abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197304281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.

Dan komt het al snel aan op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en tja, we weten ondertussen hoe het daar mee gesteld is.
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
pi_197304327
Alles wat je kan linken aan vitale/essentiële processen kan je een vitaal/essentiële functie/beroep van maken.

Als je werkt voor een fabriek waar ze per ongeluk onderdelen maken voor ziekenhuizen kan je jezelf al als essentieel aanmerken.
Want dan produceer je voor de zorg.
pi_197304372
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
pi_197304403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd ;)

Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 12:25:39 ]
pi_197304459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd ;)

Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.
Ja euh... maar jij houdt je ook met hele moeilijke vraagstukken bezig! :{w
Dit was voor simpele mensen met simpele vragen die beter af zijn bij het AD dan bij Feestboek! ;)
pi_197304460
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.

Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:28:54 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197304462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Overigens krijg je bij de kinderopvang je kosten tijdens de lockdown weer terug van de overheid. Ook als je een vitaal beroep hebt en je kinderen gewoon gebracht hebt.

Daar zou ook nog winst te halen zijn, al is het een administratieve nachtmerrie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:31:31 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197304498
twitter

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:32:33 #34
236264 crew  capricia
pi_197304509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:31 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
_O-
De ouderen komen zo helemaal achteraan. :o
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:34:14 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197304537
quote:
[ twitter ]
_O-
Snappen deze mensen dat als iedereen eerder wil eigenlijk niemand meer eerder is? _O-

Ik wil ook eerder, werk met kankerpatiënten.
Sporters willen ook eerder, want OS/EK.
Supermarktmedewerkers willen ook eerder, ja ze zijn jong, maar essentieel.
Ondernemers willen ook eerder, want ze gaan failliet.

In ieder geval goed voor vaccinatiebereidheid :D Iedereen wil wel blijkbaar.
pi_197304538
quote:
[ twitter ]
_O-
Echt gadverdamme!
Go hard or go home
pi_197304560
quote:
Ook de VO-raad wil dat leraren snel aan de beurt zijn. "Natuurlijk hebben we begrip voor het feit dat mensen in de verpleeghuizen, kwetsbare mensen, eerst aan de beurt zijn", zegt voorzitter Paul Rosenmöller. "Maar gegeven het belang van het onderwijs, bepleiten we bij het kabinet dat onderwijspersoneel een positie krijgt in de vaccinatiestrategie en dat deze mensen dus zo snel mogelijk in aanmerking komen."
Echt walgelijk!
Go hard or go home
pi_197304573
quote:
[ twitter ]
_O-
Achterlijke graaicultuur. Diep triest.
I'll give you something to do
pi_197304608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:

"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?

Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"

Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:38:58 #40
416575 crew  Evenstar
pi_197304627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Echt walgelijk!
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".

Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer _O-

Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.

Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
pi_197304647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Je hebt wel gelijk. Ik dacht naïef dat corona zou leiden tot meer solidariteit.
In plaats daarvan heeft het pijnlijk duidelijk gemaakt hoe mensen zijn en wat werkt en wat niet.
Hetgeen je als laatst zegt is wel het meest een eye opener geweest.
Ieder voor zich zit ook al gaan we gezamenlijk ten onder.
pi_197304659
Opbokken, we gaan nu eerst echt levens redden en klop dan nog maar eens aan.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:07 #43
236264 crew  capricia
pi_197304660
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:42:50 #44
269689 crew  Viv
pi_197304684
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.

Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
pi_197304701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mijn vriendin werkt op de BSO, ook daar puilt het uit. Een ouder "essentieel", de ander thuiswerken en kind naar de BSO. Doe het dan gewoon voor iedereen open.
pi_197304710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:

"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?

Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"

Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?

Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:46:54 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197304754
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]

"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".

Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer _O-

Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.

Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
Dat.
Ik mag hopen dat hier niet aan toegegeven wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197304760
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Hadden ze beter duidelijk gemaakt dat je nog een paar weken risico loopt en dus nu nog afstand moet houden
pi_197304777
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:49:58 #50
416575 crew  Evenstar
pi_197304793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Viv het volgende:
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.

Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.

Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')