SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
We weten sws al dat er 120 minder mensen op de verpleegafdeling liggen, dus met wat lucht voor de ziekenhuizen ben ik vandaag al blij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:12 schreef Unmountable het volgende:
Hopen dat de cijfers nu weer lager zijn en dat gisteren eenmalig was...
Denk het wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
@:zipportal en ik komen weer eens kijken wat vandaag ons brengt.
Erg benieuwd of de kroegen weer open kunnen.
[ afbeelding ]
Er er zat een rariteit in die gemeentelijke herindeling.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
Denk dat de uitschieter van gisteren achterstallig werk van de feestdagen bevatte.
Anderhalve meter op basisscholen en middelbare scholen werkt gewoon niet. Ga er maar vanuit dat de scholen nog lang dicht blijven.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.html
Deze al voorbijgekomen hier?
Ik moet het nog helemaal lezen, heb het alleen nog even snel gescand.
Gelukkig zakken we weer na gisteren, vooral ook fijn dat de ziekenhuisbezetting stevig daaltquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 8169
Totaal: 858914 (+8124 ivm -45 corr.)
Opgenomen: 249
Huidig: 1936 (-116)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 708 (-4)
Overleden: 89
Totaal: 12171
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:16 schreef Momo het volgende:
Positief getest: 8169
Totaal: 858914 (+8124 ivm -45 corr.)
Opgenomen: 249
Huidig: 1936 (-116)
Opgenomen op IC: 37
Huidig: 708 (-4)
Overleden: 89
Totaal: 12171
Zat aardig in de buurtquote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:48 schreef Oliver23 het volgende:
Nu er vandaag een mooie daling van 120 patienten is te zien in de verpleegafdelingen, hoop ik ook op wat meer lucht vandaag op de IC afdelingen.
Qua besmettingen gok ik ook op een mooie daling. Gok op 7922 besmettingen.
hopelijk is dit het plateauquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gelukkig zakken we weer na gisteren, vooral ook fijn dat de ziekenhuisbezetting stevig daalt
dus binnen 17 weken zijn we klaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-per-week~a8808df1/
Een miljoen per week?
klinkt logisch, er moeten er waarschijnlijk 2 pp worden gezet. Dat is 30-34 weken, en dan zit je in septemberquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
Met exponentiële groei kan het dan hard gaan realiseren we ons tegenwoordig.quote:De eerste dag werden er veertig gezet en de tweede dag tachtig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
28 gemeentes met 2-4 besmettingen
59 gemeentes met 5-9 besmettingen
48 gemeentes met 10-14 besmettingen
65 gemeentes met 15-19 besmettingen
35 gemeentes met 20-24 besmettingen
Blijkt maar weer dat mijn schatting met 1000-1500 minder gewoon klopte
[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 08-01-2021 15:30:56 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
ja als het op stoom is en er voldoende vaccin is. Dus doe er maar een maand of 2 bij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
klinkt logisch, er moeten er waarschijnlijk 2 pp worden gezet. Dat is 30-34 weken, en dan zit je in september
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
Komend jaar als in volgend jaar? Ik hoop dat duidelijk is dat ze dit jaar moetne gaan vaccinerenquote:De GGD’en willen komend jaar een miljoen vaccinaties per week gaan zetten. De eerste dag werden er veertig gezet en de tweede dag tachtig, maar volgens de landelijke koepelorganisatie GGD Ghor staan GGD’s klaar om dit massaal op te voeren zodra er meer vaccins beschikbaar zijn. ,,Dit zal naar verwachting pieken geven tot een miljoen vaccinaties per week’’, verklaart de GGD.
Plus ze moeten nog opbouwen naar die 1 miljoen peer week, dus komt aardig overeen met het opgestelde schema dat eind Q3 zo'n beetje iedereen gevaccineerd moet zijn.quote:
Dit is weer zo'n hosannaverhaal, zorg eerst maar eens dat je er meer dan 80 per dag zetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
Ze gaan er vanuit dat maandag 30.000 man in de ziekenhuizen zijn gevaccineerd, dus dat is wel gedaan.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n hosannaverhaal, zorg eerst maar eens dat je er meer dan 80 per dag zet
https://www.hln.be/wetens(...)e-epidemie~a1406228/quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Net zoals bij elk virus spelen jongeren een rol in overdracht. Je verwacht het niet
Terwijl het allemaal zo duidelijk was volgens sommigen.quote:Als er leerlingen en leerkrachten besmet zijn met het coronavirus, is die maar in 1 op de 5 gevallen opgelopen op school. Dat blijkt uit een onderzoek van gezondheidsinstituut Sciensano, in samenwerking met onder meer het CLB en PSE/PMS. “Deze gegevens bevestigen opnieuw dat scholen geen voorlopers of aanjagers van de epidemie zijn, maar eerder nakomers”, aldus viroloog Steven Van Gucht.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +25 besmettingen:
192 Amsterdam
191 Rotterdam
133 's-Gravenhage
122 Almere
117 Tilburg
110 Eindhoven
110 Amsterdam
105 Enschede
98 Utrecht
85 Ede
80 Groningen
75 's-Hertogenbosch
75 Hardenberg
71 Barneveld
68 Nijmegen
64 Deventer
62 Súdwest-Fryslân
62 Rijssen-Holten
62 Venlo
61 Westland
58 Oss
57 Zaanstad
56 Breda
56 Hoorn
56 Emmen
54 Helmond
53 Alkmaar
53 Amersfoort
51 DordrechtVught en Oisterwijk verdwenen uit de top, dat was dus wel degelijk een inhaalslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
6 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
28 gemeentes met 2-4 besmettingen
59 gemeentes met 5-9 besmettingen
48 gemeentes met 10-14 besmettingen
65 gemeentes met 15-19 besmettingen
35 gemeentes met 20-24 besmettingen
Blijkt maar weer dat mijn schatting met 1000-1500 minder gewoon klopteOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Ja eens hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word toch ook wel moe van de NOS hoor. Waarom framen ze alles toch negatief?
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Minder dan gisteren. Minder op kliniek. Minder op IC.
Jankers.
Vaccinatiebereidheid hoog houdenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jankers.
Maar niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (jongeren onder de 18 nog niet dacht ik).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ja als het op stoom is en er voldoende vaccin is. Dus doe er maar een maand of 2 bij.
Ja, eens dit keer. Gister was het nog 'forse stijging aantal besmettingen'. Nu had gekund 'RIVM meldt daling aantal besmettingen, nog wel meer dan gemiddeld' oid.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jankers.
Worden kinderen van 0 tot 17 ook allemaal gevaccineerd?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
klinkt logisch, er moeten er waarschijnlijk 2 pp worden gezet. Dat is 30-34 weken, en dan zit je in september
Nee zoals vanmorgen al gepost hier door mij was dat geen inhaalslag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vught en Oisterwijk verdwenen uit de top, dat was dus wel degelijk een inhaalslag
Voor het prikken de kerk inquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Hardenberg 75... zijn de reli rockers daar nog steeds ervan overtuigd dat God hen komt redden?
Voorlopig niet, de grens ligt bij 18 jaar (al was er volgens mij discussie om die grens op 16 jaar te zetten).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Worden kinderen van 0 tot 17 ook allemaal gevaccineerd?
Even zien, dat komt vast door mijn nieuwe scriptjequote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef popje het volgende:
Ze konden er toch 12 per uur prikken per medewerker? Prikken er dan nu 2 medewerkers? Het is dat ze in de ziekenhuizen prikken, anders stonden we net als Belgie aan het einde van week 1 op nog geen 500...
192 Amsterdam
191 Rotterdam
133 's-Gravenhage
122 Almere
117 Tilburg
110 Eindhoven
110 Amsterdam
En waarom staat Amsterdam er 2x in?
Pletdecurve.nl was vanmorgen nog steeds niet bij. En nu dood.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vught en Oisterwijk verdwenen uit de top, dat was dus wel degelijk een inhaalslag
Ik zal 'm zo wat uitgebreider lezen. In grote lijnen klopt het denk ik wel, maar het is goed om er een paar punten uit te halen:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
Dus dan zijn we sneller klaar dan week 34. Want met een miljoen per week en iedereen 2x vaccineren, heb je een grote groep van zo'n 8 miljoen? die tussen de 0-17 zijn die (vooralsnog?) niet gevaccineerd wordenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Voorlopig niet, de grens ligt bij 18 jaar (al was er volgens mij discussie om die grens op 16 jaar te zetten).
Vanaf vandaag vertekenen de dagelijkse meldingen ook nog weer extra, doordat er vorige week rond dit weekend nog sprake was van Oud&Nieuw, met beïnvloeding van het aantal testen, en nu niet meer. Dat schopt 7-daagse gemiddeldes in de war.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, eens dit keer. Gister was het nog 'forse stijging aantal besmettingen'. Nu had gekund 'RIVM meldt daling aantal besmettingen, nog wel meer dan gemiddeld' oid.
Dit artikel is toch niet al te positief voor het OMT. Zorgelijk dat het niet houden van afstand, in elk geval in eerste instantie, gebaseerd lijkt op de dikke duim van Van Dissel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
Ook lijkt het OMT te veel op de stoel van de politiek te gaan zitten:quote:Waarom doet Nederland het anders en wordt de anderhalve meter losgelaten? Als RIVM-directeur Jaap van Dissel op 25 juni aanschuift in de Tweede Kamer, zegt hij: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben, zowel wat betreft onderwijs als ook sociale interactie."
Wat Van Dissel bedoelt, is onduidelijk. Als Nieuwsuur om onderbouwing vraagt, stuurt het RIVM een studie van Oxford University die vier maanden ná de uitleg van Van Dissel is gepubliceerd. De studie gaat bovendien niet over middelbare scholen, maar over basisscholen die volledig gesloten waren tijdens de lockdown. De studie concludeert dat leerlingen daardoor leerachterstanden oplopen, maar gaat niet over onderwijs op anderhalve meter afstand.
Geen studie
We vragen het RIVM of er studies zijn waaruit blijkt dat onderwijs op anderhalve meter nadelig zou zijn voor leerlingen. Daarop laat het RIVM weten: "Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."
Als we het RIVM opnieuw vragen waarop het advies is gebaseerd, zegt het instituut: "Het advies ten aanzien van het loslaten van de anderhalve meter op middelbare scholen is gebaseerd op heel veel studies waaruit blijkt dat kinderen minder vaak besmet worden en minder vaak een index-patiënt (de eerste patiënt, red) zijn."
quote:OMT-lid Illy stelde in augustus nog voor om tóch een afstandsmaatregel in te voeren voor het voortgezet onderwijs. "Er werd gezegd: op zich verdedigbaar en we kunnen erover nadenken, maar het is lastig om daar draagvlak voor te krijgen. Anderen in de maatschappij, zoals de horeca, kunnen dan zeggen: dan willen wij dat ook. Daar had ik begrip voor. Het enige is dat we daarmee wel hebben volgehouden dat kinderen geen enkele afstand hebben aangehouden."
Ontwikkelaar is er mee bezig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Pletdecurve.nl was vanmorgen nog steeds niet bij. En nu dood.
Maar dan zou je ze vandaag toch ook hoog verwachten ipv zo'n bizarre piek? Of begrijp ik het dan niet....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee zoals vanmorgen al gepost hier door mij was dat geen inhaalslag.
"Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Vanaf 7 januari 2021 is de volledige dataset samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"
Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.
Als we een vaccinatiegraad halen van 80%, dan moeten er dus ongeveer 11 miljoen mensen gevaccineerd worden. En de meeste vaccinaties hebben wel 2 spuiten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus dan zijn we sneller klaar dan week 34. Want met een miljoen per week en iedereen 2x vaccineren, heb je een grote groep van zo'n 8 miljoen? die tussen de 0-17 zijn die (vooralsnog?) niet gevaccineerd worden
Muah, dit soort verregaande conclusies aan de hand van een zinnetje van een OMT-lid zou ik niet willen trekken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit artikel is toch niet al te positief voor het OMT. Zorgelijk dat het niet houden van afstand, in elk geval in eerste instantie, gebaseerd lijkt op de dikke duim van Van Dissel.
[..]
Ook lijkt het OMT te veel op de stoel van de politiek te gaan zitten:
[..]
quote:Als er leerlingen en leerkrachten besmet zijn met het coronavirus, is die maar in 1 op de 5 gevallen opgelopen op school. Dat blijkt uit een onderzoek van gezondheidsinstituut Sciensano, in samenwerking met onder meer het CLB en PSE/PMS. “Deze gegevens bevestigen opnieuw dat scholen geen voorlopers of aanjagers van de epidemie zijn, maar eerder nakomers”, aldus viroloog Steven Van Gucht.
Ze zullen nog wel 2-4 maanden hebben om naar die piek toe te werken. Daarvoor zullen ze het moeten doen met beschikbare doses.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
Gevonden :quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef popje het volgende:
Ze konden er toch 12 per uur prikken per medewerker? Prikken er dan nu 2 medewerkers? Het is dat ze in de ziekenhuizen prikken, anders stonden we net als Belgie aan het einde van week 1 op nog geen 500...
192 Amsterdam
191 Rotterdam
133 's-Gravenhage
122 Almere
117 Tilburg
110 Eindhoven
110 Amsterdam
En waarom staat Amsterdam er 2x in?
Dit is weer veel te kort door de bocht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn dat ze het (veel te laat) toe geven.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Boys
@:zipportal en ik komen weer eens kijken wat vandaag ons brengt.
Erg benieuwd of de kroegen weer open kunnen.
[ afbeelding ]
Daar puilen de kerken nog steeds uit gok ikquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:30 schreef Momo het volgende:
Staphorst heel rood vandaag (in de buurt van Zwolle).
Maar jij zei dat de manier van tellen gewijzigd was, dat patienten die niet meer besmet zijn uit de statistiek verdwijnen, ook al liggen ze nog steeds in het ziekenhuis. Dat zal een lager cijfer opleveren. Hebben alle ziekenhuizen dat op hetzelfde moment doorgevoerd, of kan dat variëren (waardoor het effect uitgespreid wordt in de tijd)?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Jankers.
Dus uiterlijk week 22. Dan heb je er nog een miljoen of 2 die zich NIET laten vaccineren. Dus ergens eind mei zou je theoretisch klaar kunnen zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Als we een vaccinatiegraad halen van 80%, dan moeten er dus ongeveer 11 miljoen mensen gevaccineerd worden. En de meeste vaccinaties hebben wel 2 spuiten.
Lijkt me vrijwel onhaalbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus uiterlijk week 22. Dan heb je er nog een miljoen of 2 die zich NIET laten vaccineren. Dus ergens eind mei zou je theoretisch klaar kunnen zijn?
Nee want zoveel vaccins zijn er niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus uiterlijk week 22. Dan heb je er nog een miljoen of 2 die zich NIET laten vaccineren. Dus ergens eind mei zou je theoretisch klaar kunnen zijn?
Klinkt idd. naar allerlei olijke frontberichtjes van de Grebbeberg in de Telegraaf van 9 mei.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is weer zo'n hosannaverhaal, zorg eerst maar eens dat je er meer dan 80 per dag zet
Als de vaccins allemaal binnen zouden zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De GGD heeft het over 1 miljoen per week.
quote:,,Dit zal naar verwachting pieken geven tot een miljoen vaccinaties per week’’
Vanaf welk moment halen ze dat echt pas?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ongeveer 3.5 miljoen tussen 0-17 jaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef onlogisch het volgende:
Dus dan zijn we sneller klaar dan week 34. Want met een miljoen per week en iedereen 2x vaccineren, heb je een grote groep van zo'n 8 miljoen? die tussen de 0-17 zijn die (vooralsnog?) niet gevaccineerd worden
Vind ik niet. Het is al maanden best duidelijk te zien in de cijfers dat scholen een aardige rol spelen. Dan vind ik het fijn dat ze nu tenminste benoemen dat ze voor scholen misschien toch nog wat extra maatregelen moeten treffen zodat ze wel weer open kunnen (tenminste; ik mag hopen dat dat de volgende stap is na deze uitspraak). Het stugge volhouden dat scholieren amper een rol speelden was nogal irritant. Maar ik snap dat de meningen erover verschillen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is weer veel te kort door de bocht.
Correctquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:34 schreef kasper het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ongeveer 3.5 miljoen tussen 0-17 jaar.
Misschien als het heel snel gaat met Astra Zeneca...quote:
Ik vrees dat het virus hoofdzakelijk daar als een geest door de vertrekken waart.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Enige wat nog niet lijkt te dalen helaas...
Ik denk dat niemand het ''fijn'' vind om in lockdown te blijven. Maar het is wel noodzakelijk momenteel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Was jij er niet voor om het land in lockdown te laten, dat je dat zo goed en fijn zou vinden?
Het gaat natuurlijk om het verschil in gradaties. Je hebt best veel mensen die, niet gehinderd door verantwoordelijkheidsgevoel of kennis van zaken, al maanden keihard roepen dat de scholen de aanjagers zijn van de coronaverspreiding, dat het nog net geen moordkuilen zijn, dat het spelen met levens is om ze open te houden, etcetera. Tot nu toe is de insteek van het RIVM/OMT altijd geweest dat de verspreiding op scholen niet groot genoeg is om ze daarom dicht te houden, en dat is best redelijk te onderbouwen - er is geen gigantisch causaal verband tussen toename van besmettingen en open scholen an sich.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is al maanden best duidelijk te zien in de cijfers dat scholen een aardige rol spelen. Dan vind ik het fijn dat ze nu tenminste benoemen dat ze voor scholen misschien toch nog wat extra maatregelen moeten treffen zodat ze wel weer open kunnen (tenminste; ik mag hopen dat dat de volgende stap is na deze uitspraak). Het stugge volhouden dat scholieren amper een rol speelden was nogal irritant. Maar ik snap dat de meningen erover verschillen.
Nee, natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij? Niemand wil dat. Maar het duivelse dilemma tussen economie en zorg zal blijven de komende tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Was jij er niet voor om het land in lockdown te laten, dat je dat zo goed en fijn zou vinden?
Wat wil je ‘reformen’ dan?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:39 schreef vPlien het volgende:
Even een beetje random misschien, maar stel dat alles nou echt via het slechtste scenario gaat (ala UK) is het dan misschien niet tijd om de hele bende eens te gaan reformeren? Want ik weet ik niet meer wie dat nou zei maar als de zorg, onderwijs en het bedrijfsleven de nekslag krijgen dan zit je wel echt met een flink probleem. En meestal zijn van dat soort hippe politieke vernieuwingen niet eens zo nuttig omdat er altijd wel iemand de lul is, maar misschien wordt het toch wel tijd om de boel te gaan veranderen dan ipv doorgaan zoals nu met de wetenschap dat er echt bizar veel mensen de dupe zijn.
(Ik heb het hier trouwens over de samenleving in zijn algemeen en met name de zorg, ggz en onderwijs. Ik heb het niet over de maatregelen)
Wel gedurende deze winter ja. Daar gaan ook niet veel maatregelen iets aan veranderen. Is het nu te laat voor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
De druk op de ziekenhuizen mag dan nu eindelijk afnemen, met dit soort cijfers blijven we als land in lockdown.
Klopt, dat zou de R ook wel ergens moeten beïnvloeden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Overigens kan ik het me niet echt goed voorstellen dat wanneer er bijvoorbeeld 20% is gevaccineerd er niet een beetje sprake is van groepsimmuniteit. Met 20% gevaccineerden en circa 10% immuniteit vanuit de mensen die ooit al eens besmet zijn heb je dus 1/3e van alle mensen die het in principe niet of nauwelijks meer zullen krijgen én mede daardoor ook veel minder besmettelijk zijn.
Dat moet toch terug te zien zijn in de cijfers?
Dat zullen we tegen die tijd ongetwijfeld gaan zien, ja.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Overigens kan ik het me niet echt goed voorstellen dat wanneer er bijvoorbeeld 20% is gevaccineerd er niet een beetje sprake is van groepsimmuniteit. Met 20% gevaccineerden en circa 10% immuniteit vanuit de mensen die ooit al eens besmet zijn heb je dus 1/3e van alle mensen die het in principe niet of nauwelijks meer zullen krijgen én mede daardoor ook veel minder besmettelijk zijn.
Als het goed is ga je de komende maanden sowieso een keldering van de ziekenhuiscijfers zien, zodra de senioren geprikt zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Ik meende te herinneren dat iemand zei dat het wel prima was om nooit meer naar de kroeg te kunnen, en dat de horeca en dingen buiten de deur ten dode opgeschreven waren als sector... Hem of haar beviel het leven thuis (ook voor de toekomst) wel.. ik dacht dat jij dat was, sorry als ik hem verkeerd gezien heb!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Hoe kom je daar bij? Niemand wil dat. Maar het duivelse dilemma tussen economie en zorg zal blijven de komende tijd.
Onderwijs, zorg en ggz dusquote:
Hooibaal volgens mij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Ik meende te herinneren dat iemand zei dat het wel prima was om nooit meer naar de kroeg te kunnen, en dat de horeca en dingen buiten de deur ten dode opgeschreven waren als sector... Hem of haar beviel het leven thuis (ook voor de toekomst) wel.. ik dacht dat jij dat was, sorry als ik hem verkeerd gezien heb!
Cijfers van Israël in de gaten houdenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Kan gebeuren, maar dit soort aantijgingen zijn allesbehalve leuk te noemen. Weet zeker dat nagenoeg niemand in dit topic 'geniet' van een lockdown - ook niet als die voor de rest van dit jaar nog zou gelden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:44 schreef popje het volgende:
[..]
Ik meende te herinneren dat iemand zei dat het wel prima was om nooit meer naar de kroeg te kunnen, en dat de horeca en dingen buiten de deur ten dode opgeschreven waren als sector... Hem of haar beviel het leven thuis (ook voor de toekomst) wel.. ik dacht dat jij dat was, sorry als ik hem verkeerd gezien heb!
Ja, maar als je door het gedrag van mensen een R van 1,5 verwacht en je hebt 20% immuniteit, dan zit je nog steeds op een R van 1,2 en dan groeit het nog steeds zo hard en exponentieel dat je maatregelen nodig hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:43 schreef Zwansen het volgende:
Dan meteen stoppen met het publiceren van positieve testen, en eens kijken hoe lekker rustig het rondom corona wordt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het goed is ga je de komende maanden sowieso een keldering van de ziekenhuiscijfers zien, zodra de senioren geprikt zijn.
En ook het 'soort van' sociaal stelsel dat we nu hebbenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:45 schreef vPlien het volgende:
[..]
Onderwijs, zorg en ggz dusNou ben ik er allang achter dat zelfs al breng je verbeteringen door in deze vlakken, het meestal alsnog kut is. Maar misschien wegen de voordelen in deze situatie dan wel op tegen de nadelen.
AstraZeneca kon dacht ik (volgens de voorspellingen/planning) 4.5 miljoen in Q1 leveren. Dus wel erg veel, maar nog geen miljoen per week. Maar als ze zoveel kunnen leveren hoop ik dat we direct beginnen op het hoogst mogelijke tempo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:37 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien als het heel snel gaat met Astra Zeneca...
In die eerste berichten was 'zorgpersoneel' ook wel een heel ruim begrip geloof ik. Ik meen dat ze daar nog net niet ook de schoonmaker van het ziekenhuis hadden meegenomen. De mensen die nu de afspraak maken zijn geloof ik wel mensen die 'echt' in de zorg werken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:47 schreef groenen het volgende:
De berichten dat zorgpersoneel niet wil vaccineren zie ik ook niet meer voorbij komen nu al meer dan 75% van het verzorgingshuis personeel een afspraak heeft gemaakt.
Zo te zien is hij een beetje kapotquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:50 schreef Nia het volgende:
https://pletdecurve.nl/ heeft nog niet de cijfers van vandaag verwerkt.
Sorry!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kan gebeuren, maar dit soort aantijgingen zijn allesbehalve leuk te noemen. Weet zeker dat nagenoeg niemand in dit topic 'geniet' van een lockdown - ook niet als die voor de rest van dit jaar nog zou gelden.
De pandemie is voorbij in heel wat provincies. Wat zeuren we nou. Open die zooiquote:
Die hang naar pletdecurve snap ik nooit zo. Je hebt ook statistieken van @_serial_ en @simonblue die hier bijna dagelijks overzichtsgrafieken en uitsplitsingen - zelfs op aanvraag - maken en van duiding voorzien, gebaseerd op exact dezelfde data.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:50 schreef Nia het volgende:
https://pletdecurve.nl/ heeft nog niet de cijfers van vandaag verwerkt.
Dat ben ik met je eens. Als jij nu een voorstel doet dan voeren we het direct morgen in en overmorgen is dan alles opgelostquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:39 schreef vPlien het volgende:
Even een beetje random misschien, maar stel dat alles nou echt via het slechtste scenario gaat (ala UK) is het dan misschien niet tijd om de hele bende eens te gaan reformeren? Want ik weet niet meer wie dat nou zei maar als de zorg, onderwijs en het bedrijfsleven de nekslag krijgen dan zit je wel echt met een flink probleem. En meestal zijn van dat soort hippe politieke vernieuwingen niet eens zo nuttig omdat er altijd wel iemand de lul is, maar misschien wordt het toch wel tijd om de boel te gaan veranderen dan ipv doorgaan zoals nu met de wetenschap dat er echt bizar veel mensen de dupe zijn.
(Ik heb het hier trouwens over de samenleving in zijn algemeen en met name de zorg, ggz en onderwijs. Ik heb het niet over de maatregelen)
Als die nu komen dan zou dat ook niet zo raar zijn want pas bij 2e vaccin zijn ze voor 95% beschermdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:51 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me al dagen af waar de berichten blijven van gevaccineerden die toch Corona krijgen. Dat had ik echt verwacht.
Natuurlijk alleen maar positief we daar tot nu toe vrijwel niets over horen.
Jawel, dat wil het wel zeggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om het verschil in gradaties. Je hebt best veel mensen die, niet gehinderd door verantwoordelijkheidsgevoel of kennis van zaken, al maanden keihard roepen dat de scholen de aanjagers zijn van de coronaverspreiding, dat het nog net geen moordkuilen zijn, dat het spelen met levens is om ze open te houden, etcetera. Tot nu toe is de insteek van het RIVM/OMT altijd geweest dat de verspreiding op scholen niet groot genoeg is om ze daarom dicht te houden, en dat is best redelijk te onderbouwen - er is geen gigantisch causaal verband tussen toename van besmettingen en open scholen an sich.
Dat ze voor nu, nu sowieso iedereen zich minder goed aan de regels houdt waardoor verspreiding sneller plaatsvindt dan in het voorjaar, ze ook wat meer naar de scholen willen gaan kijken, wil nog niet zeggen dat 'ze dat maanden geleden al hadden moeten doen'.
Ik kijk graag naar de achterstallige cijfertjes van Noord Brabant.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die hang naar pletdecurve snap ik nooit zo. Je hebt ook statistieken van @:_serial_ en @:simonblue die hier bijna dagelijks overzichtsgrafieken en uitsplitsingen - zelfs op aanvraag - maken en van duiding voorzien, gebaseerd op exact dezelfde data.
Vaccin voorkomt toch niet dat je besmet raakt? Maar vooral dat je er niet ziek van wordt en het in mindere mate verspreid.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:51 schreef Remco het volgende:
Ik vraag me al dagen af waar de berichten blijven van gevaccineerden die toch Corona krijgen. Dat had ik echt verwacht.
Vergeet ook niet dat straks de huisartsen mee gaan prikken, en dan gaat het snel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voorkomt besmetting. Nouja, in circa 95% van de gevallen dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vaccin voorkomt toch niet dat je besmet raakt? Maar vooral dat je er niet ziek van wordt en het in mindere mate verspreid.
En sowieso is het ~95% effectief dus 1 op de 20 kan gewoon nog ziek worden.
Dit iets voor je?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik kijk graag naar de achterstallige cijfertjes van Noord Brabant.
Nee dan is het niet opgelost en dat snap ik primaquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Als jij nu een voorstel doet dan voeren we het direct morgen in en overmorgen is dan alles opgelost
Er zullen nog niet zoveel mensen zijn die al 2 vaccins hebben gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:51 schreef Remco het volgende:
Ah top. Maar nog steeds 1 op de 20 kan gewoon besmet worden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorkomt besmetting. Nouja, in circa 95% van de gevallen dus.
Dat is aangepast. Niet met terugwerkende kracht overigens (quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar jij zei dat de manier van tellen gewijzigd was, dat patienten die niet meer besmet zijn uit de statistiek verdwijnen, ook al liggen ze nog steeds in het ziekenhuis. Dat zal een lager cijfer opleveren. Hebben alle ziekenhuizen dat op hetzelfde moment doorgevoerd, of kan dat variëren (waardoor het effect uitgespreid wordt in de tijd)?
Er zijn toch nog helemaal geen mensen die 2 x gevaccineerd zijn. De eerste pas over een paar weken denk ik.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:51 schreef Remco het volgende:
Hier niet, in oa de VS wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Er zijn toch nog helemaal geen mensen die 2 x gevaccineerd zijn. De eerste pas over een paar weken denk ik.
Ik ben zelf wel een voorstander van verplegers klonen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:55 schreef vPlien het volgende:
[..]
Nee dan is het niet opgelost en dat snap ik primaMaar op dit moment lijkt het erop dat de plekken die al op omvallen stonden ook echt omvallen, en dan? Wil je door zoals het ging of wil je kijken naar hoe het anders kan? (En nee dat lost niet alles op, fucking hell ik zou willen dat het zo simpel was allemaal!)
Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectieverquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?
Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.
Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.
De lockdown in deze vorm heeft gewoon zeer weining effect.
Zitten we niet met elkaar in een dikke tunnelvisie?
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Als de daling van besmettingen, zelfs met deze vrij strenge lock-down, nog niet is ingezet. Kan je dan niet stellen dat de maatregelen die zijn ingezet niet effectief zijn? Oftewel: dat de besmettingen op andere vlakken worden veroorzaakt dan in winkels, sportscholen en restaurants?
Bijvoorbeeld omdat er nog grote groepen zijn die gewoon nog elke dag met mensen afspreken. Dat blijft. Of kinderen die nog met elkaar spelen en elkaar en daarmee ouders besmetten. Dat blijft. Of mensen in de supermarkt. Dat blijft.
Denken we nog wel scherp genoeg? Moeten we niet juist meer OPEN gooien - en juist contact met mensen thuis strenger handhaven - als je toch iets wilt doen.
Eens. En focussen we niet op de verkeerde maatregelen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
Gelukkig zal dat nooit getolereerd worden in de Nederlandse samenleving.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker... Een aanpak zoals in wuhan is effectiever
Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?
Of er zijn gewoon minder mensen met klachten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dat zou kunnen...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
Dat klopt. Alhoewel de trend voor de maatregelen vrij duidelijk omhoog ging.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze lockdown heel veel effect heeft?
Er is geen enkel vergelijkingsmateriaal dus een zinnige uitspraak over het effect van lockdowns is zeer gering.
Ik vind het verval daarvoor te groot om eerlijk te zijn, maar het is zeker het meest logische antwoord.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of er zijn gewoon minder mensen met klachten.
Dat lijkt me de meest logische verklaring. Wat goed aansluit op het feit dat de besmettingen aan het dalen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaarquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah top. Maar nog steeds 1 op de 20 kan gewoon besmet worden.
Dus berichten dat mensen met vaccinatie alsnog COVID-19 oplopen is hartstikke normaal. Zeker zolang de booster nog niet gegeven is.
Gek he.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Preciesquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij die 1 op de 20 verlopen de infecties wél veel minder zwaarIn feite worden ze positief getest, daar is het meeste wel mee gezegd.
Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe weet je dat deze vorm van lockdown zeer weinig effect heeft?
Lockdown 2 weken verlengen zou ik ook wel voor zijn, het hoeft niet per se meteen weer met 4 als het aan mij ligt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind de cijfers positief, hopelijk is dit het gewoon en zijn er nergens addertjes verstopt.
Lockdown nog twee weken verlengen, dan hopelijk meer lucht in ziekenhuizen en gemiddelde van besmettingen < 5000.
Ik zou wel eens cijfers willen zien van het aantal mensen dat 4-5 dagen per week op kantoor zit. Ik denk dat we er van schrikken hoeveel dat er nog zijn (mezelf incl.)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dan is er wellicht een andere oorzaak?
https://nos.nl/liveblog/2(...)extra-vaccin-in.htmlquote:Nederlandse naalden geschikt voor 6 doses Pfizer-vaccin
De injectienaalden die Nederland heeft ingekocht om coronavaccins toe te dienen, zijn geschikt om zes doses in plaats van vijf doses uit een flesje Pfizer-vaccin te halen. Dat laat het RIVM weten aan de NOS.
Nederland heeft niet de naalden die het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) vandaag adviseerde, maar een ander type. "Met onze naalden kost de handeling meer precisie, maar lukt het ook", zegt een woordvoerder van het RIVM. Het RIVM is vooralsnog niet van plan om alsnog de meest geschikte naalden in te kopen. Nederland heeft nu 25 miljoen naalden en spuiten voor de coronavaccinatie-campagne.
Farmaceut Pfizer bevestigt aan de NOS dat er met de juiste naalden 20 procent meer doses uit ieder flesje kan worden gehaald. Tot vandaag heeft Nederland 288.000 doses ontvangen, daar komen nu grofweg 58.000 doses bij. Samen kunnen daarmee 173.000 mensen worden gevaccineerd.
In de ziekenhuizen worden nu extra mensen geprikt doordat er meer uit een flesje is te halen. Er was rekening gehouden met 30.000 doses, maar dat blijken er dus ongeveer 36.000 te zijn. De ziekenhuizen mogen zelf weten wie ze met de restvloeistof inenten.
Stel ze voor en als ze werken heb je denk ik een nobelprijs te pakken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik stel juist dat de Lockdown geen zin heeft. Weinig effectief....
Beter kijken naar andere maatregelen.
Nee, jij stelt:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik stel alleen dat dat best eens zou kunnen.
We hebben kappers gesloten, winkels op slot, sportscholen dicht.
En zien besmettingen nog deels oplopen.
Dan is er wellicht een andere oorzaak?
Dat kan je niet zomaar stellen, want je weet niet hoe hard de besmettingen op zouden lopen zonder de maatregelen. Misschien heeft de lockdown wel héél veel effect.quote:De lockdown in deze vorm heeft gewoon zeer weining effect.
Niet bekend mee in Nederland. Hier in Bulgarije heeft 60% van de zorgmedewerkers gehoor gegeven. Een aantal die er geen gehoor aan hebben gegeven vinden het niet noodzakelijk om bij de eerste lichting te horen, men gaat er vanuit dat uiteindelijk zo'n 75 positief staat tegenover ingeënt te worden. Wat ik overigens erg laag vind maar goed, ik heb dan ook geen hoge pet op van de meeste zorgmedewerkers alhier. Alles met een beetje kwaliteit wordt al bijna 20 jaar lang naar het Westen geëxporteerdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies.
Gaat me er meer om dat we niet hoeven te schrikken van berichten dat mensen na vaccinatie nog besmet raken.
Alhoewel kamp anti-vax er wel mee aan de haal zal gaan.
Daarover gesproken; Zijn er cijfers bekend hoeveel van de mensen in de zorg gehoor hebben gegeven aan hun vaccinatiebrief?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Precies.
Gaat me er meer om dat we niet hoeven te schrikken van berichten dat mensen na vaccinatie nog besmet raken.
Alhoewel kamp anti-vax er wel mee aan de haal zal gaan.
Daarover gesproken; Zijn er cijfers bekend hoeveel van de mensen in de zorg gehoor hebben gegeven aan hun vaccinatiebrief?
Vijf in de klok?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef Da_Sandman het volgende:
IC-daling, ziekenhuisdaling, de vijf in de klok. Het leven is goed.
Jawel, VS is al begonnen daarmee.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:35 schreef Za het volgende:
[..]
Gevaccineerden moeten een 2e shot krijgen en zouden dan beschermd zijn. Bij mijn weten is nog geen enkel land aan de boostershots toe.
In de trials.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jawel, VS is al begonnen daarmee.
Hilarisch dit, tegen de tijd dat ze het hier over eens zijn is het oktober, is de vaccinatiegraad bereikt en kan de 1.5m zowieso voor iedereen worden opgeheven 😂quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
Mooi, kan ik nog werken en af en toe gezellig chillen met vrienden 😃quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Verslaggever BNR nieuwsradio
Zal wel gelijk zijn aan Duitsland, dus tot 31 januari.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ab O pinkt een traantje weg.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Is dit echt?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:51 schreef eragon2890 het volgende:
Ik lees dat het red team de verkiezingen graag wilt opheffen want corona.
Fijne club is het toch ook, totaal redelijk.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep.quote:
Jaquote:
Ik denk dat er een kleine groep is, misschien zo'n 2% die zich om wat voor reden dan ook niet aan de maatregelen (kunnen) houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:10 schreef Landgeld het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/Ja de democratie opschorten is echt proportioneel en ook totaal geen koren op de molen van de wappies...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)oedkeuring~ad253041/Wat een stelletje idioten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig verdedigde Rutte afgelopen dinsdag het demonstratierecht in de kamer n.a.v. vragen van mevrouw Sazias die ook vond dat de democratie even wat minder belangrijk was. Lijkt mij sterk dat ze dit gaan doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de democratie opschorten is echt proportioneel en ook totaal geen koren op de molen van de wappies...
Hmz...quote:
Ik verwacht eerder dat veel mensen zich zonder klachten hebben laten testen in december om zo met een geruster gevoel samen te komen met familie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Beter gewoon zo snel mogelijk stemmen nu de VVD nog kneiterhoog staat in de peilingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
Maar ze hebben zo'n fantastische oplossing voor het hele probleem. De R moet gewoon naar 0,6 en dan ben je er al.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef Drekkoning het volgende:
Laten we ophouden met dat hele redteam een platform te geven.
Het ligt er zo dik bovenop dat ze gewoon steeds extreme standpunten innemen waarvan ze weten dat het ophef veroorzaakt, zodat ze weer even hun 15 minutes kunnen krijgen.
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen/te vertellen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
Maar ze adviseren wel onofficieel het kabinet toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.
Net als jij een mening mag hebben.
Staat gewoon op RIVM.nl ...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:59 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoeveel mensen zijn er overleden aan Covid 19 aflopende 2 maanden onder de 70 jaar ?
Deze cijvers zijn lastig te vinden.
Slagter is gewoon een college-dropout. Als ik Rutte was zou ik hem lekker buiten laten spelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Maar ze adviseren wel onofficieel het kabinet toch?
Ik zal de lassers vast bellen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ze hebben zo'n fantastische oplossing voor het hele probleem. De R moet gewoon naar 0,6 en dan ben je er al.
Nee, daar werd voor bedankt. Klaagden ze nog uitgebreid over.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.
Net als jij een mening mag hebben.
Toch zuur dat we dan in een Lockdown zitten met elkaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat er een kleine groep is, misschien zo'n 2% die zich om wat voor reden dan ook niet aan de maatregelen (kunnen) houden.
Een deel van hen zal besmet raken en zien we dagelijks in de lijst.
Lockdown of niet, nog strenger of niet, het zal niet uitmaken. Het is wachten tot hun sociale kringen uitgeput raken danwel blijven we hangen rond de 5000 PD.
Ja, en Willem Engel ookquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doen wij hier ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.
Oh?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ze zijn twee of drie keer uitgenodigd door de linkse partijen om in de kamer over specifieke onderwerpen te praten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ook dat staat je gewoon vrij hoor.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen gaan wij niet naar de media en nog harder krijsen als het niet goed gaat.
Het erge is vooral dat de media ze ook een podium geeft om te janken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.
Er was ook wel een piek richting de kerst natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Nee het lijkt me juist eens een goed moment om te polsen hoe het staat met de acceptatie graad van de maatregelen en naar alternatieven te kijken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen/te vertellen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
En dan met ik wordt aan komen zettenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:17 schreef THEFXR het volgende:
mijn excuus, maar ik wordt toch echt misselijk van de fouten die er in dit land gemaakt worden, door het RIVM, OMT, kabinet en ministers bij elkaar,
wat een total fail!
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.quote:
Lekker ventileren als de halve wijk hier de houtkachel aan het stoken is terwijl het windstil is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:14 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. En focussen we niet op de verkeerde maatregelen?
Moeten we bijvoorbeeld niet de luchtvochtigheid verhogen? Ik las de afgelopen week dit:
https://www.telegraaf.nl/(...)s-wapen-tegen-corona
Moeten we niet veel meer focussen op ventilatie/luchtvochtigheid?
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:08 schreef Momo het volgende:
Er zitten natuurlijk wel echte expert in het red team, maar ik mis alleen het grotere plaatje van hun soms. Puur om het virus gefocust is het beter om de verkiezingen uit te stellen omdat het vast wel voor een paar extra besmettingen en bewegingen zal zorgen. Maar er spelen natuurlijk meer belangen mee. Het is ook makkelijk om van de zijkant alles beter te weten.
Maar wel pas laat, half december vonden ze het nog een goed plan om publiek bij voetballen en darten toe te laten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.
In de UK zijn de regels ook wel echt streng geworden en schrik zit er toch ook wel goed in sinds december bij veel mensen. Tenminste als ik een aantal bekenden mag geloven.
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Als dit echt puur door de mutatie zou komen, dan hebben we hier ook wel een groot probleem.
In de UK zijn de regels ook wel echt streng geworden en schrik zit er toch ook wel goed in sinds december bij veel mensen. Tenminste als ik een aantal bekenden mag geloven.
Op zich is er wel goed afstand te houden als het niet te druk is binnen. En ze willen toch eventueel spreiden over meerdere dagen en mensen per post laten stemmen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.
Hoe ga je dat stemmen veilig doen?
Er zitten ook mensen die jou je stembiljet geven en die controle houden hè.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Gewoon online.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die verkiezingen wel een dingetje hoor. Als die variant rond maart hier overal verspreid zal zijn.
Ik hoop dat er genoeg party-tenten staan voor de rijen buiten in de regen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Op zich is er wel goed afstand te houden als het niet te druk is binnen. En ze willen toch eventueel spreiden over meerdere dagen en mensen per post laten stemmen?
Als ik kijk waar ik heb gestemd toen ik in Nederland woonde was toch wel 2 keer een bejaardentehuis en waar ik nu woon een soort hippe bedrijfskantoortuin. Volgens mij wordt er vaak gestemd in een bejaardentehuis/instelling voor gehandicapten etc. Dat zou nu wel eens problematisch kunnen worden...
Het plan is er al om de verkiezingen over drie dagen te houden, dan kom je er qua afstand houden etc. wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja de verkiezingen uitstellen vind ik niet kunnen... gewoon aanpassen en zo veilig mogelijk maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zitten ook mensen die jou je stembiljet geven en die controle houden hè.
En daarna moeten ze stemmen geteld worden door mensen.
Ik vind het goed om het over meerdere dagen uit te smeren. Zodat het niet druk wordt. En stemmen per post gaat ook voor 70plus gebeuren.
en vandaag in de 8000 besmettingen, we kwamen van de 6000 af, kerstmis piek incoming.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan met ik wordt aan komen zetten.
Ja. Ollengren heeft daar vorig jaar een rapport over laten opstellen. Welke wijzigingen er moeten komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:30 schreef popje het volgende:
[..]
Ja de verkiezingen uitstellen vind ik niet kunnen... gewoon aanpassen en zo veilig mogelijk maken.
As we speak, hoorde ik op de radio een spotje voor het werven van meer stembureau bemanners, vanwege meer locaties vanwege Corona!
Een kleine groep heeft nog maar 1 schot gehad he en niemand de 2 shots.., en gezien het verloop is de route van besmetting tot dood gemiddeld 3 weken dacht ik...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:32 schreef asco het volgende:
[..]
Zijn er ook cijfers van aantal doden die al wél gevaccineerd waren?
Eens. Is ook echt wel wat voor te bedenken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Mij lijkt het beter om het met een of twee maanden uit te stellen en dan het buiten te organiseren. Dan verklein je de kans toch wel gigantisch op besmettingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:30 schreef popje het volgende:
[..]
Ja de verkiezingen uitstellen vind ik niet kunnen... gewoon aanpassen en zo veilig mogelijk maken.
As we speak, hoorde ik op de radio een spotje voor het werven van meer stembureau bemanners, vanwege meer locaties vanwege Corona!
Lijkt mij ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:39 schreef Faraday01 het volgende:
In November zijn er een aantal herindelingsverkiezingen geweest en die zijn met maatregelen gewoon doorgegaan. Daar zijn ook een aantal proeven gedaan en zijn aanpassingen aan de stemlokalen getest. Behalve als het compleet uit de hand loopt komende maand, is het uitstellen van de verkiezen niet aan de orde.
Dan lijkt me de kans vrij groot dat ze wel uitgesteld gaan worden, vanaf half februari wordt het effect van de Engelse strain pas goed merkbaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:39 schreef Faraday01 het volgende:
In November zijn er een aantal herindelingsverkiezingen geweest en die zijn met maatregelen gewoon doorgegaan. Daar zijn ook een aantal proeven gedaan en zijn aanpassingen aan de stemlokalen getest. Behalve als het compleet uit de hand loopt komende maand, is het uitstellen van de verkiezen niet aan de orde.
Dat denk ik niet. De stemlokalen zo worden ingericht dat je overal anderhalve meter afstand kunt houden. De stembureauleden zitten achter spatschermen en alles wordt zeer regelmatig schoongemaakt. Zelfs de stempotloden worden na elk gebruik gedesinfecteerd. De kans dat je in een stemlokaal corona op loopt is veel kleiner dan in bijvoorbeeld een supermarkt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan lijkt me de kans vrij groot dat ze wel uitgesteld gaan worden, vanaf half februari wordt het effect van de Engelse strain pas goed merkbaar.
Het lijkt me niet dat je koste wat het kost die verkiezingen door moet drukken op dat moment. Mocht het hier ook zo uit de klauwen lopen als in GB.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan lijkt me de kans vrij groot dat ze wel uitgesteld gaan worden, vanaf half februari wordt het effect van de Engelse strain pas goed merkbaar.
Maar je wilt gewoon zo veel mogelijk congregatie van mensen voorkomen, je wilt niet honderden mensen in hetzelfde hokje hebben over de hele dag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. De stemlokalen zo worden ingericht dat je overal anderhalve meter afstand kunt houden. De stembureauleden zitten achter spatschermen en alles wordt zeer regelmatig schoongemaakt. Zelfs de stempotloden worden na elk gebruik gedesinfecteerd. De kans dat je in een stemlokaal corona op loopt is veel kleiner dan in bijvoorbeeld een supermarkt.
Alleen 70plus toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:46 schreef Faraday01 het volgende:
En niet te vergeten, kwetsbare groepen mogen straks per post stemmen
Maar niemand kan garanderen dat het zes weken later wel veilig genoeg is. Gaan ze daar weer hele routekaarten voor ontwikkelen; bepalen wanneer we wél mogen stemmen. Nee, ze kunnen het best veilig organiseren. Juist in deze tijd is het belangrijk dat het volk weer een keer mag kiezen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat je koste wat het kost die verkiezingen door moet drukken op dat moment. Mocht het hier ook zo uit de klauwen lopen als in GB.
Zeker als het een 6 weken later wel veilig kan.
Je brengt toch mensenmassa's op de been.
Eens maar dat is wel moeilijk, zeker als de drager zich ook niet aan de quarantaine hield maar die persoon zou ook opgenomen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoeveel zin heeft dat nu?
https://www.nu.nl/coronavirus/6100908/zuid-afrikaanse-coronavariant-voor-het-eerst-vastgesteld-in-nederland.html
De besmetting is gister vastgesteld op een monster wat op 22 december afgenomen is. Dus er zit een lag van een paar weken tussen afname en analyse van besmette monsters. En dat met 500 monsters per week die ze doen, maar waarvan ze aangeven dat er capaciteit is om dat uit te breiden.
Er wordt nu een bron en contactonderzoek opgestart. Over achter het net vissen gesproken.
Ik zou graag willen dat meer groepen per post mogen stemmen dan alleen 70plus. Alle andere kwetsbare groepen dus ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
klopt en daarnaast blijft de mogelijkheid bestaan iemand te machtigen.
Ik wacht die Engelse strain wel af. Mss valt het mee.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar niemand kan garanderen dat het zes weken later wel veilig genoeg is. Gaan ze daar weer hele routekaarten voor ontwikkelen; bepalen wanneer we wél mogen stemmen. Nee, ze kunnen het best veilig organiseren. Juist in deze tijd is het belangrijk dat het volk weer een keer mag kiezen.
Ik weet ook niet precies waarom daar voor gekozen is. Misschien heeft het iets te maken met de kieswet of is het compromis tussen de politieke partijen?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou graag willen dat meer groepen per post mogen stemmen dan alleen 70plus. Alle andere kwetsbare groepen dus ook.
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze deden al BCO natuurlijk, maar ze doen nu een uitgebreider BCO. Iedere GGD-positieve test resulteert in een BCO volgens mij.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoeveel zin heeft dat nu?
https://www.nu.nl/coronavirus/6100908/zuid-afrikaanse-coronavariant-voor-het-eerst-vastgesteld-in-nederland.html
Er wordt nu een bron en contactonderzoek opgestart.
Hoe stem je dan als je bv besmet bent?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:00 schreef Faraday01 het volgende:
en een linkje met alle maatregelen voor de verkiezingen
https://www.kiesraad.nl/v(...)kamerverkiezing-2021
Zou heel mooi zijn maar de vraag is wanneer dat bereikt wordt. Als dat pas in de zomer is...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:18 schreef onlogisch het volgende:
Een miljoen per week?
Op dezelfde manier als normaal als je ziek bent op verkiezingsdag? Via een volmacht.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoe stem je dan als je bv besmet bent?
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.
Hmm. Niet ideaal, maar de beste middenweg denk ik idd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als normaal als je ziek bent op verkiezingsdag? Via een volmacht.
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voor je immuun bent. Volgens mij ook weer 3 weken. Je bent niet direct op dag 1 na de (tweede) vaccinatie veilig natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Een kleine groep heeft nog maar 1 schot gehad he en niemand de 2 shots.., en gezien het verloop is de route van besmetting tot dood gemiddeld 3 weken dacht ik...
Zeker niet ideaal, maar ten opzichte van het uitstellen van de verkiezingen wel beter. En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hmm. Niet ideaal, maar de beste middenweg denk ik idd.
Ik dacht een week ongeveer.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voor je immuun bent. Volgens mij ook weer 3 weken. Je bent niet direct op dag 1 na de (tweede) vaccinatie veilig natuurlijk.
Dat zou ik zelf in elk geval wel prettig vinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.
Waarom zetten ze het er dan bij? Of gaan ze er nu nog een keer achteraan bij dat specifieke geval?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze deden al BCO natuurlijk, maar ze doen nu een uitgebreider BCO. Iedere GGD-positieve test resulteert in een BCO volgens mij.
Klopt ongeveer 2-3 weken was het volgens mij (bij Pfizer, Moderna en Oxford), voordat de "bescherming" überhaupt actief werd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voor je immuun bent. Volgens mij ook weer 3 weken. Je bent niet direct op dag 1 na de (tweede) vaccinatie veilig natuurlijk.
Hopelijk drijf je er gewoon doorheen. Beterschap voor iedereen in huize Sinatra.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat BCO valt nog wel mee/tegen. Mijn oma was positief; niemand gebeld. Mijn pa is uit voorzorg gegaan. Ook positief; niemand gebeld. Ik ben uit voorzorg gegaan; ook positief en nog niks gehoord.
Overigens allemaal zonder klachten.
Nah, hoe meer het virus vrijelijk om zich heen kan verspreiden des te meer mutaties krijg je. En daar zijn er altijd wel een paar bij die die bijzonder vruchtbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef Zwansen het volgende:
Waarom ineens al die aandacht voor die varianten? Nu weer die Zuid-Afrikaanse. We weten dat de vaccins er waarschijnlijk een goed effect op hebben en de besmettelijkheid is ook enigszins vergelijkbaar.
Weten we nu meer van het virus en de varianten dan een half jaar geleden of was het nieuws er toen ook wel, maar minder aandacht?
Dankje. Ook vrouw en kind hebben (nog) niks!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk drijf je er gewoon doorheen. Beterschap voor iedereen in huize Sinatra.
Beterschap, hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen in je omgeving!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat BCO valt nog wel mee/tegen. Mijn oma was positief; niemand gebeld. Mijn pa is uit voorzorg gegaan. Ook positief; niemand gebeld. Ik ben uit voorzorg gegaan; ook positief en nog niks gehoord.
Thanks! Tot nu toe niks aan het handje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Beterschap, hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen in je omgeving!
Van iets terug, per regio, dus dat geeft ook niet een goed beeld hoe het totaal is. In Engeland houden ze ook het geschatte aantal besmettingen per dag bij, wat veel hoger is dan de vastgestelde besmettingen, maar die kan ik nu niet terugvinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.
Wat huilt men nu weer? Zijn het vandaag fascisten of bejaardenmoordenaars?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:15 schreef Scrummie het volgende:
"OMT-leden" trending op Twitter.
Het is wel raak de laatste dagen qua kritiek op OMT/Hugo/kabinet.
Hopelijk blijft het zo, sterkte. BCO was hier ook compleet niet uitgevoerd trouwens; we hebben het zelf maar in kaart gebracht...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als je naar data uit Denemarken kijkt, dan neemt de mutatie relatief gezien ook snel toe (al is het nog een klein percentage). Al stijgen de totale besmettingscijfers daar niet.
Beweer maar eens dat het niet waar is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.htmlquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat huilt men nu weer? Zijn het vandaag fascisten of bejaardenmoordenaars?
Oh, die rel 🙄quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:30 schreef jcdragon het volgende:
[..]
1 op de 30? Die nu corona heeft neem ik aan, en niet gehad. Aangezien hier in NL al 1 op de 8 corona heeft gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heftig toch wel wat er in Engeland gebeurd. Ziekenhuizen rondom Londen zouden over 2 dagen vol zitten zegt men.
1 op de 30 mensen heeft nu corona of heeft het gehad in Londen. Vraag me af of er niet binnenkort al een natuurlijk limiet wordt geraakt. Het virus kan niet exponentieel blijven doorgroeien. Op een gegeven moment is de populatie 'op'. Maar ver voordat dat gebeurd zit het virus natuurlijk al tegen een limiet aan omdat een deel waarschijnlijk niet in aanraking komt met de rest van de populatie en een deel al immuun is.
Opzich lijkt mij BCO ook niet zo relevant als je gewoon weet met wie je in contact bent geweest en niet de UK of ZA variant hebt. Als blijkt dat ik met iemand in contact ben geweest met corona kunnen ze mij ook wel gewoon appen ipv de ggd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het zo, sterkte. BCO was hier ook compleet niet uitgevoerd trouwens; we hebben het zelf maar in kaart gebracht...
https://nos.nl/liveblog/2(...)nt-in-nederland.htmlquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:36 schreef galantis het volgende:
[..]
1 op de 30? Die nu corona heeft neem ik aan, en niet gehad. Aangezien hier in NL al 1 op de 8 corona heeft gehad.
quote:Volgens Khan is 1 op de 30 mensen in Londen besmet met het virus, in in sommige delen zelfs 1 op de 20.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |