Dat krijg je ervan als je pas half december begint he en dan nog de feestdagen en een reces tussendoor hebt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:42 schreef quirina het volgende:
Dat hele vaccinatie gebeuren gaat zo in de soep lopen. En ze hebben genoeg tijd gehad hè om uit te zoeken wie het eerst nodig heeft.
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:37 schreef quirina het volgende:
De scholen gingen dicht omdat ze wilden dat ouders niet meer naar hun werk gingen. Minder reisbewegingen, minder werkgerelateerde besmettingen en zuks..
Maar ja de scholen en kinderopvang zitten toch al halfvol en ouders en werkgevers pushen school en kinderopvang ook om kinderen op te vangen.
Die hele noodopvang slaat nergens op.
Ik denk dat 19 januari alle kinderen wel weer naar school gaan.
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nog even en de kwetsbaren en ouderen komen ergens in september aan de beurt, het beleid in nederland gaat echt nergens meer over en ;ijkt gewoon op paniekvoetbal omdat ze te laat zijn begonnen met dat soort zaken vast te leggen.
oh ja, de gehandicapten verzorgers thuis zijn ze voor het gemak maar ff vergeten ....dat moet nog besproken worden met VWS.
gaat niet gebeuren....vooral met de nieuwe varianten in het landquote:
Precies datquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gaat niet gebeuren....vooral met de nieuwe varianten in het land
Dat klopt, maar dat is iets anders dan scholen allemaal weer open op de 19e.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
Het maakt niet uit of de scholen open gaan.
Er komen steeds meer kinderen omdat hun ouders anders niet kunnen werken. Dus dan kan die nieuwe variant corona evengoed rondwaren.
gehandicapten verzorgers thuis ( Wet langdurige zorg, mantelzorgers ) staan nu niet in de vaccinatie strategie, die hebben ze over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als AZ binnenkort goed gekeurd gaat worden is het te hopen dat ze misschien toch wat gaan knutselen en zorgpersoneel verpleeghuizen, gehandicaptenzorg, wijkverpleging en wmo meer met AZ gaan vaccineren en sneller klaar kunnen zijn met de bewoners van verpleeghuizen en mensen met een verstandelijke beperking. Dat moet dat wel echt klaar zijn voor Q2.
Wanneer ik aan de beurt komt maakt mij vrij weinig uit, maar kwetsbaren moeten gewoon voor Q2 eigenlijk gevaccineerd worden als er 3 vaccins klaar zijn. (wellicht zelfs 4).
Ik heb de afgelopen weken niet het idee gehad dat het bij ons op kantoor, waar best wat vaders en moeders werken, dat het echt rustiger was. Het laatste half jaar is het enkel op vrijdag zowat uitgestorven.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
Er komen steeds meer kinderen omdat hun ouders anders niet kunnen werken. Dus dan kan die nieuwe variant corona evengoed rondwaren.
was vandaag in het nieuws, de opvang is stampvol....werden zelfs kinderen naar huis gestuurdquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen weken niet het idee gehad dat het bij ons op kantoor, waar best wat vaders en moeders werken, dat het echt rustiger was. Het laatste half jaar is het enkel op vrijdag zowat uitgestorven.
Op deze manier doorgaan heeft vrij weinig zin. Als je ziet hoe druk het op de weg is dan zitten we echt in een schijnlockdown. Het enige waar voor is gezorgd is dat alle vreugde uit het leven is gehaald. Je mag werken en een rondje in het bos doen. Veel meer smaken zijn er niet. Maar het gros werkt gewoon nog op locatie.
Natuurlijk wel, maar er moet goed gekeken worden naar wat wél kan. Thuis onderwijs is voor te veel kinderen (en ouders) een te negatieve ervaring en heeft te veel impact op latere schooljaren en/of het begin van een studie/loopbaantraject.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef quirina het volgende:
elke ambtenaar vind zichzelf essentieelquote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:51 schreef quirina het volgende:
Als scholen dicht moeten blijven dan moeten ze in Den Haag eens duidelijker en harder zijn betreft de omschrijving essentieel beroep.
Dat doen ze niet. Dus mogen kinderen gewoon gebracht worden.
Voor de lockdown vroegen werkgevers al of degenen met een partner met een vitaal beroep zich konden melden zodat ze door konden werken op kantoor.
Ook sjoemelen mensen met de omschrijving vitaal beroep.
Klopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
elke ambtenaar vind zichzelf essentieel
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gehandicapten verzorgers thuis ( Wet langdurige zorg, mantelzorgers ) staan nu niet in de vaccinatie strategie, die hebben ze over het hoofd gezien.
terwijl ze in de vorige strategie stonden tegelijk met de kwetsbaren/gehandicapten ( personen met een medische indicatie + verzorgers )
er is nu een afspraak met VWS ingepland om dat te bespreken.
leuk dat iedereen ( vooral diegenen die niet in de ziekenhuizen komen ) voorrang wilt maar de echte risicogroepen worden steeds verder naar achter geschoven, we mogen van geluk spreken dat Oxford waarschijnlijk over een paar weken word goedgekeurd.
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat. Mijn oudste is nog redelijk gedisciplineerd en kan zich een hele dag nog redelijk concentreren. Het scheelt dat hij een eigen kamer heeft met bureau en gewoon echt live les krijgt.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar er moet goed gekeken worden naar wat wél kan. Thuis onderwijs is voor te veel kinderen (en ouders) een te negatieve ervaring en heeft te veel impact op latere schooljaren en/of het begin van een studie/loopbaantraject.
AZ gaat het gewoon worden.....boeit ook niet zoveel.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat. Mijn oudste is nog redelijk gedisciplineerd en kan zich een hele dag nog redelijk concentreren. Het scheelt dat hij een eigen kamer heeft met bureau en gewoon echt live les krijgt.
Mijn jongste zit beneden aan het bureau en daar moeten we echt constant achteraan zitten dat hij ook daadwerkelijk iets doet. Hij krijgt een aantal taken per dag en schijnbaar interesseert het hem geen reet hoe lang hij achter de laptop zit. Blij dat mijn vriendin thuis zit. Ik ben van ellende weer op gewoon op kantoor gaan werken want thuis komt er gewoon niks van.
Maar het lijkt mij ook ontzettend vreemd om met mensen van 18-60 zonder medische achtergrond te beginnen als ze nog niet klaar zijn met mensen met een medische indicatie. Eerst die 1.8 miljoen zou gedaan moeten worden in no-time. Want zo staat het in de vaccinatiestrategie.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
AZ gaat het gewoon worden.....boeit ook niet zoveel.
nouja daar beginnen ze nu toch mee ?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het lijkt mij ook ontzettend vreemd om met mensen van 18-60 zonder medische achtergrond te beginnen als ze nog niet klaar zijn met mensen met een medische indicatie. Eerst die 1.8 miljoen zou gedaan moeten worden in no-time.
Ik kan je een beeld geven voor een leerling of honderd. Tien leven ervan op en vinden online-onderwijs misschien wel fijner, vijftig kunnen prima hun werk doen maar missen contact, twintig kunnen geen enkele motivatie opbrengen, vijftijn willen heel graag maar hebben geen plek om fatsoenlijk hun werk te doen en geen ondersteuning, en drie zijn we er kwijt. Van één van die drie hoop ik dat we haar nog in één geheel terugzien.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:58 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet hoe het met andere kinderen gaat.
Eerste prik dus, maar goed nieuws.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ontzettend goed nieuws voor de Deense ouderen.![]()
Laat dat aan de Hollanders over.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het andere positieve nieuws is dat we blijkbaar uit elk flesje meer dosis kunnen halen, dus misschien kunnen we iets sneller vaccineren voor de groepen die het meeste baat hebben bij Pfizer, alhoewel jij daar misschien niet bij hoort. (AZ is waarschijnlijk prima)
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nouja daar beginnen ze nu toch mee ?
en dan willen er nog allerlei andere beroepsgroepen voor de kwetsbaren en ouderen
Hoewel mijn kinderen psychologisch weinig last hebben zie ik echt wel problemen ontstaan. De oudste zit in de brugklas en heeft echt dat sociale aspect nodig voor zijn ontwikkeling. Bij de jongste zien we nu echt dat hij met taal achter gaat lopen ondanks alle inspanningen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?
Maar ook op andere plekken in de wereld doen ze hetquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat dat aan de Hollanders over.![]()
[ afbeelding ]
Mijn schoonmoeder had er vanmorgen 1 op school (virtueel). 2 kinderen uit zelfde gezin die sinds de scholen begonnen zijn niet te vinden zijn. Ouders zijn werken, kinderen (7 en 9) alleen thuis, moeten les krijgen. Hebben 1 keer laptop aangezet, na 5 min webcam uit en niets meer gedaan. Die hebben nog geen minuut les gevolgd. Schoonmoeder bij de ouders langs geweest, die zeggen: Ja, ik moet ook werken, dan maar even geen schoolquote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan beschrijf jij nog een situatie waarbij de kinderen tenminste aangespoord worden. In hoeveel gezinnen gaat dat essentiële punt al mis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |