quote:Op zondag 10 januari 2021 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Kut 3 weken erbij...
Moet echt naar de kapper want zie er niet uit. Hoe ga ik dat oplossen? Waarschijnlijk vraag ik gewoon of ze stiekem open willen. Heeft misschien nog wel een kans van slagen ook als het om geld draait.
Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier op de school van mijn kinderen was de uitval vooral hoog doordat docenten zich te pas en te onpas moesten laten testen en toen telkens 2 dagen weg waren.
Wat zou een alternatief zijn volgens jou, dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Een verlenging van fokkin drie weken.
Laten we het allemaal nog langer op on hpld zetten omdat het schijnbaar al teveel is als van de 17 miljoen inwoners er 3000 in het ziekenhuis liggen.
En dan over vijf weken weer hetzelfde verhaal te horen.
Enige voordeel is nog dat er verkiezingen komen en er dan eindelijk eens over alternatieven wordt nagedacht en bepaald wordt wie deze ongein gaat betalen.
Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier op de school van mijn kinderen was de uitval vooral hoog doordat docenten zich te pas en te onpas moesten laten testen en toen telkens 2 dagen weg waren.
De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:11 schreef opreis het volgende:
[..]
De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?
Je moest eens weten hoe fragiel het systeem is als het af gaat wijken van de norm. Er ontstaat een angst dat je geen plee papier hebt en meteen is in elke supermarkt het schap leeg. Zelfde als te veel mensen tegelijk hun geld van de bank zou halen dan valt die ook in een hand omdraai om.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Laten we het allemaal nog langer op on hpld zetten omdat het schijnbaar al teveel is als van de 17 miljoen inwoners er 3000 in het ziekenhuis liggen.
Enige voordeel is nog dat er verkiezingen komen en er dan eindelijk eens over alternatieven wordt nagedacht en bepaald wordt wie deze ongein gaat betalen.
Voor mijn jaren '90 kapsel heb ik nog wel een jaar of twee lockdown nodig.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Of lekker laten groeien, kijken hoe dat staat lang haar.
Volgens Rutte gaan we pas van de lockdowns af als we maximaal 3 IC opnames per dag hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Haha same. Dus nog maar even de dooie cavia-look de komende weken.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef Nielsch het volgende:
Ik wil alleen m'n eigen kapster. Vertrouwensdingetje.
Dan begint dat nieuwe kabinet toch ook pas in september of zo. Mosterd na de maaltijd. Als het goed is.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef Kickinalfa het volgende:
Toch vind ik dat bij sommige mannen best leuk staan zo'n dooie cavia.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef trustychords het volgende:
[..]
Haha same. Dus nog maar even de dooie cavia-look de komende weken.
Gelukkig is dit pas 100x besproken.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:11 schreef StarmanFR het volgende:
Ik vind dat ze meer moeten opschieten met vaccineren want met die lockdowns wordt het eindeloos of een drama. Hoe kan het dat in Israël wel 20% van de bevolking al is gevaccineerd meer hier nog niet?
Israël zit ook al sinds afgelopen vrijdag weer in lockdown (https://www.telegraaf.nl/(...)-in-strenge-lockdown), de vaccinatiegraad moet toch wel een flink stuk hoger liggen voordat dat echt een significante impact gaat hebben.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:11 schreef StarmanFR het volgende:
Ik vind dat ze meer moeten opschieten met vaccineren want met die lockdowns wordt het eindeloos of een drama. Hoe kan het dat in Israël wel 20% van de bevolking al is gevaccineerd meer hier nog niet?
Of heeft Europa te laat besteld of niet genoeg besteld? Wat mij betreft gaat het prikken 24 uur per dag door als het kan!
Dat is echt een fucking schande.quote:Op zondag 10 januari 2021 18:42 schreef Nielsch het volgende:
Dat zwemlessen niet door gaan vind ik echt heel kwalijk. Dat moet je gewoon kunnen om soms, letterlijk, te overleven.
Met dat quotum zit je voor altijd vast aan lockdowns in de winterperiode, want corona gaat niet weg en zal ieder jaar weer terugkomen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Volgens Rutte gaan we pas van de lockdowns af als we maximaal 3 IC opnames per dag hebben.
Dus ergens eind 2021 https://www.ad.nl/politie(...)t-nog-niet~a90ae377/
Ik ga in mei verhuizen, mijn kansen qua open bouwmarkten liggen dan hopelijk wat hogerquote:Op zondag 10 januari 2021 18:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Februari wordt mn huis opgeleverd, hoop wel dat ik kan funshoppen in de bouwmarkt, dat is best nodig dan
was ik maar hoeren zat...quote:Op zondag 10 januari 2021 19:05 schreef Noek het volgende:
Aaaargh!
Natuurlijk wist ik het maar ben het zo hoerenzat.
Het maakt mij allemaal geen donder meer uit, ik zie toch weinig mensen real life nu en anders gaat de tondeuse er maar op.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:00 schreef Discombobulate het volgende:
Kut 3 weken erbij...
Moet echt naar de kapper want zie er niet uit. Hoe ga ik dat oplossen? Waarschijnlijk vraag ik gewoon of ze stiekem open willen. Heeft misschien nog wel een kans van slagen ook als het om geld draait.
Nederland had ook zoveel kunnen kopen en geleverd krijgen. Maar Merkel wilde per se een mooie propagandarol voor de EU Commissie. Nu gaan onze vaccins ook naar Oost-Europa. Ondertussen koopt Duitsland nu zelf in, omdat er enorme kritiek kwam dat het Europese belang voor het landsbelang werd geplaatst.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:11 schreef StarmanFR het volgende:
Of heeft Europa te laat besteld of niet genoeg besteld? Wat mij betreft gaat het prikken 24 uur per dag door als het kan!
Gewoon Tarzan- of Vikingstijl met baard en al, genoeg vrouwen die dat wel mooi vindenquote:Op zondag 10 januari 2021 19:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Of lekker laten groeien, kijken hoe dat staat lang haar.
Je kunt toch gewoon bestellingen ophalen? Niet handig maar beter dan niets.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga in mei verhuizen, mijn kansen qua open bouwmarkten liggen dan hopelijk wat hoger
Hardere keuzes maken in de zorg, de zorg veel verder opschalen (nood ziekenhuizen, studenten in opleiding, van mijn part halen we de zusters uit lage lonen landen hierheen). Bouw een vaccinatie fabriek. Desnoods vorder je als EU het "recept" van biotech/pfizer en laat alle andere leveranciers dit maken ipv afwachten wanneer ze zelf klaar zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:06 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou een alternatief zijn volgens jou, dan?
BESTquote:Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef DonDruiper het volgende:
Dus nog eens 3 weken extra geen onderwijs.
Wat een topbesluit
Alle onderwerpen die hier voorbij komen zijn al 100x besproken. Dan kunnen we het nergens meer over hebben. Ik heb het eerder gezegd; we praten hier enkel in cirkeltjesquote:Op zondag 10 januari 2021 19:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is dit pas 100x besproken.
Is ook wel zo, toch schiet het daar met vaccineren meer op dan weer dan ook. Hetzelfde voor de UK, alleen hebben de Britten enorme pech door hun mutatie.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Israël zit ook al sinds afgelopen vrijdag weer in lockdown (https://www.telegraaf.nl/(...)-in-strenge-lockdown), de vaccinatiegraad moet toch wel een flink stuk hoger liggen voordat dat echt een significante impact gaat hebben.
Er wordt zo ontzettend makkelijk aan voorbij gegaan hoe belangrijk onderwijs is. Vooral op de basisschool.quote:
Die zag ik wel aankomen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:18 schreef DonDruiper het volgende:
Dus nog eens 3 weken extra geen onderwijs.
Wat een topbesluit
Ja maar wat moet je nu nog in een hotel doen naast overnachten? Zelf je eten ophalen en op de kamer eten en geen alcohol na 20.00uur. Leuk!quote:Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er wordt zo ontzettend makkelijk aan voorbij gegaan hoe belangrijk onderwijs is. Vooral op de basisschool.
Maar gelukkig blijven de hotels open!!
Dit is een erg onschuldige gedachte.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja maar wat moet je nu nog in een hotel doen naast overnachten? Zelf je eten ophalen en op de kamer eten en geen alcohol na 20.00uur. Leuk!
Die mutatie is hier ook. Britse.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:20 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Is ook wel zo, toch schiet het daar met vaccineren meer op dan weer dan ook. Hetzelfde voor de UK, alleen hebben de Britten enorme pech door hun mutatie.
De levensverwachting voor lager opgeleiden en lagere inkomens is ook lager. We gooien dus nog wel meer gezonde levensjaren weg.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Wat een conformistisch gedoe zeg.
