abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197331287
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:33:01 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197331293
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.

Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197331319
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Is ook een stuk goedkoper om het nu meteen goed te doen, want als je over tien tot twintig jaar allerlei daaruit ontstane problematiek moet oplossen zal het een stuk duurder uitpakken.
pi_197331337
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
pi_197331372
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
pi_197331381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
pi_197331389
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.

https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html

Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:39:18 #210
346939 Janneke141
pi_197331393
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
pi_197331413
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
pi_197331416
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.

* https://www.aob.nl/nieuws(...)-nu-al-laten-testen/
[..]

De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.

Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
In maart wilde ik het eerlijk gezegd ook, de docenten ook inderdaad, maar voortschrijdend inzicht heeft er voor gezorgd dat zowel ik als de docenten nu denken dat er weinig gevaar is voor hen. Nu zijn ze ook allemaal <40 en de enige oudere docent wordt ontzien.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:41:51 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197331430
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Wanneer zijn die in NL aan de beurt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 10 januari 2021 @ 19:42:01 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197331433
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
3 weken vanaf de 17e of vanaf morgen?
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Nee hoor die vraag had ik ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197331445
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
pi_197331454
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Ja dat weet ik niet maar ze kunnen die Britse variant uit Bergschenhoek nu al niet meer traceren, zo snel gaat die.

Dat zei die Marion Koopmans gisteren op tv.
pi_197331463
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
Precies dat inderdaad. Hoewel zij de problemen al voorzagen aan de formatietafel. ;)
pi_197331475
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ah, geen verschil dus _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 10 januari 2021 @ 19:44:07 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197331484
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197331505
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

na de groepen die in het ziekenhuis belanden door corona......mag ik hopen
pi_197331516
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
pi_197331535
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Wat is je alternatief? Als je het los gooit dan raakt de zorg overspoeld. Iedereen die met corona het ziekenhuis uitgooien? Zie maar eens hoe je zoiets gaat handhaven.
pi_197331539
Voorlopig dus een maand vanaf nu, maar niets is zeker kan nog langer zijn.

Dit houd toch niemand nog vol?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197331543
quote:

Alleen samen! Toch?
tuurlijk niet......

familie is gewoon ook gezellig op nieuwjaarsvisite geweest bij hun geestelijk gehandicapte zus in het verpleeghuis.
met mondkapje en afstand houden maargoed we weten al dat dat niet heilig is.
pi_197331546
quote:

Alleen samen! Toch?
Die eerste zorgen niet voor het probleem he. Die laten we gewoon rustig afsterven. Zeker als onderwijs ook nog eens hun vaccin gaat claimen.

Ik ben dicht om de zorg niet te laten klappen toch??
Go hard or go home
pi_197331566
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
pi_197331575
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:46 schreef halfway het volgende:

jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
pi_197331587
quote:

Als zelfs deze 'lockdown' niet wordt volgehouden komt er nog een tandje bij. We mogen blij zijn als we met deze lockdown de pandemie uit kunnen rond april, mei.
pi_197331588
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:38 schreef byah het volgende:

[..]

Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
Dat kon je van tevoren toch wel zeggen. De maatregelen zijn buiten proportioneel, en de jonge generatie mag straks voor de kosten opdraaien |:( Minder kans op een leuke baan, lager salaris, klimaatproblemen, woningnood, pensioenfondsen die in de problemen zitten. Wat gaat de oudere generatie doen om de jongere generatie helpen er bovenop te komen?

Ik hoorde verhalen over dat ze de pensioenfondsen willen gaan inzetten om de schulden terug te betalen. Hopelijk is dat een broodje aap verhaal.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:31 #230
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197331589
Nog 3 weken.... allemachtig.

En dan?

Nog 3?
pi_197331590
quote:

Alleen samen! Toch?
Ja allemaal samen, zoals de jeugd ook natuurlijk geen illegale feesten meer organiseren ;)

Want de maatsschappij, dat ben jij!

( nou dat lukt niet en daarom dwingen ze alles af door die lockdown)
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:35 #232
346939 Janneke141
pi_197331592
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
pi_197331618
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
en dat doen ze wel.....
pi_197331620
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Wat een conformistisch gedoe zeg.

De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.

We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is al heel langer erger dan de kwaal.

https://nieuwscheckers.nl(...)r-geen-twee-miljoen/

Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
Helemaal mee eens, kijk alleen maar naar de beslissing om met de regels te spelen zodat pensioenen niet verlaagd hoeveel te worden.
pi_197331642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Lemsterr het volgende:

En dan?

Nog 3?
Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:52:40 #236
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197331652
quote:

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197331654
quote:

En dan?

Nog 3?
Je ziet het. De mens staat het water aan de lippen. Dan ga ik echt wel bij een vijver op een pan of triangel staan rammen.
Ik denk dat de rek er wel uit is.
Go hard or go home
pi_197331660
quote:

En dan?

Nog 3?
Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
pi_197331661
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Of beiden.
En aangezien wij ook die mutatie in Nederland hebben en dwalend overheidsbeleid hebben we in ieder geval een voedingsbodem voor eenzelfde situatie.
Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
blablablabla
pi_197331670
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
Beter weer komt eraan? Het is net januari :')
pi_197331671
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als jij maar geen ziekenhuis bed gaat claimen wanneer je iets breekt als je gaat skieen/paardrijden/fietsen. Had je dat maar niet moeten doen!
pi_197331688
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
pi_197331698
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:

[..]

Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
Als die er dan nog zit. (Bestaan er nog wonderen?)
pi_197331701
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de Britse variant en voor alle groepen neemt de besmettingskans toe. Voor scholieren is het nog steeds minder besmettelijk dan de leeftijden daarboven.
pi_197331704
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beide, maar je zit nog steeds met hetzelfde resulltaat.
Had die mutatie na al die tijd hier inmiddels niet breed verspreid moeten zijn, of zelfs dominant?

Men treft hem amper aan.
blablablabla
pi_197331706
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
Als ze hier alles open gooien zitten we binnen de kortste keren met dezelfde situatie als in Engeland.

Want iedereen in Nederland heeft dan op dezelfde dag ineens dringend een boekenkast nodig van de Ikea.

Bij wijze van spreken.
pi_197331711
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
Hoe zie je dat voor je dan? Wat moet je dan doen als iemand (of 100) met corona verschijnselen aanklopt bij het ziekenhuis?
pi_197331726
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Oftewel je weet al hoe ‘t gaat.

Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.

Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
pi_197331728
twitter

Zorgwekkend wel hoor, dat je dit soort beelden vaker ziet opduiken.
pi_197331739
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
Ja maar, De DUITSERSdoen het ook :') :')
pi_197331761
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Bericht is wel duidelijk in wat ze van die buren vonden.. ‘ratted’. Dat hoeft wat mij betreft niet over te waaien hierheen
  zondag 10 januari 2021 @ 19:59:28 #252
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331763
Zojuist wederom op het nieuws dat de priklocaties binnenkort op volle toeren draaien en in totaal 66.000 vaccinaties per week kunnen doen. Dit kan toch niet kloppen? Stel er moet 12miljoen man gevaccineerd worden (dus geen kinderen <12jr) dan ben je 7 jaar bezig voor 2 vaccinaties per persoon. Hoe kun je dan beweren voor september klaar te zijn?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:00:07 #253
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197331777
Verlenging is terecht en was te verwachten. Gewoon nog geen ruimte om te versoepelen. Als de huidige daling doorzet kan men over drie weken wel voorzichtig gaan versoepelen.
pi_197331781
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.

Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?
blablablabla
  zondag 10 januari 2021 @ 20:00:22 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331785
quote:

[..]

Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.

Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
pi_197331792
quote:
De intelligente lockdown was a) aanmerkelijk korter, b) in een tijd dat het beter weer was en c) in een tijd dat iedereen nog dacht dat dit zomaar iedereen zwaar kon treffen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:01:12 #257
416575 crew  Evenstar
pi_197331796
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.

Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.
pi_197331805
quote:

[..]

Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.
pi_197331814
quote:
maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid.
Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
pi_197331821
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
pi_197331828
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
pi_197331838
Verzwaring maatregelen kan nog steeds. Bron: nos journaal

Avondklok wordt genoemd.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:03:46 #263
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_197331842
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]

In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
F 7,50? :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197331843
quote:

[..]

Dat was in China ook, maar China is communistisch.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:03 #265
346939 Janneke141
pi_197331850
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
Toen was de totale periode veel korter. Eind april zat je toen zes weken thuis. Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.

En in de lente draaide het ook nog echt om solidariteit. Dat is al lang niet meer zo.
pi_197331851
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:

Avondklok wordt genoemd.
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:31 #267
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197331860
quote:

[..]

:')
Het nieuwe normaal.
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:04:43 #268
416575 crew  Evenstar
pi_197331863
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:

Avondklok wordt genoemd.
Waar wordt avondklok genoemd?
  zondag 10 januari 2021 @ 20:04:48 #269
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331865
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.
Ja, ik ook.

Inclusief full speed doorprikken als het aan mij ligt.
pi_197331867
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.
In feite begon deze lockdown al in september, en er kwam steeds vaker een stapje bij.
pi_197331872
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:05:24 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197331882
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
pi_197331893
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja snap ik het is ook gewoon een stuk deprimerender. In het voorjaar kon alweer vrij snel een heleboel weer en je kon lekker mensen buiten ontvangen. Juni ging die horeca alweer gedeeltelijk open bijvoorbeeld.
Dit gaat gewoon nog een hele lange zit worden op deze manier kutzooi.
blablablabla
pi_197331908
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

F 7,50? :P
Je krijgt die gevoelens er inderdaad wel bij. Maar goed hier dat stukje waar ik het over had.
twitter

Zal erg gezellig worden de komende tijd daarzo.
pi_197331910
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:07:29 #276
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_197331916
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197331929
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.
Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.
pi_197331933
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Waar wordt avondklok genoemd?
Journaal.
pi_197331935
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:

[..]

Minimaal.
Waar komt die 3 vandaan? Ik dacht dat het streefgetal 10 was.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:09:01 #280
346939 Janneke141
pi_197331955
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Doelpalen zijn er om te verschuiven.
pi_197331961
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.
Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197331988
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/

Dus nog 11 maanden in lockdown ;)
pi_197331990
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:09 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Ook in journaal: er wordt wel gekeken of basisscholen eerder open kunnen. Als ik het goed verstaan heb, komt daar komende week een beslissing over.
Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:10:44 #284
346939 Janneke141
pi_197331995
quote:

[..]

De Volkskrant meldt dat ook. Laten we hopen.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:11:15 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197332003
quote:

[..]

Lijkt me een uitstekend plan. Die sluiting heeft nu wel genoeg schade gedaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197332007
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden alleen de ouderen binnen moeten blijven en ook de mensen met een slechte gezondheid en de rest zoveel mogelijk door. Alleen, ik snap wel dat het juridisch niet geregeld kan worden dan alleen een bepaalde groep mensen thuis moet blijven en de andere niet. Anders zouden we de grondwet aan moeten passen om specifiek aparte regels op te stellen voor verschillende bevolkingsgroepen.
Het is ook gewoon praktisch niet te regelen. Zwakkere ouderen hebben thuiszorg, een hulp in de huishouding, kinderen. Mensen met een zwakke gezondheid hebben vaak ook gewoon een gezin etcetera. De meeste besmettingen vinden nu eenmaal in de thuissituatie plaats.
pi_197332010
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef opreis het volgende:

[..]

Dit is het alternatief van de mensen die het maar los willen laten gaan, maar zelfs dat is niet zo simpel als je zou denken. Je denkt toch niet dat mensen die zelf of wiens familielid dood zou kunnen gaan bij gebrek aan zorg dan maar nobel op een kamertje blijft zitten tot ze gestikt zijn? Als je moeder ziek is wil je dat ze geholpen wordt, of dat nou corona is of niet. En als het geen corona is dan bedenken ze wel een smoesje, nee het is geen corona maar een hartaanval, dus kom aub snel met die ambulance.
Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.
pi_197332023
quote:

[..]

Wat mij betreft gaan ze volgende week gewoon weer open.
pi_197332027
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.
En wanneer die geleverd wordt. Las in het vaccintopic dat daar wel een dingetje mee is qua export. Die wordt als ik het goed begrepen heb vooral daar geproduceerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 20:13:02 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:13:47 #290
416575 crew  Evenstar
pi_197332052
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja, ik ook.

Inclusief full speed doorprikken als het aan mij ligt.
Verwacht dat de daling die nu begonnen lijkt te zijn de komdende drie weken doorzet. Begin februari gaan de scholen weer open. Dat kan zelfs (gedeeltelijk) eerder als uit onderzoek blijkt dat UK-mutatie niet (hard) aan het rondgaan is.

Hopelijk bedenkt men ondertussen een goed plan en gaat de regering ook met werkgevers in gesprek over het stimuleren van thuiswerken. Hier zou echt meer aandacht voor moeten zijn.

Eind Q2 zouden wij 23 miljoen vaccins moeten hebben, dus 11.5 miljoen mensen kunnen dan gevaccineerd zijn. Dat is genoeg voor alle risicogroepen, zorg, onderwijs en andere cruciale plekken lijkt mij.

Wat dan nog overblijft is de groep 18-60 zonder onderliggende kwalen die niet in de zorg etc. werken. Dat zou weinig druk op de zorg moeten leveren en zou je verwachten dat de zomer redelijk normaal gaat verlopen.

Misschien nog geen grote evenementen, maar in ieder geval wel vergeijlbaar met vorig jaar.
pi_197332054
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, ik zou het persoonlijk een heel slecht plan vinden, maar goed.
Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.

Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.
Bij 1 ouder gezinnen natuurlijk ook.

Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
pi_197332066
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
pi_197332085
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

:')
Het nieuwe normaal.
Bizar |:(
pi_197332094
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:14 schreef byah het volgende:
Wat mij betreft maken ze zo streng als maar kan, avondklok, iedereen blijft verplicht thuis, leger op de straten, werkgevers worden keihard aangepakt als ze medewerkers laten komen als dat niet nodig is, scholen gaan controleren op beroepen ouders voor noodopvang etc. Dat halfzachte gedoe van nu slaat nergens op.
Xi Jinping belde, hij wil een nieuwe beleidsadviseur hebben. Ik heb je naam doorgegeven, neem aan dat dat oké is?
pi_197332095
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik snap dat. Zeker aangezien dat onderzoek op zeer korte termijn verwacht wordt. Belangrijke nuance wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_197332117
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zolang een groot deel van de kinderen alsnog op school zit terwijl er een ouder thuis zit kan je net zo goed alles opengooien.

Ze moeten die regel aanpassen dat alleen kinderen van wie allebei de ouders een vitaal beroep hebben mogen komen.

Plus werkgevers aanpakken anders teken die wel een verklaring waarom ienand essentiel is terwijl hij ook thuis kan werken.
Van mij mogen alle kinderen naar school maar dat virus verspreidt zich ook heel snel via docenten.

Dat Britse.
pi_197332124
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:15 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Bizar |:(
Als ik dat soort dingen lees valt het hier nog mee. En op Reddit kom je soms wat tegen.. De tering zeg.
I'll give you something to do
pi_197332145
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar er is toch niemand die serieus alles los wil laten? Ik denk wel dat we langzaam de situatie bereiken waarin je mensen die erg kwetsbaar zijn meer moet beschermen, en dat die mensen die kwetsbaar zijn dat zelf moeten doen. Dingen als additionele slots bij boodschappen bezorgen/medicijnen bezorgen voor die groepen of wat ook, maar we kunnen op deze manier ook niet door blijven gaan.
Ik hoor genoeg die een versoepeling willen, en dan ga je dus ook weer een overvolle zorg krijgen (waar je nu al mee zit). Ik vind het prima om alternatieven aan te wijzen hoor (religieuze bijeenkomsten) misschien bepaalde dingen wel roeleren, maar doen alsof er methoden zijn om alleen de 60+ers te raken met regeltjes, de jongeren te ontzien, en ook het aantal besmettingen doen dalen zie ik gewoon niet.
pi_197332167
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

“Enkelbanden” tot doel van beleid maken grenst aan crimineel gedrag.
zie email 27 oktober
pi_197332170
quote:
Valt niet op te controleren.
Als je fabriek een schroefje maakt voor een ziekenhuisbed dan heb je een essentieel beroep.
Zo ongeveer doen ze dat.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:19:42 #301
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197332171
quote:
Misschien is Noord-Korea iets voor je?
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')