abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197293456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
#wisselvandissel trending op Twitter....

dat scholieren geen afstand moesten houden was een "vergissing"
kinderen toch wel heel besmettelijk

:D

Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
pi_197293483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:24:55 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197293514
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het zijn net mensen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197293524
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.
Ik ook en het zal me jeuken. Perspectief dat ik volgend jaar weer gezellig kan cosplayen en free huggen is meer dan genoeg 😃

Ben wel heel benieuwd wat gommie nou precies zei, want hij voorspelde twee weken terug nog woordelijk dat we eind augustus op zeker wel als vanouds op lowlands zouden staan. Tenzij hij een nevenfunctie als windvaan heeft aangenomen lijkt me dus stug dat hij nu zou zeggen "lockdown tot augustus"...
#WeesGeenWhales
pi_197293531
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Het zijn net mensen
de experts van ons land.....waar we op moeten kunnen vertrouwen
pi_197293532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.
Van Dissel heeft anders meer hersens dan heel COR bij elkaar.
I'll give you something to do
pi_197293543
twitter
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:26:34 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197293552
Iedereen die tot drie kan tellen weet ook wel dat we niet tot in augustus in deze lockdown zitten en dat we ook niet in de zomer al met 50.000 man op een festival staan.

Alles daartussenin is up for grabs.
pi_197293553
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
Gommers tussen neus en lippen door bij M net dat maatregelen dus lockdown zal duren tot en met alle 4 miljoen ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd.

Dus augustus af van lockdown?
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren. :')

Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197293557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:

[..]

bron ?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:26:53 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197293561
quote:

[..]

Eens
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197293576
quote:

[..]

het gaat niet alleen maar om een IQ he bij een mens
pi_197293577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

bron ?
Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.
pi_197293590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? iedereen. :')

Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
fixed
pi_197293596
Dat horeca statement _O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_197293600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.
net nog een twitter link..... :W
aardig duidelijk
pi_197293611
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef deedeetee het volgende:
In London gaat t virus nu in heel hoge versnelling rond, 1 op 3 en zelfs 1 op 2 las ik net. Stevenen ze daar nu op groepsimmuniteit af ? -O-
edit : was zeker typfoutje. Nu staat er 1 op de 30 en 1 op de 20.
1 op de 20...

Iemand die kan berekening hoe snel je dan effect gaat zien van groepsimmuniteit? In maart, of juni? Zou wel mooi zijn als, ondanks dat 1 op 20 nog relatief laag is, we de komende maand(en) gaan zien dat het vanzelf sterk afneemt.
pi_197293624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

net nog een twitter link..... :W
Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.
pi_197293626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen die tot drie kan tellen weet ook wel dat we niet tot in augustus in deze lockdown zitten en dat we ook niet in de zomer al met 50.000 man op een festival staan.

Alles daartussenin is up for grabs.
Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.
pi_197293668
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef galantis het volgende:

[..]

Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan die het tegendeel bewezen

en nu komen hun achteraf dat het een "vergissing" was
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:32:12 #71
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197293683
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Ah oke man.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197293697
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:35:22 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197293768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren. :')

Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.

Her en der zijn er wel wat mogelijkheden om regelingen te treffen maar het houdt nu wel aardig op natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197293813
quote:

[..]

Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.

Als je hem en ook het omt/kabinet een cijfer geeft voor alles tot nu toe.
Wat zal het zijn dan? Op ze hoogst een 3?

Maar gelukkig is hij verder heel intelligent en belezen.
pi_197293858
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my case
pi_197293891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.

Hear Hear ! _O_

IQ zegt niet alles bij mensen, sterker nog, het zegt helemaal niet veel op het totaal plaatje
pi_197293902
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Van mij in ieder geval een voldoende.
De beste man werkt bij een wetenschappelijk instituut en die volgen simpelweg wat de voor hun beschikbare onderzoeken hen ingeeft. Men kan nog zo hard vanuit de onderbuik allemaal troep de wereld inslingeren, als dat niet strookt met de data die zij tot hun beschikking hebben, is dat jammer maar dat is wat telt. Anders ben je jezelf gewoon aan het verloochenen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:42:05 #78
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197293905
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:39 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my case
Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.
pi_197293943
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon logisch nadenken en voortschrijdend inzicht hebben vs wereldvreemd denken en alles willen onderzoeken alvorens een beslissing te hebben.

Daarom heb je continue dat wiel opnieuw uitvinden. Wetenschappelijk prima maar zo loop je continue achter de feiten aan met al het bron? geroep.
Dat hebben we dan ook vanaf januari gezien.
pi_197293991
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:42 schreef Momo het volgende:

[..]

Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.
ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:

twitter

het is niet zo dat ik dit zomaar ff zelf verzin ofzo om een punt te maken.
pi_197294168
Ruim 8000 besmettingen in Ierland :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:53:20 #82
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197294205
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.
Het grootste deel gaat pas omvallen na de heropeningsdatum, want dan stoppen de steunregelingen en moeten in een keer alle uitgestelde rekeningen worden betaald.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:53:31 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197294210
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:

[ twitter ]

het is niet zo dat ik dit zomaar ff zelf verzin ofzo om een punt te maken.
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 20:54:52 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197294250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197294263
quote:

[..]

Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
ja en daarom hadden ze bijvoorbeeld hybride onderwijs in moet richten ( hier ook al 100 keer besproken )
pi_197294281
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:35 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.

Her en der zijn er wel wat mogelijkheden om regelingen te treffen maar het houdt nu wel aardig op natuurlijk.
Economisch gaat er volgend jaar wel het een en ander gebeuren ja.

https://www.ing.nl/zakeli(...)-pintransacties.html

Geen idee of ze ook internetbankieren/aankoop in een webshop rekenen als een pintransactie overigens. Daar lijkt het wel op, dan is het niet zo heel gek alles is dicht
pi_197294350
quote:

[..]

Het een staat toch los van het ander of niet?
zie email 27 oktober
pi_197294361
quote:

[..]

hier wat extra info onder die tweet:

Van Dissel op 25 juni in de Tweede Kamer: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben"

Het @RIVM nu na navraag door @nieuwsuur
"Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."

Overigens was het WHO-advies in september dat leerlingen ouder dan 12 jaar binnen en buiten het klaslokaal één meter afstand van elkaar moesten houden. Ook adviseerde WHO mondkapjes. In Italie, Frankrijk en Duitsland golden ook afstandsregels en mondkapjesadviezen op school.

1.5 meter afstand hanteren op school leidt uiteraard tot kleinere groepen per klas, en dus tot meer kinderen die deels thuis onderwijs moeten volgen. Dat vond NL blijkbaar ongewenst, en zocht daar vervolgens een wetenschappelijke onderbouwing bij die er eigenlijk niet was.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:01:06 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197294432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het een staat toch los van het ander of niet?
Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.
pi_197294479
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.
Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...
zie email 27 oktober
pi_197294483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Predator40 het volgende:
[ twitter ]
Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.
pi_197294484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.
Vriend van mij is ook docent. Volslagen kansloos idd.
pi_197294510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

hier wat extra info onder die tweet:

Van Dissel op 25 juni in de Tweede Kamer: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben"

Het @:rivm nu na navraag door @:nieuwsuur
"Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."

Overigens was het WHO-advies in september dat leerlingen ouder dan 12 jaar binnen en buiten het klaslokaal één meter afstand van elkaar moesten houden. Ook adviseerde WHO mondkapjes. In Italie, Frankrijk en Duitsland golden ook afstandsregels en mondkapjesadviezen op school.

1.5 meter afstand hanteren op school leidt uiteraard tot kleinere groepen per klas, en dus tot meer kinderen die deels thuis onderwijs moeten volgen. Dat vond NL blijkbaar ongewenst, en zocht daar vervolgens een wetenschappelijke onderbouwing bij die er eigenlijk niet was.
“In de minste bladen” dus gewoon openbaar zegt ie. Kan dat excuus over niet openbare rapporten en wat al eens meer zij gelijk de vuilnisbak in.
zie email 27 oktober
pi_197294536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.
Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?
zie email 27 oktober
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:05:52 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197294573
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
pi_197294607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Net gebeld voor een vaccinatie afspraak. Moet ik 40 minuten rijden. 40 minuten voor een prikje, en een kwartier nazorg.

Ik doe het voor de goede zaak, maar mijn hemel...
Een prikje die de samenleving vooruit helpt, je verdoet meer tijd met andere dingen die minder belangrijk zijn lijkt me.
pi_197294616
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
"er moet vast wel iets zijn" om de uitspraken van het OMT Van Dissel te verdedigen ?
pi_197294633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?
Die samenvatting strookt niet met het nieuwsbericht, maar oké.
pi_197294640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje, is er al bekend of het vaccin helpt tegen het variant in ZA?
pfizer maakte vandaag bekend dat antistoffen opgewekt door het vaccin het virus neutraliseren in een lab setting, dus dat is goed nieuws.
pi_197294652
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:

[..]

We zoeken een onderzoek waaruit zou blijken dat 1,5 meter afstand schadelijk is in de onderwijssetting..
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')