De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.
We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is al heel langer erger dan de kwaal.
https://nieuwscheckers.nl(...)r-geen-twee-miljoen/
Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
De kinderen moeten straks ook nog ergens terecht kunnen om te werken he. Als we op deze voet doorgaan en alle bedrijven sluiten blijft er niks meer van over. Men kan wel zeggen dat die bedrijven wel weer opstaan, maar dat is dus niet waar. Mensen raken in de schuldsanering en kunnen dus jaren niks meer opstarten. Gaat nog wel een decennium duren voordat we weer op het punt van 2019 zitten. Men is echt bezig om de hele samenleving te slopen voor een virus wat 99% van de mensen niet raakt. Compleet buiten verhouding dit. De hele wereld zit in een angspsychose.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Er wordt zo ontzettend makkelijk aan voorbij gegaan hoe belangrijk onderwijs is. Vooral op de basisschool.
Maar gelukkig blijven de hotels open!!
Vanaf de 19e vermoed ik, aangezien er drie weken verlengd wordt. Dus de huidige plus drie weken.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
3 weken vanaf de 17e of vanaf morgen?
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
Allemaal totaal niet belangrijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zag ik wel aankomen.
De kans dat we dit schooljaar nog kunnen redden is inmiddels wel verkeken. Het wordt tijd dat we ons gaan bezinnen op de toekomst. Hoe gaan we de kinderen en jongeren die hier het hardste door geraakt worden weer bijtrekken? Wat gaan we doen met leerlingen die achterstanden oplopen doordat er thuis weinig hulp is, maar ze niet naar school mogen? Wat gaan we doen met de studenten die achterstanden opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert? Wat doen we met hbo'ers die een slechter cv hebben dan degenen die twee jaar ouder zijn omdat ze geen stage hebben kunnen lopen? Wat doen we met de mbo'ers die inmiddels zijn uitgevallen omdat praktijkonderwijs nu eenmaal niet werkt achter een laptop?
En zo kan ik nog wel even doorgaan. We hebben alles tussen de 5 en de 25 jaar een heleboel afgenomen. Het wordt langzaam aan tijd om te bedenken wat we ze terug gaan geven, anders dan de rekening.
Vanaf 19 januari, dus tot 9 februari.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
Dit is vast een vies domme vraag maar ja, zit dan ook niet in t Red Team. *gooit handen in de lucht
3 weken vanaf de 19de. Dus tot en met 9 februari minimaal.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
Eens, maar de verkiezingen zullen alleen in het teken van corona staan er zal er in ieder geval van meerdere partijen met andere invalshoeken worden gedebatteerd.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan begint dat nieuwe kabinet toch ook pas in september of zo. Mosterd na de maaltijd. Als het goed is.
Ik denk vanaf de 18e/19e, dan zou de huidige aflopen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef Noek het volgende:
Want een hotel fungeert nu als hoerenkast?quote:Op zondag 10 januari 2021 19:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is een erg onschuldige gedachte.
Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zag ik wel aankomen.
De kans dat we dit schooljaar nog kunnen redden is inmiddels wel verkeken. Het wordt tijd dat we ons gaan bezinnen op de toekomst. Hoe gaan we de kinderen en jongeren die hier het hardste door geraakt worden weer bijtrekken? Wat gaan we doen met leerlingen die achterstanden oplopen doordat er thuis weinig hulp is, maar ze niet naar school mogen? Wat gaan we doen met de studenten die achterstanden opgelopen hebben omdat je van thuisonderwijs nu eenmaal niet zo veel leert? Wat doen we met hbo'ers die een slechter cv hebben dan degenen die twee jaar ouder zijn omdat ze geen stage hebben kunnen lopen? Wat doen we met de mbo'ers die inmiddels zijn uitgevallen omdat praktijkonderwijs nu eenmaal niet werkt achter een laptop?
En zo kan ik nog wel even doorgaan. We hebben alles tussen de 5 en de 25 jaar een heleboel afgenomen. Het wordt langzaam aan tijd om te bedenken wat we ze terug gaan geven, anders dan de rekening.
Het offer staat niet in verhouding, omdat ze zelf veel minder risico lopen. En levert de samenleving als geheel op termijn een hoop problemen op.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een heel groot offer wat we ze opleggen. Ik heb hier best moeite mee. Ook omdat deze groep zelf geen last van het virus heeft.
Desnoods de scholen weer 50% open. Maar dit is zo destructief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |