Zeker niet ideaal, maar ten opzichte van het uitstellen van de verkiezingen wel beter. En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hmm. Niet ideaal, maar de beste middenweg denk ik idd.
Ik dacht een week ongeveer.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voor je immuun bent. Volgens mij ook weer 3 weken. Je bent niet direct op dag 1 na de (tweede) vaccinatie veilig natuurlijk.
Dat zou ik zelf in elk geval wel prettig vinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.
Waarom zetten ze het er dan bij? Of gaan ze er nu nog een keer achteraan bij dat specifieke geval?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze deden al BCO natuurlijk, maar ze doen nu een uitgebreider BCO. Iedere GGD-positieve test resulteert in een BCO volgens mij.
Klopt ongeveer 2-3 weken was het volgens mij (bij Pfizer, Moderna en Oxford), voordat de "bescherming" überhaupt actief werd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af hoe lang het duurt voor je immuun bent. Volgens mij ook weer 3 weken. Je bent niet direct op dag 1 na de (tweede) vaccinatie veilig natuurlijk.
Hopelijk drijf je er gewoon doorheen. Beterschap voor iedereen in huize Sinatra.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat BCO valt nog wel mee/tegen. Mijn oma was positief; niemand gebeld. Mijn pa is uit voorzorg gegaan. Ook positief; niemand gebeld. Ik ben uit voorzorg gegaan; ook positief en nog niks gehoord.
Overigens allemaal zonder klachten.
Nah, hoe meer het virus vrijelijk om zich heen kan verspreiden des te meer mutaties krijg je. En daar zijn er altijd wel een paar bij die die bijzonder vruchtbaar zijn.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef Zwansen het volgende:
Waarom ineens al die aandacht voor die varianten? Nu weer die Zuid-Afrikaanse. We weten dat de vaccins er waarschijnlijk een goed effect op hebben en de besmettelijkheid is ook enigszins vergelijkbaar.
Weten we nu meer van het virus en de varianten dan een half jaar geleden of was het nieuws er toen ook wel, maar minder aandacht?
Dankje. Ook vrouw en kind hebben (nog) niks!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk drijf je er gewoon doorheen. Beterschap voor iedereen in huize Sinatra.
Beterschap, hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen in je omgeving!quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Dat BCO valt nog wel mee/tegen. Mijn oma was positief; niemand gebeld. Mijn pa is uit voorzorg gegaan. Ook positief; niemand gebeld. Ik ben uit voorzorg gegaan; ook positief en nog niks gehoord.
Thanks! Tot nu toe niks aan het handje.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Beterschap, hopelijk valt het allemaal mee voor iedereen in je omgeving!
Van iets terug, per regio, dus dat geeft ook niet een goed beeld hoe het totaal is. In Engeland houden ze ook het geschatte aantal besmettingen per dag bij, wat veel hoger is dan de vastgestelde besmettingen, maar die kan ik nu niet terugvinden.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb niet zo'n goed zicht op de verhouding nieuwe-strain/oude-strains momenteel in het VK. Het echt explosieve lijkt ook wel weer wat verdwenen uit de dagelijkse gevallen eigenlijk. R van 1,1, zoiets? Dat is met de huidige prevalentie van het virus, aangenomen dat het virus hier dezelfde verspreidingssnelheid heeft als in Engeland, voor de komende weken nog wel te overzien. En wellicht dat er dan ook wat meer bekend is over wáár die extra besmettingen zich bevinden - als jongeren bijvoorbeeld extra besmettelijk zijn, kun je daar gerichter beleid op voeren, waardoor je ook de Engelse variant toch onder controle kan houden.
Wat huilt men nu weer? Zijn het vandaag fascisten of bejaardenmoordenaars?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:15 schreef Scrummie het volgende:
"OMT-leden" trending op Twitter.
Het is wel raak de laatste dagen qua kritiek op OMT/Hugo/kabinet.
Hopelijk blijft het zo, sterkte. BCO was hier ook compleet niet uitgevoerd trouwens; we hebben het zelf maar in kaart gebracht...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:10 schreef F.Sinatra het volgende:
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:06 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Als je naar data uit Denemarken kijkt, dan neemt de mutatie relatief gezien ook snel toe (al is het nog een klein percentage). Al stijgen de totale besmettingscijfers daar niet.
Beweer maar eens dat het niet waar is.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.htmlquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:24 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat huilt men nu weer? Zijn het vandaag fascisten of bejaardenmoordenaars?
Oh, die rel 🙄quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:30 schreef jcdragon het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-omt-leden-nu.html
1 op de 30? Die nu corona heeft neem ik aan, en niet gehad. Aangezien hier in NL al 1 op de 8 corona heeft gehad.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heftig toch wel wat er in Engeland gebeurd. Ziekenhuizen rondom Londen zouden over 2 dagen vol zitten zegt men.
1 op de 30 mensen heeft nu corona of heeft het gehad in Londen. Vraag me af of er niet binnenkort al een natuurlijk limiet wordt geraakt. Het virus kan niet exponentieel blijven doorgroeien. Op een gegeven moment is de populatie 'op'. Maar ver voordat dat gebeurd zit het virus natuurlijk al tegen een limiet aan omdat een deel waarschijnlijk niet in aanraking komt met de rest van de populatie en een deel al immuun is.
Opzich lijkt mij BCO ook niet zo relevant als je gewoon weet met wie je in contact bent geweest en niet de UK of ZA variant hebt. Als blijkt dat ik met iemand in contact ben geweest met corona kunnen ze mij ook wel gewoon appen ipv de ggd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het zo, sterkte. BCO was hier ook compleet niet uitgevoerd trouwens; we hebben het zelf maar in kaart gebracht...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |