Gelukkig verdedigde Rutte afgelopen dinsdag het demonstratierecht in de kamer n.a.v. vragen van mevrouw Sazias die ook vond dat de democratie even wat minder belangrijk was. Lijkt mij sterk dat ze dit gaan doen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de democratie opschorten is echt proportioneel en ook totaal geen koren op de molen van de wappies...
Hmz...quote:
Ik verwacht eerder dat veel mensen zich zonder klachten hebben laten testen in december om zo met een geruster gevoel samen te komen met familie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Valt me wel op dat het aantal testen vanaf 1 januari toch wel drastisch gezakt is dan in de periode voor Kerst. Toen hadden we nog dagelijks 70-80.000 testen, nu vanaf 1 januari:
1-1 33.000
2-1 47.000
3-1 39.000
4-1 54.000
5-1 55.000
Zou hier een risico in schuilen dat juist veel mensen zich voor de feestdagen hebben laten testen en nu minder snel een (her)test zullen overwegen bij mogelijke klachten (want was toch negatief voor de feestdagen)?
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Beter gewoon zo snel mogelijk stemmen nu de VVD nog kneiterhoog staat in de peilingen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
Maar ze hebben zo'n fantastische oplossing voor het hele probleem. De R moet gewoon naar 0,6 en dan ben je er al.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef Drekkoning het volgende:
Laten we ophouden met dat hele redteam een platform te geven.
Het ligt er zo dik bovenop dat ze gewoon steeds extreme standpunten innemen waarvan ze weten dat het ophef veroorzaakt, zodat ze weer even hun 15 minutes kunnen krijgen.
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
Het ergste vind ik uit dat stukje dat ze stellen dat de lockdown pas opgeheven kan worden als de besmettingen onder de 1000 zitten. Wie zijn zij om dat te bepalen/te vertellen? Het uitstellen van de verkiezingen is verder op zich gewoon prima met een paar maanden. Zodra we een iets hogere vaccinatiegraad hebben lijkt het mij beter.
Maar ze adviseren wel onofficieel het kabinet toch?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.
Net als jij een mening mag hebben.
Staat gewoon op RIVM.nl ...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:59 schreef Zwolsboy het volgende:
Hoeveel mensen zijn er overleden aan Covid 19 aflopende 2 maanden onder de 70 jaar ?
Deze cijvers zijn lastig te vinden.
Slagter is gewoon een college-dropout. Als ik Rutte was zou ik hem lekker buiten laten spelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Maar ze adviseren wel onofficieel het kabinet toch?
Ik zal de lassers vast bellen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar ze hebben zo'n fantastische oplossing voor het hele probleem. De R moet gewoon naar 0,6 en dan ben je er al.
Nee, daar werd voor bedankt. Klaagden ze nog uitgebreid over.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is toch maar gewoon een groepje met een mening? Geen officiële instantie ofzo.
Net als jij een mening mag hebben.
Toch zuur dat we dan in een Lockdown zitten met elkaar.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:56 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat er een kleine groep is, misschien zo'n 2% die zich om wat voor reden dan ook niet aan de maatregelen (kunnen) houden.
Een deel van hen zal besmet raken en zien we dagelijks in de lijst.
Lockdown of niet, nog strenger of niet, het zal niet uitmaken. Het is wachten tot hun sociale kringen uitgeput raken danwel blijven we hangen rond de 5000 PD.
Ja, en Willem Engel ookquote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Doen wij hier ook.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja maar zij janken constant in de media en als de regering en het OMT niet doet wat zij willen beginnen ze nog harder te krijsen.
Oh?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ze zijn twee of drie keer uitgenodigd door de linkse partijen om in de kamer over specifieke onderwerpen te praten.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:02 schreef HPoi het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |