abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197303358

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197303458
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:04 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Is bijna niet te doen met een kind. Maar we blijven thuis. Vrouw werkt ook thuis.
Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?

Zij hebben beide nergens last van?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:21:13 #3
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197303479
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dit is ook erg. De kinderen die nu thuis zitten lopen dus een achterstand op omdat veel ouders hun kinderen onterecht brengen.
Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?

quote:
Kinderen met ouders die werken in een cruciaal beroep kunnen wel naar de basisschool, kinderopvang of buitenschoolse opvang.
quote:
Deze lijst is geen opsomming van alle beroepen of werkzaamheden die als ‘cruciaal’ zijn aangemerkt. Een buitengewoon opsporingsambtenaar (boa) staat bijvoorbeeld niet apart genoemd, maar valt onder de noodzakelijke overheidsprocessen.
quote:
Heeft 1 ouder in uw gezin met 2 ouders een cruciaal beroep? Dan krijgt u het verzoek om zoveel mogelijk zelf de kinderen op te vangen. Als het niet lukt de kinderen zelf op te vangen, kunt u de kinderen toch naar de noodopvang brengen.
quote:
• Personeel werkzaam in vitale processen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Zorg, jeugdhulp en (maatschappelijke) ondersteuning, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
• Leraren en personeel benodigd op onderwijsinstellingen, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
• Openbaar vervoer.
• Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
• Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel.
• Inzamelen, vervoeren, recyclen en verwerken van afval, afvalwater en vuilnis.
• Kinderopvang.
• Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
• Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard):
• Meldkamerprocessen
• Brandweerzorg
• Ambulancezorg
• GHOR (Geneeskundige Hulpverleningsorganisatie in de Regio)
• Crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
• Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincies, gemeenten, waterschappen en rechterlijke macht), bijvoorbeeld betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades, justitiële inrichtingen en forensische klinieken.
• Onmisbare facilitaire of ondersteunende functies (denk aan schoonmaak, beveiliging, toezicht, ICT) ten behoeve van een van bovenstaande cruciale beroepsgroepen.
Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197303634
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:21 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waar blijkt uit dat ouders hun kinderen onterecht brengen?
[..]

[..]

[..]

[..]

Met zo'n uitgebreide lijst is het niet gek dat je op 20-45% bezetting komt, zeker niet als je kinderen uit kwetsbare gezinnen ook toelaat.
Er wordt niet gecontroleerd.
Zelfs met 1 ouder met een cruciaal beroep brengen ze het kind omdat de andere ouder zo beter kan thuiswerken.

Als er zoveel kinderen zitten dat school aan de bel trekt zegt het genoeg dat er een hoop onterecht zitten.
Of dat de lijst gewoon te lang is.
Het schiet hoe dan ook het doel voorbij dat ouders moeten thuiswerken met kinderen thuis.

De thuiszittende kinderen zijn mooi de lul erdoor. Lopen een achterstand op tov de klasgenoten die nu in kleine groepjes les krijgen en missen het sociale aspect.
pi_197303683
https://advances.sciencemag.org/content/7/1/eabe0166

Interessant onderzoek naar besmettelijkheid in de auto.
Beste optie, los van alle ramen open lijkt dus voor-schuinachter open.

Denk dat dit een onderschatte is hoe een hoop mensen besmet raken.
Ik rij zelf ook soms met anderen en meestal heb alleen ik mijn raam half open.

Diegene die rijden of naast mij zitten klagen vervolgens continue of het raam dichter mag omdat het koud is.
Wat vervolgens weer tot een corona is onzin, bestaat niet, is een griepje of natuurlijke selectie discussie leidt.

Maar zelfs op die manier lijkt het dus niet goed en moeten het raam meer open en dus nog een extra raam.

Zoiets is wel belangrijk ook voor zat beroepen waar je met anderen in een auto zit.
pi_197303702
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Er wordt niet gecontroleerd.
Zelfs met 1 ouder met een cruciaal beroep brengen ze het kind omdat de andere ouder zo beter kan thuiswerken.

Als er zoveel kinderen zitten dat school aan de bel trekt zegt het genoeg dat er een hoop onterecht zitten.
Of dat de lijst gewoon te lang is.
Het schiet hoe dan ook het doel voorbij dat ouders moeten thuiswerken met kinderen thuis.

De thuiszittende kinderen zijn mooi de lul erdoor. Lopen een achterstand op tov de klasgenoten die nu in kleine groepjes les krijgen en missen het sociale aspect.
Als het goed is, krijgen ook de leerlingen op school geen les. Ze zitten met hun device in een klas en er is toezicht. Ze doen verder hetzelfde als thuis, namelijk online onderwijs maar dan op locatie.

Er wordt echter inderdaad wel misbruik van gemaakt. Er zijn zelfs mensen waarvan 1 ouder thuis is zonder werk en de ander naar kantoor gaat, die hun kind wegbrengen. Het is te vrijblijvend, en bovendien gratis, want de KOT wordt weer teruggegeven. En dus kunnen scholen de toeloop niet aan, en wordt het er te druk.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:40:20 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197303718
Ik zal jullie allemaal even uit de droom helpen.

Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.

Omdat ik ook een vitaal beroep heb, gaan onze kinderen met haar mee.

De kinderen worden gebracht en gehaald wanneer moeder/vader daar zin in heeft.

Er is totaal geen controle of ouders wel of niet een cruciaal beroep hebben.

Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.

Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen

Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als je je kinderen kwijt wil.. NEEM DAN GEEN FUCKING KINDEREN.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197303827
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Lijkt mij inderdaad ook erg lastig. Hoe oud is je kind?

Zij hebben beide nergens last van?
Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.
pi_197303866
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Nee. Inmiddels 6 mensen positief allemaal niets. Inclusief 1 van 85 en 1 van 86.
Goed om te horen. Zo kan het ook lopen, gelukkig!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:49:30 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197303870
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:40 schreef DonDruiper het volgende:

Mijn vrouw werkt in het onderwijs (onderbouw) en wordt de dagen dat ze moet werken verwacht op school voor de noodopvang. Er worden 50% meer kinderen gebracht dan in mei.

Een moeder en een vriendin van die moeder kwamen in wandeloutfit en al hun kinderen ophalen.

Een vader kon 's morgens even in alle rust boodschappen doen en dan het kroost ophalen

Als ik vrij ben en ik loop met mijn kinderen even een blokje om, dan zie ik vaders/moeders gewoon lekker op de bank tv kijken terwijl ik weet dat hun kroost op de NOODopvang zit.

Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:50:30 #11
445514 DonDruiper
pi_197303878
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:49 schreef Caland het volgende:

[..]

Je komt een beetje bozig over. Zou je wel echt je mening baseren op slechts anekdotisch bewijs?
Nee joh. Dit zuigt mijn vrouw allemaal uit haar duim :)
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:50:37 #12
236264 crew  capricia
pi_197303881
quote:

Komen die mensen wel in aanmerking voor noodopvang?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:51:37 #13
445514 DonDruiper
pi_197303897
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee.

Maar er is geen controle op. Je hoeft geen bewijs aan te leveren in wat voor sector je werkt.

Alles is op goed vertrouwen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:52:53 #14
5428 crew  miss_sly
pi_197303910
quote:

Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:54:19 #15
5428 crew  miss_sly
pi_197303925
quote:

[..]

Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:56:08 #16
236264 crew  capricia
pi_197303946
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Maar er is geen controle op. Je hoeft geen bewijs aan te leveren in wat voor sector je werkt.

Alles is op goed vertrouwen.
Dat ligt dan aan de instelling zelf.
Hier een stukje uit de brief van school zoals wij die kregen:
quote:
We verzoeken u hierbij een reply te sturen op deze mail, indien u of uw partner, of u beiden
als ouder/verzorger werkzaam bent in een cruciaal beroep of vanwege een andere situatie
zoals hierboven beschreven gebruik wilt maken van de noodopvang. Tevens ontvangen we
in het eerste geval graag een verklaring hiervoor van uw werkgever.

There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 9 januari 2021 @ 11:56:44 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197303954
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.

Als mama geen werk heeft en papa bagage sjouwt op Schiphol bijvoorbeeld dan kan je kind al naar de noodopvang.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197303976
quote:

[..]

Hij heeft 100% gelijk dat een hoop ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Zijn de kinderen liever kwijt dan thuis.

Tweede punt is een hoop werkgevers die hun verantwoordelijkheid niet nemen en men naar kantoor roept of 0,0 begrip heeft voor verminderde productiviteit bij ouders met kinderen thuis.

Derde punt is de overheid die faalt door 1 ouder een vitaal beroep regel ipv 2 te maken. Zo zijn er ineens een hoop gezinnen die dan hun kind kunnen dumpen.

Tot slot wat we tot dusver geleerd hebben is dat egoïsme hoogtij viert wanneer er ruimte voor gegeven wordt.

Dus op deze manier blijven de besmettingen hoog, duurt de lockdown langer, raakt de zorg verder overbelast, lopen kinderen die thuis zitten een achterstand op en zitten meer ouders tegen een burn out aan.

Overheid moet of die 1 ouder vitaal regel terugdraaien naar 2, en controleren!
Of basisscholen maar weer opengooien want zo schiet het niet op natuurlijk.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 11:59:34 #19
236264 crew  capricia
pi_197303993
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Veel meer mensen komen ervoor in aanmerking dan je denkt.

Als mama geen werk heeft en papa bagage sjouwt op Schiphol bijvoorbeeld dan kan je kind al naar de noodopvang.
Ah zo.
Ja. Vind ik ook krom.
Moet gewoon beide ouders zijn. Niet één.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197304003
Je kan het begrip “essentieel beroep” heel breed nemen.

Dat is het hele probleem van de noodopvang.
pi_197304011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij heeft zijn ervaringen, maar er zijn er zo veel meer en de scholen zeggen het zelf ook. Dus ik denk dat we er zonder meer van uit kunnen gaan dat er te veel gebruik gemaakt wordt van noodopvang. In de eerste golf was het een stuk rustiger; zouden er zoveel mensen in de tussentijd geswitcht zijn naar een cruciaal beroep?
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.

Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:01:02 #22
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197304017
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat is tegenwoordig geen cruciaal beroep, zelfs ik kan een briefje krijgen van mijn werkgever waarin wordt verklaard dat ik een cruciaal beroep heb terwijl ik dat zelf wel mee vind vallen.

Ik heb zelf dan geen kinderen, maar ik kan me best voorstellen dat tweeverdieners (wat de norm is tegenwoordig) nu meer dan in de eerste golf ook wel wat werk moeten verzetten van hun baas dus dan van de regels gebruik maken om de kinderen naar de opvang te brengen

Dat die zoals wordt geschetst dan thuis op de bank tv aan het kijken zijn (leuke vrouw heb je trouwens, die dat soort dingen blijkbaar controleert) kan ik echt helemaal niks mee. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:01:14 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197304023
Diverse users uit deze topic reeks hebben ook gezegd dat hun werkgever gewoon een verklaring op papier kon zetten dat ze een cruciaal beroep hadden, ook al hadden ze dag niet.
Dus er zal veel misbruik van gemaakt worden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197304046
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:01 schreef StateOfMind het volgende:
Diverse users uit deze topic reeks hebben ook gezegd dat hun werkgever gewoon een verklaring op papier kon zetten dat ze een cruciaal beroep hadden, ook al hadden ze dag niet.
Dus er zal veel misbruik van gemaakt worden.
Dat klopt.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:16:35 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197304261
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef quirina het volgende:
Je kan het begrip “essentieel beroep” heel breed nemen.

Dat is het hele probleem van de noodopvang.
Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.

Dan komt het al snel aan op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en tja, we weten ondertussen hoe het daar mee gesteld is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197304281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat heeft de overheid dus al gedaan. De lijst is echt enorm breed en je valt er al snel onder.

Dan komt het al snel aan op eigen verantwoordelijkheid van de mensen en tja, we weten ondertussen hoe het daar mee gesteld is.
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
pi_197304327
Alles wat je kan linken aan vitale/essentiële processen kan je een vitaal/essentiële functie/beroep van maken.

Als je werkt voor een fabriek waar ze per ongeluk onderdelen maken voor ziekenhuizen kan je jezelf al als essentieel aanmerken.
Want dan produceer je voor de zorg.
pi_197304372
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
pi_197304403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd ;)

Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2021 12:25:39 ]
pi_197304459
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik mijn antwoorden uit het AD moet halen dan was de vraag verkeerd ;)

Tenzij de vraag was wie de rechtsback van VV Ooltgensplaat is.
Ja euh... maar jij houdt je ook met hele moeilijke vraagstukken bezig! :{w
Dit was voor simpele mensen met simpele vragen die beter af zijn bij het AD dan bij Feestboek! ;)
pi_197304460
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.

Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:28:54 #32
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197304462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Overigens krijg je bij de kinderopvang je kosten tijdens de lockdown weer terug van de overheid. Ook als je een vitaal beroep hebt en je kinderen gewoon gebracht hebt.

Daar zou ook nog winst te halen zijn, al is het een administratieve nachtmerrie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:31:31 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197304498
twitter

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:32:33 #34
236264 crew  capricia
pi_197304509
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:31 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
_O-
De ouderen komen zo helemaal achteraan. :o
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:34:14 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197304537
quote:
[ twitter ]
_O-
Snappen deze mensen dat als iedereen eerder wil eigenlijk niemand meer eerder is? _O-

Ik wil ook eerder, werk met kankerpatiënten.
Sporters willen ook eerder, want OS/EK.
Supermarktmedewerkers willen ook eerder, ja ze zijn jong, maar essentieel.
Ondernemers willen ook eerder, want ze gaan failliet.

In ieder geval goed voor vaccinatiebereidheid :D Iedereen wil wel blijkbaar.
pi_197304538
quote:
[ twitter ]
_O-
Echt gadverdamme!
Go hard or go home
pi_197304560
quote:
Ook de VO-raad wil dat leraren snel aan de beurt zijn. "Natuurlijk hebben we begrip voor het feit dat mensen in de verpleeghuizen, kwetsbare mensen, eerst aan de beurt zijn", zegt voorzitter Paul Rosenmöller. "Maar gegeven het belang van het onderwijs, bepleiten we bij het kabinet dat onderwijspersoneel een positie krijgt in de vaccinatiestrategie en dat deze mensen dus zo snel mogelijk in aanmerking komen."
Echt walgelijk!
Go hard or go home
pi_197304573
quote:
[ twitter ]
_O-
Achterlijke graaicultuur. Diep triest.
I'll give you something to do
pi_197304608
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:

"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?

Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"

Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
#WeesGeenWhales
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:38:58 #40
416575 crew  Evenstar
pi_197304627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Echt walgelijk!
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".

Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer _O-

Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.

Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
pi_197304647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Je hebt wel gelijk. Ik dacht naïef dat corona zou leiden tot meer solidariteit.
In plaats daarvan heeft het pijnlijk duidelijk gemaakt hoe mensen zijn en wat werkt en wat niet.
Hetgeen je als laatst zegt is wel het meest een eye opener geweest.
Ieder voor zich zit ook al gaan we gezamenlijk ten onder.
pi_197304659
Opbokken, we gaan nu eerst echt levens redden en klop dan nog maar eens aan.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:41:07 #43
236264 crew  capricia
pi_197304660
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:42:50 #44
269689 crew  Viv
pi_197304684
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.

Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
pi_197304701
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mijn vriendin werkt op de BSO, ook daar puilt het uit. Een ouder "essentieel", de ander thuiswerken en kind naar de BSO. Doe het dan gewoon voor iedereen open.
pi_197304710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:

"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?

Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"

Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?

Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:46:54 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197304754
I
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:

[..]

"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".

Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer _O-

Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.

Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
Dat.
Ik mag hopen dat hier niet aan toegegeven wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197304760
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze beter duidelijk gemaakt dat je nog een paar weken risico loopt en dus nu nog afstand moet houden
pi_197304777
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 12:49:58 #50
416575 crew  Evenstar
pi_197304793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Viv het volgende:
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.

Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.

Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
pi_197304794
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef quirina het volgende:
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten. :')
Go hard or go home
pi_197304811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.

Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Persoonlijk denk ik dat we de vaccins wel even los moeten zien vaan het versoepelen van maatregelen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu ineens hand in hand zou moeten gaan. Afgelopen zomer/herfst hadden we namelijk ook geen vaccin.
pi_197304839
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Lijkt me iets te veel om het los te laten. ;)
pi_197304927
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:

[..]

En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.
pi_197304967
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.

Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Ja maar die kunnen dan weer oppas spelen. :+
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:00:45 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197304983
quote:

[..]

Vergeet de hoeren en nachtclubpersoneel niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 13:01:20 #57
416575 crew  Evenstar
pi_197304995
Ik zou het prima vinden als leerkrachten aan het begin van de gezonde groep mensen komen te staan, daar kan ik mij prima in vinden en dan snap ik het
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:04:50 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197305058
quote:
[ twitter ]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn

Als dit mét werken met timslots is... Wow
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 13:05:57 #59
416575 crew  Evenstar
pi_197305080
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Tijdslot: Ergens in de loop van de dag
pi_197305208
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
pi_197305293
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:57 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.
Apart beeld heb jij van de horeca.
pi_197305301
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:01 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou het prima vinden als leerkrachten aan het begin van de gezonde groep mensen komen te staan, daar kan ik mij prima in vinden en dan snap ik het
wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
pi_197305335
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:

[..]

In maart was het nieuw, eng. Veel werkgevers kozen ervoor zelf te sluiten of medewerkers alle ruimte te geven. Werkgevers lopen in een hoop gevallen ook veel inkomsten mis, dus die willen dat hun medewerkers werken. Dus willen ze dat die medewerkers aan ‘t werk gaan, hoe ze ‘t doen doen ze ‘t. Die medewerkers maken dan (logischerwijs) gebruik van de ruimte die geboden wordt, namelijk kind naar de opvang brengen.

De overheid heeft de regel aangepast van 2 ouders naar 1, misschien zelfs wel om dit mogelijk te maken. Waarom is ‘t dan egoïstisch dat je van die ruimte gebruik maakt als je daarbinnen valt?

BTW, het hele punt van solidariteit is dat het twee kanten op gaat, niet alleen de kant die degene die roept ‘we moeten solidair zijn’ wil. Je kunt niet tegen een ander roepen dat ie solidair moet zijn zonder bereid te willen zijn diegene daarbij te helpen.
pi_197305376
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Ah zo.
Ja. Vind ik ook krom.
Moet gewoon beide ouders zijn. Niet één.
Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 januari 2021 @ 13:28:12 #65
416575 crew  Evenstar
pi_197305454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

wat doe je met de politieagenten, kinderopvang, BOA's, vrijwilligers bij de voedselbank, medewerkers van de burgerlijke stand, verenigingen en zo verder? Vanuit mijn perspectief is beste oplossing om na de kwetsbare groepen door de hele samenleving heen te gaan vaccineren om zo snel mogelijk het virus in te perken zodat de zorg het aan kan en de samenleving open.
Doel is in eerste instantie zorg ontlasten en daarna om zo goed mogelijk ons maatschappij weer te laten draaien.

Zorg ontlasten doe je door acute zorgverleners, zorgverleners in verpleeghuizen, huisartsen en risicogroepen te vaccineren. Nadat dit deel achter de rug is zou de zorg in principe genoeg ontlast moeten zijn.

Hierna zou je dus, naar mijn mening, vooral moeten kijken welke groepen een grote rol spelen bij het in stand houden of weer op gang brengen van het normale leven.

Overige zorgverleners > Lagere ziekteverzuim en kans om weer volledig reguliere zorg te leveren en achterstanden z.s.m. weg te werken.

Onderwijs (inclusief KDV/BSO) > Onderwijs dat weer volledig op gang kan komen, wat weer resulteert in kinderen die onderwijs krijgen en naar school gaan, en dus ouders die weer met werk bezig kunnen zijn, wat weer resulteert in meer productiviteit.

Daarna wordt het steeds lastiger om onderscheid te maken en maakt het hopelijk niet meer veel uit wie/wat eerst komt, want je basis is dan toch weer redelijk op orde.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:30:06 #66
236264 crew  capricia
pi_197305480
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:18 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.
Heb je ook dit gezeur niet. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:31:07 #67
236264 crew  capricia
pi_197305494
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin, als mama als zuster in het ziekenhuis werkt moet papa maar 2 maanden vrij nemen?
Zelfde met eenouder-gezinnen hè, waarbij die ouder thuis werkt met kinderen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197305495
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:

[..]

Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.
Het is maar waar je je druk om maakt.
Ik stop liever mijn energie in iets wat wel werkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197305499
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:12 schreef byah het volgende:

[..]

True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.

Bij ons op werk wordt het als essentieel beschouwd vanwege het sociale aspect en uitvoeren van de werkzaamheden dat van ieder team men minimaal 1/2 dagen op kantoor is.

Je kan er boos om doen maar dan word je gewoon met een omweg niet verlengd.

De keten van het nemen van je verantwoordelijkheid begint bij de overheid dan bedrijven en dan de ouders.
Veel te groot deel doet dit dus niet.
pi_197305509
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.
https://allecijfers.nl/ni(...)na-virus-en-covid19/
Lijkt me iets te veel om het los te laten. ;)
Wel veel zeg. Dan maar niet idd.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:33:05 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197305517
quote:
[ twitter ]
Het vaccineren zelf moet geen superspreader worden.
Antifa
pi_197305520
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:23 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Waarom?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197305545
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

True maar er wordt niks aan gedaan. Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet.

Bij ons op werk wordt het als essentieel beschouwd vanwege het sociale aspect en uitvoeren van de werkzaamheden dat van ieder team men minimaal 1/2 dagen op kantoor is.

Je kan er boos om doen maar dan word je gewoon met een omweg niet verlengd.

De keten van het nemen van je verantwoordelijkheid begint bij de overheid dan bedrijven en dan de ouders.
Veel te groot deel doet dit dus niet.
Bij ons mag niemand sinds 16 maart nog op kantoor komen. Deuren zijn op slot.
pi_197305569
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
pi_197305585
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Godallemachtig..... _O-
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:39:48 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197305587
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja er zijn zat ouders en bedrijven die het wel goed doen gelukkig maar een groot deel egoïsten verspest hrt voor de rest waardoor de ellende maar langer blijft duren.
Bron voor dat grote deel?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197305629
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:39 schreef Caland het volgende:

[..]

Bron voor dat grote deel?
Kijk maar eens naar de snelwegen en scholen/opvang nu tov maart.
pi_197305636
quote:

[..]

Ja en ik geef mijn complete sociale leven op voor de ouderen, dus ik wil eigenlijk wel eerst.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

De zorgmedewerkers, acute zorg, huisartsen, wijkverpleging snap ik volkomen, maar daar moet het ook gewoon bij blijven.

De rest van de vaccins zijn in aantocht, en hopelijk komen ze snel in grote aantallen, zodat we echt 1 miljoen vaccins per week kunnen gaan zetten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197305637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom?
Wie moet anders de kinderen thuis opvangen?

De mogelijkheid tot thuiswerken staat niet gelijk aan je kinderen ondersteunen en lesgeven als ze thuis zijn.

Verder blijf ik het vooral spijkers op laag water zoeken.
We hebben de strengste lockdown ooit en als dat al niet genoeg is gaan we nog meer micro management maatregelen nemen.
pi_197305643
Over die rijen in de UK:

twitter
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:44:10 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197305660
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar de snelwegen en scholen/opvang nu tov maart.
Geen bron dus, verrassend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:44:10 #82
5428 crew  miss_sly
pi_197305662
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we per provincie beginnen met de inwoners. En dan iedereen inenten. En dan van zuid naar noord werken.
Heb je ook dit gezeur niet. :+
Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur niet :+
pi_197305667
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij ons zijn alle pasjes gedeactiveerd.
Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:02 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197305684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je mag alleen op kantoor komen als je goedkeuring aanvraagt via je manager, en daarna gaat die goedkeuring ook nog naar een director.
Precies hetzelfde hier
SPOILER
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:45:05 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197305686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemers
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197305689
quote:

[..]

Dit soort uitspraken vind ik zo kort door de bocht. Ik ken echt een aantal mensen die corona hebben gehad, altijd goed opgelet en geen idee hoe ze er aan zijn gekomen. Ook oudjes, waarvan ik vermoed dat ze het opgelopen hebben tijdens een doktersbezoek. Egoïstisch hoor..
En ik ken mensen die nergens naar kijken en waar niks mee aan de hand is.
pi_197305700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Momo het volgende:

[..]

Precies hetzelfde hier
SPOILER
SPOILER
pi_197305738
quote:

[..]

Hoe doe je het ‘goed’?

Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.

Dan is januari nog niet eens afgelopen en ga je de min al in qua vrije dagen. Hoe ga je dan de rest van het jaar doen?

Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
pi_197305749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Van noord naar zuid, dan heb je dit gezeur niet :+
Grote steden eerst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197305761
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.

Derp.
#WeesGeenWhales
pi_197305786
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoe doe je het ‘goed’?

Stel dat je een 2-ouder gezin bent. 1 in de zorg, dus cruciaal. 1 een kantoorbaan, niet cruciaal. Je hebt ook 2 kinderen die school hebben, dus daar ben je veel tijd aan kwijt. Alleen tijdens deze lockdown moet je al minimaal 3 weken vrij nemen, en er komen er zeker nog 2 bij is nu sprake van.
Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.

quote:
Ik vind het nogal makkelijk om telkens te roepen dat mensen het verkeerd doen omdat ze moeten werken en dat niet op dezelfde manier doen als iemand die al sinds maart thuis zit.
Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
  zaterdag 9 januari 2021 @ 13:53:51 #92
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197305812
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal.
[..]

Vind ik ook, vooral de vergelijking met de eerste golf. Het is toch niet zo moeilijk om je voor te stellen dat een bepaalde situatie (werk op een laag pitje zetten) even houdbaar is, maar dat daar een grens aan zit?
De schuld geven doet het nou eenmaal goed in tijden van crisis.
Antifa
pi_197305836
quote:

[..]

[..]

Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.

Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
pi_197305840
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:44 schreef Caland het volgende:

[..]

Geen bron dus, verrassend.
Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.

Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
pi_197305865
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dit. Ik moest lachen toen Lubach z'n wie krijgt het vaccin eerst filmpje maakte, maar het lijkt er écht op. Volgens mij wilde de horeca ook al voorrang. Ja, de horeca. Want ze zijn al zo lang dicht.

Derp.
Hoe eerder de ouderen/kwetsbaren immuun zijn hoe eerder alles weer los kan, als ze al die gezonde cruciale beroepen eerder gaan inenten duren de maatregelen nog wat langer.

wat er nu gebeurd is echt compleet idioot en dan spreek ik niet eens voor mezelf, ik wil en kan best nog even wachten ( alleen wil ik wel weten waar ik aan toe ben )
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197305866
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mooi man, alles reduceren tot bron geroep.
Als je er zo op geilt kom dan maar zelf met bronnen dat heel Nederland braaf thuis werkt en kinderen niet onnodig naar de opvang doen.

Er wordt ook altijd om gezeurd als het een argument is wat iemand niet leuk vindt.
Wie eist bewijst.

Jij geeft aan dat een groot deel het niet goed doet. Niet meer dan logisch dus dat jij met een bron daarvan komt.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:57:19 #97
5428 crew  miss_sly
pi_197305868
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grote steden eerst.
En randgemeenten tot zeg een kleine 50 km in de omgeving? End an van noord naar zuid over de gehele breedte :P
pi_197305880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zorgverlof is toch een beperkt aantal dagen en betaald door de werkgever? Ik heb een makkelijke positie, werk in een cruciaal beroep maar kan thuis werken en zelf mijn tijd indelen, maar die mogelijkheden heeft niet iedereen.
Ik bedoel geen zorgverlof in formele zin (vandaar de aanhalingstekens), maar ruimte om een deel van je tijd aan zorg te besteden. Bij ons krijgen we die ruimte. Dat zal niet overal zo zijn.

quote:
Misschien zou die tijd die je niet kunt werken voor een werkgever vergoed moeten worden door UWV ofzo, net als zwangerschapsverlof. Dat zou ‘t voor werkgevers wellicht makkelijker maken.
Dat lijkt me administratief veel gedoe en bovendien komt dat uiteindelijk toch op hetzelfde neer: werkenden en werkgevers betalen.
pi_197305883
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Hier nagenoeg hetzelfde inderdaad. Toch een organisatie met 10K+ werknemers
Hoe groter de organisatie, meer mensen er thuiswerken lijkt het.

Volgens mij is het probleem van niet thuiswerken meer actueel bij alle MKB bedrijfjes.
pi_197305884
quote:

[..]

Je werkt vanuit huis en combineert dat met zorg voor de kinderen. Je werkgever geeft je ruimte voor zulk 'zorgverlof' en je doet aan je werk wat je kunt. Dat is het ideaal/
[..]

Je kunt het bijna niet ‘goed’ doen. Wat ben ik blij met de flexibele uren van mijn man en mezelf, en een jonge oma die het geen probleem vindt om op de kleinste twee te passen. En dan hebben we ook nog vrij brave kinderen die netjes hun huiswerk doen, ook als we even niet thuis kunnen zijn.
Wij zijn ons er erg bewust van dat het niet overal zo gaat. Ik denk ook in veel gevallen niet dat het de ouders aan te rekenen is. De overheid mag hier echt wel meer sturing geven (ook aan werkgevers) in plaats van ‘hou je kinderen thuis en zie maar hoe je het doet’.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')