Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De regel is veranderd naar 1 ouder vitaal beroep, er is minder mogelijkheid tot thuiswerken en er wordt niet gecontroleerd.
Los daarvan zijn een hoop mensen minder bang dan in maart.
Wat verwachten we dat er gaat gebeuren dan?
Logischerwijs ontstaat de situatie als hoe het nu is.
Overigens krijg je bij de kinderopvang je kosten tijdens de lockdown weer terug van de overheid. Ook als je een vitaal beroep hebt en je kinderen gewoon gebracht hebt.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
De ouderen komen zo helemaal achteraan.quote:
Snappen deze mensen dat als iedereen eerder wil eigenlijk niemand meer eerder is?quote:
Echt walgelijk!quote:Ook de VO-raad wil dat leraren snel aan de beurt zijn. "Natuurlijk hebben we begrip voor het feit dat mensen in de verpleeghuizen, kwetsbare mensen, eerst aan de beurt zijn", zegt voorzitter Paul Rosenmöller. "Maar gegeven het belang van het onderwijs, bepleiten we bij het kabinet dat onderwijspersoneel een positie krijgt in de vaccinatiestrategie en dat deze mensen dus zo snel mogelijk in aanmerking komen."
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:23 schreef Mammietje het volgende:
Moet ik de prik nemen als ik al corona heb gehad? En 17 andere vaccinatievragen:
https://www.ad.nl/gezond/(...)atievragen~aef45acb/
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".quote:
Je hebt wel gelijk. Ik dacht naïef dat corona zou leiden tot meer solidariteit.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk ook lastiger in regels te vangen op het moment dat het niet meer een traditioneel gezin betreft. Hoe ga je dat in regels vangen wanneer een kind gescheiden ouders heeft met elk weer een nieuwe partner, al dan niet met stiefbroertjes en zusjes.
Het probleem is voornamelijk dat sollidariteit onder burgers steeds verder te zoeken is en egoïstisch denken en dergelijke je veel meer opleverd dan netjes aan de regels houden en overal maar achteraan in de rij staan. Brutalen hebben de wereld.
Mijn vriendin werkt op de BSO, ook daar puilt het uit. Een ouder "essentieel", de ander thuiswerken en kind naar de BSO. Doe het dan gewoon voor iedereen open.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten we ermee kappen en scholen weer opengooien vanaf 19-1.
Op deze manier schiet het niet op.
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
GerGod zegt waar het op staat voor twijfelende jongeren:
"16. Ik ben jong. Waarom zou ik het vaccin überhaupt nemen?
Rijkers: ,,Simpel. Als 70 procent van Nederland beschermd is, kunnen we de coronamaatregelen loslaten en terug naar normaal. Dan kan het inmiddels beroemde R-getal niet meer boven de 1 komen.”"
Dat is ook de enige reden dat ik al sinds April snak naar een vaccin. Hier met die spuit!!
Dat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
"Zij zijn belangrijk, maar wij zijn belangrijker".
Mooi staaltje omdraaien van Paultje weer
Iedereen is belangrijk en gezondheidsraad heeft een advies gegeven laten wij ons nou gewoon daar aan houden. Die 30.000 acute zorgverleners had ik echt alle begrip voor en zelfs huisartsen kan ik begrijpen, want dat kan allemaal invloed hebben op geleverde zorg en/of snelheid waarmee wij vaccineren.
Wij kunnen toch verdomme niet iedere willekeurige groep die zichzelf zo belangrijk vindt naar voren schuiven. Dat begrijpen zij toch ook wel hoop ik.
Hadden ze beter duidelijk gemaakt dat je nog een paar weken risico loopt en dus nu nog afstand moet houdenquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:42 schreef Viv het volgende:
Mwah, van onderwijspersoneel eerder vaccineren (niet eerder dan zorgpersoneel, wel eerder dan ouderen) kan ik me nog wel voorstellen dat het zinvol kan zijn. Maar dan vooral omdat er dan minder lessen uitvallen of klassen naar huis worden gestuurd vanwege zieke docenten of docenten in thuisquarantaine vanwege zieke huisgenoot.
Dus niet dat we daar qua coronabestrijding veel mee opschieten, wel dat de maatschappij ermee geholpen kan zijn.
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:48 schreef quirina het volgende:
Als ze onderwijzers en kinderopvang voorrang geven dan moet de politie en marechaussee ook voorrang krijgen en andere dienstverlenende beroepen ook.
Persoonlijk denk ik dat we de vaccins wel even los moeten zien vaan het versoepelen van maatregelen. Ik begrijp niet zo goed waarom dat nu ineens hand in hand zou moeten gaan. Afgelopen zomer/herfst hadden we namelijk ook geen vaccin.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Zo'n 20 tot 30% van alle opnames.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag maar moet die 70% echt? Als de kwetsbaren niet zo ziek worden daT ziekenhuisopname nodig is dan zijn we er toch al.
Hoe hoog is het % ziekenhuisopname onder niet kwetsbaren onder de 60?
Als dat dusdanig laag dan zou het niet moeten boeien voor eventuele eerdere versoepelingen toch?
Ja en de politie ook want die moeten weer die zuiplappen bekeuren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten.
Ja maar die kunnen dan weer oppas spelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat wel allemaal veel langer duren als ze eerst groepen gaan vaccineren die geen druk op de zorg geven.
Je hebt niks aan het vaccineren van leerkrachten als ondertussen de risicogroepen druk blijven geven op de zorg. Die scholen gaan dan gewoon weer dicht als het te gek wordt en dan heb je ook bizar weinig aan je leerkrachten die gevaccineerd zijn.
Vergeet de hoeren en nachtclubpersoneel nietquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
[..]
En als scholen amper een rol spelen in de verspreiding is daar niks aan de hand.
Horeca is een enorme bron dus horeca eerst enten.
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2021 12:41 schreef capricia het volgende:
Alle oudjes in de rij voor het vaccin in GB;
[ twitter ]
Tijdslot: Ergens in de loop van de dagquote:Op zaterdag 9 januari 2021 13:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt wel of concertkaarten voor Cliff Richard te koop zijn
Als dit mét werken met timslots is... Wow
Het feit dat er gesteld werd dat de scholen dicht zijn om de ouders thuis te houden is zover in verkeerde keelgat geschoten dat ik er een dagtaak aan heb om corrupte werkgevers te rapporteren aan de gemeente waarbij medewerkers verplicht worden om naar kantoor te komen ondanks dat er andere mogelijkheden zijn. Ik ben het zo spuugzat zat ik al bijna een jaar braaf thuiszit en dat mijn kinderen nu sociale achterstand krijgen door het feit dat sommige werkgevers anno 2021 nog steeds hun medewerkers niet genoeg vertrouwen om thuis te werken.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 11:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het al fout is gegaan op het moment dat werd gesteld dat je kind ook naar de noodopvang kan als 1 ouder een cruciaal beroep heeft. Want veel stellen zullen dat dan dus aangrijpen. Het is namelijk echt wel gemakkelijker werken thuis zonder kind om je heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |