En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef quirina het volgende:
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
Persoonlijk denk ik dat we de vaccins wel even los moeten zien vaan het versoepelen van maatregelen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu ineens hand in hand zou moeten gaan. Afgelopen zomer/herfst hadden we namelijk ook geen vaccin.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten.
Ja maar die kunnen dan weer oppas spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Vergeet de hoeren en nachtclubpersoneel nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Tijdslot: Ergens in de loop van de dagquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
Apart beeld heb jij van de horeca.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou het prima vinden als leerkrachten aan het begin van de gezonde groep mensen komen te staan, daar kan ik mij prima in vinden en dan snap ik het
In maart was het nieuw, eng. Veel werkgevers kozen ervoor zelf te sluiten of medewerkers alle ruimte te geven. Werkgevers lopen in een hoop gevallen ook veel inkomsten mis, dus die willen dat hun medewerkers werken. Dus willen ze dat die medewerkers aan ‘t werk gaan, hoe ze ‘t doen doen ze ‘t. Die medewerkers maken dan (logischerwijs) gebruik van de ruimte die geboden wordt, namelijk kind naar de opvang brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoďstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah zo.
Ja. Vind ik ook krom.
Moet gewoon beide ouders zijn. Niet één.
Doel is in eerste instantie zorg ontlasten en daarna om zo goed mogelijk ons maatschappij weer te laten draaien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Zelfde met eenouder-gezinnen hč, waarbij die ouder thuis werkt met kinderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Het is maar waar je je druk om maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
Wel veel zeg. Dan maar niet idd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Lijkt me iets te veel om het los te laten.
Het vaccineren zelf moet geen superspreader worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Waarom?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Bij ons op werk wordt het als essentieel beschouwd vanwege het sociale aspect en uitvoeren van de werkzaamheden dat van ieder team men minimaal 1/2 dagen op kantoor is.
Je kan er boos om doen maar dan word je gewoon met een omweg niet verlengd.
De keten van het nemen van je verantwoordelijkheid begint bij de overheid dan bedrijven en dan de ouders.
Veel te groot deel doet dit dus niet.
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoďsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Godallemachtig.....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Bron voor dat grote deel?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoďsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
Ja en ik geef mijn complete sociale leven op voor de ouderen, dus ik wil eigenlijk wel eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Wie moet anders de kinderen thuis opvangen?quote:
Geen bron dus, verrassend.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de snelwegen en scholen/opvang nu tov maart.
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.
Heb je ook dit gezeur niet.
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Precies hetzelfde hierquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemersquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
Dit soort uitspraken vind ik zo kort door de bocht. Ik ken echt een aantal mensen die corona hebben gehad, altijd goed opgelet en geen idee hoe ze er aan zijn gekomen. Ook oudjes, waarvan ik vermoed dat ze het opgelopen hebben tijdens een doktersbezoek. Egoďstisch hoor..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoďsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hoe doe je het ‘goed’?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Grote steden eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur niet
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe doe je het ‘goed’?
Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?quote:Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
De schuld geven doet het nou eenmaal goed in tijden van crisis.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.quote:
Hoe eerder de ouderen/kwetsbaren immuun zijn hoe eerder alles weer los kan, als ze al die gezonde cruciale beroepen eerder gaan inenten duren de maatregelen nog wat langer.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.
Derp.
Wie eist bewijst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.
Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
En randgemeenten tot zeg een kleine 50 km in de omgeving? End an van noord naar zuid over de gehele breedtequote:
Ik bedoel geen zorgverlof in formele zin (vandaar de aanhalingstekens), maar ruimte om een deel van je tijd aan zorg te besteden. Bij ons krijgen we die ruimte. Dat zal niet overal zo zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Dat lijkt me administratief veel gedoe en bovendien komt dat uiteindelijk toch op hetzelfde neer: werkenden en werkgevers betalen.quote:Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Hoe groter de organisatie, meer mensen er thuiswerken lijkt het.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemers
Je kunt het bijna niet ‘goed’ doen. Wat ben ik blij met de flexibele uren van mijn man en mezelf, en een jonge oma die het geen probleem vindt om op de kleinste twee te passen. En dan hebben we ook nog vrij brave kinderen die netjes hun huiswerk doen, ook als we even niet thuis kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal/
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |