SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.VBL SC influencer
Left, right, behind
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:04 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is ook erg. De kinderen die nu thuis zitten lopen dus een achterstand op omdat veel ouders hun kinderen onterecht brengen.
quote:Kinderen met ouders die werken in een cruciaal beroep kunnen wel naar de basisschool, kinderopvang of buitenschoolse opvang.
quote:Deze lijst is geen opsomming van alle beroepen of werkzaamheden die als ‘cruciaal’ zijn aangemerkt. Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) staat bijvoorbeeld niet apart genoemd, maar valt onder de noodzakelijke overheidsprocessen.
quote:Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
quote:• Personeel werkzaam in vitale processen.Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Zorg, jeugdhulp en (maatschappelijke) ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
• Leraren en personeel benodigd op onderwijsinstellingen, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
• Openbaar vervoer.
• Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
• Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel.
• Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval, afvalwater en vuilnis.
• Kinderopvang.
• Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
• Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
• Meldkamerprocessen
• Brandweerzorg
• Ambulancezorg
• GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)
• Crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
• Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies, gemeenten, waterschappen en rechterlijke macht), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.
• Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies (denk aan schoonmaak, beveiliging, toezicht, ICT) ten behoeve van een van bovenstaande cruciale beroepsgroepen.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?
[..]
[..]
[..]
[..]
Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.
Als het goed is, krijgen ook de leerlingen op school geen les. Ze zitten met hun device in een klas en er is toezicht. Ze doen verder hetzelfde als thuis, namelijk online onderwijs maar dan op locatie.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er wordt niet gecontroleerd.
Zelfs met 1 ouder met een cruciaal beroep brengen ze het kind omdat de andere ouder zo beter kan thuiswerken.
Als er zoveel kinderen zitten dat school aan de bel trekt zegt het genoeg dat er een hoop onterecht zitten.
Of dat de lijst gewoon te lang is.
Het schiet hoe dan ook het doel voorbij dat ouders moeten thuiswerken met kinderen thuis.
De thuiszittende kinderen zijn mooi de lul erdoor. Lopen een achterstand op tov de klasgenoten die nu in kleine groepjes les krijgen en missen het sociale aspect.
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?
Zij hebben beide nergens last van?
Goed om te horen. Zo kan het ook lopen, gelukkig!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zal jullie allemaal even uit de droom helpen.
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Omdat ik ook een vitaal beroep heb, gaan onze kinderen met haar mee.
De kinderen worden gebracht en gehaald wanneer moeder/vader daar zin in heeft.
Er is totaal geen controle of ouders wel of niet een cruciaal beroep hebben.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als je je kinderen kwijt wil.. NEEM DAN GEEN FUCKING KINDEREN.
Nee joh. Dit zuigt mijn vrouw allemaal uit haar duimquote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.
Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.
Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen
Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.
Nee.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Dat ligt dan aan de instelling zelf.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Maar er is geen controle op. Je hoeft geen bewijs aan te leveren in wat voor sector je werkt.
Alles is op goed vertrouwen.
quote:We verzoeken u hierbij een reply te sturen op deze mail, indien u of uw partner, of u beiden
als ouder/verzorger werkzaam bent in een cruciaal beroep of vanwege een andere situatie
zoals hierboven beschreven gebruik wilt maken van de noodopvang. Tevens ontvangen we
in het eerste geval graag een verklaring hiervoor van uw werkgever.
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
Hij heeft 100% gelijk dat een hoop ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ah zo.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.
Als mama geen werk heeft en papa bagage sjouwt op Schiphol bijvoorbeeld dan kan je kind al naar de noodopvang.
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Wat is tegenwoordig geen cruciaal beroep, zelfs ik kan een briefje krijgen van mijn werkgever waarin wordt verklaard dat ik een cruciaal beroep heb terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:01 schreef StateOfMind het volgende:
Diverse users uit deze topic reeks hebben ook gezegd dat hun werkgever gewoon een verklaring op papier kon zetten dat ze een cruciaal beroep hadden, ook al hadden ze dag niet.
Dus er zal veel misbruik van gemaakt worden.
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef quirina het volgende:
Je kan het begrip “essentieel beroep” heel breed nemen.
Dat is het hele probleem van de noodopvang.
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.
Dan komt het al snel aan op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en tja, we weten ondertussen hoe het daar mee gesteld is.
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerdquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
Ja euh... maar jij houdt je ook met hele moeilijke vraagstukken bezig!quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd
Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.
Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
Overigens krijg je bij de kinderopvang je kosten tijdens de lockdown weer terug van de overheid. Ook als je een vitaal beroep hebt en je kinderen gewoon gebracht hebt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
De ouderen komen zo helemaal achteraan.quote:
Snappen deze mensen dat als iedereen eerder wil eigenlijk niemand meer eerder is?quote:
Echt walgelijk!quote:Ook de VO-raad wil dat leraren snel aan de beurt zijn. "Natuurlijk hebben we begrip voor het feit dat mensen in de verpleeghuizen, kwetsbare mensen, eerst aan de beurt zijn", zegt voorzitter Paul Rosenmöller. "Maar gegeven het belang van het onderwijs, bepleiten we bij het kabinet dat onderwijspersoneel een positie krijgt in de vaccinatiestrategie en dat deze mensen dus zo snel mogelijk in aanmerking komen."
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".quote:
Je hebt wel gelijk. Ik dacht naïef dat corona zou leiden tot meer solidariteit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Mijn vriendin werkt op de BSO, ook daar puilt het uit. Een ouder "essentieel", de ander thuiswerken en kind naar de BSO. Doe het dan gewoon voor iedereen open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:
"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?
Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"
Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
Dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".
Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer
Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.
Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
Hadden ze beter duidelijk gemaakt dat je nog een paar weken risico loopt en dus nu nog afstand moet houdenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Viv het volgende:
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.
Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef quirina het volgende:
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
Persoonlijk denk ik dat we de vaccins wel even los moeten zien vaan het versoepelen van maatregelen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu ineens hand in hand zou moeten gaan. Afgelopen zomer/herfst hadden we namelijk ook geen vaccin.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten.
Ja maar die kunnen dan weer oppas spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Vergeet de hoeren en nachtclubpersoneel nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Tijdslot: Ergens in de loop van de dagquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
Apart beeld heb jij van de horeca.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:57 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou het prima vinden als leerkrachten aan het begin van de gezonde groep mensen komen te staan, daar kan ik mij prima in vinden en dan snap ik het
In maart was het nieuw, eng. Veel werkgevers kozen ervoor zelf te sluiten of medewerkers alle ruimte te geven. Werkgevers lopen in een hoop gevallen ook veel inkomsten mis, dus die willen dat hun medewerkers werken. Dus willen ze dat die medewerkers aan ‘t werk gaan, hoe ze ‘t doen doen ze ‘t. Die medewerkers maken dan (logischerwijs) gebruik van de ruimte die geboden wordt, namelijk kind naar de opvang brengen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah zo.
Ja. Vind ik ook krom.
Moet gewoon beide ouders zijn. Niet één.
Doel is in eerste instantie zorg ontlasten en daarna om zo goed mogelijk ons maatschappij weer te laten draaien.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Zelfde met eenouder-gezinnen hè, waarbij die ouder thuis werkt met kinderen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Het is maar waar je je druk om maakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:
[..]
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
Wel veel zeg. Dan maar niet idd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Lijkt me iets te veel om het los te laten.
Het vaccineren zelf moet geen superspreader worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Waarom?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Bij ons op werk wordt het als essentieel beschouwd vanwege het sociale aspect en uitvoeren van de werkzaamheden dat van ieder team men minimaal 1/2 dagen op kantoor is.
Je kan er boos om doen maar dan word je gewoon met een omweg niet verlengd.
De keten van het nemen van je verantwoordelijkheid begint bij de overheid dan bedrijven en dan de ouders.
Veel te groot deel doet dit dus niet.
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Godallemachtig.....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Bron voor dat grote deel?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
Ja en ik geef mijn complete sociale leven op voor de ouderen, dus ik wil eigenlijk wel eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Wie moet anders de kinderen thuis opvangen?quote:
Geen bron dus, verrassend.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de snelwegen en scholen/opvang nu tov maart.
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.
Heb je ook dit gezeur niet.
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
Precies hetzelfde hierquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemersquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
Dit soort uitspraken vind ik zo kort door de bocht. Ik ken echt een aantal mensen die corona hebben gehad, altijd goed opgelet en geen idee hoe ze er aan zijn gekomen. Ook oudjes, waarvan ik vermoed dat ze het opgelopen hebben tijdens een doktersbezoek. Egoïstisch hoor..quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Precies hetzelfde hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hoe doe je het ‘goed’?quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Grote steden eerst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur niet
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe doe je het ‘goed’?
Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?quote:Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
De schuld geven doet het nou eenmaal goed in tijden van crisis.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.quote:
Hoe eerder de ouderen/kwetsbaren immuun zijn hoe eerder alles weer los kan, als ze al die gezonde cruciale beroepen eerder gaan inenten duren de maatregelen nog wat langer.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.
Derp.
Wie eist bewijst.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.
Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
En randgemeenten tot zeg een kleine 50 km in de omgeving? End an van noord naar zuid over de gehele breedtequote:
Ik bedoel geen zorgverlof in formele zin (vandaar de aanhalingstekens), maar ruimte om een deel van je tijd aan zorg te besteden. Bij ons krijgen we die ruimte. Dat zal niet overal zo zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Dat lijkt me administratief veel gedoe en bovendien komt dat uiteindelijk toch op hetzelfde neer: werkenden en werkgevers betalen.quote:Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Hoe groter de organisatie, meer mensen er thuiswerken lijkt het.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemers
Je kunt het bijna niet ‘goed’ doen. Wat ben ik blij met de flexibele uren van mijn man en mezelf, en een jonge oma die het geen probleem vindt om op de kleinste twee te passen. En dan hebben we ook nog vrij brave kinderen die netjes hun huiswerk doen, ook als we even niet thuis kunnen zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal/
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |