Vaccinatiebereidheid hoog houdenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word toch ook wel moe van de NOS hoor. Waarom framen ze alles toch negatief?
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Minder dan gisteren. Minder op kliniek. Minder op IC.
Jankers.
Maar niet iedereen hoeft gevaccineerd te worden (jongeren onder de 18 nog niet dacht ik).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
ja als het op stoom is en er voldoende vaccin is. Dus doe er maar een maand of 2 bij.
Ja, eens dit keer. Gister was het nog 'forse stijging aantal besmettingen'. Nu had gekund 'RIVM meldt daling aantal besmettingen, nog wel meer dan gemiddeld' oid.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word toch ook wel moe van de NOS hoor. Waarom framen ze alles toch negatief?
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Minder dan gisteren. Minder op kliniek. Minder op IC.
Jankers.
Worden kinderen van 0 tot 17 ook allemaal gevaccineerd?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
klinkt logisch, er moeten er waarschijnlijk 2 pp worden gezet. Dat is 30-34 weken, en dan zit je in september
Nee zoals vanmorgen al gepost hier door mij was dat geen inhaalslag.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vught en Oisterwijk verdwenen uit de top, dat was dus wel degelijk een inhaalslag
Voor het prikken de kerk inquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef popje het volgende:
Hardenberg 75... zijn de reli rockers daar nog steeds ervan overtuigd dat God hen komt redden?
Voorlopig niet, de grens ligt bij 18 jaar (al was er volgens mij discussie om die grens op 16 jaar te zetten).quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Worden kinderen van 0 tot 17 ook allemaal gevaccineerd?
Even zien, dat komt vast door mijn nieuwe scriptjequote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef popje het volgende:
Ze konden er toch 12 per uur prikken per medewerker? Prikken er dan nu 2 medewerkers? Het is dat ze in de ziekenhuizen prikken, anders stonden we net als Belgie aan het einde van week 1 op nog geen 500...
192 Amsterdam
191 Rotterdam
133 's-Gravenhage
122 Almere
117 Tilburg
110 Eindhoven
110 Amsterdam
En waarom staat Amsterdam er 2x in?
Pletdecurve.nl was vanmorgen nog steeds niet bij. En nu dood.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Vught en Oisterwijk verdwenen uit de top, dat was dus wel degelijk een inhaalslag
Ik zal 'm zo wat uitgebreider lezen. In grote lijnen klopt het denk ik wel, maar het is goed om er een paar punten uit te halen:quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.html
Deze al voorbijgekomen hier?
Ik moet het nog helemaal lezen, heb het alleen nog even snel gescand.
Dus dan zijn we sneller klaar dan week 34. Want met een miljoen per week en iedereen 2x vaccineren, heb je een grote groep van zo'n 8 miljoen? die tussen de 0-17 zijn die (vooralsnog?) niet gevaccineerd wordenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Voorlopig niet, de grens ligt bij 18 jaar (al was er volgens mij discussie om die grens op 16 jaar te zetten).
Vanaf vandaag vertekenen de dagelijkse meldingen ook nog weer extra, doordat er vorige week rond dit weekend nog sprake was van Oud&Nieuw, met beïnvloeding van het aantal testen, en nu niet meer. Dat schopt 7-daagse gemiddeldes in de war.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, eens dit keer. Gister was het nog 'forse stijging aantal besmettingen'. Nu had gekund 'RIVM meldt daling aantal besmettingen, nog wel meer dan gemiddeld' oid.
Dit artikel is toch niet al te positief voor het OMT. Zorgelijk dat het niet houden van afstand, in elk geval in eerste instantie, gebaseerd lijkt op de dikke duim van Van Dissel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:15 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.html
Deze al voorbijgekomen hier?
Ik moet het nog helemaal lezen, heb het alleen nog even snel gescand.
Ook lijkt het OMT te veel op de stoel van de politiek te gaan zitten:quote:Waarom doet Nederland het anders en wordt de anderhalve meter losgelaten? Als RIVM-directeur Jaap van Dissel op 25 juni aanschuift in de Tweede Kamer, zegt hij: "Dat komt omdat we tegelijkertijd in de medische literatuur stukken zien langskomen - en bepaald niet in de minste bladen - over de schadelijke werking die het voortzetten van al dit soort maatregelen in deze groep zou hebben, zowel wat betreft onderwijs als ook sociale interactie."
Wat Van Dissel bedoelt, is onduidelijk. Als Nieuwsuur om onderbouwing vraagt, stuurt het RIVM een studie van Oxford University die vier maanden ná de uitleg van Van Dissel is gepubliceerd. De studie gaat bovendien niet over middelbare scholen, maar over basisscholen die volledig gesloten waren tijdens de lockdown. De studie concludeert dat leerlingen daardoor leerachterstanden oplopen, maar gaat niet over onderwijs op anderhalve meter afstand.
Geen studie
We vragen het RIVM of er studies zijn waaruit blijkt dat onderwijs op anderhalve meter nadelig zou zijn voor leerlingen. Daarop laat het RIVM weten: "Er is geen studie waaruit blijkt dat het nadelig zou zijn als leerlingen anderhalve meter afstand van elkaar moeten houden."
Als we het RIVM opnieuw vragen waarop het advies is gebaseerd, zegt het instituut: "Het advies ten aanzien van het loslaten van de anderhalve meter op middelbare scholen is gebaseerd op heel veel studies waaruit blijkt dat kinderen minder vaak besmet worden en minder vaak een index-patiënt (de eerste patiënt, red) zijn."
quote:OMT-lid Illy stelde in augustus nog voor om tóch een afstandsmaatregel in te voeren voor het voortgezet onderwijs. "Er werd gezegd: op zich verdedigbaar en we kunnen erover nadenken, maar het is lastig om daar draagvlak voor te krijgen. Anderen in de maatschappij, zoals de horeca, kunnen dan zeggen: dan willen wij dat ook. Daar had ik begrip voor. Het enige is dat we daarmee wel hebben volgehouden dat kinderen geen enkele afstand hebben aangehouden."
Ontwikkelaar is er mee bezig.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Pletdecurve.nl was vanmorgen nog steeds niet bij. En nu dood.
Maar dan zou je ze vandaag toch ook hoog verwachten ipv zo'n bizarre piek? Of begrijp ik het dan niet....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee zoals vanmorgen al gepost hier door mij was dat geen inhaalslag.
"Tot 7 januari 2021 is voor de open Covid-19 data gebruik gemaakt van de oude gemeente indeling. Vanaf 7 januari 2021 is de volledige dataset samengesteld volgens de nieuwe gemeente indeling: records uit de periode voordat de gemeente indeling werd gewijzigd (2020) zijn dan ingedeeld volgens de nieuwe indeling van 2021. De cijfers zijn hierdoor over de hele periode met elkaar te vergelijken"
Dit verklaart hoe het kan dat er voor de gemeenten Oisterwijk, Tilburg, Vught en Boxtel ineens redelijk wat meldingen bij zijn gekomen.
Als we een vaccinatiegraad halen van 80%, dan moeten er dus ongeveer 11 miljoen mensen gevaccineerd worden. En de meeste vaccinaties hebben wel 2 spuiten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dus dan zijn we sneller klaar dan week 34. Want met een miljoen per week en iedereen 2x vaccineren, heb je een grote groep van zo'n 8 miljoen? die tussen de 0-17 zijn die (vooralsnog?) niet gevaccineerd worden
Muah, dit soort verregaande conclusies aan de hand van een zinnetje van een OMT-lid zou ik niet willen trekken.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 15:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dit artikel is toch niet al te positief voor het OMT. Zorgelijk dat het niet houden van afstand, in elk geval in eerste instantie, gebaseerd lijkt op de dikke duim van Van Dissel.
[..]
Ook lijkt het OMT te veel op de stoel van de politiek te gaan zitten:
[..]
quote:Als er leerlingen en leerkrachten besmet zijn met het coronavirus, is die maar in 1 op de 5 gevallen opgelopen op school. Dat blijkt uit een onderzoek van gezondheidsinstituut Sciensano, in samenwerking met onder meer het CLB en PSE/PMS. “Deze gegevens bevestigen opnieuw dat scholen geen voorlopers of aanjagers van de epidemie zijn, maar eerder nakomers”, aldus viroloog Steven Van Gucht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |