abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197296214
Gaan we eigenlijk door vaccineren in het weekend?
pi_197296267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:57 schreef Discombobulate het volgende:
Iedere docent zal je vertellen dat 1,5-meter tussen scholieren volslagen onhaalbaar is. Vriendin van me is docente. In het begin probeerden ze het wel, maar na verloop van tijd gaven ze op. Is 100% onhaalbaar. Slaat nergens op.

Ja, je kan makkelijk lullen als OMT lid natuurlijk. Als iedereen twee weken thuis zou blijven zouden we ook van het virus af zijn,
Volle, complete klassen én 1,5m gaat inderdaad never nooit lukken. Maar waar ik, en met mij vele anderen, al een tijdje voor pleit is voor the time being een vorm van hybride onderwijs in te voeren. Waar ik mij al bijna een half jaar aan stoor is dat zwart wit denken, school open of dicht. Nooit kijken naar het grijze gebied. Daar liggen ook kansen.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:08:00 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197296361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:04 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Volle, complete klassen én 1,5m gaat inderdaad never nooit lukken. Maar waar ik, en met mij vele anderen, al een tijdje voor pleit is voor the time being een vorm van hybride onderwijs in te voeren. Waar ik mij al bijna een half jaar aan stoor is dat zwart wit denken, school open of dicht. Nooit kijken naar het grijze gebied. Daar liggen ook kansen.
Ook met de helft van het aantal leerlingen in je school is anderhalve meter afstand houden geen realistische optie. Dat was het in juni al niet, en nu de afstandsregels voor jongeren al een half jaar zijn afgeschaft krijg je dat ook echt niet meer terug. Los van de wenselijkheid en alle nare effecten en de gevolgen voor het onderwijs etc. etc. - je kunt op je hoofd gaan staan, maar het gaat gewoon niet gebeuren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:08:10 #129
5428 crew  miss_sly
pi_197296365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:04 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dat is wat in Nieuwsuur ook werd aangehaald: in Italië, Frankrijk en Duitsland als ik het goed heb, hebben ze wel maatregelen in de scholen en zijn de scholen open.

Het is niet gemakkelijk, maar het kan we. En dat was ook de boodschap van deze mannen: scholen moeten zonder meer open, maar we moeten dat op een verantwoorde manier doen. We moeten af van open of dicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197296451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook met de helft van het aantal leerlingen in je school is anderhalve meter afstand houden geen realistische optie. Dat was het in juni al niet, en nu de afstandsregels voor jongeren al een half jaar zijn afgeschaft krijg je dat ook echt niet meer terug. Los van de wenselijkheid en alle nare effecten en de gevolgen voor het onderwijs etc. etc. - je kunt op je hoofd gaan staan, maar het gaat gewoon niet gebeuren.
Dus dan moeten er nog minder leerlingen komen, bijvoorbeeld 8 per lokaal/klas. Ik heb ook het liefst de scholen open en iedereen "onder mijn vleugels". Maar zoals uit die onderzoeken nu blijkt, dat gaat virus technisch blijkbaar niet. Dan kun je of blijven drammen dat alles open moet, of je gaat onderzoeken hoe de schade voor (vooral kwetsbare) kinderen zo klein mogelijk blijft.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:11:16 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197296461
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is wat in Nieuwsuur ook werd aangehaald: in Italië, Frankrijk en Duitsland als ik het goed heb, hebben ze wel maatregelen in de scholen en zijn de scholen open.

Het is niet gemakkelijk, maar het kan we. En dat was ook de boodschap van deze mannen: scholen moeten zonder meer open, maar we moeten dat op een verantwoorde manier doen. We moeten af van open of dicht.
Ja en je zag beeld dat kinderen in de klas zelf netjes afstand houden (met een draaiende camera op ze gericht), wat denk je dat daarbuiten gebeurt. Het zou de zoveelste schijnmaatregel zijn die onderaan de streep weinig tot niets oplevert.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197296467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

maar dit hadden ze in de zomer toch ook wel kunnen bedenken ????
ik vraag me echt af, wat is er afgelopen zomer gedaan ?
dachten ze echt dat het zou uitdoven ondanks de voorspellingen van de experts ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:12:54 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197296503
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:10 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dus dan moeten er nog minder leerlingen komen, bijvoorbeeld 8 per lokaal/klas. Ik heb ook het liefst de scholen open en iedereen "onder mijn vleugels". Maar zoals uit die onderzoeken nu blijkt, dat gaat virus technisch blijkbaar niet. Dan kun je of blijven drammen dat alles open moet, of je gaat onderzoeken hoe de schade voor (vooral kwetsbare) kinderen zo klein mogelijk blijft.
Het gaat niet om het aantal leerlingen. Of je er 3, 30 of 300 hebt, het natuurlijke gedrag is dat ze bij, op en aan elkaar gaan zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197296569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het gaat niet om het aantal leerlingen. Of je er 3, 30 of 300 hebt, het natuurlijke gedrag is dat ze bij, op en aan elkaar gaan zitten.
Met minder leerlingen kun je op school prima daarin toezicht houden, vooral als je de pauzes gaat splitsen. Of pauzes in het lokaal. Wat ze buiten school doen is een ander verhaal, maar dat is met volwassenen niet anders.
pi_197296603
Waren weinig mensen het met mij eens, maar als kinderen wel ziek worden, ook de ziekte kunnen verspreiden en pas als laatst (of misschien wel niet) gevaccineerd gaan worden. Maar wel gewoon immuun raken na ziekte, maar verder geen echte klachten hebben... Dan kunnen ze beter gewoon gecontroleerd ziek worden en dan is het 'gevaar' daarna ook over.
pi_197296762
4
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Anton91 het volgende:
Waren weinig mensen het met mij eens, maar als kinderen wel ziek worden, ook de ziekte kunnen verspreiden en pas als laatst (of misschien wel niet) gevaccineerd gaan worden. Maar wel gewoon immuun raken na ziekte, maar verder geen echte klachten hebben... Dan kunnen ze beter gewoon gecontroleerd ziek worden en dan is het 'gevaar' daarna ook over.
wat denk je dat er afgelopen maanden gebeurd is :D
pi_197296816
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:21 schreef Predator40 het volgende:
4
[..]

wat denk je dat er afgelopen maanden gebeurd is :D
Dat is ongecontroleerd, omdat ze daardoor ook ouderen mogelijk besmetten.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:24:52 #138
236264 crew  capricia
pi_197296873
twitter

Ontzettend goed nieuws voor de Deense ouderen. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:25:27 #139
5428 crew  miss_sly
pi_197296890
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Anton91 het volgende:
Er werd in Nieuwsuur dan ook gesproken over, jaja, voorrang met vaccineren voor docenten.
pi_197296903
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is ongecontroleerd, omdat ze daardoor ook ouderen mogelijk besmetten.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wat stel je voor? Kinderen met z'n allen op school opsluiten voor een paar weken, lekker elkaar besmetten en als iedereen weer beter is weer vrijlaten?
pi_197296909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er werd in Nieuwsuur dan ook gesproken over, jaja, voorrang met vaccineren voor docenten.
En de ouders dan?
pi_197296923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar wat stel je voor? Kinderen met z'n allen op school voor een paar weken, lekker elkaar besmetten en als iedereen weer beter is weer vrijlaten?
Even een weekje op kamp 8-)

Of die kinderen nou besmet raken laten we zeggen in juni 2020, oktober 2020 of maart 2021. Maakt inprincipe niks uit, maar als ze gewoon gecontroleerd besmet raken is er minder kans dat ze de ouders besmetting (indirect minder slachtoffers).

Vroeg of laat raken ze toch wel besmet.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:26:44 #143
5428 crew  miss_sly
pi_197296930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En de ouders dan?
Tja.
pi_197297032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En de ouders dan?
Als er één leraar ziek is, zitten er 25(+) kinderen thuis. Als er één ouder ziek is, zit er één kind thuis.
pi_197297076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als er één leraar ziek is, zitten er 25(+) kinderen thuis. Als er één ouder ziek is, zit er één kind thuis.
Maar je houd nog steeds mogelijk druk op de zorg door ouders die besmet raken met onderliggend lijden of opa en oma die besmet raken.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:36:51 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197297239
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Hebben ze rap gedaan.
pi_197297264
De scholen gingen dicht omdat ze wilden dat ouders niet meer naar hun werk gingen. Minder reisbewegingen, minder werkgerelateerde besmettingen en zuks..
Maar ja de scholen en kinderopvang zitten toch al halfvol en ouders en werkgevers pushen school en kinderopvang ook om kinderen op te vangen.
Die hele noodopvang slaat nergens op.
Ik denk dat 19 januari alle kinderen wel weer naar school gaan.
pi_197297312
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
ja daar vaccineren ze wel de risicogroepen eerst.....
pi_197297349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

nog even en de kwetsbaren en ouderen komen ergens in september aan de beurt, het beleid in nederland gaat echt nergens meer over en ;ijkt gewoon op paniekvoetbal omdat ze te laat zijn begonnen met dat soort zaken vast te leggen.

oh ja, de gehandicapten verzorgers thuis zijn ze voor het gemak maar ff vergeten ....dat moet nog besproken worden met VWS er is een afspraak ingepland _O-
pi_197297405
Dat hele vaccinatie gebeuren gaat zo in de soep lopen. En ze hebben genoeg tijd gehad hè om uit te zoeken wie het eerst nodig heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')