SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...quote:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Je zou bijna gaan denken dat het niemand iets boeit dat de ziekenhuizen vol liggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
Jongeren gaan nog steeds chillen en mensen werken nog steeds op locatie.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Langere lockdown dreigt: ‘Veel seinen op rood’
https://www.ad.nl/politie(...)en-op-rood~a519e394/
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Overheid staat zo langzamerhand zo goed als schaakmat.
Het is kiezen tussen volle ziekenhuizen en vele doden of de economie onherstelbaar beschadigen.
Wat ze nu doen is in feite tijdrekkend naar het schaakbord kijken en nadenken hoe op te geven.
Komt een heel vervelende tijd aan en een nieuw spelletje staat voorlopig nog lang niet op het programma.
Succes allen.
Goede sneltesten die met de miljoenen worden verdeeld zou de Houdini-act kunnen zijn.
Het gaat ook niet om de volksgezondheid, maar de VVD is bang de deksel op de neus te krijgen. Die willen natuurlijk wel de grootste blijven. En laat je die kans nou ontzettend verkleinen als je al maanden zegt dat mensen nog even vol moeten houden. Veel mensen zijn lamgeslagen door de maanden durende beperkingen. Hopelijk krijgen die huichelaars dus ook niet zo veel stemmen. Ondernemers en jongeren die nog op die lui stemmen zijn helemaal niet meer serieus te nemen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Dat is, helaas, voor velen pas een wake up call. Als er een naaste, of zijzelf, in het ziekenhuis belandt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef quirina het volgende:
Het gaat pas boeien als er iemand uit je eigen kring op de IC terecht komt.
Ook geen Chinees gegeten vorig jaar hoop ik?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Ja, dat zit er niet in. Briefstemmen wordt beperkt tot 70+-ers. Organisatorisch is het niet te doen om dat uit te breiden, de termijnen voor het drukken en verzenden van de stembiljetten en stempassen zijn nu al heel krap, nu er naast de gewone stembiljetten ook miljoenen briefstembiljetten bij komen. Verwachting is dat de laatste briefstembiljetten op 11 maart bezorgd worden bij de kiezers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
quote:The most effective NPIs include curfews, lockdowns and closing and restricting places where people gather in smaller or large numbers for an extended period of time. (...) Individual movement restrictions (including curfew, the prohibition of gatherings and movements for non-essential activities or measures segmenting the population) were also amongst the top-ranked measures.
Ik zometeen. Een glas cola. Zit ook prik inquote:
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.
https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikkenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lekker hoor! Zou gelijk de kroeg in duiken met je mede-gevaccineerden
Het impliceert ook dat het misloopt bij een R= 0.9 en 0.8. Dat maatregelen die nu voor een vrij snelle daling zorgen, uiteindelijk zullen resulteren in exponentiële groei. Denk je dat iedereen dat weet? De meeste politici zullen net willen versoepelen bij zo'n verloop.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.
En het lijkt me niet meer dan terecht dat je je eigen bevolking niet opsluit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.
En de hoogte van de boete zal ook meespelen.
Voor 95 euro én een lage pakkans zullen veel mensen de gok nemen.
Advocaatje met slagroomquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikken
Levert wel veel leuke car chases op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heeft Dick ook een prik gehad?quote:
Dit was in november, toen die hele mutatie nog niet meespeelde. De context was een compleet terrein vol met mensen uit de groep waar ze zo zwaar op zouden inzetten qua veiligheid en vaccinaties.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich lijkt mij BCO ook niet zo relevant als je gewoon weet met wie je in contact bent geweest en niet de UK of ZA variant hebt. Als blijkt dat ik met iemand in contact ben geweest met corona kunnen ze mij ook wel gewoon appen ipv de ggd.
Ik heb vandaag Engelse drop op....damn helemaal niet aan gedacht....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Je bedoelt net als het mondkapje dat 95% nu braafjes draagt? Wij zijn een extreeem regeltjesgeil land.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje, is er al bekend of het vaccin helpt tegen het variant in ZA?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gommers op tv? Leuk dat je zo'n man ook eens in een programma ziet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
Gommers tussen neus en lippen door bij M net dat maatregelen dus lockdown zal duren tot en met alle 4 miljoen ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Dus augustus af van lockdown?
Er zijn geen acht miljoen vaccins in augustus?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
Gommers tussen neus en lippen door bij M net dat maatregelen dus lockdown zal duren tot en met alle 4 miljoen ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Jawel toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn geen acht miljoen vaccins in augustus?
Je leest 0.4 tot 0.7 hoger, of 1 op 10 contacten die besmet worden ipv 1 op 15. Maar vooral die 0.4 tot 0.7 zal ook ook samenhangen met de maatregelen denk ik. Zonder maatregelen misschien 0.7 hoger, met maatregelen 0.4.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gommers op tv? Leuk dat je zo'n man ook eens in een programma ziet.
Hier in de gemeente is ook zo'n regio-locatie ingericht voor de vaccinaties, maar daar moeten ze inderdaad van heinde en verre naartoe komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Net gebeld voor een vaccinatie afspraak. Moet ik 40 minuten rijden. 40 minuten voor een prikje, en een kwartier nazorg.
Ik doe het voor de goede zaak, maar mijn hemel...
Je beseft je dat er een spectrum zit tussen alle maatregelen weg en weer gezellig met 60.000 op de lowlands hei en een lockdown?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je beseft je dat er een spectrum zit tussen alle maatregelen weg en weer gezellig met 60.000 op de lowlands hei en een lockdown?
Haten op JaapGodquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
#wisselvandissel trending op Twitter....
dat scholieren geen afstand moesten houden was een "vergissing"
kinderen toch wel heel besmettelijk
Ho eens even, heb tickets voor een feest in het voorjaar. Ze regelen het maarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.
Ook makkelijk te omzeilen. Gewoon iets eerder komen en blijven slapen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
#wisselvandissel trending op Twitter....
dat scholieren geen afstand moesten houden was een "vergissing"
kinderen toch wel heel besmettelijk
mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
Het zijn net mensenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
Ik ook en het zal me jeuken. Perspectief dat ik volgend jaar weer gezellig kan cosplayen en free huggen is meer dan genoeg 😃quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.
de experts van ons land.....waar we op moeten kunnen vertrouwenquote:
Van Dissel heeft anders meer hersens dan heel COR bij elkaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
bron ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Van Dissel heeft anders meer hersens dan heel COR bij elkaar.
Eensquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
het gaat niet alleen maar om een IQ he bij een mensquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.quote:
fixedquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? iedereen.![]()
Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
net nog een twitter link.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.
1 op de 20...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef deedeetee het volgende:
In London gaat t virus nu in heel hoge versnelling rond, 1 op 3 en zelfs 1 op 2 las ik net. Stevenen ze daar nu op groepsimmuniteit af ?
edit : was zeker typfoutje. Nu staat er 1 op de 30 en 1 op de 20.
Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.quote:
Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen die tot drie kan tellen weet ook wel dat we niet tot in augustus in deze lockdown zitten en dat we ook niet in de zomer al met 50.000 man op een festival staan.
Alles daartussenin is up for grabs.
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.
Ah oke man.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren.![]()
Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my casequote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
Hear Hear !quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.
Als je hem en ook het omt/kabinet een cijfer geeft voor alles tot nu toe.
Wat zal het zijn dan? Op ze hoogst een 3?
Maar gelukkig is hij verder heel intelligent en belezen.
Van mij in ieder geval een voldoende.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.
Als je hem en ook het omt/kabinet een cijfer geeft voor alles tot nu toe.
Wat zal het zijn dan? Op ze hoogst een 3?
Maar gelukkig is hij verder heel intelligent en belezen.
Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my case
Nee, het is gewoon logisch nadenken en voortschrijdend inzicht hebben vs wereldvreemd denken en alles willen onderzoeken alvorens een beslissing te hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.
Het grootste deel gaat pas omvallen na de heropeningsdatum, want dan stoppen de steunregelingen en moeten in een keer alle uitgestelde rekeningen worden betaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:
[ twitter ]
het is niet zo dat ik dit zomaar ff zelf verzin ofzo om een punt te maken.
Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
ja en daarom hadden ze bijvoorbeeld hybride onderwijs in moet richten ( hier ook al 100 keer besproken )quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
Economisch gaat er volgend jaar wel het een en ander gebeuren ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.
Her en der zijn er wel wat mogelijkheden om regelingen te treffen maar het houdt nu wel aardig op natuurlijk.
Het een staat toch los van het ander of niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
hier wat extra info onder die tweet:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het een staat toch los van het ander of niet?
Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.
Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.quote:
Vriend van mij is ook docent. Volslagen kansloos idd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.
“In de minste bladen” dus gewoon openbaar zegt ie. Kan dat excuus over niet openbare rapporten en wat al eens meer zij gelijk de vuilnisbak in.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier wat extra info onder die tweet:
Van Dissel op 25 juni in de Tweede Kamer: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben"
Het @:rivm nu na navraag door @:nieuwsuur
"Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."
Overigens was het WHO-advies in september dat leerlingen ouder dan 12 jaar binnen en buiten het klaslokaal één meter afstand van elkaar moesten houden. Ook adviseerde WHO mondkapjes. In Italie, Frankrijk en Duitsland golden ook afstandsregels en mondkapjesadviezen op school.
1.5 meter afstand hanteren op school leidt uiteraard tot kleinere groepen per klas, en dus tot meer kinderen die deels thuis onderwijs moeten volgen. Dat vond NL blijkbaar ongewenst, en zocht daar vervolgens een wetenschappelijke onderbouwing bij die er eigenlijk niet was.
Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...
Een prikje die de samenleving vooruit helpt, je verdoet meer tijd met andere dingen die minder belangrijk zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Net gebeld voor een vaccinatie afspraak. Moet ik 40 minuten rijden. 40 minuten voor een prikje, en een kwartier nazorg.
Ik doe het voor de goede zaak, maar mijn hemel...
"er moet vast wel iets zijn" om de uitspraken van het OMT Van Dissel te verdedigen ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
Die samenvatting strookt niet met het nieuwsbericht, maar oké.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?
pfizer maakte vandaag bekend dat antistoffen opgewekt door het vaccin het virus neutraliseren in een lab setting, dus dat is goed nieuws.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zoeken een onderzoek waaruit zou blijken dat 1,5 meter afstand schadelijk is in de onderwijssetting..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
Die steun en uitstelregelingen gaan niet ineens stoppen op de dag na de lockdown. Dat zou vreemd zijn omdat dan iedereen na miljardensteun alsnog de afgrond inkiepert. Was alles voor niksquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het grootste deel gaat pas omvallen na de heropeningsdatum, want dan stoppen de steunregelingen en moeten in een keer alle uitgestelde rekeningen worden betaald.
gelukkig maar.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
pfizer maakte vandaag bekend dat antistoffen opgewekt door het vaccin het virus neutraliseren in een lab setting, dus dat is goed nieuws.
Nee omdat ik benieuwd ben wat andere onderzoekers daar eventueel over zeggen. Ook als de conclusie is dat afstand houden prima zou kunnen voor kinderen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"er moet vast wel iets zijn" om de uitspraken van het OMT Van Dissel te verdedigen ?
ik denk wel dat de aankomende jaren booming worden na de lockdowns over zijn en we weer normaal kunnen doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Die steun en uitstelregelingen gaan niet ineens stoppen op de dag na de lockdown. Dat zou vreemd zijn omdat dan iedereen na miljardensteun alsnog de afgrond inkiepert. Was alles voor niks
Je schrijft “ego” verkeerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
dat heb je ook nog, ze kunnen, durven of willen hun fouten ook gewoon niet toegeven waardoor er dus steeds met verkeerde informatie gehandeld word.quote:
Jep, hopelijk lukt het met de huidige vaccins de epidemie zover de kop in te drukken dat mutaties die het virus wezenlijk veranderen zeldzaam worden. En als ze dan opduiken is dat lokaal en heeft tijd nodig om te verspreiden, een nieuw vaccin kan dan in 6 weken gemaakt zijn. Maar hoe dat dan genoeg getest moet worden weet ik niet, maar in principe doen ze dat elk jaar met het griepvaccin.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig maar.....![]()
![]()
zou er nog eens bij moeten komen dat alle vaccins niet meer zouden werken......beginnen we overnieuw
als ze gewoon blijven doortesten en de mutaties in de gaten blijven houden, hoop dat ze daar al over nadenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:17 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Jep, hopelijk lukt het met de huidige vaccins de epidemie zover de kop in te drukken dat mutaties die het virus wezenlijk veranderen zeldzaam worden. En als ze dan opduiken is dat lokaal en heeft tijd nodig om te verspreiden, een nieuw vaccin kan dan in 6 weken gemaakt zijn. Maar hoe dat dan genoeg getest moet worden weet ik niet, maar in principe doen ze dat elk jaar met het griepvaccin.
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze gewoon blijven doortesten en de mutaties in de gaten blijven houden, hoop dat ze daar al over nadenken.
Las ergens in juni/juli ook dat men in Cambridge aan het werken was om een vaccin te maken wat tegen de familie 'coronavirus', of in ieder tegen heel veel coronavirussen zou moeten werken. Dat zal wel meer tijd vergen, maar hopelijk komt er ook zoiets.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als ze gewoon blijven doortesten en de mutaties in de gaten blijven houden, hoop dat ze daar al over nadenken.
De impact is groot, vooral op kinderen uit een sociaal economisch zwakkere omgeving.quote:There is an agreement on the effect of school closure in reducing and delaying the peak of the outbreak
Hier en Hierquote:As the impact of COVID-19 unfolds, pandemic-related trauma and economic instability will disproportionately impact children in poverty, who most heavily rely on school-based services for nutritional, physical, and mental health needs.
Hierquote:The resultant models predicted that the rate of reading ability gain in kindergarten children during COVID-19 school closures without formal in-person education will decrease 66% (2.46 vs. 7.17 points/100 days), compared to the business-as-usual scenario, resulting in a 31% less reading ability gain from 1 January 2020 to 1 September 2020.
Hier Hierquote:We believe that the social distancing measures introduced in the UK and elsewhere, may marginally reduce the infection rate in adults but harms children. We do not believe that the “best interest of the child” are the “primary consideration” and therefore these actions do not comply with this convention.
Bedankt voor het uitzoekwerk. Hier ga ik me morgen even in verdiepen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:33 schreef Momo het volgende:
@:Predator40
Als ik zo zoek op children en social distancing/covid maatregelen, vind ik in eerste instantie artikelen over de impact van thuisonderwijs omdat de scholen dicht zijn.
Het effect van het sluiten van de scholen lijkt volgens meerdere publicaties significant te zijn.
[..]
De impact is groot, vooral op kinderen uit een sociaal economisch zwakkere omgeving.
[..]
Hier en Hier
Er is ook een impact op het leer/lees niveau van de leerlingen
[..]
Hier
Dan kom ik toch uit op wat artikelen over social distancing en kinderen:
[..]
Hier Hier
Er is vast nog meer, maar dit waren de hits die bovenaan staan bij een paar logische zoektermen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitzoekwerk. Hier ga ik me morgen even in verdiepen.
Ik kijk nu even 5 minuten waar ze beginnen met het advies van het OMT dat de voordelen niet opwegen tov de nadelen van de 1,5 meter op scholen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:23 schreef miss_sly het volgende:
Nieuwsuur begint nu en gaat over de scholen.
Ik denk dat het vooral een beetje spijkers op laag water zoeken is. Die pubers houden toch geen afstand tot elkaar, ook al doe je dat wel in het klaslokaal.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kijk nu even 5 minuten waar ze beginnen met het advies van het OMT dat de voordelen niet opwegen tov de nadelen van de 1,5 meter op scholen.
En notabene nog geen 3 minuten later in de uitzending krijgen we 2/3 OMT leden die dat advies tegenspreken.
Wtf is dat
De situatie in augustus vergeleken met nu. Voortschrijdend inzicht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik kijk nu even 5 minuten waar ze beginnen met het advies van het OMT dat de voordelen niet opwegen tov de nadelen van de 1,5 meter op scholen.
En notabene nog geen 3 minuten later in de uitzending krijgen we 2/3 OMT leden die dat advies tegenspreken.
Wtf is dat
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wtf is dat
iets ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een beetje spijkers op laag water zoeken is. Die pubers houden toch geen afstand tot elkaar, ook al doe je dat wel in het klaslokaal.
En persoonlijk vind ik het belangrijker dat die kinderen gewoon lekker naar school kunnen, dan dragen ze maar iets bij aan de besmetting. Collateral damage.
Het is niet de vvd of welke partij dan ook of zelfs maar het omt die dit voorstelt heh, het is het redteam/circus.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de volksgezondheid, maar de VVD is bang de deksel op de neus te krijgen. Die willen natuurlijk wel de grootste blijven. En laat je die kans nou ontzettend verkleinen als je al maanden zegt dat mensen nog even vol moeten houden. Veel mensen zijn lamgeslagen door de maanden durende beperkingen. Hopelijk krijgen die huichelaars dus ook niet zo veel stemmen. Ondernemers en jongeren die nog op die lui stemmen zijn helemaal niet meer serieus te nemen.
Eens hoor, maar het kan toch niet dat een OMT op basis van "wetenschappelijk onderzoek" tot conclusie A komt en dan vervolgens een ander OMT lid vervolgens op tv verkondigd dat er geen "wetenschappelijk onderzoek" is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een beetje spijkers op laag water zoeken is. Die pubers houden toch geen afstand tot elkaar, ook al doe je dat wel in het klaslokaal.
En persoonlijk vind ik het belangrijker dat die kinderen gewoon lekker naar school kunnen, dan dragen ze maar iets bij aan de besmetting. Collateral damage.
alles kan blijkbaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het kan toch niet dat een OMT op basis van "wetenschappelijk onderzoek" tot conclusie A komt en dan vervolgens een ander OMT lid vervolgens op tv verkondigd dat er geen "wetenschappelijk onderzoek" is.
Voortschrijdend inzicht is prima.
Volle, complete klassen én 1,5m gaat inderdaad never nooit lukken. Maar waar ik, en met mij vele anderen, al een tijdje voor pleit is voor the time being een vorm van hybride onderwijs in te voeren. Waar ik mij al bijna een half jaar aan stoor is dat zwart wit denken, school open of dicht. Nooit kijken naar het grijze gebied. Daar liggen ook kansen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Iedere docent zal je vertellen dat 1,5-meter tussen scholieren volslagen onhaalbaar is. Vriendin van me is docente. In het begin probeerden ze het wel, maar na verloop van tijd gaven ze op. Is 100% onhaalbaar. Slaat nergens op.
Ja, je kan makkelijk lullen als OMT lid natuurlijk. Als iedereen twee weken thuis zou blijven zouden we ook van het virus af zijn,
Ook met de helft van het aantal leerlingen in je school is anderhalve meter afstand houden geen realistische optie. Dat was het in juni al niet, en nu de afstandsregels voor jongeren al een half jaar zijn afgeschaft krijg je dat ook echt niet meer terug. Los van de wenselijkheid en alle nare effecten en de gevolgen voor het onderwijs etc. etc. - je kunt op je hoofd gaan staan, maar het gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:04 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Volle, complete klassen én 1,5m gaat inderdaad never nooit lukken. Maar waar ik, en met mij vele anderen, al een tijdje voor pleit is voor the time being een vorm van hybride onderwijs in te voeren. Waar ik mij al bijna een half jaar aan stoor is dat zwart wit denken, school open of dicht. Nooit kijken naar het grijze gebied. Daar liggen ook kansen.
Dat is wat in Nieuwsuur ook werd aangehaald: in Italië, Frankrijk en Duitsland als ik het goed heb, hebben ze wel maatregelen in de scholen en zijn de scholen open.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:04 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Volle, complete klassen én 1,5m gaat inderdaad never nooit lukken. Maar waar ik, en met mij vele anderen, al een tijdje voor pleit is voor the time being een vorm van hybride onderwijs in te voeren. Waar ik mij al bijna een half jaar aan stoor is dat zwart wit denken, school open of dicht. Nooit kijken naar het grijze gebied. Daar liggen ook kansen.
Dus dan moeten er nog minder leerlingen komen, bijvoorbeeld 8 per lokaal/klas. Ik heb ook het liefst de scholen open en iedereen "onder mijn vleugels". Maar zoals uit die onderzoeken nu blijkt, dat gaat virus technisch blijkbaar niet. Dan kun je of blijven drammen dat alles open moet, of je gaat onderzoeken hoe de schade voor (vooral kwetsbare) kinderen zo klein mogelijk blijft.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ook met de helft van het aantal leerlingen in je school is anderhalve meter afstand houden geen realistische optie. Dat was het in juni al niet, en nu de afstandsregels voor jongeren al een half jaar zijn afgeschaft krijg je dat ook echt niet meer terug. Los van de wenselijkheid en alle nare effecten en de gevolgen voor het onderwijs etc. etc. - je kunt op je hoofd gaan staan, maar het gaat gewoon niet gebeuren.
Ja en je zag beeld dat kinderen in de klas zelf netjes afstand houden (met een draaiende camera op ze gericht), wat denk je dat daarbuiten gebeurt. Het zou de zoveelste schijnmaatregel zijn die onderaan de streep weinig tot niets oplevert.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wat in Nieuwsuur ook werd aangehaald: in Italië, Frankrijk en Duitsland als ik het goed heb, hebben ze wel maatregelen in de scholen en zijn de scholen open.
Het is niet gemakkelijk, maar het kan we. En dat was ook de boodschap van deze mannen: scholen moeten zonder meer open, maar we moeten dat op een verantwoorde manier doen. We moeten af van open of dicht.
maar dit hadden ze in de zomer toch ook wel kunnen bedenken ????quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wat in Nieuwsuur ook werd aangehaald: in Italië, Frankrijk en Duitsland als ik het goed heb, hebben ze wel maatregelen in de scholen en zijn de scholen open.
Het is niet gemakkelijk, maar het kan we. En dat was ook de boodschap van deze mannen: scholen moeten zonder meer open, maar we moeten dat op een verantwoorde manier doen. We moeten af van open of dicht.
Het gaat niet om het aantal leerlingen. Of je er 3, 30 of 300 hebt, het natuurlijke gedrag is dat ze bij, op en aan elkaar gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:10 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Dus dan moeten er nog minder leerlingen komen, bijvoorbeeld 8 per lokaal/klas. Ik heb ook het liefst de scholen open en iedereen "onder mijn vleugels". Maar zoals uit die onderzoeken nu blijkt, dat gaat virus technisch blijkbaar niet. Dan kun je of blijven drammen dat alles open moet, of je gaat onderzoeken hoe de schade voor (vooral kwetsbare) kinderen zo klein mogelijk blijft.
Met minder leerlingen kun je op school prima daarin toezicht houden, vooral als je de pauzes gaat splitsen. Of pauzes in het lokaal. Wat ze buiten school doen is een ander verhaal, maar dat is met volwassenen niet anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat niet om het aantal leerlingen. Of je er 3, 30 of 300 hebt, het natuurlijke gedrag is dat ze bij, op en aan elkaar gaan zitten.
wat denk je dat er afgelopen maanden gebeurd isquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Anton91 het volgende:
Waren weinig mensen het met mij eens, maar als kinderen wel ziek worden, ook de ziekte kunnen verspreiden en pas als laatst (of misschien wel niet) gevaccineerd gaan worden. Maar wel gewoon immuun raken na ziekte, maar verder geen echte klachten hebben... Dan kunnen ze beter gewoon gecontroleerd ziek worden en dan is het 'gevaar' daarna ook over.
Dat is ongecontroleerd, omdat ze daardoor ook ouderen mogelijk besmetten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:21 schreef Predator40 het volgende:
4
[..]
wat denk je dat er afgelopen maanden gebeurd is
Er werd in Nieuwsuur dan ook gesproken over, jaja, voorrang met vaccineren voor docenten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Anton91 het volgende:
Waren weinig mensen het met mij eens, maar als kinderen wel ziek worden, ook de ziekte kunnen verspreiden en pas als laatst (of misschien wel niet) gevaccineerd gaan worden. Maar wel gewoon immuun raken na ziekte, maar verder geen echte klachten hebben... Dan kunnen ze beter gewoon gecontroleerd ziek worden en dan is het 'gevaar' daarna ook over.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wat stel je voor? Kinderen met z'n allen op school opsluiten voor een paar weken, lekker elkaar besmetten en als iedereen weer beter is weer vrijlaten?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ongecontroleerd, omdat ze daardoor ook ouderen mogelijk besmetten.
En de ouders dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd in Nieuwsuur dan ook gesproken over, jaja, voorrang met vaccineren voor docenten.
Even een weekje op kampquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wat stel je voor? Kinderen met z'n allen op school voor een paar weken, lekker elkaar besmetten en als iedereen weer beter is weer vrijlaten?
Tja.quote:
Als er één leraar ziek is, zitten er 25(+) kinderen thuis. Als er één ouder ziek is, zit er één kind thuis.quote:
Maar je houd nog steeds mogelijk druk op de zorg door ouders die besmet raken met onderliggend lijden of opa en oma die besmet raken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er één leraar ziek is, zitten er 25(+) kinderen thuis. Als er één ouder ziek is, zit er één kind thuis.
Hebben ze rap gedaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ontzettend goed nieuws voor de Deense ouderen.![]()
ja daar vaccineren ze wel de risicogroepen eerst.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
nog even en de kwetsbaren en ouderen komen ergens in september aan de beurt, het beleid in nederland gaat echt nergens meer over en ;ijkt gewoon op paniekvoetbal omdat ze te laat zijn begonnen met dat soort zaken vast te leggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd in Nieuwsuur dan ook gesproken over, jaja, voorrang met vaccineren voor docenten.
Dat krijg je ervan als je pas half december begint he en dan nog de feestdagen en een reces tussendoor hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:42 schreef quirina het volgende:
Dat hele vaccinatie gebeuren gaat zo in de soep lopen. En ze hebben genoeg tijd gehad hè om uit te zoeken wie het eerst nodig heeft.
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef quirina het volgende:
De scholen gingen dicht omdat ze wilden dat ouders niet meer naar hun werk gingen. Minder reisbewegingen, minder werkgerelateerde besmettingen en zuks..
Maar ja de scholen en kinderopvang zitten toch al halfvol en ouders en werkgevers pushen school en kinderopvang ook om kinderen op te vangen.
Die hele noodopvang slaat nergens op.
Ik denk dat 19 januari alle kinderen wel weer naar school gaan.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog even en de kwetsbaren en ouderen komen ergens in september aan de beurt, het beleid in nederland gaat echt nergens meer over en ;ijkt gewoon op paniekvoetbal omdat ze te laat zijn begonnen met dat soort zaken vast te leggen.
oh ja, de gehandicapten verzorgers thuis zijn ze voor het gemak maar ff vergeten ....dat moet nog besproken worden met VWS.
gaat niet gebeuren....vooral met de nieuwe varianten in het landquote:
Precies datquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren....vooral met de nieuwe varianten in het land
Dat klopt, maar dat is iets anders dan scholen allemaal weer open op de 19e.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
Het maakt niet uit of de scholen open gaan.
Er komen steeds meer kinderen omdat hun ouders anders niet kunnen werken. Dus dan kan die nieuwe variant corona evengoed rondwaren.
gehandicapten verzorgers thuis ( Wet langdurige zorg, mantelzorgers ) staan nu niet in de vaccinatie strategie, die hebben ze over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als AZ binnenkort goed gekeurd gaat worden is het te hopen dat ze misschien toch wat gaan knutselen en zorgpersoneel verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en wmo meer met AZ gaan vaccineren en sneller klaar kunnen zijn met de bewoners van verpleeghuizen en mensen met een verstandelijke beperking. Dat moet dat wel echt klaar zijn voor Q2.
Wanneer ik aan de beurt komt maakt mij vrij weinig uit, maar kwetsbaren moeten gewoon voor Q2 eigenlijk gevaccineerd worden als er 3 vaccins klaar zijn. (wellicht zelfs 4).
Ik heb de afgelopen weken niet het idee gehad dat het bij ons op kantoor, waar best wat vaders en moeders werken, dat het echt rustiger was. Het laatste half jaar is het enkel op vrijdag zowat uitgestorven.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
Er komen steeds meer kinderen omdat hun ouders anders niet kunnen werken. Dus dan kan die nieuwe variant corona evengoed rondwaren.
was vandaag in het nieuws, de opvang is stampvol....werden zelfs kinderen naar huis gestuurdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken niet het idee gehad dat het bij ons op kantoor, waar best wat vaders en moeders werken, dat het echt rustiger was. Het laatste half jaar is het enkel op vrijdag zowat uitgestorven.
Op deze manier doorgaan heeft vrij weinig zin. Als je ziet hoe druk het op de weg is dan zitten we echt in een schijnlockdown. Het enige waar voor is gezorgd is dat alle vreugde uit het leven is gehaald. Je mag werken en een rondje in het bos doen. Veel meer smaken zijn er niet. Maar het gros werkt gewoon nog op locatie.
Natuurlijk wel, maar er moet goed gekeken worden naar wat wél kan. Thuis onderwijs is voor te veel kinderen (en ouders) een te negatieve ervaring en heeft te veel impact op latere schooljaren en/of het begin van een studie/loopbaantraject.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
elke ambtenaar vind zichzelf essentieelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:51 schreef quirina het volgende:
Als scholen dicht moeten blijven dan moeten ze in Den Haag eens duidelijker en harder zijn betreft de omschrijving essentieel beroep.
Dat doen ze niet. Dus mogen kinderen gewoon gebracht worden.
Voor de lockdown vroegen werkgevers al of degenen met een partner met een vitaal beroep zich konden melden zodat ze door konden werken op kantoor.
Ook sjoemelen mensen met de omschrijving vitaal beroep.
Klopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elke ambtenaar vind zichzelf essentieel
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gehandicapten verzorgers thuis ( Wet langdurige zorg, mantelzorgers ) staan nu niet in de vaccinatie strategie, die hebben ze over het hoofd gezien.
terwijl ze in de vorige strategie stonden tegelijk met de kwetsbaren/gehandicapten ( personen met een medische indicatie + verzorgers )
er is nu een afspraak met VWS ingepland om dat te bespreken.
leuk dat iedereen ( vooral diegenen die niet in de ziekenhuizen komen ) voorrang wilt maar de echte risicogroepen worden steeds verder naar achter geschoven, we mogen van geluk spreken dat Oxford waarschijnlijk over een paar weken word goedgekeurd.
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat. Mijn oudste is nog redelijk gedisciplineerd en kan zich een hele dag nog redelijk concentreren. Het scheelt dat hij een eigen kamer heeft met bureau en gewoon echt live les krijgt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar er moet goed gekeken worden naar wat wél kan. Thuis onderwijs is voor te veel kinderen (en ouders) een te negatieve ervaring en heeft te veel impact op latere schooljaren en/of het begin van een studie/loopbaantraject.
AZ gaat het gewoon worden.....boeit ook niet zoveel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat. Mijn oudste is nog redelijk gedisciplineerd en kan zich een hele dag nog redelijk concentreren. Het scheelt dat hij een eigen kamer heeft met bureau en gewoon echt live les krijgt.
Mijn jongste zit beneden aan het bureau en daar moeten we echt constant achteraan zitten dat hij ook daadwerkelijk iets doet. Hij krijgt een aantal taken per dag en schijnbaar interesseert het hem geen reet hoe lang hij achter de laptop zit. Blij dat mijn vriendin thuis zit. Ik ben van ellende weer op gewoon op kantoor gaan werken want thuis komt er gewoon niks van.
Maar het lijkt mij ook ontzettend vreemd om met mensen van 18-60 zonder medische achtergrond te beginnen als ze nog niet klaar zijn met mensen met een medische indicatie. Eerst die 1.8 miljoen zou gedaan moeten worden in no-time. Want zo staat het in de vaccinatiestrategie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
AZ gaat het gewoon worden.....boeit ook niet zoveel.
nouja daar beginnen ze nu toch mee ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij ook ontzettend vreemd om met mensen van 18-60 zonder medische achtergrond te beginnen als ze nog niet klaar zijn met mensen met een medische indicatie. Eerst die 1.8 miljoen zou gedaan moeten worden in no-time.
Ik kan je een beeld geven voor een leerling of honderd. Tien leven ervan op en vinden online-onderwijs misschien wel fijner, vijftig kunnen prima hun werk doen maar missen contact, twintig kunnen geen enkele motivatie opbrengen, vijftijn willen heel graag maar hebben geen plek om fatsoenlijk hun werk te doen en geen ondersteuning, en drie zijn we er kwijt. Van één van die drie hoop ik dat we haar nog in één geheel terugzien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat.
Eerste prik dus, maar goed nieuws.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Laat dat aan de Hollanders over.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nouja daar beginnen ze nu toch mee ?
en dan willen er nog allerlei andere beroepsgroepen voor de kwetsbaren en ouderen
Hoewel mijn kinderen psychologisch weinig last hebben zie ik echt wel problemen ontstaan. De oudste zit in de brugklas en heeft echt dat sociale aspect nodig voor zijn ontwikkeling. Bij de jongste zien we nu echt dat hij met taal achter gaat lopen ondanks alle inspanningen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?
Maar ook op andere plekken in de wereld doen ze hetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat dat aan de Hollanders over.![]()
[ afbeelding ]
Mijn schoonmoeder had er vanmorgen 1 op school (virtueel). 2 kinderen uit zelfde gezin die sinds de scholen begonnen zijn niet te vinden zijn. Ouders zijn werken, kinderen (7 en 9) alleen thuis, moeten les krijgen. Hebben 1 keer laptop aangezet, na 5 min webcam uit en niets meer gedaan. Die hebben nog geen minuut les gevolgd. Schoonmoeder bij de ouders langs geweest, die zeggen: Ja, ik moet ook werken, dan maar even geen schoolquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?
Ik heb liever het meer traditionele AZ dan het experimentele Pfizer.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
AZ gaat het gewoon worden.....boeit ook niet zoveel.
Ja zeg, verstoor jij fijntjes dit moment van nationale trots!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ook op andere plekken in de wereld doen ze hetVolgens mij zijn ze er in de US mee begonnen/achter gekomen.
ik heb liever een S20 dan een nokia 3310 eigenlijkquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb liever het meer traditionele AZ dan het experimentele Pfizer.
Je staat er niet zo snel bij stil maar deze situatie is toch voor niemand goed? Die ouders kunnen daar toch ook niet gelukkig mee zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder had er vanmorgen 1 op school (virtueel). 2 kinderen uit zelfde gezin die sinds de scholen begonnen zijn niet te vinden zijn. Ouders zijn werken, kinderen (7 en 9) alleen thuis, moeten les krijgen. Hebben 1 keer laptop aangezet, na 5 min webcam uit en niets meer gedaan. Die hebben nog geen minuut les gevolgd. Schoonmoeder bij de ouders langs geweest, die zeggen: Ja, ik moet ook werken, dan maar even geen school
...
https://www.reuters.com/a(...)e-used-idINL4N2IX0BPquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja zeg, verstoor jij fijntjes dit moment van nationale trots!
Een soort Miljoenenjacht, maar dan geen 5 miljoen als hoofdprijs, maar een vaccinatie. Top idee!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je wil er een spelshow van maken? Briljant. Met livebeelden vanuit de nazorgkamer.
Er is wat voor te zeggen om voorrang te geven aan briljante geesten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Een soort Miljoenenjacht, maar dan geen 5 miljoen als hoofdprijs, maar een vaccinatie. Top idee!
Ik liever het vaccin van Johnson & Johnson, omdat die deels Nederlands is en je er maar een dosis van hoeft te hebbenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik heb liever het meer traditionele AZ dan het experimentele Pfizer.
De Grote Donor Vaccin Showquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:13 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Een soort Miljoenenjacht, maar dan geen 5 miljoen als hoofdprijs, maar een vaccinatie. Top idee!
Ik vind het zo komisch hoe onze pers hierover heeft bericht, alsof we dan eindelijk iets hadden om de pijn van onze gekrenkte trots wat te verzachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/a(...)e-used-idINL4N2IX0BP
Nog voordat wij Pfizer hier was goedgekeurd
De toekomst van deze kinderen is een klein offer in de strijd tegen het virus.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je staat er niet zo snel bij stil maar deze situatie is toch voor niemand goed? Die ouders kunnen daar toch ook niet gelukkig mee zijn lijkt me.
Nou ja waar hebben we het over, kinderen op de kinderopvang tot 4 jaar en een groepje basisschool leerlingen (tot pak hem 10-12 jaar?).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:51 schreef quirina het volgende:
Als scholen dicht moeten blijven dan moeten ze in Den Haag eens duidelijker en harder zijn betreft de omschrijving essentieel beroep.
Dat doen ze niet. Dus mogen kinderen gewoon gebracht worden.
Voor de lockdown vroegen werkgevers al of degenen met een partner met een vitaal beroep zich konden melden zodat ze door konden werken op kantoor.
Ook sjoemelen mensen met de omschrijving vitaal beroep.
met een beetje geluk half maart, ze zijn al ver.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik liever het vaccin van Johnson & Johnson, omdat die deels Nederlands is en je er maar een dosis van hoeft te hebben![]()
Ik ben allang blij dat we die extra dosis gebruiken. Volgens mij kregen ziekenhuizen de hoeveelheid dosis geleverd zoals door Pfizer aangegeven en mochten ze de extra dosis gebruiken naar eigen inzichten of wie ze wilden vaccineren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het zo komisch hoe onze pers hierover heeft bericht, alsof we dan eindelijk iets hadden om de pijn van onze gekrenkte trots wat te verzachten.
als ik zie hoe dom sommige jeugd nu al is, hou ik echt mijn hart vast.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De toekomst van deze kinderen is een klein offer in de strijd tegen het virus.
Ja alleen kunnen ze volgens mij niet voor Q2 leveren, maar weet ik niet heel zeker. Kan ook nog wel veranderen natuurlijk, maar AZ is wat betreft aantallen wel veel belovender. Heel erg goed nieuws dat ze volgende week goedkeuring willen aanvragen!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met een beetje geluk half maart, ze zijn al ver.....
Da's geen kleine groep waar je het over hebt, hè? De school van onze kinderen heeft vandaag een oproep aan ouders gedaan om te komen helpen met de noodopvang omdat de leerkrachten het niet kunnen bolwerken om deze leerlingen op te vangen én onderwijs te geven aan de thuisblijvers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja waar hebben we het over, kinderen op de kinderopvang tot 4 jaar en een groepje basisschool leerlingen (tot pak hem 10-12 jaar?).
Daarboven zullen ze vast wel zelfstandig genoeg zijn om alleen thuis te blijven.
Mn schoonmoeder geeft les op een school in een niet al te beste wijk, dus vrij veel kinderen die al met een achterstand beginnen, veel armoede in die wijk. Normaal gesproken heeft ze een handjevol kinderen die extra hulp nodig hebben in taal of rekenen oid, maar inmiddels is ‘t bijna heel groep 4 die een dusdanig grote achterstand heeft dat ze niet het nodige niveau voor groep 5 halen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je staat er niet zo snel bij stil maar deze situatie is toch voor niemand goed? Die ouders kunnen daar toch ook niet gelukkig mee zijn lijkt me.
daar hebben we aardig veel mazzel mee en Hugo ook met het huidige beleid.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja alleen kunnen ze volgens mij niet voor Q2 leveren, maar weet ik niet heel zeker. Kan ook nog wel veranderen natuurlijk, maar AZ is wat betreft aantallen wel veel belovender. Heel erg goed nieuws dat ze volgende week goedkeuring willen aanvragen!
Als wij nu de streep zouden trekken, dan zou pakweg twee derde van de 3-vmbo leerlingen moeten blijven zitten. Normaal is dat op dit moment in het schooljaar ongeveer een kwart. En dan moeten de gevolgen van een nieuwe periode van thuisonderwijs nog komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mn schoonmoeder geeft les op een school in een niet al te beste wijk, dus vrij veel kinderen die al met een achterstand beginnen, veel armoede in die wijk. Normaal gesproken heeft ze een handjevol kinderen die extra hulp nodig hebben in taal of rekenen oid, maar inmiddels is ‘t bijna heel groep 4 die een dusdanig grote achterstand heeft dat ze niet het nodige niveau voor groep 5 halen.
Ik begrijp dondersgoed dat het een lastige keuze is maar het heeft een wrange bijsmaak dat de jongere generatie gemankeerd wordt zodat we een paar oudere kunnen redden. De verhoudingen weet ik niet en ik weet niet of er een schaal is waarop je dit kunt of mag vergelijken maar het is echt niet ok.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De toekomst van deze kinderen is een klein offer in de strijd tegen het virus.
Onze school waarschuwde in de Nieuwsbrief dat dat er wellicht aan zat te komen als het de druk op de noodopvang nog groter zou worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's geen kleine groep waar je het over hebt, hè? De school van onze kinderen heeft vandaag een oproep aan ouders gedaan om te komen helpen met de noodopvang omdat de leerkrachten het niet kunnen bolwerken om deze leerlingen op te vangen én onderwijs te geven aan de thuisblijvers.
Voor zover je het niet in de gaten had: mijn post was sarcastisch.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik begrijp dondersgoed dat het een lastige keuze is maar het heeft een wrange bijsmaak dat de jongere generatie gemankeerd wordt zodat we een paar oudere kunnen redden. De verhoudingen weet ik niet en ik weet niet of er een schaal is waarop je dit kunt of mag vergelijken maar het is echt niet ok.
Op zich denk ik dat er op dit moment qua vaccineren niet heel veel meer mogelijk is. Moderna kan ook echt maar heel minimaal leveren in Q1. Misschien genoeg voor ongeveer 1.25% van de Nederlanders. Pfizer toch al gauw een 5-voud daarvan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar hebben we aardig veel mazzel mee en Hugo ook met het huidige beleid.
Voor mijn gevoel is het juist een kleine groep die beperkt terugkomt in de besmetting cijfers. In totaal zijn er 1 miljoen kinderen in de kinderopvang.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's geen kleine groep waar je het over hebt, hè? De school van onze kinderen heeft vandaag een oproep aan ouders gedaan om te komen helpen met de noodopvang omdat de leerkrachten het niet kunnen bolwerken om deze leerlingen op te vangen én onderwijs te geven aan de thuisblijvers.
Lastig dilemma. Ik heb in 2020 al eens geopperd om de streep te trekken en in 2021 maar op te pakken en in de tussentijd de kennis en kunde hybride hooghouden. Toen klonk het vrij absurd maar ondertussen begin ik steeds meer te denken dat het wellicht voor de hele samenleving een redelijke oplossing was geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als wij nu de streep zouden trekken, dan zou pakweg twee derde van de 3-vmbo leerlingen moeten blijven zitten. Normaal is dat op dit moment in het schooljaar ongeveer een kwart. En dan moeten de gevolgen van een nieuwe periode van thuisonderwijs nog komen.
Ik begreep de sarcasme en daar reageer ik op. Maar je snapt zelf ook wel dat er niet zomaar gezegd kan worden we gaan keihard links of keihard rechts.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor zover je het niet in de gaten had: mijn post was sarcastisch.
Tegen de tijd dat de wereld weer tot leven komt zullen we goed moeten nadenken wat we deze generatie moeten en kunnen teruggeven. Alles wat nu in de schoolgaande leeftijd zit (dus inclusief uni etc.) heeft hele harde klappen gehad zonder zelf al te veel risico te lopen. Voor een deel leiden die klappen tot permanente schade als we niet ingrijpen. De vraag is of 'we' bereid zijn om dat te doen. Ik moet het eerlijk gezegd nog zien.
Die groep werd dan ook tot nog toe veel minder getest. Bovendien was er nog geen Britse variant.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel is het juist een kleine groep die beperkt terugkomt in de besmetting cijfers. In totaal zijn er 1 miljoen kinderen in de kinderopvang.
30% maakt er nu gebruik van wat neerkomt op 300.000 kinderen.
Verspreid over 60.000 locaties over 5 dagen.
Gemiddeld dus 10 kinderen per locatie per dag die bij elkaar komen.
Als we daar de oorlog mee moeten winnen.
Als individu kan ik me dat ook wel voorstellen maar daar kan je natuurlijk geen beleid op maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die groep werd dan ook tot nog toe veel minder getest. Bovendien was er nog geen Britse variant.
Het zou mij niet lekker zitten als mijn kinderen over een dikke week weer naar school moeten.
Godver wat slechtquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:40 schreef eragon2890 het volgende:
F E E S T
Serieus deze is geweldig net al 5 keer geluisterd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En met 6 mensen ge-karaoke-d op discord XD
Maar wel zo catchy, nu 10 keer geluisterd, krijg hem voorlopig dit weekend niet meer m'n hoofd uit!quote:
IK HEB HET!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwaaah... vind je?!![]()
![]()
En de ellende is... hij blijft nog hangen ook!
Tegen die tijd lopen zelfs @Jor_Di en ik in polonaise op een animeconventie.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar wel zo catchy, nu 10 keer geluisterd, krijg hem voorlopig dit weekend niet meer m'n hoofd uit!
En je WÉÉT gewoon dat dit de carnavalskraker wordt op carnaval 2022, omdat het dan weer mag en we het virus kunnen uitlachen LOL
Ik wacht ook op de carnavals-coronavirus-kostuums! D: En het is geen carnaval, maar de eerste animeconventie die weer normaal doorgaat ga ik de witte bloedcel uit cells at work cosplayen
Wie het laatst lacht lacht het ... !!
Mja... denk dat dat voor carnaval misschien wel passend is!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
IK HEB HET!
2022 ga ik voor het eerst in m'n leven naar carnaval, maar dan verkleed als een coronavirus en tegen iedereen roepen "ANDERHALVE METER! ANDERHALVE METER!"
... Precies slecht genoeg voor carnaval, toch!?
Denk dat meerdere dat idee hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
IK HEB HET!
2022 ga ik voor het eerst in m'n leven naar carnaval, maar dan verkleed als een coronavirus en tegen iedereen roepen "ANDERHALVE METER! ANDERHALVE METER!"
... Precies slecht genoeg voor carnaval, toch!?
ja, daar had ik al aan gedacht, maar mijn hoop is dat er dan ook genoeg vaccins zijn en antilichamen zodat we team deathmatch kunnen doen met nerf guns!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mja... denk dat dat voor carnaval misschien wel passend is!![]()
Denk dat je alleen wel versteld zal staan van het aantal collega-virusjes die je tegenkomt.![]()
Zo héél origineel lijkt het me niet worden eerlijk gezegd!
Hahaha, vooral die goedkope eigenlijk niet al te beste maar altijd super gezellige tomo events hebben polonaise en zo lol. Bij de rest knuffelt nog steeds de helft (down from 90%) maar toch meestal nét een heel, ietsi-bietsi, mini-tiny-nauwelijks beetje serieuzerquote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tegen die tijd lopen zelfs @:Jor_Di en ik in polonaise op een animeconventie.![]()
![]()
Hugo de Jonge is wel heel onorigineel, er zijn altijd al zoveel clowns...quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:24 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Denk dat meerdere dat idee hebben.
Of verkleed als een vleermuis etende chinees. Een hulpverlener in beschermend pak. Anderhalve-meterpak/bierhouders
uhmm.. of verkleed als hugo de jonge, jaap van dissel, irma sluis.
Misschien klikt het wel met een spuitje!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
ja, daar had ik al aan gedacht, maar mijn hoop is dat er dan ook genoeg vaccins zijn en antilichamen zodat we team deathmatch kunnen doen met nerf guns!
Zullen wij eens samen... antilichamen maken?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:27 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien klikt het wel met een spuitje!
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zullen wij eens samen... antilichamen maken?
... jezus wat slecht XD
GODDAMNIT MAN! Laat ons nou éven carnavalsliedjes over het vaccin zingen joh! Een dag optimisme! Come on!quote:
En een extra mortaliteit onder parlemantaire democratieën.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:40 schreef HPoi het volgende:
De usa variant kenmerkt zich door een oranje kleur, nephaar en een obsessie met Twitter.
Ja, precies ja!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GODDAMNIT MAN! Laat ons nou éven carnavalsliedjes over het vaccin zingen joh! Een dag optimisme! Come on!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daahaag... die willen we van jou horen!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
Mocht ik er nu een keer een dag niet zijn, kunnen jullie de dagupdate met gemeenteaantallen hier vinden:
https://rivm.useless.nl
Ik post ze onder normale omstandigheden gewoon zelf hoor, wees gerustquote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja daahaag... die willen we van jou horen!![]()
Waar moet je heen dan?![]()
Top!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik post ze onder normale omstandigheden gewoon zelf hoor, wees gerust
Don't worry, likes voor iedereen, net als corona in Nederland!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Top!![]()
Anders hou ik nog 'likes' over aan het eind van de dag hier.![]()
Opzicht ook niet heel vreemd de stammen die het best verspreiden zullen langzaam naar boven komen. Dat komt gewoon door mutaties of onderdelen die verwijderd worden uit een virus. Die verwijderingen waar ik het over had is het geval bij de Engelse variant Daar zijn 2 onderdelen verwijderd door bij een mutatie bij het spike eiwit waardoor het zicht beter hecht aan cellen dus daarom besmettelijker is. Dat komt waarschijnlijk door een niet goed genoeg/half werkende immuunrespons wat ik er tot nu toe over gelezen heb.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Welja... nog één.![]()
Kan er ook nog wel bij.
En dus ook logisch dat het dan dominant wordt. Dat is tot nu toe dan ook de overeenkomende factor; het verspreidt zich sneller. Maar we zijn er mooi klaar mee. Wordt een race tegen de klok. Maak me best zorgen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Opzicht ook niet heel vreemd de stammen die het best verspreiden zullen langzaam naar boven komen. Dat komt gewoon door mutaties of onderdelen die verwijderd worden uit een virus. Die verwijderingen waar ik het over had is het geval bij de Engelse variant Daar zijn 2 onderdelen verwijderd door bij een mutatie bij het spike eiwit waardoor het zicht beter hecht aan cellen dus daarom besmettelijker is. Dat komt waarschijnlijk door een niet goed genoeg/half werkende immuunrespons wat ik er tot nu toe over gelezen heb.
Ja, precies. Tot nu toe maakt het ons alleen maar lastiger.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:40 schreef Evenstar het volgende:
Als die sneller verspreidende varianten nou ook nog even dusdanig muteren dat ze ook minder ziek maken hebben wij er ook nog wat aan ....
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, precies ja!![]()
Kom, laten we het negeren... zolang het nog kan.Er landen nog steeds vliegtuigen uit zuid-zandbak op schiphol trouwens 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#WeesGeenWhales
Zeg je hiermee nou dat de werking van het lichaam van de drager van het virus bepaalt of (en hoe?) het virus verandert?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Opzicht ook niet heel vreemd de stammen die het best verspreiden zullen langzaam naar boven komen. Dat komt gewoon door mutaties of onderdelen die verwijderd worden uit een virus. Die verwijderingen waar ik het over had is het geval bij de Engelse variant Daar zijn 2 onderdelen verwijderd door bij een mutatie bij het spike eiwit waardoor het zicht beter hecht aan cellen dus daarom besmettelijker is. Dat komt waarschijnlijk door een niet goed genoeg/half werkende immuunrespons wat ik er tot nu toe over gelezen heb.
Dat moet tijd zich uitwijzen. Dat is nu moeilijk te zeggen. Als normaal 100 op 10.000 mensen in het ziekenhuis komen en nu 125 op 25.000 dan heeft het toch tijd nodig voor je het kan zien zeg maar.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:40 schreef Evenstar het volgende:
Als die sneller verspreidende varianten nou ook nog even dusdanig muteren dat ze ook minder ziek maken hebben wij er ook nog wat aan ....
Ja, maar dat is altijd zo geweest. Een virus kopieert zich maar bij dat kopiëren kunnen fouten ontstaan. Maar vaak zijn dat niet grote veranderingen. Maar als een immuunrespons komt kan daar door veel grote fouten ontstaan en bij het virus veel meer veranderen ontstaan omdat tijdens het kopiëren dan zeg maar een haperende printer is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeg je hiermee nou dat de werking van het lichaam van de drager van het virus bepaalt of (en hoe?) het virus verandert?
En de Biblebeltsequote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:51 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel varianten zijn er nu?
- de 'gewone'
- Engelse
- Zuid-Afrikaanse
- Amerikaanse
Dat is het?
Gaan we weerquote:"De besmettingsgraad in Nederland ligt hoog en daardoor kunnen ook deze virustypes zich snel onder de bevolking verspreiden. Als Nederlanders vinden we het best moeilijk ons aan de maatregelen te houden. Met zo'n besmettelijke variant wordt het nog moeilijker verspreiding tegen te gaan. Dan heb je zó een enorm probleem."
Als ik zo naar de rest van Europa kijk kan je het woord Nederlander schrapen en voor elke willekeurig land invoeren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:55 schreef leolinedance het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)slag-in-ziekenhuizen
[..]
Gaan we weer
Ja dat lijkt mij ook. Maar oh oh oh wat zijn wij toch slecht allemaal hè. Stoute mensenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik zo naar de rest van Europa kijk kan je het woord Nederlander schrapen en voor elke willekeurig land invoeren.
Er zijn er sinds februari al veel meer dan dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:51 schreef leolinedance het volgende:
Hoeveel varianten zijn er nu?
- de 'gewone'
- Engelse
- Zuid-Afrikaanse
- Amerikaanse
Dat is het?
Interessant. Nooit over nagedacht eigenlijk hoe dat precies ontstaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is altijd zo geweest. Een virus kopieert zich maar bij dat kopiëren kunnen fouten ontstaan. Maar vaak zijn dat niet grote veranderingen. Maar als een immuunrespons komt kan daar door veel grote fouten ontstaan en bij het virus veel meer veranderen ontstaan omdat tijdens het kopiëren dan zeg maar een haperende printer is.
Dat komt omdat je graag een voorbeeld wilt hebben. Alleen het nadeel het voorbeeld land veranderd per maand. Bedoel Japan nu zit ook zwaar in de problemen en Zuid Korea ook. Daarom is nu Australië en Nieuw-Zeeland de norm. (Die in de zomer zitten en ook grote problemen hebben omdat ze immigranten missen maar dar zwijgen we over)quote:Op zaterdag 9 januari 2021 01:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook. Maar oh oh oh wat zijn wij toch slecht allemaal hè. Stoute mensen
Ik zie alleen 19A en 19B? En wat houden die types precies in?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:00 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Er zijn er sinds februari al veel meer dan dat.
Zie https://nextstrain.org/ncov/global
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Interessant. Nooit over nagedacht eigenlijk hoe dat precies ontstaat.
Heb je een bron met wat simpele Jip en Janneke (niks persoonlijks) taal voor me?
In maart waren er ook 20A,B,C. Geen idee wat het precies inhoudt. Maar op die site ziet het er wel interessant uit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zie alleen 19A en 19B? En wat houden die types precies in?
Dat heeft te maken met het aanduiden van een bepaalde stam/strains om het beter in kaart te brengen. Zo kan je op voort gaan. waar de mutaties plaats vinden en hoe ze plaats vinden en welke invloed het heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
In maart waren er ook 20A,B,C. Geen idee wat het precies inhoud. Maar op die site ziet het er wel interessant uit.![]()
Maar de Engelse en andere varianten staan hier dus los van?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het aanduiden van een bepaalde stam/strains om het beter in kaart te brengen. Zo kan je op voort gaan. waar de mutaties plaats vinden en hoe ze plaats vinden en welke invloed het heeft.
Die maken er onderdeel vanuit. Zijn de zij-vertakkingen in een andere kleur.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar de Engelse en andere varianten staan hier dus los van?
Dat was altijd al bekend maar niet interessant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:08 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
In maart waren er ook 20A,B,C. Geen idee wat het precies inhoudt. Maar op die site ziet het er wel interessant uit.
Beetje vreemd dat sommige media doen alsof er pas sinds een maand of zo nieuwe varianten zijn ontdekt, terwijl dat dus sinds maart al was.
De Europese en Amerikaanse variant hebben zich ook een stuk sneller verspreid dan de 'normale' (20A of C).quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat was altijd al bekend maar niet interessant.
Dit zijn mutaties waar we last van hebben; het verspreid sneller/gemakkelijker. Dan is het pas het melden waard. Zo zou het ook gaan als het ernstiger of juist minder ernstig verloopt. Dat zijn mutaties die invloed hebben.
Ja, dat was me zonder dat kaartje al opgevallen!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 02:49 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
De Europese en Amerikaanse variant hebben zich ook een stuk sneller verspreid dan de 'normale' (20A of C).
CDC has not seen emergence of a highly contagious U.S. variant of coronavirusquote:Op zaterdag 9 januari 2021 00:30 schreef myShizzle het volgende:
The White House coronavirus task force said there could be a fresh variant of the virus that evolved in the U.S. and is driving spread, according to a document obtained by NBC News."
[ twitter ]
[ twitter ]
Maar de ziekenhuizen stromen toch helemaal over daar?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
FWIW, de nieuwe variant in de UK leidt tot een aanzienlijk lager aantal ziekenhuisopnames;
Vanaf 1 november tot 1 januari verdriedubbelde het aantal besmettingen ruim, van 22.000 per dag naar 71.000 per dag.
Het aantal ziekenhuisopnames echter was begin november 1,600 pd, en zou, indien even gevaarlijk dan heden rond de 5.000 per dag moeten liggen, maar staat op 3.200 per dag (7 daags gemiddelde).
In verhouding dus veel minder opnames tov het aantal besmettingen twee maanden geleden.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Deze bevindingen zijn eind december ookal openbaar gemaakt door de overheid in de UK:
Review of hospital admissions data from the NHS identified that of the 3,538 cases, 42 individuals had a record of hospital admission after the date of specimen. Fewer variant cases (16 cases (0.9%)) were admitted to hospital compared to wild-type comparator
cases (26 cases (1.5%)).
https://assets.publishing(...)Briefing_2_FINAL.pdf
Ongeveer 40% minder ziekenhuisopnames dus bij deze UK variant.
Iemand als Zwagerman is hiervoor niet echt een goede bron. Van welk nut is dat wicht?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Heeft het blijkbaar rustig.
Ja, want de aantallen zijn gigantisch. Alleen had het dus nog erger kunnen zijn als deze variant hetzelfde beeld op zou leveren. De rekensom wordt letterlijk gemaakt in het bericht dat je quote.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 07:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen stromen toch helemaal over daar?
Okok! Beloof beter te lezen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iemand als Zwagerman is hiervoor niet echt een goede bron. Van welk nut is dat wicht?
Nou daar heb je wat aan.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
FWIW, de nieuwe variant in de UK leidt tot een aanzienlijk lager aantal ziekenhuisopnames;
Vanaf 1 november tot 1 januari verdriedubbelde het aantal besmettingen ruim, van 22.000 per dag naar 71.000 per dag.
Het aantal ziekenhuisopnames echter was begin november 1,600 pd, en zou, indien even gevaarlijk dan heden rond de 5.000 per dag moeten liggen, maar staat op 3.200 per dag (7 daags gemiddelde).
In verhouding dus veel minder opnames tov het aantal besmettingen twee maanden geleden.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Deze bevindingen zijn eind december ookal openbaar gemaakt door de overheid in de UK:
Review of hospital admissions data from the NHS identified that of the 3,538 cases, 42 individuals had a record of hospital admission after the date of specimen. Fewer variant cases (16 cases (0.9%)) were admitted to hospital compared to wild-type comparator
cases (26 cases (1.5%)).
Daar heb je zeker wat aan. Stel je voor dat het net zo dodelijk of nog dodelijker zou zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:39 schreef CR7 het volgende:
[..]
Nou daar heb je wat aan.Als dat groepsimmuniteit een rol zou spelen wellicht. Nu heb je onder aan de streep dus uiteindelijk veel meer opnames in de ziekenhuizen.
Eindstand is het misschien wel dodelijker toch? Misschien niet het virus zelf maar wel door het gedrag van het virus waardoor er meer mensen in het ziekenhuis komen. Want het aantal doden per dag stijgt daar ook flink. Daarnaast ging het toch om de zorg en niet perse het aantal doden? Hier in NL iig neem aan dat het VK ook zo denkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar heb je zeker wat aan. Stel je voor dat het net zo dodelijk of nog dodelijker zou zijn
Ja. Maar wees dan maar blij dat het minder dodelijk is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 08:56 schreef CR7 het volgende:
[..]
Eindstand is het misschien wel dodelijker toch? Misschien niet het virus zelf maar wel door het gedrag van het virus waardoor er meer mensen in het ziekenhuis komen. Want het aantal doden per dag stijgt daar ook flink. Daarnaast ging het toch om de zorg en niet perse het aantal doden? Hier in NL iig neem aan dat het VK ook zo denkt.
Je laat wel een deel van de zin weg:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 05:20 schreef Za het volgende:
cases (26 cases (1.5%)).
In verhouding minder opnames zou ook (deels) het gevolg kunnen zijn van een ander opnamebeleid naarmate het aantal patienten stijgt.quote:Fewer variant cases (16 cases (0.9%)) were admitted to hospital compared to wild-type comparator cases (26 cases (1.5%)) but the difference was not significant (Chi-squared test p=0.162).
Wat zei hij dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:56 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Heeft het blijkbaar rustig.
Misschien is het dan handiger om de ochtend van dag 6 te testen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:37 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat ik me afvroeg bij testen na BCO. Je test dan 5 dagen na contact met een besmet iemand. Maar stel je ziet diegene om 19u, en je laat 5 dagen later testen om 09u. Heb je dan minder kans op een positieve uitslag?
Zeg maar gerust het belangrijkste deel van de zin. Vermoeiend dit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je laat wel een deel van de zin weg:
[..]
Klopt ja. Nee niks!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het dan handiger om de ochtend van dag 6 te testen?
Ik denk niet dat die 5 dagen heel nauw komen, en dat je dan eerder voor iets later dan iets eerder kunt kiezen.
Jij bent positief getest, las ik. Nergens last van?
Helaas kan die politie onder de nieuwe coronawet als her achter de voordeur is letterlijk niets doen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:12 schreef Simmertje het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8042707_1c4fb502
Kan hier wel van genieten, heerlijk dat Amsterdamse accent en al die gooikutjes verontwaardigd naar boven kijken.
Ik zie hier weleens de vraag "waar komen toch al die besmettingen vandaan? Naja dit dus.
Dat vind ik oprecht nog het ergste. Gelukkig leven wij in een land waar de politie niet zomaar je huis mag binnenvallen. Maak dan ook geen misbruik van deze vrijheden door lekker met 35 man een huisfeestje te gaan houden in deze tijd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:31 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Helaas kan die politie onder de nieuwe coronawet als her achter de voordeur is letterlijk niets doen.
Als ik hier met 8 vrienden aan een tafel een d en d sessie zou houden,, zouden ze mogen vragen of we willen stoppen. Zo niet. Kunnen ze niets.
Hoewel het feestje misschien nog onder overlast valt, maar een verjaardag, film of spelavond etc zeker allemaal niet.
maar dan nog zijn dit uitzonderingenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht nog het ergste. Gelukkig leven wij in een land waar de politie niet zomaar je huis mag binnenvallen. Maak dan ook geen misbruik van deze vrijheden door lekker met 35 man een huisfeestje te gaan houden in deze tijd.
Maar de echt relevante statistiek is wie ze hebben geprikt. Basisschoolkindrren of verpleeghuisbewoners, maakt nogal een verschil.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Italie gaat hard, hebben Duitsland ingehaald![]()
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Nou ja misbruik... in de eerste versie van de wet mocht de politie dat wel. Op eis van de tweede kamer, raad van state, rechters, mensenrechtentokos, advocaten, ombudsman en meer is dat geflipt in "absoluut nooit zonder uitzondering al organiseer je een bare orgie met 35 mensen tijdens code zwart in een lockdown" met een verbod voor lokale bestuurders om zelf in te grijpen wegens corona.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht nog het ergste. Gelukkig leven wij in een land waar de politie niet zomaar je huis mag binnenvallen. Maak dan ook geen misbruik van deze vrijheden door lekker met 35 man een huisfeestje te gaan houden in deze tijd.
Dit is ook erg. De kinderen die nu thuis zitten lopen dus een achterstand op omdat veel ouders hun kinderen onterecht brengen.quote:De Algemene Vereniging Schoolleiders (AVS) roept daarom op om kinderen alleen naar school te brengen als dat echt noodzakelijk is. Door het grote aantal leerlingen hebben leraren meer tijd nodig voor de noodopvang, wat ten koste gaat van het onderwijs op afstand.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar de echt relevante statistiek is wie ze hebben geprikt. Basisschoolkindrren of verpleeghuisbewoners, maakt nogal een verschil.
Mja, gezien de sample size was een statistisch significant resultaat onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:21 schreef trustychords het volgende:
[..]
Zeg maar gerust het belangrijkste deel van de zin. Vermoeiend dit.
Het is niet onwaarschijnlijk, dat de stervingskans lager ligt bij de besmettelijkere variant.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mja, gezien de sample size was een statistisch significant resultaat onwaarschijnlijk.
En dat baseer jij op wat?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan nog zijn dit uitzonderingen
Die zouden begin februari toch al klaar moeten zijn met de pandemie? Die vaccineren nu massaal de groep die het meest last heeft van het virus.quote:
Zitten op de valreep nog in hun vierde (?) lockdown nu.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zouden begin februari toch al klaar moeten zijn met de pandemie? Die vaccineren nu massaal de groep die het meest last heeft van het virus.
Mooi dat het je goed gaat.quote:
Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mooi dat het je goed gaat.
Hoe doe je het nu thuis? Isolatie of niet? Dat lijkt mij echt een heel lastige.
Maar als je nergens last van hebt mag je toch weer naar buiten? (24u klachtenvrij), of is de rest nog niet klachtenvrij?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.
Zal bij de Palestijnse bevolking nog wel even duren gok ik zoquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die zouden begin februari toch al klaar moeten zijn met de pandemie? Die vaccineren nu massaal de groep die het meest last heeft van het virus.
Dat zou mooi zijn!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |