abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197287497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hier niet, in oa de VS wel.
Ah oké, dat wist ik niet.
pi_197287515
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?

Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.

Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.

De lockdown in deze vorm heeft gewoon zeer weining effect.

Zitten we niet met elkaar in een dikke tunnelvisie?

[ Bericht 3% gewijzigd door Landgeld op 08-01-2021 16:16:20 ]
Love is in the air!
pi_197287558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?

Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.

Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.

Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectiever
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:13:37 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197287582
quote:

Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197287622
quote:

Eens. En focussen we niet op de verkeerde maatregelen?
Moeten we bijvoorbeeld niet de luchtvochtigheid verhogen? Ik las de afgelopen week dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-wapen-tegen-corona
Moeten we niet veel meer focussen op ventilatie/luchtvochtigheid?
pi_197287631
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectiever
Gelukkig zal dat nooit getolereerd worden in de Nederlandse samenleving.
pi_197287640
twitter
pi_197287713
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?

Er is geen enkel vergelijkingsmateriaal dus een zinnige uitspraak over het effect van lockdowns is zeer gering.
pi_197287727
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:

1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000

Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?

https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197287762
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:

1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000

Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?

Of er zijn gewoon minder mensen met klachten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197287771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:

1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000

Dat zou kunnen...
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:20:55 #162
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197287788
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?

Er is geen enkel vergelijkingsmateriaal dus een zinnige uitspraak over het effect van lockdowns is zeer gering.
Dat klopt. Alhoewel de trend voor de maatregelen vrij duidelijk omhoog ging.

Kan natuurlijk toeval zijn dat het daarna stagneerde.

Maar in ieder geval, de claim dat deze maatregelen amper effect hebben heeft geen basis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197287812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind het verval daarvoor te groot om eerlijk te zijn, maar het is zeker het meest logische antwoord.
pi_197287818
quote:

[..]

Dat lijkt me de meest logische verklaring. Wat goed aansluit op het feit dat de besmettingen aan het dalen zijn.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:31 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197287849
Al zicht op hoeveel mensen er vandaag geprikt zijn/worden?

Ook al een Nederlandse site die dit (dagelijks) bijhoudt?
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:26:24 #166
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197287900
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah top. Maar nog steeds 1 op de 20 kan gewoon besmet worden.

Dus berichten dat mensen met vaccinatie alsnog COVID-19 oplopen is hartstikke normaal. Zeker zolang de booster nog niet gegeven is.
Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaar :) In feite worden ze positief getest, daar is het meeste wel mee gezegd.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 januari 2021 @ 16:27:15 #167
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197287920
Ik vind de cijfers positief, hopelijk is dit het gewoon en zijn er nergens addertjes verstopt.

Lockdown nog twee weken verlengen, dan hopelijk meer lucht in ziekenhuizen en gemiddelde van besmettingen < 5000.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:27:23 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197287924
quote:

[..]

Gek he.

Toen het aantal gemelde positieve tests stabiliseerde in november, was het verhaal dat de maatregelen niet werkten, hoewel het aantal afgenomen tests wel toenam en het percentage positief gestaag afnam. Immers: Gelijk aantal positieve testen.

Toen het aantal afgenomen tests in december hard toenam en het aantal positief ook, en het percentage positief gelijk bleef, was het belangrijkste: het toenemende aantal positieve testen.

Nu het aantal positieve testen afneemt, is het belangrijkste: het aantal afgenomen testen/het percentage positief. Immers, dat daalt niet.
Antifa
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:28:22 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197287955
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaar :) In feite worden ze positief getest, daar is het meeste wel mee gezegd.
Precies :).
Gaat me er meer om dat we niet hoeven te schrikken van berichten dat mensen na vaccinatie nog besmet raken.

Alhoewel kamp anti-vax er wel mee aan de haal zal gaan.

Daarover gesproken; Zijn er cijfers bekend hoeveel van de mensen in de zorg gehoor hebben gegeven aan hun vaccinatiebrief?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197287973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.

We hebben kappers gesloten, winkels op slot, sportscholen dicht.
En zien besmettingen nog deels oplopen.

Dan is er wellicht een andere oorzaak?
Love is in the air!
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:29:17 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197287986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind de cijfers positief, hopelijk is dit het gewoon en zijn er nergens addertjes verstopt.

Lockdown nog twee weken verlengen, dan hopelijk meer lucht in ziekenhuizen en gemiddelde van besmettingen < 5000.
Lockdown 2 weken verlengen zou ik ook wel voor zijn, het hoeft niet per se meteen weer met 4 als het aan mij ligt.

Niet dat ik er iets over te zeggen heb :P
pi_197287993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik zou wel eens cijfers willen zien van het aantal mensen dat 4-5 dagen per week op kantoor zit. Ik denk dat we er van schrikken hoeveel dat er nog zijn (mezelf incl.)
pi_197288001
quote:
Nederlandse naalden geschikt voor 6 doses Pfizer-vaccin
De injectienaalden die Nederland heeft ingekocht om coronavaccins toe te dienen, zijn geschikt om zes doses in plaats van vijf doses uit een flesje Pfizer-vaccin te halen. Dat laat het RIVM weten aan de NOS.

Nederland heeft niet de naalden die het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) vandaag adviseerde, maar een ander type. "Met onze naalden kost de handeling meer precisie, maar lukt het ook", zegt een woordvoerder van het RIVM. Het RIVM is vooralsnog niet van plan om alsnog de meest geschikte naalden in te kopen. Nederland heeft nu 25 miljoen naalden en spuiten voor de coronavaccinatie-campagne.

Farmaceut Pfizer bevestigt aan de NOS dat er met de juiste naalden 20 procent meer doses uit ieder flesje kan worden gehaald. Tot vandaag heeft Nederland 288.000 doses ontvangen, daar komen nu grofweg 58.000 doses bij. Samen kunnen daarmee 173.000 mensen worden gevaccineerd.

In de ziekenhuizen worden nu extra mensen geprikt doordat er meer uit een flesje is te halen. Er was rekening gehouden met 30.000 doses, maar dat blijken er dus ongeveer 36.000 te zijn. De ziekenhuizen mogen zelf weten wie ze met de restvloeistof inenten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)extra-vaccin-in.html

Top! Als het gewoon goed geregistreerd word.
pi_197288006
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik stel juist dat de Lockdown geen zin heeft. Weinig effectief....

Beter kijken naar andere maatregelen.
Stel ze voor en als ze werken heb je denk ik een nobelprijs te pakken.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 16:31:08 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197288027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.

We hebben kappers gesloten, winkels op slot, sportscholen dicht.
En zien besmettingen nog deels oplopen.

Nee, jij stelt:

quote:
Dat kan je niet zomaar stellen, want je weet niet hoe hard de besmettingen op zouden lopen zonder de maatregelen. Misschien heeft de lockdown wel héél veel effect.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')