Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectieverquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?
Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.
Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.
De lockdown in deze vorm heeft gewoon zeer weining effect.
Zitten we niet met elkaar in een dikke tunnelvisie?
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?
Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.
Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.
Eens. En focussen we niet op de verkeerde maatregelen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Gelukkig zal dat nooit getolereerd worden in de Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectiever
Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?
Of er zijn gewoon minder mensen met klachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dat zou kunnen...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dat klopt. Alhoewel de trend voor de maatregelen vrij duidelijk omhoog ging.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?
Er is geen enkel vergelijkingsmateriaal dus een zinnige uitspraak over het effect van lockdowns is zeer gering.
Ik vind het verval daarvoor te groot om eerlijk te zijn, maar het is zeker het meest logische antwoord.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of er zijn gewoon minder mensen met klachten.
Dat lijkt me de meest logische verklaring. Wat goed aansluit op het feit dat de besmettingen aan het dalen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah top. Maar nog steeds 1 op de 20 kan gewoon besmet worden.
Dus berichten dat mensen met vaccinatie alsnog COVID-19 oplopen is hartstikke normaal. Zeker zolang de booster nog niet gegeven is.
Gek he.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Preciesquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaarIn feite worden ze positief getest, daar is het meeste wel mee gezegd.
Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?
Lockdown 2 weken verlengen zou ik ook wel voor zijn, het hoeft niet per se meteen weer met 4 als het aan mij ligt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind de cijfers positief, hopelijk is dit het gewoon en zijn er nergens addertjes verstopt.
Lockdown nog twee weken verlengen, dan hopelijk meer lucht in ziekenhuizen en gemiddelde van besmettingen < 5000.
Ik zou wel eens cijfers willen zien van het aantal mensen dat 4-5 dagen per week op kantoor zit. Ik denk dat we er van schrikken hoeveel dat er nog zijn (mezelf incl.)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dan is er wellicht een andere oorzaak?
https://nos.nl/liveblog/2(...)extra-vaccin-in.htmlquote:Nederlandse naalden geschikt voor 6 doses Pfizer-vaccin
De injectienaalden die Nederland heeft ingekocht om coronavaccins toe te dienen, zijn geschikt om zes doses in plaats van vijf doses uit een flesje Pfizer-vaccin te halen. Dat laat het RIVM weten aan de NOS.
Nederland heeft niet de naalden die het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) vandaag adviseerde, maar een ander type. "Met onze naalden kost de handeling meer precisie, maar lukt het ook", zegt een woordvoerder van het RIVM. Het RIVM is vooralsnog niet van plan om alsnog de meest geschikte naalden in te kopen. Nederland heeft nu 25 miljoen naalden en spuiten voor de coronavaccinatie-campagne.
Farmaceut Pfizer bevestigt aan de NOS dat er met de juiste naalden 20 procent meer doses uit ieder flesje kan worden gehaald. Tot vandaag heeft Nederland 288.000 doses ontvangen, daar komen nu grofweg 58.000 doses bij. Samen kunnen daarmee 173.000 mensen worden gevaccineerd.
In de ziekenhuizen worden nu extra mensen geprikt doordat er meer uit een flesje is te halen. Er was rekening gehouden met 30.000 doses, maar dat blijken er dus ongeveer 36.000 te zijn. De ziekenhuizen mogen zelf weten wie ze met de restvloeistof inenten.
Stel ze voor en als ze werken heb je denk ik een nobelprijs te pakken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik stel juist dat de Lockdown geen zin heeft. Weinig effectief....
Beter kijken naar andere maatregelen.
Nee, jij stelt:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.
We hebben kappers gesloten, winkels op slot, sportscholen dicht.
En zien besmettingen nog deels oplopen.
Dan is er wellicht een andere oorzaak?
Dat kan je niet zomaar stellen, want je weet niet hoe hard de besmettingen op zouden lopen zonder de maatregelen. Misschien heeft de lockdown wel héél veel effect.quote:De lockdown in deze vorm heeft gewoon zeer weining effect.
Niet bekend mee in Nederland. Hier in Bulgarije heeft 60% van de zorgmedewerkers gehoor gegeven. Een aantal die er geen gehoor aan hebben gegeven vinden het niet noodzakelijk om bij de eerste lichting te horen, men gaat er vanuit dat uiteindelijk zo'n 75 positief staat tegenover ingeënt te worden. Wat ik overigens erg laag vind maar goed, ik heb dan ook geen hoge pet op van de meeste zorgmedewerkers alhier. Alles met een beetje kwaliteit wordt al bijna 20 jaar lang naar het Westen geëxporteerdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies.
Gaat me er meer om dat we niet hoeven te schrikken van berichten dat mensen na vaccinatie nog besmet raken.
Alhoewel kamp anti-vax er wel mee aan de haal zal gaan.
Daarover gesproken; Zijn er cijfers bekend hoeveel van de mensen in de zorg gehoor hebben gegeven aan hun vaccinatiebrief?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies.
Gaat me er meer om dat we niet hoeven te schrikken van berichten dat mensen na vaccinatie nog besmet raken.
Alhoewel kamp anti-vax er wel mee aan de haal zal gaan.
Daarover gesproken; Zijn er cijfers bekend hoeveel van de mensen in de zorg gehoor hebben gegeven aan hun vaccinatiebrief?
Vijf in de klok?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:
IC-daling, ziekenhuisdaling, de vijf in de klok. Het leven is goed.
Jawel, VS is al begonnen daarmee.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:35 schreef Za het volgende:
[..]
Gevaccineerden moeten een 2e shot krijgen en zouden dan beschermd zijn. Bij mijn weten is nog geen enkel land aan de boostershots toe.
In de trials.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jawel, VS is al begonnen daarmee.
Hilarisch dit, tegen de tijd dat ze het hier over eens zijn is het oktober, is de vaccinatiegraad bereikt en kan de 1.5m zowieso voor iedereen worden opgeheven 😂quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.html
Deze al voorbijgekomen hier?
Ik moet het nog helemaal lezen, heb het alleen nog even snel gescand.
Mooi, kan ik nog werken en af en toe gezellig chillen met vrienden 😃quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verslaggever BNR nieuwsradio
Zal wel gelijk zijn aan Duitsland, dus tot 31 januari.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ab O pinkt een traantje weg.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is dit echt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
Ik lees dat het red team de verkiezingen graag wilt opheffen want corona.
Fijne club is het toch ook, totaal redelijk.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep.quote:
Jaquote:
Ik denk dat er een kleine groep is, misschien zo'n 2% die zich om wat voor reden dan ook niet aan de maatregelen (kunnen) houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/Ja de democratie opschorten is echt proportioneel en ook totaal geen koren op de molen van de wappies...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/Wat een stelletje idioten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |