dus zou juist nu alles er op gericht moeten zijn om die periode te overleven. Niemand zit te wachten op inferieur onderwijs, maar de vele uitval, lockdowns komen de kwaliteit ook niet ten goede. En tal van minstens zo grote andere belangen in de samenleving spelen net zo goed een cruciale rol in je afweging om scholen wel of niet weer open te gooien. Zeker nu we weten dat de scholen in ware brandhaarden kunnen transformeren.
Je hebt 70% nodig voor herd immunity zonder maatregelen. We hebben wel maatregelen, dus om het beheersbaar te houden is minder ook voldoende voor de ziekenhuizen. Daarnaast heeft zo'n 20% van de Nederlandse bevolking inmiddels al corona gehad en dus tijdelijk immuun. Al zal het misschien nog even duren voordat dat zichtbaar is in de bloedonderzoeken.
pi_197329323
quote:
Haha ja "een maand"
pi_197329331
wat dacht iedereen dan ???? kroegen weer open deze maand ?
eindelijk pakken ze een keer door,ze hebben geleerd van hun fouten.

hopelijk over een maand met weinig besmettingen alles weer een beetje open.
dan kunnen ze ook weer het BCO goed doen, em tevens beginnen ze dan met de ouderen en kwetsbaren mits het oxford vaccin is goedgekeurd.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197329349
Tijd voor een tondeuse
pi_197329386
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:14 schreef Predator40 het volgende:
wat dacht iedereen dan ???? kroegen weer open deze maand ?
eindelijk pakken ze een keer door,ze hebben geleerd van hun fouten.
Alleen wappies praten in deze fase over de kroegen.

Het gaat nu om zaken als onderwijs. Zaken met zeer grote belangen voor een hele generatie.
zie email 27 oktober
pi_197329397
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Je hebt 70% nodig voor herd immunity zonder maatregelen. We hebben wel maatregelen, dus om het beheersbaar te houden is minder ook voldoende voor de ziekenhuizen. Daarnaast heeft zo'n 20% van de Nederlandse bevolking inmiddels al corona gehad en dus tijdelijk immuun. Al zal het misschien nog even duren voordat dat zichtbaar is in de bloedonderzoeken.
Percentage met antistoffen ligt veel lager. https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/resultaten 5% volgens onderzoek in het najaar.

Dan zit je dus op 25%, bovendien moet je eerst die twee a drie maanden dus nog zien te overbruggen.
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 18:17:07 #60
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197329416
Nog 4 weken deze ellende. :')
pi_197329458
Ik en vele users met mij zeiden dat we bijna heel 2021 nog met maatregelen en lockdowns zitten. Nu gaat het waarheid worden.

Hele sectoren gaan ten gronde. Onderwijs naar de klote, horeca en detailhandel.

Ga zo door Rutte en co!
pi_197329469
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:17 schreef tja77 het volgende:
Veel langer man.
pi_197329535
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het gaat nu om zaken als onderwijs. Zaken met zeer grote belangen voor een hele generatie.
het kan gewoon nog niet......en wie weet gaan (basis) scholen wel eerder open.
pi_197329548
Lijkt dus weer dat ze niet het lef hebben om harder in te grijpen. Deze kwakkellockdown houden we dus nog 2 tot 3 maanden.
pi_197329555
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:17 schreef tja77 het volgende:
nog veel langer zelfs.....
pi_197329556
Godverdomme :(
Er komt echt geen eind aan.
pi_197329561
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:18 schreef JosMert het volgende:
Ik en vele users met mij zeiden dat we bijna heel 2021 nog met maatregelen en lockdowns zitten. Nu gaat het waarheid worden.
2021 duurt nog maar 4 weken?
- verwijderd door admin -
pi_197329579
Overigens gaan 18% van de kinderen gewoon naar de basisschool op moment.
Gehandicaptenzorg gaat zelfs 100% naar school waaronder mijn tweeling.
Arrr!
pi_197329581
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:20 schreef Confetti het volgende:
Lijkt dus weer dat ze niet het lef hebben om harder in te grijpen. Deze kwakkellockdown houden we dus nog 2 tot 3 maanden.
dat weten we al maanden....en harder ingrijpen kan amper met onze wetten en gedrag.
pi_197329617
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat weten we al maanden....en harder ingrijpen kan amper met onze wetten en gedrag.
Probleem met harder ingrijpen is dat je naar hele zware maatregelen moet grijpen die in verhouding heel weinig opleveren. Dat is lastig uitlegbaar.
zie email 27 oktober
  zondag 10 januari 2021 @ 18:23:55 #71
342627 tja77
pi_197329642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:21 schreef longasleep het volgende:
Overigens gaan 18% van de kinderen gewoon naar de basisschool op moment.
Daar heb je wat aan als jouw kind(eren) bij die overige 82% hoort.
pi_197329647
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Percentage met antistoffen ligt veel lager. https://www.rivm.nl/pienter-corona-studie/resultaten 5% volgens onderzoek in het najaar.

Dan zit je dus op 25%, bovendien moet je eerst die twee a drie maanden dus nog zien te overbruggen.
https://www.dvhn.nl/binne(...)corona-26272237.html

Inmiddels is dat percentage al over de 10% volgens de laatste metingen en aan de hand van geschatte besmettingen van het rivm kun je wel uitrekenen wat het ongeveer is. Als ik de getallen optel zitten we rond de 25%. Maakt ook verder niet uit wat het exact is, maar wel stukken meer dan datgene uit het najaar.

En die twee drie maanden of misschien iets meer moeten we wel overbruggen inderdaad, maar dat kan ook tijdelijk met een reproductiegetal boven de 1.
pi_197329663
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Probleem met harder ingrijpen is dat je naar hele zware maatregelen moet grijpen die in verhouding heel weinig opleveren. Dat is lastig uitlegbaar.
heel weinig opleveren is subjectief.....
pi_197329682
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:21 schreef groenen het volgende:

[..]

2021 duurt nog maar 4 weken?
Gommers zei bij M afgelopen week dat de lockdowns blijven tot de 70+’ers zijn gevacineerd. Dan heb je het tot ergens in september, dus bijna geheel 2021 ;)
pi_197329701
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wel maatregelen die de economie minder raken. Dat je bij vrienden op. bezoek mag en gaan en staan waar je wilt, levert geen economische waarde op, maar wel deze besmettingsaantallen.

Dus eigenlijk relatied goedkoop maar het motto is nog steeds dat harder ingrijpen niet des Nederlands is en dus blijven we met miljarden smijten om alles overeind te houden.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:26:22 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197329726
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is wel frustrerend dat er niet eens meer gekeken lijkt te worden naar mogelijkheden, maar gewoon alles weer zwart-wit dicht moet blijven.
pi_197329727
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:25 schreef JosMert het volgende:

[..]

Gommers zei bij M afgelopen week dat de lockdowns blijven tot de 70+’ers zijn gevacineerd. Dan heb je het tot ergens in september, dus bijna geheel 2021 ;)
volgens de planning is dat ergens rond mei toch ?
dus deze zomer zou dan het meeste weer los kunnen behalve de echt grote events.
pi_197329753
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

heel weinig opleveren is subjectief.....
Ik zei in verhouding. Als je nu een maatregel als een avondklok gaat invoeren dan zal dat best effect hebben, maar minder dan bijvoorbeeld de anderhalve meter of de sluiting van de horeca. Terwijl het een veel zwaardere maatregel is.

Dat is lastig uit te leggen. Dat je voor een beperkt gewin een heel zwaar middel gebruikt. De balans raakt zoek.
zie email 27 oktober
pi_197329757
quote:

[..]

Wil best een weddenschapje aangaan dat er in juli geen winkels dichtzitten. Wat zet je erop?
- verwijderd door admin -
  zondag 10 januari 2021 @ 18:27:36 #80
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197329774
quote:
Dit geloven :')
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197329782
quote:

[..]

Afgelopen zomer was niet echt een lockdown. Zie echt niet in dat we deze lente/zomer dezelfde restricties hebben als in 2020. En daarbij bepaalt Gommers helemaal niks.
pi_197329820
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.dvhn.nl/binne(...)corona-26272237.html

Inmiddels is dat percentage al over de 10% volgens de laatste metingen en aan de hand van geschatte besmettingen van het rivm kun je wel uitrekenen wat het ongeveer is. Als ik de getallen optel zitten we rond de 25%. Maakt ook verder niet uit wat het exact is, maar wel stukken meer dan datgene uit het najaar.

En die twee drie maanden of misschien iets meer moeten we wel overbruggen inderdaad, maar dat kan ook tijdelijk met een reproductiegetal boven de 1.
Alles valt en staat bij de situatie in de ziekenhuizen, als die relatief leeg zouden zijn kun je veel meer. Dat is nu gewoon niet het geval.
blablablabla
pi_197329836
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is wel frustrerend dat er niet eens meer gekeken lijkt te worden naar mogelijkheden, maar gewoon alles weer zwart-wit dicht moet blijven.
Ik snap het wel. Want het wordt een communicatief drama.

Maar ik ben het volledig met je eens. Een “stootkuur” is echt wat anders dan een pakket wat langdurig moet gelden. Dat moet je herijken *kuch* scholen *kuch*
zie email 27 oktober
pi_197329851
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zei in verhouding. Als je nu een maatregel als een avondklok gaat invoeren dan zal dat best effect hebben, maar minder dan bijvoorbeeld de anderhalve meter of de sluiting van de horeca. Terwijl het een veel zwaardere maatregel is.

Dat is lastig uit te leggen. Dat je voor een beperkt gewin een heel zwaar middel gebruikt. De balans raakt zoek.
het is al veel te laat voor harde maatregelen en handhaving imo....
laten we nu gewoon maar ff aan blijven kutten, cijfers gaan al naar beneden, vaccins komen eraan, beter weer komt eraan
  zondag 10 januari 2021 @ 18:30:57 #85
493907 Owen-Kravecki
pi_197329886
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:18 schreef JosMert het volgende:

Hele sectoren gaan ten gronde. Onderwijs naar de klote, horeca en detailhandel.

Ga zo door Rutte en co!
We moeten oppassen dat de zorg straks niet overspoelt met mensen met geestelijke en andere lichamelijke klachten. Onderschat stress en wanhoop niet.

Ze zijn inderdaad goed op weg om de hele samenleving te slopen.
pi_197329938
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Alles valt en staat bij de situatie in de ziekenhuizen, als die relatief leeg zouden zijn kun je veel meer. Dat is nu gewoon niet het geval.
Juist, dus dan maakt het niet uit of het reproductiegetal boven de 1 ligt, eronder of wat dan ook. Als we maar op tijd ingrijpen mocht het echt uit de hand dreigen te lopen en als een hoop mensen uit de risico groepen gevaccineerd zijn kan het wat betreft hoeveelheden besmettingen ook omhoog. Als mensen maar niet in de grote hoeveelheden naar het ziekenhuis moeten,
pi_197329955
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

volgens de planning is dat ergens rond mei toch ?
dus deze zomer zou dan het meeste weer los kunnen behalve de echt grote events.
Alle 70+ ers gevaccineerd in mei? Geloof je in sprookjes?

Kijk eens naar de landen om je heen, ze halen met uitzonderingen na allemaal niet hun doelstellingen. Zal Nederland ook wel niet gebeuren. December 2021 zal iedereen wel eens een spuitje hebben gehad.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:33:43 #88
493907 Owen-Kravecki
pi_197329965
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tijd dat het OMT eens uitgebreid wordt met andere deskundigen op economisch en psychologisch gebied. Het zijn nu alleen nog maar virologen en medici, dus dan kijken ze alleen maar door hun eigen bril zonder naar de andere zaken te kijken.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:35:26 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330018
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:29 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik snap het wel. Want het wordt een communicatief drama.

Maar ik ben het volledig met je eens. Een “stootkuur” is echt wat anders dan een pakket wat langdurig moet gelden. Dat moet je herijken *kuch* scholen *kuch*
Communiceren is toch al niet echt hun sterkste punt gebleken.

Maar goed, weer een maand scholen dicht, geen zwemlessen, geen bibliotheek of museum open, geen kappersbezoeken. En je kunt je afvragen of ze een plan hebben voor na 16 februari, het antwoord is waarschijnlijk ook weer 'nee'.
pi_197330021
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:33 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Tijd dat het OMT eens uitgebreid wordt met andere deskundigen op economisch en psychologisch gebied. Het zijn nu alleen nog maar virologen en medici, dus dan kijken ze alleen maar door hun eigen bril zonder naar de andere zaken te kijken.
Zoals mijn vader zegt die jarenlang bij de GGD heeft gewerkt...we zijn een gezondheidsstaat geworden afgelopen 10 maanden.
Dat is niet 1,2,3 terug te draaien.
pi_197330039
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Juist, dus dan maakt het niet uit of het reproductiegetal boven de 1 ligt, eronder of wat dan ook. Als we maar op tijd ingrijpen mocht het echt uit de hand dreigen te lopen en als een hoop mensen uit de risico groepen gevaccineerd zijn kan het wat betreft hoeveelheden besmettingen ook omhoog. Als mensen maar niet in de grote hoeveelheden naar het ziekenhuis moeten,
Op dit moment wel, we zitten nog lang niet op dat punt dat duurt nog maanden. Bovendien zijn je ramingen erg opportunistisch.
blablablabla
pi_197330040
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar goed, weer een maand scholen dicht, geen zwemlessen, geen bibliotheek of museum open, geen kappersbezoeken. En je kunt je afvragen of ze een plan hebben voor na 16 februari, het antwoord is waarschijnlijk ook weer 'nee'.
9 februari ;)
pi_197330051
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:35 schreef JosMert het volgende:

[..]

Zoals mijn vader zegt die jarenlang bij de GGD heeft gewerkt...we zijn een gezondheidsstaat geworden afgelopen 10 maanden.
Een gezondheidsstaat die zoveel op zorg heeft bezuinigd de laatste jaren?
  zondag 10 januari 2021 @ 18:37:27 #94
346939 Janneke141
pi_197330072
quote:

[..]

Maar dan wel een met een vrij beperkte definitie van gezondheid.
pi_197330117
quote:

[..]

Nee, dat kan ook niet ze weten niet wat die Britse variant hier gaat doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197330135
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:36 schreef wpor het volgende:

[..]

Nee, een gezondheidsdictatuur beter gezegd ;). We zien het brede perspectief allang niet meer in deze crisis.
pi_197330145
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:18 schreef miss_sly het volgende: [..] De voetbalvereniging van mijn dochter is anders ook gesloten voor de jeugd.
Apart, bij ons zijn alle trainingen weer begonnen deze week. Buitensport onder de 18 is ook geen onderdeel van de lockdown.
pi_197330192
quote:

[..]

dat ligt er helemaal aan hoeveel besmettingen, hoeveel IC opnames etc, dat kan je nu nog niet voorspellen.
de vorig keer dat ze dat hadden gedaan in december zaten ze er compleet naast.
pi_197330195
Dat zwemlessen niet door gaan vind ik echt heel kwalijk. Dat moet je gewoon kunnen om soms, letterlijk, te overleven.
pi_197330206
Gelukkig. Hotels blijven open.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197330207
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:30 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

We moeten oppassen dat de zorg straks niet overspoelt met mensen met geestelijke en andere lichamelijke klachten. Onderschat stress en wanhoop niet.

Vooral stress en spanningen gaan voor veel problemen zorgen. Stress zorgt voor dat je immuunsysteem veel slechter werkt, wonden die slechter genezen en hart en vaat problemen kunnen er uit ontstaan. Dus zal nog wel een leuke golf komen aan gezondheidsproblemen.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:43:01 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330214
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat ligt er helemaal aan hoeveel besmettingen, hoeveel IC opnames etc, dat kan je nu nog niet voorspellen.
de vorig keer dat ze dat hadden gedaan in december zaten ze er compleet naast.
Het is juist een taak van het OMT om daar wel voorspellingen over te doen.
pi_197330221
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:36 schreef wpor het volgende:

[..]

Er gaan al vele jaren elk jaar meer miljarden naar de zorg.
pi_197330239
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:30 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Overstromen met zorgverleners en leerkrachten die op hun tandvlees lopen bedoel je?
pi_197330241
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

OMT roept ook al bijna een jaar: 'we gaan 't afwachten'

Dat vertrouwen ben ik echt compleet verloren.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:44:04 #106
342627 tja77
pi_197330243
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:42 schreef Nielsch het volgende:
Dat zwemlessen niet door gaan vind ik echt heel kwalijk. Dat moet je gewoon kunnen om soms, letterlijk, te overleven.
Snap ik, maar veel kinderen die zwemles krijgen, kunnen zich vaak niet zelfstandig aan- uitkleden. En dan al die ouders samen in de kleedruimte met die kinderen. Ik snap het wel.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:45:11 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330258
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:42 schreef RipCity het volgende:
Gelukkig. Hotels blijven open.
Kunnen we gelukkig nog goedkope hoertjes blijven bestellen.
pi_197330264
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Afgelopen zomer was niet echt een lockdown. Zie echt niet in dat we deze lente/zomer dezelfde restricties hebben als in 2020. En daarbij bepaalt Gommers helemaal niks.
Mensen pakken gewoon de camper
naar Frankrijk idd
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197330269
quote:

[..]

ja doe maar gewoon even niet......
pi_197330282
Oprutte met die Lockdown :')
pi_197330289
Drie weken, vrij stevig en onverwacht lang. Hopen dat het de komende maand snel de betere kant op gaat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197330302
quote:

[..]

Heb je gezien hoe het in Londen gaat met die Britse variant van Covid? ! op de 30 mensen heeft covid in Londen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-corona-coronavirus

Staat in dit artikel.
pi_197330317
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Snap ik, maar veel kinderen die zwemles krijgen, kunnen zich vaak niet zelfstandig aan- uitkleden. En dan al die ouders samen in de kleedruimte met die kinderen. Ik snap het wel.
Gewoon thuis al zwemkleding aan. Uitkleden gaat op die leeftijd al echt wel hoor. Aankleden wellicht wat lastiger maar je kan ook ff een badjas meegeven ofzo en dan snel de auto in.
pi_197330324
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:46 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe het in Londen gaat met die Britse variant van Covid? ! op de 30 mensen heeft covid in Londen.
Vraag is wel of dat die mutatie is of falend en dwalend overheidsbeleid.
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 18:47:48 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330326
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Drie weken, vrij stevig en onverwacht lang. Hopen dat het de komende maand snel de betere kant op gaat.
Ik vind het juist onverwacht kort, had op 4 of 5 gerekend.

Eens uiteraard met je laatste opmerking.
pi_197330338
Tering weer 3 weken erbij. Gatverdamme wat ben ik klaar met dat virus :r
pi_197330358
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Of beiden.
En aangezien wij ook die mutatie in Nederland hebben en dwalend overheidsbeleid hebben we in ieder geval een voedingsbodem voor eenzelfde situatie.
pi_197330370
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:47 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beide, maar je zit nog steeds met hetzelfde resulltaat.
pi_197330376
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:07 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Crap, ik verstond 2, met als optie 3. Met 3 weken erbij zit je, tenminste in mijn regio, nog 2 weken voor de voorjaarsvakantie
In regio zuid begint de voorjaarsvakantie 13 februari. Lockdown nu met 3 weken verlengen is in die regio in elk geval tot voorjaarsvakantie.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:51:03 #120
493907 Owen-Kravecki
pi_197330399
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:48 schreef Heph844 het volgende:
Tering weer 3 weken erbij. Gatverdamme wat ben ik klaar met dat virus :r
En daarna nog 3 weken.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:51:05 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330400
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Of beiden.
En aangezien wij ook die mutatie in Nederland hebben en dwalend overheidsbeleid hebben we in ieder geval een voedingsbodem voor eenzelfde situatie.
Nee, want wij zitten al sinds 15 dec in lockdown, terwijl ze in de UK nog vrolijk mensen in stadions, dartszalen en pubs hadden zitten toen.
pi_197330410
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

In regio zuid begint de voorjaarsvakantie 13 februari. Lockdown nu met 3 weken verlengen is in die regio in elk geval tot voorjaarsvakantie.
1 weekje naar school en dan vakantie ?
of de vakantie dan maar schrappen ?
pi_197330418
quote:

[..]

In regio zuid begint de voorjaarsvakantie Carnavalsvakantie 13 februari. Lockdown nu met 3 weken verlengen is in die regio in elk geval tot voorjaarsvakantie.
pi_197330436
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee, want wij zitten al sinds 15 dec in lockdown, terwijl ze in de UK nog vrolijk mensen in stadions, dartszalen en pubs hadden zitten toen.
Ja en in de UK waren ze toen al aan het vaccineren waar wij pas afgelopen week mee zijn begonnen. Hoe dan ook is het gewoon een flink risico, ook hier.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:52:44 #125
493907 Owen-Kravecki
pi_197330440
quote:

[..]

Zou dit ook doorslaan op andere gebieden? Dat we bijvoorbeeld lockdowns gaan instellen tijdens de jaarlijkse griepgolf.
pi_197330446
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]

1 weekje naar school en dan vakantie ?
of de vakantie dan maar schrappen ?
Lockdown zou nu sowieso tot 9 februari duren, dus kan er donder op tegen zeggen dat scholen pas na die vakantie open gaan. En dat zal ze wellicht goed uit komen, want dan is ‘t al maart :+
pi_197330450
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, omdat als we uit lockdown gaan, iedereen weer als een gek naar De Ikea en de stad vliegt, en dan hebben we hetzelfde als in Engeland.

Want niemand volgt die maatregelen.

Er valt 1 vlokje sneeuw en iedereen vliegt weer naar Limburg.
pi_197330454
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:51 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

En daarna nog 3 weken.
https://ishetal1juno.nl/
pi_197330456
Dus in Limburg eindigt de lockdown 22 februari? Brabant noem ik niet, omdat die niet weten wat carnaval is, met hun hollandse nummers :')
pi_197330465
quote:
Is het al 1Juno 2022?
pi_197330473
quote:

[..]

quote:

[..]

Net een week week er voor toch. Dan begint het toch maandag 8 februari weer? Afijn, we zullen het dinsdag wel horen.
  zondag 10 januari 2021 @ 18:54:56 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330485
Hugo zal dinsdag wel met opgepoetste schoenen glimlachend komen mededelen dat hij de vaccinaties onder controle heeft.
pi_197330508
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:53 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, omdat als we uit lockdown gaan, iedereen weer als een gek naar De Ikea en de stad vliegt, en dan hebben we hetzelfde als in Engeland.

Want niemand volgt die maatregelen.

Er valt 1 vlokje sneeuw en iedereen vliegt weer naar Limburg.
en daarom word het ook verlengt, ze willen de ziekenhuizen leger hebben en de besmettingen omlaag voordat ze alles weer open gaan gooien, op zeker dat er heel veel gelijk gaan funshoppen, bouwmarkt, ikea etc etc
pi_197330521
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hugo zal dinsdag wel met opgepoetste schoenen glimlachend komen mededelen dat hij de vaccinaties onder controle heeft.
We bestoken de mammoettanker nu nog met speldenprikjes. Om tot een gewenste situatie te komen moeten we de mammoettanker bestrijden met mortieren, anders wint het virus. Het virus is slim en sluw, dus moeten wij slimmer en wendbaarder zijn.
pi_197330532
quote:
hij ???

De ziekenhuizen en de GGD's ....
Hugo moet maar eens wat nederiger worden
pi_197330548
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en daarom word het ook verlengt, ze willen de ziekenhuizen leger hebben en de besmettingen omlaag voordat ze alles weer open gaan gooien, op zeker dat er heel veel gelijk gaan funshoppen, bouwmarkt, ikea etc etc
Februari wordt mn huis opgeleverd, hoop wel dat ik kan funshoppen in de bouwmarkt, dat is best nodig dan :+
  zondag 10 januari 2021 @ 18:58:57 #137
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_197330551
Oké de lockdown is dus verlengd. Nu wel klaar met de poppenkast. Vanavond eens een biertje gaan pakken bij een paar maten.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_197330558
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

We bestoken de mammoettanker nu nog met speldenprikjes. Om tot een gewenste situatie te komen moeten we de mammoettanker bestrijden met mortieren, anders wint het virus. Het virus is slim en sluw, dus moeten wij slimmer en wendbaarder zijn.
Het virus is zeker nog niet klaar met ons, het ligt op de loer om op onverwachte momenten weer keihard toe te slaan.
pi_197330564
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Februari wordt mn huis opgeleverd, hoop wel dat ik kan funshoppen in de bouwmarkt, dat is best nodig dan :+
er is gewoon pick and collect
  zondag 10 januari 2021 @ 18:59:35 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197330568
quote:

[..]

wordt verlengd o|O
pi_197330579
quote:

[..]

Ja. Je kan echt niet meer op de verantwoordelijkheid van de mensen zelf rekenen, Dat is echt al heel vaak mis gegaan.

..en nu met die hele besmettelijke variant hoeft het niet eens zo heel vaak mis te gaan.
pi_197330589
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

wordt verlengd o|O
aiii..... :o
pi_197330592
Kut 3 weken erbij...

Moet echt naar de kapper want zie er niet uit. Hoe ga ik dat oplossen? Waarschijnlijk vraag ik gewoon of ze stiekem open willen. Heeft misschien nog wel een kans van slagen ook als het om geld draait.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197330600
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:53 schreef Sfancta het volgende:
Dus in Limburg eindigt de lockdown 22 februari? Brabant noem ik niet, omdat die niet weten wat carnaval is, met hun hollandse nummers :')
Wij kunnen wel meer zuipen en slempen. :P
pi_197330611
quote:
Ik verheug me er nu al op.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:01:37 #146
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197330617
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Kut 3 weken erbij...

Moet echt naar de kapper want zie er niet uit. Hoe ga ik dat oplossen? Waarschijnlijk vraag ik gewoon of ze stiekem open willen. Heeft misschien nog wel een kans van slagen ook als het om geld draait.
Thuiskapper, zelf doen, een bekende laten doen? Zo moeilijk is het niet.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197330644
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja. Je kan echt niet meer op de verantwoordelijkheid van de mensen zelf rekenen, Dat is echt al heel vaak mis gegaan.

..en nu met die hele besmettelijke variant hoeft het niet eens zo heel vaak mis te gaan.
wij blijven thuis totdat in ieder geval mijn vrouw 2 shots heeft gehad en daarna nog een week erna.
daarna toch maar eens naar de kapper en een keer gezellig winkelen/uit eten.
pi_197330646
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

wordt verlengd o|O
Je kunt al merken dat de scholen dicht zijn hè.
pi_197330658
quote:
Kut 3 weken erbij...

er zijn zat thuiskappers.....gewoon ff op facebook vragen of in de lokale groepsapps
pi_197330665
Een verlenging van fokkin drie weken.
Laten we het allemaal nog langer op on hpld zetten omdat het schijnbaar al teveel is als van de 17 miljoen inwoners er 3000 in het ziekenhuis liggen.

En dan over vijf weken weer hetzelfde verhaal te horen.
Enige voordeel is nog dat er verkiezingen komen en er dan eindelijk eens over alternatieven wordt nagedacht en bepaald wordt wie deze ongein gaat betalen.
pi_197330668
Of lekker laten groeien, kijken hoe dat staat lang haar.
pi_197330676
quote:
Kut 3 weken erbij...

Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197330696
Aaaargh!
Natuurlijk wist ik het maar ben het zo hoerenzat.
Go hard or go home
pi_197330702
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Hier op de school van mijn kinderen was de uitval vooral hoog doordat docenten zich te pas en te onpas moesten laten testen en toen telkens 2 dagen weg waren.
Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.

* https://www.aob.nl/nieuws(...)-nu-al-laten-testen/
pi_197330717
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Laten we het allemaal nog langer op on hpld zetten omdat het schijnbaar al teveel is als van de 17 miljoen inwoners er 3000 in het ziekenhuis liggen.

Enige voordeel is nog dat er verkiezingen komen en er dan eindelijk eens over alternatieven wordt nagedacht en bepaald wordt wie deze ongein gaat betalen.
Wat zou een alternatief zijn volgens jou, dan?
pi_197330736
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.

quote:

[..]

De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.

Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
pi_197330738
Ik wil alleen m'n eigen kapster. Vertrouwensdingetje.
pi_197330775
quote:

Je moest eens weten hoe fragiel het systeem is als het af gaat wijken van de norm. Er ontstaat een angst dat je geen plee papier hebt en meteen is in elke supermarkt het schap leeg. Zelfde als te veel mensen tegelijk hun geld van de bank zou halen dan valt die ook in een hand omdraai om.
pi_197330777
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor mijn jaren '90 kapsel heb ik nog wel een jaar of twee lockdown nodig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197330792
quote:

Volgens Rutte gaan we pas van de lockdowns af als we maximaal 3 IC opnames per dag hebben.

Dus ergens eind 2021 https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/
pi_197330796
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil alleen m'n eigen kapster. Vertrouwensdingetje.
Haha same. Dus nog maar even de dooie cavia-look de komende weken.
pi_197330798
quote:

Dan begint dat nieuwe kabinet toch ook pas in september of zo. Mosterd na de maaltijd. Als het goed is.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:11:15 #163
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197330804
Ik vind dat ze meer moeten opschieten met vaccineren want met die lockdowns wordt het eindeloos of een drama. Hoe kan het dat in Israël wel 20% van de bevolking al is gevaccineerd meer hier nog niet?

Of heeft Europa te laat besteld of niet genoeg besteld? Wat mij betreft gaat het prikken 24 uur per dag door als het kan!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197330814
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef trustychords het volgende:

[..]

Haha same. Dus nog maar even de dooie cavia-look de komende weken.
Toch vind ik dat bij sommige mannen best leuk staan zo'n dooie cavia.
pi_197330849
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:11 schreef StarmanFR het volgende:
Ik vind dat ze meer moeten opschieten met vaccineren want met die lockdowns wordt het eindeloos of een drama. Hoe kan het dat in Israël wel 20% van de bevolking al is gevaccineerd meer hier nog niet?

Gelukkig is dit pas 100x besproken.
pi_197330853
quote:

Of heeft Europa te laat besteld of niet genoeg besteld? Wat mij betreft gaat het prikken 24 uur per dag door als het kan!
Israël zit ook al sinds afgelopen vrijdag weer in lockdown (https://www.telegraaf.nl/(...)-in-strenge-lockdown), de vaccinatiegraad moet toch wel een flink stuk hoger liggen voordat dat echt een significante impact gaat hebben.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:14:23 #167
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197330855
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:42 schreef Nielsch het volgende:
Dat is echt een fucking schande.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 januari 2021 @ 19:14:42 #168
493907 Owen-Kravecki
pi_197330860
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef JosMert het volgende:

[..]

Volgens Rutte gaan we pas van de lockdowns af als we maximaal 3 IC opnames per dag hebben.

Dus ergens eind 2021 https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/
Met dat quotum zit je voor altijd vast aan lockdowns in de winterperiode, want corona gaat niet weg en zal ieder jaar weer terugkomen.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:14:46 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330864
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ga in mei verhuizen, mijn kansen qua open bouwmarkten liggen dan hopelijk wat hoger :P
pi_197330874
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:05 schreef Noek het volgende:
Aaaargh!
Natuurlijk wist ik het maar ben het zo hoerenzat.
was ik maar hoeren zat...
  zondag 10 januari 2021 @ 19:16:00 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330879
quote:
Kut 3 weken erbij...

Het maakt mij allemaal geen donder meer uit, ik zie toch weinig mensen real life nu en anders gaat de tondeuse er maar op.
pi_197330889
quote:

Nederland had ook zoveel kunnen kopen en geleverd krijgen. Maar Merkel wilde per se een mooie propagandarol voor de EU Commissie. Nu gaan onze vaccins ook naar Oost-Europa. Ondertussen koopt Duitsland nu zelf in, omdat er enorme kritiek kwam dat het Europese belang voor het landsbelang werd geplaatst.

In Nederland hoor je daar niks over. Er staat ons een leveringsfiasco van jewelste te wachten.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:17:19 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330901
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Gewoon Tarzan- of Vikingstijl met baard en al, genoeg vrouwen die dat wel mooi vinden
  zondag 10 januari 2021 @ 19:17:42 #174
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197330905
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ga in mei verhuizen, mijn kansen qua open bouwmarkten liggen dan hopelijk wat hoger :P
Je kunt toch gewoon bestellingen ophalen? Niet handig maar beter dan niets.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:18:12 #175
445514 DonDruiper
pi_197330919
Dus nog eens 3 weken extra geen onderwijs.

Wat een topbesluit :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197330924
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Wat zou een alternatief zijn volgens jou, dan?
Hardere keuzes maken in de zorg, de zorg veel verder opschalen (nood ziekenhuizen, studenten in opleiding, van mijn part halen we de zusters uit lage lonen landen hierheen). Bouw een vaccinatie fabriek. Desnoods vorder je als EU het "recept" van biotech/pfizer en laat alle andere leveranciers dit maken ipv afwachten wanneer ze zelf klaar zijn.
Kinderen veel meer ontzien, sluit wat mij betreft de kantoren, als een opleiding zo makkelijk online kan kan iedere kantoorbaan ook makkelijk thuis. Stop ook met sommige symbool maatregelen (alcoholkoop verbod in de supermarkt na 20:00 bvb) geen idee wat nog meer.

Maar dit eindeloze verlengen van maatregelen ben ik spuugzat.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:18:49 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197330934
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef DonDruiper het volgende:

BEST
PLAN
EVER
pi_197330949
Niet verrassend dat ze gaan verlengen. Verstandig ook; het zou echt onverstandig zijn om nu te verslappen. De daling gaat veel te traag. Het liefst heb ik ook geen maatregelen, maar ze kiezen nou eenmaal voor een aanpak waarbij ze zoveel mogelijk besmettingen en opnames willen voorkomen. Dan mag je hopen dat ze de stappen ondernemen waardoor we ook zo snel mogelijk weer op dat punt van versoepelen terecht komen. Anders blijf je aankakken.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gelukkig is dit pas 100x besproken.
Alle onderwerpen die hier voorbij komen zijn al 100x besproken. Dan kunnen we het nergens meer over hebben. Ik heb het eerder gezegd; we praten hier enkel in cirkeltjes :P
  zondag 10 januari 2021 @ 19:20:51 #179
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197330977
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Israël zit ook al sinds afgelopen vrijdag weer in lockdown (https://www.telegraaf.nl/(...)-in-strenge-lockdown), de vaccinatiegraad moet toch wel een flink stuk hoger liggen voordat dat echt een significante impact gaat hebben.
Is ook wel zo, toch schiet het daar met vaccineren meer op dan weer dan ook. Hetzelfde voor de UK, alleen hebben de Britten enorme pech door hun mutatie.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  zondag 10 januari 2021 @ 19:22:12 #180
445514 DonDruiper
pi_197331009
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

BEST
PLAN
EVER
Er wordt zo ontzettend makkelijk aan voorbij gegaan hoe belangrijk onderwijs is. Vooral op de basisschool.

Maar gelukkig blijven de hotels open!! :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197331012
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:15 schreef Sfancta het volgende:

[..]

was ik maar hoeren zat...
Of zijn de hoeren jou zat?
Go hard or go home
  zondag 10 januari 2021 @ 19:23:02 #182
346939 Janneke141
pi_197331030
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef DonDruiper het volgende:

Die zag ik wel aankomen.

De kans dat we dit schooljaar nog kunnen redden is inmiddels wel verkeken. Het wordt tijd dat we ons gaan bezinnen op de toekomst. Hoe gaan we de kinderen en jongeren die hier het hardste door geraakt worden weer bijtrekken? Wat gaan we doen met leerlingen die achterstanden oplopen doordat er thuis weinig hulp is, maar ze niet naar school mogen? Wat gaan we doen met de studenten die studievertraging opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert? Wat doen we met hbo'ers die een slechter cv hebben dan degenen die twee jaar ouder zijn omdat ze geen stage hebben kunnen lopen? Wat doen we met de mbo'ers die inmiddels zijn uitgevallen omdat praktijkonderwijs nu eenmaal niet werkt achter een laptop?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. We hebben alles tussen de 5 en de 25 jaar een heleboel afgenomen. Het wordt langzaam aan tijd om te bedenken wat we ze terug gaan geven, anders dan de rekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 10-01-2021 19:28:48 ]
pi_197331068
3 weken vanaf de 17e of vanaf morgen?
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Go hard or go home
pi_197331071
Wat een conformistisch gedoe zeg.

De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.

We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is al heel langer erger dan de kwaal.

https://nieuwscheckers.nl(...)r-geen-twee-miljoen/

Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:24:40 #185
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331072
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Er wordt zo ontzettend makkelijk aan voorbij gegaan hoe belangrijk onderwijs is. Vooral op de basisschool.

Ja maar wat moet je nu nog in een hotel doen naast overnachten? Zelf je eten ophalen en op de kamer eten en geen alcohol na 20.00uur. Leuk! :')
pi_197331093
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja maar wat moet je nu nog in een hotel doen naast overnachten? Zelf je eten ophalen en op de kamer eten en geen alcohol na 20.00uur. Leuk! :')
Dit is een erg onschuldige gedachte.
pi_197331098
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Is ook wel zo, toch schiet het daar met vaccineren meer op dan weer dan ook. Hetzelfde voor de UK, alleen hebben de Britten enorme pech door hun mutatie.
Die mutatie is hier ook. Britse.

De Zuid-Afrikaanse mutatie is hier ook Want die is natuurlijk weer net ontdekt waar ik woon.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:26:02 #188
346939 Janneke141
pi_197331110
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:

De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.

We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is al heel langer erger dan de kwaal.

Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
De levensverwachting voor lager opgeleiden en lagere inkomens is ook lager. We gooien dus nog wel meer gezonde levensjaren weg.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:26:11 #189
493907 Owen-Kravecki
pi_197331113
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De kinderen moeten straks ook nog ergens terecht kunnen om te werken he. Als we op deze voet doorgaan en alle bedrijven sluiten blijft er niks meer van over. Men kan wel zeggen dat die bedrijven wel weer opstaan, maar dat is dus niet waar. Mensen raken in de schuldsanering en kunnen dus jaren niks meer opstarten. Gaat nog wel een decennium duren voordat we weer op het punt van 2019 zitten. Men is echt bezig om de hele samenleving te slopen voor een virus wat 99% van de mensen niet raakt. Compleet buiten verhouding dit. De hele wereld zit in een angspsychose.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:26:18 #190
5428 crew  miss_sly
pi_197331114
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Vanaf de 19e vermoed ik, aangezien er drie weken verlengd wordt. Dus de huidige plus drie weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 10 januari 2021 @ 19:26:24 #191
445514 DonDruiper
pi_197331115
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zag ik wel aankomen.

De kans dat we dit schooljaar nog kunnen redden is inmiddels wel verkeken. Het wordt tijd dat we ons gaan bezinnen op de toekomst. Hoe gaan we de kinderen en jongeren die hier het hardste door geraakt worden weer bijtrekken? Wat gaan we doen met leerlingen die achterstanden oplopen doordat er thuis weinig hulp is, maar ze niet naar school mogen? Wat gaan we doen met de studenten die achterstanden opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert? Wat doen we met hbo'ers die een slechter cv hebben dan degenen die twee jaar ouder zijn omdat ze geen stage hebben kunnen lopen? Wat doen we met de mbo'ers die inmiddels zijn uitgevallen omdat praktijkonderwijs nu eenmaal niet werkt achter een laptop?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. We hebben alles tussen de 5 en de 25 jaar een heleboel afgenomen. Het wordt langzaam aan tijd om te bedenken wat we ze terug gaan geven, anders dan de rekening.
Allemaal totaal niet belangrijk.

We zijn nu even bezig om levensjaren te rekken en daar moet alles voor wijken.

De ongehoorzame burger mag straks de rekening betalen.. foei!
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 10 januari 2021 @ 19:26:27 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331119
quote:
Vanaf 19 januari, dus tot 9 februari.
pi_197331122
quote:
3 weken vanaf de 19de. Dus tot en met 9 februari minimaal.
pi_197331136
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan begint dat nieuwe kabinet toch ook pas in september of zo. Mosterd na de maaltijd. Als het goed is.
Eens, maar de verkiezingen zullen alleen in het teken van corona staan er zal er in ieder geval van meerdere partijen met andere invalshoeken worden gedebatteerd.
pi_197331152
quote:
Ik denk vanaf de 18e/19e, dan zou de huidige aflopen.
pi_197331154
Godsamme
Go hard or go home
  zondag 10 januari 2021 @ 19:28:26 #197
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331169
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit is een erg onschuldige gedachte.
Want een hotel fungeert nu als hoerenkast?
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:29:08 #198
236264 crew  capricia
pi_197331192
quote:

[..]

Die zag ik wel aankomen.

De kans dat we dit schooljaar nog kunnen redden is inmiddels wel verkeken. Het wordt tijd dat we ons gaan bezinnen op de toekomst. Hoe gaan we de kinderen en jongeren die hier het hardste door geraakt worden weer bijtrekken? Wat gaan we doen met leerlingen die achterstanden oplopen doordat er thuis weinig hulp is, maar ze niet naar school mogen? Wat gaan we doen met de studenten die achterstanden opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert? Wat doen we met hbo'ers die een slechter cv hebben dan degenen die twee jaar ouder zijn omdat ze geen stage hebben kunnen lopen? Wat doen we met de mbo'ers die inmiddels zijn uitgevallen omdat praktijkonderwijs nu eenmaal niet werkt achter een laptop?

Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 januari 2021 @ 19:30:04 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331211
quote:
9s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:28 schreef Noek het volgende:
Godsamme
That about sums it up.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:30:23 #200
346939 Janneke141
pi_197331222
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
pi_197331249
quote:
Wat gaan we doen met de studenten die studievertraging opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert?
Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.

Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:31:27 #202
236264 crew  capricia
pi_197331256
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Ik ben het met je eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197331287
quote:
Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:33:01 #204
346939 Janneke141
pi_197331293
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.

Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
pi_197331319
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Is ook een stuk goedkoper om het nu meteen goed te doen, want als je over tien tot twintig jaar allerlei daaruit ontstane problematiek moet oplossen zal het een stuk duurder uitpakken.
pi_197331337
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
pi_197331372
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
pi_197331381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
pi_197331389
quote:

[..]

Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.

https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html

Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:39:18 #210
346939 Janneke141
pi_197331393
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
pi_197331413
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
pi_197331416
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.

Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
In maart wilde ik het eerlijk gezegd ook, de docenten ook inderdaad, maar voortschrijdend inzicht heeft er voor gezorgd dat zowel ik als de docenten nu denken dat er weinig gevaar is voor hen. Nu zijn ze ook allemaal <40 en de enige oudere docent wordt ontzien.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:41:51 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197331430
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Wanneer zijn die in NL aan de beurt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 10 januari 2021 @ 19:42:01 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197331433
quote:
Nee hoor die vraag had ik ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197331445
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
pi_197331454
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Ja dat weet ik niet maar ze kunnen die Britse variant uit Bergschenhoek nu al niet meer traceren, zo snel gaat die.

Dat zei die Marion Koopmans gisteren op tv.
pi_197331463
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
Precies dat inderdaad. Hoewel zij de problemen al voorzagen aan de formatietafel. ;)
pi_197331475
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ah, geen verschil dus _O-
  zondag 10 januari 2021 @ 19:44:07 #219
445514 DonDruiper
pi_197331484
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197331505
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

na de groepen die in het ziekenhuis belanden door corona......mag ik hopen
pi_197331516
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
pi_197331535
quote:

[..]

Wat is je alternatief? Als je het los gooit dan raakt de zorg overspoeld. Iedereen die met corona het ziekenhuis uitgooien? Zie maar eens hoe je zoiets gaat handhaven.
pi_197331539
Voorlopig dus een maand vanaf nu, maar niets is zeker kan nog langer zijn.

Dit houd toch niemand nog vol?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197331543
quote:

Alleen samen! Toch?
tuurlijk niet......

familie is gewoon ook gezellig op nieuwjaarsvisite geweest bij hun geestelijk gehandicapte zus in het verpleeghuis.
met mondkapje en afstand houden maargoed we weten al dat dat niet heilig is.
pi_197331546
quote:

Alleen samen! Toch?
Die eerste zorgen niet voor het probleem he. Die laten we gewoon rustig afsterven. Zeker als onderwijs ook nog eens hun vaccin gaat claimen.

Ik ben dicht om de zorg niet te laten klappen toch??
Go hard or go home
pi_197331566
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
pi_197331575
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:46 schreef halfway het volgende:

jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
pi_197331587
quote:

Als zelfs deze 'lockdown' niet wordt volgehouden komt er nog een tandje bij. We mogen blij zijn als we met deze lockdown de pandemie uit kunnen rond april, mei.
pi_197331588
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:38 schreef byah het volgende:

[..]

Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
Dat kon je van tevoren toch wel zeggen. De maatregelen zijn buiten proportioneel, en de jonge generatie mag straks voor de kosten opdraaien |:( Minder kans op een leuke baan, lager salaris, klimaatproblemen, woningnood, pensioenfondsen die in de problemen zitten. Wat gaat de oudere generatie doen om de jongere generatie helpen er bovenop te komen?

Ik hoorde verhalen over dat ze de pensioenfondsen willen gaan inzetten om de schulden terug te betalen. Hopelijk is dat een broodje aap verhaal.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:31 #230
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197331589
Nog 3 weken.... allemachtig.

En dan?

Nog 3?
pi_197331590
quote:

Alleen samen! Toch?
Ja allemaal samen, zoals de jeugd ook natuurlijk geen illegale feesten meer organiseren ;)

Want de maatsschappij, dat ben jij!

( nou dat lukt niet en daarom dwingen ze alles af door die lockdown)
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:35 #232
346939 Janneke141
pi_197331592
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
pi_197331618
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
en dat doen ze wel.....
pi_197331620
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:

Helemaal mee eens, kijk alleen maar naar de beslissing om met de regels te spelen zodat pensioenen niet verlaagd hoeveel te worden.
pi_197331642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Lemsterr het volgende:

En dan?

Nog 3?
Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:52:40 #236
493907 Owen-Kravecki
pi_197331652
quote:

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
pi_197331654
quote:

En dan?

Nog 3?
Je ziet het. De mens staat het water aan de lippen. Dan ga ik echt wel bij een vijver op een pan of triangel staan rammen.
Ik denk dat de rek er wel uit is.
Go hard or go home
pi_197331660
quote:

En dan?

Nog 3?
Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
pi_197331661
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Of beiden.
Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
blablablabla
pi_197331670
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
Beter weer komt eraan? Het is net januari :')
pi_197331671
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als jij maar geen ziekenhuis bed gaat claimen wanneer je iets breekt als je gaat skieen/paardrijden/fietsen. Had je dat maar niet moeten doen!
pi_197331688
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
pi_197331698
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:

[..]

Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
Als die er dan nog zit. (Bestaan er nog wonderen?)
pi_197331701
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de Britse variant en voor alle groepen neemt de besmettingskans toe. Voor scholieren is het nog steeds minder besmettelijk dan de leeftijden daarboven.
pi_197331704
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beide, maar je zit nog steeds met hetzelfde resulltaat.
Had die mutatie na al die tijd hier inmiddels niet breed verspreid moeten zijn, of zelfs dominant?

Men treft hem amper aan.
blablablabla
pi_197331706
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
Als ze hier alles open gooien zitten we binnen de kortste keren met dezelfde situatie als in Engeland.

Want iedereen in Nederland heeft dan op dezelfde dag ineens dringend een boekenkast nodig van de Ikea.

Bij wijze van spreken.
pi_197331711
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
Hoe zie je dat voor je dan? Wat moet je dan doen als iemand (of 100) met corona verschijnselen aanklopt bij het ziekenhuis?
pi_197331726
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Oftewel je weet al hoe ‘t gaat.

Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.

Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
pi_197331728
twitter

Zorgwekkend wel hoor, dat je dit soort beelden vaker ziet opduiken.
pi_197331739
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
Ja maar, De DUITSERSdoen het ook :') :')
pi_197331761
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Bericht is wel duidelijk in wat ze van die buren vonden.. ‘ratted’. Dat hoeft wat mij betreft niet over te waaien hierheen
  zondag 10 januari 2021 @ 19:59:28 #252
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331763
Zojuist wederom op het nieuws dat de priklocaties binnenkort op volle toeren draaien en in totaal 66.000 vaccinaties per week kunnen doen. Dit kan toch niet kloppen? Stel er moet 12miljoen man gevaccineerd worden (dus geen kinderen <12jr) dan ben je 7 jaar bezig voor 2 vaccinaties per persoon. Hoe kun je dan beweren voor september klaar te zijn?
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:00:07 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197331777
Verlenging is terecht en was te verwachten. Gewoon nog geen ruimte om te versoepelen. Als de huidige daling doorzet kan men over drie weken wel voorzichtig gaan versoepelen.
pi_197331781
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.

Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 20:00:22 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331785
quote:

[..]

Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.

Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
pi_197331792
quote:
De intelligente lockdown was a) aanmerkelijk korter, b) in een tijd dat het beter weer was en c) in een tijd dat iedereen nog dacht dat dit zomaar iedereen zwaar kon treffen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:01:12 #257
416575 crew  Evenstar
pi_197331796
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.

Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.
pi_197331805
quote:

[..]

Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.
pi_197331814
quote:
maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid.
Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
pi_197331821
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
pi_197331828
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
pi_197331838
Verzwaring maatregelen kan nog steeds. Bron: nos journaal

Avondklok wordt genoemd.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:03:46 #263
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331842
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
F 7,50? :P
pi_197331843
quote:

[..]

Dat was in China ook, maar China is communistisch.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:03 #265
346939 Janneke141
pi_197331850
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
Toen was de totale periode veel korter. Eind april zat je toen zes weken thuis. Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.

En in de lente draaide het ook nog echt om solidariteit. Dat is al lang niet meer zo.
pi_197331851
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:

Avondklok wordt genoemd.
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:31 #267
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197331860
quote:

[..]

:')
Het nieuwe normaal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:04:43 #268
416575 crew  Evenstar
pi_197331863
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:

Avondklok wordt genoemd.
Waar wordt avondklok genoemd?
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:48 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331865
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.
Ja, ik ook.

Inclusief full speed doorprikken als het aan mij ligt.
pi_197331867
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.
In feite begon deze lockdown al in september, en er kwam steeds vaker een stapje bij.
pi_197331872
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:05:24 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331882
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
pi_197331893
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja snap ik het is ook gewoon een stuk deprimerender. In het voorjaar kon alweer vrij snel een heleboel weer en je kon lekker mensen buiten ontvangen. Juni ging die horeca alweer gedeeltelijk open bijvoorbeeld.
Dit gaat gewoon nog een hele lange zit worden op deze manier kutzooi.
blablablabla
pi_197331908
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

F 7,50? :P
Je krijgt die gevoelens er inderdaad wel bij. Maar goed hier dat stukje waar ik het over had.
twitter

Zal erg gezellig worden de komende tijd daarzo.
pi_197331910
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:07:29 #276
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197331916
quote:

[..]

Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.
pi_197331929
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.
Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.
pi_197331933
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Waar wordt avondklok genoemd?
Journaal.
pi_197331935
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:

[..]

Minimaal.
Waar komt die 3 vandaan? Ik dacht dat het streefgetal 10 was.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:09:01 #280
346939 Janneke141
pi_197331955
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Doelpalen zijn er om te verschuiven.
pi_197331961
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.
Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
pi_197331988
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/

Dus nog 11 maanden in lockdown ;)
pi_197331990
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:10:44 #284
346939 Janneke141
pi_197331995
quote:

[..]

De Volkskrant meldt dat ook. Laten we hopen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:11:15 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197332003
quote:

[..]

Lijkt me een uitstekend plan. Die sluiting heeft nu wel genoeg schade gedaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197332007
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.
Het is ook gewoon praktisch niet te regelen. Zwakkere ouderen hebben thuiszorg, een hulp in de huishouding, kinderen. Mensen met een zwakke gezondheid hebben vaak ook gewoon een gezin etcetera. De meeste besmettingen vinden nu eenmaal in de thuissituatie plaats.
pi_197332010
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef opreis het volgende:

[..]

Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.
Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.
pi_197332023
quote:

[..]

Wat mij betreft gaan ze volgende week gewoon weer open.
pi_197332027
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.
En wanneer die geleverd wordt. Las in het vaccintopic dat daar wel een dingetje mee is qua export. Die wordt als ik het goed begrepen heb vooral daar geproduceerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 20:13:02 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:13:47 #290
416575 crew  Evenstar
pi_197332052
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, ik ook.

Inclusief full speed doorprikken als het aan mij ligt.
Verwacht dat de daling die nu begonnen lijkt te zijn de komdende drie weken doorzet. Begin februari gaan de scholen weer open. Dat kan zelfs (gedeeltelijk) eerder als uit onderzoek blijkt dat UK-mutatie niet (hard) aan het rondgaan is.

Hopelijk bedenkt men ondertussen een goed plan en gaat de regering ook met werkgevers in gesprek over het stimuleren van thuiswerken. Hier zou echt meer aandacht voor moeten zijn.

Eind Q2 zouden wij 23 miljoen vaccins moeten hebben, dus 11.5 miljoen mensen kunnen dan gevaccineerd zijn. Dat is genoeg voor alle risicogroepen, zorg, onderwijs en andere cruciale plekken lijkt mij.

Wat dan nog overblijft is de groep 18-60 zonder onderliggende kwalen die niet in de zorg etc. werken. Dat zou weinig druk op de zorg moeten leveren en zou je verwachten dat de zomer redelijk normaal gaat verlopen.

Misschien nog geen grote evenementen, maar in ieder geval wel vergeijlbaar met vorig jaar.
pi_197332054
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.
Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.

Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.
Bij 1 ouder gezinnen natuurlijk ook.

Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
pi_197332066
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
pi_197332085
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

:')
Het nieuwe normaal.
Bizar |:(
pi_197332094
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef byah het volgende:
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
Xi Jinping belde, hij wil een nieuwe beleidsadviseur hebben. Ik heb je naam doorgegeven, neem aan dat dat oké is?
pi_197332095
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snap dat. Zeker aangezien dat onderzoek op zeer korte termijn verwacht wordt. Belangrijke nuance wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_197332117
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.

Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.

Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
Van mij mogen alle kinderen naar school maar dat virus verspreidt zich ook heel snel via docenten.

Dat Britse.
pi_197332124
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Bizar |:(
Als ik dat soort dingen lees valt het hier nog mee. En op Reddit kom je soms wat tegen.. De tering zeg.
I'll give you something to do
pi_197332145
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.
Ik hoor genoeg die een versoepeling willen, en dan ga je dus ook weer een overvolle zorg krijgen (waar je nu al mee zit). Ik vind het prima om alternatieven aan te wijzen hoor (religieuze bijeenkomsten) misschien bepaalde dingen wel roeleren, maar doen alsof er methoden zijn om alleen de 60+ers te raken met regeltjes, de jongeren te ontzien, en ook het aantal besmettingen doen dalen zie ik gewoon niet.
pi_197332167
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

“Enkelbanden” tot doel van beleid maken grenst aan crimineel gedrag.
zie email 27 oktober
pi_197332170
quote:
Valt niet op te controleren.
Als je fabriek een schroefje maakt voor een ziekenhuisbed dan heb je een essentieel beroep.
Zo ongeveer doen ze dat.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:19:42 #301
445514 DonDruiper
pi_197332171
quote:
Misschien is Noord-Korea iets voor je?
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')