Ook dat staat je gewoon vrij hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen gaan wij niet naar de media en nog harder krijsen als het niet goed gaat.
Het erge is vooral dat de media ze ook een podium geeft om te janken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.
Er was ook wel een piek richting de kerst natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Nee het lijkt me juist eens een goed moment om te polsen hoe het staat met de acceptatie graad van de maatregelen en naar alternatieven te kijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen/te vertellen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
En dan met ik wordt aan komen zettenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:17 schreef THEFXR het volgende:
mijn excuus, maar ik wordt toch echt misselijk van de fouten die er in dit land gemaakt worden, door het RIVM, OMT, kabinet en ministers bij elkaar,
wat een total fail!
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.quote:
Lekker ventileren als de halve wijk hier de houtkachel aan het stoken is terwijl het windstil is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:14 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. En focussen we niet op de verkeerde maatregelen?
Moeten we bijvoorbeeld niet de luchtvochtigheid verhogen? Ik las de afgelopen week dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-wapen-tegen-corona
Moeten we niet veel meer focussen op ventilatie/luchtvochtigheid?
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef Momo het volgende:
Er zitten natuurlijk wel echte expert in het red team, maar ik mis alleen het grotere plaatje van hun soms. Puur om het virus gefocust is het beter om de verkiezingen uit te stellen omdat het vast wel voor een paar extra besmettingen en bewegingen zal zorgen. Maar er spelen natuurlijk meer belangen mee. Het is ook makkelijk om van de zijkant alles beter te weten.
Maar wel pas laat, half december vonden ze het nog een goed plan om publiek bij voetballen en darten toe te laten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.
In de UK zijn de regels ook wel echt streng geworden en schrik zit er toch ook wel goed in sinds december bij veel mensen. Tenminste als ik een aantal bekenden mag geloven.
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.
In de UK zijn de regels ook wel echt streng geworden en schrik zit er toch ook wel goed in sinds december bij veel mensen. Tenminste als ik een aantal bekenden mag geloven.
Op zich is er wel goed afstand te houden als het niet te druk is binnen. En ze willen toch eventueel spreiden over meerdere dagen en mensen per post laten stemmen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.
Hoe ga je dat stemmen veilig doen?
Er zitten ook mensen die jou je stembiljet geven en die controle houden hè.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Gewoon online.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.
Ik hoop dat er genoeg party-tenten staan voor de rijen buiten in de regen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Op zich is er wel goed afstand te houden als het niet te druk is binnen. En ze willen toch eventueel spreiden over meerdere dagen en mensen per post laten stemmen?
Als ik kijk waar ik heb gestemd toen ik in Nederland woonde was toch wel 2 keer een bejaardentehuis en waar ik nu woon een soort hippe bedrijfskantoortuin. Volgens mij wordt er vaak gestemd in een bejaardentehuis/instelling voor gehandicapten etc. Dat zou nu wel eens problematisch kunnen worden...
Het plan is er al om de verkiezingen over drie dagen te houden, dan kom je er qua afstand houden etc. wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja de verkiezingen uitstellen vind ik niet kunnen... gewoon aanpassen en zo veilig mogelijk maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zitten ook mensen die jou je stembiljet geven en die controle houden hè.
En daarna moeten ze stemmen geteld worden door mensen.
Ik vind het goed om het over meerdere dagen uit te smeren. Zodat het niet druk wordt. En stemmen per post gaat ook voor 70plus gebeuren.
en vandaag in de 8000 besmettingen, we kwamen van de 6000 af, kerstmis piek incoming.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan met ik wordt aan komen zetten.
Ja. Ollengren heeft daar vorig jaar een rapport over laten opstellen. Welke wijzigingen er moeten komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:30 schreef popje het volgende:
[..]
Ja de verkiezingen uitstellen vind ik niet kunnen... gewoon aanpassen en zo veilig mogelijk maken.
As we speak, hoorde ik op de radio een spotje voor het werven van meer stembureau bemanners, vanwege meer locaties vanwege Corona!
Een kleine groep heeft nog maar 1 schot gehad he en niemand de 2 shots.., en gezien het verloop is de route van besmetting tot dood gemiddeld 3 weken dacht ik...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:32 schreef asco het volgende:
[..]
Zijn er ook cijfers van aantal doden die al wél gevaccineerd waren?
Eens. Is ook echt wel wat voor te bedenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |