Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
Wat gaan we doen met de studenten die studievertraging opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert?
Ik ben het met je eens.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.
Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
Is ook een stuk goedkoper om het nu meteen goed te doen, want als je over tien tot twintig jaar allerlei daaruit ontstane problematiek moet oplossen zal het een stuk duurder uitpakken.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.
En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)quote:Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden wordenquote:Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)
Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.
Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
In maart wilde ik het eerlijk gezegd ook, de docenten ook inderdaad, maar voortschrijdend inzicht heeft er voor gezorgd dat zowel ik als de docenten nu denken dat er weinig gevaar is voor hen. Nu zijn ze ook allemaal <40 en de enige oudere docent wordt ontzien.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.
* https://www.aob.nl/nieuws(...)-nu-al-laten-testen/
[..]
De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.
Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.
https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html
Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
Nee hoor die vraag had ik ookquote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
3 weken vanaf de 17e of vanaf morgen?
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
Ja dat weet ik niet maar ze kunnen die Britse variant uit Bergschenhoek nu al niet meer traceren, zo snel gaat die.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.
Wanneer zijn die in NL aan de beurt?
Precies dat inderdaad. Hoewel zij de problemen al voorzagen aan de formatietafel.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
ah, geen verschil dusquote:Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
na de groepen die in het ziekenhuis belanden door corona......mag ik hopenquote:Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.
Wanneer zijn die in NL aan de beurt?
Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?quote:Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?
En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?
Alleen samen! Toch?
Wat is je alternatief? Als je het los gooit dan raakt de zorg overspoeld. Iedereen die met corona het ziekenhuis uitgooien? Zie maar eens hoe je zoiets gaat handhaven.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
tuurlijk niet......quote:Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?
En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?
Alleen samen! Toch?
Die eerste zorgen niet voor het probleem he. Die laten we gewoon rustig afsterven. Zeker als onderwijs ook nog eens hun vaccin gaat claimen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Alleen samen! Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |