abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197331566
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, 60+'ers mogen geen tweederangsburgers worden, dus gaan we allemaal maar thuis zitten, toch?
als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197331575
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:46 schreef halfway het volgende:
Voorlopig dus een maand vanaf nu, maar niets is zeker kan nog langer zijn.

Dit houd toch niemand nog vol?
jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
pi_197331587
quote:

Als zelfs deze 'lockdown' niet wordt volgehouden komt er nog een tandje bij. We mogen blij zijn als we met deze lockdown de pandemie uit kunnen rond april, mei.
pi_197331588
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:38 schreef byah het volgende:

[..]

Ik durf ook te beweren dat een groot deel van de kinderen van de ouders die zich niet zo aan de coronamaatregelen hebben gehouden gewoon naar de noodopvang gaan.

Verder "een korte maar heftige lockdown". Uhuh
Dat kon je van tevoren toch wel zeggen. De maatregelen zijn buiten proportioneel, en de jonge generatie mag straks voor de kosten opdraaien |:( Minder kans op een leuke baan, lager salaris, klimaatproblemen, woningnood, pensioenfondsen die in de problemen zitten. Wat gaat de oudere generatie doen om de jongere generatie helpen er bovenop te komen?

Ik hoorde verhalen over dat ze de pensioenfondsen willen gaan inzetten om de schulden terug te betalen. Hopelijk is dat een broodje aap verhaal.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:31 #230
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197331589
Nog 3 weken.... allemachtig.

En dan?

Nog 3?
pi_197331590
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:44 schreef DonDruiper het volgende:
Ik neem wel aan dat ze alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen en alle andere huizen waar ouderen en/of mensen wonen met een zwakke gezondheid per direct gaan sluiten voor bezoekers toch?

En ik neem ook aan dat iedereen boven de 60 voortaan verplicht is om boodschappen aan huis te laten bezorgen toch?

Alleen samen! Toch?
Ja allemaal samen, zoals de jeugd ook natuurlijk geen illegale feesten meer organiseren ;)

Want de maatsschappij, dat ben jij!

( nou dat lukt niet en daarom dwingen ze alles af door die lockdown)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:49:35 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197331592
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als 60 plusser en/of kwetsbare kan je zelf toch ook wel even nadenken ?
ik vind het vrij bijzonder dat ze nog gezellig gaan winkelen en keuvelen in de supermarkt eigenlijk.
Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197331618
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat ze dat doen. Zo lang ze maar geen ziekenhuisbed claimen als ze ziek worden.
en dat doen ze wel.....
pi_197331620
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:24 schreef JosMert het volgende:
Wat een conformistisch gedoe zeg.

De lock-down heeft als doel het voorkomen van besmettingen, om de zorg minder te belasten, welke weer als doel heeft om alles en iedereen maar zo lang mogelijk in leven te houden. Ten koste van alles.

We zijn alle ratio volledig voorbij gelopen en iedereen is slachtoffer. Het middel is al heel langer erger dan de kwaal.

https://nieuwscheckers.nl(...)r-geen-twee-miljoen/

Dit artikel maakt duidelijk dat de kosten per gezond levensjaar in de coronacrisis beduidend hoger liggen dan normaal wordt gehanteerd (>100.000 v ~40.000). Dan moet je op de lange termijn nog de verloren levensjaren meewegen als gevolg van de vleugellamme reguliere zorg. Dit is uiteraard moeilijk vast te stellen op dit moment.
Dan nog de financiële klap. Deze last wordt gedragen door de generaties die het financieel al lastiger hebben dan degenen voor wie ze thuis zitten.
Ik vind het echt totale waanzin. Het kabinet, en met name de VVD, laat wel zien waar ze voor staat. Ouderen. Daar hadden we er met 50-plus, SP en niet-politieke invloedrijke bewegingen zoals de FNV nog niet genoeg van blijkbaar. Schiet mij maar lek.
Helemaal mee eens, kijk alleen maar naar de beslissing om met de regels te spelen zodat pensioenen niet verlaagd hoeveel te worden.
pi_197331642
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Lemsterr het volgende:

En dan?

Nog 3?
Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:52:40 #236
493907 Owen-Kravecki
A sales manager for a company
pi_197331652
quote:

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.
pi_197331654
quote:

En dan?

Nog 3?
Je ziet het. De mens staat het water aan de lippen. Dan ga ik echt wel bij een vijver op een pan of triangel staan rammen.
Ik denk dat de rek er wel uit is.
Go hard or go home
pi_197331660
quote:

En dan?

Nog 3?
Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
pi_197331661
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Of beiden.
En aangezien wij ook die mutatie in Nederland hebben en dwalend overheidsbeleid hebben we in ieder geval een voedingsbodem voor eenzelfde situatie.
Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
blablablabla
pi_197331670
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jawel hoor....vaccins komen eraan, beter weer komt eraan, gewoon vooruit kijken
Beter weer komt eraan? Het is net januari :')
pi_197331671
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als jij maar geen ziekenhuis bed gaat claimen wanneer je iets breekt als je gaat skieen/paardrijden/fietsen. Had je dat maar niet moeten doen!
pi_197331688
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Nog 2, dan is het voorjaarsvakantie hier. En in het zuiden is het na die 3 weken nog 3 schooldagen tot de voorjaarsvakantie....
Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
pi_197331698
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef JosMert het volgende:

[..]

Minimaal.
Rutte gaat pas versoepelen als er 3 (!) ic opnames per dag zijn, dus eind 2021 ergens.
Als die er dan nog zit. (Bestaan er nog wonderen?)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197331701
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar die Britse variant verspreid zich heel snel via de scholen.

https://nos.nl/artikel/23(...)braak-op-school.html

Die docenten nemen het ook weer mee naar huis, en dat gaat zo verder en verder.
Er is onderzoek gedaan naar de Britse variant en voor alle groepen neemt de besmettingskans toe. Voor scholieren is het nog steeds minder besmettelijk dan de leeftijden daarboven.
pi_197331704
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:49 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk beide, maar je zit nog steeds met hetzelfde resulltaat.
Had die mutatie na al die tijd hier inmiddels niet breed verspreid moeten zijn, of zelfs dominant?

Men treft hem amper aan.
blablablabla
pi_197331706
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt dwalen en falen.
In Londen waren de pubs nog open twee weken terug bijv.
Als ze hier alles open gooien zitten we binnen de kortste keren met dezelfde situatie als in Engeland.

Want iedereen in Nederland heeft dan op dezelfde dag ineens dringend een boekenkast nodig van de Ikea.

Bij wijze van spreken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197331711
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:52 schreef Owen-Kravecki het volgende:

[..]

Maakt niet uit. We moeten onze bek dichthouden. Men zegt wel dat de scholen gesloten zijn en mondkapjes ingevoerd zijn wegens een roep uit de samenleving, maar gaan ze ook luisteren als er een roep komt uit de samenleving om de maatregelen op te heffen?

Ik geef ze nog tot de zomer, zo lang zit ik het nog wel uit. Indien er dan nog geen perspectief is dan is het echt mooi geweest. Alle basismaatregelen van tafel, dit virus krijg je er niet onder. Er moet acceptatie komen, want het middel is erger dan de kwaal.
Hoe zie je dat voor je dan? Wat moet je dan doen als iemand (of 100) met corona verschijnselen aanklopt bij het ziekenhuis?
pi_197331726
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Oftewel je weet al hoe ‘t gaat.

Verlengen met 3 weken, dan is ‘t de week van de voorjaarsvakantie dus kun je die er wel aan plakken. Dan is het heel waardevol dat je een vakantie hebt om de cijfers nog lager te krijgen. Dan is ‘t maart en heb je nog maar 2 weken tot de verkiezingen en dat is wel een risico, dus verleng je de lockdown nog een keer. Dan zijn de verkiezingen over en was er geen ‘verkiezingspiek’ en wordt er versoepeld.

Ik weet niet hoe ‘t voor anderen voelt, maar deze lockdown voelt voor mij persoonlijk zwaarder dan de intelligente lockdown van vorig jaar.
pi_197331728
twitter

Zorgwekkend wel hoor, dat je dit soort beelden vaker ziet opduiken.
pi_197331739
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 19:55 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Mensen kapot maken, dat is het. Iedereen aan de bedelstaf. De DNB heeft al een mooi voorzetje gedaan door te hinten op een snellere afschaffing van de hypotheekrenteaftrek, box 3 ipv box 1 en nog een aantal zaken. Ik snap niet dat er niet meer mensen op staan en het allemaal nog wel prima vinden.

Wat een gevolgen gaat dit hebben voor iedereen :-|
Ja maar, De DUITSERSdoen het ook :') :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')