SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...quote:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Je zou bijna gaan denken dat het niemand iets boeit dat de ziekenhuizen vol liggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
Jongeren gaan nog steeds chillen en mensen werken nog steeds op locatie.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Langere lockdown dreigt: ‘Veel seinen op rood’
https://www.ad.nl/politie(...)en-op-rood~a519e394/
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Overheid staat zo langzamerhand zo goed als schaakmat.
Het is kiezen tussen volle ziekenhuizen en vele doden of de economie onherstelbaar beschadigen.
Wat ze nu doen is in feite tijdrekkend naar het schaakbord kijken en nadenken hoe op te geven.
Komt een heel vervelende tijd aan en een nieuw spelletje staat voorlopig nog lang niet op het programma.
Succes allen.
Goede sneltesten die met de miljoenen worden verdeeld zou de Houdini-act kunnen zijn.
Het gaat ook niet om de volksgezondheid, maar de VVD is bang de deksel op de neus te krijgen. Die willen natuurlijk wel de grootste blijven. En laat je die kans nou ontzettend verkleinen als je al maanden zegt dat mensen nog even vol moeten houden. Veel mensen zijn lamgeslagen door de maanden durende beperkingen. Hopelijk krijgen die huichelaars dus ook niet zo veel stemmen. Ondernemers en jongeren die nog op die lui stemmen zijn helemaal niet meer serieus te nemen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Dat is, helaas, voor velen pas een wake up call. Als er een naaste, of zijzelf, in het ziekenhuis belandt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef quirina het volgende:
Het gaat pas boeien als er iemand uit je eigen kring op de IC terecht komt.
Ook geen Chinees gegeten vorig jaar hoop ik?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Ja, dat zit er niet in. Briefstemmen wordt beperkt tot 70+-ers. Organisatorisch is het niet te doen om dat uit te breiden, de termijnen voor het drukken en verzenden van de stembiljetten en stempassen zijn nu al heel krap, nu er naast de gewone stembiljetten ook miljoenen briefstembiljetten bij komen. Verwachting is dat de laatste briefstembiljetten op 11 maart bezorgd worden bij de kiezers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
quote:The most effective NPIs include curfews, lockdowns and closing and restricting places where people gather in smaller or large numbers for an extended period of time. (...) Individual movement restrictions (including curfew, the prohibition of gatherings and movements for non-essential activities or measures segmenting the population) were also amongst the top-ranked measures.
Ik zometeen. Een glas cola. Zit ook prik inquote:
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.
https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikkenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lekker hoor! Zou gelijk de kroeg in duiken met je mede-gevaccineerden
Het impliceert ook dat het misloopt bij een R= 0.9 en 0.8. Dat maatregelen die nu voor een vrij snelle daling zorgen, uiteindelijk zullen resulteren in exponentiële groei. Denk je dat iedereen dat weet? De meeste politici zullen net willen versoepelen bij zo'n verloop.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.
En het lijkt me niet meer dan terecht dat je je eigen bevolking niet opsluit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.
En de hoogte van de boete zal ook meespelen.
Voor 95 euro én een lage pakkans zullen veel mensen de gok nemen.
Advocaatje met slagroomquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikken
Levert wel veel leuke car chases op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heeft Dick ook een prik gehad?quote:
Dit was in november, toen die hele mutatie nog niet meespeelde. De context was een compleet terrein vol met mensen uit de groep waar ze zo zwaar op zouden inzetten qua veiligheid en vaccinaties.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich lijkt mij BCO ook niet zo relevant als je gewoon weet met wie je in contact bent geweest en niet de UK of ZA variant hebt. Als blijkt dat ik met iemand in contact ben geweest met corona kunnen ze mij ook wel gewoon appen ipv de ggd.
Ik heb vandaag Engelse drop op....damn helemaal niet aan gedacht....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Je bedoelt net als het mondkapje dat 95% nu braafjes draagt? Wij zijn een extreeem regeltjesgeil land.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vraagje, is er al bekend of het vaccin helpt tegen het variant in ZA?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gommers op tv? Leuk dat je zo'n man ook eens in een programma ziet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
Gommers tussen neus en lippen door bij M net dat maatregelen dus lockdown zal duren tot en met alle 4 miljoen ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Dus augustus af van lockdown?
Er zijn geen acht miljoen vaccins in augustus?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
Gommers tussen neus en lippen door bij M net dat maatregelen dus lockdown zal duren tot en met alle 4 miljoen ouderen en kwetsbaren zijn gevaccineerd.
Jawel toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Er zijn geen acht miljoen vaccins in augustus?
Je leest 0.4 tot 0.7 hoger, of 1 op 10 contacten die besmet worden ipv 1 op 15. Maar vooral die 0.4 tot 0.7 zal ook ook samenhangen met de maatregelen denk ik. Zonder maatregelen misschien 0.7 hoger, met maatregelen 0.4.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gommers op tv? Leuk dat je zo'n man ook eens in een programma ziet.
Hier in de gemeente is ook zo'n regio-locatie ingericht voor de vaccinaties, maar daar moeten ze inderdaad van heinde en verre naartoe komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Net gebeld voor een vaccinatie afspraak. Moet ik 40 minuten rijden. 40 minuten voor een prikje, en een kwartier nazorg.
Ik doe het voor de goede zaak, maar mijn hemel...
Je beseft je dat er een spectrum zit tussen alle maatregelen weg en weer gezellig met 60.000 op de lowlands hei en een lockdown?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je beseft je dat er een spectrum zit tussen alle maatregelen weg en weer gezellig met 60.000 op de lowlands hei en een lockdown?
Haten op JaapGodquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
#wisselvandissel trending op Twitter....
dat scholieren geen afstand moesten houden was een "vergissing"
kinderen toch wel heel besmettelijk
Ho eens even, heb tickets voor een feest in het voorjaar. Ze regelen het maarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.
Ook makkelijk te omzeilen. Gewoon iets eerder komen en blijven slapen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:15 schreef Predator40 het volgende:
#wisselvandissel trending op Twitter....
dat scholieren geen afstand moesten houden was een "vergissing"
kinderen toch wel heel besmettelijk
mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
Het zijn net mensenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Buiten de mondkapjes onzin heeft hij er heel vaak naast gezeten, net als experts in het buitenland overigens. Eigenlijk zijn virologen allemaal een stel nietsnutten gebleken. Ze weten nog steeds niet precies hoe mensen besmet geraken. De theorieën vliegen alle kanten op.
Ik ook en het zal me jeuken. Perspectief dat ik volgend jaar weer gezellig kan cosplayen en free huggen is meer dan genoeg 😃quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik denk dat we volledige grote festivals kunnen vergeten tot tenminste september dit jaar.
de experts van ons land.....waar we op moeten kunnen vertrouwenquote:
Van Dissel heeft anders meer hersens dan heel COR bij elkaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mag je niet zeggen hier want van dissel en het OMT hebben een uitstekend CV en zijn echte experts.
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:15 schreef JosMert het volgende:
bron ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Van Dissel heeft anders meer hersens dan heel COR bij elkaar.
Eensquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
het gaat niet alleen maar om een IQ he bij een mensquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.quote:
fixedquote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? iedereen.![]()
Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
net nog een twitter link.....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Voer maar eens een bron aan over dat continu ongefundeerd gal spuwen over regering/OMT/etc.
1 op de 20...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:57 schreef deedeetee het volgende:
In London gaat t virus nu in heel hoge versnelling rond, 1 op 3 en zelfs 1 op 2 las ik net. Stevenen ze daar nu op groepsimmuniteit af ?
edit : was zeker typfoutje. Nu staat er 1 op de 30 en 1 op de 20.
Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.quote:
Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen die tot drie kan tellen weet ook wel dat we niet tot in augustus in deze lockdown zitten en dat we ook niet in de zomer al met 50.000 man op een festival staan.
Alles daartussenin is up for grabs.
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Lekker gemakkelijk achteraf. Dan hadden we toch maar al die helderzienden die vantevoren perfect weten hoe alles gaat verlopen op die plaats moeten zetten. O wacht, kan niet, want die bestaan niet.
Ah oke man.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet achteraf......een aantal users hebben het vanaf het begin al gezegt.
tevens zijn er meerdere onderzoeken gedaan het het tegendeel bewezen
Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dan mogen ze wel opschieten, want wie betaald de prijs daarvoor in de toekomst? Jongeren.![]()
Veel MKB'ers zeggen ook dat de rek er al bijna uit is. Nog een maandje kan misschien net, maar daarna lukt het gewoon niet meer.
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:25 schreef galantis het volgende:
[..]
zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my casequote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
Hear Hear !quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.
Als je hem en ook het omt/kabinet een cijfer geeft voor alles tot nu toe.
Wat zal het zijn dan? Op ze hoogst een 3?
Maar gelukkig is hij verder heel intelligent en belezen.
Van mij in ieder geval een voldoende.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Leuk voor hem, even als zijn mooie CV. Hebben we verder niks aan als hij continue faalt en te star/arrogant is om zijn fouten in te zien en te verbeteren.
Als je hem en ook het omt/kabinet een cijfer geeft voor alles tot nu toe.
Wat zal het zijn dan? Op ze hoogst een 3?
Maar gelukkig is hij verder heel intelligent en belezen.
Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs de literatuur waar van dissel naar verwees om het te verdedigen is onvindbaar.....i rest my case
Nee, het is gewoon logisch nadenken en voortschrijdend inzicht hebben vs wereldvreemd denken en alles willen onderzoeken alvorens een beslissing te hebben.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Als er maar genoeg prut wordt rondgebazuind over discutabele onderwerpen is het achteraf altijd lekker makkelijk scoren en claimen dat je gelijk had.
ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dat echt zo is dan was hij daar wel meteen opgepakt door andere wetenschappers buiten het OMT. Eventueel is een intern rapport. Je moet niet zo maar dingen gaan verzinnen om je punt over Jaap te maken.
Het grootste deel gaat pas omvallen na de heropeningsdatum, want dan stoppen de steunregelingen en moeten in een keer alle uitgestelde rekeningen worden betaald.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Scholen en winkels zie ik rond februari wel weer open gaan, heel misschien maart. Ook wat meer sport opties ergens in maart/april. Horeca pas eind mei op z'n vroegst denk ik. Wanneer de helft al is omgevallen uiteraard.
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah sorry maar voorlopig kan het RIVM die literatuur niet vinden volgens bepaalde bronnen:
[ twitter ]
het is niet zo dat ik dit zomaar ff zelf verzin ofzo om een punt te maken.
Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
ja en daarom hadden ze bijvoorbeeld hybride onderwijs in moet richten ( hier ook al 100 keer besproken )quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
Economisch gaat er volgend jaar wel het een en ander gebeuren ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zit in kredietverstrekking (en beheer) voor de wat kleinere ondernemers (omzet tot 3 mio) en wij merken ook dat de echte betalingsproblemen/defaults nu beginnen te komen. Het is natuurlijk heel lang uitstel van executie geweest. Banken hadden veelal uitstel tot oktober en vanaf toen zijn de rentes en aflossingen gewoon weer gaan lopen, belastingdienst idem.
Her en der zijn er wel wat mogelijkheden om regelingen te treffen maar het houdt nu wel aardig op natuurlijk.
Het een staat toch los van het ander of niet?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie van het RIVM reageert op dit soort mediaverzoeken. Ik vermoed dat de werkelijkheid ook wel een stuk genuanceerder ligt. Kinderen op school 1,5m afstand laten houden lijkt mij persoonlijk niet te doen.
hier wat extra info onder die tweet:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het een staat toch los van het ander of niet?
Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat er misschien niet direct een openbaar rapport is over kinderen en 1,5m afstand houden. Maar wel andere verslagen over gedrag van kinderen etc. En adviea van experts. Lijkt mij niet dat dat op helemaal niks is gebaseerd.
Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.quote:
Vriend van mij is ook docent. Volslagen kansloos idd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is niet te doen. We hebben het in juni geprobeerd want toen moest het nog, maar het is volkomen kansloos.
“In de minste bladen” dus gewoon openbaar zegt ie. Kan dat excuus over niet openbare rapporten en wat al eens meer zij gelijk de vuilnisbak in.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 20:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier wat extra info onder die tweet:
Van Dissel op 25 juni in de Tweede Kamer: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben"
Het @:rivm nu na navraag door @:nieuwsuur
"Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."
Overigens was het WHO-advies in september dat leerlingen ouder dan 12 jaar binnen en buiten het klaslokaal één meter afstand van elkaar moesten houden. Ook adviseerde WHO mondkapjes. In Italie, Frankrijk en Duitsland golden ook afstandsregels en mondkapjesadviezen op school.
1.5 meter afstand hanteren op school leidt uiteraard tot kleinere groepen per klas, en dus tot meer kinderen die deels thuis onderwijs moeten volgen. Dat vond NL blijkbaar ongewenst, en zocht daar vervolgens een wetenschappelijke onderbouwing bij die er eigenlijk niet was.
Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pik jouw bericht er nu even uit, maar vanwaar die noodzaak van velen om steeds te linken naar een (veelal nietszeggende) tweet i.p.v. gewoon een link te plaatsen naar het originele nieuwsartikel? Nu is deze persoon nog een onderzoeksjournalist, maar nota bene niet eens de betreffende journalist.
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zeg je dat toch? Dan ga je niet verwijzen naar publicaties van na je uitspraak. Dat is gewoon raar. Zeker als je zelf beweert dat je het in bladen hebt zien langskomen...
Een prikje die de samenleving vooruit helpt, je verdoet meer tijd met andere dingen die minder belangrijk zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:16 schreef theunderdog het volgende:
Net gebeld voor een vaccinatie afspraak. Moet ik 40 minuten rijden. 40 minuten voor een prikje, en een kwartier nazorg.
Ik doe het voor de goede zaak, maar mijn hemel...
"er moet vast wel iets zijn" om de uitspraken van het OMT Van Dissel te verdedigen ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
Die samenvatting strookt niet met het nieuwsbericht, maar oké.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanwege de toelichting/mini-samenvatting die er bij staat?
pfizer maakte vandaag bekend dat antistoffen opgewekt door het vaccin het virus neutraliseren in een lab setting, dus dat is goed nieuws.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
We zoeken een onderzoek waaruit zou blijken dat 1,5 meter afstand schadelijk is in de onderwijssetting..quote:Op vrijdag 8 januari 2021 21:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit nu mobiel. Maar kan later wel eens kijken wat voor een publicaties er zijn geweest over kinderen, gedrag en corona. Er moet vast wel iets zijn. Er komt zoveel onderzoek voorbij over covid..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |