Bericht is wel duidelijk in wat ze van die buren vonden.. ‘ratted’. Dat hoeft wat mij betreft niet over te waaien hierheenquote:Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkend wel hoor, dat je dit soort beelden vaker ziet opduiken.
Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?quote:Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oftewel je weet al hoe ‘t gaat.
Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.
Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oftewel je weet al hoe ‘t gaat.
Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.
Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
De intelligente lockdown was a) aanmerkelijk korter, b) in een tijd dat het beter weer was en c) in een tijd dat iedereen nog dacht dat dit zomaar iedereen zwaar kon treffen.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef chratnox het volgende:
Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.
Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
Er is geen andere oplossing of je moet mensen boven de 60 thuis laten doodgaan als ze corona krijgen. Als je dat virus loslaat.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Omdat mensen toen nog dachten dat het na 2 maanden wel gedaan zou zijn, zomer eroverheen en corona zou onder controle zijn.
Nu gebruikt Den Haag het vaccin als wortel, maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid. Dit gaan mensen niet nog 8 maanden trekken op deze manier.
Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
maar voordat we substantieel gevaccineerd hebben is het ook wel september oid.
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook nietquote:Op zondag 10 januari 2021 20:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt door dat je je koters nu wekenlang 24/7 binnen hebt denk ik ?
In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:56 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Zorgwekkend wel hoor, dat je dit soort beelden vaker ziet opduiken.
F 7,50?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
Dat was in China ook, maar China is communistisch.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Engeland heb je een kliklijn om je buren aan te geven als ze stiekem iemand over de vloer krijgen. Vrijdag ochtend was er zelfs een discussie op tv om mensen die, die lijn bellen een financiële beloning te geven.
Toen was de totale periode veel korter. Eind april zat je toen zes weken thuis. Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:
Verzwaring maatregelen kan nog steeds. Bron: nos journaal
Avondklok wordt genoemd.
quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar wordt avondklok genoemd?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:03 schreef JosMert het volgende:
Verzwaring maatregelen kan nog steeds. Bron: nos journaal
Avondklok wordt genoemd.
Ja, ik ook.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Verwacht eigenlijk een zelfde soort zomer als vorig jaar.
In feite begon deze lockdown al in september, en er kwam steeds vaker een stapje bij.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Nu is dat voor je gevoel al bijna een jaar, al is dat niet helemaal waar uiteraard.
jah. Dat bedoelde ik met die Marion Koopmans, die zei dat gisteren al.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook NOS journaal: scholen blijven dicht, omdat ze eerst meer onderzoek willen doen naar de besmettelijkheid van de Britse variant onder kinderen.
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als de leveringen voorspoedig verlopen zet ik in op mei.
Ja snap ik het is ook gewoon een stuk deprimerender. In het voorjaar kon alweer vrij snel een heleboel weer en je kon lekker mensen buiten ontvangen. Juni ging die horeca alweer gedeeltelijk open bijvoorbeeld.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was eerste golf ook (kinderopvang). Ik weet niet zo goed waarom. Tijdens de eerste golf was er veel meer begrip dat dingen niet doorgingen, ook op werk enzo. Nu zijn de verwachtingen wel hoger. Vrienden die ik spreek zijn ook wat meer neergeslagen, dus misschien ‘t weer ook wel. Als je in je tuin kunt zitten zal ook wel schelen, maar dit gure weer helpt ook niet
Je krijgt die gevoelens er inderdaad wel bij. Maar goed hier dat stukje waar ik het over had.quote:
Veel hangt af van Oxford. Als die goedgekeurd is krijgen we opeens 3x zoveel vaccins als via Pfizer/Moderna.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn, maar zie ik echt niet gebeuren op zulke korte termijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |