SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is ook erg. De kinderen die nu thuis zitten lopen dus een achterstand op omdat veel ouders hun kinderen onterecht brengen.
quote:Kinderen met ouders die werken in een cruciaal beroep kunnen wel naar de basisschool, kinderopvang of buitenschoolse opvang.
quote:Deze lijst is geen opsomming van alle beroepen of werkzaamheden die als ‘cruciaal’ zijn aangemerkt. Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) staat bijvoorbeeld niet apart genoemd, maar valt onder de noodzakelijke overheidsprocessen.
quote:Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
quote:• Personeel werkzaam in vitale processen.Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Zorg, jeugdhulp en (maatschappelijke) ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
• Leraren en personeel benodigd op onderwijsinstellingen, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
• Openbaar vervoer.
• Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
• Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel.
• Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval, afvalwater en vuilnis.
• Kinderopvang.
• Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
• Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
• Meldkamerprocessen
• Brandweerzorg
• Ambulancezorg
• GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)
• Crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
• Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies, gemeenten, waterschappen en rechterlijke macht), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.
• Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies (denk aan schoonmaak, beveiliging, toezicht, ICT) ten behoeve van een van bovenstaande cruciale beroepsgroepen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?
[..]
[..]
[..]
[..]
Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.
Als het goed is, krijgen ook de leerlingen op school geen les. Ze zitten met hun device in een klas en er is toezicht. Ze doen verder hetzelfde als thuis, namelijk online onderwijs maar dan op locatie.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er wordt niet gecontroleerd.
Zelfs met 1 ouder met een cruciaal beroep brengen ze het kind omdat de andere ouder zo beter kan thuiswerken.
Als er zoveel kinderen zitten dat school aan de bel trekt zegt het genoeg dat er een hoop onterecht zitten.
Of dat de lijst gewoon te lang is.
Het schiet hoe dan ook het doel voorbij dat ouders moeten thuiswerken met kinderen thuis.
De thuiszittende kinderen zijn mooi de lul erdoor. Lopen een achterstand op tov de klasgenoten die nu in kleine groepjes les krijgen en missen het sociale aspect.
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?
Zij hebben beide nergens last van?
Goed om te horen. Zo kan het ook lopen, gelukkig!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal jullie allemaal even uit de droom helpen.
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Omdat ik ook een vitaal beroep heb, gaan onze kinderen met haar mee.
De kinderen worden gebracht en gehaald wanneer moeder/vader daar zin in heeft.
Er is totaal geen controle of ouders wel of niet een cruciaal beroep hebben.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als je je kinderen kwijt wil.. NEEM DAN GEEN FUCKING KINDEREN.
Nee joh. Dit zuigt mijn vrouw allemaal uit haar duimquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Dat ligt dan aan de instelling zelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Maar er is geen controle op. Je hoeft geen bewijs aan te leveren in wat voor sector je werkt.
Alles is op goed vertrouwen.
quote:We verzoeken u hierbij een reply te sturen op deze mail, indien u of uw partner, of u beiden
als ouder/verzorger werkzaam bent in een cruciaal beroep of vanwege een andere situatie
zoals hierboven beschreven gebruik wilt maken van de noodopvang. Tevens ontvangen we
in het eerste geval graag een verklaring hiervoor van uw werkgever.
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Hij heeft 100% gelijk dat een hoop ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.
Als mama geen werk heeft en papa bagage sjouwt op Schiphol bijvoorbeeld dan kan je kind al naar de noodopvang.
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Wat is tegenwoordig geen cruciaal beroep, zelfs ik kan een briefje krijgen van mijn werkgever waarin wordt verklaard dat ik een cruciaal beroep heb terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:01 schreef StateOfMind het volgende:
Diverse users uit deze topic reeks hebben ook gezegd dat hun werkgever gewoon een verklaring op papier kon zetten dat ze een cruciaal beroep hadden, ook al hadden ze dag niet.
Dus er zal veel misbruik van gemaakt worden.
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef quirina het volgende:
Je kan het begrip “essentieel beroep” heel breed nemen.
Dat is het hele probleem van de noodopvang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |