SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is ook erg. De kinderen die nu thuis zitten lopen dus een achterstand op omdat veel ouders hun kinderen onterecht brengen.
quote:Kinderen met ouders die werken in een cruciaal beroep kunnen wel naar de basisschool, kinderopvang of buitenschoolse opvang.
quote:Deze lijst is geen opsomming van alle beroepen of werkzaamheden die als ‘cruciaal’ zijn aangemerkt. Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) staat bijvoorbeeld niet apart genoemd, maar valt onder de noodzakelijke overheidsprocessen.
quote:Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
quote:• Personeel werkzaam in vitale processen.Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Zorg, jeugdhulp en (maatschappelijke) ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
• Leraren en personeel benodigd op onderwijsinstellingen, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
• Openbaar vervoer.
• Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
• Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel.
• Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval, afvalwater en vuilnis.
• Kinderopvang.
• Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
• Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
• Meldkamerprocessen
• Brandweerzorg
• Ambulancezorg
• GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)
• Crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
• Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies, gemeenten, waterschappen en rechterlijke macht), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.
• Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies (denk aan schoonmaak, beveiliging, toezicht, ICT) ten behoeve van een van bovenstaande cruciale beroepsgroepen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?
[..]
[..]
[..]
[..]
Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.
Als het goed is, krijgen ook de leerlingen op school geen les. Ze zitten met hun device in een klas en er is toezicht. Ze doen verder hetzelfde als thuis, namelijk online onderwijs maar dan op locatie.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er wordt niet gecontroleerd.
Zelfs met 1 ouder met een cruciaal beroep brengen ze het kind omdat de andere ouder zo beter kan thuiswerken.
Als er zoveel kinderen zitten dat school aan de bel trekt zegt het genoeg dat er een hoop onterecht zitten.
Of dat de lijst gewoon te lang is.
Het schiet hoe dan ook het doel voorbij dat ouders moeten thuiswerken met kinderen thuis.
De thuiszittende kinderen zijn mooi de lul erdoor. Lopen een achterstand op tov de klasgenoten die nu in kleine groepjes les krijgen en missen het sociale aspect.
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?
Zij hebben beide nergens last van?
Goed om te horen. Zo kan het ook lopen, gelukkig!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal jullie allemaal even uit de droom helpen.
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Omdat ik ook een vitaal beroep heb, gaan onze kinderen met haar mee.
De kinderen worden gebracht en gehaald wanneer moeder/vader daar zin in heeft.
Er is totaal geen controle of ouders wel of niet een cruciaal beroep hebben.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als je je kinderen kwijt wil.. NEEM DAN GEEN FUCKING KINDEREN.
Nee joh. Dit zuigt mijn vrouw allemaal uit haar duimquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Dat ligt dan aan de instelling zelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Maar er is geen controle op. Je hoeft geen bewijs aan te leveren in wat voor sector je werkt.
Alles is op goed vertrouwen.
quote:We verzoeken u hierbij een reply te sturen op deze mail, indien u of uw partner, of u beiden
als ouder/verzorger werkzaam bent in een cruciaal beroep of vanwege een andere situatie
zoals hierboven beschreven gebruik wilt maken van de noodopvang. Tevens ontvangen we
in het eerste geval graag een verklaring hiervoor van uw werkgever.
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Hij heeft 100% gelijk dat een hoop ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.
Als mama geen werk heeft en papa bagage sjouwt op Schiphol bijvoorbeeld dan kan je kind al naar de noodopvang.
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Wat is tegenwoordig geen cruciaal beroep, zelfs ik kan een briefje krijgen van mijn werkgever waarin wordt verklaard dat ik een cruciaal beroep heb terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:01 schreef StateOfMind het volgende:
Diverse users uit deze topic reeks hebben ook gezegd dat hun werkgever gewoon een verklaring op papier kon zetten dat ze een cruciaal beroep hadden, ook al hadden ze dag niet.
Dus er zal veel misbruik van gemaakt worden.
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef quirina het volgende:
Je kan het begrip “essentieel beroep” heel breed nemen.
Dat is het hele probleem van de noodopvang.
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.
Dan komt het al snel aan op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en tja, we weten ondertussen hoe het daar mee gesteld is.
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerdquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
Ja euh... maar jij houdt je ook met hele moeilijke vraagstukken bezig!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd
Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.
Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
Overigens krijg je bij de kinderopvang je kosten tijdens de lockdown weer terug van de overheid. Ook als je een vitaal beroep hebt en je kinderen gewoon gebracht hebt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
De ouderen komen zo helemaal achteraan.quote:
Snappen deze mensen dat als iedereen eerder wil eigenlijk niemand meer eerder is?quote:
Echt walgelijk!quote:Ook de VO-raad wil dat leraren snel aan de beurt zijn. "Natuurlijk hebben we begrip voor het feit dat mensen in de verpleeghuizen, kwetsbare mensen, eerst aan de beurt zijn", zegt voorzitter Paul Rosenmöller. "Maar gegeven het belang van het onderwijs, bepleiten we bij het kabinet dat onderwijspersoneel een positie krijgt in de vaccinatiestrategie en dat deze mensen dus zo snel mogelijk in aanmerking komen."
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".quote:
Je hebt wel gelijk. Ik dacht naïef dat corona zou leiden tot meer solidariteit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Mijn vriendin werkt op de BSO, ook daar puilt het uit. Een ouder "essentieel", de ander thuiswerken en kind naar de BSO. Doe het dan gewoon voor iedereen open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:
"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?
Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"
Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
Dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".
Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer
Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.
Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
Hadden ze beter duidelijk gemaakt dat je nog een paar weken risico loopt en dus nu nog afstand moet houdenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Viv het volgende:
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.
Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef quirina het volgende:
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
Persoonlijk denk ik dat we de vaccins wel even los moeten zien vaan het versoepelen van maatregelen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu ineens hand in hand zou moeten gaan. Afgelopen zomer/herfst hadden we namelijk ook geen vaccin.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten.
Ja maar die kunnen dan weer oppas spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Vergeet de hoeren en nachtclubpersoneel nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Tijdslot: Ergens in de loop van de dagquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
Apart beeld heb jij van de horeca.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou het prima vinden als leerkrachten aan het begin van de gezonde groep mensen komen te staan, daar kan ik mij prima in vinden en dan snap ik het
In maart was het nieuw, eng. Veel werkgevers kozen ervoor zelf te sluiten of medewerkers alle ruimte te geven. Werkgevers lopen in een hoop gevallen ook veel inkomsten mis, dus die willen dat hun medewerkers werken. Dus willen ze dat die medewerkers aan ‘t werk gaan, hoe ze ‘t doen doen ze ‘t. Die medewerkers maken dan (logischerwijs) gebruik van de ruimte die geboden wordt, namelijk kind naar de opvang brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah zo.
Ja. Vind ik ook krom.
Moet gewoon beide ouders zijn. Niet één.
Doel is in eerste instantie zorg ontlasten en daarna om zo goed mogelijk ons maatschappij weer te laten draaien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Zelfde met eenouder-gezinnen hè, waarbij die ouder thuis werkt met kinderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Het is maar waar je je druk om maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
Wel veel zeg. Dan maar niet idd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Lijkt me iets te veel om het los te laten.
Het vaccineren zelf moet geen superspreader worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarom?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Bij ons op werk wordt het als essentieel beschouwd vanwege het sociale aspect en uitvoeren van de werkzaamheden dat van ieder team men minimaal 1/2 dagen op kantoor is.
Je kan er boos om doen maar dan word je gewoon met een omweg niet verlengd.
De keten van het nemen van je verantwoordelijkheid begint bij de overheid dan bedrijven en dan de ouders.
Veel te groot deel doet dit dus niet.
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Godallemachtig.....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Bron voor dat grote deel?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
Ja en ik geef mijn complete sociale leven op voor de ouderen, dus ik wil eigenlijk wel eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Wie moet anders de kinderen thuis opvangen?quote:
Geen bron dus, verrassend.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de snelwegen en scholen/opvang nu tov maart.
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.
Heb je ook dit gezeur niet.
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Precies hetzelfde hierquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemersquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
Dit soort uitspraken vind ik zo kort door de bocht. Ik ken echt een aantal mensen die corona hebben gehad, altijd goed opgelet en geen idee hoe ze er aan zijn gekomen. Ook oudjes, waarvan ik vermoed dat ze het opgelopen hebben tijdens een doktersbezoek. Egoïstisch hoor..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hoe doe je het ‘goed’?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Grote steden eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur niet
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe doe je het ‘goed’?
Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?quote:Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
De schuld geven doet het nou eenmaal goed in tijden van crisis.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.quote:
Hoe eerder de ouderen/kwetsbaren immuun zijn hoe eerder alles weer los kan, als ze al die gezonde cruciale beroepen eerder gaan inenten duren de maatregelen nog wat langer.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.
Derp.
Wie eist bewijst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.
Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
En randgemeenten tot zeg een kleine 50 km in de omgeving? End an van noord naar zuid over de gehele breedtequote:
Ik bedoel geen zorgverlof in formele zin (vandaar de aanhalingstekens), maar ruimte om een deel van je tijd aan zorg te besteden. Bij ons krijgen we die ruimte. Dat zal niet overal zo zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Dat lijkt me administratief veel gedoe en bovendien komt dat uiteindelijk toch op hetzelfde neer: werkenden en werkgevers betalen.quote:Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Hoe groter de organisatie, meer mensen er thuiswerken lijkt het.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemers
Je kunt het bijna niet ‘goed’ doen. Wat ben ik blij met de flexibele uren van mijn man en mezelf, en een jonge oma die het geen probleem vindt om op de kleinste twee te passen. En dan hebben we ook nog vrij brave kinderen die netjes hun huiswerk doen, ook als we even niet thuis kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal/
[..]
Je kunt beschermd raken door het virus gewoon te krijgen zonder er ziek van te worden. Wat al meer dan een miljoen mensen inmiddels hebben gedaan. En het vaccin is ook niet zonder risico. Slecht antwoord dus van deze Rijkers.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:
"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?
Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"
volgens mij maximaal 2 weken, 70% betaald, dat was het de laatste keer dat ik nog voor een werkgever werkte, 6 jaar geleden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Het is meer een mooie bonus denk ik. Ik weet over welke uitspraak je het hebt, maar ik las/hoorde dat meer als ''het is een bonus als ouders ook thuis werken''. Het is niet alsof er geen andere reden is dat de scholen sloten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Jij beweert iets, ik niet. Zoals ik net al zei werk ik bij een bedrijf met 10K+ werknemers waar het merendeel vanaf maart al volledig en verplicht thuis aan het werk is. Dus ik zou met dezelfde makkelijkheid kunnen blaten dat het overgrote deel zich er wel aan houdt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.
Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
Wat heeft het dan voor zin? Scholen kunnen net zo goed open als iedereen vooral bezig is zijn eigen hachje te redden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe doe je het ‘goed’?
Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Dan is januari nog niet eens afgelopen en ga je de min al in qua vrije dagen. Hoe ga je dan de rest van het jaar doen?
Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
Ik vind dat er te makkelijk naar de overheid wordt gekeken. Werkgevers en werknemers komen samen een eind. We zouden dat alleen al moeten doen uit solidariteit met al die ondernemers die geen keuze krijgen en financieel geruïneerd (dreigen te) raken. Niet even hard werken, maar keuzes maken en slimmer werken. Dat is wat ik met mijn team probeer te doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:58 schreef Jazeg het volgende:
De overheid mag hier echt wel meer sturing geven (ook aan werkgevers) in plaats van ‘hou je kinderen thuis en zie maar hoe je het doet’.
En wellicht is er ook gewoon werk dat gedaan moet worden om een werkgever te kunnen laten voortbestaan. Lijkt wel of daar helemaal niet aan gedacht wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Het is makkelijk roepen over concessies als het jouw portemonnee niet raakt, maar alleen die van een ander.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat heeft het dan voor zin? Scholen kunnen net zo goed open als iedereen vooral bezig is zijn eigen hachje te redden.
Zoals gewoonlijk in dit hyperindividualistische land willen veel mensen geen concessies doen.
Alsof het voor de andere ouders met kinderen thuis zo'n pretje is in combinatie met thuiswerken.
Dan moet vanaf 19-1 de scholen maar weer open. Op deze manier schiet het natuurlijk niet op als er nog een enorme bezetting is.
1896? Dat was eergisteren nog 2200+ toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:04 schreef Predator40 het volgende:
24u toename aantal opnamen: 175 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 1727 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -6,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 1896 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bij mij ook, maar jij en ik werken bij een bedrijf met wat meer vet op de botten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Bij ons denkt de baas echt wel mee om te zorgen voor je kinderen hoor, werktijden zijn enorm flexibel, het maakt echt geen snars uit wanneer je werkt, al doe je het 's nachts.
Natuurlijk moet je wel acte de présence geven bij bepaalde cruciale meetings, maar ik ken eigenlijk geen meeting waar geen rekening gehouden wordt met situatie van deelnemers, eigenlijk altijd wordt er gekeken naar wanneer de mensen het beste kunnen.
Daarnaast krijg je als je voor kinderen moet zorgen, of wat moet regelen, van elke uur verlof wat je opneemt er een uur extra betaald verlof bij, met een maximum van 7 dagen.
Dat maakt het (denk ik) voor veel ouders een stuk dragelijker.
1992quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
1896? Dat was eergisteren nog 2200+ toch?
in april ergens ja....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Jaaaa kroegen open @:lenny_leonard @:wateropmars
Daar ben ik het ook mee eens, maar blijkbaar gebeurt dat in veel gevallen toch niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind dat er te makkelijk naar de overheid wordt gekeken. Werkgevers en werknemers komen samen een eind. We zouden dat alleen al moeten doen uit solidariteit met al die ondernemers die geen keuze krijgen en financieel geruïneerd (dreigen te) raken. Niet even hard werken, maar keuzes maken en slimmer werken. Dat is wat ik met mijn team probeer te doen.
Tegelijk is het ene bedrijf het andere niet natuurlijk. De ene werkgever kan zich meer coulance veroorloven dan de andere.
Eens hoor, maar ook daar zou wellicht met uren geschoven kunnen worden, zodat het werk wel gedaan wordt, alleen op wat andere momenten. alleen van 9 tot 5 is iets wat allang afgeschaft had moeten zijn. Een antwoord op een e-mail mag ook best om 19:30 komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij mij ook, maar jij en ik werken bij een bedrijf met wat meer vet op de botten.
Mijn vrouw werkt 3 dagen in de week en elk uur bij haar werkgever moet aan de klant gefactureerd worden. As daar over de werknemers verdeeld 50 uur per maand niet gemaakt worden kunnen die niet gefactureerd worden, en dat kunnen zij financieel echt niet zomaar dragen.
klopt ja, 6 januariquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja sorry, ik bedoelde al langer geleden. Eerder deze week zaten we nog op 2200 dacht tik.
Waarom moet ik voor zoiets een bron plaatsen. Is eenvoudig terug te vinden dat mensen meer op de weg zijn dan eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wie eist bewijst.
Jij geeft aan dat een groot deel het niet goed doet. Niet meer dan logisch dus dat jij met een bron daarvan komt.
Het bedrijf van mijn vrouw heeft 155K werknemers wereldwijd, iedereen die niet in de productie werkt of voor wie het om gegronde redenen niet mogelijk is om thuis te werken werkt daar thuis. Geen uitzonderingen. Alle toegangspassen zijn buiten werking gesteld, je komt het kantoor alleen binnen met uitdrukkelijke toestemming van de lokale CEO/COO/CFO nivo en dat is dan voor een dag geldig.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij beweert iets, ik niet. Zoals ik net al zei werk ik bij een bedrijf met 10K+ werknemers waar het merendeel vanaf maart al volledig en verplicht thuis aan het werk is. Dus ik zou met dezelfde makkelijkheid kunnen blaten dat het overgrote deel zich er wel aan houdt.
Dat is niet hoe het werkt he. Jij geeft aan dat een groot deel egoïstisch is en misbruik maakt, en daarvan wordt een bron gevraagd. Daarna kom je met bronnen dag het drukker is dan in maart, en je eigen conclusie die daaruit voort komt is dat een groot deel er misbruik van maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waarom moet ik voor zoiets een bron plaatsen. Is eenvoudig terug te vinden dat mensen meer op de weg zijn dan eerst.
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
En dat er nu meer gebruik gemaakt wordt van opvang dan eerst.
https://www.google.com/am(...)pvang-op-scholen.amp
De reden waarom het me irriteert is omdat het een forum is en je niet voor elke uitspraak het met bronnen moet onderbouwen omdat iemand het niet leuk vindt.
Het verpest de discussie want de voorspelbare vervolgactie is dat de bron afgekraakt wordt wanneer iemand het er niet mee eens is.
Het is ook niet dat zeggen dat meer mensen zich niet aan de maatregelen houden tov maart zoiets bijzonder schokkends is.
Als ik zeg dat 10% van de kinderen dood gaat aan de britse variant snap ik het bron geroep?
Maar op deze manier is het klieren wanneer iemand zich aangesproken voelt.
Dus je bent gewoon een superspreader?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er zelf ook anders mee om ga dan tijdens de intelligente lockdown. Ik ben belastingadviseur met kantoor aan huis waar ik klanten ontvangen en ik ga zelf ook naar klanten toe. In de maanden maart tot juni deed ik dit helemaal niet.
Sindsdien weer wel, nu ook nog. Uiteraard geen handen geven en een paar meter uit elkaar zitten, maar ik heb de besprekingen wel. Op een gegeven moment duurt het inderdaad gewoon te lang en moeten dingen doorgaan.
oh ja dat komt volgende week.....biblebelt wilt voorrang op de vaccinatiesquote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Eerst the biblebelt.
Na 3 vaccins kun je al rap door.
Tot nu toe niet. Ik begrijp je conclusie ook niet zo goed. Maar laat maar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:32 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Dus je bent gewoon een superspreader?
quote:The immune system and COVID: It’s still confusing
Antibodies may help, inflammation may hurt, but immunsuppressants are irrelevant?
It's clear that the immune system can mount a robust response to SARS-CoV-2, as the vaccine trials have made clear. Beyond that, though, there are a lot of question marks. People exposed to the virus don't always produce much in the way of antibodies to it, and there have been a number of cases of reinfection. We're not sure how long immunity lasts or whether it correlates with antibody levels or something else–there hasn't even been great evidence that antibodies are helpful.
https://arstechnica.com/s(...)its-still-confusing/
Gaat de goede kant op, hopelijk daalt het wel iets harder die besmettingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
7.321 nieuwe positieve testen
241 nieuwe ziekenhuisopnames
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Topcijfers weer, kan niks anders zeggen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Carnavalspakje besteld! 🍺🍺quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
Dagcijfers 9 januari
44 nieuwe IC-opnames
136 nieuwe overlijdens
Als nou die 13,7% ook nog een gaat dalen ......quote:
Geef het nog een paar weken en we gaan VOORBEELDLAND Duitsland voorbij.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
27.000 vaccinaties.
Woensdag:6.000
Donderdag: 9.000
Vrijdag: 12.000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Dacht ik een keer mooi op tijd te zijn, zit ik in verkeerde topic te posten![]()
Totaal aantal besmettingen: 7327
Gemeentes met +25 besmettingen:
223 's-Gravenhage
199 Rotterdam
193 Amsterdam
107 Almere
101 Apeldoorn
100 Utrecht
94 's-Hertogenbosch
88 Tilburg
86 Westland
78 Eindhoven
66 Heerlen
65 Barneveld
65 Amersfoort
64 Nijmegen
64 Enschede
63 Oss
63 Haarlem
62 Ede
59 Venlo
56 Groningen
55 Arnhem
52 Hoorn
52 Meierijstad
51 Hengelo (O.)
48 PurmerendMijn stad staat niet meer in deze lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
10 gemeentes met 1 besmettingen
27 gemeentes met 2-4 besmettingen
70 gemeentes met 5-9 besmettingen
59 gemeentes met 10-14 besmettingen
50 gemeentes met 15-19 besmettingen
50 gemeentes met 20-24 besmettingen
Deze post is ook te vinden op https://rivm.useless.nl en voor het volledige overzicht op https://rivm.useless.nl/total.php
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Dat is inderdaad eindelijk een positieve noot, ik ben benieuwd wanneer ik er een mag gaan halenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:29 schreef Celestien het volgende:
Vind het fijn dat we nu ook horen hoeveel mensen hun eerste vaccinatie gehad hebben. Eindelijk een cijfer dat stijgt en waar we, voor de verandering, blij van worden. Tot nu toe is het 'stijgen van aantallen' vooral slecht nieuws: besmettingen, overlijdens, opnames. Die moeten juist dalen. Maar die vaccinaties: die mogen hárd stijgen!
Je krijgt van snel een oproep.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad eindelijk een positieve noot, ik ben benieuwd wanneer ik er een mag gaan halen
Ik heb geen idee, ik heb mij er ook nog niet echt in verdiept. Ik zie het wel wanneer die op de mat valtquote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:41 schreef Celestien het volgende:
[..]
Je krijgt van snel een oproep.
Ben blij voor je
Voor mij zal het nog wel een tijdje duren. Tenzij autisme ook ineens een reden is om voorrang te krijgen.
70 tweets, kom op man. Dat moet je toch veel bondiger kunnen zeggen. Twitter is niet een medium daarvoor. Gebruik iets anders ofzo.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje (nouja draadje 70 tweets) over dat filmpje van laatst over mRNA vaccins.
De weergegeven percentages zijn wel niet allemaal van dezelfde datum:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
27.000 vaccinaties.
En dan is het maximaal aantal karakters al van 140 naar 280 gegaan, anders waren het er 140 geweest.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
70 tweets, kom op man. Dat moet je toch veel bondiger kunnen zeggen. Twitter is niet een medium daarvoor. Gebruik iets anders ofzo.
Voor België klopt dat ook toch? Zij hebben alleen 1 of 2 dagen iets van 1500 mensen gevaccineerd en nu moeten ze wachten tot midden/eind januari?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De weergegeven percentages zijn wel niet allemaal van dezelfde datum:
UK: 3 januari
Germany: 7 januari
Belgium: 2 januari
de andere landen: 8 januari.
Bron: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations onderaan de pagina
Duitsland gaat scoren in de laatste minuut.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Geef het nog een paar weken en we gaan VOORBEELDLAND Duitsland voorbij.![]()
HUGOED.
Nee, verwacht eerder dat de lockdown minder lang wordt verlengd. 2-3 weken ipv 4-5.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Mooie cijfers, toch kans op versoepelingen volgende week?
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor België klopt dat ook toch? Zij hebben alleen 1 of 2 dagen iets van 1500 mensen gevaccineerd en nu moeten ze wachten tot midden/eind januari?
quote:Een vaccinatiebarometer is in de maak. Dat is gezegd in een door de overheid georganiseerde vragenronde over de uitrol van de vaccins. Die barometer moet de vooruitgang in beeld brengen.
Het dashboard zou niet alleen cijfers bevatten over het aantal personen dat gevaccineerd is maar ook over de geleverde doses. Hoe de verschillende fases van de vaccinatiestrategie doorlopen worden, zal er ook op te zien zijn. 'We gaan dan week na week zien hoe de curve evolueert. Zo kunnen we goed de progressie in beeld brengen', aldus Sabine Stordeur, projectmanager van de taskforce Vaccinatie.
Daar zal het toch wel een week lang flink lager voor moeten zijn, vermoed ik.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Sowieso 2 weken, na die 2 weken kunnen ze dan alle kanten op. De "cijfers zijn nog niet genoeg " hebben ze uiteraard nog achter de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, verwacht eerder dat de lockdown minder lang wordt verlengd. 2-3 weken ipv 4-5.
Je hebt gelijk, ik had in mijn hoofd dat ze na de 15e pas een volgende lading kregen, maar het was de 5e.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.
Het punt is op dit moment dan ook niet om alle ziekenhuisopnames te voorkomen, maar in zo kort mogelijk tijd er zoveel mogelijk te voorkomen. En tegelijkertijd dus ook de vitale processen in stand te houden, waaronder onderwijs.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar je houd nog steeds mogelijk druk op de zorg door ouders die besmet raken met onderliggend lijden of opa en oma die besmet raken.
Maar, maar... we hebben dit soort vertragingen alleen in Nederland, toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoezo wachten? Ze zijn woensdag "echt" begonnen, deze week (tem zondag) zouden in totaal 21000 bewoners van woonzorgcentra hun eerste prik krijgen. Ten laatste op 25 januari zouden alle bewoners hun eerste prik moeten gekregen hebben.
Maar ze hebben nog geen dashboard om de aantallen weer te geven:
[..]
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:23 schreef Scrummie het volgende:
Als ik kijk naar pletdecurve.nl lijkt het alsof we 'stabiliseren' tussen de 7k en 8k.
Basisscholen heropenen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:20 schreef Luke83 het volgende:
Post je dit als bevestiging of als 'ja nee, dat klopt niet'? (ik kom tot dezelfde conclusie als ik die grafiek bekijk, minus de laatste 5 dagen)quote:
Tsja, Netflix heb je op een bepaald moment ook wel uitgespeeld natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)n-op-het-strand.html
Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.
De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus.
Sja, als je alles "wegneemt" krijg je al snel een probleem wat verplaatst en zich vervolgens concentreert.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Mafkezen. Bij mij de hoek om is ook een natuurgebied met een bezoekerscentrum. Normaal is het er sporadisch druk. Nu al bijna het hele jaar, zeker sinds november weer dagelijks twee parkeerplaatsen vol.
De boswachter had gisteren een filmpje geplaatst dat ze tijdens een wandeling van een half uur 17 zakjes hondenpoep uit de natuur viste. Van plastic dus.
Toch wel duidelijk dat de lockdown echt haar werk heeft gedaan tot nu toe. Vooralsnog geen zichtbare kerstpiek ook. Tot aan kerst liep het ook wel duidelijk omlaag, een korte piek op 28(?) december, om vervolgens weer te dalen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:49 schreef _serial_ het volgende:
Update van 9 januari (zaterdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Vraag me af of die weilanden door de eigenaar opengesteld zijn voor betreding.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het ideequote:
Denk dat de scholen echt nog twee weken dichtblijven. Dat geeft ze ook tijd om verder onderzoek af te wachten over de besmettelijkheid van jonge kinderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het idee
Idd, volgens mij willen ze daar eerst meer over weten. In eerste instantie waren de basisscholen alleen dicht om de ouders thuis te dwingen, maar als ze met de nieuwe variant ook een grote rol in de verspreiding kunnen spelen wordt het alweer een ander verhaal natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Betwijfel het zeer, ze zitten echt met die UK variant in hun maag heb ik het idee
Die gaan zeker nog niet open. Er moet eerst meer duidelijk worden over die variant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze dat eerst willen uitzoeken, maar om nu 1 school meteen als altijd grotere rol te beschrijven, ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, tot er meer duidelijk isquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Idd, volgens mij willen ze daar eerst meer over weten. In eerste instantie waren de basisscholen alleen dicht om de ouders thuis te dwingen, maar ze met de nieuwe variant ook een grote rol in de verspreiding kunnen spelen wordt het alweer een ander verhaal natuurlijk.
Het woordje 'als' was per ongeluk weggevallen in mijn postquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik snap wel dat ze dat eerst willen uitzoeken, maar om nu 1 school meteen als altijd grotere rol te beschrijven, ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, tot er meer duidelijk is
Maar gaan ze dat sequencen nog opschroeven dan? Worden daar überhaupt vragen over gesteld?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die gaan zeker nog niet open. Er moet eerst meer duidelijk worden over die variant.
Voorlopig is dat er nog niet.
sequencen wordt al opgeschroefd ja.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar gaan ze dat sequencen nog opschroeven dan? Worden daar überhaupt vragen over gesteld?
oud&nieuw +5 dagen = piekquote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:49 schreef groenen het volgende:
Als afgelopen 2 dagen de nieuwjaarspiek was dan kunnen we nu hopelijk eindelijk onder die 7.000 grens gaan zakken.
Dat dashboard is geen vertraging, het is een extra feature dat aan de planning toegevoegd wordt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar, maar... we hebben dit soort vertragingen alleen in Nederland, toch?
Is ook zo. Er is natuurlijk weinig wat open blijft en blijkbaar kunnen mensen zich moeilijk zelf vermaken in hun eigen omgeving. Ik heb ook makkelijk praten midden in de natuur wonend met een paard waar ik vier keer per week mee in het bos kom. Maar ik begrijp niet wat ze er aan vinden om in die drukte te gaan lopen Je ziet dan toch ook weinig van de natuur. De hertjes en reeën verschuilen zich wel met die drukte. Maar ik verbaas me dan vooral dat ze de boel zo vervuilen, met plastic nog wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tsja, Netflix heb je op een bepaald moment ook wel uitgespeeld natuurlijk.
Misschien de natuurgebieden ook maar sluiten dan.
Of weer wat zaken openen zodat mensen meer opties hebben en de drukte zich kan spreiden.
De oud en nieuwpiek zaait wel dood en verderf ja. Al die besmettingen met kerst, die dan met oud en nieuw op hun besmettelijkst zijn om dan tijdens feestjes met oud en nieuw iedereen te besmetten...je ziet het al duidelijk terug in de cijfers....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:49 schreef groenen het volgende:
Als afgelopen 2 dagen de nieuwjaarspiek was dan kunnen we nu hopelijk eindelijk onder die 7.000 grens gaan zakken.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:56 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lledig-uitgeput.html
Situatie in de ziekenhuizen in Londen is wel zorgwekkend
Las vanochtend dat er iets van 8800 ambulance ritten per dag zijn in Londen, waar dat normaal rond de 5500 is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:56 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)lledig-uitgeput.html
Situatie in de ziekenhuizen in Londen is wel zorgwekkend
Hoe kan Za hier dan vrolijk beweren dat er alles behalve meer opnames zijn daar als gevolg van de besmettelijkere variant? Ze hebben daar niet voor niets de noodtoestand uitgeroepen lijkt me.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Las vanochtend dat er iets van 8800 ambulance ritten per dag zijn in Londen, waar dat normaal rond de 5500 is.
Van dat gezeik wordt je niet goed inderdaad, laat die mensen, goed voor de gezondheid en de gemoedstoestand. Buiten gebeurt er toch nagenoeg niks.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Discombobulate het volgende:
Maak me echt totaal niet druk over de drukte in natuurgebieden. Als je gewoon niet straks langs iemand loopt is er niks aan de hand. En dan nog, buiten wordt je echt amper besmet. Wat een gewauwel weer.
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:03 schreef Discombobulate het volgende:
Maak me echt totaal niet druk over de drukte in natuurgebieden. Als je gewoon niet straks langs iemand loopt is er niks aan de hand. En dan nog, buiten wordt je echt amper besmet. Wat een gewauwel weer.
Volgens mij is 't meer dat mensen de behoefte hebben eruit te gaan met die bedroevende weer, dat ze even uit huis willen zijn. Dan nemen ze de drukte in de natuur wellicht wel voor lief.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.
Beetje vermoeiend dat men in de media suggereert dat je in de bossen de polonaise loopt ofzo. Vandaag was het heerlijk wandelweer en veel mensen dan ook zien passeren tijdens mijn rondje hardlopen. Nergens meer dan 2-3 mensen bij elkaar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook gewauwel, maar het ging me niet om besmettingsgevaar, maar meer dat mensen zin hebben om zo massaal de drukte op te zoeken en dan in de natuur. Maar dat zal aan mij liggen, heb ook een hekel aan pretparken.
Iemand zei 't gisteren volgens mij in dit topic ook, maar onze perceptie van drukte is naar mijn idee ook compleet anders dan voor de coronacrisis. Als je niet over de hoofden liep in de Efteling was 't lekker rustig, maar nu heb ik 't idee dat we 't al druk vinden als 10% van wat er normaal is er rondloopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje vermoeiend dat men in de media suggereert dat je in de bossen de polonaise loopt ofzo. Vandaag was het heerlijk wandelweer en veel mensen dan ook zien passeren tijdens mijn rondje hardlopen. Nergens meer dan 2-3 mensen bij elkaar.
Het zou niet moeten boeien. Dat pas op kijk uit! Bij natuurgebieden zorgt amper of niet voor besmettingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:19 schreef popje het volgende:
Ik wandelde vandaag in het Amsterdamse bos, een plek met veel wandelpaden. Er liepen mensen, maar echt nog niet dat je het druk kunt noemen. Toch zouden er mensen kunnen zijn die dit megadruk noemen, omdat er wel degelijk diverse mensen op de (brede) wandelpaden lopen en je een foto zou kunnen maken waarop het lijkt alsof iedereen op elkaar staat... maar het gaat altijd nog om de perceptie, dit zou in maart uberdruk zijn geweest en van de zomer rustig...
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....quote:
Die vent kan zo aangeklaagd worden voor paniekzaaien onder de bevolking. Vermoeiende vent is dat zeg.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....
Ab Drank klampt zich vast aan zijn laatste maandjes of fame. Zodra de vaccinaties straks echt op stoom zijn is hij uitgerangeerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Net zo vermoeiend vind ik tegenwoordig o.a. Ab Osterhaus die na iedere daling roept dat er totaal niet versoepeld kan worden....
Als er iets positiefs te melden is, zegt hij 'ja maar dat gaat niet snel genoeg en dit en dat staat ons nog allemaal te wachten, dus ik ben helemaal niet positief' en als er bijna geen gevallen meer zijn zegt hij zoals van de zomer 'laten we uit voorzorg maar nog een keer in een lockdown gaan, wie weet komen we er dan echt vanaf' en als het uit de hand loopt zegt hij 'dit had ik al maanden voorzien'... Heel vermoeiend inderdaad die vent.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ab Drank klampt zich vast aan zijn laatste maandjes of fame. Zodra de vaccinaties straks echt op stoom zijn is hij uitgerangeerd.
Krijg je dit gejank weer. Je raakt buiten niet besmet. Even lopen in de natuur is beter tegen corona dan hele dagen in je huis te zitten. Media is het virus en speelt mensen tegen elkaar op.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:25 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar das nog geen reden om je hondenpoep in een zakje achter te laten..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:44 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Krijg je dit gejank weer. Je raakt buiten niet besmet. Even lopen in de natuur is beter tegen corona dan hele dagen in je huis te zitten. Media is het virus en speelt mensen tegen elkaar op.
Juist. Of Martino die weer eens komt duiden. Of de mening van een of andere nobody.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:33 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat die "wakkere" mensen dit ook eens te zien krijgen. Deze vorm van fake news kan de hoognodige vaccinatiebereidheid ernstig ondermijnen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 14:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Een draadje (nouja draadje 70 tweets) over dat filmpje van laatst over mRNA vaccins.
Het stomme is: onder de huidige maatregelen mogen mijn man en ik wel thuis op bezoek bij mijn ouders, maar mogen we niet met zijn vieren bij een bos afspreken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Beter lopen mensen een rondje door het bos dan ze binnen afspreken.
Minder opnames in verhouding tot het aantal besmettingen. Wat mogelijk is, maar slechts enkele dagen uitstel geeft, door de hogere R bereik je uiteindelijk toch meer opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe kan Za hier dan vrolijk beweren dat er alles behalve meer opnames zijn daar als gevolg van de besmettelijkere variant? Ze hebben daar niet voor niets de noodtoestand uitgeroepen lijkt me.
Ja het helpt niet als de groep besmetten maar blijft groeien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Minder opnames in verhouding tot het aantal besmettingen. Wat mogelijk is, maar slechts enkele dagen uitstel geeft, door de hogere R bereik je uiteindelijk toch meer opnames.
Tja dat krijg je met enkel grote druppel logica en daar je beleid op maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:52 schreef Viv het volgende:
[..]
Het stomme is: onder de huidige maatregelen mogen mijn man en ik wel thuis op bezoek bij mijn ouders, maar mogen we niet met zijn vieren bij een bos afspreken.
Hier vieren ze gewoon feest in bedrijfsruimten op t industrieterrein. Scheelt geluidsoverlast hoor.quote:
ik dacht dat iedereen zich zo goed aan de maatregelen hield.....quote:
Waar heb je dat vandaan?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:57 schreef Luke83 het volgende:
Abje wil het land al op slot gooien als er meer dan 5 besmettingen zijn
Rosanne Hertzberger is van het doorpakken.quote:Ik denk dat er twee opties zijn: ofwel we handelen voor één keer in deze crisis pro-actief. Het land gaat in een complete, onnederlands strenge lockdown, inclusief visiteverbod, reisverbod en bijbehorende handhaving. Ofwel we wachten het gewoon rustig af. Wie weet blijken onze Nederlandse lichamen dit keer wel heel anders te zijn dan de Britse lichamen en vormen ze minder vruchtbare grond voor deze variant. Wie weet kunnen we sneller vaccineren dan dat de mutant zich verspreidt. Wie weet gedraagt iedereen zich plotseling verstandig.
lekker op tijd ookquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
We moeten nu een visite- en reisverbod afkondigen
[..]
Rosanne Hertzberger is van het doorpakken.
Dankjewel voor je input Rosanne.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goed stuk! En triest ook. Ook welwillende mensen die zich aan de maatregelen houden dragen zo nog bij aan de verspreiding.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met enkel grote druppel logica en daar je beleid op maakt.
Gisteren nog een artike uit de UK erover.
https://www.newstatesman.(...)ransmission-covid-19
Ja nouja. Huidige situatie lijkt me bij uitstek geschikt om even te kijken wat er gaat gebeuren, want alhoewel ik niet echt positief ben zie je wel her en der signalen dat het kan om gaan keren volgens mij.quote:
Wie is dit nu weer en waarom zouden we nu haar weer moeten geloven/volgen/iets hiermee doenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Schrijver, columnist NRC, microbioloog.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie is dit nu weer en waarom zouden we nu haar weer moeten geloven
Als je de hele week thuis werkt is het natuurlijk wel eens verfrissend om iets anders te zien dan continu dezelfde vier muren die op je afkomen en je beeldscherm(en).quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij is 't meer dat mensen de behoefte hebben eruit te gaan met die bedroevende weer, dat ze even uit huis willen zijn. Dan nemen ze de drukte in de natuur wellicht wel voor lief.
helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Goed stuk! En triest ook. Ook welwillende mensen die zich aan de maatregelen houden dragen zo nog bij aan de verspreiding.
Zelf houd ik wel rekening met aerosolen: als mensen hier op bezoek komen ga ik ervan uit dat we ziektekiemen uitwisselen, ondanks 1,5 meter afstand houden. Dat afspreken doen we ( @:Evenstar en ik) dus ook maar mondjesmaat, bijvoorbeeld afgelopen kerstvakantie hebben we maar één keer met iemand afgesproken.
Ik zou dus veel liever buiten afspreken, waar aerosolen niet blijven hangen. Kromme regelgeving.
Wel een TOP-microbioloog toch mag ik hopen? Anders doen we er natuurlijk helemaal niets mee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Schrijver, columnist NRC, microbioloog.
Ik weet niet precies wat je op lezen na verder met een column wil doen eigenlijk. Geen idee of het een top microbioloog is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel een TOP-microbioloog toch mag ik hopen? Anders doen we er natuurlijk helemaal niets mee.
Ja? Dacht je dat echt?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik dacht dat iedereen zich zo goed aan de maatregelen hield.....
word hier gemeld hequote:
Oh echt?quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh echt?
Ik lees alleen maar dat de burger niet gehoorzamen wil door alle keurige ideale FOK! Schoonzonen in dit topic.
Ik snap twitter niet zo goed. Ondanks dat toch naar het draadje gekeken of hoe men het ook noemt. Want ik was ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:52 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat die "wakkere" mensen dit ook eens te zien krijgen. Deze vorm van fake news kan de hoognodige vaccinatiebereidheid ernstig ondermijnen.
zodan, dat had ik echt niet verwacht....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:58 schreef Jor_Dii het volgende:
We zitten al op 30.000 gezette vaccins
Oh dus we kunnen al 84k per week zetten?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:19 schreef pussycatdoll het volgende:
[ afbeelding ]
27.000 vaccinaties.
Ik heb door corona geocaching (ofzoiets) uitgevonden met de kindjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is ook zo. Er is natuurlijk weinig wat open blijft en blijkbaar kunnen mensen zich moeilijk zelf vermaken in hun eigen omgeving. Ik heb ook makkelijk praten midden in de natuur wonend met een paard waar ik vier keer per week mee in het bos kom. Maar ik begrijp niet wat ze er aan vinden om in die drukte te gaan lopen Je ziet dan toch ook weinig van de natuur. De hertjes en reeën verschuilen zich wel met die drukte. Maar ik verbaas me dan vooral dat ze de boel zo vervuilen, met plastic nog wel.
Mensen die ineens massaal de natuur in gaan. Dit jaar zijn de honden, katten en paarden niet aan te slepen. en straks komen ze allemaal weer te koop natuurlijk als alles voorbij is. Of erger.
Schijnt dat zij de calimero variant hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij PSV is iedereen toch al immuun intussen.
Ergens in, ik geloof september, was er in Tilburg ook zo'n enorm voetbalfeest. Totaal niet handig uiteraard, maar volgens mij heeft dat geen piek opgeleverd. Net zo min als de "sneeuwpiek" vandaag gaat doen. En de paaspiek en Hemelvaartpiek etc. etc.quote:
Dat zei ik in ieder geval ook, inderdaad.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 17:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iemand zei 't gisteren volgens mij in dit topic ook, maar onze perceptie van drukte is naar mijn idee ook compleet anders dan voor de coronacrisis. Als je niet over de hoofden liep in de Efteling was 't lekker rustig, maar nu heb ik 't idee dat we 't al druk vinden als 10% van wat er normaal is er rondloopt.
Ben serieus benieuwd hoe ik de drukte zal gaan ervaren als op den duur alles weer als voorheen is. Zouden we deze periode snel vergeten zijn en voelt het na 5 minuten weer als vanouds? Of zal het toch wel Awkward zijn?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zei ik in ieder geval ook, inderdaad.
Onze perceptie van druk is werkelijk veranderd. Logisch ook, want we kijken er al bijna een jaar heel anders naar, zijn helemaal geen echte drukte meer gewend. Gaan niet naar drukke winkels, festivals, markten, pretparken, dierentuinen. Overal zien we maar een fractie van wat we voorheen gewend waren. En als die fractie ineens weer groter wordt in aantal, voelt dat als druk. Het zal echter nog niet in de buurt komen van wat voorheen druk was.
Ik ga zo toch niet meer zomaar staan in een trein die echt afgeladen vol zit .....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:23 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ben serieus benieuwd hoe ik de drukte zal gaan ervaren als op den duur alles weer als voorheen is. Zouden we deze periode snel vergeten zijn en voelt het na 5 minuten weer als vanouds? Of zal het toch wel Awkward zijn?
Ik was nooit een fan van drukte en heb dat altijd proberen te vermijden, maar een Efteling of shoppen in Amsterdam of een festival zijn wel momenten waarop drukte niet te vermijden is. Ik ben ook benieuwd hoe dat weer voelt, dadelijk, als je weer in een mensenmassa meegevoerd wordt in een bepaalde richting. Het idee staat me nu nog minder aan dan ooitquote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:23 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ben serieus benieuwd hoe ik de drukte zal gaan ervaren als op den duur alles weer als voorheen is. Zouden we deze periode snel vergeten zijn en voelt het na 5 minuten weer als vanouds? Of zal het toch wel Awkward zijn?
Dat is je goed recht natuurlijk. Iedereen zijn eigen lichaam en keuze. Zoiets zou bijvoorbeeld ook NOOIT grondslag mogen zijn voor een toegangsweigering tot bepaalde gebouwen en gelegenheden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:59 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik snap twitter niet zo goed. Ondanks dat toch naar het draadje gekeken of hoe men het ook noemt. Want ik was ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Voor mijzelf ben en blijf ik nog steeds van mening dat ik het vaccin nu niet nodig heb. Datzelfde geldt voor b.v. de griepprik. Die mening zal wellicht in de toekomst veranderen wanneer mijn gezondheid wat mankementen begint te vertonen.
Desondanks .. ik blijf benieuwd naar de.. hoe noemen ze dat? Bijverschijnselen? Ik ben er nog niet gerust op of die inderdaad net zo verwaarloosbaar zijn als iedere andere reguliere vaccinatie die we nu vanuit het rijksvaccinatieprogramma kennen.
Maar goed .. die zorg heb ik nu voor mijn eigen lijf niet direct omdat ik de vaccinatie nu toch nog niet hoef/krijg. En ik kan alleen maar hopen dat het mee valt op de korte danwel lange termijn voor de mensen die onlangs de vaccinatie al hebben gehad danwel op (korte) termijn gaan halen.
Wanneer het columntechnisch uitkomt. Het open blijven van de kerken bejubelde ze.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
De intelligentie wordt ook vrijwel volledig geïmporteerd daar en dat is zo te zien wel nodig.quote:
Bijna allemaal in de ziekenhuizenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zodan, dat had ik echt niet verwacht....
GGD GODEN![]()
Goed nieuws. Dat zijn in ieder geval 30.000 mensen die hopelijk het virus niet meer kunnen krijgen of doorgeven. Bovenop de ruim 2 miljoen mensen die het al gehad hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 18:58 schreef Jor_Dii het volgende:
We zitten al op 30.000 gezette vaccins
Grote kans dat het inderdaad 5 minuten weer voelt als "vroeger".quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:23 schreef Luke83 het volgende:
Ik denk dat je ongemerkt zo weer in drukke treinen staat in de ochtendspits.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
Ik ga zo toch niet meer zomaar staan in een trein die echt afgeladen vol zit .....
Dat vaccin werkt toch pas na de tweede dosis?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:30 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Goed nieuws. Dat zijn in ieder geval 30.000 mensen die hopelijk het virus niet meer kunnen krijgen of doorgeven. Bovenop de ruim 2 miljoen mensen die het al gehad hebben.
Het werkt in principe ook al na 1 dosis, maar alleen wat minder. En het duurt ook een aantal weken voordat men echt beschermd is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:31 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat vaccin werkt toch pas na de tweede dosis?
Dus per saldo is er nog niemand beschermd en lopen we voor de fanfare uit?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:33 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Het werkt in principe ook al na 1 dosis, maar alleen wat minder. En het duurt ook een aantal weken voordat men echt beschermd is.
In plaats van Brainport kunnen ze ook gewoon Braindrain op hun shirt zetten.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
De intelligentie wordt ook vrijwel volledig geïmporteerd daar en dat is zo te zien wel nodig.
Je niet standaard verdrietig voelen wanneer je beelden van een toppers concert ziet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:30 schreef Luke83 het volgende:
Ik zapte laatst langs een concert van de Toppers. En ik bleef hangen, niet omdat ik hun muziek zo tof vind, maar ik zat te kijken naar die mensenmassa die met elkaar aan het dansen en drinken waren. En eigenlijk voor het eerst in bijna een jaar voelde ik me echt verdrietig, een soort heimwee naar een zorgeloze tijd (op contactgebied zeg maar). Terwijl ik normaal gesproken echt geen fan ben van mensenmassa's en drukke plekken.
Haha, inkoppertjequote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Je niet standaard verdrietig voelen wanneer je beelden van een toppers concert ziet.
1x, aangezien ze op 27 dec begonnen en je minstens 3 weken moet wachten voor de booster shot.quote:
Dat deed ik sowieso al nooit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 19:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik ga zo toch niet meer zomaar staan in een trein die echt afgeladen vol zit .....
Sssst!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:55 schreef _serial_ het volgende:
Het is bijna eng zo stil is het hier vanavond
Wanneer begint de Moderna vaccinatie hier?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:05 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Dat zijn in het geval van Denemarken 40.000 ouderen.
Zelfs in Corona-tijd is Wie is de Mol belangrijkerquote:Op zaterdag 9 januari 2021 21:55 schreef _serial_ het volgende:
Het is bijna eng zo stil is het hier vanavond
Nee dat mag niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:07 schreef Discombobulate het volgende:
Mogen thuiskappers nog bij je thuis komen officieel, of is dat ook illegaal?
Mid September zelfs zo bleek vanavond..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zelfs in Corona-tijd is Wie is de Mol belangrijker
Waarvan ik me overigens afvraag hoe ze dat gedaan hebben. Het is in de zomer opgenomen in Tsjechië. Ik zie geen afstand tussen de deelnemers, of op wat voor manier dan ook.
Testen, en in een bubbel?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarvan ik me overigens afvraag hoe ze dat gedaan hebben. Het is in de zomer opgenomen in Tsjechië. Ik zie geen afstand tussen de deelnemers, of op wat voor manier dan ook.
Iedereen getest voor de opnames?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heel veel succes. Ik nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:14 schreef TLC het volgende:
Na deze pandemie denk ik dat ik gewoon mijn mondkapje zal blijven dragen bij drukke plekken.
Zoiets dacht ik ook. En wellicht ook minder strikt in Tsjechië ook inderdaad. Ik vind de opdrachten heel leukquote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:22 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Testen, en in een bubbel?
(Vind er tot nu toe vrij weinig aan, komt ook mede omdat ik weinig kandidaten ken)
Toch sneu, hij zou net met een nieuwe show beginnen. Wanneer zou de begrafenis zijn?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 20:06 schreef TLC het volgende:
Als zelfs Matthijs van Nieuwkerk corona heeft is dat wel het ultieme bewijs dat dit geen hoax is
Ik dacht hetzelfde hahaquote:Op zaterdag 9 januari 2021 22:44 schreef byah het volgende:
Worden er zoveel posts verwijderd hier of is iedereen er klaar mee, er wordt zo weinig gepost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |