SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Go hard or go home
Dat eerste is wat flauw natuurlijk. Onder andere twee kinderen van 8 in de familie, maar die zijn oud genoeg dat ze het zelf ook kunnen bedenken hoor. Beetje flauw om te doen dat ze het dan enkel napraten van anderen. En datzelfde geldt voor de tieners binnen de familie. Dan wuif je hun gevoelens wel heel makkelijk weg.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zeker zorgelijk. Ik weet niet wat de leeftijd van de kinderen in je familie zijn, maar als het jongere kinderen zijn horen die zich er niet eens mee bezig te houden. Ik durf zelfs zo ver te gaan dat een kind van 6 of 7 ofzo dat niet uit zichzelf zal zeggen, maar zal herhalen op basis van opmerkingen van de ouder of leraren.
Ik ben zeker voorstander van meer veiligheid. Ik ben alleen bang dat preventief gaan testen op scholen voor schijnveiligheid zorgt. Indien de resultaten zo snel binnen zijn dat binnen een paar minuten resultaat gegeven kan worden zijn de tests niet voldoende betrouwbaar. Indien de resultaten langer duren heeft dat kind dan wellicht al meerdere dagen in de klas gezeten voordat er bekend is dat diegene op dat moment positief getest is.
Ja, die informatie zou erg handig zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.
Ik blijf het vooral laf vinden, kan er echt niet bij dat beleidsmakers het een goed idee hebben gevonden om dat te doen, en dat de minister van onderwijs niet gezegd heeft: Voel je je wel helemaal lekker, meneer de coronaminister? Wil je dat ouders thuis blijven? Regel dan dat ze thuis moeten blijven, maar er is een leerplicht met een reden.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen eerlijk verhaal, hè.
Kinderen deze schade op laten lopen om zo ouders thuis te houden.
Ik weet niet of je een op een kunt stellen dat mensen zonder antilichamen niet besmet zijn (geweest). Ik ben zeker geen dokter, maar zoals ik het begrijp is er een verschil tussen het virus oplopen en doorgeven, en daadwerkelijk ziek worden en covid ontwikkelen. Volgens mij is het zo dat als je niet ziek bent geweest, je ook niet per se antilichamen aan hebt gemaakt, ook al ben je wel besmet geraakt.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar het aantal kinderen met antilichamen. Als dat laag is, is school dus kennelijk niet zo'n grote broedplaats.
Ik vermoed een beetje dat ie dat wel gedaan heeft, maar na een week of zes vooral als een zeur is ervaren door de witte-jassen-driehoek en toen is afgeserveerd.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf het vooral laf vinden, kan er echt niet bij dat beleidsmakers het een goed idee hebben gevonden om dat te doen, en dat de minister van onderwijs niet gezegd heeft: Voel je je wel helemaal lekker, meneer de coronaminister? Wil je dat ouders thuis blijven? Regel dan dat ze thuis moeten blijven, maar er is een leerplicht met een reden.
De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?quote:Op zondag 10 januari 2021 16:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En het is belangrijk om die zorgen serieus te nemen. Maar nog geen reden om vitale sectoren dan maar (deels) af te sluiten.
Ik bedoelde het echt niet vervelend, sorry als het zo overkwam. Een kind van 8 zal herkennen dat er wellicht gevaar is, maar dat gevaar op zichzelf projecteren is iets wat (naar mijn weten in elk geval) alleen maar voor zal komen wanneer ze er specifiek op gewezen zullen worden. Oftewel, als ze verteld wordt: Ja let je wel goed op school en blijf je bij iedereen uit de buurt? Want anders neem je 't mee naar huis.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat eerste is wat flauw natuurlijk. Onder andere twee kinderen van 8 in de familie, maar die zijn oud genoeg dat ze het zelf ook kunnen bedenken hoor. Beetje flauw om te doen dat ze het dan enkel napraten van anderen. En datzelfde geldt voor de tieners binnen de familie. Dan wuif je hun gevoelens wel heel makkelijk weg.
Preventief testen is in ieder geval iets. Momenteel word er echt veel te weinig getest op scholen. Je zal er sowieso wat winst uit halen. Of dat genoeg is weet ik niet, maar je zou denken dat voorstanders van open scholen die mogelijkheid aangrijpen als dat betekent dat de scholen weer wat veiliger open kunnen. Want ja, die zijn enorm belangrijk. Maar ook weer niet zo belangrijk dat het ten koste moet gaan van de volksgezondheid.
[..]
Ja, die informatie zou erg handig zijn.
Ook waar dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:11 schreef opreis het volgende:
[..]
De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?
Hier op de school van mijn kinderen was de uitval vooral hoog doordat docenten zich te pas en te onpas moesten laten testen en toen telkens 2 dagen weg waren.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:11 schreef opreis het volgende:
[..]
De oproep om de scholen te sluiten kwam ook deels van binnen uit de sector zelf. Leerkrachten gaven zelf aan dat de uitval onder personeel hoog was en dat zij niet meer in staat waren om les te geven. Dan kan je als buitenstaander wel zeggen dat ze open moeten blijven maar als ze dat zelf al niet meer willen waar ga je je kinderen dan nog naar toe brengen?
Ik vrees met grote vrezen dat alles hetzelfde blijft, of verzwaard gaat worden.quote:
Ze krijgen het thuis in ieder geval niet mee. Komen er zelf ook gewoon mee. De tieners ook. Ik heb echt het idee dat ze meer mee krijgen dan dat wij denken, maar dat hoeft niet perse te beteken dat al hun zorgen dan maar aangepraat zijn, daar kan ik het gewoon niet meer mee oneens zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde het echt niet vervelend, sorry als het zo overkwam. Een kind van 8 zal herkennen dat er wellicht gevaar is, maar dat gevaar op zichzelf projecteren is iets wat (naar mijn weten in elk geval) alleen maar voor zal komen wanneer ze er specifiek op gewezen zullen worden. Oftewel, als ze verteld wordt: Ja let je wel goed op school en blijf je bij iedereen uit de buurt? Want anders neem je 't mee naar huis.
Ja, ik denk het ook. Daarom is het hier ook rustig de laatste tijd, want er zijn eigenlijk geen ontwikkelingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen dat alles hetzelfde blijft, of verzwaard gaat worden.
Helaas.
Door op het ingeslagen pad.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik denk het ook. Daarom is het hier ook rustig de laatste tijd, want er zijn eigenlijk geen ontwikkelingen.
Andere methodes of iets van experimenten is de overheid niet zo van helaas inderdaad. Liever alles op een hoop zonder maatwerk o.i.d. Ze denken echter in sluitingen en nog meer sluitingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Door op het ingeslagen pad.
Weinig discussie over andere methoden.
Dat is zeker kut.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:18 schreef Noek het volgende:
Ik ken een meisje van 14 die in quarantaine zat met de kerst omdat ze besmet was geraakt op.... school (je verwacht het niet) en zij was als de dood dat ze haar vader had besmet want die zit in de risicogroep. Zij heeft 10 dagen alleen op haar kamer doorgebracht, hopend dat hij gezond zou blijven.
Nou, dat lijkt me aardig kut voor zo'n kind. Mentaal ook vrij ongezond.
Ik geloof ook direct dat kinderen veel meekrijgen, naar mijn mening soms wel te veel. Dan heb ik 't niet over kinderen in jouw familie specifiek, maar ik ben van mening dat kinderen die zorgen helemaal niet horen te hebben, dan doen wij (als volwassenen) iets niet goed. Tieners is natuurlijk een stuk lastiger wat dat betreft, die krijgen veel zelf mee.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze krijgen het thuis in ieder geval niet mee. Komen er zelf ook gewoon mee. De tieners ook. Ik heb echt het idee dat ze meer mee krijgen dan dat wij denken, maar dat hoeft niet perse te beteken dat al hun zorgen dan maar aangepraat zijn, daar kan ik het gewoon niet meer mee oneens zijn.
Tja. Je hebt ook tienermeisjes die zich weken huilend in hun kamer opsluiten omdat die cute boy van school geen wederzijdse liefdesgevoelens voor haar had.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:18 schreef Noek het volgende:
Ik ken een meisje van 14 die in quarantaine zat met de kerst omdat ze besmet was geraakt op.... school (je verwacht het niet) en zij was als de dood dat ze haar vader had besmet want die zit in de risicogroep. Zij heeft 10 dagen alleen op haar kamer doorgebracht, hopend dat hij gezond zou blijven.
Wat? deze vergelijking klopt totaal niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is zeker kut.
Kun je nagaan wat er gebeurt als je dat voor een aantal maanden moet doen omdat de school en alle verenigingen dicht zijn.
Voor tieners werkt het eerder andersom. Die maken hun eigen risico-afweging, en zijn een stuk minder gevoelig voor vader of moeder die zegt dat iets gevaarlijk is.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook direct dat kinderen veel meekrijgen, naar mijn mening soms wel te veel. Dan heb ik 't niet over kinderen in jouw familie specifiek, maar ik ben van mening dat kinderen die zorgen helemaal niet horen te hebben, dan doen wij (als volwassenen) iets niet goed. Tieners is natuurlijk een stuk lastiger wat dat betreft, die krijgen veel zelf mee.
Ik ben wel benieuwd waar die angst in 't geval van die kinderen dan specifiek vandaan komt.
Kinderen zijn niet dom natuurlijk. Een kind van 8 ziet dat er overal waar hij/zij komt maatregelen zijn. Maar de enige plek waar er geen maatregelen zijn is dan een school zonder maatregelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof ook direct dat kinderen veel meekrijgen, naar mijn mening soms wel te veel. Dan heb ik 't niet over kinderen in jouw familie specifiek, maar ik ben van mening dat kinderen die zorgen helemaal niet horen te hebben, dan doen wij (als volwassenen) iets niet goed. Tieners is natuurlijk een stuk lastiger wat dat betreft, die krijgen veel zelf mee.
Ik ben wel benieuwd waar die angst in 't geval van die kinderen dan specifiek vandaan komt.
Ik denk dat je niet kan verwachten dan 2,5 maand voor de verkiezingen en opeens een heel andere koers gevaren gaat worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Door op het ingeslagen pad.
Weinig discussie over andere methoden.
Ik ga 'm toch maar maken, sorry. Maar als je als 14 jarig meisje jezelf op je kamer opsluit omdat je bang bent je vader te besmetten en je vader vindt dat goed dan kun je je meer afvragen wat er mis is met die vader.quote:Op zondag 10 januari 2021 17:18 schreef Noek het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |