jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
Ja snap ik het is ook gewoon een stuk deprimerender. In het voorjaar kon alweer vrij snel een heleboel weer en je kon lekker mensen buiten ontvangen. Juni ging die horeca alweer gedeeltelijk open bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
Je krijgt die gevoelens er inderdaad wel bij. Maar goed hier dat stukje waar ik het over had.quote:
Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.
Waar komt die 3 vandaan? Ik dacht dat het streefgetal 10 was.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:
[..]
Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
Doelpalen zijn er om te verschuiven.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waar komt die 3 vandaan? Ik dacht dat het streefgetal 10 was.
Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.
https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/quote:Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waar komt die 3 vandaan? Ik dacht dat het streefgetal 10 was.
Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
De Volkskrant meldt dat ook. Laten we hopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
Lijkt me een uitstekend plan. Die sluiting heeft nu wel genoeg schade gedaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Het is ook gewoon praktisch niet te regelen. Zwakkere ouderen hebben thuiszorg, een hulp in de huishouding, kinderen. Mensen met een zwakke gezondheid hebben vaak ook gewoon een gezin etcetera. De meeste besmettingen vinden nu eenmaal in de thuissituatie plaats.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.
Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.
Wat mij betreft gaan ze volgende week gewoon weer open.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
En wanneer die geleverd wordt. Las in het vaccintopic dat daar wel een dingetje mee is qua export. Die wordt als ik het goed begrepen heb vooral daar geproduceerd.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.
Verwacht dat de daling die nu begonnen lijkt te zijn de komdende drie weken doorzet. Begin februari gaan de scholen weer open. Dat kan zelfs (gedeeltelijk) eerder als uit onderzoek blijkt dat UK-mutatie niet (hard) aan het rondgaan is.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Inclusief full speed doorprikken als het aan mij ligt.
Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.
Xi Jinping belde, hij wil een nieuwe beleidsadviseur hebben. Ik heb je naam doorgegeven, neem aan dat dat oké is?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef byah het volgende:
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
Ik snap dat. Zeker aangezien dat onderzoek op zeer korte termijn verwacht wordt. Belangrijke nuance wat mij betreft.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
Van mij mogen alle kinderen naar school maar dat virus verspreidt zich ook heel snel via docenten.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.
Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.
Bij 1 ouder gezinnen natuurlijk ook.
Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
Als ik dat soort dingen lees valt het hier nog mee. En op Reddit kom je soms wat tegen.. De tering zeg.quote:
Ik hoor genoeg die een versoepeling willen, en dan ga je dus ook weer een overvolle zorg krijgen (waar je nu al mee zit). Ik vind het prima om alternatieven aan te wijzen hoor (religieuze bijeenkomsten) misschien bepaalde dingen wel roeleren, maar doen alsof er methoden zijn om alleen de 60+ers te raken met regeltjes, de jongeren te ontzien, en ook het aantal besmettingen doen dalen zie ik gewoon niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.
“Enkelbanden” tot doel van beleid maken grenst aan crimineel gedrag.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.
Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.
Bij 1 ouder gezinnen natuurlijk ook.
Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
Valt niet op te controleren.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef byah het volgende:
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |