abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:21:42 #201
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197298381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mn schoonmoeder geeft les op een school in een niet al te beste wijk, dus vrij veel kinderen die al met een achterstand beginnen, veel armoede in die wijk. Normaal gesproken heeft ze een handjevol kinderen die extra hulp nodig hebben in taal of rekenen oid, maar inmiddels is ‘t bijna heel groep 4 die een dusdanig grote achterstand heeft dat ze niet het nodige niveau voor groep 5 halen.
Als wij nu de streep zouden trekken, dan zou pakweg twee derde van de 3-vmbo leerlingen moeten blijven zitten. Normaal is dat op dit moment in het schooljaar ongeveer een kwart. En dan moeten de gevolgen van een nieuwe periode van thuisonderwijs nog komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197298411
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De toekomst van deze kinderen is een klein offer in de strijd tegen het virus.
Ik begrijp dondersgoed dat het een lastige keuze is maar het heeft een wrange bijsmaak dat de jongere generatie gemankeerd wordt zodat we een paar oudere kunnen redden. De verhoudingen weet ik niet en ik weet niet of er een schaal is waarop je dit kunt of mag vergelijken maar het is echt niet ok.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 23:23:28 #203
5428 crew  miss_sly
pi_197298421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's geen kleine groep waar je het over hebt, hè? De school van onze kinderen heeft vandaag een oproep aan ouders gedaan om te komen helpen met de noodopvang omdat de leerkrachten het niet kunnen bolwerken om deze leerlingen op te vangen én onderwijs te geven aan de thuisblijvers.
Onze school waarschuwde in de Nieuwsbrief dat dat er wellicht aan zat te komen als het de druk op de noodopvang nog groter zou worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:28:22 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197298505
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik begrijp dondersgoed dat het een lastige keuze is maar het heeft een wrange bijsmaak dat de jongere generatie gemankeerd wordt zodat we een paar oudere kunnen redden. De verhoudingen weet ik niet en ik weet niet of er een schaal is waarop je dit kunt of mag vergelijken maar het is echt niet ok.
Voor zover je het niet in de gaten had: mijn post was sarcastisch.

Tegen de tijd dat de wereld weer tot leven komt zullen we goed moeten nadenken wat we deze generatie moeten en kunnen teruggeven. Alles wat nu in de schoolgaande leeftijd zit (dus inclusief uni etc.) heeft hele harde klappen gehad zonder zelf al te veel risico te lopen. Voor een deel leiden die klappen tot permanente schade als we niet ingrijpen. De vraag is of 'we' bereid zijn om dat te doen. Ik moet het eerlijk gezegd nog zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197298522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

daar hebben we aardig veel mazzel mee en Hugo ook met het huidige beleid.
Op zich denk ik dat er op dit moment qua vaccineren niet heel veel meer mogelijk is. Moderna kan ook echt maar heel minimaal leveren in Q1. Misschien genoeg voor ongeveer 1.25% van de Nederlanders. Pfizer toch al gauw een 5-voud daarvan.
pi_197298526
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's geen kleine groep waar je het over hebt, hè? De school van onze kinderen heeft vandaag een oproep aan ouders gedaan om te komen helpen met de noodopvang omdat de leerkrachten het niet kunnen bolwerken om deze leerlingen op te vangen én onderwijs te geven aan de thuisblijvers.
Voor mijn gevoel is het juist een kleine groep die beperkt terugkomt in de besmetting cijfers. In totaal zijn er 1 miljoen kinderen in de kinderopvang.
30% maakt er nu gebruik van wat neerkomt op 300.000 kinderen.
Verspreid over 60.000 locaties over 5 dagen.
Gemiddeld dus 10 kinderen per locatie per dag die bij elkaar komen.
Als we daar de oorlog mee moeten winnen.
pi_197298574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als wij nu de streep zouden trekken, dan zou pakweg twee derde van de 3-vmbo leerlingen moeten blijven zitten. Normaal is dat op dit moment in het schooljaar ongeveer een kwart. En dan moeten de gevolgen van een nieuwe periode van thuisonderwijs nog komen.
Lastig dilemma. Ik heb in 2020 al eens geopperd om de streep te trekken en in 2021 maar op te pakken en in de tussentijd de kennis en kunde hybride hooghouden. Toen klonk het vrij absurd maar ondertussen begin ik steeds meer te denken dat het wellicht voor de hele samenleving een redelijke oplossing was geweest.
pi_197298623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voor zover je het niet in de gaten had: mijn post was sarcastisch.

Tegen de tijd dat de wereld weer tot leven komt zullen we goed moeten nadenken wat we deze generatie moeten en kunnen teruggeven. Alles wat nu in de schoolgaande leeftijd zit (dus inclusief uni etc.) heeft hele harde klappen gehad zonder zelf al te veel risico te lopen. Voor een deel leiden die klappen tot permanente schade als we niet ingrijpen. De vraag is of 'we' bereid zijn om dat te doen. Ik moet het eerlijk gezegd nog zien.
Ik begreep de sarcasme en daar reageer ik op. Maar je snapt zelf ook wel dat er niet zomaar gezegd kan worden we gaan keihard links of keihard rechts.
pi_197298630
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Voor mijn gevoel is het juist een kleine groep die beperkt terugkomt in de besmetting cijfers. In totaal zijn er 1 miljoen kinderen in de kinderopvang.
30% maakt er nu gebruik van wat neerkomt op 300.000 kinderen.
Verspreid over 60.000 locaties over 5 dagen.
Gemiddeld dus 10 kinderen per locatie per dag die bij elkaar komen.
Als we daar de oorlog mee moeten winnen.
Die groep werd dan ook tot nog toe veel minder getest. Bovendien was er nog geen Britse variant.

Het zou mij niet lekker zitten als mijn kinderen over een dikke week weer naar school moeten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197298719
F E E S T

Serieus deze is geweldig net al 5 keer geluisterd _O- *O* *O* *O* *O* B:)B B:)B B:)B B:)B

En met 6 mensen ge-karaoke-d op discord XD
#WeesGeenWhales
pi_197298780
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197298799
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die groep werd dan ook tot nog toe veel minder getest. Bovendien was er nog geen Britse variant.

Het zou mij niet lekker zitten als mijn kinderen over een dikke week weer naar school moeten.
Als individu kan ik me dat ook wel voorstellen maar daar kan je natuurlijk geen beleid op maken.

Het is voor mij ook meer de tendens dat we met een vergrootglas aan het zoeken zijn naar micro management maatregelen of juist vergaande vrijheidsbeperkende maatregelen die er genomen kunnen worden ipv dat we juist kijken wat er wel mogelijk is.

Tot nu toe is verbieden het enige wat we doen
pi_197298850
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:40 schreef eragon2890 het volgende:
F E E S T

Serieus deze is geweldig net al 5 keer geluisterd _O- *O* *O* *O* *O* B:)B B:)B B:)B B:)B

En met 6 mensen ge-karaoke-d op discord XD
Godver wat slecht :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197299032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar wel zo catchy, nu 10 keer geluisterd, krijg hem voorlopig dit weekend niet meer m'n hoofd uit!

En je WÉÉT gewoon dat dit de carnavalskraker wordt op carnaval 2022, omdat het dan weer mag en we het virus kunnen uitlachen LOL

Ik wacht ook op de carnavals-coronavirus-kostuums! D: En het is geen carnaval, maar de eerste animeconventie die weer normaal doorgaat ga ik de witte bloedcel uit cells at work cosplayen :D

Wie het laatst lacht lacht het ... !!
#WeesGeenWhales
pi_197299064
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwaaah... vind je?! :D :Y
En de ellende is... hij blijft nog hangen ook! :')
pi_197299120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:08 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mwaaah... vind je?! :D :Y
En de ellende is... hij blijft nog hangen ook! :')
IK HEB HET!

2022 ga ik voor het eerst in m'n leven naar carnaval, maar dan verkleed als een coronavirus en tegen iedereen roepen "ANDERHALVE METER! ANDERHALVE METER!"

... Precies slecht genoeg voor carnaval, toch!?
#WeesGeenWhales
pi_197299146
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar wel zo catchy, nu 10 keer geluisterd, krijg hem voorlopig dit weekend niet meer m'n hoofd uit!

En je WÉÉT gewoon dat dit de carnavalskraker wordt op carnaval 2022, omdat het dan weer mag en we het virus kunnen uitlachen LOL

Ik wacht ook op de carnavals-coronavirus-kostuums! D: En het is geen carnaval, maar de eerste animeconventie die weer normaal doorgaat ga ik de witte bloedcel uit cells at work cosplayen :D

Wie het laatst lacht lacht het ... !!
Tegen die tijd lopen zelfs @Jor_Di en ik in polonaise op een animeconventie. :Y :{ *O*
pi_197299181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

IK HEB HET!

2022 ga ik voor het eerst in m'n leven naar carnaval, maar dan verkleed als een coronavirus en tegen iedereen roepen "ANDERHALVE METER! ANDERHALVE METER!"

Mja... denk dat dat voor carnaval misschien wel passend is! _O-
Denk dat je alleen wel versteld zal staan van het aantal collega-virusjes die je tegenkomt. ;)
Zo héél origineel lijkt het me niet worden eerlijk gezegd! :D
pi_197299232
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

IK HEB HET!

Denk dat meerdere dat idee hebben.
Of verkleed als een vleermuis etende chinees. Een hulpverlener in beschermend pak. Anderhalve-meterpak/bierhouders

uhmm.. of verkleed als hugo de jonge, jaap van dissel, irma sluis.
pi_197299237
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:19 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mja... denk dat dat voor carnaval misschien wel passend is! _O-
Denk dat je alleen wel versteld zal staan van het aantal collega-virusjes die je tegenkomt. ;)
Zo héél origineel lijkt het me niet worden eerlijk gezegd! :D
ja, daar had ik al aan gedacht, maar mijn hoop is dat er dan ook genoeg vaccins zijn en antilichamen zodat we team deathmatch kunnen doen met nerf guns! :D
#WeesGeenWhales
pi_197299252
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:15 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Tegen die tijd lopen zelfs @:Jor_Di en ik in polonaise op een animeconventie. :Y :{ *O*
Hahaha, vooral die goedkope eigenlijk niet al te beste maar altijd super gezellige tomo events hebben polonaise en zo lol. Bij de rest knuffelt nog steeds de helft (down from 90%) maar toch meestal nét een heel, ietsi-bietsi, mini-tiny-nauwelijks beetje serieuzer :P
#WeesGeenWhales
pi_197299262
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:24 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Denk dat meerdere dat idee hebben.
Of verkleed als een vleermuis etende chinees. Een hulpverlener in beschermend pak. Anderhalve-meterpak/bierhouders

uhmm.. of verkleed als hugo de jonge, jaap van dissel, irma sluis.
Hugo de Jonge is wel heel onorigineel, er zijn altijd al zoveel clowns...
#WeesGeenWhales
pi_197299263
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

ja, daar had ik al aan gedacht, maar mijn hoop is dat er dan ook genoeg vaccins zijn en antilichamen zodat we team deathmatch kunnen doen met nerf guns! :D
Misschien klikt het wel met een spuitje! *;
pi_197299281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:27 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Misschien klikt het wel met een spuitje! *;
Zullen wij eens samen... antilichamen maken?

... jezus wat slecht XD
#WeesGeenWhales
pi_197299288
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:28 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zullen wij eens samen... antilichamen maken?

... jezus wat slecht XD
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')