abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197331249
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
Wat gaan we doen met de studenten die studievertraging opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert?
Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.

Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
  Moderator zondag 10 januari 2021 @ 19:31:27 #202
236264 crew  capricia
pi_197331256
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Ik ben het met je eens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197331287
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:33:01 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197331293
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verbazingwekkend genoeg zijn de resultaten er niet slechter op geworden, in ieder geval niet op universiteiten. Allicht zal er wel vertraging opgelopen worden, maar daar kun je prima voor compenseren.

Overigens wil ik wel benadrukken dat een cijfer niet hetzelfde is als iets leren. Ik durf de stelling wel aan dat er minder geleerd is.
Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197331319
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik. Maar ook als de resultaten gelijk blijven of zelfs beter worden kun je vertraging oplopen, doordat sommige dingen lastig(er) haalbaar zijn.

En dat de resultaten gemiddeld genomen goed bleven, betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Er zijn er ongetwijfeld te vinden die sinds de start van de eerste lockdown geen studiepunt meer gehaald hebben. Daar moet je toch iets mee.
Is ook een stuk goedkoper om het nu meteen goed te doen, want als je over tien tot twintig jaar allerlei daaruit ontstane problematiek moet oplossen zal het een stuk duurder uitpakken.
pi_197331337
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
pi_197331372
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar er is door de bank genomen ook minder uitval. Coronaonderwijs heeft meer impact op de sociaalemotionele gesteldheid van studenten dan op hun academische prestaties. Maar goed, voor wie heeft deze toestand niet veel impact? (Overigens is er absoluut een disproportionele invloed op jongeren)

Maar ik ben het verder met je eens. Ik vind dat er echt een open debat moet komen in hoeverre we als maatschappij bereid zijn deze offers te brengen.
Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
pi_197331381
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:32 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook af. Of 50% (zoals initieel) niet een beter idee is.

Maar goed, er zijn ook te veel mensen die uit angst voor het virus (al dan niet terecht) te hard roepen/riepen om schoolsluiting. Uiteindelijk is het vrij simpel: om de scholen open te houden is het als maatschappij nodig om extra offers te brengen. Die offers waren we niet bereid te brengen. Zo simpel is het ook weer wel.
Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
pi_197331389
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.

https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html

Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:39:18 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197331393
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor dat dat debat ook gaat komen, na 18 maart. Tot die tijd zal het denk ik pappen en nathouden worden
Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197331413
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me een uitgelezen kans om er een thema voor de verkiezingen van te maken, maar voorlopig heb ik er nog geen enkele partij over gehoord. Traditioneel gezien gaan de thema's toch meer in de richting van de belangen van ouderen. In elk geval de generaties die al 'gevestigd' zijn.
Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
pi_197331416
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.

* https://www.aob.nl/nieuws(...)-nu-al-laten-testen/
[..]

De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.

Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
In maart wilde ik het eerlijk gezegd ook, de docenten ook inderdaad, maar voortschrijdend inzicht heeft er voor gezorgd dat zowel ik als de docenten nu denken dat er weinig gevaar is voor hen. Nu zijn ze ook allemaal <40 en de enige oudere docent wordt ontzien.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:41:51 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197331430
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.

https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html

Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Wanneer zijn die in NL aan de beurt?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 10 januari 2021 @ 19:42:01 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197331433
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
3 weken vanaf de 17e of vanaf morgen?
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Nee hoor die vraag had ik ook
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_197331445
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bij de podcast De Stemming hadden ze het er al over dat de verkiezingen alleen maar over corona zullen gaan, waarmee het risico bestaat dat we alleen maar partijen krijgen zonder langetermijnvisie.
Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
pi_197331454
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarom worden na medici hier als volgende de docenten gevaccineerd. Een vriendin van me heeft al een uitnodiging gehad.

Ja dat weet ik niet maar ze kunnen die Britse variant uit Bergschenhoek nu al niet meer traceren, zo snel gaat die.

Dat zei die Marion Koopmans gisteren op tv.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197331463
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gevolg kan dus ook zijn dat dan een coalitie gevormd wordt op basis van hoe je uit deze crisis komt, en de eerste de beste andere crisis die eraan komt het kabinet valt omdat ze het niet eens met elkaar kunnen worden.
Precies dat inderdaad. Hoewel zij de problemen al voorzagen aan de formatietafel. ;)
pi_197331475
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ah, geen verschil dus _O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 10 januari 2021 @ 19:44:07 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197331484
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197331505
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:41 schreef Dven het volgende:

[..]

na de groepen die in het ziekenhuis belanden door corona......mag ik hopen
pi_197331516
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
pi_197331535
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.
Wat is je alternatief? Als je het los gooit dan raakt de zorg overspoeld. Iedereen die met corona het ziekenhuis uitgooien? Zie maar eens hoe je zoiets gaat handhaven.
pi_197331539
Voorlopig dus een maand vanaf nu, maar niets is zeker kan nog langer zijn.

Dit houd toch niemand nog vol?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197331543
quote:

Alleen samen! Toch?
tuurlijk niet......

familie is gewoon ook gezellig op nieuwjaarsvisite geweest bij hun geestelijk gehandicapte zus in het verpleeghuis.
met mondkapje en afstand houden maargoed we weten al dat dat niet heilig is.
pi_197331546
quote:

Alleen samen! Toch?
Die eerste zorgen niet voor het probleem he. Die laten we gewoon rustig afsterven. Zeker als onderwijs ook nog eens hun vaccin gaat claimen.

Ik ben dicht om de zorg niet te laten klappen toch??
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')