SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...quote:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Je zou bijna gaan denken dat het niemand iets boeit dat de ziekenhuizen vol liggen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
Jongeren gaan nog steeds chillen en mensen werken nog steeds op locatie.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo te lezen willen zij eigenlijk gewoon een avondklok...
Langere lockdown dreigt: ‘Veel seinen op rood’
https://www.ad.nl/politie(...)en-op-rood~a519e394/
quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:35 schreef asco het volgende:
Overheid staat zo langzamerhand zo goed als schaakmat.
Het is kiezen tussen volle ziekenhuizen en vele doden of de economie onherstelbaar beschadigen.
Wat ze nu doen is in feite tijdrekkend naar het schaakbord kijken en nadenken hoe op te geven.
Komt een heel vervelende tijd aan en een nieuw spelletje staat voorlopig nog lang niet op het programma.
Succes allen.
Goede sneltesten die met de miljoenen worden verdeeld zou de Houdini-act kunnen zijn.
Het gaat ook niet om de volksgezondheid, maar de VVD is bang de deksel op de neus te krijgen. Die willen natuurlijk wel de grootste blijven. En laat je die kans nou ontzettend verkleinen als je al maanden zegt dat mensen nog even vol moeten houden. Veel mensen zijn lamgeslagen door de maanden durende beperkingen. Hopelijk krijgen die huichelaars dus ook niet zo veel stemmen. Ondernemers en jongeren die nog op die lui stemmen zijn helemaal niet meer serieus te nemen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:23 schreef galantis het volgende:
[..]
'Vanwege corona' wordt me net even wat te pas en te onpas gebruikt. Dat er überhaupt stemmen opgaan om verkiezingen uit te stellen vind ik al van de zotte. Half NL verzamelt zich dagelijks in groten getale in supermarkten of anderszins. En dan gaan stembureaus, waar er talloze van zijn en je hoogstens een paar minuten doorbrengt, opeens te gevaarlijk zijn?
Dat is, helaas, voor velen pas een wake up call. Als er een naaste, of zijzelf, in het ziekenhuis belandt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:46 schreef quirina het volgende:
Het gaat pas boeien als er iemand uit je eigen kring op de IC terecht komt.
Ook geen Chinees gegeten vorig jaar hoop ik?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Ja, dat zit er niet in. Briefstemmen wordt beperkt tot 70+-ers. Organisatorisch is het niet te doen om dat uit te breiden, de termijnen voor het drukken en verzenden van de stembiljetten en stempassen zijn nu al heel krap, nu er naast de gewone stembiljetten ook miljoenen briefstembiljetten bij komen. Verwachting is dat de laatste briefstembiljetten op 11 maart bezorgd worden bij de kiezers.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En wellicht dat er toch nog een optie zit in het verruimen van de mogelijkheid tot een briefstem. Ook voor mensen die niet ziek zijn en ook geen 70+, maar toch liever niet naar het stemlokaal komen.
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat helpt geen fuck. Visites gaan nog steeds hard door dan. Wel op tijd naar huis.
Jongeren gaan nog steeds chillen en mensen werken nog steeds op locatie.
quote:The most effective NPIs include curfews, lockdowns and closing and restricting places where people gather in smaller or large numbers for an extended period of time. (...) Individual movement restrictions (including curfew, the prohibition of gatherings and movements for non-essential activities or measures segmenting the population) were also amongst the top-ranked measures.
Ik zometeen. Een glas cola. Zit ook prik inquote:
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat een curfew in de lijst staat van meest effectieve maatregelen.
https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikkenquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:53 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Lekker hoor! Zou gelijk de kroeg in duiken met je mede-gevaccineerden
Het impliceert ook dat het misloopt bij een R= 0.9 en 0.8. Dat maatregelen die nu voor een vrij snelle daling zorgen, uiteindelijk zullen resulteren in exponentiële groei. Denk je dat iedereen dat weet? De meeste politici zullen net willen versoepelen bij zo'n verloop.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:26 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor oplossing van die Ding? Doe de R naar 0,7 dan gaat het goed. Schiet de bal in het doel, en win wedstrijden. Beantwoordt alle vragen goed en slaag voor het examen.
En het lijkt me niet meer dan terecht dat je je eigen bevolking niet opsluit.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het valt en staat natuurlijk met de handhaving. En de pakkans.
En de hoogte van de boete zal ook meespelen.
Voor 95 euro én een lage pakkans zullen veel mensen de gok nemen.
Advocaatje met slagroomquote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Even wat jonge jenevers met opa wegtikken
Levert wel veel leuke car chases op.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heeft Dick ook een prik gehad?quote:
Dit was in november, toen die hele mutatie nog niet meespeelde. De context was een compleet terrein vol met mensen uit de groep waar ze zo zwaar op zouden inzetten qua veiligheid en vaccinaties.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Opzich lijkt mij BCO ook niet zo relevant als je gewoon weet met wie je in contact bent geweest en niet de UK of ZA variant hebt. Als blijkt dat ik met iemand in contact ben geweest met corona kunnen ze mij ook wel gewoon appen ipv de ggd.
Ik heb vandaag Engelse drop op....damn helemaal niet aan gedacht....quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:48 schreef Momo het volgende:
Ik maak me wel een beetje zorgen om de Britse variant in mijn eigen omgeving, ik zit hier vlak bij de British School en in een flats waar ik hier woon wonen ook veel expat Britten (mede als gevolg van de Brexit).
Je bedoelt net als het mondkapje dat 95% nu braafjes draagt? Wij zijn een extreeem regeltjesgeil land.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 18:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |